Intr-un interviu acordat revistei Aero Magazin, generalul bulgar Rumen Radev, a declarat ca in privinta dotarii tarii sale cu un avion multirol modern, discutile au ca baza de plecare optimizarea unei eventuale tranzactii din punct de vedere financiar si tehnic. Astfel partea bulgara continua discutile cu Suedia, Portugalia si Italia, pentru achizitia viitorului avion multirol bulgaresc.
Italia, care ofera se pare Eurofighter din stocurile proprii, a facut concesii serioase, in privinta pretului si a integrarii sistemului, fata de oferta initiala, iar in acest moment se discuta pe marginea pachetului de suport tehnic.
In privinta avioanelor F-16 portugheze, bulgarul spune ca aici problema rezida din suma destul de mare pe care guvernul sau ar trebui s-o plateasca in avans si lipsa oricaror compensatii economice.
Discutile cu partea suedeza au fost dure dar fructuoase, astfel ca principal problema ramasa aici este recalcularea, de catre partea suedeza, a pachetului de suport tehnic. Insa generalul bulgar a spus ca Suedia este foarte hotarata sa ofere Bulgariei o solutie cat mai eficienta, care sa permita bulgarilor o investitie initiala cat mai mica.
Deocamdata Suedia nu a facut o oferta concreta si angajanta, insa a comunicat foarte bine cu partea bulgara, strangand informatii si incercand sa ofere o solutie cat mai adaptata cerintelor bulgarilor. Oferta suedeza este asteptat in termen scurt, si spre deosebire de Portugalia, Suedia si Saab ofera un pachet foarte serios de offset si cooperare industriala.
De asemenea oferta suedeza va incorpora si un pachet consistent de armament, iar avioanele GripenC/D sunt oferite cu o tehnologie foarte moderna. Una peste alta Bulgaria asteapta din partea Suediei o oferta echilibrata, atat economic cat si militar. Generalul Rumen Radev a mai declarat ca programul pentru dotarea aviatiei cu avioane multirol nu este doar al ministerului apararii de la Sofia, ci al intregi tari si astfel problema compensatilor economice, a investitilor, a offsetului in general, este foarte importanta pentru el.
GeorgeGMT
….si raspunsul corect este: da, probabil sunt mai destepti ca noi
Dar nici noi nu suntem prosti deloc. Doar ca cei care se ocupa cu conducerea tarisoarei noastre slujesc interesele altcuiva tu-le mama lor. Sunt marionete care pentru interesul altora si buzunarul lor duc voit tara in groapa. Uitati-va numa la achizitia de avioane, la industria de aparare, la minele de aur etc. etc.
Totusi ma mir, la ce slugi rusesti sunt astia, ma asteptam sa se „bata” cu NATO si UE numa’ sa cumpere armament (in cazu’ asta) de la rusi…
Daca grecii cumpara, cum de nu cumpara bulgarii..
Poate cumpara sa aiba ce sa raporteze la rusi.
Daca nu ar fi costurile de operare asa de mari ar fi fost o idee buna sa luam de la Ialieni EF daca tot au imbunatatit oferta
EF-urile italienesti, daca sunt cele ce ni s-au oferit si noua, sunt Tranche 1. Au fost multe probleme cu ele …
Bulgarii mai au in inventariu MiG 29
Era bine daca luau MiGuri noi, ceva M sau M2 sau mai bine SMT ( cel mai bine ar fi MiG 29 K sau MiG 35 ,dar cred ca-s mai scumpe..) si le aduceau la standart NATO.
Au infrastructura, pilotii le cunosc.
’35ul este foarte scump de operat, „K”-ul la fel, ca tot „35 pare a fi. Eu as fi foarte fericit sa avem niscai SMT-uri noi, cu electronica vestica pe ele.
Ce le-a prins rusilor bine astea 12 de care s-au refuzat Algerienii…
http://www.airforce.ru/photogallery/gallery9/mig-29smt/mig-29smt.htm
.. si aici la exercitiile „Ladoga”
http://sdelanounas.ru/blogs/16284/
Sint un pic mai „gheboase” decit originalele MiGuri… 🙂
Frumoasa cocoasa… ca sa-l recunoasca inamicul ca e mai capabil 🙂
Si poate si pilotilor le prinde bine sa mangaie o cocoasa inainte de fiecare zbor 🙂
Alea pentru Algeria au fost țeapă. Celule vechi cară zăceau în fabrică și pe care rușii au vrut să le vîndă ca avioane noi. Structurile, deși păstrate în fabrică, aveau probleme mari datorită conservării și depozitării defectuoase.
Eu ziceam de bulgari sa le aiba.. 🙂
Pacat ca a casat migurile….
pa dreacu.aici frate ati dat rau de tot cu bata in balta…vrei sa facem o lista de proiecte”bulgaresti” de inarmare megasforaitoare si terminate megalamentabil…ale 16 elicopeter Cougar care au fost doar 6, alea 8 Eurocopter Panther care ramas doar 2 ,etc…hai sa fim seriosi :)..plus megaproiectele lor de investitii industria auto terminate penibil..gen vin chinejii si fac 300.000/an(cam cat face Dacia intr-un an prost), acum dupa 3 ani la loveci se fac 5000 /an…cat intr-un atelier mestesugaresc :)…cred ca bulgarii singurul lucru bun pe care l-au facut sunt cele 12 mig 29 modernizate si functionale, dar cam rar zburate ca nu au bani..atat.
SPUNEA CINEVA PE AICI CA IN ACHIZ. DE CATRE PARTEA ROMANA A ACESTOR PASERI CONTEAZA CEL MAI MULT- CICA SI PETRU ALTII – ORIENTAREA CATRE NATO SI DEOARECE SUEDIA NU PREA ARE TREABA CU NATO, ESTE NORMAL CA SA LUAM SH-URI AMERICANE.
BULGARII SUNT CUMVA IN ASEAN ?
O sa opereze bulgarii EF chiar si tranche 1 cand s-o extrage kerosen din castraveti ca altfel tare-i vad si pe ei zburand doar pe Alenia.
Adevar graiesti, anla’shok. In cel mai bun caz vor lua o mana de gripen noi sau in leasing, dar mai probabil vor opta pt F-16 sh, din Olanda, Norvegia, etc
Nu stiu ce vor lua, sa zicem Gripen in orice varianta de achizitie vrei. Suna mai credibil decat ca vor lua Eurofighter cand ei au pantalonii mai rupti in fund ca noi.
Mda, dar ei macar isi mai tin MiG-urile 29, cu chiu, cu vai. E unul dintre putinele capitole la care ne depasesc.
Mig-urile alea le au facut praf ai nostri cu lancer anu trecut cand au pierdut si un avion in timpul exercitiului… ale lor au avionica praf! Deci le tin degeaba si cu chin cu vai…
CHESTIA CU PANTALONII RUPTI E CU DUS SI INTORS…
FATA DE NOI INDUSTRIA ALIMENTARA SI AGRICULTURA DUDUIE- SI SUNT PRIMORDIALE PENTRU ECONOMIA LOR – IAR CEA TURISTICA, PE ABSOLUT INTREG TERITORIUL, A DEVENIT SURPRIZA EUROPEI , DEPASIND IN BINE ORICE INCHIPUIRE.