Basescu era gata in 2008 sa ordone Armatei sa treaca Prutul…

…astazi nu mai este?!

Moto: „Cateodata trebuie sa te arunci in apa, sperand ca vei invata sa inoti inainte de a invata sa te ineci…”

 

ATENTIE! Articolul de mai jos a fost scris si publicat pe RoMilitary pe 29 septembrie 2011 dar cred ca merita recitit in perspectiva situatiei din Ucraina si a declaratiei Presedintelui de astazi…

romani-la-cotul-donului

Bunicii nostri…

Intr-o telegrama  Wikileaks, trimisa de Ambasada Americana in 2008, la o intalnire dintre Presedintele Basescu si senatorul american Richard Lugar, vis-à-vis de razboiul de 5 zile din Georgia, Basescu declara  ca se asteapta la o astfel de provocare din partea Rusiei in R. Moldova. Dilema majora a Presedintelui Romaniei era cum ar trebui Romania sa reactioneze la un atac al Rusiei asupra Basarabiei?!

Americanii scriau in telegrama ca Basescu era aproape paranoic fata de o posibila amenintare rusa in Moldova si nu vedea cum Romania nu ar fi intervenit militar in apararea moldovenilor! De asemenea el a mai adaugat ca in precedentul conflict transnistrean, Romania a aprovizionat cu munitii si provizii fortele moldovenesti dar ca acum, intr-un ipotetic conflict Rusia –R. Moldova, va fi fortat sa intervina militar si se gandea cum va putea face acest lucru din postura de tara membra NATO a Romaniei.

Acum, privite din aceasta lumina, luptele dintre Romania si Rusia pentru suprematia in spatiul dintre Prut si Nistru nu mai sunt atat de ciudate. Daca Romania se gandea serios in 2008 ca poate ajunge sa intre intr-un conflict militar real cu Rusia, si se pare ca era gata sa o faca, atunci aciditatea din relatile bilaterale si declaratile agresive ale diplomatiei ruse spun de fapt alta poveste.

Spun ca Romania este implicata cu arme si bagaje in Basarabia si lupta cu dintii si cu ghearele, deocamdata cele ale servicilor sale speciale, dar nu s-ar da indarat nici de la o lupta pe fata, directa, implicand fortele armate clasice! Ori pentru mine aceste noi informatii sunt destul de surpinzatoare!

Acum stirile legate de AEGIS si F-16 sau de sistemul romanesc de radare si supraveghere aerian, de sistemul de razboi electronic, nu mai par asa de neinteles, ci dimpotriva incep sa capete sens. In lumina acestor noi informatii poate cei care spun ca la ce ne trebuie noua armata moderna, tancuri, avioane, flota si altele, se mai gandesc putin inainte sa polueze sonic atmosfera! Ne trebuie domnilor pentru ca uneori este nevoie sa lupti singur, nu intotdeauna vom avea NATO in spate, iar intr-o ipotetica implicare militara in Basarabia Alianta nu se va implica direct si poate nici macar indirect, iar atunci ne vom baza doar pe soldatii nostri si tehnica noastra militara.

Daca Rusia ar ataca Moldova voi credeti ca Romania ar putea asista pasiva la macelarirea moldovenilor de un sange cu noi?! Ar putea Armata Romana sa stea pe malul drept al Prutului si vada cum cazacii ar ucide si viola femei, copii, batrani care ar tipa dupa ajutor in limba romana?! Va puteti inchipui ca romanii ca popor ar accepta ca mii de frati de-ai lor sa fie din nou schinguiti si torturati, in timp ce Armata Romaniei ar sta cu arma la picior la cateva sute de metri de ei?!

De aceea ne trebuie o armata bine dotata, de aceea avem nevoie de soldati bine pregatiti si dotati, pentru ca suntem vecini cu Satana! Iar Satana nu stie dacat de legea pumnului, sau de legea tancului…

Sa ne fereasca Dumnezeu sa fim nevoiti sa luam decizia trimiterii Armatei Romane in apararea romanilor de dincolo, dar daca Dumnezeu ne va incerca, macar sa oferim soldatilor nostri sansa unei victori, sansa unei lupte egale cu diavolul de la Est, sau macar sansa unei morti onorabile cu rusii infipti in baioneta!

Oricum Armata se va duce, se va bate cu tot ce are! Vor lupta si cu ghioage si nuiele, daca poporul sau asa o trimite inarmata, dar vor muri si ei si fratii nostri moldoveni si ar fi cel mai mare pacat …

Haideti sa-i dotam pe baietii nostri asa cum merita! Si merita multe si foarte multe. Nu degeaba americanii ii numesc pe romani unii dintre cei mai buni soldati din lume, haideti sa le dam si ceva arme mai moderne, mai multe, ca sigur vor sti sa-i ia gatul lui ivan, daca il va impinge pacatul sa puna din nou piciorul pe pamant romanesc…Au mai facut-o si la Cotul Donului si in forturile Sevastopolelui si in Muntii Caucazului… Si atunci tot desculti i-am trimis da tot i-au juganit pe rusi!

Asadar am trecut, in 2008, pe langa fatidicul…”In urma cu 6 ore fortele armate ale Federatiei Ruse au atacat Republica Moldova! Trupele moldovenesti se retrag in dezordine si zeci de mii de refugiati basarabeni fug din calea cazacilor spre granita cu Romania! In urma acestui atac barbar Romania a hotarat sa raspunda imediat cererii disperate de ajutor economic si MILITAR,  adresata de Republica Moldova! Astfel, prin decret al Presedintelui Romaniei, Traian Basescu, se declara starea de necesitate si se decreteaza mobilizarea rezervistilor. Presedintele Romaniei a ordonat Armatei Romane sa… treaca Prutul!” Suntem de facto in razboi cu Rusia!

Din fericire Rusia a sta linistita atunci, dar va mai sta mult linistita?! Putem noi dormi linistiti cu diavolul pe stalpul portii?! Sau a venit timpul sa ne luam soarta si arma in proprile maini, pentru ca in mod clar ARMATA avem, ne mai trebuie si ceva arme. Si se pare ca incepem sa intelegem asta… in sfarsit, vom fi gata!

GeorgeGMT, 20 septembrie 2011

152 de comentarii:

  1. Pana la urma dacă ar fi sa mergem la război atunci sa nu ne lăsam intimidați de rusi și sa ii facem sa sângereze pentru Moldova. Ar fi bine dacă am avea o alianța cu Polonia sa ne ajutam reciproc în caz de asa ceva(nu am speranță ca altcineva ne va ajuta). Europenii mi se par ca niște Chamberlani impotenți care tot spera ca vor satura Rusia(crocodilul) pana la urma.

  2. eu sunt de acord cu tine ca Romania trebuie sa fie pregatita sa faca fata de una singura oricarei situatii din zona noastra de lume, dar imi e teama ca statul roman nici nu mai are cu ce sa echipeze rezervistii pe care ii mai are(au vandut cred toate armele de infanterie din depozite sub forma de kituri prin America).
    „Tiranu” ,daca tot e asa razboinic, nu a fost in stare sa puna presiune pe hotii de la guvernare sa demareze programe de inzestrare coerente, prin industria locala. Din 2008 pana acum echipau 2 escadrile si 2-3 batalioane cu armament decent produs in tara(licente sau reluari de programe vechi cu cooperarea unor firme din afara).
    Da la dat din gura nu ii intrece nimeni………

    • Statul roman nu are banii necesari si nici timpul necesar pentru achizitionarea tehnicii militare si instruirea corespunzatoare a armatei.In acest moment majoritatea barbatilor dinamici din aceasta tara, oameni de actiune, sunt stabiliti in alte tari impreuna cu familiile lor.

      • Bun răspuns. Sunt de acord intru-totul cu tine.

      • Esti adinamic, astenic, infirm sau plecat din Romania? La omul viteaz sabia scurta si nu numarul face diferenta ci DETERMINAREA!
        Cat despre banii statului roman e alta poveste si ai dreptate. Eu trebuie sa am pe raboj 15 rusi si daca toti ar avea analiza SWOT si sa tina minte KISS razbatem.

      • Mai baiatule daca Rmania ar avea nevoie de mine si mi s ar da voie sa lipsesc temporar de aici as veni cu primul avion si daca nu as trce Atlanticul inot…ma auzi? Am zis…si imi place sa cred ca si altii ar face la fel ca mine…

        • n-are nevoie romania de tine , iti trimitem cat de curand niste schmecherasi ( basescu , macovei , etc ) sa mai coloreze diaspora , noi dupa beneficiile cu care am fost categorisiti nu vom lupta de partea americii contra rusiei si nici nu cred ca sunt sanse sa fie cazul .

          • @florian

            „noi dupa beneficiile cu care am fost categorisiti nu vom lupta de partea americii contra rusiei”

            Nici daca Rusia ne calca in picioare pe noi sau pe cei de peste Prut? Vorbeste in nume propriu, fara „noi”.

            • vector ceea ce am scris eu e parerea majoritatii populatiei din romania , pentru republica moldova nici basescu in afara de cuvinte de incurajare nu o sa le dea nimic ca pricepe si el ca daca apare la televiziunea rusa vre-un baiat vesel voluntar in cafteala cu rusia batut si invinetit de spetzantz iesim de sub incidenta articolului 5 al nato in cazul asta suntem pe barba noastra asta unu la mana si doi la mana la ce ne trebuie noua si pe moldovenii de peste prut ? sa-i tinem si pe aia nu ne ajung ai nostrii plus populatiile din drstule parti din muntenia .

            • nici daca rusia trece pe la noi in drum spre altii pe care trebuie sa-i ia la pumni

            • daca -i luati pe aia de peste prut la caruta secesionam noi transilvania si mergem pe drum propriu

              • @florian

                Ai facut tu sondaj sa vezi care e parerea majoritatii? Vad ca decizi si secesiuni in numele unor milioane de oameni. 🙂 Foarte amuzant.

                • florian e ardelean ingrijorat de soarta tarii cum sunt eu cosmonaut sovietic hehe.
                  Cred ca s-a dat drumu la legatura de net din Transnistria si i-au pus pe unii sa dea navala pe siteuri in Romania

                • fa o excursie in transilvania sa te convingi de parerea celor de aici vizavi de regateni si de miticii din bucuresti

            • granita cu viza vectore luata dupa ani de zile de drumuri la ambasada .

              • fa tu o excursie in siberia

              • @florian

                Da, stiu care e parerea multora din Transilvania. Insa cred ca atunci cand se intampla ceva care ne afecteaza pe noi sau pe fratii nostri de peste Prut romanii adevarati nu vor face nimic din ceea ce spui tu. Sangele apa nu se face prietene. Putem avea pareri diferite pe chestiuni politice, gaze de sist, UE, mari puteri, dar cand „ne cheama tara” toate diviziunile astea inceteaza si ne unim intr-un gand. Sau cel putin majoritatea vom face asta. Deci iti faci iluzii ca faceti „voi” (tu si Sabin Gherman?) secesiune daca romanii lupta si mor in Moldova. Sau in tara. Esti liber sa incerci dar cred ca iti iei bataie si tu cum fugi de lupta cu rusii vei fugi si de lupta cu romanii. 🙂

                • si mie imi place Treceti batalioane romane Carpati dar totusi. Stiu cativa ardeleni cu nume nu foarte romanesti dar romani in inima si cu care nu mi-e frica sa trec Buda prin sabie.

              • florian

                Sunt ardelean, nu tre sa fac nici o vizita acolo. Nu mai abera cu prostiilea astea, v-au trimis notite de la Jobik in Transnistria sau ce?

            • @Vector – Aia „de peste Prut” intai sa se hotarasca cu cine vor sa fie. Pentyru ca daca faci amine un referendum in care ii intrebi daca vor sa se uneasca cu Romania, 60% or sa spuna NU cu N mare!

              Iar in conditiile astea daca armata romana trece Prutul s-ar putea sa ne trezim ca picam de fraieri si suntem noi dei categorisiti drept agresori si nu rusii.

              Din perspectiva asta, io personal nu cred ca as trece Prutul sa ma bat cu nimeni.
              In schimb daca rusii ar trece Prutul incoace, treaba s-ar schimba radical.

              • Ai lovit chiar in centrul problemei,sunt deacord cu tine,trebuie vazut ei cu cine sunt,eu nu as putea sa ma consider aparatorul lor daca ei nu ma vor si nu ma cheama,mai pe scurt ar trebui sa fie cel putin 70% pro Romania.

                • E trist un astfel de raspuns desi il inteleg…intr-un fel, dar gandeste-te asa: ai un frate mai mic, te certi cu el, apoi cineva vrea sa-l omoare, dar ala micu’ din mandrie, din ce vrei tu, nu striga dupa ajutor, tu ca frate mai mare ce faci?! Il lasi sa fie ucis sau te iei de piept cu diavolul?!

                  Ceea ce multi nu inteleg este faptul ca nu moarte este cel mai lucru care ii se poate intampla unui om/natiune ci sa traiesti in rusine si lasitate!

        • Daca ti s-ar da voie? Esti in lagar de munca, serviciu secret sau ai dubii sa te intorci sa-ti dai sangele pentru patrie? Te auzit e clar ca abia te vad in scris.
          Faptul ca-ti place sa crezi ceva dovesteste la fel de mult ca Doamen doamne te asteapta in cer cu o cupa de ambrozie. Se numeste wishfull thinking…taiate; daca tot sunt „mai baiatule”.
          PS. Razboiulprivit de peste ocean e la fel de eroic precum citirea cartilor lui Sven Hassel.

      • Nu toti barbati valizi si care stiu ce sa faca cu un AK si galeata de azotat sunt plecati din tara, unii am ramas inca pe aici.

  3. Daca in 2008 Basescu era gata sa ordone armatei sa treaca Prutul asat nu face decatsa sublinieze cat de aerian sunt el si toti cei care au fost la carmuirea armatei sau ei care i-au votat bugetul.
    Cu ce D-zeu sa lupti?

    Germania a rezistat 3 ani in fata URSS doar din cauza tehnicii superioare si a pregatirii superioare de lupta a soldatului german.
    In ziua de azi, inconstientula ala de presedinte, cu ce-si inchipuie ca o sa atace Romania?
    Cu vorbe goale? Posibil.
    Tind mai degraba sa cred ca Bsescu a jucat o scena de teatru menita sa impresioneze americanii.
    Chiar atat de siderat nu pot sa-mi inchipui ca exista un om in functie de presedinte.
    Sau exista?

    • Subscriu.Cred ca Basescu fara un temei realist s-a bazat pe sprijinul direct al SUA, asa cum a facut-o si liderul georgian.Stim cu totii finalul povestii georgiene.
      Pacat ca liderii romani nu inteleg ca nu trebuie sa se bazeze pe nimeni decat pe ei insisi.

  4. In acest moment, din pacate armata noastra nu este pregatita tehnic sa poarte un razboi modern mai ales cu Rusia.Conteaza foarte mult partea emotionala intrun conflict deoarece te motiveaza sa lupti din greu, daca este cazul, insa in final invinge cel mai bine instruit si echipat cu tehnica de lupta corespunzatoare.In septembrie 1939, cavaleristii polonezi au fost viteji cand au atac tancurile germane insa pana la urma batalia a fost castigata de tehnica de lupta.
    In R Moldova este nevoie de implicarea directa a americanilor.Ar trebui ca actuala conducere a statului moldovean sa solicite deschis sprijin militar american, probabil ca deja au facut-o, iar americanii sa trimita cateva unitati militare pe care sa le disloce in principalele puncte nevralgice ale Moldovei.
    Cu ce sa iesim la lupta?Cu tancuri T55 si TR85 in fata T-urilor 90 sau celor 72 modernizate recent, sprijinite aerian de elicopterele MIL 24, 28 si SU 25?Inclusiv numeric suntem inferiori rusilor.
    Daca am avea o armata echipata si instruita la nivelul celei israeliene am putea actiona fara nicio retinere.Rusul nu va folosi arme nucleare decat in situatia in care Rusia este amenintata sa fie ocupata militar sau sa fie distrusa.
    Daca acum la Casa Alba ar fi fost McCain, probabil ca SUA ar fi dislocat in Ucraina cateva unitati expeditionare a puscasilor marini beneficiind de suport aerian.Daca luptele s-ar purta doar pe actualul teritoriu ucrainen, fara ca teritoriul rusesc sa fie atacat, rusii nu ar folosi arme de nimicire in masa fiind constienti ca dispar si ei.Omul recurge la masuri disperate doar cand este disperat.
    O implicare militara directa a NATO in Crimeea l-ar fi alungat pe Ivan de acolo si l-ar fi pus cu botul pe labe.
    Putin cunoaste foarte bine mentalitatea occidentalilor, le stie foarte bine problemele asa ca fiind foarte sigur ca vesticii se vor limita la vorbe a actionat si actioneaza in consecinta.
    Cu McCaine la Casa Alba Putin ar fi abordat altfel subiectul Ucraina.In situatii de criza trebuiesc luate masuri de criza la care de regula se pricep cel mai bine republicanii.
    Cum ar fi fost daca de exemplu la cererea oficiala a parlamentului si guvernului ucrainean, trupele NATO ar fi ocupat principalele puncte fierbinti ale Ucrainei?Credeti ca Putin ar fi fost la fel de incisiv?Tipul asta este indraznet insa nu este nebun, contrar unor afirmatii.
    Cred ca in actualul contest mondial McCain ar fi fost mai ok pt SUA.Datorita pozitiei defensive, SUA pierde teren castigat cu greu in fata Rusiei.

    • @sorin

      Nu faci nimic cu nici o armata in astfel de situatii. Forte speciale, luptatori de gherila, utilizarea zonelor din aproprierea granitei.

      • vectore, tu tot cu gherila 🙂 eu unul cred ca mai importanta ar fi capacitatea de descurajare…am batut campii pe aici cu niste volhov tarana-tarana ca sa citez un clasic 🙂 dar sincer cred ca daca de exemplu am achizitiona niste mgm-140, cu raza de 300 de km + marirea numarului de larom, rusii s-ar gandi mult mai serios daca sa vina peste noi…deasemenea daca am avea un submarin cu tomahawk ar fi ideal…parerea mea este ca razboiul o sa se poarte cu arme de precizie capabile sa dea lovituri chirurghicale….in primul razbel era o vorba: artileria cucereste, infanteristul ocupa…cam asa o sa se ajunga, rachetele si alte nebunii o sa infranga inamicul, iar fortele terestre o sa vina sa securizeze zona si sa respinga un eventual contra-atac….iar castigatorul o sa fie cel care o sa poata sa loveasca primul, dar o sa aiba si cu ce sa intercepteze atacul inamic…

        • @vioniribu

          Romania nu poate descuraja Rusia cu forte conventionale.

          • @vector dar nici de gherila nu se sperie rusii…au stat ei 10 ani in afganistan, unde gaseau doar desert si munti, nu tu orase etc…acolo afganii se plimbau cu cortul, dadeau si fugeau etc…noi avem orase care trebuie pazite, oameni cu case etc…

            • @vioniribu

              Si ce daca avem orase si oameni cu case. Adica tu vrei sa lupti si contra rusilor si sa ramai si cu casa si cu camara plina? Daca pui problema asa esti pe jumatate invins.

              • @vector rusii nu pot fi invinsi propriu-zis…ori ii extenuezi in urma unui razboi de gherila propus de tine, si asta poate sa dureze…ori te inarmezi suficient de bine incat sa ii faci sa se gandeasca daca se merita sa te atace avand in vedere ce pierderi le poti cauza in caz de lupta directa…acum rusia nu mai e ca urss-ul, nu mai pot nici ei sa trimita la moarte mii de oameni fara sa se loveasca de opozitia oamenilor

                sau o alta varianta ar fi cea de genul „mor de gat cu tine”…adica arme chimice, biologice si eventual radiologice si capacitatea de a le transporta la distante mari…cu care sa spui: „intri peste mine si ma omori…dar te las fara o mana si un picior”

          • Corect!!!! Incep din ce in ce mai mult sa regret ca s-a sistat programul de cercetare nucleara in domeniul militar si cel al rachetelor de croaziera. Daca astazi aveam IAR 95 cu raza medie sau lunga de actiune(stiu ca era si un bimotor in cercetari), rachetele alea de croaziera cu cap purtator si bomba propriuzisa, astazi Rusia statea cuminte si nu se atingea in niciun fel de Romania sau R Moldova. La fel ar fi facut-o si in cazul in care Ukraina nu renunta la bombele ei nucleare. Asta e cel mai bun exemplu pentru Iran di Coreea de Nord. Nu renuntati la ele, sau la intentia de a le avea…altfel aveti soarta Ukrainei. Iar purcelulul ala gras din neamul lui KIM, va avea norocul lui Sadam! Iar el si stie bine asta……

  5. base nu vrea Basarabia. El vrea dezintegrarea ca de aia a pornit regionalizarea cu ideea unui parlament regional din primari si consilieri locali cum vorbeau unii destepti prin televiziuni. El a facut tot posibilul prin guvernul MRU si Boc care si-au bazat puterea pe sprijinul UDMR-ului ca sa inchida si sa scoata la licitatie unitatile militare .

    • Eu cred ca nu Basescu este vinovat pentru regionalizare.Regionalizarea are un temei si nu vorbesc aici de secui sau unguri.Clujul si Timisoara (Transilvania si Banatul-daca te uiti bine in actul marii uniri din 1918 vei vedea aceste denumiri) s-au cam saturat sa tot dea celor care asteapta sa vina armata sa le faca santuri si sa le curete zapada.Iasiul deocamdata tace,fiind printre cei care primeste.Problema regionalizarii a pornit tocmai de la ideia anihilarii tendintelor centrifuge.Singura problema este ca a fost politizata si gandita in stil mafiot in loc sa fie data pe mana expertilor.Si daca Romania nu va face regionalizarea,ma tem ca o va face poporul,din motive economice.Desigur,cei obisnuiti sa ia totul fara munca sau pe criterii politice vor tipa ca din gura de sarpe.Timisoarei nu i s-a repartizat in acest an nici 1 (un) leu de la buget.

      • @bg1952
        Regionalizarea din pacate nu are nici un temei si nici un castig pt Romania.
        Nu este nimic altceva decat rezultatul actiunilor subversive duse de state vecine si „pretene”, care reusesc incet-incet sa faca o parte din romanii din anumite parti ale tarii sa creada ca duc in spate zone mai putin fericite ale tarii, in speranta ca o vor duce mai bine.
        Atunci eu propun ca Bucurestiul sa fie o regiune de sine statatoare(nu sunt bucurestean), doar contribuie cel mai mult.
        Daca regionalizarea reuseste,atunci bunicii si strabunicii nostri au murit si si-au pierdut sanatatea si cei mai frumosi ani din viata pt nimic, regionalizarea este prima fisura in STATUL NATIONAL UNITAR ROMANIA. Si dupa aia nu o sa iti mai faci probleme ca vine rusul peste tine, ca va veni peste tine cina va vrea cand va vrea, si ai sa auzi davai ceas, davai palton la tine in Timisoara(presupun ca esti de acolo) in trei limbi de circulatie „regionala”. Te las pe tine sa ghicesti care sunt acelea.
        Asta e ca povestea cu industria de fiare vechi, indusa de afara celor slabi de minte de pe la noi, nu ne mai trebuie ,o taiem. Dupa aceea: hopa, stai ca nu mai avem PIB, locuri de munca, contributii la diverse fonduri(sanatate, somaj), balanta comerciala e la dracu’ in praznic.
        Vrabia malai visaza, si unii cred ca daca se separa o vor duce mai bine. Alo, desteptarea, mafiotii si clanurile locale te vor incaleca primele, si dupa aceea „vecinii” mai mari si mai puternici(cand esti cetateanul unui „stat” cu 3 mil de locuitorinu prea insemni mare lucru) nu ai sa apuci tu sa te bucuri de bunastare de unul singur.
        Gandirea in perspectiva nu e exersata de toti din pacate, se vad nunai pe ei si punga lor mai degraba, calea cea mai usoara de a pacali pe cineva.

      • „Desigur,cei obisnuiti sa ia totul fara munca sau pe criterii politice vor tipa ca din gura de sarpe.Timisoarei nu i s-a repartizat in acest an nici 1 (un) leu de la buget.”
        Muncesc destul si nu la stat si de aceea imi permit sa scriu ceea ce e mai jos.

      • Clujul si Timisoara ar trebui sa se puna pe treaba ca deh cam sunt in urma Bucuresti+Ilfov si Dobrogea…Nu neg ca sunt zone din tara care sunt ajutate, dar de ceva ani „ardealul si banat-ul e fruncea” e o minciuna sfruntata.

    • @ER Domnule,cred ca privesti prea mult la Antena3.Ieri te luai de Regele Mihai,azi de Basescu,ambii comandanti supremi ai armatei.De ce nu zici dumneata aici,cu litere de tipar,ca „cel mai bun comandant suprem al armatei este Ponta”.Macar asa ne scutesti de a ghici si noi ce vrei,cine esti si ce vrei se demonstrezi prin comantariile dumitale.

      • Nu sunt antenist si nici PSD-ist. dar vezi ca prin concesiuni de genul de la Rosia Montana (PDL) sau vanzarea Petrom(PSD) astia au taiat fondurile de la Armata ca de aici veneau banii pentru inzestrare. Si regele Mihai nu e comandantul suprem al Armatei pentru ca in momentul asta e un simplu cetatean si daca s-ar declara de aiurea comandantul suprem al Armatei atat eu cat si cateva sute de mii de romani vor refuza categoric sa il serveasca pe individ cat si o asa Armata .

      • Oare cin e a zis desppre Mihai ca a fots „sliga la rusi” ?!
        Nu cumva Tyran Besescu ?!

        • In caz de razboi si de mobilizare inseamna ca voi ajunge sub comanda unor ofiteri si a unei armate regaliste. In cazul asta gandestete ca suntem sute de mii de copii si de nepoti de securisti care vom refuza sa luam un glont in cap de aiurea sub comanda unor ofiteri regalisti sau legionari fabricati peste noapte si la o mobilizare o sa ai aceeasi situatie ca in Ucraina: adica ai sa fii singur in linia intai. Eu am facut juramantul pentru Republica si nu pentru Regat si asta ne absolva de orice obligatie .

          • Ma tu esti un comunist cu idei antinationale asta esti tu…aici e vorba de tara ta desteptule nu de ce regim o conduce in momentul respectiv…pt ea doar trb sa lupti…

          • Nici un bai . Presupusii tai ofiteri regalisti sau legionari ar fi si ei copii unor activisti comunisti sau securisti!!! (de ex toc Marina Munteanu .. acrtibist UASCR , membru al PCR, devenit mare „anticomunist”, „monarhist” cu idei neo)
            Asa ca o sa fiti in aceaisi famelie sau organizatie de baza …

          • Stim ca sunteti copii si nepoti de securisti. Doar ca nu ar trebui sa fiti, macar, primiti in Armata Romana. Eu nu as da arma pe mana urmasilor imediati ai calailor romanilor din vremea comunismului. Pana una alta, v-am vazut in actiune batand la tarani pein fundul Moldovei. Vede-v-am Inapoi in taiga. Si pe voi, si pe Naumovici Ponta, si pe Basescu ciaistul mosadistul.

  6. In cazul unei invazii ruse in Moldova armata romana nu s-ar putea implica pe fata.

    Intr-o astfel de situatie s-ar vedea si utilitatea dotarii cu rachete anti-tanc PORTABILE, nu fixate pe vehicule de lupta sau elicoptere. La noi parca toate spike-urile sunt numai din astea atasate unor vehicule de lupta/transportoare/elicoptere. Vezi, unde nu-i cap….

  7. concluzia au tras-o chiar americanii. basescu era paranoic in problema asta, ca si in multe altele de altfel. situatia in moldova era cu totul diferita. moldova nu a atacat armata rusa ca georgienii. deja se stie ca aia a fost o provocare scelerata a lui ala de-si manca cravata si menita sa forteze accederea georgiei in nato. in moldova n-a fost nimic de felul asta. basescu ar fi atacat oricum daca nato ar fi intervenit in favoarea rusiei. cum nato n-a inghitit manevra, a stat si el cuminte.

    • impotriva rusiei, pardon….

    • On 16 April Russia’s president Vladimir Putin signed a decree authorising direct official relations between Russian government bodies and the secessionist authorities in Georgia’s Abkhazia and South Ossetia.

      On 20 April, a Russian jet shot down a Georgian reconnaissance drone flying over Abkhazia. After the incident Saakashvili deployed 12,000 Georgian troops to Senaki.

      mie mi se pare ca rusii i-au provocat pe georgieni…si la urma urmei ossetia de sud si abkhazia fac parte din componenta georgiei…saakashvili a intrat cu armata sa apere etnicii georgieni, in tara lui…interventia rusa a fost ilegala, la fel ca cea din crimeea, la fel cum au fost si interventiile americane din afganistan, panama etc…marile puteri isi apara interesele…asa ca singura sansa pentru tarile mai mici este sa se alieze intre ele, nu sa se invarta pe langa astia mari…dar am rog…

      • la o provocare se raspunde inteligent nu asa.
        pt un rahat de drona nu se da buzna cu armata peste
        bucata aia de pamant mai ales cand stii cu cine te pui.
        culmea e ca nato s-a prins repede de ce urmarea
        sacasvili ala si a stat cuminte. a dat doar nitel din gura.
        pe basescu il mancau palmele sa dea buzna in moldova
        cu acest prilej dar n-a avut ce face. nici lui cum nici tie nu
        i-a iesit de-un pac pac.

        • „nici tie”

          mda, se pare ca tot la nivelul ala ai ramas…te rog sa imi dai un citat in care am spus ca vreau sa iasa pac pac…mda…pace si dulceata…acum ai dreptate ca saakashvili putea sa raspunda mult mai inteligent si sa iasa mult mai bine, dar eu am vrut sa iti arat ca tot rusii au inceput si acolo…

          • n-ai zis explicit dar asta se intelegea clar din ce tot postai…
            ca americanii si nato si turcii samd…sf-uri din astea. si uite
            o mostra:
            vioniribu
            Post Time 8 martie 2014 la 14:47 – Răspunde

            daca iese pac pac ajung in cateva ore baietii din marea egee cu navele lor, plus atacuri de pe portavion, plus flota turceasca…rusii sunt in inferioritate…distrugatorul ala sincer il vad ca a venit aici pentru a da lovituri chirurgicale in transnistria…zic si eu ca e cel mai probabil…
            cat despre cine a inceput eu am in continuare rezeve. in
            rest ma bucur c-ai ajuns la concluzia mea privind
            interesele celor mari.

            • @danny
              eu ti-as sugera sa nu mai deduci singur din ce zic eu…sau daca ai impresia ca deduci tu ceva prin talentul tau de sherlok, tine-o pentru tine…ti-am mai explicat data trecuta ce inseaman teorie cu privire la tactica…DACA, mereu am spus DACA….dar ma rog, e greu intelesul…cum am ajuns la concluzia ta? ce concluzie? tu esti unul dintre cei care se pupa cu ivan…dar ma rog…nu stiu de ce ma mai complic sa iti raspund…desteptul tot destept ramane…poti sa mai continui, nu iti mai raspund, nici nu te mai bag in seama cu propaganda ta…daca vrei considera ca ai castigat…de la cineva care duce orice discutie la nivel personal nu ma pot astepta de la mai mult..oricum mereu cand te bag in seama este ca si cum as vorbi cu o usa(citandu-l pe Petre Tutea, in speranta ca stii cine a fost), adica nici nu vrei si nici nu poti sa intelegi cea ce vreau sa iti spun..sanatate

              • nu ma pup deloc cu ivan, dimpotriva. ii detest la fel si pe
                cei ce duhnesc a whisky si pe cei ce duhnesc a votca.
                iti spusesm numai ca tema pecare tot insistai si tot ceea
                ce spuneai tu chiar si sub rezerva acelui daca e o
                aberatie. si ti-am explicat si de ce.nu consider c-am
                castigat nimic. nu sunt in concurs cu tine. doar tu ai
                putea sa fii castigat cand ai sa intelegi ca un razboi nu
                inseamna altceva decat un sir de nenorociri dupa care
                urmeaza neantul pt tot pamantul asta. ideea e sa intelegi
                ca asa ca tine nu se poate gandi nici in gluma macar.

        • vrei sa zici ca ii tremurau chilotii sa nu se intinda aia .. nu de lata da rusii nu prea stiu geografie asa ca nu ar fi fots sigur ca se opesc la Nistru sau chiar Prut ..

    • Marius Zgureanu

      asta bate campii…

      „Ce propun eu? Sa ia Polonia regiunea care ii apartine, Ungaria sa ia Transcarpatia, mai ales ca majoritatea locuitorilor de acolo vorbesc limba maghiara. in Basarabia si Bucovina majoritatea locuitorilor sunt vorbitori de romana. Romania viseaza demult sa le ia inapoi. Sunt trei tari membre NATO. Transnistria – sa revina la noi, e pamant rusesc. Doar atunci Ucraina se va linisti”, a adaugat acesta.

      Deci in Transcarpatia majoritatea vorbesc maghiara ?! 🙂

    • ma mira faptul ca acest individ ultranationalist rus
      a spus un adevar ?

  8. Marius Zgureanu

    Daca tot era atat de bataios in 2008, de ce tocmai incepand cu acel an nu a mai finalizat nici o achizitie consistenta de armament, ca cele 6 Spartane, cu al -7lea in curs de primire, 3 Puma Naval, aproape 31 de Piranha IIIC si viitoarele 12/2 F-16 sunt departe de a se numi achizitii, ci mai mult testarea unor loturi de preserie, cum a fost si cazul Piranha, dar la care productia in tara nu a mai avut loc.

    Macar azi a recunoscut ca Romania nu va intra militar niciunde, de parca in afara de FOS ar fi avut cu ce!

    Asa ca saracii basarabeni iar vor plange dupa noi, ca in 91-92 iar noi le vom zambi de dupa Prut, mai trimitand cativa voluntari si ceva armament de infanterie… ca TAB-uri nu mai avem nici noi destule functionale.

    Doamne fereste acum de un nou razboi pe Nistru, ca fara ajutor NATO nu vom putea face mare lucru!

  9. Suna frumos …asta cred ca era planul 1 …planul 2 cred ca era ”fleea for your lifes !”.Cred ca aia din ”lord of rings ” de aici s-or inspirat cu personajul vasalului [ chelnerului ]-rege …pacat de vitejii care se jertfesc sub comanda unui chelner , o fac degeaba sau pt. mai rau atata vreme cat traim intr-o tara de ghenerali si cocolonei pe care-i fac stelele si nu invers ,

  10. slava domnului ca nu s-a bagat desi e in stare de acte din astea iresponsabile. pt ca n-aveam de ce si din nefericire nici cu ce. in telegrama zice clar ca se temea de provocari, iar posibilitatea invaziei era doar pur teoretica si el gata pac la razboiu. sa ne feresca d-zeu pe viitor de astfel de conducatori.

  11. Marius Zgureanu

    Pana si Gorbaciov sustine referendumul din Crimeea:
    http://www.hotnews.ro/stiri-international-16841014-mihail-gorbaciov-referendumul-din-crimeea-corectat-eroare-istorica.htm

    Mihail Gorbaciov: Referendumul din Crimeea a corectat o eroare istorica

    Ultimul presedinte al Uniunii Sovietice, Mihail Gorbaciov, s-a declarat luni in favoarea referendumului din Crimeea, la care 96,77% dintre votanti s-au pronuntat pentru alipirea acestui teritoriu la Federatia Rusa, si considera ca astfel s-a reparat o eroare istorica, consemneaza agentia Interfax, citata de Agerpres.

    Peninsula strategica majoritar rusofona, scaldata de apele Marii Negre, a fost cedata Ucrainei in anul 1954 de liderul sovietic de atunci, Nikita Hrusciov, pe cand Rusia si Ucraina faceau parte din URSS.

    „Daca atunci Crimeea a fost incorporata Ucrainei in conformitate cu legile sovietice, adica dupa legile Partidului (Comunist al URSS), fara ca oamenii sa fie intrebati, acum poporul a corectat acea eroare”, este de parere Gorbaciov.

    „Trebuie salutat acest lucru, nu sa se impuna sanctiuni”, a continuat el, facand referire la avertismentele statelor occidentale, care nu au recunoscut referendumul si au instituit sanctiuni impotriva unor oficiali rusi si ucraineni ce au contribuit la secesiunea Crimeei.

    „Pentru a impune sanctiuni este nevoie de motive serioase, foarte serioase. Si sanctiunile trebuie aprobate de ONU”, a mai spus ultimul lider sovietic. In opinia parintelui perestroikai, „vointa exprimata de poporul din Crimeea si transformarea acesteia in entitate a Federatiei Ruse nu este un motiv” pentru aplicarea de sanctiuni.

  12. Marius Zgureanu

    Sa mai si glumim, chiar daca realitatea ne doare…
    http://www.timesnewroman.ro/politic/11805-gafa-televiziunea-rusa-a-difuzat-din-greseala-anexarea-moldovei-care-era-programata-abia-poimaine

    Moment penibil la televiziunea de stat a Rusiei! În locul imaginilor din Crimeea, postul a difuzat în această dimineaţă scene de la anexarea Moldovei, care erau programate abia pentru poimâine. După câteva minute, televiziunea rusă şi-a cerut scuze că “a stricat surpriza” şi a reluat emisia cu înregistrarea corectă.

    “A fost o eroare jenantă, provocată de etichetarea greşită a casetelor. Pe scenele din Crimeea scria ‘Anexare Moldova’ şi viceversa”, a recunoscut Grigori Orlov, directorul televiziunii ruse. “Preşedintele Putin a fost foarte dezamăgit, încă lucra la discursul de primire a Moldovei în Federaţia rusă şi îi promiseserăm că nu scoatem o vorbă despre asta până poimâine.”

    “Operatorul responsabil a fost sancţionat disciplinar. Fiind la prima abatere, a primit doar o reducere de 300 ruble din salariu şi 18 ani într-un lagăr de muncă”, a adăugat Orlov.

    Autorităţile de la Chişinău au refuzat să comenteze gafa televiziunii moscovite, însă mai mulţi demnitari moldoveni au fost auziţi recent exersându-şi cunoştinţele de limba rusă

    • aia e revista de umor sau ce? ca nu cred poate fi ceva real, poate doar o dezinfromare care sa atate spiritele. doar nu va imaginati ca daca aveau asta in cap afla cineva ceva. iar fraza aia cu discursul lui putin nu face decat sa confirme ce cred. ar fi hilara daca n-ar fi de-a dreptul grobiana. adica daca s-a vrut umoristica a iesit altceva.

  13. http://www.mediafax.ro/externe/zagrebul-cere-budapestei-sa-protejeze-spatiul-aerian-al-croatiei-12280572
    Şi acum să ne închipuim că Rusia ocupă toată Ucraina, ajunge cu graniţa la Ungaria care i se închină şi militar, după ce a făcut sluj economic. Dar Ungaria – prin ceea ce spune depeşa de mai sus – „protejează” militar spaţiul aerian al Croaţiei şi Sloveniei. Şi uite cum Rusia ajunge să ai be sub influenţă ceea ce nu reuşise niciodată în istorie: acces la Adriatica, şi deci la Mediterana!

  14. O natiune, fie ea cat de mica, este infranta doar atunci cand ultimul cetatean depune armele…Doar atunci! Asa si cu Moldova de dincolo de Prut. Sa nu uitam ca rusii au mai sangerat zdravan in urma cotropirii unor natiuni mici…Romania, daca doreste (eu zic totusi Doamne-fereste sa nu fie cazul, un razboi nu este niciodata placut) poate pune mari probleme colosului de la Rasarit. In 1992, moldovenii au luptat cu mainile goale practic si tot le-au facut probleme rusoilor. Romania are „ceva mai mult decat nimic” astazi, insa nu tehnica inseamna totul, asta-i egala cu zero daca cei ce-o manuiesc sunt niste habarnisti, o mare insemnatate are si nivelul de instruire al trupelor si gradul de motivare al acestora. Si DA, daca va fi cazul voi merge sa lupt pentru Moldova, fiindca si acolo-i Tara mea!

    • Un razboi e degeaba daca politicienii o taie cu familiile la Monte Carlo. Cred ca ar trebui niste formalitati prin care si aia care au dezarmat Armata Romana sa ajunga si ei mobilizati sau cel putin rubedeniile lor.

  15. Probabil vom interveni oricum , oficial sau neoficial , si da , vor fi macelariti cu totii ! Nimic nou sub soare , istoria se repeta.Mai am o umbra de speranta la polonezi , nu ca ne-ar place ei prea mult , dar ar interveni numai de-a dracu , cred ca abia asteapta sa-si ia revansa in fata rusilor !

  16. ALEXANDER The GREAT o zis odata un lucru mare dom’le , : ‘Nu mi-e teama de o armata de lei condusa de o oaie , mi-e teama de o armata de oi conduse de un leu !!! ” .
    Cam tare mi-e ca in ultima vreme numa Putin o fi citit cartea aia …
    @ Marius , fain ,se baga si Gorbaciov in zeama ,mersi , cu premil Nobel pe care i l-o sutit lu’ ceasca prin asasinat si o si pierdut urss ba o mai pus si Rusia pe panta icu spatele fara frana de mana , faina treaba , ce sa zic , isi merita premiul …

  17. Astfel, prin decret al Presedintelui Romaniei, Traian Basescu, se declara starea de necesitate si se decreteaza mobilizarea rezervistilor. Care rezervisti ?Aia din Spania sau cei din Italia?!
    Apropos asta este portal SF?
    Pai sa vedem ce nu mai vedem . Aviatie -lipsa la apel! Daca la o adica Yehowah persoanla ne-ar darui cu 48 de avioane polivalente noi noute am mai avea oare 48 de piloti capabili sa „treaca” pe ele?!
    Elicoptere – hai sa vorbim despre altceva.Ca pre ne laudam cu camioanele alea zise SOCAT!
    Tancuri ? De p[e aici intelge ca ma mai avea vro 100 care sa si functioneze! De preferinta T55…Daca iehowh ne daruite cu vreo 400 de M1 Abrams in cat timp gasim tanchisti ? tanchisti macar mai avem?
    Antiaeriana ? Dupa cate am citit (de pe aici) Hawku nu e in cra mai buna froma da nici cu alea sovietice nu mi-este rusine!! Sau mai rau ar trebui sa ne fie rusine..
    A da., Cum stam cu ‘cadrele” necesare?Adicva oameni instruiti, pregatiti care sa poata prelua noile arme daca Dumnezeul Armatelor ne face o donatie personala ?!

    Ar mai fi cu rezervele. Cate reverve instruite mia avem IN TARA?!

    Ca ar mai fi o problema cu moralul.
    Dupa 23 de ani de cand zicem sa nu raspunem la prvocari ca sa nu dam nas lu Vadim, cand ala Vonda la Targu Mures isi permite sa zica „sa plece strainii”, cu serviciul militar general suspendat de acu vreo 7 ani , cu vreo 2 sau 3 milioane prin Spoania si Italia samd (muoti la varsta valida), dupa 24 de ani de „sa nu fim „national-comunisti” si indoctrinare nationalista si demistificare a sitorie nationale …
    care ar fi elenu de lusta? Cred ca s-ar aglomera „iesirile” din Romania !!

    A da. Eu am fost intotdeauna de parere ca si vis pacem Parabellum iti trebuieste insa eu mmilotarist, „comunist” sovin, „securist” (ca si Emniescu. Bratienii, Antonescu) …. insa altii destepti au zis ca ei nu cheltuiesc bani pe arme (Tariceanu)

    Oricum pe mine nu ma impresioaneaza cestia cu era aproape paranoic fata de o posibila amenintare rusa in Moldova findca pun pariu ca s-a linsitit cand i s-a zis : „nu misti un deget!!!” .. Nu de alta dar guvernul Boc era guvernul sau .. si ?! De nai de zile se stia ca in 2014 „resursa” MIG 21 din dotare e terminata!! Si ?!? Asa ca nu prea cred ca in 2008 era gata sa treaca Prutul . Nu de lata dar in a nii ce au urmat s-ar mai fi pregatit nitel ..

    Adevarul este ca suntem terminati. Ne-ar trebui ani de zile sa refacem – dintai bugetul , apoi tara, apoi armata . Ani de zile de lucru. Cum am zis -daca maine am primi 48 de multirol „cu de toate” am avea oare pilotii si mecanici necesari?!

    (Hm neutra Elvetie care nu are vecina noastra are 33 de F18 la care se mai adauga 54 F-5 Tiger II. F 5 este pilotat de „rezervisti”!! Noi ca suntme in coasta cu Rusia, deci in prima linie ..)

    Sa nu uit – fiindca nu mai tineam minte anu renuntarii la recrutare .. am cauta si ce gasesc? „in timpul comunismului ..” Tatal meu a facut armata prin 1932. Pricepeti despre ce este vorba?!

    Si da.. purti sa ma faceti „defetist” si „rusofil” . Insa daca peste 10 ani tot la fel de descoperiti suntem .. e naspa. Momentan nu cred ca se la largi hora … insa ramanem in calea Rusiei. Nu are rost sa tipam „ursu” „corcondrilu!” „Satana” ci trebe sa ne Parabellum. Si chiar daca nu am fi vecini cu rusii .. tot ar trebui s avame ceva mai mult decat truep de politie expeditionale.. adica sa avem o armata de aparare!! Asta elumea- in viitorul apropiat (adica si peste 50 de ani) armata va fi necesara!! Priviti Elvetia – ea nu vrea sa se lege de nimeni.. Da nimeni nu are ched sa se lege de ea!! Oare de ce? Fiindca au „argumente”!!

    • sunt 100% de acord cu tine…eu unul cred ca Romania ar fi trebuit sa aiba o politica asemanatoare cu cea a Suediei…eu chiar ii admir pe baietii aia…nu depind de nimeni, sunt capabili sa se apere singuri, fac totul in tara….si sunt si pentru serviciu militar obligatoriu un an + 6 in rezerva fara plata si dupa inca 6 cu plata…si dupa daca mai vrei bine, daca nu din nou bine…dar barem in caz de ceva tot poti sa ii iei, ca stiu sa tina un ak in mana, sa aiba grija de el, etc…acum in caz de nevoie ii trimitem pe baietii care il asculta pe salam din bmw la razboi

    • ghita 33 de f-18 si 54 de f-5 tot politie aeriana se numeste e adevarat una mai de luat in seama vizavi de a noastra dar sa-i spui aviatie cu care sa ai argumente in caz de caft cu vre-o tara serioasa din punct de vedere militar sa fim seriosi .

  18. cu ce sa aparam MOLDOVA cu 10 mig 21 si cu ce mai au iei prin magazie.Base sa se gindeasca de 2 ori ca ungurii abia asteapta sa vina pe la spate

    • Daaaaa, o sa anuleze Franta contractele pentru Mistral ……. si banii cum si-i recupereaza pentru ca una din nave e gata iar alta e in constructie.
      Nu vor face asa ceva inainte de alegeri, stai linistit.
      Eventual vor anula comanda de Mistral ………. si le vor livra Charles de Gaulle 🙂 )))))

  19. Dupa cum se comporta,dupa ce declaratii face si dupa cat de patimas vorbeste despre Basarabia,tind sa cred ca Marinarul il are ca idol pe Maresalul Antonescu.Acesta spunea:”Armata este ultima carte pe care o joacă o Naţiune”.Acesta,intrebat de ce s-a aliat cu Hitler,ii raspunde intr-o scrisoare generalul ui Maitland Wilson:”Aşa cum dumneavoastră luptaţi pentru Anglia, tot aşa lupt şi eu pentru Patria mea, dar de suferinţele, lupta şi ameninţările sub care noi trăim, dumneavoastră nu vă puteţi da seama. Noi am fost atacaţi, deşi nu am atacat pe nimeni. Ceea ce a fost al nostru şi a fost al nostru de secole, ei ne-au luat”

  20. Marius Zgureanu

    Dupa aceasta „dezvaluire” cred ca rusii si transnistrenii rasufla usurati:””pfiu, ne-o trecut glontul pe la ureche” 🙂

  21. I-a trecut intre timp. Cred ca probabil gandeste ca la sfersit de mandat nu mai merita sa aiba soarta lui Sadam sau chiar a lui Saakashvili….nici macar pentru maretia si unitatea propriului popor. Ce rost are sa devalizezi o ditamai flota, daca la batranete nu te poti bucura de ce ai furat o viata intreaga! Asta e…. Nus care spunea ca prin declaratiile de ieri, Romania a pierdut a III-a oara Basarabia. Cred ca are dreptate! 🙁

  22. Pro-rusii din Basarabia se autodenmesc „Pentru Patrie” – am trait s-o vaz si pe asta 🙂
    http://www.infoprut.ro/2014/provocari-rusești-de-ziua-unirii-basarabiei-cu-romania.html

    „Forţele pro-ruse vor organiza „o acţiune patriotică” la Chişinău, pe data de 27 martie, când se împlinesc 96 de ani de la Unirea Basarabiei cu România. O decizie în acest sens a fost adoptată de către Consiliul obştesc „Pentru Patrie”, care întruneşte peste 60 de organizaţii.”
    Organizatorii acţiunii sunt indignaţi de intenţia Academiei de Ştiinţe a Rep. Moldova de a demonta un monument ce a fost instalat în perioada sovietică „în cinstea eliberării Moldovei de către ocupanţii fascişti”, scrie Tribuna.md.

    În viziunea acestora, acţiunea din 27 martie „trebuie să fie nu doar o acţiune în apărarea unui monument istoric, dar şi un protest general împotriva falsificării istoriei, pângăririi trecutului eroic a multinaţionalului popor moldovenesc şi a propagandei mişcărilor neofasciste şi extremiste în Republica Moldova”.

  23. http://www.infoprut.ro/2014/ultima-ora-transnistria-cere-alipirea-la-rusia.html

    Preşedintele sovietului suprem de la Tiraspol, Mihail Burla, a înaintat preşedintelui Dumei de Stat, Serghei Narîşkin, o scrisoare în care solicită includerea în legislația Rusiei a posibilităţii de alipire a Transnistriei la Rusia.

    Potrivit publicaţiei rusești Vedomosti, cererea lui Burla vine pe fundalul unui proiect de lege propus de anumiți parlamentari ruși, prin care ar fi facilitată aderarea unor teritoriii la Rusia fără acordul statelor care le cuprind, în absența autorității legitime eficiente, în urma unui referendum sau a deciziei autorităților lor.

    Mihail Burla i-a mai scris lui Narîșkin că autorităţile de la Tiraspol nu pot organiza un referendum privind alipirea la Rusia în baza legilor Republicii Moldova, pentru că acestea nu funcţionează pe teritoriul regiunii transnistrene. Totodată, acesta precizează că în 2006 a avut loc un astfel de referendum, când 97% dintre alegătorii din regiunea transnistreană au optat pentru alipirea Transnistriei la Rusia.

    • Ce nu iti era limepede din prima?!

      • Ba da, dar asta implica automat urmatoarea miscare pe tabla de sah. Ce va face Chisinaul? Poate avea in sfarsit posibilitatea sa ia in calcul oferta marinarului de aderare la UE via Romania cat de repede posibil. Cred ca daca Rusia accepta alipirea Transnistriei la federatie, occidentul ar trebui sa mute prin intermediul Romaniei, altfel pierde iarasi….iar noi pierdem pentru inca 100 de ani Basarabia!

        • Ce va face ? NI – MIC!!!
          Si mai lasa pupintraieneala cu „oferta marinarului de aderare la UE via Romania”. Ei stiau de ani de zile ca aveau aceasta optiune .. si in 2000 si in 2005 si .. nu le trebuia nici o oferta de aici. Daca doreau (adica majoriattea dorea precum aia din C rimmea) nu aveau decat sa zica ca doresc – as vrea sa il vaz si eu pe ala la 3Coceni care ar indrazni sa zica nu!!

          Dupa cate imi dau seama ce ii retine este o idee cam idi… in legatura cu „statalitatea” lor.. niste visuri tembele cu neutralitaea ca si Suedia si Evetia e neutre ! (Te org avem si aici destui insi cu idei care incep cu „Anglia e moarhie, Belgia e monarhie, Danemarca e monrahie si litania se termina ca au bani) Apoi mai sunt bancurile cu fascistii romani – pai ce nu incepusera unii de pe aici mai teleptuali sa vorbeasca despre „denazificarea Romaniei” dupa 2005!! Nu stiu … insa sunt si cestii mai naspa.
          Apoi e afurisita aia de Transnistrie – la care ei tin cam mult!! E de ras rusii din R Moladova ne acuza ca „vrem” Transitria si deci expansionisti si „moldoveni” (adica de etnie roamana ) ca nu ne pasa si ca am da-o peste capul lor (eu as da-o oricui : fie Rusiei fie Ocarinei sau lu Imperiul Klingonian… Ca fara Transnistria Moldova ar fi silita sa aleaga … si s-ar putea sa aleaga Romania ca asa pot ajunge in UE!!)
          Mai sunt si cozile de topor -aia care prezinta Romania ca pe un stat „imperialist” care beleste minoritati in draci – cestie de natura sa sperie pe rusii din RM . (hm ..Prin 95 la Felix amintalanit un tanar rus din Chisinau care traia din mici expediente pe aici. Intalanit adica discuta destul de mult. Prin 2003-2005 m-ma intalnit din intamplare cu el pe la Piata Big Berceni… acu mai putin junele era convins ca numa niste tampiti patent pot suporta agitatia UDMRista!! Ma rog tot pe aici tot ceva comert nefiscalizat. Cestia draguta era ca acum dupa vreo 9-10 ani de Romania [cam 9 luni pe an] el era pe jumatate castigat de ideea unirii [jumatea cealata se gandea ca i se duce micul sau trafic] Da acum el isi zicea „basarabena” nu rus …)
          E greu de inteles. au ma rog mie imi lipsesc banii ca sa pot sa merg , sa aud, sa discut „la locu faptei”. Iar finduriel sunt dirjater spre alte „studii” …

  24. „Basescu era gata in 2008 sa ordone Armatei sa treaca Prutul…”

    Yeah, right…

    Si cand s-a trezit a doua zi dimineata pe covor supt birou, camasa ai putzea a whiskey si chelia-i era lipicioasa ca si pubisul lui Ooodrea care zacea adormita langa el…

    Mai ce berbant adevarat e Chiorul asta…mai mai mai…e ca-n povestea aia cu „tine-ma ma ca daca ma duc singur peste gashca aia ai omor pe toti”

    Sa fim seriosi…

    Bre, cu idiotul ala in frunce la Cretini-Spagari-Agramati-Tampiti s-au sistat practic toate programele de inzestrare.

    Atunci cand erau creditele pe val si erau bani cacalau pe la finante.

    Cu idiotul ala in frunce ne-am desfiintat aviatia militara si am infiintat Sectia „12 Trocalete” Politia de Centuriste.

    Asta CE O FI INSEMNAND? Ca io nu ma prinz…

    Ca o sa luptam latrand?

    Sau ca o sa latram luptand?

    Dupa aia nush ce le tot plangeti de grija moldovenilor…

    Moldovenii nu prea vor unirea. Eu asa inteleg din cum decurg evenimentele. Si asa a povestit si Moldoveanul (ala de peste de tocmai de dincolo de hat departe de peste Prut).

    Moldovenii s-ar vrea in UE singuri daca s-ar putea, fara sa aiba de-a face cu Romania. Ca din UE curge laptele si mierea, nu de la Bucuresti.

    Moldova „are drumul ei” si basinescu sa-si tzina gura!

    Nu asa a TRANSMIS CLAR juna aia la menopauza de la Deportamentul de Shezut in ACEA declaratzie?

    Nu asa a trasmis clar si nea Tzatza-Fleanca ala cand a scheunat imediat ca le „facem probleme”?

    Moldovenii sunt mai apropiati de rusi decat de romani, e o generatie CRESCUTA SI EDUCATA in limba si cultura rusa, asa ca nu ma prind ce ne mai kakam pe noi panicati ca vai domle vin rusii peste ei si le violeaza pe ingenuele moldovence sfioase, respectiv pe alea care nu-s plecate la produs prin Europa…

    Da’ voi chiar nu va puneti problema ca poate le si place?

    Aveti aici pe blog exemplu de moldovean, care e in limba de adrmiratie dupa tot ce fac sau spun sau produc rusii, ca ai transpira asta prin toate postarile…rusia e Mama lui mah, nu Romania…

    Acuma ca nu mai au nevoie de viza o sa vedeti ca nu mai cere nimeni pasapoarte romanesti. Adica nu mai auzi vorbind ruseste prin Ambasada Romaniei si una mai batrana nu mai stalceste ceva romaneste ca traducator spre ghiseu 🙂

    In rest, bate vantul pe campii cat cuprinde prin articol 🙂

    „Daca Rusia ar ataca Moldova voi credeti ca Romania ar putea asista pasiva la macelarirea moldovenilor de un sange cu noi?!”

    Raspunsul este DA. A mai stat odata pasiva prin ’90.

    Si oricum intrebarea e pusa ca sa bata campii, ai asistat acuma la macelarirea ukrainienilor in Crimeea?

    „Oricum Armata se va duce, se va bate cu tot ce are!”

    Se va duce my arse … garzile alea patriotice profesionalizate nu se duc nicaieri, ca n-au cu cine si n-au cu ce.

    „Vor lupta si cu ghioage si nuiele, daca poporul sau asa o trimite inarmata, dar vor muri si ei si fratii nostri moldoveni si ar fi cel mai mare pacat …”

    Patetic, aproape ca mi-au dat lacrimile 🙂 🙂

    Cu alea 12 goange si ‘nu-ele’, da import care va sa zaca…

    Din 45000 ‘care este’, nu cred ca aduna 20000 ca sa trimita acolo.
    Cu ce ai trimit? Probabil cu personalul de ora 17 si cu microbuzele lu’ „Gicuta & Vasile Transport de Persoane SRL”.

    Si daca astia trimit 20000 atunci ailalti trimit 60000 mult mai bine inarmati si sprijiniti si that’s the end-of-story, ramanem fara ei. Si romanii nu cred ca musca asa ceva…

    Deci bre, treziti-va, ca nu se duce nimeni sa lupte 🙂

    Mai ramane sa vina Flogger sa ne povesteaca ca iarasi ne-a prins „nepregatiti”.
    Si cum nu mai doarme el de grija Tarii…

    Ce surpriza!!!
    Surpriza constand in faptul ca noi de fapt nici nu incepuseram sa ne pregatim de ceva!?!

    Populatia romana nu-si doreste razboi, nu doreste sa lupte cu rusii in R. Moldova, nici moldovenii nu ne doresc pe acolo.

    Armata romana nu-si doreste razboi. Aia isi vor doar salariile si diurnele la vizetele de lucru la sediile si departamentele NATO, mUE si prin State.

    Clasa politica romaneasca nu-si doreste razboi.

    Ce se fura de la buget, plus ce se fura din imprumuturi, plus ce se spaguieste prin vami plus se ce fura din vanzarea resurselor le este suficient.

    Si daca o duci confortabil pt ce sa-ti tai craca de supt picerele nespalate?

    Credeti ca aia sunt tampiti sa faca asta? Ca io unu nu crez…

    Daca ipotetic ar da ordin sa treaca Prutul cred ca mai degraba il suspenda si aresteaza astia iar armata o sa-l ignore pur si simplu. Si eventual se schimba tabara trecand in tabara rusilor. Ca la dat din gura, intorsul armelor si schimbatul taberelor suntem ‘eggsperimentati’. Parerea mea…

    Asa caco-ncluzie:

    – Armata romana nu se duce nicaieri, ca e aproape desfiintata si o mai duce ‘doo’-trei zile de ‘si dai si lupta neicusorule’ contra bulgarilor, poate si impotriva ungurilor, dar impotriva rusilor nici nu se pune problema, cum nu s-a pus problema nici in ’40, remember?

    -Romanii nu-s finlandezi!
    Scrieti asta cu markerul pe o hartie si lipiti-o pe parbriz inside la nivelul ochilor.

    -Moldovenilor li se rupe de grija voastra. Puteti adauga si asta pe hartia aia.

    -Moldovenii au semnat niste intelegeri cu mUE, NATO si USA, deci sa-i apere aia.
    Pt ca practic numai aia pot sa faca ceva in directia asta, daca au interesul s-o faca, daca nu, nu.

    -Daca nu-i apara aia atunci moldovenii sunt pe barba lor(asa cum si-au dorit, ca n-au prea avut treaba cu romanii), si poate sula ruseasca e pe gustul lor, le-o fi si dor…daca nu, se obisnuiesc ei…aia care au mai ramas, ca au plecat multi tineri si or sa plece acuma accelerat odata cu eliminarea vizelor.

    -„Armata” romana n-are manpower si dotare suficiente nici ca sa ne securizam frontierele actuale si sa rezistam la cateva zile de razbel asteptand cele 100 tancuri olandeze din Finlanda venite in ajutor de la NATO. Asa ca sa mai discutam de incursiuni peste granita mi se pare hilar.

    – De grija moldovenilor vedeti ca sunt probleme prin HarCov.

    „Haideti sa-i dotam pe baietii nostri asa cum merita!”

    Aha, deci pana la urma toata polologhia asta emotionalo-nationalisto-patriotica-lipsito-de-logico e doar o pledoarie pt inzestrarea armatei. Cu speriatul cu bau-baul rusesc si cu ajutatul „fratilor” si mai ales a surorilor moldovence luate pe la spate vartos de rusii aia cei rai. Gratis. Probabil asta ar fi principala problema.

    Fair enough.

    Numa’ ca NU fonctioneaza!

    Nu prinde nici la popolatia tzivila romaneasca, care se plange de taxe si accize si de nivel de trai si i se cam rupe de moldovenii de peste Prut sau de rusi. La noi se face „HARTA MOAŞTELOR DIN ROMÂNIA care atrag cei mai mulţi credincioşi” 🙂

    Nici la clasa pulitica romaneasca, cacare are alte probleme, bataia pe ciolan plus alegerile.

    Si spun ca nu fonctioneaza pt ca nu se prea observa o echipare de urgenta a armatei cu mai nimica. Nu se observa ca UMBul lucreaza pe trei schimburi ca sa repare macar TRurile care este. Nu se observa ca Moreniul lucreaza pe trei schimburi sa fabrice niste SAUR2 ca sa nu-i trimiti cu personalul. Si asa mai departe…nu se observa practic nimica…

    Deci inarmarea la romani e un no-no, mai vine UNA BUCATA Panhard pe anu asta si „azunge ca ne doaie buta”.

    A venit AWACSu si distrugatoru si toata sifilimea pulitica s-a relaxat ca-i apara NATO.

    End of story bros….

    • @gsg9

      In anii 90 Romania nu era in NATO. Deci daca se baga in Moldova risca sa-si ia si ea o bucata de la rusi daca se enervau aia. Acum Romania fiind in NATO are posibilitatea sa trimita forte in Moldova. Dar nu poate trimite armata pe fata. Deci e irelevant daca am fi avut F-16 first hand, tancuri Leopard si mai stiu eu ce dotari misto ca oricum nu s-ar fi pus problema sa le trimitem pe-alea in Moldova.

      Ar fi fost bine daca am fi avut rachete anti-tanc portabile moderne.

      In ultimul rand, moldovenii nu vor unirea ca ii aia grija ca pierd Transnistria. Dar daca Putin se uneste cu Transnistria atunci deja au pierdut-o si degeaba se mai uita cu jind la ea. Cale libera la unirea cu noi.

      • @Vector

        „Dar nu poate trimite armata pe fata.”
        Pai astia in articol inca mai cred ca merge Armata cu ghioage si ‘nu-ele’ sa lupte cu rusii, si io am zis tot ca nu merge.

        Bre, a povestit aici un tip care a fost prin batalioanele de cercetare-diversiune si acuma e prin Franta(?) ca prin 90 i-au intrebat „care vreti sa mergeti voluntari sa faceti un pas in fatza” si a facut tot batalionul un pas in fatza. Nu s-a pus insa problema pt ca puliticul nu a dat voie.

        Ilici insa a bagat la cap si batalioanele alea au fost primele pe lista de desfiintare 🙂

        „Acum Romania fiind in NATO are posibilitatea sa trimita forte in Moldova.”
        Are posibilitatea numa’ DACA NATO AI PERMITE. Altfel nu.

        Si nu e irelevant ca ne-am desfiintat aviatia reactiva sau ca ne-au putrezit transportoarele. Erau bune pt dotarea armatei, chiar daca nu le-am fi trimis pe fatza in Moldova. Si puteam sa trimitem F16 cu voluntari, ca e la moda acuma.

        „Ar fi fost bine daca am fi avut rachete anti-tanc portabile moderne.”

        Erau bune niste Javelin si niste Stingere. Deh, numa’ ca CINE SA NI LE CUMPERE?

        Poate sa ni le faca cineva cadou si sa ne oblige sa ne instruim cu ele!

        Du-te acuma disperat sa le cumperi, ca s-ar putea sa nu vrea sa ti le vanda ca sa nu le faci probleme, ca stiu si ei ce vrei sa faci cu ele si vor sa pastreze controlul. Insa parerea mea e ca nici nu se streseaza nimeni sa cumpere, ca asa avem o scuza ca n-avem armament si stam linistiti.

        Sa vie Mam-Mare din NATO 🙂

        „Cale libera la unirea cu noi.”

        Bre, matale prin servitzii acolo otzi fi stiind mai multe 🙂
        Io la nivelu meu de platitor de taxe si impozite (ca inca platesc) e ca nu-i intereseaza la nivelul omului de rand. Iar la nivel de elite, Dzeu cu mila, cati or vrea sau cati or fi platiti de rusi sa faca opozitie.

        • @gsg9

          Romania daca vrea se poate baga pe sustache in Moldova fara sa ceara aprobare, ii pune in fata faptului implinit. Dar pentru asta iti trebuie lideri cu tupeu. Basescu era tare in declaratii la adresa rusilor dar acum din ce se vede face ciocu mic ca e ursul prin tufisurile din apropiere. 🙂

          „Bre, matale prin servitzii acolo otzi fi stiind mai multe”

          Eu in servicii, acum nu stiu cum sa o iau, ca pe un compliment sau insulta 🙂 , dar nu e cazul, nu sunt.

  25. Victor Ciubotari, locuitor al orașului Rezina, a mers în centrul Kievului pentru a instala un drapel al Republicii Moldova, în semn de solidaritate cu Ucraina, notează postul local de televiziune Elita TV.
    http://www.moldova.org/un-barbat-din-rezina-instalat-la-kiev-un-drapel-al-republicii-moldova-semn-de-solidaritate-cu-ucraina-video/

  26. Consecințe pentru Republica Moldova ale referendumului din Crimeea. E cazul să renunțe la Transnistria?

    http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Extern/Europa/Consecinte+Moldova+referendum+Crimeea+Transnistria
    Odată cu alipirea Crimeei la Federația Rusă, Nistrul devine linie de război pentru Federația Rusă, ceea ce înseamnă că au crescut riscurile pentru Republica Moldova. Pentru Chișinău se deschid totodată și niște portițe neașteptate, însă, ca să profite de ele, trebuie să facă alegeri ferme, să nu mai fie „și cu ochii la slănina din pod, și cu sufletul în rai”, a declarat analistul Dan Dungaciu la Digi24. Drumul Republicii Moldova către UE ar putea fi accelerat dacă renunță la „cangrena” transnistreană, cu atât mai mult cu cât Rusia, dacă ar vrea să facă cel mai mare rău Chișinăului, le-ar da voie cetățenilor din regiunea separatistă să voteze la alegerile din Republica Moldova.

    • @MariusZ
      „E cazul să renunțe la Transnistria?”

      Pai se pare ca treburile se precipita si daca o mai lalaie or sa renunte la ‘UE’ cu totul si o iau ‘east’…

      Interesanta discutia, continutul cam pesimist totusi.

      Acuma frontiera ‘administrativa’…”Nu înseamnă cedare de teritorii. Înseamnă o frontieră administrativă care să-i permită Republicii Moldova să se ducă spre Uniunea Europeană”

      Sa se duca spre ce, dupa cum a a punctat bine gagica aia, „vânzare de iluzii ca și până acum”. Intra Moldova super-super-accelerat acuma in UE? Nu cred. Intra acuma rapid in NATO? Nu stim.

      Dupa aia nu se prea dezvolta optiunile Rusiei, se mentioneaza doar ca „Federația Rusă… ar dezgheța conflictul transnistrean și-ar permite cetățenilor transnistreni să voteze în alegerile din Republica Moldova”

      Deci rusii pot sa destabilizeze „echilibrul fragil de forțe de la Chișinău dintre proeuropeni și proestici” numai daca ai lasa pe aia 5% sa voteze…

      Dupa cum s-a mai spus au lalait-o prea mult cu neutralitatea si independenta si jucatul la ‘doo’ capete.

      Si care mai e starea de spirit prin armata moldoveneasca, ca dotarea stim ca e ca la noi adica lipsa, si cu Marinuta care a fost demisionat asa oarecum cam subit?

      Dar Moldova ramane totusi cu ‘perspective europene’…

      Bre, da ceva concret si anume mai repejor asa se poate? Cacu perspectivele alea mori incet…

    • @Marius Zgureanu

      Trebuiau sa renunte de mult si sa o lase sa se duca pe pustii…. Dar nu, batman-batman! Chiar saptamana trecuta au fost intrebati politicienii moldoveni daca iau in calcul o intrare in NATO daca se poate. La care Lupu zice: „nuuuu, ca pierdem Transnistria!” Prosti, prosti…. Acum sa stea mumos ca ii ia Putin cu tot cu Transnistria. Se vor uni din nou in burta ursului, fericire mare pe capul lor ca vor „avea” Transnistria din nou. De fapt Transnistria ii va avea pe ei.

  27. Sansa mare pierduta in 2008.Si aici sant 3 motive.1. Clasa politica de la Chisinau era alta.2.Nehotararea fata de Transnistria.3.Nietul venit de la o tara puternica din UE.Rusii la momentul ala nu puteau sustine eficient 2 conflicte.Si da daca primeam verde puteam ajunge la granita cu Transnistria doar in DAc-uri.Am citit cateva posturi in care se spunea ca vestul a pierdut in Ucraina.Mie mi se pare ca a castigat detasat runda asta.S-a mizat pe ocuparea Crimeei.Blocarea miliardarilor rusi,blocarea exporturilor de armament va duce in viitorul apropiat la o frana in economia rusa.Deci asta plus impingerea granitelor Nato mai aproape de rusia chiar mi se pare un castig.Unii numara paharele lui Base altii fac noi granite.

  28. Cu imensa compasiune si chiar cu groaza ma gandesc la soarta vorbitorilor de limba romana din Transnistria. Peste ei vine acum noul tavalug sovietic, declansat de mostenitorii marilor dictatori ai Moscovei.
    http://radu-tudor.ro/iosif-vissarionovici-putin/

    • Deci daca-i adevarata si duma de stat ratifica, este urat de tot – Crimeea nu e doar independenta ci devine stat al Federatiei Ruse, iesind de facto, chiar daca ilegal prin prisma dreptului international, din componenta Ucrainei. La urma Putin a declarat ca nu vizeaza si alte teritorii (parca asa a spus si Hitler la anexarea Regiunii Sudete, dar poate Putin e parolist):
      http://www.hotnews.ro/stiri-international-16847809-ultima-ora-vladimir-putin-semnat-tratatul-prin-care-crimeea-devine-parte-federatiei-ruse.htm

      Presedintele rus Vladimir Putin a semnat marti cu liderii prorusi din Crimeea tratatul prin care regiunea devine parte a Federatiei Ruse. Ceremonia de semnare a avut loc dupa un discurs pe care liderul de la Kremlin l-a sustinut in fata Adunarii Federale, in cadrul caruia a cerut acceptarea a doi noi membri in Federatia Rusa: Crimeea si orasul Sevastopol.

      Tratatul, incheiat intre Federatia Rusa, regiunea Crimeea si orasul Sevastopol, a fost semnat de presedintele Vladimir Putin, presedintele legislativului din Crimeea Vladimir Konstantinov, premierul din Crimeea Serghei Axionov si primarul orasului Sevastopol Aleksei Chaliy.
      Dupa semnarea de catre Putin si liderii din Crimeea, tratatul trebuie aprobat de Curtea Constitutionala si apoi ratificat de Parlament. Intregul proces ar urma sa se deruleze saptamana aceasta.

    • Ideea este Mariuse ca un bastan de prin Crimeea, pro-rus si mare sef pe-acolo, a declarat ca, citez: „cine doreste sa ramana aici este binevenit”. Asa o sa fie si-n Transnistria, care vrea ramane care nu se cara. Cei care raman vor uita rapid ceea ce sunt, conteaza ceea ce devin. Ideea este ca rusii nu se impacienteaza deloc de bietii minoritari, indiferent carei etnii apartin acestia, fiindca ei merg pe rusificare. Nu-ti convine caramba, dar lasi totul pe loc. Au mai facut asta! Asta-i o chestie „democratica” via-Moscova, si un mod subtil de a scapa de carcotasi si, de ce nu, de viitoare „probleme” in regiune. Mie imi este teama ca Moldova va fi „absorbita” de catre „aspiratorul Putina” in refacerea defunctei URSS. NATO nu va risca sa deranjeze imperialismul rus, iar Romania este fix pixul in fata rusilor. Rusii sunt experti in furtul de pamanturi de la alte natiuni, acum modelul fiind apararea rusofililor.

  29. joe biden: o sa ne adunam in Croatia cu sefii armatelor centrale si est europene, o sa ajutam Polonia in continuare sa isi modernizeze armata….etc………..Croatia?!?!?!??!?! wtf

    Romania e tot pe langa in situatia asta….si in general………

    • Așa am fost dintotdeauna. Apropo, Sikorsi, ministrul de externe al leșilor, are șanse bune de a fi ales secretar al NATO. Eu sunt exact pe granița de nord cu ucrainenii și zilele trecute a fost activitate reactivă intensă.

    • Nimic de Romania frt ! II tot ascult de cateva saptamani,Polnia in sus,Tarile Baltice in jos si tot asa.Liniste,nimic despre noi.

    • O fi in Croatia pt ca e asa un pic mai departe de zona fierbinte.

      Si poate ca pot sa controleze informativ mai bine, nu ca la noi unde sunt astia cu telefoanele si la Maskva si la Uashingtan, care da mai mult 🙂 🙂

      Se pare ca orice inarmare a Romaniei e un cartof fierbinte in zona si ar putea declansa reactii neplacute ale rusilor. Asta asa ca sa fim si noi mai optimisti si nu ca am fi cretini si ca spargem banii pe mariri de pensii, sticle de ulei electoral si borduri, propovaduind pacea si pretinia intre popoale prin zona asta.

      La Polonia insa e voie de la stapanire cu inarmarea, mai mult, Germania incurajeaza asta, Polonia fiind folosita ca Tampax cu sau fara aripioare in calea unei eventuale menstruatii sovietice. Acolo’s si Kaliningradul plus Tarile Usor Baltite, care-s o zona vulnerabila si usor inundabila de catre sovietici.

      La noi in schimb nu se incurajeaza inarmarea, nu se pun presiuni sau intrebari liderilor de ce starea dotarii ‘care este’ samd.

      La noi e pace si e pacat sa se strice atmosfera cu adunarea aia 🙂

  30. Foarte tare faza cu „Armistiţiu între Ucraina şi Rusia în Crimeea până pe 21 martie” 🙂 🙂

    Rusii le-au zis ucrainienilor sa nu se impuste intre ei pana pe 21.

    Rusii pana atunci anexeaza Crimeea (cu acte in regula, stampile, semnaturi, Dume si alte sushanele), cine deschide focul e atacant 🙂 si dupa aia intra peste ei si ai trimit frumusel acasa ca sunt deja pe teritoriul rus 🙂 🙂

    Care va bagati la o negociere cu rusii Google „Anybody else wants to negotiate” ? si vedeti clipul din 5th Element 🙂

  31. ce second-uri am fi putut lua…………

    • mirage 2000( ca de altfel toate mirage ) e o gioarsa de avion care a fost depasit de concurenta inca de cand era pe planseta , seria mirage a fost o fita a frantei sa arate ca inca poate face avioane de lupta desi avioanele ei sunt depasite inca de la 1918 .

      • Marius Zgureanu

        florian, cam bati campii cu gratie! Mirage2000 e din aceeasi generatie cu F-16 doar ca nu a mai avut evolutii recente, ultima fiind versiunea de export UAE Mirage 2000-9 /Mirage 2000-5 Mk.2, fiind inlocuit de Rafale incetul cu incetul…

  32. Luati acuma si de la Basescu 🙂

    „Pentru mine ce s-a întâmplat în Crimeea este un scenariu posibil în Republica Moldova. Ştim toţi că Republica Moldova este un al doilea stat românesc şi nu ne-ar conveni un astfel de scenariu. Dar în niciun caz România nu va interveni militar. Abordarea politică la Chişinău este una riscantă, aceea de a nu spune direct la Moscova ce vrea.”

    „Nu voi mai insista pe susţinerea proiectului de unire a României cu Republica Moldova pentru că e clar că nu are susţinere politică.”

    http://www.ziuaveche.ro/actualitate-interna/politica-interna/basescu-exclud-posibilitatea-razboiului-219294.html

  33. maaaaamaaaa ce mizerabil 🙂 ))))))))

    ma uitam la antena si vorbea naumovici tontasz din Albania si cand urma sa spuna (era pe la jumate) pozitia lui (cunoscuta) in legatura cu Kosovo, pac, PUBLICITATEEE 🙂 ))))

  34. Între timp, ghiciți cine veni în vizită prin HarCov (HarghitaCovasna adică): președintele Hungariei, care se plimbă ca vodă prin lobodă prin satul fără câini numit România…

    Arătară ăștia pe Realitatea Tv astă-seară la jurnal…

    • am vazut….daca si dupa ce vezi fata (fatza) lu’ ala vine si spune Bula ca aia nu sunt mongoloizi………….. 🙂

    • Da, vizita era asteptata si cunoscuta autoritatilor romane, insa idiotii tot idioti -vizita privata, mda! Atat de privata incat viziteaza doar obiective ce au legatura/simbolistica autonomista, asa, de sanchi, fiindca cerberii nostri sunt adormiti. Legat de Moldova, cuvintele lui Base exprima clar renuntarea la ideea Unirii. Nu vor moldovenii, nu vor romanii, nu vrea SUA, nu vrea dracu’, nu vrea ixulescu si cu pixulescu…Ei bine, nu vrea Putina, si-asta a taiat tuturor aripile! Base si RO nici macar nu le-au avut, desi ne-am amagit cu totii ca poate totusi…Am pierdut si asta este clar, n-avem niciun cuvant de spus in fata marilor puteri, suntem doar niste pioni marunti in jocul numit globalizare si resurse. Se pare ca pierdem Harghita si Covasna, nesimtirea ungurilor a atins cote alarmante, mergand pana acolo incat ameninta tineri ce-au indraznit sa poarte Tricolorul. Guvernantii nostri sunt niste idioti, pe noi, romanii, cine ne mai apara? Se pare ca incet, incet ne destramam ca Tara si Popor, spre bucuria tuturor neispravitilor de lingai si tradatori…Murim incet dar sigur!

  35. pt. George
    In urma cu ceva timp am fost invitat la masa de catre un rabbin( originar din Balti) si printre altele am discutat si de problemele Estului si pericolul care mocneste in aceasta parte de lume. S-a interest de situatia din Romania de cum sunt organizate institutiile statului s.a.m.d. Cand am ajuns natural la subiectul ” Russia” am inceput sa ma lamentez si sa-i spun cum ca politicienii nostrii sunt inconstienti si nu realizeaza ca Ursul se va trezi la un moment dat si asa turbat cum I-l stim va darama totul in cale iar noi romanii vom da din colt in colt implorand Occidentul sa nu ne paraseasca si sa-si onoreze obligatiile, cum ca armata este prost inzestrata insufficient instruita etc, etc. L-am intrebat atunci ce ar putea sa faca Romania in atare situatie ( pe care o vedeam fara iesire) . Raspunsul lui a fost simplu si marturisesc dezarmant , citez ” S-au mai vazut razboaie in care nu cei mai numerosi sau mai bine echipati au castigat” si decat sa te duci la razboi cu un million de ” muieri” mai bine te duci cu 50.000 dar barbati determinati care nu se caca pe ei in izmene si care cred in santa lor. Revenind la faza cu dilemma lui Basescu cred cu tarie ca nu putem asista pasivi cum rusii isi vor face de cap in Basarabia si cum ne vor macelarii fratii. Nu putem sta cu bratele incrucisate, daca am proceda astfel ne-am discredita pe veci. Nu sunt adeptul razboiului, nici ca sa provocam Federatia Rusa fara rost dar raman la parerea ca toate au o limita. Exista o granita care nu poate fi trecuta fara sa existe consecinte. Sunt ferm convins ca , in aceasta eventualitate in care Putin va depasii limitele ( le-a si deposit deja) trebuie sa i se arate ca nu poate face chiar ce vrea. Sunt convins ca va da inapoi … Putin nu este intr-atat de dur cum este perceput el de Occident si desi a punctat , ultimele declaratii ne arata ca este ezitant si temator … iar alaturi de el si Rusia tremura ….

  36. Felicitari pt art. Am sa-l pun si eu pe site.

  37. Sunt plecat din România din 2008…dar dacă ţara mea ar avea nevoie de mine , aş lăsa totul în urmă şi aş veni ! Nu sunt singurul care ar face asta…

    Te iubesc România, te iubesc că am avut ocazia să stiu cum e să fii Român , te iubesc pentru tot ce eşti , te iubesc pentru limba ta frumoasă.

    • @Bogdan

      O atitudine demna de toata admiratia! Iti multumim! Si sa iei in calcul posibilitatea ca o sa aiba nevoie de tine chiar anul asta. Din pacate.

  38. Asta vor ruşii să ne atragă într-un conflict pentru a ne distruge. România nu rezistă singură la un conflict militar cu Rusia.

  39. Mai bine ati gandi logic. Sunteti oameni si aveti familie,sunteti baiati si aveti parinti si iubite, terminati cu gandurile rele. Razboiul aduce pieirea si suferinta celor dragi voua. Cum ar fi bine sa facem? Pe cine sa-l eliminam? Ne trebuie noua sa fim ce?| Putere in zona? Cu ce pret?

    • Bre, tu esti proasta sau ce ai? Tu ai citit articolul macar odata? E vorba despre fratii nostri de peste Prut! Nu e vorba de a deveni putere in zona… e vorba ca eu unul nu as putea sta pur si simplu sa ma uit cum un frate de-al meu, ar sta intins la pamant sub o cizma ruseasca, zbierand pe Romaneste dupa ajutor, asteptand ca ciolovecul sa-i deie lovitura finala… FEMEIE PROASTA!

  40. A fost Transnistria, a fost Iugoslavia,au fost ceva conflicte diplomatice cu Ungaria,ne-am descurcat excelent cu oameni de stat care au avut habar cum sa fie diplomati. Sa iasa in fata cine se pricepe, sa faca pasul in spate cine nu poate sa aiba diplomatie si-si incordeaza muschi cu pretul sangelui poporului nostru.

    • Cu Ungaria si Serbia, cu diplomatia mai merge, fiindca Romania are „greutate” in faata acestor doua nimicuri de tari, in fata Rusiei diplomatia e egal cu frectie la picior de lemn….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *