Brazilienii si „Sao Paulo”

Sao_Paulo_carrier_forward_flight_deck_Brazil

Sea Gripen poate mai real decat am crede, mai ales ca brazilienii au inceput deja sa-si aduca la zi tehnologia aflata la bordul portavionului Sao Paulo. Astfel francezii de la DCNS au fost invitati sa arunce un ochi la catapultele cu aburi de la bordul portavionului si sa le aduca in stare de functionare de 100%, lucru pe care francezii il vor face cu mare placere.

Deja au fost executate teste cu cele doua catapulte cu aburi, dupa ce francii au surubarit ceve pe la ele, iar brazilienii s-au declarat foarte multumiti de rezultat.

Sau Paulo este fostul portavion francez Foch, trasferat catre Brazilia in anul 2000, dupa un proces serios de modernizare si reparatii. In acest moment Sau Paulo opereaza avioane A-4KU SkyHawks, avand posibilitatea de a folosi pana la 16 astfel de aeronave. Brazilia a introdus portavionul intr-un amplu program de modernizare (2010-2013), inclusiv a grupului aerian aflat la bord, program care va face ca nava sa fie operationala inca o buna perioada de timp.

Sansa ca peste cativa ani Sau Paulo sa aiba la bord Sea Gripen este una foarte solida, cele doua tari putand dezvolta impreuna varianta navalizata a Gripen, asta in conditiile in care brazilienii, daca vor semna cu SAAB, vor construi o fabrica cu peste 5500 de muncitori si ingineri pentru a putea fabrica Gripen E la ei in tara, sau macar partea finala de asamblare, iar mai tarziu cine stie, poate chiar o varianta braziliana a Gripen, pentru ca platforma celor de la SAAB nu este se pare, asa cum ne spun unii closetari de serviciu, o platforma veche si demodata, ci dimpotriva pare a fi considerata o platforma pretabila la imbunatatiri si modernizari pentru foarte multi ani de acum incolo.

Navyrecognition

GeorgeGMT

24 de comentarii:

  1. gripen are sanse sa traiasca mai mult ca F-16, mai ales cand o sa apara Gripen NG…contractul oferit noua stiu ca ne facea parteneri la NG, dar nu prea stiu cum statea cu avioanele, erau doar asamblate in tara sau ne invatau si pe noi sa le construim?

  2. Se pare ca in urmatorii ani, Gripen ar putea da si o platforma navala dar si una de antrenament avansat, pentru competitia trainerului american…

  3. este f logic. gripen e un avion din noua generatie, f16 e vechi de decenii; unul e la inceput de drum iar altul la sfarsit; in mod sigur vor dezvolta si sea gripen avand nevoie de el pe portavion; singurul punct slab la gripenul brazilian mi se pare range cam mic si un singur motor. e f ok pt tari mici ca a noastra cand candai de patrulat/aparat teritorii precum cel al bra si marile din jur…. poate avea mai mult sens un avion mai mare si cu 2 motoare.

    • Brazilia foloseste pt patrulari Super Tucano, Gripen ar interveni doar in cazuri exceptionale, iar raza este ok.

    • „Compared to the Gripen D, the Gripen NG’s maximum take off weight has increased from 14,000 to 16,000 kg (30,900–35,300 lb) with an increase in empty weight of 200 kg (440 lb). Due to relocated main undercarriage, the internal fuel capacity has increased by 40 per cent; combat radius will be 1,300 kilometres (810 mi) with six AAMs plus drop tanks, allowing for 30 minutes on station.[52] Ferry range will be 4,070 km (2,200 nmi) with drop tanks; the fuselage also has two additional hardpoints.” – mie imi pare a avea raza de actiune mai mult decat ok.

  4. Poate ca un posibil viitor razboi al Malvinelor ar fi o asemenea ocazie exceptionala…

    • Pai pana cand argentinenii vor avea cu ce, britanicii vor avea doua portavioane. iar dupa referendumul din insule, orice actiune argentiniana de forta ar fi promt sanctionata de Consiliul de Securitate. S-a terminat pentru Buenos Aires.

    • Nu ignora faptul ca britanicii ii au alaturi pe americani.Asa a fost si in primul razboi din Malvine cand americanii i-au sprijinit informativ pe britanici, inclusiv cu reteaua lor de sateliti.Brazilienii stiu asta.

  5. Nu prea are sens sa navalizezi Gripen numa’ pt cate 10-20 or mai cumpara brazilienii…cre’ca e mult mai ieftin sa cumperi aparate gata navalizate. Daca tot au ambitii de mare putoare navala cu portjartiere cu catapulte cu aburi avea mai mult sens sa cumpere Rafale, ca ala avea si varianta navalizata gata operationala. Si intre Sea Gripen si Rafale M clar l-as alege pe ultimul.

    Da’ poate mai are tanara domsoara Dilma niste dureri de juna la menopauza si se razgandeste razgandeala si nu mai cumpara Gripen. Si se starteaza cu multe surle si vuvuzele noul program F-X3, ca si programul ala F-X a dat din gard in sant si din sant in poarta bisericii de zici ca sunt romanii la Multirolex Bolex…vorba aia , sa nu zici Gripen pana nu-l vezi in curte la brazilieni…

    • Da bre da nici fabrica de Gripenuri cu 5500 de angajati n-are sens si totusi o fac… Or avea ceva in cap brazilienii astia.

      • De pe saitul alora de la Saab

        „http://www.saabgroup.com/en/About-Saab/Newsroom/Press-releases–News/2013–12/The-Brazilian-Government-selects-Gripen/”

        If Brazil procures the Gripen system it will be joining the countries operating the Gripen System today: Sweden, South Africa, Hungary, Czech Republic, Thailand and the UK Empire Test Pilot School (ETPS). Switzerland has also selected Gripen as a future fighter jet. During August and September 2013 both chambers of the Swiss Parliament voted yes to the procurement of Gripen. A referendum on the procurement is expected in 2014.

        Aici sunt ‘doo’ chestii: una ca pana si suedezii au inceput fraza cu ‘IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIF Brazil procures’ si a ‘dooa’ e aia cu referendumul 🙂 , poate nu vrea prostimea…

        La noi daca faceau referendum nu cumparau nici alea 12 din programul Rabla pe principiul ‘da’ acum e pace, ce ne trebuie noo avioane’ 🙂

        Deci pana nu se semneaza contractul, nu se aloca fondurile si dupa aia nu dispar banii pe nush ce programe sociale ca vin alegerile, pana nu se construieste fabrica cu 5500 de aborigeni care taie trestia din gradina fabricii si cu cei 200 de tehnicieni suedezi care strang suruburile…se poate intampla orice, like F-X3 4 5 6 7 8 9 …cum am zis, are Dilma niste dureri si s-a terminat…

        Iar varianta de Gripen navalizata pt 10-20 de aparate chiar ca n-are sens.
        Mai bine cumpara Rafale M 🙂

        • Du-te bre la furat in alta tara cu Rafalu’ tau efeminat cu doua motoare cu tot! Pai tu sti cat costa kilu’ de Chanel 5?! 🙂 🙂 Tre sa fie zurlii rau brazilienii sa opereze dou tipuri total diferite de avioane cand pe unul dintre ele in vor fabrica, intr-o porportie semnificativa la ei in jungla, cu 5500 de aborigeni taind trestie de zahar… Or taia aia trestie, da e trestia lor!
          Sa-mi aduci aminte de Paste sa-ti trimit niste carne de porc cu trichenala daia, proaspata de tot… 🙂 😉

          • Bre Shanelu Faiv o fi el scump, da’ ala apunteaza cu Exocetul pa Avenue des Sarl deo Gol cand vrea muschiu lu Jules, chilotu.
            Gripenul navalizat e in stadiul de desene pe asfalt, tzopaie tehnicienii de la Saab cand joaca sotronu’ pe el in pauza de masa..

            Sa ai aparat pt aviatia de uscate si alt aparat separat pt aviatia de ude nu mi se pare o asa de mare cheltuiala, oricum aia ‘opereaza’ portavionul ala Floci…adicatelea n-au bani de avioane dedicate pt portavion dar au bani de operat portavion…

            Pai atunci le propun sa faca o varianta navalizata de Tucano si gata, ies ieftin, e mai probabil decat Gripen navalizat.

            Pana una alta se vor juca de-a aviatia navala cu A4Skyhawk pana in 2025: 12 units being upgraded (9 A-4 + 3 TA-4). To be retired in 2025.

            Doo tipuri de avioane nu mi se pare exagerat, uita-te sa vezi ce tipuri opereaza ei acuma 🙂

            Mai ales la beliscoptere, 2 d’alea, 4 d’alea , 3 d’alelalte, 1 d’ala, 2 d’alea…te caci pe tine de ras 🙂 aia de la inzestrare si logistica sau care le-o fi cumparat ar trebui impuscati…ma rog, mai stiu eu pe unii care cumpara 7 Piranha, 15 Panhard…asa o fi moda acuma…

            Bre de Paste sa-ti trimit eu niste carne cu boala vacii nebune 🙂 sau mai bine iti trimit vaca nebuna direct 🙂

            • „Tre sa fie zurlii rau brazilienii sa opereze doua tipuri total diferite de avioane”, breeee am ajuns clasic in viata, ma citez singur 🙂 😉 , acu io cand gresesc imi cer barbateste scuze! N-are treaba cu porcu trichinelozat (l-am promis, ti-l dau) ci cu faptul ca io am uitat de armata romana, care are si ea trei patru tipuri din toate alea, adica poate nu sunt io cel mai indicat sa raz de brazilieros…
              Aia macar au cate trei patru da sunt mai moderne si inarmate, pe cand la noi…
              Vaca aia s-o pastrezi pentru matale, ca io stau la bloc, la un etaj superior si n-am decat un loc de parcare, iar masina n-am de gand s-o urc pana-n casa… 🙂 🙂
              Tine-o la matale ca o iau io cand trec prin localitate!
              PS Vezi sa nu te muste ca va eutanasiaza britishii pe amandoi instant! 🙂 😉 Aia au un dinte mare impotriva la vaci dastea shizofrenice, nimeni nu stie de ce…
              Salam Aleccum bre.

              • „breeee am ajuns clasic in viata, ma citez singur 🙂 ;)”
                Bre, pan’sa ajungi clasic in viata mai ai, tre sa fii macar ministru sau reponsabil cu comunicarile stiintifice pe bloguri prin armata romana 🙂 ca sa-l prinzi pa preferetu lu matale, ala cu „da’ voi cu cine va bateti” 🙂

                Dupa aia puterea regionala a lu peste prajit Dilma Menopauza zisa si Yousouf, Hassan Pasha sau Yousef, Rousseff whatever, asa, puterea aia regionala daca are bani sa traga de o ruginitura de portjartier cu catapulte cu zgarci aruncata de frantuji ca scartzaia prea tare ar trebui sa aiba bani si de o escadrila de avioane navalizate serioase, nu Skyhawukuri sau Gripenuri desenate pe asfalt cu creta colorata monocrom.

                Porcu trichinelozat trimite-l incoa, ca-i invit pe irlandezii din echipa la o mancare traditionala romaneasca din carne de cal si ce ramane trimit la charities 🙂

                Iara cu vaca nebuna nu te stresa cu spatiul la bloc, ca daca te porti matale frumos cu nevasta si-ti termini de spalat toate vasele inainte sa postezi pe blog 🙂 si le asezi si frumos in sertar :), asa, deci daca te porti frumos cu nevasta n-o sa mai ai nevoie de presul ala de la usa si o cazezi acolo…le spui la restul vacilor din bloc ca ala-i Reindeeru lu mos Gerila 🙂 si ca a facut o pauza de realimentare si midlife RK la tine la usa 🙂 inainte sa mearga la MStMj pe post de consilier de comunicare 🙂 🙂

                • 🙂 🙂 )))))))) Substantivul „nevasta” m-a facut sa-mi piara mistocareala si sa redevin om serios, probabil obisnuinta, cum aud termenul, cum imi apar fata! 🙂 Stii ce vreau sa spun 😉 .

        • aborigenii aia au un pib de peste 18000 usd pe capita noi astia civilizatii doar ceva peste 8000 de usd pe capita .

  6. Ca sa ii linisteasca si pe francezi ( ca nu or fi acceptat sa verifice catapultele de pe Foch, fara un gand ascuns ;)), brazilienii sigur au in vedere un avion testat … si de ce nu Rafale M.

  7. Nu va faceti sperante.
    chiar si pentru NG e cam tarziu cu varianta navala…. este piedut startul…..

  8. Domnilor

    da prca Groppenu nu e asa de nou.. ca in anii 70 ptr contractu NATO au concurat F 16, Rafalle si un SAAB. SAAB ul a fost preluat si de englezi si asa a iesit marea cariera internationala a Grippenului „european”. Poa imi joaca memoria feste insa Grippenu mi se pare a fi „nou” deact ca data a intrarii in productie
    Acu daca o sa il „navalizeze” isi va gasi si BAE un ce profit. SI RN un avion „national” englezesc 36,63 %.

    Insa in ce priveste Malvinele .. Ei ei … Aviatia argentiniana s-a prezenatat „bine” (adica a luptat eroic). Insa „meciul” a fost pierdut la sol. Presa occidentala zicea ca recrutu argemtinian s-a „prezentatat” bine (si-a murdarit izmenele dar a ramas pe pozitii – chiar daca senzatia e neplacuta). Insa ofiterimea terestra … a fost sub orticve critica. Ca erau „antrenati” in torturarea civililor. Cu metiuyne speciala ptr Fata de Inger (tanar pfiter cu „fta de inger” care ziua se amesteca cu femile care intrebau de disparedidos ca apoi nopatea sa „munceasca din greu” punand lampa de sudura pe sanii femeilor carora le castigase incredrea” „marturiseste curva!!”. Ajuns capitan si comandant a unei pozitii intarite in Malvine „Fata de Inger” a predat rapid si usor pozitia. Ca una e sa torturezi femei si alta sa te bati cu soldati inarmati) Daca ofterii argentininei nu s-ar fi „distins” in uciderera/torturarea civililor poate ar fi putu sa isi conduca soldatii la victoroe (si poa d’aia si-a epirat Stalin armata. Aci merg pe mana lu Suvorov – in comandant care s-a „distins” in represalii interne este incapabil sa crape eroic cu dintii in beregata adversarului . Un ofiter prost care crapa eroic isi motiveaza trupa. In fata unu val de bersekeri ajunsi in stare de amoc .. naspa ori intri in amoc ori ai c@#@t steagu. Cum este zicala persana decat o armata de lei condusa de un magar mai bine o armata de magari condusa de un leu )

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *