Baietii si prietenii nostrii de la sudul Dunarii, incep acest sfarsit de an cu forte proaspete si sperante renascute in privinta armatei lor, desi pana acum prea multe momente de euforie n-au prea avut.
Astfel armata bulgara ar fi semnat un contract cu Daimler Benz pentru cumpararea de vechicule blindate si neblindate(bulgarii detin deja Mercedes G class), contract care se intinde pe urmatorii 12 ani!
Tot la capitolul dorinte, de asta data fara contract, apare si decizia sau poate doar dorinta, de a cumpara 90 de AFV 8X8…nu stie de la cine si nici cand, dar au anuntat deja intentia. Poate asteapta sa scoatem noi TBT-ul! Zic si eu… 🙂 poate.
Acum cam asta ar fi la capitolul dotare sau posibila dotare, iar la capitolul “si-au trait traiul, si-au mancat malaiul”, bulgarii vor retrage de la zbor, pana la sfarsitul acestui an flota de MIG-21 si pana la sfarsitul anului 2012 si parcul de SU-25. Practic vor ramane cu cele cateva MIG-29 care inca mai zboara. Ei au anuntata o achizitie de avioane multirol incepand cu anul 2015, asadar mari probleme nu ar avea din acest punct de vedere!
De asemenea bulgarii vor scoate/au scos la vanzare si cateva elicoptere sovietice: 6 MI-17 si 6 MI-24. Daca MI-17 ar putea fi inlocuite de noile AS 532 AL Cougar achizitionate cu mare tam-tam, MI-24 va fi scos la vanzare iar cu bani rezultati ar fi modernizate cele ramase active.
Tot la capitolul modernizare, baietii cu muraturile foarte bune, mai au in vedere si ceva upgrad-uri ale unor sisteme AA sovietice si anume: SA-6 KUB si SA-10. Cate, cand si cu cine, inca nu s-a anuntat, si nici orizontul de timp nu a fost clar demarcat…
SU 25 bulgaresc in zbor demonstrativ la BIAF 2011
sursa:http://english.peopledaily.com.cn
Poate isi iau Grivei, ca tot stie sa se invarta-n jurul cozii:
http://www.youtube.com/watch?v=Yawd3bc1bjU&feature=feedrec_grec_index
360 grade in 14 secunde….cel mai performant 🙂 🙂 …daca poate rula pe autostrada poate il folosim in loc de ATROM , LAROM , etc adica…multirol 🙂 ?
Pai si bulgarii au la autostrazi…au una inceputa pe vremea comunistilor si nici pana astazi nu s-au apropiat de finalizare…
Totusi, misto liniuta aia de 400 m la decolare. 🙂
Publicitate bre, publicitate 🙂 ! Pai tu crezi ca ala mai decoleaza tot atat de sprinten inarmat de lupta, cu cinci-sase tone sub planuri?! Adevarat impresionant mi s-a parut Typhoon-ul, singurul aparat care a avut „tupeul” sa evolueze cu armament acrosat…ala da aparat, adevarat ca este o alta categorie!
Intrebarea e daca tot echipamentul ala pe Typhoon (tin minte faza) era real (masa ma intereseaza).
bre, da…poze poate sa-si faca singur? 🙂
Parea incarcat cu armament aer-sol, si sunt absolut sigur ca erau reale, ca masa, desi inerte ca focos. Nu cred ca-si permiteau in veci astfel de „glume”!
Cred ca ai dreptate, e mai usor pt. Griveiul din imagine sa (di)simuleze incarcatura din rezervoarele alea 3 decat puzderia aia de pe Typhoon (apropo, are cineva link-ul cu poza aia, am uitat unde…parca avea acrosate numai GBU-uri/Paweway II)
Practic bulgarii vor ramane cam fara nimic, la fel ca Romania .
De Su 25 mi se pare o mare prostie ca il scot din dotare asta mai avea resursa de zbor si nici prea vechi nu era, nu o sa aiba avion de CAS mai bun de unde sa cumpere, si orice multirol o sa ia nu face CAS ca si SU 25 ever!
Problema s-ar putea sa fie, nu avionul in sine, ci fondurile alocate. Si elicopterele scoase la vanzare mai au resursa, dar sa nu uitam ca planurile bulgare prevad o micsorare a numarului de militari in urmatorii ani…Noi deocamdata am scapat de reducerii ca numar.
de acord cu marius, su-25 nu ar trebui scos de la zbor. chiar si fara un multirol daca bulgarii ar pastra migurile 29 si suhoiu 25 ar sta dupa parerea mea foarte bine la capitolul aviatie. acuma nu stiu cate miguri zboara si cate suhoiuri dar impreuna fac o echipa completa, adica acopera toate misiunile posibile.
http://www.ziuaveche.ro/international/externe/se-introduce-pregatirea-militara-in-scoli-vezi-unde-76319.html
astia s-au desteptat mai repede decat noi.