Beechcraft AT-6C Texan II pentru Irak

AT-6-Weapons-Launch-thumb-560x383-147727

Printr-un acord cadru aprobat deja de americani, Irakul va cumpara 24 avioane de atac la sol usoare  Texan II pentru suma de 790 milioane de dolari. Achizitia include si suport tehnic, piese etc.

Irakienii vor folosi aceste foarte versatile aparate pentru operatiuni de tip CAS si anti-insurgenta ca si pentru supraveghere, Texan II avand capacitatea sa foloseasca armament ghidat si dispunand de o avionica foarte evoluata.

Pe langa cele 24 de avioane CAS, Bagdadul a mai comandat si 200 de vehicule Humvee blindate, dotate cu mitraliera calibrul 50 si sisteme de comunicatii, pentru suma de 101 milioane de dolari plus 7 baloane captive de la Raytheon pentru supravegherea bazelor militare, dotate cu radare si camere de luat vederi.

Beechcraft T-6 nu este un avion necunoscut pentru fortele aeriene irakiene, in prezent acestea operand varianta de antrenament primar T-6A.

GeorgeGMT

 

 

12 comentarii:

  1. Gheorghe Iorga

    Pentruce acest avertisment?

  2. sorin.vasile

    In todeauna mi-au placut turbopropulsoarele militare:Texan/Tucano sau pc7,9,21
    ieftin de operat se preteaza foarte bine ca avion de antrenament

  3. Construit pe baza lui PC-9 al lui Pilatus.

  4. Ne-ar prinde bine noua un astfel de avion inlocuitor pentru Yak-52 si construit in tara…

    • La 33 de milioane de dolari bucata? :))))))))))))) Pentru chestia aia? :)))))))
      Un Alenia M346 / Yak 130 costa mai putin decat jumate din pretul conservei asteia zburatoare….

      Da io sunt sigur ca Romania le poate lua la promotie pentru vreo 50 de milioane bucata si la mana a 3-a. Sa vezi dupa aia ce ne mai lauda americanii ca „parteneri de incredere” :))))

      • @unu … Stai bre calm, fazere, ca la astia cu fosilu’ lichid tasnind in batatura sunt mereu preturile mai acana…+ consumabilele…
        @G … de la Craiova la Bals (si retur) dai 80-90 lei pe taxiu, opresti langa autocar, bagi baxurile cu tigari si n-ai problem, Vama = love, Police-ul e interesat doar sa nu se faca accidente pe langa Pielesti, in curba aia nenorocita, n-au gaborii probleme cu „traficul”…decat la sfarsit de saptamana, mai opresc pe cei ce vin de la rude sau din weekend, mereu ma iau la ochi si mereu ma fac ca ii lovesc…”Da daca imi faci semn sa trag pe dreapta de ce nu te dai bre la o parte sa-mi faci loc?”
        Asa ca , Texanu ar cam șoma pe aici… nu stiu prin Moldova insa 🙂

      • Ghita Bizonu'

        Era unu Triumf. Cu Prat & Whitney canadian 650 cp. Nintrat in productie…

        Unu – costa a dracului de mult nu ata celula cat avionica. Ca sa cum il vezi poate caramultre cestii „inteligente” care cer paratura pe masura!!
        Adica are un echipmanet demn de un aparat reactor de lupta ..
        Ma rog in zonele zise de gherrila cu insi inarmati au AKM urio si AG uri da ata est5e excelent unu din asta. Usor, nu tebe piste betonate , cost redus pe ora de zboir . Mai conteaza viteza redusa si sa care destul!!
        Ca e si un Embraer Tucano .. mama mama ce doatat! Pawewaym mavecrick samd samd samd …
        Bine-ntels ca numa avionu -adica „celula” aia care zboara e mult mai ieftin

        • „Adica are un echipmanet demn de un aparat reactor de lupta .”

          Mda, pun pariu ca e varf de lance, burdusit de avionica extraordinara. Si daca mai pui si incarcatura utila de vreo 3-400 kg, care mi se pare iarasi din cale-afara de extraordinara, io zic ca merita sa dai pe el aproape cat pe un SU35 🙂

          Dar na, mai stiu io o tara care a luat F16 la mana a treia pentru vreo 50 de milioane bucata 🙂 Cred ca jumate banii s-au dus pe articole in Adevarul care ne explica cat de extraordinar e sa ai F16 si cat de protejati suntem dupa ce ne vine impresionanta escadrila third hand peste vreo 2 ani :))

        • By the way, unde e montat AESA-ul si IRST-ul ca nu le vad? Ca doar la cat costa musai sa aiba :)))

        • @unu Bubi la o raza maxima de 1725 de mile nautice are o sarcina maxima de 1864 de kg. Un avion OK pentru COIN, dar un Super Tucano este mult mai bun la un pret similar.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *