De la meningita morala de care acuza Octavian Goga clasa politica romaneasca, lucrurile au « evoluat », trecand prin dictaturile carlista si antonesciana, apoi bolsevizare si comunism ceausist, pentru ca in final, sa avem parte de mutatia suprema, ctitorie a neocomunistilor erijati in eroi ai revolutiei anticeausiste.
Reteta este relativ simpla, aceea de a aduce in sistemul de stat dar si cel privat, nu oameni competenti ci rude sau «pile», pe salarii aflate in partea de sus a grilei. Practic sectorul bugetar a devenit refugiul tuturor incompetentilor cu relatii si al rubedeniilor acestora.
Cu alte cuvinte anticristul s-a nascut, a crescut si acum devoreaza Tara. Mama anticristului este coruptia iar tatal sau este nepotismul in toate formele sale, anticristul mai este cunoscut si ca incompetenta, iar acesta a reusit, in sfarsit, sa blocheze aprope cu totul societatea romaneasca, nu din rea-vointa ci doar prin… propria natura.
Daca in primele doua decenii postdecembriste evolutia nu a fost vizibila, este pentru ca in aparatul de stat erau inca destui profesionisti, pe de-o parte, dar pe de alta parte si o rezerva mare de crestere a numarului de angajati in administratie, care aproape ca s-a si dublat fata de perioada ceausista in timp ce populatia tarii a scazut cu 25%. Astfel, daca pana in 1989 bugetarii erau sub 10% din totalul angajatilor in economie (800.000 din totalul de 8,1 mil.), in 2010 acestia reprezentau peste 26% (si datorita scaderii cu 700.000 a numarului de angajati la privat din cauza crizei economice), in timp ce in Franta, cel mai birocratic stat din UE, procentul este inferior la 20% iar media UE este pe la 15%. Potrivit unor surse publice, Romania avea 1.218.000 bugetari in aprilie 2018, atingand un maxim de 1,4 milioane in perioada 2008-2009, cand ponderea acestora fata de numarul total de angajati in economie era de 30-31%. Numarul total de salariati la stat in 2015 era estimat de unele surse la 1,35 milioane), in timp ce doar 3,25 milioane lucrau in domeniul privat.
Si nu doar procentajul bugetarilor in totalul salariatilor este relevant ci si cheltuielile anuale cu salariile acestora, care au crescut in 4 ani de la 57 de miliarde lei la aproximativ 108 miliarde lei (aproape 23 miliarde euro !!), practic dublandu-se. Daca in urma cu 4 ani ponderea salariilor bugetare reprezenta 7,5% din PIB, anul trecut depasea 9,1% iar pentru anul acesta se preconizeaza depasirea a 10% (posibil sa atinga chiar 11%). Si asta in timp ce procentul de colectare a taxelor din PIB descreste de la an la an, atingand 25,8% in 2017 (fata de 26,5% in 2016; al doilea cel mai redus nivel din UE, majoritatea tarilor din Europa Centrala si de Est colectand intre 33-40%, iar media UE fiind la 40% ) in timp ce cheltuielile bugetare prevazute in 2019 trec de 36% din PIB.
Reteta dezastrului este una simpla, dincolo de numarul mare ale salariatilor bugetari raportat la forta de munca din economie, fiind cumulate urmatoarele mecanisme:
- Unde s-au facut reorganizari, activitatea unui singur birou a fost impartita in mai multe entitati-birou, fiecare beneficiind de propria structura de management si servicii de secretariat si consiliere, de la cinci directori inainte de reorganizare acum sunt 8-9 ;
- Posturile eliberate prin plecari sau reorganizari au fost desfiintate si inlocuite cu altele din grila cea mai de sus a salarizarii, iar in majoritatea cazurilor pe respectivele posturi au fost aduse persoane putin competente si cu «spate». De multe ori au fost desfiintate posturi din partea de jos a grilei (posturi tehnice si de executie) si au fost inlocuite cu posturi de management si de consiliere. Aceasta a generat pe langa explozia cheltuielilor de salarizare, o dezechilibrare, deprofesionalizare si o birocratizare a sistemului vecine cu blocajul complet;
- Dupa intrarea in UE au aparut tot felul de noi agentii, birouri, directii etc care s-au adaugat sistemului existent, fara a elimina sau comasa redundantele;
- Odata cu regionalizarea si cu crearea de noi entitati administrative locale, au aparut un numar important de posturi in administratia locala. Guvernul a permis autoritatilor locale sa-si majoreze salariile fara restrictii, fara nici o urma de disciplina, generandu-se situatii bizare, fiind cazuri cand salariile medii ale primariilor unor mici sate ating 1000 de euro net;
- Informatizarea nu a ajutat decat partial, creand sisteme si baze de date care nu sunt compatibile cu ale altor servicii, astfel ca in spate informatia tot trebuie dublata in format hartie pentru a fi circulata dintr-un sistem in altul. Practic a mai adaugat un strat de birocratizare, iar unde in anul 2002 era nevoie de doua semnaturi astazi avem nevoie de 16;
- In intreprinderile de stat, majoritatea neperformante si productie redusa, la mare cautare sunt locurile in consiliile de administratie, o alta metoda de a strecura incompetenti in pozitii bine platite si cu comanda politica, ducand la blocarea functionarii acestor entitati. A se vedea situatia de la Tarom ;
- Cireasa de pe tort s-au dovedit functiile de consilier, care s-au inmultit ca si ciupercile de la guvern si pana la ultima entitate administrativa. Primariile si regiile de stat sunt pline de astfel de posturi, pe care sunt angajati semianalfabeti, care apoi trebuie sa participe la decizii majore, cum ar fi investitii de infrastructura, dezbateri pe documente tehnice, etc. Spre exemplu, in Bucuresti daca cineva se prezinta ca fiind consilier cine stie pe unde, cam toata lumea pricepe ca este de fapt un imbecil/a patentat/a si nu poate ocupa o functie de conducere, nici macar una foarte modesta si atunci l-au facut consilier ;
- Toate acestea au dus apoi la decizii si solutii irealiste (nerealist e putin spus) cu privire la programe de achizitii si investitii, alaturi de coruptia si cumetria deja incetatenite, astfel ca se cumpara la preturi astronomice stocuri de consumabile deja expirate, produse sau utilaje ne-necesare (in timp ce cererea pentru cele necesare zace ignorata, la sertar, cu anii), de la cunostiinte/amici, sau se implementeaza solutii tehnice complicate inutil (nestandard si bineinteles mult mai scumpe) si cu un carnet de sarcini alandala atunci cand se construieste ceva. Deci atunci cand banii de achizitii si investitii nu se sifoneaza prin scheme de coruptie, banii sunt aruncati inutil, din prostie crasa. Cazul achizitiilor militare, dar si al unor linii de tramvai, cale ferata sau sosele sunt deja de notorietate. Tot ca pur exemplu: se cumpara suruburi, dar nu si piulite, se achizitioneaza utilaje, dar mai apoi nu se cumpara consumabile (uleiuri, filtre etc), se cumpara modelul GRESIT de macara, sau camioane grele pe post de remorchere auto de mare tonaj (mare diferenta intre cele doua), se cumpara bascule de 3,5 tone si de de 20 tone cand necesarul si gabaritul zonei de lucru cerea bascule de 8 tone, se achizitioneaza piese de schimb pentru utilaje cu totul inexistente dar asemanatoare cu cele aflate in exploatare etc ;
- Tendinta de reducere a posturilor bugetare a fost inversata in ultimii ani, astfel ca din 2016 numarul de salariati la stat a crescut cu 40.000, si este foarte posibil sa creasca in continuare.
Cumuland toate efectele descrise mai sus, aceasta este reteta sigura pentru dezastru, in momentul in care statul roman nu se va mai putea imprumuta pentru a rostogoli mai departe bulgarele de zapada al datoriei. Fara investitii si fara aport de personal apt de munca in urmatorii ani, economia romaneasca va intra in stagnare si apoi in recesiune, in timp ce piramida varstelor si numarul tot mai redus procentual al angajatilor la privat vor accentua dezechilibrul in ritm accelerat.
Dezastrul este insa chiar mai consistent ! Oamenii de calitate (dar fara relatii) nu mai vin la stat, tinerii seriosi nici ei, iar cei cu experienta parasesc sistemul intr-un fel sau altul, in timp ce din urma nu vine absolut nimic decat valuri, valuri de prostie si incompetenta cronica. Pentru ca daca nu exista nici o selectie, alta decat rudele, spaga si carnetul de partid, despre ce calitate putem discuta ?!
Si, bineinteles, ca acesta metastaza generalizata a ajuns inevitabil si in economia privata, acolo unde obiceiul locului isi face si ia si el partea leului. De la indisciplina financiara pana la angajari pe pile si relatii mai ales in cazul firmelor care au contracte cu statul !
Situatia este atat de disperata incat in urmatorii ani vom asista la paralizarea cvasi-totala a intregului aparat de stat (central si local) numai si numai datorita faptului ca nu va mai exista nimeni care sa stie sa citeasca o schita, o lege, un document. Exista cazuri in care o subunitate a cerut departamentului juridic al unei societati de stat cu mii de angajati o interpretare a unui paragraf din regulamentul de ordine interioara a respectivei societati. Dupa trei saptamani, departamentul juridic a informat ca nu poate emite o astfel de interpretare, desi regulamentul de ordine interioara are girul departamentului juridic si este in general o cartulie cu 50/70 de pagini foarte, foarte simpla dpdv juridic (s-o priceapa si cel mai prost angajat).
Rezultatul a fost ca fiecare sef a facut ce-a crezut de cuviinta, s-au intentat procese, s-a creat o stare de profunda nemultumire printre angajati (respectivul paragraf avea legatura cu salarizarea). In tot acest timp, departamentul juridic isi vede de treaba lui, nimeni n-a fost dat afara. In respectivul departament lucreaza zi de zi peste 40 de angajati. Din + 40 de oameni cu presupuse studii juridice, unul n-a fost in stare sa interpreteze o fraza banala. Nici macar unul singur…
Ce e de facut ? Raspunsul e doar unul : desfiintarea actualului aparat de stat, reconstructia sa de la zero cu o structura minimalista (maxim 500.000 de angajati la stat ?) cu angajari pe criterii de competenta si privatizarea restului activitatilor, acompaniat de o simplificare radicala a fiscalitatii care sa elimine din start orice tentatie de evaziune fiscala sau de coruptie a functionarilor.
Reluam pe scurt cateva dintre masurile care au facut parte din terapia de soc georgiana : reducerea cu 50% a numarului functionarilor publici (acompaniata de dereglementare, termene de solutionare a cererilor si ghiseu unic), doar 4 impozite principale (Impozit pe profit de 15%; Impozit pe venit de 20% – cota unica; Impozit pe proprietate de până la 1%; TVA redus de 18%, respectiv 0% pentru sectorul financiar şi de sănătate), zero contributii sociale, zero impozit pe dividendele oferite de companiile listate la bursa, zero impozit pe dobanda aferentă depozitelor bancare şi obligatiunilor, cheltuielile publice limitate prin lege la 25% din PIB, taxe vamale aproape inexistente, privatizarea tuturor activelor statului (cu exceptia caii ferate, postei, distributiei energiei electrice, drumurilor si serviciilor rurale de apa si canal), salariu minim inexistent, nu exista permis de munca, program national simplificat de protectie sociala. Enumerarea de mai sus nu este o lista a ceea ce trebuie facut, unele alegeri nefiind neaparat recomandate a fi aplicate si in cazul nostru, ci doar o sursa de inspiratie.
Cine are insa curajul, si mai ales cine ar putea fi mandatat prin vot sau referendum, sa faca toate acestea ? Sau poate ar trebui sa ne punem intrebarea daca mai putem avea reprezentanti care sa se implice si sa gandeasca iar mai apoi sa implementeze astfel de masuri dureroase (cancerul necesita extirpare si tratament extrem de agresiv) dar necesare.
Georgienii au putut, nordicii si ei ! Noi mai putem ceva?
Marius Zgureanu
GeorgeGMT
Citeste si :
https://www.rumaniamilitary.ro/demografia-romaniei-tot-mai-precara
“Demografia Romaniei, o bomba cu ceas cu efecte dezastruoase Partea I ”
“Posibile prioritati demografice ale Romaniei in urmatorul deceniu Partea a II-a ”
“Prioritatile satului romanesc”
“Statul roman – comportament sinucigas”
“Ce-i dorim Romaniei – posibile prioritati in urmatorul deceniu“
https://rumaniaeconomic.wordpress.com/tag/reforma-in-georgia/
https://rumaniaeconomic.wordpress.com/2012/05/11/renasterea-liberala-a-georgiei/
Nu. Deja e in metastaza. Iar în metastaza chirurgia nu te mai ajută. Schimbările care trebuie făcute sunt atât de profunde încât nimeni de pe eșichierul politic de dreapta nu va avea curajul să le facă.
care eșicher politic de dreapta?!….liberalii care au făcut usl-ul cu ponta,care l-au dat pe tăriceanu si a
de?!
sincer cred ca doar o generatie nouă poate tăia in carne vie,cei de acum in marea lor majoritate sunt legati de sectorul public.
De unde sa rasara o generatie noua ? Elevi sunt racolati de mici in pepenierile de partid si nu mai invata ca li se cuvine orice dupa aceea. Nu ii vedeti acum prin corturile de partid ? Sansa României nu mai este in politica dar nici in monarhie. Se invoca dictatura militara dar noi nu mai avem armata the. Vorbesc despre dictatura lui erdogan si puterea economica a turciei fara sa se spuna ca 75 % din PIB este din turism. Suntem mai rau ca in Yemen.
incepeti cu scoala…daca nu stie de nota 5 pe cinstite nu trece clasa…nu termina decat 8 clase, e ok si asa…nu am vorbi acum de toanta de la guvern daca nu ar fi trecut-o un iresponsabil de invatator/profesor clasa…asa se face curatenia…de jos…
iar pe urma pune restrictii…pe functia cutare doar cu scoala cutare…
problema romaniei acum e prostia crasa…ai nepregatiti in majoritatea posturilor de conducere…pur si simplu prosti
totul incepe de la scoala…acolo trebuie operat…iar profesorii se pot ordona rapid…ai trecut prostul iti pierzi dreptul de a mai contribui la pensie si asigurari sociale…mergi la privat…sa vedem cine va risca…
Nu
Salut. Tovarasi eu cred ca cine va incerca sa implemetenteze reformele necesare se va suicida politic, masurile vor fi asa de dure si ne populare ca va fi greu de explicat celor din sistemul bugetar.Acesta e destinul nostru ca tara si natiune dupa mine ar trebui sa o punem de o noua revolutie si sa incepem de la zero cu reformarea statului.
cum au tot existat generatii de sacrificiu …ca ne-am tot sacrificat noi poporul de 30 de ani incoace
ar fi bine sa existe o generatie de politicieni care sa se sacrifice ca oameni politici dar sa implementeze reformele alea profunde de care tara are nevoie…
Dar dupa cum spun marea majoritate a comentatorilor …. este aproape imposibil 🙁
Nu. Eu lucrez intr-o institutie bugetara. Sefi, sefuleti si sefuti….cancerul e deja generalizat si a cuprins intreaga tara. Incompetenta si nepotismul sunt litera de lege. Cu cat esti mai prost si mai incompetent, cu atat mai mult iti cresc sansele de a promova. Si daca mai esti si obedient si pupi-pupi la Partidu’, atunci ti-a rasarit cu adevarat steaua norocoasa!
Ca sa promovezi profesional, obligatoriu ai nevoie de relații personale. De oameni cu influenta care sa te propulseze. Capacitatea ta profesionala și profilul tău moral chiar nu contează. Din acest motiv foarte mulți oameni de calitate, lipsiți de relații personale, se reloca in tari occidentale.
am ajuns in final la miezul problemei,sectorul public.
de aici trebuie si trebuia inceput in orice discutie economica.
românia nu a învățat nimic din ultima crepiză economică traversată si o grăbește pe următoarea.
toti politicienii care au cânt dulcele cântec al sectorului public si reintregirii venitiurilor trebuiesc indepartati din viata politică.
din pacate sectorul privat este contaminat de obiceiurile celui public ,incepe să-i imprumute obiceiurile si comportamentul.este căpușat de firme pseudo private ,firme de casa ale politrucilor,firme paravan care castiga contracte trucate si care ascund in spatele lor politicieni de la varful partidelor.
exista un cumul de functii si venituri ireale in comapniile statului ,avem consilii si consilieri care ridica lunar mai multi lei decat fac profit mici ateliere si intreprinderi in privat.
ultima solutie,disolutia…
Scumpa mea tara bogată, săracă ! Sau invers ? Ce are aur și metale grele bogați la orice pas in mare plina de aur negru și gaze o scumpă mea tara ce îmi este dat să văd pune-ma Doamne sa conduc acesta tara frumoasă din nou să o ridic , demnitate și onoarea cinste și slava din nou să îi dăm !
Răspuns simplu:Nu se mai poate face nimic. Repet din nou: Focul și zidul de la Târgoviște sunt purificatoare. 3 Mio morți și se curăță Tara. Toți care au avut carnet de partid în 89 și urmașii lor rași.
Esti sigur?
Ceva va trebui facut, se poate, alta Tara n-avem si nici nu putem cumpara alta.
3 milioane de morti George?
Evident, nu la asta ma refeream…
Da, mai bine 3 milioane, decat 19 milioane.
Și dacă ești printre ei? Sau membri ai familiei tale?
Bai voi sunteti normali? Cum sa omori trei milioane si mai mult dintre ai tai si dupa aceea sa vrei sa ai o tara vindecata?! Ia vezi tu cine mai avea idei ca asta de a omori oameni pentru a insanatosi societatea.
@Veniamine Franqueline
Si daca cel care face selectia te pune in fruntea listei???
Tu intelegi ce aberatii vomiti?
Deci sunteți șmecheri doar pe net? Vrem schimbare dar de fapt sa nu se schimbe nimic. Curat Caragiale. Ați sărit de fund in sus când am ieșit cu o idee gogomana, pe care știu că n-am cum să o duc ever la capat. Da, sunt adeptul legii Talionului: reguli simple: să nu omori, furi, violezi, dat/luat șpagă, încălcat dreptul de proprietate, corupție…tot ce e prevăzut în codul penal sa fie cu pedepse până la moartea făptuitorului. Ce e așa greu de închipuit? Ai furat, pac o ✋! Ai violat? Pai de ce sa te mai las în viață?
Legea Talionului nu a functionat niciodata.
Doar cea a celui mai tare, ca s-ar putea sa iti ei tu „pac-ul” in cap, cu toata dreptatea ta.
vrei sa-l ajungi pe pol pot?
In 89 PCR avea 4 mil. de membri. Intreb si eu „Esti sigur?” Pentru ca membri n-or mai fi atatia, dar urmasi sunt mult mai multi.
Și încă ceva, Secera și Ciocanul fac legatura stabila cu hemoglobina din sânge încât ajung sa se impregneze și în ADN…de aceea și urmașii lor. Educația incepe din familie…Daca părinții au fost niste comuniști, da și mie nene, ce bine că ne dădea case ăla mortu și alte asemenea…copiii ce să învețe?
Ai di capu meu….
Caramitre, tu esti?
@Reis
” 3 Mio morți și se curăță Tara” si daca incepem cu tine?
Deci sa nu uiti :
– de ras familia Basescu, inclusiv EBA si copii ei de 6 si 4 ani
– de ras Horia Patapievici
– de ras Andrei Plesu
– de ras Monica Macovei si fi-su
– de ras Emil Constantinescu si fi-su + eventualii nepoti
– de ras Lucia Hossu-Longin si urmasii ei
samd samd etc etc.
Intrebare :da cu lideri UDMR ce facem ? Nu de alta dar Aliatu ne va zice ca facem genocod ca Ceausescu!
Si 3 milioane de morti? Mda .. ceva mai putin decat reusi Pol Pot….
+Mihail Sora.
Nu cred ca modelul georgian, prezentata ce e drept ca exemplificativ, ar fi o solutir, ce putin pentru unele din masurile propuse! Salariul minim inexistent nu ar fi o solutie buna la noi, stiu despre ce vorbesc si cei ce lucreaza sau au lucrat in mediul privat stiu si ei! Pentru a linisti eventualii fani ai liberalismului absolut, precizez ca eu unul lucrez pe cont propriu la firma mea de 7 ani si nu, nu am contracte nici cu statul, nici cu vreo firma cu contracte cu Statul! Dintre celelalte solutii insa, multe le apreciez ca foarte bune si necesare, de la cele privind limitarea numarului functionarilor publici, limitarea cuantumului cheltuielilor bugetare, limitarea numarului de impozite si contributii s.a.
https://www.comisarul.ro/articol/hopa!-radu-tudor-antena-3-atac-fara-precedent-la-p_1020209.html chiar dacă dau acest link cu spusele lui radu tudor ….situația este groaznică din cauza acestei ordonate 114…..aceste acțiuni determină aceste firme sa plece ….Dacă s ar întoarce la statul român nu ar fi o problemă dar sa vina rusii sau chinezii aici este marea problemă…..până la urmă ce se doreste ? Către ce viitor economic ne îndreptăm?
Ce este adevarat este adevarat. Sincer la prima ocazie imi inchid firma si intru la buget. Deja am inceput sa depun eforturi in acest sens. Decat patron si sa raman cu 2-4 mii lei pe luna si sa imi bat capul, mai bine sofer la primarie sau chiar muncitor cu 3-6 mii. Cat despre consilier ce sa mai vorbesc.Si nu numai la primarii si regiile de stat sunt bune, invatamantul etc – chiar daca profesorii nu au „decat” 2500-4000 lei freaca p**a tot anul. Lucreaza 35 saptamani pe an (din 52) si 18 ore pe saptamana.
Stimate,T-Rex,da profesorii români lucrează doar ,,35 de săptămâni pe an ” dumneata fiind produsul învățământului românesc.Dar și cei germani or fi,, frecând p**” în cele 40 de săptămâni ale anului școlar german cu 21 ore la catedră?
Oare de ce țările unde se inveștește masiv în educație și profesorii sunt respectați și bine plătiți sunt modele pentru noi(Japonia,Germania,Elveția,Suedia Norvegia,etc)?
N am auzit să și dorească cineva modelul ucrainian, bulgar, românesc…Deși acum câteva decenii România era o țară care atrăgea străinii la studii.
Reducerea numărului de elevi a dus la reducerea cu 30% a profesorilor din România.Nimeni nu le a acordat salarii compensatorii și nu i a pensionat la 39 de ani pentru a putea apoi ocupa funcții ,nu în M.A.I sau M.Ap.N . măcar în Ministerul Educației Naționale.
Unul din motivele marasmului în care ne aflăm este și batjocorirea sistemului național de învățământ ( inclusiv prin salarizarea mizerabilă a profesorilor; profesor cu 20 ani vechime la catedră are salariul unei infirmiere) care acum ,,scoate tâmpiți” așa cum sublinia un fost președinte dușman declarat al școlii (și spitalului) românesc.
SUBSCRIU!
totul pleaca de la educatie!
un sistem de invatamint de nota 10 ar scoate generatii de valoare….si totul in 15-ani….
….dar ce te faci cu ei? ca vor boicota alegerie….nu vor fi de acord cu mizeria politica …..vor schimba tara de la radacina….vor dori sa implementeze politici care functioneaza…etc
si ce e mai trist pt multi….nu o sa ii prostesti cu o sticla de ulei si o galeata…..
pai si gata? ceilalti ce o sa faca?……
ganditi-va unde suntem…..faceti un exercitiu….daca de maine am introduce moneda unica europeana……ce panica ar fi…..
astia suntem…..ca majoritate
Fa-te profesor!
Toata lumea „invidiaza” profesorii, dar niciunul nu vrea sa se faca proofesor.
https://youtu.be/UL29y0ah92w
Cam asa arata solutia pt toate lipitorile,paduchii si capusele…..de la infractori de cariera la majoritatea bujetarilor si consilierilor,politicieni….
Let the purge begin!
Pt cei ce considera radicala opinia,ganditi va asa,daca ai un catel si are capusi…nu negociezi cu capusele sa nu mai atace “Gazda” ,le extermini si punct.
Breee iar v-ați apucat de pus țara la cale, parcă era un site de harmată.
Aveți grijă că aveți ocazia dacă nu deja ați și reușit să inflamați spiritele.
În caz că nu știați treaba cu corupția, lăcomia etc sunt cam de la Adam și Eva pt creștini, iar pt atei, cam de când unu a vrut ce avea celălalt.
Că vi se pare vouă că țara noastră e fundu-n sus … uite eu lucrez la o multinațională, care nu are decența să aibă un angajat pe partea de hr sau contabilitate sau ceva aici local. Toată hârțogăraia se face de către diverse structuri interne și firme contractate. Așa am ajuns pentru o amărâtă de adeverință să vorbesc cu persoane din 4 țări și să dureze cel puțin 2 săptămâni (a durat și 2 luni pt altă hârțoagă). Ăsta e raiul vostru din sectorul privat. Am ajuns acum în 2019 să primesc de la stat notificări că tre să dau banii înapoi (nu numai eu, mai am colegi în situația asta) pentru o perioadă când cineva, habar nu am cine, a uitat să transmită statului in mod corect că am contractul suspendat. Ajutorul meu a venit … suspaaans … tot de la acei funcționari publici cu mii de hârtii pe birouri care cu o vorbă bună au înțeles situația noastră și ne-au spus ce hârtii ne trebuie să facem o contestație.
Sigur, am întâlnit și funcționari cu care nu se putea discuta, așa cu am avut și colegi (în sectorul privat) care îți dădeau o palmă, te înjurau etc (vorbim de profesii înalt calificate – programatori, nu muncitori de la fabrica de bere).
Când o să vă intre în cap că buna funcționare a oricărui lucru/profesii/domeniu/instituții depinde 90% de persoana care lucrează acolo și de ceilalți să nu-i demonizeze.
Exemple de astea mai am, dar ideea e că ține de noi să fim oameni unii cu alții și să nu căutăm răzbunare când întâlnim pe cineva care nu e.
Ca idee cine ar trebui să implementeze ideile astea năstrușnice ale voastre ? USR-ul ? haida de.
Voi ziceți de angajarea rudelor … să fim serioși, ce problemă ai cu cineva care angajează o rudă și omu face treabă ? vreți să știți cum se fac angajările la firmele multinaționale la nivel de șăfi ? uite-așa îi mută de pe o poziție pe alta de zici că fac rocadă și tot optimizează, reorganizează, restructurează și mereu aceiași oameni, asta la americani germani și evrei că cu ăștia lucru.
Hai o zi bună s-aveți și fiți mai puțin neliniștiți.
Hai sa separam putin lucrurile:
– una e comportamentul nostru, cu apucaturile specifice natiei, pe care le intalnim peste tot, indiferent de mediul de afaceri;
– alta e birocratia, la care si multe corporatii sunt campioane;
– alta e coruptia, care merge mana in mana si cu saracia dar si cu nivelul educatiei (atat de acasa cat si din invatamant);
– si alta e cine sa implementeze astfel de masuri… sincer, chiar si daca persoana sau grupul exista, nu vor primi prea curand girul majoritatii la noi in tara.
P.S.
Unii dintre cei care am scris materialul, ne-am fatait macar vreo 2 decenii prin corporatii…
„Aveți grijă că aveți ocazia dacă nu deja ați și reușit să inflamați spiritele”
pai si nu asta e ideea, pentru a avea o dezbatere?
Privatul, pe banii lui si munca prostilor – care accepta sa „lucre” acolo – isi poate pune si crocodilul sef de HR…nu ma intere; Dar, din bani publici, sa furi la vedere fara jena, sa omori, schingiuiesti limba romana, sufletul si inimile oamenilor care castiga un ban cinstit, ii omori cu zile in spitale, in trafic, le omori sufletul din fasa in sistemul educational stramb si schiloditor…Asta, e inacceptabil. Poporul asta, nu-si revine decat printr-un soc extrem…decat invazie externa prefer sa fac eu pe calaul si pe urma sa ma duc si eu…stiu ca am plivit buruienile pentru ca ceva sa mai creasca in tara asta.
Cateva exemple, la cald, nu prea au legatura intre ele dar intregesc tabloul nimicniciei din Tara asta: cum mama lu’ proces verbal exista revolutionari cu acte cand ei aveau 2 ANI la Revolutie? Cum de exista revolutionari in Giurgiu cand acolo nu s-a tras? Cum naiba, omori oameni in accidente de masina si nu faci parnaie pe viata? Ba, mai si apari la TV ca imkaculat si faci kterink ieftina de prost gust romanesc? Cum naiba, furi, ucizi, violezi si alti cretini te elibereaza dupa cateva luni pentru purtare buna?
Ia, sa aplicam legea Talionului si sa vezi cum se instaureaza ordinea si civilizatia…
Am 3 ha cultivate, cu porumb, grau si legume…Vin tiganii noaptea la furat in satra, cu carutele si caii si pur si simplu ce nu pot fura calca in picioare cu caii si carutele. Pana vine Politia aia sunt plecati…Cum rahat sa-mi apar proprietatea daca nu am dreptul? Sa port arma sa trag in plin daca fura un stiulete? Chiar daca as avea, ar sari bunii crestini ca am omorat un biet om pt un stiulete de 1 leu. Da, furtul tb pedepsit indiferent de suma, cu aceeasi asprime…mai ales daca e si repetat. Daca venea, la mine sa-mi ceara ii dadeam dar nu sa ma fure. Mai ales ca din ce produc duc malai si faina sa le dea o masa la sarmani…poate chiar au mancat acolo la cantina din malaiul produs de mine si nu le ajunge, mai vin si fura… Mai vrei altele: Apuseni, Colectiv, Hexifarma, 10 August 2018, CARACAL – care nu e caz singular – rahatul ala cu drogurile din Delta si Marea Neagra…
Deci, nu, solutia este amputarea mebrelor cangrenate.
in Apuseni am mers an de an, de prin 1984… si am vazut cum s-a degradat situatia tot mai mult.
Dincolo de furatul din paduri…
Daca pana pe la mijlocul anilor ’90 puteai sa lasi cu lunile lucruri in curtea casei sau in tarnat (pridvor) fara sa se atinga nimeni de ele, apoi au venit altii la lucru sezonier de la ses si au inceput sa dispara lucruri, acum sunt din sat care se servesc fara jena, si uneori te intalnesti cu ei purtand cu nonsalanta ce au luat.
Atunci la ce sa ne asteptam in paduri?
Tot ce au plantat altii prin anii ’60 si au ingrijit apoi, au venit urmasii lor si au casapit: lucrau inclusiv noaptea, de nu puteai sa dormi de zgomotul fierastraielor si utilajelor… in parc natural protejat cica!
Iar cand terminau de taiat brazii, ii tarau prin gardul tau sau prin rau, raschetand tot pe drum. Daca le faceai observatie, te intrebau ranjind ca ce cauti tui acolo, cum de ai casa langa zona protejata, chit ca multe din acele case erau acolo inainte de declararea zonei protejate.
Asa au distrus si drumurile si podurile, care s-au fisurat de la atata trafic greu si de la lipsa de intretinere… ca deh, cine sa plateasca cand astia se furisau noaptea cu transporturile de lemne!
Multinationalele au si ele problemele lor, birocratia lor, ineficienta lor, n-are insa nici o legatura cu dezastrul de la stat. Absolut nici o legatura.
Amplitudinea incompetentei din sistemul public este dincolo de ce poate fi descris intr-un singur articol, necazul este ca o corporatie poate sa fie cat de ineficienta vrea – o face strict pe banii si viitorul ei, adminstratia de stat o face pe banii, prezentul si viitorul nostru.
Acest timp de administratie, inclusiv companiile de stat, nu numai ca sifoneaza bani, dar si blocheaza orice dezvoltare fiind incapabile sa miste ceva din loc datorita nepriceperii crase de care dau dovada absolut toti sefi, sefuleti etc. Ce mai misca micsa doar la nivel de executie cat o mai misca si pe acol…
O corporatie se va autoregla datorita pieteii libere, cand statul nu functionaeaz pe aceleasi principii de eficienta si normalitate apar problemele.
Ai punctat foarte corect. Din păcate, unii nu vor sau nu pot accepta cele spuse de tine.
Exact, corporatia sau mai romaneste multinationalele o fac pe riscul lor care de obicei se depaseste rezolvanf problema, de obicei particulara in diferite moduri posibile, legale sau nu, depinde de situatie.
Dar si acolo sunt trepadusi destui, prietenu’ lui sefu din acelasi cartier, slugi de binelea care alt lucru nu au in cap decat ce zice sefu’, dar sunt pe banii corp., pardon multinationalei.
@andrei, hai sa fiu scurt:
Orice incercare de a ascunde, cenzura si manipula adevarul in care traim este o incalcare a democratiei. Cine face asta cu buna stiinta este automat complice a unui sistem bolnav, comunist si aia ar trebui sa fie pedepsiti.
Realitatea e ca, statistic, noi stam cel mai prost din UE la toate capitolele. Si tu ce ai vrea sa facem? Sa vorbim despre telenovele? Sa mergem pe principiul #lasobacamergeasa? Asta e mentalitatea care ne-a adus in stadiul in care suntem. Stii vorba aia „tara arde si baba se piaptana”? Nu e degeaba.
Toti ar trebui sa strigam in gura mare ce ne doare, neregulile pe care le vedem ca in final sa se poata schimba ceva, altfel vom tace ca #prostii si ne vor aduce astia in evul mediu. Ne indreptam cu pasi repezi cate un dezastru, totul merge din ce in ce mai rau si ne va fi mai greu sa ne revenim mai tarziu!
Autorilor, continuati sa scrieti si articole de astea care arata stadiul in care a ajuns #taranoastra ca rau nu poate face, si poate, candva se va schimba ceva. #sperantamoareultima. Iar daca nu va fi sa se schimbe, macar vom trai impacati ca am spus ce ne doare!
Ar trebui sa interziceti total cenzura de orice fel!
La noi, în institutiile de stat, inclusiv cei cu funcții de execuție, cele mai importante în organigrama, au ocupat aceste functii, în marea majoritate a situațiilor, doar datorita relațiilor personale. Nu poți sa ajungi sa muncești la o structura unde veniturile sunt mai mari dacă nu ai o persoana influenta care sa te susțină. Funcțiile de conducere sunt ocupate, oficial, prin concurs, pentru ca să se respecte legislația europeana care da o șansă tuturor, însă de fapt, acele funcții sunt date înainte ca postul sa fie scos la concurs. Cei care trebuie sa ia concursul sau examenul știu din timp întrebările și răspunsurile pe care le vor avea la concurs sau examen în timp ce ceilalți candidați, trebuie sa învețe o tematica, care consta într-un top de hârtie A4, listat, într-un timp scurt, de 3-4 săptămâni. Chestia ca interviul este filmat, chiar nu are relevanta. Este o amăgire pt naivi.
În MAI, mai ales când a început reorganizarea armatei noastre, prin desființarea sau transferul unor unități și subunități militare, conducerea a preferat sa facă încadrări directe, adică sa angajeze doar pile, din viata civila, în loc sa ofere acele posturi, cadrelor MAPN. Mulți sau chiar foarte mulți oameni capabili din Armata, ofițeri, subofițeri, maiștri militari, mai ales cei de loc din acele localități sau județe, destui căsătoriți, având deja locuințe personale iar soțiile lor, locuri de munca, , ar fi preferat sa lucreze la armele MAI, adică Jandarmerie, Politie, Politie de Frontiera, Pompieri, din zona lor de domiciliu, decât sa fie disponibilizați sau mutați la sute de km distanta. Sau sa lucreze la Penitenciare sau anumite structuri teritoriale ale SRI sau STS. Foarte putini au reușit. Îmi spunea un ofițer superior de la armata, ca nu au fost doriți de conducerea MAI care a preferat sa angajeze rudenii, prieteni, curve sau persoane care sa dea șpagă.
Fără relații personale nu poți ocupa poziții importante în institutiile de stat, civile și militare ale tarii noastre.
Din sursa sigura știu ca în anul 2003,la un anumit IPJ, pentru un post de agent de politie se plătea la încadrarea directa 5000 euro. Trebuia sa ai însă om de legătură care sa îți fie intermediarul altfel degeaba aveai banii ca nu te baga nimeni în seama. În cel mai fericit caz, erai doar criticat vehement pt ca vrei sa te încadrezi direct cu șpagă.
O cunoștință, foarte capabila, cu doua licențe obținute la stat, a vrut sa se angajeze controlor de trafic aerian la aeroportul local.Atunci salariul era 7000 lei, net, pe luna. La înscriere, organizatorii au încercat sa îl convingă pe amic sa nu participe la concurs deoarece este o munca foarte grea. Pana la urma, prin concurs acel post a fost ocupat de amanta președintelui consiliului județean.
Daca azi ar trebui restructurat aparatul bugetar, selecția ar fi făcută de conducere, prin comisii de evaluare, formate în exclusivitate, din șefi și persoane cu funcții de execuție de rang superior, adică de către piloși, care ar fi foarte subiectivi în evaluarea lor. Ar fi dați afară, de regula în baza unei examinări profesionale, în scris, oamenii harnici, serioși, profesioniști adevărați care de regula nu sunt susținuți de nimeni. Inclusiv foștii lor colegi ajunși șefi nu ii vor deoarece aceștia le știu trecutul și datorita experientei lor profesionale, la o adică, ii pot contesta, asa ca în posturi de execuție bine plasate sunt preferate persoane tinere cu relații personale(rudenii, prietenii unor oameni cu influenta-politicieni, oameni de afaceri sau șefi în instituții de stat) și curve.
Sunt destule situații în care posturi de conducere sunt ținute blocate și ocupate cu interimari pana ce anume persoane care trebuie sa ocupe acele posturi, fac vechimea solicitata oficial, pentru a fi eligibil în vederea participării la concurs.
Asemenea oameni conduc azi toate instituțiile statului. Din acest motiv suntem praf și devenim tot mai nesemnificativ ca națiune.
Ar fi un mare câștig dacă prin lege, funcțiile de conducere în institutiile de stat ar fi ocupate doar pentru un singur mandat de 3-4 ani, în întreaga cariera, iar apoi sa revii la munca de jos iar pentru a putea ocupa o funcție de conducere sa ți se ceara o experienta reala de munca de minim 15 ani. Inclusiv pentru a ajunge sa lucrezi în funcții de execuție la anumite structuri sa ți se ceara sa ai vechime în munca de profil anumiți ani.
Daca ajungi de tânăr și foarte repede în funcții de conducere, datorita relațiilor personale, cum de regula se întâmplă la noi, vei face la fel promovări iar acest sistem corupt se va perpetua.
Pentru o adevărată reforma în sistemul bugetar nu avem oamenii necesari pt asa ceva. Noi nu avem resursa umana a RFG care după reunificarea cu RDG, a dat afara din principalele instituții ale statului, pe toți foștii RDG-iști, și a pus în locul lor, RFG-iști, pentru a schimba mentalitatea în institutiile de stat.
Intradevar resursa umana este cel mai mare handicap al Romaniei.
@George, no offence, nu-i deloc handicap incurajarea prostiei crase si angajarea acelor nulitati, daca ai un obiectiv cu angajarea umor oameni de calitate chiar daca nu au experienta atunci e treaba buna, cat specializezi produci valoarea adaugata, nu-i valabil bineinteles in institutii publice, aia e cu totul altceva, sefu’ trebuie sa fie destept si restul..ghicesti
Economia romaneasca este un fel de savana africana unde n-a mai plouat de multi ani si apa din baltile formate dupa ultima ploaie se evapora treptat sub soarele arzator, lasand in urma numai mortaciuni. Supravietuiesc numai gandacii, unele reptile si unele specii de animale necrofage, care prospera pentru o perioada, hranindu-se cu hoiturile ramase in descompunere.
Cred ca nici ca desfiintarea aparatului administratiei de stat si reconstruirea de la zero ar mai putea rezolva ceva. Nu mai avem cu CINE s-o reconstruim. Cei care mai stiau ceva fie au plecat, fie isi fac bagajele sa plece. Locul lor a fost ocupat de incompetenti si dublat de politruci scarbosi.
Nici celelalte institutii de stat nu stau mai bine. Nici educatia, sanatatea, politia, armata nu au specialistii necesari sa reformeze acele institutii. Nu mai vorbesc de asa-zisele “deconcentrate” care sunt adevarate pepiniere de paraziti sociali – un fel de “stat paralel”, in cautarea legitimarii imposturii, adusa la rang de virtute suprema.
Se vorbeste pe aici de dotare cu corvete, F35-uri, rachete de toate felurile, etc. Fara specialisti ultra-pregatiti care sa le opereze la maxima lor capacitate, sunt doar niste ferotanii scumpe. Ori, astia pleaca spre alte orizonturi sau sunt dati la o parte prin pensionare timpurie, de scursurile politruce.
Apocalipsa bate la usa…
De acord cu @andrei!
Există și bugetari corecți, bine pregătiți și care nu cer ”atenții”.
Pe unul din fraierii ăștia îl cunosc personal!?
Însă funcțiile de conducere/centrii nodali reprezintă o foarte mare problemă, cu consecințe dramatice pe termen mediu și lung!
Iar cei puțini și bine pregătiți care (încă) mai semnează condica în sistem nu pot face nimic!
Răspunsul la întrebare este un categoric NU! Am mai spus-o, un sistem (orice sistem) corupt este incapabil să se auto-reformeze în absența unei presiune exterioare (exterioare nu externe) determinante!
Am scris asta: Romania inca functioneaza, asa schioapa, tocmai datorita existentei in sistem a unor oameni care stiu meserie, mai ales la nivele inferioare. Numai sunt multi si din urma lor nu vine nimic.
Nici nu-mi inchipui nivelul de frustrare al acestor profesionisti in fata hoardelor de pacalici numiti politic/spaga/neamuri.
Modelul georgian e o glumă. Poate nu sunteți familiarizați cu subiectul dar mafia georgiana este un colos al criminalității internaționale fiind una din principalele surse de „talente” in domeniu.
1. m-as abtine la comparatii cu situatia dinainte de 89, totul era atunci mistificat.
2. marea problema a Romaniei e nr extrem de mic de contribuabili, de aprox 5 mio, la o populatie de ca 20 mio so o populatie activa de ca 9 mio. Spre comparatie in Ge, la 83 de mio sunt ca 45 mio, deci cam jumate.
3. situatia se va inrautati simtitor odata cu iesirea la pensie a decreteilor. Pt cine nu stie cizmaru a dat, prin 69, un decret de interzicere a avorturilor care a avut ca urmare cresterea masiva a natalitatii. Decreteii vor incepe sa iasa la pensie prin 2030, deci va creste masiv numarul de pensionari.
4. fara indoiala numarul de bugetari din Ro e mult prea mare, mai ales daca socotesti si eficienta acestora. Cel putin in administratie numarul imens nu asigura servicii mai bune, ci din contra.
5. ciudat e ca desi numarul de bugetari e f mare totusi sunt prea putini doctori, profesori, militari.
Dragi tovarăși, ce aveți cu decrețeii?
Ar trebui priviți cu înțelegere, măcar pentru faptul că ei sunt generația activă de acum și asigură pensiile speciale ale Stăpânilor!
Deși nu sunt, din punct de vedere strict tehnic, un decrețel, sunt ”în zonă” – fac parte din generația celor crescuți cu cheia de gât! ( era o cheie galbenă, chinezească și avea o ață roșie?)
Din ce știu eu, ceașcă dorea să ajungem din urmă Polonia și să fim 30 de milioane de suflete – am fi jucat în altă ligă acum. Populația contează!
Avortul e o problemă extrem de sensibilă, care nu face obiectul discuției de față. Deși ar trebui!
De câte ori aud feminiști și feministe vorbind despre dreptul la avort, îi mulțumesc în gând mamei mele că n-a gândit la fel !
Aceeasi gogomanie: cizmarul a crescut natalitatea si vai… cand vor iesi la pensie va fi greu de platit pensiile !! Domnule capitalist ,omul e masura tuturor lucrurilor,inclusiv cel ce da valoarea unui popor ! Asta e greseala lui Ceausescu ca a lasat mai multi romani decat a primit ? Forta Romaniei de azi ar fi trebuit sa fie chiar generatia decreteilor,cea mai numeroasa,sanatoasa si educata generatie din istoria noastra ! Care ce face : sterge Europa la fund si se deprofesionalizeaza la munci de jos ! Cat o sa mai condamnam pe cizmar pentru prostiile noastre…
Cu interzicerea avortului sunt de acord, dar cizmarul a crescut natalitatea cam cum se creste si in fermele de reproductie – ii asiguri animalului conditii si il privezi de contraceptie 🙂
Cizmaru a facut si el ce l-a dus capu in conditiile date, dar tot un cizmar care si-a tratat poporu ca pe septel ramane, ca de altfel toate regimurile colectiviste in frunte cu comunistii, cei mai ticalosi dintre colectivisti.
D-aia de sterg Europa la fund cunosc vreo doi, treaba e ca nu-s mari minti sclipitoare cum zici mata. Daca te duce capu si vrei sa muncesti nu stergi pe nimeni la fund.
Din partea ailalta de ce nu dai ex. lu Korolev pe care l-au trimis la Siberia niste ani?
toarase ionescu problema cu decretei nu este ca e multi ci ca ei lucreaza ca in comunism mai nou in pesedism 30 % la stat ,daca ar lucra doar 5 % la stat nu ar fi nici cea mai mica problema ,pt ca aia 25% care ar fi concediati de la stat ar putea sa plateasca de tate si am fi si noi un popor evoluat nu involuat
Deja destui decrete care au lucrat în institutiile de apărare, securitate națională și ordine publica, au ieșit la pensie. Anticipat.
Elita aia pe care o injura Goga, si care a adus totusi Mica Unire, Independenta, a facut Romania Mare, sa format foarte greu.
Sa facem niste paralele intre Domniile Fanariote si comunism, ambele impuse de un ocupant si al caror rol era de a subjuga si distruge tarile romane/Romania, respectiv intre Revolutia lui Tudor Vladimirescu si Revolutie din ’89, evenimente care au dus la disparitia domniilor fanariote si a comunismului.
La 30 de ani de la primul eveniment, cam pe unde era lumea romaneasca?
Era vai de capul ei..
Nenorocirea este ca pana acum nu a existat niciun catalizator care sa duca la formarea unei elite locale, progresul pentru Ro, cu cateva exceptii, a venit din exterior, iar lucrul asta sa intamplat dintr-o singura cauza, politica decerbelata a lui Ceausescu care a avut printre alte caracteristici izolarea ermetica a Romaniei si impiedicarea aparitiei oricarei forme de dizidenta anticomunista care sa dea o idee unei potentiale revolutii anticomuniste, asa cum au avut polonezii, ungurii, cehoslovacii.
Ca un soi de istorie alternativa, rusii in ’68 ar fi intrat in Ro, i-ar fi belit pe comunistii dizidenti, si ar fi instalat un comunism mai relaxat, cum aveau toate statele est-europene cu armata sovietica pe teritoriul lor, spre sfarsitul anilor 70 ar fi aparut miscarile de dizidenta organizata, in ’89 am fi avut o revolutie pasnica, care ar fi dus la reinstaurarea Regelui Mihai pe tron si reforme economice rapide, respectiv includerea Romaniei in Grupul de la Visegrad, iar Romania ar fi fost cam pe unde este Polonia astazi.
Mi-a plăcut asta cu ”mișcările de dizidență organizată”!?
Și în fond, de ce nu? Chiar și Lech Walesa a fost agent al SB-ului…
Adevărații dizidenți anticomuniști sunt de mult la 2 metri sub pământ…
Și ajungem din nou la forma noastră fără fond…
Conjunctura internațională și relațiile personale ale regelui Ferdinand și soției sale, au dus la crearea României Mare. Datorita clasei politice criticata de Goga, armata romana a avut acele pierderi uriașe iar România s-a aflat în acea situație economica, sociala și politica, foarte mizerabila pt majoritatea populației.
Sa nu uitam realitatea, WW1 a fost pierdut de noi inca din 1916 tocmai datorita clasei politice si a ofiterilor de foarte slaba calitate. Am avut insa un noroc urias…
„Ce e de facut ? Raspunsul e doar unul : desfiintarea actualului aparat de stat, reconstructia sa de la zero cu o structura minimalista (maxim 500.000 de angajati la stat ?) cu angajari pe criterii de competenta si privatizarea restului activitatilor, acompaniat de o simplificare radicala a fiscalitatii care sa elimine din start orice tentatie de evaziune fiscala sau de coruptie a functionarilor.”
Subscriu!!!
Asta e singura metoda prin care se mai poate schimba ceva in tara asta!!!!!
#joshotia #joscusabotorii #joscoruptia #joscunepotismele
#josevaziuneafiscala #jostrandaveala
Desi detinem cel mai mare procent de bugetari de pe mapamond, preturi egale cu statele in care veniturile reale sunt de peste 4 ori mai mari, avem un sistem educational prost, sistem medical bolnav, sistem public vraiste, cele mai proaste drumuri din europa, politicieni hoti, corupti si incompetenti iar inzestrarea armatei e la pamant si nimic nu da semne de inbunatatire! Unde vom ajunge????? Cat trebuie sa mai induram ca sa devenim si noi o tara europeana in adevaratul sens al cuvantului????? Toti dormim pe noi???
CTP:
Toți vor titluri, nu contează că au vreo treabă cu respectiva funcție. Spuneți-i unui politician rămas pe tușă că mâine îl numiți șeful Agenției pentru energie atomică. Și va primi fără să clipească, considerându-se potrivit, cu toate că nu știe foarte exact care e diferența între neutron și neuron. Nu contează ce funcție ai, puneți-mă și pe mine undeva – la mediu, la cultură, la economie, la relația cu Parlamentul, la ceva, să îmi scrie acolo, lângă nume, un titlu”, a continuat gazetarul.”
” Uitați-vă la Dăncilă, a fost pusă prim-ministru de Dragnea cum ai lua o pisică de ceafă și ai muta-o de colo-colo. Și acum spune: sunt obligată să guvernez, sunt o eroină. O Ana Ipătescu, așa se consideră această nulitate, ca și cum ar fi fost aleasă în uralele întregii națiuni pe Câmpia Libertății. Așa vorbește, ca o vizionară, ca un erou civilizator al României. Și ea este o biată pisică luată de ceafă de Dragnea, atât.”
Raspunsul categoric al meu, care lucrez in privat si am un salar mai mic decat o femeie de servici de la o primarie, NU…..NU se mai poiate face nimic….ptr ca nimeni nu isi va asuma o asemenea decizie….
Ganditi-va la cazurile clasice….nu le mai enumar…..
Uitati-va la candidatii propusi….gen Ioana Ramona…..
Asistam la caderea noastra ca natiune…Eu personal…nu mai am nici o speranta….Nici o instituitie de Stat nu mai e capabila sa faca nimic concret…..Daca tu Ca minister al Transporturilor sa te lauzi ca ai media de viteza pe calea ferata 47 km la ora…..e clar….
ROMANIA MOARE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Multumesc de articol…imi ridicati mingea la fileu……
Dispropaganda (FB – va avertizez, nu dati click!)
Evident ca am dat …mai ales ca ai spus Nu inainte de dati….
Are si site ul ala dreptate…asa arata in Romania autostrazile…….
Mai e o chestie care nu s-a luat in considerare (si e cel putin la fel de rea) cu cifre: marirea pensiilor.
Impactul bugetar anul asta e de „doar” cateva miliarde RON. Acesta insa va creste treptat daca or sa mareasca in continuare cum au promis si prin 2021-2022 se estimeaza(de catre consiliul fiscal nu de catre mine) ca impactul bugetar anual va fi de peste 80mld RON in plus fata de ce se cheltuie acum!!!!
NU cred ca e nevoie sa explic eu ca asa ceva nu e sustenabil orice jmecherii ar face ei din pix…
Probabil ca or sa lase un dezastru bugetar si romanul cand o sa afle ca cei care vin vor scadea pensiile/salariile or sa voteze iar PSD. Si avem un perpetuum mobile…
Gasii si datele:
„Tabelul 4: Impactul bugetar al prevederilor legii pensiilor asupra cheltuielilor de asistență socială
ale bugetului de stat și bugetului asigurărilor sociale de stat (mld. lei, standarde cash)
2019 2020 2021 2022
Impactul majorării indemnizației sociale și al
drepturilor nou instituite asupra cheltuielilor BS
cu asistența socială
1,47 1,82 6,82 13,77
Impactul majorării punctului de pensie asupra
cheltuielilor BASS cu asistența socială 6,75 23,64 46,15 55,82
Impactul modificării formulei de calcul a pensiei
asupra cheltuielilor BASS cu asistența socială – – 5,29 11,93
Total impact bugetar 8,22 25,46 58,26 81,52”
PS: Sa nu mai zicem ca ei prognozeaza cresteri anuale ale PIB de peste5%. In conditiile in care pe partea de productie industriala avem cea mai mare scadere din UE in iulie anul asta fata de luna trecuta si printre cele mai mari fata de iulie anul trecut. Dar lasa ca PIB-ul creste cu banii din imprumuturi aruncati pe salarii si pensii. WHAT COULD POSSIBLY GO WRONG? 😀
imposibil. suntem condamnati. de la infiintarea statului roman modern, in secolul XIX nu am reusit, dar nici macar o data. de ce am reusi de acum incolo?! si… CU CINE?
Spun acum un mare adevăr, foarte neplăcut, care pe unii o sa deranjeze profund. România poate fi adusa pe făgașul normal doar de către oameni de calitate, care pe lângă inteligenta si o educație aleasa trebuie sa fie corecti și foarte bine intenționați. De regula, omul cinstit este perceput de majoritatea romanilor ca fiind prost. O ființă ștearsă care merita ignorata. Majoritatea romanilor apreciază oamenii aburitori, alunecos, perverși. Din aceste considerente nu vad un viitor pozitiv, în România, pt cei cinstiți.
Analiza trebuie sa porneasca de la esente. Nu poti face caz din efect, cata veme cauza este savant si cronic trecuta cu vederea. Iar ziua zero a reconstructiei a ceea ce doriti dvs. -societate, destin, spirit-, se va porni in momentul cand majoritatea -care om mai fi si aia- ne vom putea uita sincer, critic, poate chiar dusmanos, in oglinda, iar cauzele nerealizarilor si frustarilor personale nu le vom proiecta pe terti.
Un om cinstit, educat, bine pregătit profesional, care este marginalizat profesional la el în tara, sau care este afectat în mod direct, de situația economica, politica și sociala din tara, dacă se va uita în oglinda, va vedea un învins.Va vedea un om care în loc sa emigreze într-o tara unde societatea îl pune pe poziția pe care o merita, a acceptat cu resemnare sa fie umilit.Mai ales cei tineri, educați, bine pregătiți profesional, își irosesc viata așteptând marea schimbare în bine din România. Regele Carol I a afirmat, printre altele, ca datorita caracterului lor meschin romanii sunt incapabili sa își administreze eficient tara. Avea perfecta dreptate iar aceasta afirmație este și acum de actualitate.
In 40 si ceva de comentarii, in 2 se instiga la genocid sau se face apologia genocidului, si nimeni dintre administratorii blogului, nu iau atitidudine,bravo!
@Calin
Corect.
„Art. 438(4) Incitarea la săvârşirea infracţiunii de genocid, comisă în mod direct, în public, se pedepseşte cu închisoarea de la 2 la 7 ani şi interzicerea exercitării unor drepturi.”
@Reis, @Veniamine Franqueline, credeti ca vi se aplica:
„Art. 438(1) Săvârşirea, în scopul de a distruge, în întregime sau în parte, un grup naţional, etnic, rasial sau religios, a uneia dintre următoarele fapte:….”?
Asta cu uciderea a nus cate sute de mii, milioane sunt ineptii, nu duce la absolut nici un rezultat si, analizat la rece, nu-i vad necesitatea…Ca mii si zeci de mii ar merita sa ajunga in puscarie si lasati pe strada, alta discutie.
Tie nu ti se pare grav ca pe blogul tau, exista îndemnuri la genocid?M as fi așteptat ca astfel de comentarii sa fie șterse in secunda 2, pentru a nu da posibilitatea sa fiti acuzați de extremism.
Nope! Am zis că eu îmi asum…sunt totuși 20 milioane de oameni în țara asta care mă pot împiedica dar daca tu mergi după fenta și scrii la sentiment. Aia e părerea mea și mi-am spus-o. Când îl injuri pe unu sa moara el și familia aia nu e incitare și nu ți se aplică și ție acel articol? Ba chiar ești mândru că te-ai descărcat nervos că doar așa e in Armata că doar nu e pansion. Ți-am zis că valoarea mușchii mei minte nu are se va vedea într-o confruntare cu un adversar pe măsură. Un Urs de exemplu…unde eu sa stau pe margine sa sparg semințe. Sunt bun doar de cotizat taxe și impozite fără număr. Te plătesc că sa te bati, să mă aperi ?.
„Când îl injuri pe unu sa moara el și familia aia nu e incitare și nu ți se aplică și ție acel articol?” – pe cine am injurat, mai?
Ne place sa ne jucam cu cuvintele, nu stiu ce varsta ai, dar postarile tale legate de omorarea unor oameni in masa pentru presupusa vina de a fi fost membru PCR sunt de un infantilism…
PS pe aia de la UTC nu ii punem pe lista? Ca s-ar putea sa gasim multi activi si pe acolo…
Poate cea mai eficienta solutie ar fi sa lasi cancerul sa-si urmeze cursul. Urmand ca din cadavrul rezultat sa ne adunam la loc, sau sa ne adune altii.
Oricum, lenea si dorinta de a trai bine pe spinarea altuia sunt parte din natura umana.
Deci chiar daca scapi de aia 3mil (btw si comunistii aveau porniri d-astea) si pornesti de la 0 cu un stat suplu, daca oamenii din societate nu isi cultiva virtutile necesare atunci ajungem iar la cancer. Mi se pare ca orice sistem de pana acum depinde de calitatile persoanei ca sa se mentina. Comunismul a crapat cu succes pentru ca omul real nu are „virtutile” de robot ale omului de tip nou. Iar dreapta cred ca depinde de crestinism pentru ca un crestin este responsabil de mantuirea lui. Lasand la o parte virtutile propovaduite in mod direct – pe care detractorii crestinismului le vad ca pe mecanisme de control al societatii de catre nushce elita – cumva ai pe capu tau practica de a te verifica permanent, daca ai cazut sau nu in pacat. Asta este un fel de tinere in sah ale pornirilor primare, care probabil au rostul lor si ele. Deci cumva crestinismul trait ca la carte zic eu ca se pupa cu individualismul / dreapta politica prin permanenta tragere la raspundere, la islam mi se pare ca e cam invers, colectivismul fiind shefu si de mozaici nush ce sa zic.
Vestul a beneficiat de mostenirea clasicilor greci si civilizatia romana (dreptul roman) peste care a venit crestinismul si daca facem abstractie de ocupatia musulmana a Iberiei si invaziile vikinge nu cred ca au fost deranjati prea mult la ei acasa de alte civilizatii, pentru o perioada destul de lunga. La est Imperiul roman de rasarit s-a stins usor usor cam in o mie de ani sub presiunea barbarilor / musulmanilor, poate si a decadentei interne. Vestul s-a tinut batos in fata otomanilor, chiar daca aproape a pierdut Viena 🙂
Vezi că sari o etapă, Vestul a dispărut înaintea Estului…Peste civilizația romană din Vest s-au abătut toți migratorii posibili și imposibili. Întâi a fost distrusa din temelie și pe urmă a renascut. E mai greu sa schimbi ceva împământenit de când lumea și pământul decât e sa razi și să construiești de la 0.
Exemplu puțin exagerat: Bucureștiul acum și Varșovia acum- refăcută după ce a fost rasa de pe fața pământului în 1944.
Vestul cum-necum a reusit sa pastreze ceva mai mult parca din civilizatia romana + crestinismul, cu toate invaziile barbare; la Bizant turcii si-au impus intr-o mai mare masura obiceiurile. Barbarii din vest s-au crestinat unu cate unu, in est nu.
Principala cauza a disparitiei imperiului bizantin a fost decadenta interna. Imoralitatea mai ales a clasei politice bizantine sau mai corect spus, a societății bizantine. Turcii, mai ales, doar au profitat din plin, și foarte bine au făcut, de josnicia societății bizantine.
URSS a dispărut datorita ineficiente economiei de stat care a pierdut competiția cu economia privata occidentala.
Turcii cu tunuri de la unguru ala Orban, tradatoru :))
La URSS ineficienta economiei datorita marxismului care se baza pe omu nou.
Cam toate imperiile s-au prabusit din cazue interne, decaderea morala fiind prima dintre ele.
Chiar daca maine am ucide pe toti cei considerati vinovati (direct sau beneficiari ai sistemului) nu s-ar schimba absolut nimic, cei care pana atunci nu au beneficiat de avantajele aparatului de partid le-ar lua imediat locul.
Sistemul trebuie schimbat in primul rand, oamenii il vor urma si se vor conforma, daca pentru golanie in trafic, de exemplu, s-ar lua carnetul trei luni si s-ar da si o amenda de 500 de euro, romanii ar deveni brusc foarte bine educati, daca pentru alcool la volan s-ar lua carnetul pe viata si o amenda de confiscarea masini (sau minim 5000 de euro) s-ar schimba lucrurile…
Daca pentru neregulile din aparatul primariei ar fi amendati direct primarii/directorii etc , adica exact cei implicati si nu primaria ca institutie, lucrurile s-ar schimba. Adica responsabilizarea individului nu a grupului sau a unei institutii fara forma, care nu simte durerea…
Si avem mai sus doar exemple foarte simple din viata de zi cu zi, dar lucrurile pot merge mai departe.
Chestia cu „executiile” in masa este doar o prostie pura, nimic nu s-ar schimba, nu a ajutat niciodata pe nimeni, ar fi o lista lunga de abuzuri si una peste alta nu avem de ce s-o facem, nu se poate aplica, este doar o dovada de infantilism.
Principala problema vine de la partidele politice unde preacurvia morala este la ea acasa, oameni care trec prin „n” partide, imunitatea, responsabilitatea politica zero pt esecurile economice si lista-i lunga si profunda.
Nu trebuie sa le facem pe toate odata ci s-o luam usor pas cu pas, de la educarea cetateanului, sa nu mai scuipe pe jos (amenda 300 euro), la interzicerea oricarei forme de imunitati pt politicieni, la asigurarea unor organsime de control foarte eficiente (se poate face cu sprijin extern), nepotismul sa devina ilegal, iar pedepsele pt coruptie si fapte asociate sa fie de la 5 la 30 de ani, fara eliberare conditionata si recuperarea prejudiciului pana la lasarea familiei respective in strada cu cainele in brate, plus toate veniturile viitoare supuse popririlor pentru recuperare.
Iar prejudiciu sa insemne nu spaga primita ci cat a pierdut statul prin fapta comisa, adica milioane, sute de milioane de euro. Cand sti ca vei fi urmarit toata viata si mai risti si 25 de ani de inchisoare s-ar putea sa vezi lucrurile intr-o lumina noua…
Acolo unde sistemul este prea putred avem solutia cererii de jutor extern, de exemplu la vama, avem posibilitatea sa cerem ajutor in restructurarea institutiilor de la aliati si parteneri, lucrurile pot fi demarate, in cativa ani se vor vedea rezultatele.
Nimeni nu ne opreste sa facem audit (cu o companie internationala) pe un anumit minister, sa-l desfintam apoi si sa-l reinfiintam in cateva zile, dar de angajat in noua structura sa angajam doar pe cine trebuie.
Romania pierde anual doar prin imbecilitatea si coruptia ANAF undeva la 15%-25% din PIB, adica 150-250 miliarde de lei pe an, astfel ca orice cheltuiala cu audite externe este de fapt floare la ureche, o recuperam in primii doi ani.
Si putem face audit in absolut orice domeniu…
CORECT SPUS , una din putinele dati cand sunt 1000 la 10 de acord cu tine :))) nu ca ai da tu doi bani pe dezacordu’ meu :)) da vad ca ..daca vrei poti !!!
nu trebuie sa ne punem cenusa in cap si sa vedem un orizont fara de speranta fara de solutii
ambele exista !!!
@George, Tepes cum educa ? Legenda sau nu, nu indraznea nimeni sa fure pocalul de aur de la fantana cu apa….
Pumn in gura celor care incalca legea, lege dura pentru furt calificat si crima, idem si la spaga, spaga e tot spaga indiferent de suma sau bunuri primite.
Si saracu’ Tepes era considerat nebun…
N-am prins vremea aia :)))
Scuzati… In ziua de azi cum ai proceda?
Oricum o dai tot oamenii trebuie sa aplice legea, oricat de dura ar fi. Daca oamenii n-au compas moral n-ai ce sa faci.
Legi dure + oameni de doi bani = omu cinstit e calcat pe cap si borfasu in parlament.
Incerca un militian sa-mi bage pe gat o contraventie (poate sa scoata o spaga de la mine) si cand i-am zis in fata ca minte i-a sarit mustaru ca cum imi permit, are copii de varsta mea, ca „poate am gresit”. Si copiii de varsta mea dc i-a crescut cu spagi de la prosti ca mine asta mai impune respect? Iar pt greseala lui tb sa platesc eu.
Intr-o mare multinationala am prins niste auditari facute de o mare firma – PwC creca era. Cu toate auditurile capusele au reusit sa-i puna pe butuci. Nemtii au vandut branch-ul din RO iar aia care l-au cumparat la unele puncte de lucru au dat afara tot personalul.
Pentru fapte de corupție și trădare, sa îți pierzi dreptul la pensie+confiscarea totala a averii. Inclusiv a averii care figurează pe soțul tău.
Comunismul n-a crapat: s-a nascut mort! Ideologia comunista a fost folosita de niste impostori sa induca ideea ca toata avutia unei natiuni este a tutu(l)or, adica a nimanui, deci poate fi folosita de o mana de ei, de o mana de “patricieni” (adica insusita) in numele poporului.
“Toti oamenii sunt egali” – premisa de baza a comunismului este total falsa. Oamenii nu sunt nici egali si nici inegali. Pur si simplu sunt diferiti.
Pai hai sa nu mai dormim pe noi!!!
Hai sa iesim cu mic cu mare la vot la urmatoarele prezidentiale, locale si parlamentare.
Chiar daca traim intr-o shitty country …asa cum zic multi si poate ca pe buna dreptate o zic, votul poate fi fraudat doar intr-o mica masura… (totusi nu suntem Turcia ! )
Ca o paranteza – al’ sef care se ocupa cu fraudarea alegerilor electorale.. este deja la Rahova si inca o paranteza urare – multi ani inainte LIVIU D 🙂 …si sa iti dea bunul D-zeu faraaaaaa numar 🙂 .. ani ..maaa la pensionu’ Rahova.
Acum … deja am stabilit ca votu’ boborului este influentat doar intr-o infima masura……..
… DECIIII …alegeti fratilor pe ai mai de isprava politicieni si sa vedem ce iese…
Daca ne mai plangem si dupa aia:
– suntem curve de oameni … (daca aia alesi nu executa ceea ce boboru’ asteapta de la ei)
Ca ca si ultima solutie …boboru’ si patriotii de aici 🙂 (inclusiv eu) ar trebui sa tipe in goarna adunarea si sa mergem peste ei , peste alesi si sa ii luam de barba …si la intrebari asa mai “barbateste” …pai musiu politician nu zisesi matale ca faci si dregi ?? nu zisesi matale ca o sa reduci aparatul bugetar… nu zisesi matale ca o sa tai pensiile speciale (la aia care nu merita bien sur) …ahhh ??
CE ZICE-TI O PUNEM DE O TARA CA AFARA ???
Facem si noi un partid Romania Military ?
Ma auto-propun sef da’ partid ehhh ?
Văd că nimeni nu discută despre esența birocrației .Autoritatea de ,,avizare” pe care administrația centrală și-a arogat-o de una singură .Administrația centrală și cele locale au libertatea de a inventa orice ,,aviz” pe care îl consideră necesar pentru a justifica existența unui nr. de … funcționari .Administrația centrală se învîrte în jurul cozii.Inventează funcții și taxe sau impozite pentru plata lor și se împrumută atunci cînd nu are bani pentru…pensii sau ajutoare sociale .Încă nu a apărut nimeni care să spună că bugetul nu este suficient pentru plata salariilor administrative…mai este timp.Ca și concluzie:un astfel de proiect nu se poate pune în practică pe un sistem politic sau normal psihic…
Eh, asta ne-a scapat in meandrele concretului 🙂
Pana la urma reiese ca ar fi cateva chestii care ar trebui trecute in legislatie, sau poate chiar constitutie (datorita increderii deosebite pe care o avem in aplicarea legislatiei la noi): pragul de cheltuieli in administratie, un prag de indatorare in administratie (mai ales in cele locale), reglementarea avizarii…
si ca sa ajungem si la propuneri mai aberante dar poate indreptatite de excesele de la noi – un prag superior de numar taxe, un numar maxim de parlamentari si unul maxim de salariati bugetari (procentual fata de marimea populatiei si numarul entitatilor administrative).
Ideologie de om nou,reeducat si spalat pe creier ! Dupa d-ta ar trebui sa avem fiecare un soldat,nu armata,un politist nu politie,un judecator nu justitie,un copac,nu padure etc.Fii tu insuti,cu drepturi, traieste-ti viata proprie ,bla,bla…. Asa ne-au cucerit si furat tot ce-a strans prin sacrificii si chiar idealuri o generatie de romani ! Forta sta in comuniune ,coeziune , nu in indivizi oricati de diferiti ar fi… Libertatea comuna are ca pret libertatea individuala…
Scuzati, la mine in browser nu se intelege carui cment ii e adresat raspunsul.
Bă ești prost?!
Libertatea comună are că preț libertatea individuală?!?
Retractez ce-am spus pozitiv despre decretei…
Nu neaparat legat de ce se discuta, dar astfel de stiri imi spun ca mai avem sperante: https://m.adevarul.ro/news/bucuresti/gestul-unui-echipaj-politie-tata-conducea-avarii-spital-spune-ministerul-interne-1_5d7b7508892c0bb0c68f1071/index.html
Huooo !
Ce aveti cu noi, bugetarii ?
Acuma, vorbind serios:
1. Cautati structura aparatului bugetar si o sa vedeti ca daca adunati armata + MAI + servicii + profesori + personal medical si auxiliar din sistemul public + plus lucratorii din asistenta sociala sariti bine de tot de 500.000 de oameni.
2. In privinta incadrarilor in sectorul bugetar dupa maririle de salarii, aici avem alta problema:
Se vine gramada la concurs pe posturile de frecat motanul, gen guvernanta corporativa, SCIM samd.
In schimb, pe zonele gen investitii, fonduri europene, gospodarie comunala unde este de munca, raspundere mult mai mare, presiunea timpului si a rezultatelor, plus presiune publica – adica injuraturi in mass media si pe retelele de socializare, vin foarte putini, chiar daca salariile sunt mari.
Majoritatea celor (foarte putini) care vin aici spera sa intre printr-o manevra si se trezesc ca pica examenul cu 11-17 puncte din 100.
Altii (extrem de putini) care reusesc sa ia examenul, intra in paine si, cand vad care e ritmul de lucru si cat de mare e presiunea, stau 2 – 3 luni apoi fug unde vad cu ochii.
Permanent, zonele astea sunt subincadrate chiar daca, repet, salariile sunt foarte bune. Un grad de incadrare intre 25 si 40% si oameni supraincarcati cu sarcini.
Cu ore multe lucrate peste program, inclusiv sambete, pe care nu prea ai cand sa le recuperezi pentru ca nu are cine sa te inlocuiasca, bani de ore suplimentare pauza, zile de concediu din 2017 pierdute, din 2018 neluate.
C’est la vie, unii freaca motanul la greu iar altii cu carca.
Corect domnule,soția mea( inginer,cu două masterate, în informatică și administrație publică)șef serviciu achiziții publice ,după 10 ani de muncă într o primărie unde si a distrus nervii muncind mii de ore după program pe un salariu de mizerie( sub 4000 lei după majorări- primarul venind din mediul privat refuzând să mărească salariile ,considerând pe bună dreptate, că majoritatea funcționarilor ,taie frunză la câini),a plecat într o agenție unde taie ea frunză la câini,dar pe 5000 de lei și un program …..
Nu mai vorbesc de tot felul de sarcini care nu sunt ale serviciului tau dar iti sunt puse in carca pentru ca structra care ar fi trebuit sa se ocupe de ele nu are personal incadrat sau are prea putini sau sunt incompetenti.
Daca te vede ca te misti putin, te incarca cu toate cacaturile pe care trebuia sa le faca altii dar sunt putori sau incapabili.
@Eroul Bula. Corect, cei putini indeplinesc si sarcinile celor multi! Si nu iau deloc 10 salarii…Asta fiindca au inca constiinta profesionala si inghit cu polonicul spusele multimii de trantori incompetenti plini de autosuficienta-” pentru binele institutiei”! Maririle si promovarile se stie cine le primesc, cei multi „de-ai nostrii”. Tu sa zici mersi daca primesti un „multumesc, o treaba bine facuta”!
Aprob pozitiv! ? Și alții trăiesc și muncesc în lumea asta plină de bube, mucegaiuri și puroi, vorba poetului…
Cu cât faci mai multe, cu atât stii mai multe. Garantat nu vei ajunge șef niciodată. ?
Dai cu biciu in bou care trage, e clasic
„Nuke the entire site from orbit. It’s the only way to be sure.”
Si asa ati ajuns la ce va spuneam acum citeva saptamani, si v-ati inflamat.
Asta e adevaratul pericol, nu rușii, ungurii, klingonienii, whatever.
Faptul ca respiratul e un reflex neconditionat tine o gramada de nevertrebrate in viață. Avem și aici o grămadă de exemplare pentru care gânditul e opțional. Și mai e puțin pînă românii o să devină minoritari în România! Atunci să te ții…
Părerea mea, hîc…
Sharks, am citit din nou comentariu tau de acum citeva saptamani. Nu s-a inflamat nimeni. 🙂
Da, știu…
Cer patent (de dentist) la OSIM pentru „mUE sau SUE, cale de mijloc nUE”!
Cum a fost disciplinat statul SINGAPORE
Statul Singapore a fost înfiinţat în 1965, cuprinzând 63 de insule cu o suprafață totală de aproape 700 de km pătraţi (Bucureştiul cu Zona metropolitană are 900 km pătraț).
Insula principală măsoară cca 570 de kmp şi este legată cu un pod de uscat. Când s-a declarat stat independent, în 1965, Singapore a primit de la Marea Britanie, cu titlu de împrumut, suma de 30 de milioane de dolari.
În 2010 avea disponibilă pentru investiţii, suma de 310 miliarde de dolari.
În Singapore nu există: om fără locuinţă, şomeri, dar nici pensionari.
Nu ai voie pe stradă: să scuipi, sau dacă ai facut-o înseamnă că te distrezi şi eşti amendat -100 de dolari; cu cât scuipi mai departe cu atât amenda e mai mare.
La fel cu guma de mestecat.
Când au construit metroul au prevăzut o sumă de 12 miliarde. Fiindcă a costat doar 10,5 diferenţa s-a împărţit la populaţie sub forma de acţiuni.
In mijloacele de transport in comun este interzis sa mananci sau sa bei. Se fumeaza numai in spatii bine delimitate, in aer liber.
Fiindcă aveau prea mulţi puşcăriaşi, i-au împuşcat şi spânzurat pe recidivişti, consideraţi irecuperabili, iar restul sunt disciplinaţi.
S-a întâmplat în Singapore; Un militar, cu mână de fier, şi-a asumat conducerea ţării.
În şase luni, din circa 500.000 de deţinuţi, au ramas doar 50 . Toţi ceilalţi (criminali recunoscuţi) au fost împuşcaţi.
Toţi oamenii publici (politicieni, poliţişti, judecători, magistraţi etc.) corupţi au fost împuşcaţi. (Existau mii de probe contra lor).
Toţi funcţionarii hoţi au fost împuşcaţi sau au fugit repede din ţară.
Multitudinea de drogaţi, care rămâneau dormind pe stradă, au fugit disperaţi în Malaezia, să scape de împuşcare sau de muncă forţată.
După ce a curăţat ţara, reorganizând sistemul politic, legal şi penal, acest militar a convocat alegeri directe şi a candidat la
preşedenţie.
A câştigat cu 100% de voturi!
Astăzi, Singapore este una din ţările cu cel mai sigur trai decent.
Este una din cele mai dezvoltate şi este mult mai sigura de cât Statele Unite, Anglia şi Israel, la un loc…!
Deja în avion, foaia de îmbarcare are un anunţ „MOARTE” cu litere mari şi roşii şi explicaţia că este pedeapsă pentru posesia de droguri.
Orice drog, orice cantitate transportată, cel care a fost detectat cu acestea, să fie împuşcat sau condamnat la închisoare pe viaţă cu muncă silnică.
Un surfist brazilian a încercat să intre în Singapore cu o planşă de surf plină de cocaină.
Bineînţeles că îşi dorea propria moarte. Mama tânărului traficant a apărut la TV cerând să se intevină pentru fiul ei; nu a servit la nimic. Nici mama, nici protestele nu au reuşit să împiedice aplicarea legii.
În hoteluri, „Ghidul oraşului” are o pagina care explică: poliţia din Singapore garantează integritate fizică a oricarei femei, timp de 24 de ore din zi (asta pentru că în vechiul Singapore, fără legi şi ordine, femeile care ieşeau singure erau violate şi/sau asasinate).
Anul trecut, secretara unui prieten, care lucra peste program, la întoarcerea acasă a fost urmărită de un echipaj de poliţie.
Când a ajuns acasă şi a scos semnalizarea ca să intre în edificiu, i-au cerut să se oprească. Unul din poliţişti s-a apropiat atunci de geamul maşinii şi îi spuse:
-„Doamnă, aşa cum ştiţi, suntem în campania de civilizare a traficului, amendând infractorii şi premiindu-i pe cei care conduc corect. Şi dv., doamna, pe tot drumul până aici nu aţi comis nici o contravenție sau infracțiune. FELICITĂRI!
Aveţi aici un cec de 100 dolari singaporezi (echivalent cu 80 dolari US) şi vă cerem să semnaţi de primire, vă rog”…
Ţi se pare o mână prea dură? NU.
Drepturile umane reale sunt pentru cetăţenii oneşti şi muncitori, care aduc riguros aportul lor statului, care trăiesc în pace, respectuos şi solidar cu semenii lor.
NO COMMENT !!!
Reis,
Ineptiile astea:
„Fiindcă aveau prea mulţi puşcăriaşi, i-au împuşcat şi spânzurat pe recidivişti, consideraţi irecuperabili, iar restul sunt disciplinaţi.
S-a întâmplat în Singapore; Un militar, cu mână de fier, şi-a asumat conducerea ţării.
În şase luni, din circa 500.000 de deţinuţi, au ramas doar 50 . Toţi ceilalţi (criminali recunoscuţi) au fost împuşcaţi.
Toţi oamenii publici (politicieni, poliţişti, judecători, magistraţi etc.) corupţi au fost împuşcaţi. (Existau mii de probe contra lor).
Toţi funcţionarii hoţi au fost împuşcaţi sau au fugit repede din ţară.”
le-a mai expus unul pe aici, cred ca esti aceeasi persoana.
Ca si pe ala, te rog sa imi dai o sursa credibila pentru cele afirmate mai sus.
Nea’ George, tare fain articolul si realitatile cotidiene. Am vrut sa comentez insa ti-am zis ca ma duc in delegatie si m-au pus nemtii aia la lucru. Ei nu stiu asta „cu pauze lungi si cat mai dese”, aia cu „ei se fac ne platesc”, toate acele imbecilitati care devin sublima exprimare a romanului(unii, dar multi) fata de munca. Nu generalizez cum nu am generalizat niciodata.
-Odata cu regionalizarea si cu crearea de noi entitati administrative locale, au aparut un numar important de posturi in administratia locala. Guvernul a permis autoritatilor locale sa-si majoreze salariile fara restrictii, fara nici o urma de disciplina, generandu-se situatii bizare, fiind cazuri cand salariile medii ale primariilor unor mici sate ating 1000 de euro net;
Uite aici as vrea sa comentez, nu din pareri auzite de la nu stiu cine ci din gura domanei contabile care ne tine firma.
Doamna contabila a lucrat la anaf pana si-a dat demisia ca facuse diabet pe baza de stres, ce insemna in malaxorul ala sa fi om cinstit. Deci eu vorbesc aici de regionalizare la nivel anaf, nu extind la altceva insa nu cred ca exista diferente.
Regionalizarea, mi-a spus dansa, practic nu exista. Acum cum am mai citit si eu au facut ceva regiuni de dezvoltare prin 1998, adica un rahat. Niste ONG-uri fara nici o atributie ori putere de decizie. La nivel anaf, regionalizarea trebuia sa insemne o uriasa debirocratizare, o delgare de atributii de la maretul „Centru” si o cedare de personal de la unitatile judetene. Ceea ce trebuia sa fie este o administratie reala regionala la care tu, contribuabil, sa iti poti rezolva orice problema fara sa te pui pe drum pana la „centru”. Iar mai importat directia „marilor contribuabili” trebuia impartita regional, adica nu doar central.
Pe foaie suna bine, din pacate Romania este locul und eorice idee buna merge sa moara. Ce s-a intamplat? Aia de la judetele nu au vrut sa dea cesioneze personal, ca dl si doamana de la anaf s-au obisnuit sa faca 15 minute cu masina la „servici”(u). Ala din BN nu se duce la „regiune” la CJ. Mai mult, romanul orientat a sesizat oportunitatea sa bage niste neamuri in sistem. Asadar intre centru si judet s-a mai creat o treapta administrativa, fara puteri reale(explic imediat de ce) dar cu inca o schema de personal. Centrul, dragul centru, a spus pai eu nu cedez putere, nu deleg nimic. Cum sa nu ma vina aici contribuabilul cu basca’n mana. Da ce sunt prost? Zis si facut, iar in mod clar directia marilor contribuabili a ramas intepenita. Poftim regionalizare pe foaie.
Acum doamna asta, pe langa povestile care mi le-a zis, imi povestea si viata de functionar pe acolo. Sunt aia care lucreaza si aia care semneaza. La aia care lucreaza li se pasa pedala maxim in a gasi „diferente” (diferente contabile) astfel incat contribuabilul sa mai vina cu o lopata de bani de acasa, ca sigur a gresit el ceva. Oricat li se psune celor care semneaza, domnule contribuabilul X este ok, plateste tot la timp, nu avem ce sa-i scoatem diferente si oricum socul nu ar trbui sa fie sa-l distrugem pe privat, ti se reaspunde: „Mai cauta si daca nu, da-i amenda”.
Uite asa merge si cu regionalizarea si cu instutile care teoretic au un rol de „prevenire” inainte de „control”. Si cand vorbim de control, parca nici chiar precum NKVD-ul nu ar trebui sa se comporte dansii.
Pe final inca o poveste a omului cu bune intentii scuipat afara de malaxorul denumit general „statul roman”.
Acum cu majorarea lefurilor, aia a venit in mare parte din refuzul guvernului central de a controla catusi de putin sistemul de cheltuieli. In tari cu regiuni, Franta, Italia sau chiar si federale precum Germania tu nu poti oricata autonomie locala iti da legea sa iti „dai” ce salariu vrei. Vine peste tine ministerul finantelor, sau chiar curtea de conturi si iti da doua plame de iti bagi mintile in cap. Asta a fost mana libera a Prostului de la Rahova fata de primari. In schimb se astepta ca orice alegerei ar mai urma sa se inroseasca harta. Da-l dreacu’ de deficit. Il vor plati prostii candva.