Belarus 2016: aviatie in operare de noapte pe autostrada

Se observa in cadrul exercitiilor desfasurate pe o autostrada din in Belarus aparate de tipurile: YAK-130, MIG-29 si SU-25:

Sursa: The Aviationist

29 de comentarii:

  1. La noi nu au cum sa aterizeze pe autostrazi ptr ca sunt facute de italieni,adica in valuri exact ca in italia.

  2. si mesajul transmis care ar fi?!

  3. Normal toate autostrazile ar trebui construite sa le folosesti la asa ceva in caz de nevoie . Stiu ca autostrada Pitesti Bucuresti avea o portiune care putea fi folosita ca si pista de decolare / aterizare . Portiunea nu avea delimitarile intre sensuri si era neasfaltata doar betonata . Daca ti-a fost bombardata baza si prin minune mai ai ceva avioane se poate folosi o autostrada pentru decolare sau aterizare . Nu stiu daca ai nostrii s-au mai gandit la chestia asta pe putinele autostrazi care le-am facut pana acum . Nu cred ca i-a dus mintea la asa ceva .

  4. ce fum scot la min 2.20

  5. La ora rachetelor de croazierà si a armamentelor de precizie, aerodroamele sunt tinte primordiale în caz de conflict.

    Este absolut necesar pentru o tarà de dimensiunea României de a avea alternative aerodroamelor si sà fie pregàtità în consecintà (portiuni de autostradà definite, logistica adecvatà, aeronave care se preteazà acestor activitàti).

    Am fost întodeauna admirativ la doctrina suedezà în acest sens. SAAB Viggen avea si marsarier :
    https://www.youtube.com/watch?v=4IaWn7kX4Es

    Cât despre filmuletul bielorus, am apreciat precizia de aterizare a pilotilor, totdeauna foarte aproape de marcaj.

    • gogu de la pascani

      mda, presupun ca in era rachetelor de croaziera inamicul se jeneaza sa planteze cate o bomba din 700 in 700 de metri de autostrada. Oricum tronsoane special preparate pt aeronave nu poti mai mult de cateva zeci de km deci se rezolva si alea la fel de rapid ca aerodromurile. Problema nu e atat portiunea de autostrada sau avionul (da, stim, doar SAAB, unicatul, poate ateriza pe autostrada). Complicata e logistica de deservire, bun, ai aterizat dar iti trebuie combustibil, mecanici, bretele de degajare ca sa faci rost la celelalte avioane, armament, un minim post de control, etc. Eu cred ca mai mult o gogoritza asta cu aterizatul pe autostrada.
      In epoca rachetelor de croaziera, rezolvarea e alimentarea in zbor in spatele unui ecran cat de cat protector de A-A si aviatie de vanatoare. Pentru a face posibile actiunile la distante mari de baze, 5-600km sau mai mult, unde eventualele rachete de croaziera sa ajunga rarefiate bine sau deloc.

      • Gresit, to ate eurocanardurile pot opera de pe autostrada….si bine – inteles ca s-au gandit cum sa resolve restful problemelor.
        Exemplu SAAB si Rafale aunt calificate sa foloseasca combustibil specific aviatiei civile, ambele au aripa mediana spre sus pentru ca sa poata sa faciliteze accesul la pilonii de armament.

        • gogu de la pascani

          @mecanicu, ce e gresit? Treaba cu SAAB era o ironie, orice avion poate ateriza pe autostrada daca autostrada are capacitate portanta suficienta iar tronsonul e suficient de lung si de lat pentru tipul respectiv. Taiwanezii aterizeaza f. probleme pe autostrada cu F-16 incarcat cu bombe, da, avionul ala care e aspirator de pietre si e fragil si se rupe, si, si, si…

          • F 16 nu se rule, motorul F16 este un pic mai predispus in a lua Pierre dar nu din cauza lui ci a prizei de aer, si in Germania se exerseaza aterizarea cu Typhoon si Tornado, dar la ei au avantajul ca au si 3 benzi pe un sens.
            Ii las pe altii sa abereze cu rachetele de croaziera fara numar care pot fi lansate… Practica spune ca se terminal repede stocurile.

  6. Foarte frumos acest exercitiu! Se vede ca pilotii au ceva ore de pregatire.
    Pe de alta parte cred ca acest tip de exercitiu tine mai mult de doctrina Pactului de la Varsovia. Odata aterizate pe autostrada avioanele devin neutilizabile, in cazul nostru F16, nu cred ca ai cum sa le faci mentenanta si realimentare acolo. Nu mai vorbim de vechile avioane sovietice special construite pentru acest tip de exercitiu.Acum cand amenintarile cele mai mari vin de la rachetele de croaziera cred ca doua, trei astfel de zone nu aduc beneficii foarte mari (nu zic ca sunt cu totul nefolositoare), ele putand fi folositoare eventualelor avioane proprii care sunt in aer atunci cand aerodromul/ele sunt lovite. Acestor amenintari cred ca le poti raspunde mai eficient cu:
    – aparare antiaeriana stratificata,
    – avioane cisterna (distribuite pe cat mai multe baze aeriene) care ar putea realimenta avioanele aflate in aer, astfel incat sa poata ateriza pe pistele neatinse (cele din vestul tarii in cazul nostru).
    – in loc de 5 baze 100% operationale astazi (corectati-ma daca gresesc) Otopeni, Fetesti, Bacau, MK, Campia Turzii ar trebui sa avem pregatite toate celelalte aeroporturi civile+ operationalizare la un inalt grad a bazelor de la Giarmata, Craiova, Deveselu
    – in orice moment sa avem in aer cel putin o escadrila de F16 (stiu avem in total doar 3/4 dintr-o escadrila)

  7. le dati idei si motive mintilor crețe din mapn .
    o sa ne trezim pe autostrada pe langa animale cu patru si doua picioare si cu un mig21 in retrovizoare.

  8. Mi-a zis un fost coleg basarabean ca cica Bielorusia ar fi republica fost sovietica cu cel mei ridicat nivel de trai dintre toate republicie URSS-ului. Deci nu ma mir ca au autostrăzi asa faine, de zici ca-s piste de decolare-aterizare?.Si inca o curiozitate- doar 10% dintre bielorusi vorbesc limba nationala, respectiv bielorusa. Restul de 90% gavaresc doar rusă.

    • De departe cele mai dezvoltate state ex-sovietice sunt cele 3 tari baltice.

    • belorusii au cele mai bune drumuri, si la ei s-a furat mai putin din gospodariile ramase de la URSS, si au pastrat si modernizat un sir de fabrici si uzini, ei sint de fapt rusi in majoritatea lor cu exceptia regiunilor atasate din Polonia de catre sovietici

  9. Nici macar nu este necesara o autostrada pentru operararea unor avioane de lupta in conditii de campanie , fiind suficiente piste cu iarba.
    Vorbim de avioane cu aterizare verticala: Harrier , sau varianta sa americana AV-8 , sau F-356 , sau IAK-38 , sau IAK 141 daca o sa reinvie .
    Sau vorbim despre avioane cu jambe inalte de aluminiu si cauciucuri de joasa presiune , si fuselaj capabil sa absoarba socurile : IAR-93 , care nu cred ca o sa mai reinvie .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *