Conform unui contract de 4 miliarde de dolari încheiat cu Forțele Navale ale Statelor Unite
- Contractul prevede un număr total de 58 aeronave de tip tiltrotor pentru înzestrarea Forțelor Navale, Forțele Aeriene și Marina Statelor Unite, precum și pentru guvernul Japoniei
- Noua variantă CMV-22B va începe modernizarea flotei de transport portavion ale Forțelor Navale ale Statelor Unite
FORT WORTH, 2 iulie 2018 — Suma de 4,19 miliarde de dolari a fost acordată Biroului pentru Programul Comun Bell Boeing, Amarillo, Texas (Poooo8) în scopul modificării contractului acordat anterior pentru aeronava de tip tiltrotor V-22 (N00019-17-C-0015), în cadrul unui contract multianual cu preț și comision fix. Acest contract prevede producția și livrarea de 39 de aeronave CMV-22B pentru Forțele Navale; 14 aeronave MV-22B pentru Infanteria Marină; o aeronavă CV-22B pentru Forțele Aeriene; și patru aeronave MV-22B pentru Guvernul Japoniei.
”Bell Boeing este încântat să își extindă producția de aeronave V-22, susținând militarii noștri cu una dintre cele mai versatile și mai solicitate platforme din arsenalul SUA”, a precizat Chris Gehler, Vicepreședinte Bell pentru Programul V-22. ”Acest contract de producție multianuală asigură stabilitatea producției până cel puțin în anul 2024”.
Forțele Navale vor folosi noua aeronavă CMV-22B pentru transportul personalului sau a mărfii de la țărm la portavion, urmând să înlocuiască într-un final aeronavele Greyhound C-2, care se află în funcțiune de la mijlocul anilor ’60.
”Prin această singură comandă multianuală în care folosim această aeronavă pentru trei categorii de forțe armate și un aliat important al Statelor Unite Forțele Navale, se beneficiază de un raport capabilitate-cost mai ridicat”, a spus Kristin Houston, Vicepreședinte Boeing pentru Programele Tiltrotor și Director pentru Programul Bell Boeing V-22. ”De asemenea, contractul permite Forțelor Navale ale Statelor Unite să înceapă dezvoltarea flotei sale de transport pentru portavioane cu aeronave moderne de tip tiltrotor. Este o victorie adevărată”.
Bell
Salut. Cam scumpa zburatoarea nu stiu daca din punct de vedere cost eficienta sa merita sa arunci atatia bani, probabil americani au alte calcule.
@robu,
Se merita. Gândește-te că „jucaria asta” va decola de pe port-avioane.
Și are capacitate de transport considerabilă, a unui elicopter de transport, autonomia și viteza unui avion (sunt situații în care un membru al portavionului trebuie sa ajungă urgent la spital – timpul. E prețios)
Jucaria aia o imbarci pe orice distrugator sau fregata cu hangar inalt de 6m. Singurul minus pe care i-l vad este ca fuselajul parca a fost special facut sa nu intre in el nicio masina decenta.
Oricum Eroule e un transformer adevarat Osprey….de 2 ori le am vazut in zona Enfield in nordul extrem al Londrei unde SAS are baza in Hertfordshire si se antreneaza cu ele zboara cate 2 din ce am vazut….f f impresionante dar fac zgomot cat un 747…
Probabil ai visat, SAS nu are nici o baza in Enfield, au in Hereford care este la aproximativ 200 de km distanta de Enfield. Si Hereford nu are nici o treaba cu Hertfordshire care este alt „judet”. Ghinion
Am zis ca eram Eu in Enfield……nu e ratusca in copaie sa zboare pe raza de 2 kilometri…..d aia l am vazut in Enfield cum si Chinook cand zboara aproape saptamanal deasupra Westminster si centrului urmarind cursul Tamisei nu cred ca au baza in Covent Garden…..nu vb prostii…..
London
19.2 mi (30.9 km) S
Civil parish
Hertford
District
East Hertfordshire
Shire county
Hertfordshire
Region
East
Country
England
Sovereign state
United Kingdom
Post town
HERTFORD
Postcode district
SG13, SG14
Dialling code
01992
Police
Hertfordshire
Fire
Hertfordshire
Ambulance
East of England
EU Parliament
East of England
UK Parliament
Hertford and Stortford
Source Wikipedia
Hereford (/ˈhɛrɪfərd/ ( listen)) is a cathedral city, civil parish and county town of Herefordshire, England. It lies on the River Wye, approximately 16 miles (26 km) east of the border with Wales, 24 miles (39 km) southwest of Worcester, and 23 miles (37 km) northwest of Gloucester.
Hereford – Wikipedia
Brov get out of central line trains and look ? around…?
Believe me I saw more of this country than you ever will….
Tu nu pricepi ca SAS nu are nici o baza in Hertfordshire asa cum sustii tu?
The base, at Credenhill, Herefordshire, is even marked as “British SAS” on the website and offers users a detailed 180 degree view of the perimeter fence.
https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/elite-sas-regiments-hq-appears-209314
S-au mutat de la Hereford de vreo dooj de ani, sunt la Credenhill acum. Au un regiment si-n Londra.
Ce ai vazut tu (in caz ca nu spui asta sa pari mai important) probabil erau aparate USAF SOF de la Mildenhall. RAF nu are Osprey.
http://www.eliteukforces.info/uk-military-news/05042016-osprey-special-forces.php
Vlad….tata este o teorie circulata prin presa britanica si LBC radio….nu a fost nici confirmata nici negata….pt Black Ops ar fi stupid sa dai informatii pe tava la toti potentialii teroristi/sabotori FSB….tre sa ai un as in maneca…nu?
Nu e mama confesoare cu Theresa May sa am confirmare insa e posibil ca 2 Ospreys sa fie cumparate sau inchiriate de la USAF Mildenhall cum spui….ideea era ca arata impresionant la 30-50 metri de sol in pereche zburand deasupra ta….eram la semafor in Enfield care e aproape de Hertfordshire….si probabil aveau antrenament….
Pe portavioane exista spitale, boss. Mai bine dotate ca alea ale noastre.
@Chipp, sunt de acord cu tine ca aceasta jucarie stie sa faca multe dar totusi peste 4miliarde pentru 58 de asemenea masinute mie mi se pare mult, daca imi amintesc bine noi in 2007 am scos la bataie aceiasi cifra pentru 48 avioane noi de lupta, de aici uimirea mea referitoare la pret, cum nuovo am toate datele probabil ma insel.
e un design vesnic tânăr dar grăbit să intre în producție.
nu sunt convins ca us army statea în apă și trebuia musai acest aeroplan,avea cu ce să-și facă treaba .
daca in cazul f35 avantajele tehnologice ,osprey pare mai mult un moft.
dar e moftul lor și îl respect.
@psycho..Osprey sau F-35 au caracteristici care pt forte armete mici si cu arii de interes militar si geopolitic limitate geografic, cum este cazul nostru, nu prezinta interes. La fel cum o bormasina profesionala de 1000 de lei nu prezinta interes pt. unul care da si el o gaura o data la 3-4 luni ca sa puna un tablou.
nu,f35 pentru mine își justifică „costurile”.
osprey însa din punctul meu de vedere e un moft cum scriam mai sus,aveau și au cu ce fară el.
ca și inovație,cercetare,know how e valid proiectul .
Osprey are raza de actiune de 1.7-2 ori mai mare decat orice elicopter cu capacitate echivalenta. Asta inseamna o suprafata acoperita de 3-4 ori mai mare. La asta se adauga viteza de 1.5 ori mai mare fata de elicoptere. Toate astea justifica pretul pt. o forta militara ca a USA care are nenumarate misiuni de salvare, interventii, de trimis forte speciale, samd. Noi nu avem treaba cu majoritatea acestor tipuri de misiuni.
Chiar daca nu avem misiunile armatei americane, un asemenea aparat nu ar fi practic pentru armata noastra?Mult mai practic decat elicopterele de transport?
Nu. Si israelienii se gandeau sa ia asa ceva si s-au gandit mai bine… (deocamdata cel putin).
Putine tari ar avea nevoie de aeronave din astea.
Pentru noi ar fi mult mai bun Chinook de exemplu…
@psycho, in completare, cred ca imaginea din adresa explica f. bine ce-am vrut sa spun
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5d/MV-22B_combat_radius_in_Iraq_compared_with_CH-46E_combat_radius.svg/582px-MV-22B_combat_radius_in_Iraq_compared_with_CH-46E_combat_radius.svg.png
Așa cum spunea și eroul mai devreme. Acest avion are capacitatea să opereze și pe distrugătoare probabil și fregate.
Nu va fi nevoie sa folosești elicopterere, care sunt mai limitate.
Cred că orice armata care deține forte navale, are nevoie de un astfel de avion.
Ba cred că este util și pentru Ministerul Sănătății (ambulanta -transport rapid al bilnavilor)
Asta aterizează oriunde, chiar daca nu ai aeroport. Și cred că are și o rază de minim 1000 km?
Concluzia este că banii sunt multi, dar și avio-copterul asta are o plaja mare de utilizare.
Vă rog să veniți și cu tabelul cu specificații tehnice, la articol.
Daca considerati ca Osprey este moft atunci dati un ochi la V-280 Valor care duce jumatate cat Osprey. Sa vedeti ala moft… (intr-adevar are autonomie aproape dubla dar nu prea ii inteleg rostul cand pur si simplu puteau sa imbunatateasca/modifice Osprey)
Si mie mi s-a parut cam ciudat la inceput avionpterul asta sau cum i se poate spune dar daca ne uitam la ce poate face, putem sa-i gasim un loc si un rol in armata americanilor mai ales pe partea de operatii speciale.
Capacitate mai mare de transport trupe si autonomie mai mare. Si aterizeaza si decoleaza precum un elicopter.
Partea cu folositul pe portavioane mi se pare chiar geniala. Asta inseamna ca vor fi standard pe portavioane de acum ? Cate 1-2 pe fiecare ?
cică tocmai la capacitate/costuri a rămas corijent osprey.
E adevarat ca aveau multe optiuni pe care sa le foloseasca in locul lui Osprey dar aeronava asta ofera la randul ei niste beneficii pe care nu le ai la altele.
Mai rapid decat elicopterele (poate nu toate…), aterizeaza si vertical si orizontal, cara mai mult decat multe elicoptere, distanta parcursa mai mare…
E o strutocamila si pe termen lung, pentru chestii complicate e probabil mai bine sa mergi pe un clasic avion sau elicopter, nu ambele combinate intr-o dracie d-asta, dar pe partea de operatiuni speciale mi se pare interesant pentru ca e rapid, are autonomie mai mare si incap mai multi oameni in el.
Ca si costuri da, a costat mult pentru ca a fost o chestie destul de noua… Nu prea mai facusera lumea asa ceva. Tot ce e nou, la americani, costa mult.
Ma intreb ce rol o sa aiba King Stallion in relatie cu portavioanele pentru ca ala poate cara aproape de 2 ori mai mult decat Osprey. E drept ca viteza si raza sunt mai mici…
în acțiune?
http://youtu.be/kxB6JTp3iZg
Se preconizeaza ca tiltrotor sa inlocuiasca pe portavioane avioanele de transport C3 Greyhound.
Este o mica problema. C2 Greyhound incarca un motor complet de F 18 Super Hornet.
Pe V 22 NU incape intreg. Trebuie demontat partial.
Oricum , citesc in presa macaronarilor ca se investeste in o varianta de Osprey care „misca” doar rotorul . Motorul ramane fix. Usureaza mult intretinerea , mareste durata de viata a propulsorului dar complica mult transmisia catre elice ( ca se orienteaza cu pina la 90 grade fata de axa motorului )
Vom vedea.
Tinand cont de pozitia de pivotare a motorului actual, cu tot cu cutie si ce mai e in „gondola”, nu prea cred in chestia asta, de a urma calea lui V-280 Valor:
http://www.iairforce.com/sites/webfiles/aircraft/V-22/V-22-Cutaway-006g.jpg
Un GE F414 incape bine mersi intr-un V-22 fara probleme. Un P&W F135 nu incape intr-un V-22 in containerul de transport. In locul containerului acum se foloseste un cadru special, fara probleme.
Ma gandesc serios sa vb cu niste prieteni din IT sa faca un joculet „Doteaza Armata Romaniei”, adica ti se da un buget si decurca-te (si evident sa fie si trolli din politica, aia care-ti fac viata grea). Ar fi un instument de defulare perfect pt unii care comenteaza pe-aici.
Viata reala nu e ca-n jocuri sau in filme.
Am citit aici o gramada de nastrusnicii, in afara de nava aia Enterprise din Star Trek, cred ca au fost bifate toate sistemele de arme sa le cumparam.
Ce sa faci cu V-22 la bugetul nostru? Si cu mentenanta costisitoare.
Luati-va fratilor voi Rolls royce si dupa aia admirati-l cum sta in curte si spalati-l duminica, si dati-i o cheie de control, sa va vada vecinii.