Suma oferita insa pare foarte mica, pentru 34 de aparate, mai ales daca tinem cont ca indiferent de alegerea facuta, noul avion va veni insotit de un cu totul nou de sistem de intretinere si sustinerea a aeronavelor la sol, ori implementarea unui nou astfel de sistem costa foarte mult.
Deocamdata nici una dintre cele cinci variante disponibile astazi pe piata (Boeing F/A-18E/F Super Hornet, Dassault Rafale, Eurofighter Typhoon, Lockheed F-35 si Saab Gripen E) nu este favorizata de guvernul belgian, conform ministrului apararii de la Bruxelles, Steven Vandeput. Dar daca tinem cont de apropierea foarte mare dintre Olanda si Belgia pe zona interoperabilitatii, sansele ar fi de partea F 35A.
Noul avion ar trebui sa fie ales in 2018, cu inceperea livrarilor din 2023, insa suma pusa la bataie mi se pare foarte optimista, de doar 4 miliarde de dolari. In acest sens o RfP (request for proposals) va fi emisa la mijlocul acestui an.
In acest moment Belgia detine o flota de 59 F 16A/B, doar ca aceste avioane (pentru cei care s-ar putea gandi ca sunt o oportunitate pentru noi) sunt hartanite zdravan, belgienii zburandu-le serios, inclusiv in operatiuni internationale, sub steag NATO.
GeorgeGMT
Din misiunile fortei aeriene belgiene face parte si lansarea bombei termonucleare B61, sub control american, la baza aerianà de la Kleine-Brogel, misiune asiguratà astàzi de F-16.
Cum dintre pretendenti numai F/A-18 si F-35 sunt calificate pentru aceastà misiune, atât timp cât ea va ràmâne în vigoare, ceilalti concurenti nu au rost sà candideze.
Am càutat asupra istoriei cu bomba H „belgianà”:
– F-35 va avea capacitatea operationalà pentru B61 „abia” de la block 4 (adicà numai sfântul LM stie)
– olandezii care aveau aceeasi „misiune” au votat în parlament renuntarea la capacitatea nuclearà a F-35 comandate
– americanii au terminat récent renovarea instalatiilor de stocaj de la baza belgianà.
mai bine si-ar cumpara sukhoi 35s daca nu le plac alea enumerate
Si eu as paria pe F35A, chiar daca Belgia nu a fost partener in program. Astia gandesc pentru viitor si probabil, orice vor lua, le vor tine zeci de ani in serviciu.
Pe urma, belgienii sunt oameni cumpatati, din cate stiu eu, asa ca pariez ca vor merge pe solutia monomotor in continuare, prin urmare EF si F/A 18 Super Hornet nu cred ca intra in discutie, cu francezii se „iubesc” de minune asa ca nici Rafale cu tot cu al lui Spectra 🙂 nu intra in discutie.
Raman prin urmare F35A si Gripen si, decat Gripen, mai bine isi iau F16V, macar au infrastructura pregatita si pilotii formati…
Singurul care e cu adevarat de viitor este F35A si, poate Rafale, dar si Rafale e scump ca naiba, asa ca…. F35A 🙂
Nu mai ramane decat sa se tiganeasca cu LM pe preturi…
Cred ca f 35 si nu rafale e viitorul. Tehnologia stealth va fi de baza in viitor si nu contramasurile radar ca pana acum.Parerea mea
la 111 milioane per avion cu antrenament si ce or mai vrea ei in pretul asta ies deja EF,F35 si rafale…
la 4 miliarde doar f18 si gripen se incadreaza
Astia vor si ieftin si bun…sau dupa cum spunea Kevin in Home Alone…”I don’t think so!”
Pai si F 15 nicio sansa? 🙂
doua motoare
Doar n-om fi nebuni să așteptăm până în 2023, să luăm de la belgieni F-16 în aproximativă stare de dezintegrare, peste 7 ani de acum încolo… va trebui să găsim soluții mult mai rapid de atât!