Interesant de urmarit care va fi viitorul acestor platforme. Cred ca deja se contureaza o disputa tilt-rotor vs elice propulsoare, din cate vad avem doua tandemuri : Valor vs Defiant si Rider vs 609. Cred ca e o lupta pentru viteza si raza, dar cred si ca Osprey-ul a cam luat spuma comenzilor.
s-ar putea sa fie nise diferite
– elicea propulsoare, ca varf de gama si maximul de viteza pentru elicoptere (pe la 450km/h),
– iar tilt-rotoarele – o categorie mai rapida (spre 600km/h) si bine mai scumpa (pret de achizitie dublu 80-100 mil.$ -de supersonic multirol, cost de operare 12-13.000.$/ora cam cat un EF-18 E/F), mai apropiata de avioane si nu de elicoptere. https://www.rumaniamilitary.ro/ah-1z-si-concurenta
Mda, imi place mai mult Valor decat Raider. 🙂
Aripa aia produce portanta in zbor orizontal si pare sa aiba suprafete de control destul de generoase asa ca ma astept sa vad ceva acrobatie cu el…
E mishto jucaria asta de la Bell Helicopters. Faza e ca ArmRo au nevoie si de elicoptere mai mari ca pana acum ce se intrevede ca va avea sunt decat mici si medii, Venom, Viper, Cougar si plus ce are acum FARo si FNRonPuma/SOCAT/Naval.
Daca tot se aude ca ar veni si Sikorsky in Romania ar fi bine sa avem de la ei SCH-92 Cyclone pt a inlocui in ArmRo MI-urile -8/-17, si CH-53 K King Staillon. UH-60 Black Hawk nu stiu cat de interesant ar fi sa il avem in dotare ca este pe aceeas gama cu H-215 M Cougar. E acum nu ar strica sa fie in dotarea ArmRo si ceva de la Boeing divizia de elicoptere adica C/MH-47 G Chinook.
Poate de la Airbus Helicopters ar mai trebui luat H-125 M Fennec si/sau H-135 M pt cercetare, atac si antrenament, inlocuitor a lui IAR-316 Allouette.
O chestie pe care inca n-o inteleg la proiectul asta e daca se vrea ceva stealth sau conventional ? Pare ca or inceput avand in vedere un model stealthizat pe la la fuselaj , apoi la motoare in special au renuntat la idee . Zona de fuselaj n-arata rau , dar felul cum se casca elicele in sus cu mataraiele alea la vedere pare a fi ceva ce or scos repede sa vada daca functioneaza tarasenia si apoi [sper ] vor acoperi cu o tabla partea de jos a nacelelor rotative .
Cred si eu ca o combinatie de genul Raider-Comanche ar arata suuper !
Nice show!
Interesant de urmarit care va fi viitorul acestor platforme. Cred ca deja se contureaza o disputa tilt-rotor vs elice propulsoare, din cate vad avem doua tandemuri : Valor vs Defiant si Rider vs 609. Cred ca e o lupta pentru viteza si raza, dar cred si ca Osprey-ul a cam luat spuma comenzilor.
s-ar putea sa fie nise diferite
– elicea propulsoare, ca varf de gama si maximul de viteza pentru elicoptere (pe la 450km/h),
– iar tilt-rotoarele – o categorie mai rapida (spre 600km/h) si bine mai scumpa (pret de achizitie dublu 80-100 mil.$ -de supersonic multirol, cost de operare 12-13.000.$/ora cam cat un EF-18 E/F), mai apropiata de avioane si nu de elicoptere.
https://www.rumaniamilitary.ro/ah-1z-si-concurenta
Mda, imi place mai mult Valor decat Raider. 🙂
Aripa aia produce portanta in zbor orizontal si pare sa aiba suprafete de control destul de generoase asa ca ma astept sa vad ceva acrobatie cu el…
Mi-e mi-ar placea un hibrid Raider/Comanche 🙂
Comanche imi placea mult si mie. Pacat ca n-a fost produs.
Cred că pentru anumite aplicații își va face loc și elicopterul electric. E la început de drum, dar va mai progresa. https://www.youtube.com/watch?v=SyRpZILjT2w
ce abundență de proiecte pe partea asta ….până la urmă pe cine vor să înlocuiască yankeii?!
de ce nu au facut un tiltrotor cu elicile fata-spate? ar fi fost mult mai stabil
sper ca softul sa nu dea rateuri cand va lansa Hellfire cu rotoarele in pozitie verticala, nu orizontala… 😉
Frumos pasaroi
E mishto jucaria asta de la Bell Helicopters. Faza e ca ArmRo au nevoie si de elicoptere mai mari ca pana acum ce se intrevede ca va avea sunt decat mici si medii, Venom, Viper, Cougar si plus ce are acum FARo si FNRonPuma/SOCAT/Naval.
Daca tot se aude ca ar veni si Sikorsky in Romania ar fi bine sa avem de la ei SCH-92 Cyclone pt a inlocui in ArmRo MI-urile -8/-17, si CH-53 K King Staillon. UH-60 Black Hawk nu stiu cat de interesant ar fi sa il avem in dotare ca este pe aceeas gama cu H-215 M Cougar. E acum nu ar strica sa fie in dotarea ArmRo si ceva de la Boeing divizia de elicoptere adica C/MH-47 G Chinook.
Poate de la Airbus Helicopters ar mai trebui luat H-125 M Fennec si/sau H-135 M pt cercetare, atac si antrenament, inlocuitor a lui IAR-316 Allouette.
O chestie pe care inca n-o inteleg la proiectul asta e daca se vrea ceva stealth sau conventional ? Pare ca or inceput avand in vedere un model stealthizat pe la la fuselaj , apoi la motoare in special au renuntat la idee . Zona de fuselaj n-arata rau , dar felul cum se casca elicele in sus cu mataraiele alea la vedere pare a fi ceva ce or scos repede sa vada daca functioneaza tarasenia si apoi [sper ] vor acoperi cu o tabla partea de jos a nacelelor rotative .
Cred si eu ca o combinatie de genul Raider-Comanche ar arata suuper !