BAE Systems este optimista in privinta livrarilor de EF catre Golf

Estimarile companiei sunt in crestere in privinta numarului de avioane Eurofighter Typhoon care ar putea fi vandute catre monarhiile din Golful Persic. Deocamdata cele mai mari sperante sunt legate de Arabia Saudita, dar BAE are unele indicii care ii permit sa spere si catre alte piete din aceasta regiune.

Ian King directorul executiv al BAE spune ca discutile cu sauditii pentru o crestere a numarului de avioane, fata de cele 72 de aparate comandate in 2007, sunt promitatoare si ca suplimentarea ar putea varia intre 48 si 72 de aparate. Pana in acest moment Arabia Saudita a primit deja 28 de Eurofighter Typhoon din cele 72 comandate initial, iar pana la sfarsitul acestui an King spera ca totalul aparatelor livrate sa atinga cifra de 34 de unitati.

Insa afacerea cu sauditii nu merge chiar unsa din cauza unor cresteri de preturi, cresteri datorate faptului ca arabii au modificat cerintele dupa semnarea contrcatului, dar cu toate acestea se pare ca ambele parti sunt hotarate sa contiunue colaborarea, iar BAE este convinsa ca negocierile cu privire la pretul final al primei transe  sa va hotara pana la sfarsitul anului.

Astfel ca discutile pentru suplimentarea numarului de avioane cumparate de sauditi se vor intensifica abia dupa ce pretul in contractul initial va fi hotarat si acceptat de ambele parti.

O alta piata pe care BAE Systems o are in vedere este si cea a Emiratelor Arabe Unite, tara care are in vedere achizitia a 60 de avioane multirol de generatie 4++. In zona Emiratelor batalia se va de cel mai probabil intre Dassault cu Rafale si consortiul euorpean EADS cu Typhoon. Francezii au purtat mai multe runde de negoiceri cu cei din Emirate, sperand sa-si poata impune propriul avion, mai ales daca tinem cont ca cei din E.A.U. au operat avioane franceze Mirage.

Daca europenii de la EADS reusesc sa-si asigure atat un nou contract cu sauditii cat si comanda celor din Emirate, liniile de productie ale Eurofighter ar fi asigurate cu comenzi pana in 2022 la un ritm anual de 30 de unitati construite.

Alte piete cu potential pentru EADS ar fi Coreea de Sud, Malaezia, sau Kuwait. Typhoon este construit de un consortiu format din BAE Systems, Finnmecanica si EADS, consortiu care are in spate Germania, Spania, Italia si Marea Britanie.

Apropo de EADS, compania europeana a anuntat saptamana aceasta ca isi va schimba numele in Airbus Group.

 GeorgeGMT

 

 

2 comentarii:

  1. Coreea de Sud va cumpara, din motive politice, doar tehnica militara americana.Ca si in cazul rusilor, in aceste moment industria europeana de aparare este dependenta mai mult de export decat de cererea interna.

  2. Probabil insa coreeni au cumparat deja rachete de croaziera europene KPD, datorita razei mai mari decat cele americane Harpoon .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *