Buletin naval. Noi investiții americane

US Naval Facilities Engineering Command (NAVFAC) și US Navy vor să construiască în România (la Mangalia, Tulcea și Babadag) o serie de amenajări portuare pentru bărcile de tip Relentless Center Console de 33 ft (aprox. 10 m) și cele de tip MK1 Combatant Craft Medium (CCM) operate în principal de SWCC (Special Warfare Combatant-craft Crewmen) Special Boat Teams.

Cu o lungime de 65 ft (aprox. 20 m), MK1 Combatant Craft Medium (CCM) sunt construite din aluminiu și sunt capabile de viteze de peste 50 Nd (peste 90 km/h) şi au o autonomie de circa 400 Mm (în jur de 740 km). Au un echipaj de 4 oameni şi pot transporta 19 SEAL şi echipamentul aferent. Au intrat în serviciu în 2015 şi pot fi dotate cu armament uşor constând în mitraliere de 12,7 mm, 7,62 mm şi lansatoare de grenade de 40 mm. Pot fi echipate cu o turelă teleoperabilă dotată cu o mitralieră de 12,7 mm. Bărcile sunt dotate cu senzori FLIR, un telemetru laser, GPS, IFF şi comunicaţii radio VHF/HF/UHF/FM şi prin satelit SATCOMM. Mai multe detalii despre ele puteți citi aici.

Am văzut astfel de bărci în largul Mangaliei sau în portul militar Mangalia, după cum puteți vedea în pozele de mai jos, făcute de departe, în 2019, cu telefonul. De aici și calitatea lor slabă.

Prin urmare, amenajările portuare de la Mangalia au foarte mult sens și ne pot indica o permanentizare a prezenței bărcilor de tip MK1 Combatant Craft Medium (CCM) în Marea Neagră.

Celelalte bărci la care se face referire sunt construite din aluminiu de Metal Shark și par mult mai potrivite pentru zona lagunară și a Deltei Dunării. Asta nu înseamnă că nu pot ieși pe mare în zona costieră. Au o lungime de 33 ft (aprox. 10 m), o lățime de 10 ft (aprox. 3 m) și un pescaj de 2 ft (cca. 0,6 m). Deplasamentul este de circa 8 tone. Sunt echipate cu două motoare outboard în funcție de puterea cărora depind atât viteza maximă cât și raza de acțiune.

investitii americane in bazele navale din Romania

Relentless 33 Sursa: Metal Shark Boats

În esență, amenajările portuare avute în vedere în incinta portului militar Mangalia, portului militar Tulcea și a unității militare de la Babadag (Regimentul 307 Infanterie Marină) cuprind rampe pentru lansarea la apă, platforme betonate, hangare (pentru depozitare și, posibil, operațiuni de întreținere curentă a celor două tipuri de bărci?), helipad, drumuri precum și lucrări de racordare la utilități (canalizare, electricitate, apă).

investitii americane in bazele navale din Romania

Drumurile construite trebuie să suporte un astfel de trailer

În cadrul caietului de sarcini avem niște schițe ale viitoarelor amenajări și amplasarea lor în cadrul bazelor navale (Mangalia și Tulcea)/unității militare (Babadag). Astfel, asta pare a fi Mangalia:

investitii americane in bazele navale din Romania

Baza navală Mangalia și amenajările propuse în cadrul caietului de sarcini

Iar asta pare a fi Tulcea:

investitii americane in bazele navale din Romania

Baza navală de la Tulcea și amenajările propuse în caietul de sarcini

Și înainte de a vă panica de faptul că oferim informații confidențiale rușilor, vă reamintesc: acestea sunt informații publice disponibile aici.

Nu cred că ne vom dota cu astfel de bărci decât dacă ni le donează americanii (Relentless 33 are șanse mai mari decât MK1 Combatant Craft Medium). Altminteri, sunt excelente pentru creșterea mobilității trupelor în zona lagunară, a Deltei Dunării sau în zona costieră a Mării Negre.

34 de comentarii:

  1. Adica renuntam la monitoarele fluviale ( daca doneaza americanii barcute dibtr astea?)

  2. Da nu ar merge și ceva la Giurgiu și Turnu Severin ca și acolo sunt șantiere navale

    2
  3. Deocamadata discutam despre amenajarile necesare operarii barcilor nu si despre barcile in sine. Nu cred ca americanii sa ne dea si barci…

    1
    • Cei de la Babadag, de la Regimentul de Infanterie Marina au spus clar ca au nevoie de niste barci de genul asta.
      Amu’ nu stiu daca niste barci pentru cei de la Babadag sunt donatia de care vorbea sharky… 🙂 Mai degraba vom primi ceva la Fortele Terestre.
      Sa nu uitam totusi ca americanii scot din serviciu Mk VI. Din alea au luat si Ucraina. Poate ne doneaza si noua cateva bucati… 🙂

      6
  4. Interesant ar fi de stiut studiul in baza caruia au ajuns la concluzia ca au nevoie de asa ceva aici ….de braconieri nu prea cred ca ii doare capul pe yankei

    3
    • cea mai ieftina patrulare, atat pe mare cat si pe Dunare/Delta… ca doar avem plin de „gauri negre” pe harta noastra 🙂

      5
    • SWCC – e vorba de cei ce asigura insertia si extractia SEALS. Ma rog nu e singura metoda de insertie a SEALS si nu sunt folositi doar pentru asta dar pe aici e asocierea.
      De ce la Mangalia? Pai odata aduse in Marea Neagra pot fi dizlocate fara prea mare valva sa zicem la Sulina si de acolo sa sustina operatoiuni speciale de la Odesa pana la Sevastopol.
      Pentru ei nu prea sunt alte variante, parasutarea in zona controlata de Rusia ar fi sinonima cu sinuciderea iar coasta de nord a Marii Negre nu prea e propice submarinelor.

      8
    • MK1 CCM opereaza de ceva ani pe la noi prin balta. Probabil ca vor sa permanentizeze situatia. Asta ar fi logica pentru care vor sa construiasca aceste amenajari portuare. Caietul de sarcini este facut cu cele doua barci prezentate in articol in minte.
      Pe langa ce ti-am spus eu, poti sa adaugi si ce spune mai jos Bloomberg.

      4
  5. cred ca e exagerat sa se vorbeasca despre „investitii”, atunci cind urmeaza sa se construiasca un ponton si niste magazii.
    Sigur ca-ntrun sistem de aparare si cele mai marunte chestii au rolul lor, nemtii mergeau si pe biciclete si pe motociclete.

    Pozitiva e tendinta americanilor de a se amenaja, cit de cit, pe tarmul Marii Negre. De altfel, cum se spune singurul Marea Neagra e singurul vecin de incredere, (?), atita timp cit nu e turceasca, sau ruseasca.

    9
    • Cand cineva vine si baga bani la tine in ograda se cheama investitie, nu? 🙂 Ah, ca nu vorbim de zeci/sute de milioane ca la Campia sau mai stiu eu pe unde, asta e altceva. Niste milioane tot vor fi.

      14
  6. La Babadag? Interesant.

  7. …acum sa vina cineva de peste atlantic sa-ti spuna si sa finanteze hangare si heliporturi in zona asta mi se pare de nivel gradi.astea trebuiau sa existe cel putin de cand ursul a umblat prin vecini cu” arma” scoasa.bine,nu pentru armata pacii(citand un clasic)

    7
    • Eu zștiu că hangare și ce mai zici tu există dar sunt adaptate la tehnica de luptă rusească, iar cei de peste ocean au alte cerințe și standarde mai mari precum și utilaje & unelte diferite de cele găsite în România. Concluzia este câ dacă vor să aducă ceva tehnică luptă made în USA, trebuie să le creeze de la temelii!

  8. CB-90H, SURC, Metal Shark Relentless 33/39, Marine Alutech M18 Watercat / M 14 / M12 / M8….oricare sau o combinație a acestora, ar fi mult mai bună decât ceea ce există în prezent. Rezolvă mobilitatea în zona de coastă în toate componentele (fluvial, deltă, lagunar sau litoral). Și puterea de foc, protecția și …
    La români, mentenanța dă bătăi de cap ”as usual” precum și achiziția pachetului incomplet ….aka mașini fără turelă 🙁
    Și vreo 3-4 Griffon Hoverwork 2000TD LCAC (complementar) 🙂

    6
  9. „Și vreo 3-4 Griffon Hoverwork 2000TD LCAC”

    Astea ti le vand britanicii la pret de fier vechi. Au patru mari si late pentru amatori.

    https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1023378/DESA_Sales_Brochure_2021_-_NEW.pdf

    4

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *