Balt Military Expo 2018, Leonardo MC-27J MPA

De la momentul 10:15…

Detaliile in acest articol: http://www.navyrecognition.com/index.php/news/naval-exhibitions/2018/balt-military-expo-2018/6307-balt-military-expo-2018-leonardo-unveils-mpa-variant-of-the-mc-27j-isr.html

Si oferta Leonardo, pe langa MC-27J cuprinzand ATR 42 si 72 (pe care le avem in flota TAROM):  http://www.leonardocompany.com/en/product-services/velivoli-aircraft-2/sorveglianza-multimissione-multimission-surveillance

 

34 de comentarii:

  1. Pentru doritorii de avioane mai mici, PZL Mielec – Lockheed Martin – M28 Skytruck MPA al polonezilor:
    http://m28aircraft.com/versions#mpa
    Configurator:
    http://m28aircraft.com/configurator/build#content

  2. Sa nu uit de cele doua variante de Piaggio P.180 Avanti II, despre care am mai postat si noi:
    – de patrulare maritima http://www.mpa.piaggioaerospace.it/
    – drona P1HH http://www.p1hh.piaggioaerospace.it/

  3. Sa nu uitam de un alt subiect in tema al blogului, SC-130J Sea Hercules:

    • Am vazut o dihanie din asta,nu ma pune sa ii spun exact tipul,trecand la cateva sute de metri deasupra,oricum o inaltime suspect de joasa,se pregatea sa aterizeze pe MK,din ce am presupus.Oricum,ce m-a surpins cel mai tare si mirat,faptul ca era extrem de silentios,practic a trecut pe deasupra mea dar de abia il auzeai.
      Iar acum doua dimineti,am vazut venind dinspre mare tot spre MK,presupun,un UAV,parca asta e denumirea(asta am presupus eu).Cu siguranta nu era elicopter de la Tuzla sau avion,si nu cred ca m-am prajit incat sa vad OZN-uri :).Asta ca tot spunea cineva ca au venit americanii cu trupe la MK.

  4. In caz ca va intrebati ce pot face variantele de EO/IR FLIR StarSAFIRE 380 – din dotarea avioanelor MP ale lui Leonardo si…ale elicopterelor H-145M 🙂 :

  5. Eu consider ca noua ne-ar trebui doua Spartan-uri echipate cu 2 rachete si 2 torpile sub aripi pt supravegherea si controlul eficient al ZEE din Marea Neagra. Celelalte doua variante sunt doar pt supraveghere si nu pot interveni in caz de necesitate.
    Protectia lor poate fi asigurata de o baterie Patriot si de avioanele dislocate la MK.

  6. Cele mai eficiente variante ar fi M28 si ceva gen King Air sau Do 228, la restul costa multisor ora de zbor si mentenanta.
    Una dintre cele mai mari vulnerabilitati ale noastre este exploatarea gazelor din MN, e greu de crezut ca rusii se vor arunca sa ocupe o platforma, dar nu e deloc exclus sa trimita scafandri sa actioneze asupra conductelor si baietii aia se infiltreaza cu submarinele (au „decat” 7), deci iti trebuie niste scule sa le detectezi din timp.

    • Evektor EV-55 Outback …”AeroTaxi-ul” cehilor.

      • Mda, n-arata rau, cehii de bine de rau mai misca ceva.
        Imi place si DA42 MPP Pandion de la austrieci, e ceva mai mult de 500.000 $.

        • Tara lui Andrei

          La avioane neinarmate avem multe variante. Intrebarea este daca vrem doar detectie/patrula sau si posibilitatea de atac ? Ideal ar fi sa poti sa si ataci, evident, dar… cam costa si s-ar putea sa fie prea complicat pentru noi tinand cont ca avem nevoie de DE TOATE>

          • Mi-ar placea si mie sa avem ceva dedicat, capabil si de patrulare si de ASW, 2-3 P-3 Orion macar, ca sa nu spun de P-8 Posedion, dar la 45 mil $ respectiv 200 mil… E cam scump.
            Plus mentenanta, nici ea ieftina.
            O solutie ar fi sa ia MAI-ul pt Garda de Coasta 2-3 aparate de patrulare maritima, pana la urma e misiunea lor asta si MApN-ul sa ia ceva exclusiv ASW.

            • Tara lui Andrei

              2 aparate de zbor la mai pentru patrulare (and stuff) ar fi intr-adevar bune, si probabil ca pot fi luate prin fonduri europene.

              Ceva nici prea mic, nici prea mare, bimotor, cu elice ca nu avem fata de reactie.

              • Exista o gramada de variante de aparate decente care nu te rup la buzunare, numai sa se vrea.
                Dar cum faza cu Schengenul a ramas in coada de peste, nu prea mai e interes, a fost in perioada aia in care s-au si cumparat navele alea 3 (cele mai moderne din Ro).

                • Tara lui Andrei

                  Chiar si daca nu intram maine in Schengen tot trebuie sa ne patrulam si sa ne supervizam granitele.

                  Daca eram baieti destepti, date fiind fondurile limitate pe care le avem, puteam sa luam niste drone si cu asta basta. (defapt, fonduri exista sau pot fi accesate de la UE dar, pe noi ne intereseaza micii si berea la Cacana)

                  Alea daca cad sau ti le doboara cineva nu pun viata nimanui in pericol. Sunt si mai ieftine si mai usor de intretinut. Sa nu mai vorbim de costurile de operare.

                  Apropo. 🙂

                  http://www.israeldefense.co.il/en/node/32966

                  • Dronele sunt necesare, nu se mai poate fara ele, dar nu poti sa te bazezi doar pe drone pt ca s-au dezvoltat contramasuri, chiar zilele trecute rusii si-au infiintat o unitate specializata in vanatoarea de drone, asa ca te poti trezi ca ti-o parcheaza in apa sau si mai rau ti-o trimit prin Crimeea la ei.
                    Mai ales pe mare e tricky, vezi cum au pierdut americanii un Scan Eagle in Golful Persic.
                    Un aparat de patrulare clasic e mai versatil, aici se sumarizeaza bine https://www.wired.com/2010/08/executive-plane-becomes-flying-spy-in-afghanistan/
                    If the Predator gives ground commanders and intelligence analysts long-term viewing, for instance, the MC-12 gives ground units more and complementary options: a snapshot overview of a rapidly changing battlefield, right at the moment when information needs change, working in collaboration with the unit on the ground. Or, to use the mantra of Lt. Col. Douglas J. Lee, the commander of the Old Crows, the MC-12 squadron for the Bagram-based 455th Air Expeditionary Wing, „flexibility and responsiveness.”

                    • Tara lui Andrei

                      Asa este dar pe timp de pace, si mai ales, cand ai buget limitat, drona poate inlocui avioanele ca nu ti le freaca nimeni cu EW si alte alea…

                      Oricum, daca eram statul roman, pentru anul viitor alocam, OBLIGATORIU cateva zeci de milioane de euro (pentru inceput) pentru infiintarea unei companii care sa se specializeze pe cercetarea, proiectarea si construirea de drone atat cu caracter civil cat si militar. Pentru nevoile noastre, dar si pentru export daca e posibil. Poate ca pe partea tehnica n-am reinventa roata dar pe partea de software si, mai ales, AI cred ca am fi putut sa facem niste lucruri interesante.

                      Nu trebuie sa fie din prima spectaculoase de zici ca facem concurenta israelienilor sau americanilor dar in cativa ani sa produca o gama destul de variata de drone care sa acopere necesarul national civil si militar atat pentru stat cat si pentru operatori privati dar si pentru export.

                      Iar aberez aiurea…. Scuzati-ma. 🙂

                    • Se chinuie de nush cati ani cu Borealul ala, parc-ar lucra mesterul Manole la ea.
                      Pana si tari gen Armenia sau Filipine, cu bugete minuscule, au scos ceva coerent.
                      Bulgarii au exportat drone si-n Ucraina.
                      Nu mai spun de estonieni, aia produc si roboti de lupta pe senile (UGV).
                      Firma lui Ghita scosese ceva cat de cat coerent, au participat cu drona si la o aplicatie NATO.

                    • Nu se chinuie nimeni cu Borealul. Am impresia ca e o mare sifonare de fonduri. In atatia ani, il faceau niste copii de la Casa Pionierilor sau niste studenti.
                      I-as da afara pe toti smecherii aia care simuleaza cercetarea.

        • Cam mititele pentru SAR/spotting la M. Neagra, le-am dedicat si noi cateva articole, ca tot le stim din Craiova (firma „Primul Meridian”), tin minte si ca in 2007 unul al austriecilor avut o prabusire prin Mtii Capatanii, bat in lemn…
          *editat https://www.jetphotos.com/photo/6026651

          • Ar fi ideale pt Garda de Coasta, au autonomie mare si scule decente la bord.
            Tin minte cand au trimis in anii 90 un Hong 5 de la Borcea sa caute o nava ratacita si a zburat pana a ramas fara gaz fara s-o gaseasca.

          • Scomar-ul de ex e la Politia de Frontiera dar datele ajung si la CREO, la fel cum datele de la radarele alea smechere ajung si la Politia de Frontiera. Ei au avantajul ca pot face achzitii cu fonduri europene.

            • Si la ce le-au folosit, traficanții ucrainieni băgau tigarile în tară cu elicopterul, si mai nou cu drone.
              Ăia de le cărau cu cârca sau căruța erau sarantocii!

  7. Utilajul nu arata rau dar cred ca modul de echipare este doar generic.
    Torpilele le-as instala langa fuselaj, pe suporti instalati deasupra carenei trenului de aterizare principal, cate 2 pe fiecare parte, cu un sistem simplu de largare.
    Nu as folosi cacaturile alea de Marte ci JSM sau, daca vreau ceva mai mic, Delillah. Nu de alta dar cu un avion lent, sa te apropii sub 100km de o nava, s-o ataci cu basinile alea, mi se pare sinucigas.
    Pe punctele de acrosaj de sub aripi as folosi piloni tripli, cu racheta antinava in mijloc si rachete AMRAAM in lateral.
    Ar insemna 4 torpile, 2 rachete antinava si 4 rachete aer-aer cu raza lunga.

  8. A large probability of buying Australian frigates 2x … there is one more option associated with another important project but for now without comment. Only Germany has similar possibilities in the Baltic comparable to the modernized Australian frigates (for us this may be the only chance to survive the prevailing mess in the naval yards) The Orka program is pressing into the German direction, but here the current policy is of great importance and what will happen next EU. France is doing everything to exclude itself from the Central European region …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *