Aeronava de generatia a V-a Su-57, cunoscut si sub numele de T-50, a efectuat primul zbor de incercare cu motorul de noua generatie, a declarat reporterilor marti o sursa din cadrul Ministerului Industriei si Comertului din Rusia.
Testul de zbor a fost efectuat de către cel de-al doilea prototip Su-57(T-50-2)
T-50ul a efectuat primul sau zbor cu motorul din a doua etapa, la data de 5 decembrie 2017, la Institutul de Cercetari de Zbor Gromov”, a spus sursa.
Filmarea si pozele facute in timpul zborului arata noul motor Tip 30 instalat in pozitia nr. 1 sau pe partea stanga, cu motorul Tip 117 ramas in partea dreapta.
Presupusul motor Tip 30
Ministerul rus al Apararii intentioneaza sa achizitioneze doar 12 aparate ce ar urma sa foloseasca motorul folosit si de Suhoi 35 – 117S/ AL-41F1A, motor care nu indeplineste cerintele pentru un avion de generatia a V-a, restul aparatelor urmand sa fie dotate cu motorul „Produs 30”.
Deocamdata au un motor, pana la mai multe motoare si mai multe avioane, eventual si operationale, mai tre sa bage indienii multi dinero in PAK FAul ivanilor…
Ionut B.
la ce telenovela a devenit acest avion sunt cumva obligati sa puna ceva pe masa macar asa sa vada si colegii de suferinta din india ca se lucreaza si nu sunt doar vaci de muls.
pe mine ma fascineaza dimensiunile acestui aparat,mi se pare un colos pe langa competitie.
doctrina lor spune ca trebuie sa care mai mult,
rachete mai multe,
etc.
uitand ca o dimensiune mai mare inseamna probabilitate mai mare de detectie, si implicit posibilitatea de a fi doborat,
ajutaj trapezoidal nu s-a reusit oricat s-a incercat, au ramas la clasica forma rotunda,
in conditiile in care F 22 are ajutaj trapezoidal,
vazand dimensiunile pakfa cred ca se vrea un concurent serios pt. YF 23 black widow,
luand in considerare datele zborului YF 23 si pakfa ne dam seama de ramanerea in urma fratilor de la rasarit de minim 20 de ani,
noi nu avem greturi de astea cu proiectarea de avioane,
luam de-a gata orice aparat cu minim 30 de ani vechime
dar tractiinea e 3D nu doi ca la yankei .
Nu are treaba ca nu au ajutaj trapezoidal de fapt recatancgular – nici nu cred ca s-au chinuit sa faca acest lucru, F 22 a facut acolo un compromis aerodinamic pe care inclusiv producatorul F 22 nu l-a mai facut in cazul F 35 care a renuntat la acea forma si a trecut la mai clasica forma rotunda si cu zimti pentru a micsora amprenta radar.
Uita-te si la PAK FA si astia au facut acum forma zimtata la ajutajul motorul T 30, progreseaza ivanii chair daca noua nu ne place.
Apropos – un avion ca acesta de generatia a 5-a nu se face cum zice Putin din gura in 2 ani ca asa „vreau muschii lui” le dau cel putin inca 3 ani de dezvoltare pentru a scoate varianta Su 57A adica – 2021
f 22 este interceptor vanator si are alte categorii de misiuni,
f 35 a fost proiectat inital pt. STOVL decolarea is aterizare scurta si aterizare decolare verticala, caz in care ajutaju rectangular/trapezoidal era foarte greu de integrat in structura, plus conducerea fluxului de aer la aceasta forma trapezoidala este mai complicata,
totusi la mintea mea, forma trapezoidala/rectangulara permite o mai slaba amprenta a motorului in IR ca de aceea a fost folosit si la f 117 a, YF 23, etc.
dectia radar sau mai exact micsorarea probabilitatii de detectie s-a facut cu ajutorul ajutajului rectagular, dar acum suntem la peste 10 ani de la operationalizarea lui F 22 si la partea temica nu s-a castigat prea multe cu ajutorul acestei forme.
La F 117 – principiul este total diferit acolo aerul care trece pe deasupra fuselajului „spala” amprenta termica IR a motoarelor lui F 117 racind gazele care ies din motor.
Stelian poate ca iti poate explica mai in detaliu principiul aeronautic al curgerii curentilor de aer.
F 35 a luat in considerare mai mult amprenta radar la motor-ul sau si de aceea apare geometria pe care si rusii acum par sa o utilizeze cea cu dinti la ajutajul motorului.
In IR deja detectoarele sunt asa de bune incat pot detecta din lateral un avion de la frecarea ce oa au bordurile de atac cu aerul – probabil ca din aceasta cauza s-a considerat ca nu merita compromisurile aerodinamice adoptarea geometriei lui F 119.
Si nu, F 35 nu a fost proiectat sa inlocuiasca Harrier -ul ci a fost in primul rand proiectat sa inlocuiasca F 16 si F 18 – de aici provin versiunile F 35 A/ C – versiunea B este cu volumul cel mai mic de potentiale comenzi si pana la urma si in cazul ajutajului rectangular s-ar fi gasit solutii tehnice pentru STOVL
Pana sa apara Tzaka Pakul asta, sovieticii pretind ca un Su35 ar fi facut nu stiu ce cu un F22 prin Siria. Povestea pe The aviationist. Cam putin credibila afirmatia, desi nu se zice ca pilotul ar fi facut atac de cord sau numai de panica. Se explica si cum sta treaba cu stealth-ul si cu amprenta termica, samd. De citit..
Aia cu Syria este pentru tugulanul patriot de acasa, nu este nimic decat psi ops pentru ai lor si a celor care sunt filo rusi extremi.
Si acum pana la urma un sistem castiga o batalie aeriana nu avionul in sine, si aici USAF/ USN sunt tatici avand cele mai mari experiente acumulate urmati de Marea Britanie si Franta.
@mecanicu
Sunt sigur ca F-ul 22 va domina Su-ul si in dogfight, asa cum o presa ar domina un teckel sarmos..
Nici nu are rost sa vb de un bvr. Pilotul sovietjc cred că si-a si dat drumul pe el, putzin.
@psycho: nu-i chiar asa colos fata de competitie…are 19.8m lungime fata de F-22 care are 19m sau F-15 cu 19.5m. Ne-am obisnuit noi cu MiG-21 care-i cat un rezervor suplimentar de la astea trei de sus 🙂
Poate ca pare mai mare din cauza proportiilor.
Oricum, sunt de aceeasi parere la faza cu telenovela.
probabil?
Ceva nu inteleg, motorul nou pare tot extern. Asta nu cumva lasa o amprenta mare de caldura si il face mai usor detectabil?
Pai este „low observable”, nu „stealth”.
Adevarul e ca designul de „placinta” face magaoaia cam subtirica, nu prea ai cum sa configurezi un motor cu o sectiune transversala indeajuns de mica incat sa-l ingropi in fuzelaj dar si cu tractiune serioasa. Poate daca il lungesti si adaugi alte palete la compresorul axial dar matematica si fizica sunt amante capoase…
Si ca sa fiu sincer, motoarele expuse sunt „a russian thing”…
Fiind extern curentii de aer ajuta la disiparea amprentei termice oarecum
Pentru rusi competitia tehnologica devine tot mai dificila.
Motorul asta vine cu o intirziere enorma fata de ce produc americanos.
Sint curios ce caracteristi are si cam cit dureaza pina e de demontat in bucati. ( reparatia capitala)
O fi secret de stat.
Citeam pe undeva ca americanii lucrau la un vehicul aero-spatial (ca avion nu pot sa-i zic) care sa decoleze ca un avion, sa iasa din atmosfera sa atace tinte din spatiu sau de pe Pamant si apoi sa reintre in atmosfera si sa aterizeze la fel ca un avion. Bineinteles cu propulsia e inca un mister.
Rusii pierd incet dar sigur batalia tehnologica.
https://ro.wikipedia.org/wiki/X-20_Dyna-Soar
Si varianta sovietica 😀
https://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan-Gurevich_MiG-105
Boeing X37.
Mai repede Skylon, care-i britanic si nu zboara inca. X-37 e lansat de un Atlas V.
https://en.wikipedia.org/wiki/Skylon_(spacecraft)
Salut.
Câteva cuvinte despre telenovelă.
Nu poți compara motorul F-119 cu izdelie 30.
1. În primul rând F-119 are ajutaj recatancgular
http://thechive.com/2012/04/25/f-22s-engine-f119-pw-100-in-high-res-15-hq-photos
cei dezavantaj clar consumă 5-7% din puterea motorului.
Dacă ar fi avut ajutaj rotund, ar fi dat mai multă putere. Din această cauză s-a renunțat la acest concept la F35.
2.Materialele din care e făcut izdelie ce am citit din surse pe net sunt (Изделие 30 же, по сообщениям представителей ОДК, имеет композитные металлокерамические лопатки турбины).Metaloceramică + blocaje amprente radar instalate în compoziția motorului.?????
3. F22 cu F119 poate zbura cu viteză supersonică aproximativ 500 mile pe când la Suhoi cu izdelie 30, distanța de zbor în regim supersonic fără forsaj e pe toată distanța de zbor.
4.Apoi raportul putere-greutate din surse rusești e următorul:
F-119 оно 9,8, у 117 — 10, а у 30-ки — 11,1.
Comparație F-119 cu motor etap I etap II.
Ei lucrează sistematic intens în momentul de față la mai multe tipuri noi de motoare o familie ☺ex мотор пд-14 пд-18 etc.
Sau apucat să modernizeze și repornesc producția de motoare pt Tu 22M și Tu 160 M2.
Rușii sunt extrem de buni, au oameni…. au creat noi tipuri de aliaje care le dă anumite avantaje…
Dar să zici că stau pe loc eu nu aș zice.
Personal cred că americanii nițel au perdut din viteză☺. Au început să se miște mai lent. Se vede cu ochiul liber față de alte vremuri☺.
Des citesc treaba cu indienii☺ e tocmeală la mijloc? Țiganii vor dea gata să aibă acces l-a ultimele tehnologii și ăștea nu le dau.
Se aude prin târg că indienii iau lăsat pe americani la bordul submarinului rusesc pe care îl închiriază☺.
http://interpolit.ru/blog/indija_vydala_ssha_voennye_tajny_russkoj_nerpy/2017-11-09-7677.
Despre ce colaborare poate fi vorba cu așa clienți.
Mai sunt Turcii ăștea tot vor ei să producă s400, să le dea tehnologii dea gata rușii☺. Rușii de la Rosteh le-au zis ca pot săi lase să producă doar caroseria sau maxim 5-10% din sistem s400. „Vreți în câmp deschis fără școală, care se crează în zeci de ani să produceți s400?” așa răspuns au primit turcii de la ruși. ☺
Referitor la lipsa de bani? pentru cercetare producție de motoare etc. Sunt proiecte ce au prioritate și primesc bani suficienți. Eu aș zice că primesc prea mult, ar putea să mai scadă puțin din cheltueli pentru aceste programe☺
L-a ei e problema că au perdut timp, mult timp anii 90 și acum își revin mai greu dar revin nu stau pe loc. Recuperează decalajul.☺
Recupereaza o p**a!!! SpaceX lanseaza nave spatiale si dupa aia le aterizeaza unde vrea muschiul lor si rusii fac un motor pe care americanii il aveau acum 20 de ani.
Presupunand ca va incepe un nou razboi mondial, avioanele vor avea exact soarta cuirasatelor – adica se va renunta la ele ca nu sunt utile. Evolutia rachetelor + AI o sa faca avioanele depasite ca riscul de a pierde un avion vs costul de constructie nu renteaza sa le mai zbori (vezi Ucraina zilele astea).
Din nefericire pentru ei rusii nu cred ca vor mai reveni vreodata la nivelul la care au fost in 1945. Si o sa se duca in jos. Cu o populatie de 140 mil si sistemul socio politic economic nu pot sa ajunga decat la cosul de gunoi al istoriei – calare pe un avion de asta eventual …
nu stiu de ce dar cand ti-am citit postarea m-am gandit la https://www.youtube.com/watch?v=t0r4p4K_zig
Stiu ca poate parea cam offtopic dar e reprezentativ pt. produsele rusesti:
-Lucrurile stau cam asa: am cunoscut acum ceva ani caz de patron care utiliza camioane rusesti- Kamaz. Era singurul care avea angajati mecanici, atelier utilat etc etc(asta in conditiile in care nu avea sute de camioane sa zici ca ar fi fost ceva normal, iar alti patroni care foloseau cam acelasi numar de camioane, in aceleasi conditii, dar romanesti(da pana si astea erau mai fiabile daca poti crede)/din vest nici nu simteau nevoia de asemenea atelier. A.. si ca fapt divers a ramas fara mecanici la un moment dat ca nu mai suportau aia volumul de munca :D). Intre timp insa aud ca cei de la Kamaz au evoluat intr-adevar: au inceput sa puna pe unele camioane motoare Cummins, pe altele cabine Mercedes, chestie de evolutie …
Idea e ca degeaba o fi avand motorul ala specs superioare celor americane daca asta de fapt reprezinta folosirea motoarelor respective la 110% din potentialul lor real, ca asta se va traduce in exploatare intr-o viata foarte scurta. Si e cam naspa sa te gandesti la motoare de avion ca la filtre de ulei. E putin cam costisitor…
Or sa recupereze, nu se pune problema sa nu. Doar ca le mai trebuie vreo 20-25 ani pana sa ajunga la mivelul actual al US.
Pana atunci, sa ne asteptam la gen. 6 de la americani + probabil vreun derivat din GE YF120. Si daca se supara Trmp si da banul, un hibrid YF120+ramjet, sa para Pac-fail asta o jucarie pt copii.
Apropo: X43!
Nu au cum sa recupereze pt ca sunt o tara saraca rau. PIB pe cap de locuitor e mai mic ca al nostru. 10.000 fata de 12.000 $ al nostru. Tara de lumea a treia cu arme nucleare.
Toate cheltuielile acestea militare ei nu si le permit de fapt, ceea ce va duce mai devreme sau mai tarziu la faliment
Salut.
Nu te supăra dar aici nu am să fiu de acord.
Pib e important dar mai inportant e puterea de cumpărare.
Cât e benzina, motorina, întreținerea, căldura iarna, medicamentele?
Apoi mâncarea noastră preț calitate?
Cu ce bani rămâi în mână după ce îți plătești dările la stat și toate cele de mai sus?☺
Vorbesc de salariu mediu.
Mai poți să pleci în vacanță pe undeva cu familia?☺
Vezi pip putere de cumpărare la care ei nu stau chear așa de prost.
Nu mai vb datorie raportata la Pib de stat și privată.
Rezerve valutate șmd.
În mizerie nu stau sigur..poate nu sunt bogați asta e altă chestie.
Dăi o căutare net a țărilor putere cumpărare și o să vezi că nu stau în mizerie.
Nu mai vb de materie prime rare de ex Nichel,Paladiu,Rodiu Ruteniu etc pe care ei îl folosesc inclusiv și la acest motor se cumpără în ruble ei îl extrag.☺
Lucrurile sunt puțin mai complicate.
Tu confuzi elita cu clasa medie, care la ei nu prea exista. La noi raspunsul la toate intrebarile tale e da, si raspunsul in vezi pe strazile din Bucuresti, Cluj, Brasov, Iasi, Timisoara, etc, pe valea Prahovei si la noi la mare.
A crescut mult nivelul de trai si la noi, mai ales ca somajul e doar pe hartie.
Problema lor e ca economia lor e bazata pe exportul de materii prime in cea mai mare parte. Asta nu e un semn bun pt viitor
Uite ce spune unul de-al vostru… fost secretar PCUS…
Elon Musk si SpaceX sint cei mai mari inamici ai statului Rusia, pentru ca ei chiar lanseaza, facind de rusine Bulava si Protonul…
Mai a fost o faza faina cu Musk in Australia – 100 de zile sau gratis…
…link-ul…
https://www.quora.com/Who-are-the-enemies-of-Russia
uite-l tată !!???
http://youtu.be/ZFogcjlALd4
restul sunt vorbe…
Eu le doresc sa fie un motor extraordinar si sa se ridice deasupra oricaror previziuni … in felul asta se vor lansa si amerlocanii pe ceva proiecte noi , europenii isi vor da seama ca tre sa investeasca serios ca sa-I prinda de coada si uite asa vom vedea idei si concepte noi care sa -I surclaseze si poate or intra si bastinosii nostril in vreun program care sa aduca cat de cat aviatia autohtona la zi .
Deci Good speed Bleah ! Vorba romanului …
https://www.youtube.com/watch?v=ei0C3cRmmbA
Buna seara,
Ar cineva instalat un soft sa decompuna frame cu frame filmuletul asta ?
Pe un link obscur (nu aici) era denumit MIG 45 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=EPzSNQsWPto
Nu ma pricep, dar pare facatura…
Ca la Hollywood , pe fond albastru lansare de racheta de pe sub, dupa aia adus pe acelasi fond un avionas.
Se vede asa, o sacadare cand pleaca din turbionul ala de apa, vapori, etc….
Dar prinde la popor …Razboi psihologic…..
Nu e nevoie de soft. :))
https://m.youtube.com/watch?v=1aPvGGvnAGQ
Dinu te rog date.
„Da nu prea” ☺
Referitor la economie uite te rog cât aduce sectorul petrolier la buget dinamică.
Te rog nu compara economia lor cu celor din West e altceva.
Nu mă uit niciodată după pib. Ei au tot cele trebuie la ei acasă.Nu sunt stresați să importe pe valută nu știu ce.
Se apără de impoerturi☺.
Mulți pătrund pe peața lor în mod ~ilegal în special exportatori europeni prin belarus, moldova, cazahstan, sunt cazuri se importă pe peața rusă ciuperci din Yemen șmd.
Sigur ca da, au tot ce le trebuie la ei acasa inclusiv smartphone-uri performante, am aflat ca au si produs intre timp un procesor mai tare ca si Ryzen 7 si ca si Intel I7 generatia a 8-a si chiar Nvidia este foarte invidioasa de noua arhitectura la placi video a rusilor. Si desigur cincinalul in 2 ani se practica pe scara larga.
Una dintre problemele rusilor este miniaturizarea, aici nici macar chinezii nu stau prea bine, si produsele proiectate pentru a fi fabricate in China au inclus si anumite compromisuri care in Germania sau Franta nu s-ar fi facut. Dar astea sunt detalii pe care un filo rus inflacarat nu le vede.
Nu tot timpul poti suplini din alte componente lipsa unor abilitati industriale, asa ca pana la varianta PAK FA/ Su 57 va mai trece seva apa pe Volga.
2021 cu optmism.
Salut Domn Mecanic.☺
Referitor la calitate, văd că tot pedalați acest subiect.
Cu rușii văd câ sunteți clarificat.
Eu am să vă zic părerea mea personală fără a fi fili/contra☺.
În afară de Japonezi care mențin cât de cât calitatea produselor cum era acuma ceva timp. Restul subiecților sunt în cădere liberă vb de west nu China sau Corea etc.
Foarte bine că ați adus vb de Germania. Mult timp petrec în această țară.
Dc pe timpuri când procuram ceva produs în Germania și nici nu studiam produsul știam că e calitate păi acuma de ceva timp am început să analizez produsul cum face românul în sensul bun al cuvântului.☺
Am să-ți dau doar două exemple:
calitatea Mercedesului la ultemele modele a scăzut extrem de mult, nu mai vb ca are nevoie de servis etc .Doar prețul a rămas ca pe timpuri.
Am fost martor odată chear în Berlin în plină stradă când un șofer a perdut roata din față stângă☺? a blocat banda.
Mai ești martor când se strică pe traseu chear și autobuzul Solaris sau Volvo nou în Berlin nui mai mergea computerul de bord și nu putea să o ia din loc☺.
Dc e iarna și Temperatura scade sub -10 păi atunci se încep probleme la S bahn și Regionale. Efectiv le îngheță trapa, scările trenurilor, des nu se mai deschid ușile la vagoane☺ vb de modelele noi. Vrei să procuri un tichet de la aparat de pe peron, des constați că nu funcționează e prea frig☺. Odată chear am fost martor când a eșit din funcție locomotiva!!! la tren regional neau dat pe toți jos am așteptat aproape 2 ore pe peron iarna, până a venit alt tren☺. Vb de Germania!!! Am multe exemple dar nu fac obiectul discuției.
Ce vreau să zic când eram mai mic purtam blugi made USA (milton’s jeans) și acum port dar nu made USA calitatea a scăzut cu vri-o 1000%☺ și așa pe toate planurile.
Calitatea produselor westice sunt în continuă scădere nu vb de Japonezi. Multe chestii proaste scumpe servis des.piese etc. Față de anii 80 ai secolului trecut calitatea la ei e în scădere liberă absolut la tot poate cu mici excepții?.
În schimb prețurile da sunt ☝☺
Cohelios, Milton’s jeans сделано в Индии. Mu mai manca rahatu’n bat.
1984 am purtat stimabile.
Mai ușor pe la cotituri.☺
Și Geacă Alasca tot made USA 1983 calitate tată. Lasă INDIA☺
Sa mori tu?
https://books.google.com/books?id=hI9HDgAAQBAJ&pg=PA161&lpg=PA161&dq=milton%27s+jeans+made+in+russia&source=bl&ots=hmmA4Wprub&sig=wypcra0ZTNt4NipjWMPGqsTZLTU&hl=en&sa=X&ved=0ahUKEwjR8rj7hIDYAhWnSd8KHfwpD8cQ6AEIPTAI#v=onepage&q=milton's%20jeans%20made%20in%20russia&f=false
Curul tau a salasluit in fosta Uniune Sovietica. In SUA nici nu exista aceste doua marci de imbracaminte.
Vorbești după stil urât.
Îți răspund ultima oară. Nu am timp pt oameni agitați.
https://www.colors.life/post/1152675/
Citește.
Stai jos; 2 din 10; esti prost punga. Baietii de la ГлавСеть strica orzul pe gaste cu prostia care emaneaza din cutia craniana.
Alex, mitocan si magar ca intotdeauna, mars javra de tip capra:)
https://www.youtube.com/watch?v=t4SrldAa2b4
Nu am mai văzut așa ceva. Ce e căruță sa aibă un cal și un măgar la tracțiune? Mai exista asemenea chestie? Doua motoare diferite? Ce vor sa facă studiu comparativ? Cum au făcut americanii intre f22 și f23? Aia aveau avioane diferite, nu motoare.
Se chemă testare nu e nimic anormal.
http://www.aeronewstv.com/fr/lifestyle/comment-ca-marche/3820-quelle-est-cette-protuberance-sur-le-boeing-757-de-honeywell.html
În film, se vede si un B-747 cu motoare diferite
motorul nou e in teste ala vechi e in caz ca testul nu merge prea bine. nu e ceva iesit din comun
Su-57 nu va zbura mai devreme de 2027…spun cei de la warisboring.com.
https://warisboring.com/russia-is-halting-stealth-fighter-production-for-a-decade/