Berlinul trage tare

Si pe cale de consecinta, achizitiile militare sunt in crestere pe toate fronturile: aviatie – F 35A, Eurofighter Tranche 4, sisteme antiaeriene si anti-racheta: Arrow 3, IRIS T, Patriot, Skyranger, marina militara: noi fregate, avioane de patrulare maritima, submarine si lista poate continua.

In ultimele zile, germanii au anuntat inca doua achizitii importante si anume numarul de submarine U 212C va creste de la doua unitati comandate pana acum, la sase submarine. Ministrul apararii – Boris Pistorius – anuntand suplimentarea comenzii cu ocazia unei vizite la o baza navala Eckernförde.

Costurile sunt estimate la un milliard de euro per nava si pana la sfarsitul anului se asteapta ca lucrurile sa devina oficiale. In acest moment marina germana dispune de sase submarine U 212A.

Al doua achizitia importanta tine de fortele terestre aici unde s-a hotarat dotarea cu 80 de obuziere pe roti (sasiu de Boxer) RCH 155. Discutam despre un contract semnat cu compania producatoare – Krauss-Maffei Wegmann (KMW).

RCH 155 ((Remote Controlled Howitzer 155) este un obuzier care are la baza o turela similara cu PzH 2000, dar cu un grad de automatizare ridicat. Practic, obuzierul poate trage fara ca echipajul sa fie in vehicul. Poate fi folosit in sistem de tragere rapida – noua lovituri pe minut si are o raza, cu proiectile normale, de 40km.

Deosebit printre alte obuziere auto-propulsate, RCH 155 poate trage din miscare si la fel ca restul SPH-urilor poate trage MRSI – multiple rounds simultaneous impact.

Germania mai are o comanda ferma si pentru 22 de PzH 2000, insa noul RCH 155 pare a fi vedeta in accensiune pe zona obuzierelor de 155 produse in Germania, acelasi RCH fiind si alegerea britanicilor pentru inlocuirea AS 90.

De mentionat ca obiectivul Germaniei este sa detina cel putin 120 de obuziere pe roti, astfel incat recenta comanda de 80 de unitati ar putea fi urmata de o alta.

Daca insa privim in ansamblu programele de inarmare derulate deja de Berlin, ca si cele aflate in diverse stadii de analiza, negociere etc, putem observa ca Germania depune eforturi pentru a creste militar dar fara sa depaseasca anumite limite, adica daca comparam Germania cu Polonia vedem despre ce este vorba.

Dar Germania pare sa fi iesit in sfarsit din transa dezarmarii si merge spre o sporire semnificativa a fortei sale militare, fara insa a tinti situatia in care se afla la sfarsitul razboiului rece.

GeorgeGMT

41 de comentarii:

  1. Bravo lor! Este cel mai bun lucru de facut atunci cand ai o economie care se contracta.

    5
  2. De când îl are pe tipul asta, Pistorius, ministrul apărării, lucrurile se mișcă bine în Germania. Sper sa îl vedem si cancelar la un moment dat.

    18
  3. Achizitia sporita de obuziere pe roti alesa de si mai multe tari arata clar superioritatea si mobilitatea acestor aparate totodata cu marirea distantei de atingere datorita marirea lungimii tevilor.
    Marirea acestei distante asista la evitarea de drumuri grele de acces
    si micsoreaza timpul de reactie prin
    mobilitatea rapida.

    9
    • Obuzierele autopropulsate pe roti nu sunt nici inferioare, nici superioare celor pe senile, sunt doar diferite. Roata este mai ieftina si iti ofera o viteza mai mare pe drumuri bune, in plus sunt mai ieftine.
      Senila tine pasul cu tancurile oriunde ar merge acestea, ofera un grad mult mai mare de protectie pentru echipaj. Senila trece peste orice, roata mai cu fereala.
      Daca ai brigazi mecanizate (tancuri) bine ar fi sa detii si MLI-uri pe senile si obuziere la fel, chestie de coeziune a armelor.
      Obuzierele senilate pot targe de indata ce s-au oprit, n-au nevoie de calare, iar in caz de urgenta si necesitatea de a folosi obuzierele pe post de tunuri de camp, senila este de preferat.

      30
      • Mobilitatea e superioritatea:
        Transportul din front pe alt front
        doresc pt senilate trailere adecvate
        sau transport pe linie ferata. Aceste
        mijloace doresc timp.
        Totodata nu i chiar nevoie de obuziere
        alipite de tancuri si cativa kilometri de
        ei nu prea conteaza in special odata
        cu marirea distantei la ~~ 40km si
        la obuze ghidate/asistate la 50.
        In mod obisnuit, artileria mecanizata nu
        trage direct, ci balistic cu toate ca la noi sa mai tras.
        Dupa parerea mea tancurile merg mai alipite de trupe de infanterie mai mult decat cu artilerie.

        16
        • Daca e ceva care trage din miscare, sunt tocmai RCH-urile pe platforma de Boxer sau de Pirahna 10X10 …unde pui ca din perspectiva consumului au si amprenta de carbon mai redusa decat alea pe senile 😁

          7
        • Zic si eu, nu trag cu tunul 🙂 dar cred ca de la SUA la Coreea de Sud stiu ei ce stiu. Intr-un razboi lung cu distrugeri mari de drumuri, infrastructura, ploi, ninsoare etc cred ca au si senilele rolul lor. Plus ca daca faci strapungerea frontului cu tancuri si MLI, vrei sa fie insotite si de artilerie, nu sa caute artileria drumuri mai ok „pe unde se poate”. Unde merge tancul si MLI trebuie sa mearga si ceva artilerie. Eu as mai plusa si zice ca trebuie sa mearga si ceva AA VSHORAD gen Ghepard sau Skyranger pe platforma senilata.

          20
          • Obizierele pe roti, cel putin pentru Germania, sunt pentru fortele medii pe care le construiesc, care sunt exclusiv pe roti, pentru mobilitate operationala mai mare.

            Obuzierele senilate sunt pentru brigazile mecanizate grele.

          • bine spus

            altfel nu inteleg de ce e Dov asa convins ca rotile sunt superioare dpdv al mobilitatii din moment ce pana la Eitan APC armata israeliana n-a avut transportoare sau ivf pe roti, tot ce-a avut a fost pe senile. mobilitatea nu inseamna numai viteza

            1
            • Rotile sunt superioare mobilitatii
              cu conditia sa ai drumuri adaptate.
              In acest caz mobilitatea e mai rapida
              si nu doreste mijloace de transport
              in plus. Senile strica drumuri asfaltate
              si sunt mult mai lente decat roti.
              Vehicule militare cu roti bine adecvate
              pt teren au si posibilitatea maririi suprafatei de atingerea terenului prin
              controlul din cabina a presiunii la roti
              si cu asta marirea potentialului de
              mers.

      • de ce ar trebui sa mearga oriunde merg tancurile. oricum suportul logistic pt tancuri vine pe drum. si obuzierele vin din spate, pot sa o ia mai pe ocolite, pt ca bat mult mai departe decat tunul de tanc.
        cumparatura de obuziere pe senile pare o narozie
        vrei sa tragi repede ca sa te muti repede
        degeaba tragi repede daca te misti ca melcu

        1
        • Frumos. Ai inteles puenta care multi
          aici n o inteleg. Artilerie mobila automata pe roti nu este obligata sa tina distanta
          alipita de fortele blindate in mers. Ei pot
          sa traga de la distante mari fara legatura
          de locatia trupelor din asalt in specia
          datorita faptului ca prelungirea tevilor
          la 52 cal mareste distanta tintelor posibile la 40km. De oriunde tragi din raza de 40km sau mai putin poti acorda acest suport concomitent cu schimbari frecvente de pozitie. Asa merge..

          1
  4. Tunuri ca tunuri dar cu oamenii cum stau ?

    Dacă în continuare vor avea mentalitatea aia de fraieri flower power degeaba au submarine de un miliard bucata.

    10
  5. Ce bine s-ar misca lucrurile si in Ro, daca, pe langa Thunder, am avea complementar si aceasta jucarie pe roti … Cred ca ar fi un tandem extraordinar : Mobilitate, protecție ( la ce se vede acum prin Ukraina, ar trebui ca toata artileria autopropulsata sa fie dotata cu Iron Fist), precizie, foc in salva si raza mare de actiune. O zi placuta !

    6
    • Mi se pare ca exista si Thunder pe roti.

      • Nu exista ,exista o posibil proiect daca se pastreaza stelele de acu daca apar altele cine stie cum e norocu

          • Daca sunt dispusi sa il monteze pe sasiu de iveco, o sa ajunga sa il cumparam si noi. Practic nu trage din mers si e necesara calarea, practic e la acelasi nivel cu competitorii, dar sigur v a conta pretul, timpii de livrare si transferul de tehnologie. Daca ne gandim ca thunder se v a ansambla la noi, acest model de sph o sa fie primul pe lista noastra ! La RCH 155 ma gandesc ca in timp pot aparea probleme cu sasiul. Deoarece e un produs nou, nu stim, daca are alt sasiu intarit, daca e pe sasiul original de Boxer, sunt sanse sa apara in timp probleme. Tot la fel de bine tinand cont ca pe un sasiu 8×8 poti pune si roti duble pe cele 2 punti spate, sunt sanse sa folosesti un sasiu mai rezistent si sa poti sa il faci sa traga din mers, sau de pe loc fara calare. Daca reusesc asta ar fi cel mai ieftin performant de pe piata.

            3
            • Asa cum coreeni au montat Chunnmo lansator pe camioane Jelecz pentru polonezi,la fel cum polonezii cumpara lonsatoare de Himmars sa le monteze pe Jelecz, sigur coreeni vor produce o platforma adaptabila pe mai multe sasiuri dupa cerinta clientilor. Aici avem varianta cu Iveco sau posibil camion de la rheinmetal ca sunt la noi si ei au experienta cu SPH pe sasiul lor cu israelieni,suedezi,am impresia ca si cu sarbi sau alti..

              2
    • Ne ar trebui cel puțin 200 de obuziere K9 și 72 pe roti

      2
  6. capatul satului

    si noi tragem, nu doar nemtii,
    noi tragem in felu nostru,
    ca avem noi ceva obicee si e greu de renuntat la ele,

    sau poate doar retragem,
    totu-i pana la urma o nuanta,
    privesti lumea din spatele armei (tehnicii de lupta) sau din fata tevii ca o victima sigura

    de putine zile ministeru de finant a descoperit la noi o gaura decat de 35 mld. ieuro la creante neincasate la bujetu de stat
    https://www.juridice.ro/746620/marcel-bolos-atunci-cand-esti-ministrul-finantelor-si-ai-in-fata-175-miliarde-lei-creante-neincasate-la-buget.html

    ma gandesc ca nemti se misca mai cu talent la incasarea datoriilor la bujetu de stat
    o fi de la religie ?
    o fi de la astrele de pe cer ?

    n-are cum sa fie de la faptu ca romani citesc cel mai putin din Evropa,
    https://www.caleaeuropeana.ro/lectura-o-activitate-tot-mai-nepopulara-in-tara-noastra-romanii-sunt-europenii-care-citesc-cel-mai-putin-eurostat/

    noi n-are rost sa mai citim,
    ca aia de conducere citesc in locu nostru, ca numa ei stiu linia partidului si a inzestrarii si ar fi pacat sa ii deranjam apucându-ne de citit,

    7
  7. Care e logica după care un obuzier să tragă din mers? Mai ales că e proiectat sa tragă fara servanți înăuntru. Îmi imaginez că precizia la +35km e net superioara la tragerea de pe loc.

    3
    • Tragere in mers
      Aceasta caracteristica doreste stabilizatia tevii in mod giroscopic in dimensiunile x,y,z exact ca la tancurile moderne. In afara ca acest lucru scumpeste mult obuzierul, e destul de inutil fc obuziere nu se lupta in forma de tragere directa in mod obisnuit precum tancuri nu trag in mod obisnuit in forma balistica/parabolica.
      Numai tunuri marine au aceasta caracteristica de tragere in mers
      si din acest motiv sunt stabilizate.
      Mi e greu sa cred ca acest obuzier
      e stabilizat si din motivul asta un asa fel de tir nu poate sa fie precis ci cam aiurea, statistic, la fel ca
      rachete neghidate.

      4
    • Logica e sa nu te nimereasca focurile de contrabaterie. De aia se pune asa mare accent pe shoot-and-scoot, tragi si fugi.
      Sistemul asta e primul din lume care trage in timp ce se misca.

      In ziua de azi, sistemele de artilerie calculeaza automat unghiul si incarcatura necesara, sistemul asta nu trage pana cand teava e exact aliniata pe directie, asa ca viteza si unghiul de deplasare nu conteaza. Reculul nu conteaza, pentru ca apare dupa ce proiectilul a iesit deja din teava.

      KNDS au facut teste contra PZH-2000, iar rezultatul a fost ca RCH155 e de 3 ori mai eficient in scenarii de shoot-and-scoot.
      Britanicii au comandat si ei sistemul asta, sa-l puna pe Boxerele lor.

      Practic sistemul poate fi montat pe orice vehicul, atat timp cat rezista la recul. Deocamdata a fost montat pe Boxer, Piranha 4 10×10 si pe un sasiu modificat de ASCOD.

      2
  8. Hunter (Scythia Minor)

    La cum performeaza ”a 2 a armata a lumii” in Ukraina, Germania nu pare sa apese acceleratia in chestiunea inarmarii. Sincer nici n-are motive. Daca ar exista un meci NATO vs Rusia, europenii i-ar pulveriza pe rusi si fara ajutor american. In primul rand aviatia europeana e mult peste tot ce pot etala ivanii. Si e fix ce le lipseste vecinilor nostri, pentru a inclina balanta razboiului in mod decisiv. De aici si toata taraganarea asta legata de avioanele pentru Ucraina. Legat de RCH 55.. cred ca daca sunt pe roti se are in vedere achizitia lor in scop defensiv. Daca erau pe senile, atunci asta ar dezvalui intenti ofensive din partea teutonilor. Cu cele pe roti mizeaza infrastructura superioara a europenilor…in timp ce rusii nu prea au autostrazi.

    1
    • Atât timp cât ambele parti au bomba A (Nato și Rusia ) nimeni nu pulverizează pe nimeni .

      3
    • Problema e ca Europa are multe pe hartie, dar depozitele de munitie si piese de schimb sunt goale, iar industria de armament e mai mult manufactura decat industrie.

      Plus ca rusia are 140 de milioane pe post de carne de tun, pe care nu se sfieste sa-i foloseasca si are China cu industria ei in spate.
      Europenii se inarmeaza, construiesc fabrici, trag cat pot, dar nu se pot face toate peste noapte.

      La fiecare sistem de lupta cumparat mai bagi de cateva ori pretul initial de achizitie pentru munitii, piese de schimb si antrenament, atat pentru echipaj cat si pentru mecanici, pe care trebuie sa-i angajezi.

      1
  9. Comparati ce aveau nemtii la mecanizate cand chiar aveau armata (mult peste englezi si francezi, terestru) si nu isi bagau cozi de matura pe post de mitraliere prin aplicatii.
    Leo 2, Leo 1 (asta era pt Norvegia in special), Marder, Jaguar, Luchs, Fuchs, Wiesel (la parasutisti), Gepard, erau nr 1 detasat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *