Thales Alenia Space, joint – venture intre Thales (67%) si Leonardo-Finmeccanica (33%), a anuntat ca a semnat un contract cu RSCC (Russian Satellite Communication Company), principalul operator de sateliti de telecomunicatii din Rusia, pentru a furniza sistemul de comunicatii pentru satelitii comerciali de comunicatii Express-103 si Express-80.
Thales Alenia Space Italia a castigat o licitatie internationala pentru a furniza sistemele de comunicatii, „inima sistemului”, in timp ce partenerul sau rus, ISS-Reshetnev, va furniza cele doua platforme de propulsie electrice.
Satelitii Express-80 si Express-103 vor oferi comunicatii fixe si mobile, televiziune digitala si radio, acces la internet de mare viteza si servicii de transmisie de date pe teritoriul Federatiei Ruse.
Tehnologia celor de la de la Thales Alenia Space Italia va fi cuplata la platformele ISS H1000 in 2018, Express-80 fiind programat pentru lansare in anul urmator.
Bazat pe platforma 1000N Express si lansat la 14 septembrie 2015, satelitul Express AM8 ISS Reshetnev imbarca o sarcina utila pentru telecomunicatii de 641 kg, proiectata si construita de Thales Alenia Space. © ISS Reshetnev
,,Colaborarea cu Rusia este de o importanta strategica pentru compania noastra”, a declarat Donato Amoroso, CEO al Thales Alenia Space Italia. „Contractul semnat astazi (20 iunie) reflecta colaborarea reinoita cu operatorul rus RSCC, precum si prezenta noastra la nivel mondial pe piata comerciala, confirmand pozitia de lider aThales Alenia Space ca furnizor de servicii complete de proiectare pentru sateliti de comunicatii, platforme si sarcini utile.”
De asemenea cu ocazia Forumului Economic International din Sankt Petersburg (16-20 iunie) Compania Russian Helicopeters, parte a grupului Rostec, a semnat un acord trilateral de dezvoltare strategica cu Rosneft si Leonardo-Finmeccanica (fosta Agusta Westland).
Acordul are la baza o intelegere mai veche de la sfarsitul lui 2014 cand Rosneft a anuntat ca urmeaza sa achizitioneze 160 de elicoptere AgustaWestland AW189.
AgustaWestland AW189
Partile au convenit sa continue cooperarea cu scopul de a localiza fabricatia elicopterului AW189 in Rusia, urmand ca elicopterul sa fie fabricat integral in Rusia din 2025. Conform acordului, Leonardo-Finmeccanica va furniza 30 de elicoptere catre Rosneft, 17 aeronave vor fi produse de joint-venture-ul HeliVert iar 13 elicoptere vor fi facute în Italia.
Acordul specifica faptul ca furnizarea de elicoptere la Rosneft va fi finalizat in 2018.
Ionut B.
Pai rusii nu sunt sub embargo , sau la fineturi din astea nu se pune ?
Embargoul, în sensul strict al cuvântului, priveste numai importul si exportul de arme.
john doe am spus acum niste ani aici ca si romania ar fi bine sa aibe relatii economice cu rusia ( exemplu mobila noi la ora actuala vindem lemn pe picior da am inchis o gramada de fabrici de mobila cele ramase fac tapiterii pentru italieni ) sunt produse pe care piata ruseasca le-ar cumpara dar noi si mai ales conducatorii nostrii batman batman ca noi suntem doar cu america ( ignorand faptul ca piata americana joaca in alta liga si nu prea cumpara decat in mica masura ce producem noi ) si pierdem astfel bani si oportunitati
Sa nu uitam ” am putea plati cu mobila gazele rusesti!
Istoria cu sanctiunile U.E. contra Rusiei, este cu dedesupturi si cel mai bine e sà te duci la sursà sà vezi despre ce este vorba.
1° Sanctiunile în „domenii economice specifice” au fost impuse în 2014. În 2015, ele au fost legate de aplicarea acordurilor de la Minsk. Or acordurile de la Minsk nu sunt aplicate de partea ukrainianà (nu existà încà pe agenda Radei ucrainiene înscrierea unui proiect de lege pentru modificàrile legislative necesare pentru aplicarea acordului).
2° În afarà de sanctiuni individuale si financiare (acestea din urmà lovesc cel mai mult Rusia), sanctiunile economice sunt destul de restrânse:
– embargo import-export pe armament
– limitàri pentru exportul în Rusia a tehnologiei duale (civile-militare). Aici contractele din articol ar putea fi vizate, dar interpretabile (modulul de transmisie al satelitilor sunt deja montati, iar elicopterele care vor fi montate în Rusia nu vor fi „fabricate” acolo.
– tehnologia pentru industria petrolierà
3° Dar sanctiunile au datà limità 31 iulie 2016 (dacà nu va fi prelungità) si orice livràri dupà data limità nu încalcà sanctiunile.
Pai parca a fost prelungit termenul cu inca 6 luni.
E ultimul comunicat de presà a U.E. Prelungire 6 luni PÄNÀ la 31 iulie 2016
http://www.consilium.europa.eu/en/press/press-releases/2015/12/21-russia-sanctions/
A fost decisa extensia sanctiunilor pana pe 31 Ianuarie 2017.
Mai este nevoie de aprobarea formala a sefilor de state, ce se vor intalni pe 28-29 Iunie 2016.
E buna asta cu „dedesupturi ” !!!
enumerarea câtorva companii prezente la acest „Davos“ rusesc … :HSBC, Siemens, Volkswagen, Pirelli, Shell, Société Générale, Schneider Electric, Total, OMV, E.ON, JCDecaux, Engie, Intesa Sanpaolo, ENEL, Finmeccanica, Danieli, gigantul chinezesc al vânzărilor online Alibaba, Samsung și marile firme americane Exxon Mobile și Caterpillar. În plus, ediția din acest an a avut și o țară invitată de onoare, Italia, al cincilea partener comercial al Federației Ruse, fiind reprezentată chiar de premierul Matteo Renzi. Înțelegerile parafate pe Insula Vassilievskii ne arată că la Sankt Petersburg participanții nu au venit pentru a face turism și că relațiile dintre Occident și Rusia se îndreaptă spre normalizare: compania rusă Gazprom și gigantul anglo-olandez Shell au semnat un acord pentru construirea unei uzine de gaz lichefiat în portul rus Ust-Luga de la Baltica; 11 acorduri de cooperare au fost semnate de companii ruse și italiene în domeniul aeronautic, spațial, energetic, al apărării, al sănătății, în domeniile agroalimentar și financiar-bancar; Caisse des dépôts et consignations (un fel de CEC francez) și Fondul public rus de investiții directe au încheiat un acord pentru extinderea unor linii de producție franceze din Rusia. (http://revista22.ro) Mai crede cineva ca UK a iesit intamplator din UE? in urma unor clacule electorale gresite?
http://www.cnbc.com/2016/06/17/we-havent-jeopardized-russian-sanctions-enel-chairman.html
http://europa.eu/rapid/press-release_SPEECH-16-2234_en.htm
Un mic flavor:
„Russian citizens receive more Schengen visas than anyone else: over 3 million in 2015. And even in 2015 we exchanged goods and services worth 210 billion euros.”
Care sanctiuni?.Alea simbolice cere sa faca multimea sa stea linistita ca au pus ursu
cu botu pe labe?
Atata timp cat ursul are papa, sta in banca lui. In plus, el mai si hiberneaza…
Erdogan isi cere scuze pentru ucidere pilotului rus : Erdogan said that Turkey „shares the pain of downed Su-24 pilot’s death with his family” and „sees it as Turkey’s pain”, according to Peskov.(sputnik) >de asemena rusi sustin ca a inceput si procesul lui Alparslan Celik cel, care l-a ucis pe pilot! Daca e asa cum zice Sputnik s-a cam zis cu sanctiunile
„JUST GOOD BUSINESS” – (cu Brexit inclus):
https://www.youtube.com/watch?v=MXcLybhbChQ
Turcii vad Antalya goala…nema turisti, de scazut preturile nu au cum…ca deh, hotelurile sunt ridicate pe credit, nivelul de trai trebuie mentinut…nu mai merge cu salarii de 700-800 lire turcesti…Si in plus, baskanii imobiliari/tursim s-au obisnuit cu meleoane meleoane de USD…deh metru patrat in Istanbul e de la 3000 USD in sus pentru o locuinta iar o casa pe malul garlei (adica Bosfor) trece binisor de 1.5 mio USD. Acum plang dupa turistii rusi…Decat sa-i ia gatul turcii lui mai bine linge unde a scuipat pe bocancul rusului si zice aferim ca mai traieste o zi 🙂