În 2020, Cartea Recordurilor a înregistrat un nou record: un looping efectuat de cel mai greu avion comercial, un LM-100J, un derivat al C-130J-30 Super Hercules.
“On 18 July 2018, a 38,740-kg (81,000 lb) LM-100J performed a loop as part of its demonstration flight at the Farnborough International Airshow in Hampshire, UK. The aircraft was flown by test pilot Wayne Roberts and his co-pilot, Steve Knoblock.”
Distracția a avut loc cu ocazia Salonului Aeronautic de la Farnborough, Marea Britanie. Ceea ce mi-a adus aminte de două replici celebre:
”Because I was inverted” și ”white man can’t jump”…
Enjoy! 🙂
Nicolae
P.S. Așa ne dăm seama cam cât de manevrabil poate fi un avion de transport militar. Chiar și încărcat.
nice?numai pasager sà nu fii….
Magnific act de pilotaj! Am mai vazut asa ceva, tot pe Yotube, si in cazul unui C 27J Spartan pilotat de pilotii uzinei. Tre sa ai mult curaj sa faci asa ceva cu un astfel de aparat.
C27J face cele mai multe figuri aerobatice (LM100 face doar un looping interior si un wingover iar A400 face un wingover si un immelman): inside loop; half cuban eight si un wingover.
a400m does it better
https://www.youtube.com/watch?v=nL_ZU6LZnAc
nu aș zice….
Eu as zice avand in vedere dimensiunea dintre ele
unu e design anii ’50 iar celălalt din „00…,
5 C-130J Hercules pentru RoAF, va rog!
Facem duzina cu cele 7 BabyHercs.
…15 cu cele 3 grandPaHercs..
Salut.Ciumeg pilotul.
Avionul nu era incarcat si avea o parte din combustibil. Greutatea max de decolare este de 164000 lb din care incarcatura utila 48000lb.din textul original reiese ca asta avea 81000lb.
Super , toata evolutia ! Coborarea in picaj cu aterizare scurta de si-a ridicat roata de bot a completat pe deplin acrobatia
eu fac loopinguri din astea in fiecare sambata noapte intre ora 11 si 2 dimineata :)))
cu 4 motoare si dubla comanda, nu asa, pe simplu