Firma turcă Baykar (n.r. – Baykar Makina Sanayi ve Ticaret A.Ş.’ / Baykar Machine Industry and Trade Inc. – cunoscută pentru dronele sale, în special Bayraktar) a fost aprobată de guvernul italian să cumpere gigantul italian de aviație Piaggio Aerospace (n.r. – cunoscută pentru aeronava civilă P-180 Avanti I/II+, precum și prototipurile militare P.1HH HammerHead UAV/UAS și P.180 Avanti MPA – Maritime Patrol Aircraft, a lucrat și ca furnizor secundar pentru programul F-35, din care Turcia a fost exclusă în 2019), într-o mișcare despre care compania spune că își va extinde raza în Uniunea Europeană.
„Relansarea companiei este garantată, cu o viziune industrială clară și ambițioasă”, a declarat ministrul Industriei Adolfo Urso, potrivit unui comunicat al Ministerului Afacerilor și Made in Italy. „După șase ani de așteptare, oferim lui Piaggio Aerospace un viitor, un atu strategic pentru țara noastră, cu o perspectivă de producție pe termen lung, protejând complexele corporative și forța de muncă.”
Baykar depășește alte două oferte de vânzare, potrivit declarației ministerului, deși valoarea tranzacției nu a fost dezvăluită.
Piaggio Aerospace a fost selectat în 2004 de Pratt & Whitney America să producă și să furnizeze componente ale motorului F-135 pentru F-35. Odată cu achiziționarea Piaggio, este posibil ca Turcia să-și recapete accesul la programul de furnizori F-35. Purtătorii de cuvânt ai Pratt & Whitney nu au răspuns la o solicitare de comentarii până la ora presei cu privire la rolul actual al Piaggio pe linia de producție a motoarelor F135 sau dacă respectiva companie a avut îngrijorări cu privire la acest rol.
”O revenire completă la programul F-35 este „improbabilă” atâta timp cât Turcia are S-400”, a spus Caglar Kurc – analist de apărare și profesor asistent la Universitatea Abdullah Gül – pentru Breaking Defense.
PS – la 26 Noiembrie 2024, trei noi P.180 Avanti „EVO+”, din cele 15 contractate pentru modernizare, au fost livrate forțelor armate/aeriene italiene.
Totusi am vazut scris ca guvernul italian are o
actiune de aur. Asta inseamna ca Bayraktar nu poate
sa faca tot ce vrea.
https://www.mondaq.com/italy/aviation/690274/italian-governments-use-of-golden-power-to-support-the-new-business-strategy-of-piaggio-aerospace
Tranzactia e inca in ceata.
https://aerospaceglobalnews.com/news/why-did-drone-maker-baykar-acquire-piaggio-aerospace/
intrare pe piata UE pe usa din dos + experienta italienilor in domeniu?
Deocamdata vandusera pe la noi si polonezi.
pai e normal asa.
Parca nu era voie cu „actiunea de AUR” al guvernelor la nivel de UE.
Turcii sunt sanctionati de americani.
renault are
banuiesc ca si la vw careva stat federal e bagat pana in prasele. doar o banuiala
Niedersachsen
Piaggio Aerospace NU trebuie confundată cu cealaltă Piaggio ( privată) care produce motorete.
Prima e în administrație controlata de multi ani. ( Un fel de procedura de insolventa ca în România.)
Datorii care deja în 2018 depășeau 600 milioane euro.
+ Lipsa de comenzi .
P 180 Avanti Evo e tinut pe linia de plutire de comenzile statului italian.
Posibil ca turcă Baykal săaccepte să se încarce și cu datoriile firmei italiene. De aici ” victoria”.
PS.
Italia trece prin un grav proces de dezindustrializare. De foarte multi ani.
Ca atare, statul vinde din sumedenia de firme pe care le deține.
Ca exemplu dezindustrializare și
” cărămidă” pe capul guvernului, producția auto italiana.
1989( anul de glorie) = 2.220.000 automobile produse in Italia .
2024= 238.090 automobile produse. ( cu un an înainte erau 500.000 )
E evident că astfel de scăderi masive au efecte catastrofale in toate domeniile. De la producătorul de tablă și șuruburi , pina la încasările fiscale ale statului de la industria auto.
E efectiv o situație foarte grea. Basca datoria de stat enorma . ( cred că în februarie se va bate recordul de 3.000 miliarde euro datorie de stat )
imi da putin cu virgula ce zici tu de industria automotive italiana, la nr de auto, mi-e greu sa cred ca a scazut de 4 ori de anul trecut pana acum (pana si eu ma gandesc sa-mi iau o masina italiana)
https://www.ceicdata.com/en/indicator/italy/motor-vehicle-production
mi-e de asemenea foarte greu sa cred afirmatia cu dezindustrializarea
https://www.ilgiornale.it/news/politica-economica/pil-italiano-cresce-100-miliardi-2372138.html
https://24plus.ilsole24ore.com/art/perche-il-covid-pil-italiano-cresce-piu-germania-e-francia-AGONuxB?refresh_ce=1
incep sa cred ca a devenit o mantra repetata peste tot, partea asta cu dezindustrializarea, poate si generat de razboi, insa industria nu trebune neaparat sa produca obuze, mai ales una civila. nici rusii nu tin pasul si nimeni nu pare dispus sa treaca pe productie de razboi, aici e diferenta. Italia e una dintre tarile care n-a externalizat asa mult in China…
datoria de stat e una, economia e alta, sigur ca se influenteaza dar Italia si EU sunt departe de viziunea catastrofica pictatata peste tot prin presa.
https://www.ilsole24ore.com/art/sotto-mezzo-milione-veicolo-produzione-stellantis-italia-2024-e-l-anno-nero-dell-auto-AGEtsg6B?refresh_ce=1
– Articolul e din cel mai important ziar economic italian.
Ziarul e proprietatea asociației capitaliștilor italieni.
– PIB conform metodologiei de calcul a Eurostat , include și partea ” produsa” de criminalitate organizată, prostituție, munca la negru . Adică ce generic e chemat evaziune fiscală.
PS.
Nu trebuie să mă crezi.
Datele oficiale nu le inventez eu.
poti sa-mi pui ce articole vrei, ca tot ai pus cifrele gresit.
„2024= 238.090 automobile produse. ( cu un an înainte erau 500.000 )”
productia totala a fost de 475090 (37% scadere) de la 751384 in 2023
https://www.marketscreener.com/quote/stock/STELLANTIS-N-V-117814143/news/Stellantis-Italy-output-falls-37-in-2024-car-production-hits-68-year-low–48680185/
numai ca e un an de tranzitie pentru Stellantis in Italia, vor aparea modele noi, investitii noi etc.
„The company has pledged to invest €2 billion in Italian facilities in 2025, and €6 billion will be spent on purchases from regional suppliers”
probleme partial create si de UE cu reglementarile tampite in materie de auto, cand de fapt ar trebui sa se concentreze pe alte modalitati de elimnare a combustibililor fosili (autobuze, autotrenuri, cai ferate etc) si mai putin radical pe masini electrice.
nu e vorba de crezut aici, e vorba de cifre pe care le-ai pus exagerat sau nu s-au documentat
a venit randul Italiei dupa ce marcile germane si franceze ale grupului Stellantis s-au reorganizat si au investit mai mult in hibride, in Italia s-a ramas in urma pe tema asta. In Franta fac peste 1 mil vehicule, in Germania peste 1 mil baterii, o sa se reorganizeze si-n Italia
Dar in nici un caz nu e catastrofa despre care vorbesti tu. Mai degraba vad VAG in rahat, oricum au fost deja multe falimente din automotive ale unor firme de depindeau de grupul asta
Grea matematica.
Aduna numărul de autoturisme cu numărul de furgoane, dubite, camioane și obții alea 475.000 auto.
Exact ce am scris despre Stellantis.
PS.
Investițiile alea de 2 miliarde au fost promisiunile lui Tavares.
Exact cum trombonea cu vânzările in USA.
Care erau mărețe doar pe hârtie. A obligat concesionarii să se umple cu mașini noi in depozite dar care nu se vând. E si
motivul procesului în curs ( din USA ) între asociația concesionarilor și Stellantis.
Iar Tavares a demisionat așa, că se plictisea ? Prin demisie a dat cu piciorul unui bonus de 25 milioane . Așa, că nu știa ce să facă cu banii. 😀
Crezi ce vrei.
In timpul asta americanii au trecut la reidustrializare masiva a economiei lor. U.E. tre’ sa-si gaseasca echilibrul, la fel ca UK, cu investitii in cercetare si tehnologii noi. Pentru ca risca sa piarda teren in fata Chinei si USA…
Uniunea a iesit destul de slabita dupa pandemie, iar razboiul din Ucraina a agravat si mai tare situatia din economie. Regatul Unit a esuat cu reformele in tot timpul asta. Brexitul s-a dovedit o mare gafa…
Legat de turci, sunt unii care ii considera a 3 a putere maritima din Mediterana, dupa italieni si francezi. Sigur cea mai mare putere maritima din Marea Neagra. Daca Erdogan ar da dovada de intelepciune, s-ar alia cu Israel si ar deveni cea mai mare putere din zona. Apropirea de azeri e naturala. Sunt multe republici ex sovietice care le fac cu ochiul (Turkmenistan etc), plus alte teritorii din RUSIA CENTRALA, bogate in resurse si care sunt locuite de popoare cu origini turcice. Aia abia asteapta sa scape de jugul Moscovei.
Turcia de zilele astea merge adanc fanatismul sunit
musulman si prezenta ei in NATO e ceva superficial.
Partidul AK al lui Erdogan, daca nu era la putere era
organizatie terorista. In afara de fatada asacum mieroasa acest partid nu e alta decat miscarea „fratii musulmani” cea stiuta miscare panmusulmana.
Asta si cu tendinta de a fi sultan otoman pune Turcia
intr un loc foarte dubios. Eu numai aduc aici aminte de comportamentul lui in Siria contra kurzii la fel cum
si cu kurzii autohtoni. Armata turca si ea a fost castrata de puteri trasate de constitutia pusa de Ataturk.
In concluzie Turcia e departe ani lumina de apropiere
cu Israel dar si mai mult, se indeparteaza de Europa doar cat o tin afacerile rentabile e.g Piaggio .
https://en.wikipedia.org/wiki/Justice_and_Development_Party_(Turkey)
E azi un articol in Soimii Patriei despre cum s-a apucat Turcia sa isi faca un portavion de 60 000 de tone.
Daca in Marea Marmara s-ar putea sa nu prea incapa iar in Marea Neagra s-ar zice ca au destui aliati in Nato sa nu le trebuiasca asa ceva, ramane Mediterana.
In momentul asta Mediterana e dominata de Italia, Franta, Grecia si de Spania, prieteni si parteneri ai Romaniei in Nato si in UE, care daca nu au trupe permanente in Ro sa-i sperie pe rusi, fac cel putin rotatii inclusiv de politie aeriana. Impotriva lor se inarmeaza Turcia iar prin asta implicit impotriva intereselor Romaniei.
Nu e nici o mirare ca partidele care este si care au finantat campania unui agent strain declarat ca atare de CSAT (CG) au politici de deschidere fata de turci.
E doar inca un caz de tradare a intereselor nationale.. nu ca ar mai interesa pe cineva. Toleranta la asa ceva arata pierderea identitatii colective. Bine lucrat, tovarasi!
Ce facem domne?! Comentăm împotriva ostașului în slujba țării?
Care mai e și erou al revoluției….în Craiova…unde tata (care și-a mâncat ficații în armata rumână) avea numai vorbe de duh despre marii erori gradați (eroi mai pe sub mese, așa)
PS: Bine că ne ține Cristos și Murica, că de căpuțu nostru eram mâncați.
„Impotriva lor se inarmeaza Turcia iar prin asta implicit impotriva intereselor Romaniei.”
Mai nene , cine e impotriva Israelului nu e si impotriva Romaniei , nu mai baga baliverne pe aici.
Romania nu are nici o datorie de securitate fata de Israel si nici invers. Nu sunt nave romanesti in Marea Rosie si nici Israelul nu a livrat electronica contractata pentru drone si avioane la timp, din motive de razboi. Dezinteresul e reciproc.
Poate iti reanalizezi atitudinea, inainte sa te compromiti de tot.
Piagio e un fel de ruina. Un fel de Romaero.
Nu știu la ce tehnologii au acces, pentru ca produse competitive nu au, cu siguranță.
Vespa 😁😁
Piaggio care produce motorete Vespa e o alta firma care nu intra nimic cu Piaggio din articol.
Se fac multe confuzii in Italia :
– Benelli puști nu e același lucru cu Benelli motociclete.
– Beretta armi nu intra nimic cu Beretta salamuri.
Tractoarele Lamborghini erau cindva sub același acoperiș cu Lamborghini auto.
Din 1998 Lamborghini auto e proprietate 100% Volskwagen . Fabrica e tot în Italia.
Piaggio avea odata acelasi patroni, vezi linkul. Acum
Piaggio aerian e aparte si nu aceleasi patroni
Aceasi
volvo auto nu e acelasi lucru cu volvoe camioane autobuze si aero
volvo auto e detinuta de chinezi, au fost boi si n-au vrut renault, au fuzionat cu ford ca deh, stiau engleza si golf
sic transit
daca nu o luau turcii n-auzea nimeni de ei 🙂 o firma marginala cu probleme financiare, chiar nu vad unde e problema si nu vad cum turcii ar intra din nou in felul asta in programul F-35.
Poate nu din motivul asta, sa speram ca Trump nu v a fi prieten mai lipit de Erdogan. Acolo e buba …..
Nu i voie categorica sa ridice Turcia in grad de supraputere ca maine ai otomanii cu iataganul in prag.
Aveti otomanii , nu avem otomanii. Faci confuzie de tari.
La mintea mea, cea mai mare problema pt noi este sa nu se înțeleagă, din nou, unii mai puternici,
Sa împartă din nou lumea
Sa ajungem iar ca in 1940
Capacitatea noastră industrială militara este, la mintea mea, cu mult sub cea din 1940, deși tehnica si strategia nu a stat pe loc
Conducatoru turcilor își închipuie ca dacă au producție de armament si tehnica poți conduce zone de influența de glob, sau sa își extindă influența in zona
Conducerea unei armate e ceva fundamental diferit de conducerea tarii
Strategia militara este ceva mai complicata si include foarte multe variabile, inclusiv starea vremii
Pt cine a uitat, am sa reamintesc ca la începutul ww2 Italia stătea foarte bine in ceea ce privește capacitatea si producția industriei militare: record de viteza pt bombardier bimotor, etc etc
Cu toate acestea, visurile italiene de cucerire a Greciei s-au naruit in 1941 – daca nu era Hitler si ajutorul sau dat italienilor, era posibila o înfrângere totala rușinoasa a italienilor
https://ro.m.wikipedia.org/wiki/R%C4%83zboiul_greco-italian
Unii istorici leagă ajutoru dat de Hitler italienilor de începutul prea tarziu al operațiunii Barbarosa – întârzierea cu cel putin o luna
P180 este totuși un avion frumos
La ani lumina de Aero Taxi
Industria auto cade nu doar la italieni
Si nu este vina autorităților de reglementare
Ci a conducătorilor incompetenți ai producătorilor auto
De aia diesel gate al vw se putea rezolva cu o investiție de câteva sute de euro/autovehicul
Dar de ce sa cheltui bani, când poți sa minți gratis un glob întreg
Cum se minte acum ca au crescut prețul cipurilor si de aia se dublează pretu autovehiculului
Dar producatoru auto cumpara milioane de cipuri, si alte componente, si normal ca la cantitatea aia are un pret derizoriu/cip de memorie
Tot așa softu pt noile masini, nu e folosit la o singura masina, ci va fi folosit la mai multe masini