…prin dotare. Pentru ca au fost cuminti si au o clasa politica cat de cat patrioata si nu imbecilizata precum noi, francezii si-au prezentat noul vehicul blindat 6×6 “Griffon”VBMR, in cadrul unei ceremonii cumsecade.
Griffonul (Véhicule Blindé Multi-Rôles) va inlocui batranul VAB si este in esenta un transportor blindat (chiar asta este: doar un transportor blindat) 6×6, cu o dispunere a puntilor similara unui camion greu.
Bineinteles ca are o arhitectura foarte modulara, este multirol, modern si aratos, ca masa atinge, spun frantujii, 24 de tone, indicand un grad de protectie moderat. Poate ambarca opt trupasi (pe langa cei doi membrii ai echipajului) si dispune de o turela automata dotata cu o mitraliera grea de 12,7mm sau una mai usoara (7,62mm) si un aruncator de grenade de 40mm.
Nea Griffon face parte din programul “Scorpion” de dotare a trupelor franceze cu noi vehicule blindate. Pe langa domnia-sa francii vor mai primii “Jaguarul” si “Servalul”.
Tot francezii si-au lansat vineri, pe 12 iulie, primul submarin nuclear de atac din noua clasa “Barracuda”, numele ales pentru noul venit pe lume – “Suffren”. In total vor fi sase nave din clasa, care vor inlocui mai vechile submarine nucleare de atac din clasa “Rubis”.
Si-au mai creat francezii si un comandament spatial (in interiorul fortelor aeriene), bugetat cu 700 milioane de euro, comandament care ingrijoreaza Germania, desi nu cunoastem exact motivul.
Sa fie sanatosi.
Britanicii tocmai ce si-au vazut primul P-8A Poseidon luandu-si zborul. Bucurie mare, mai ales ca supusii Reginei nu mai au de ceva vreme avioane de patrulare maritima si rad ivanii de ei. Aparatul si-a facut debutul in viata la Seattle pe 12 iulie.
Noua astfel de aparate au platit britanicii.
Ca dotari, un Poseidon are un radar de mare rezolutie APY-10, un sistem acustic (incluzand aici balize), senzori electro-optici, sisteme de razboi electronic si cate si mai cate. Evident poate lansa si torpile.
Daca totul merge bine, prima aeronava va sosi in UK anul viitor.
Portughezii, din motive doar de ei stiute, tocmai ce au batut palma cu fosta lor colonie – Brazilia, de unde vor cumpara cinci aeronave de transport militar Embraer KC-390.
Contractul este unul deosebit de important pentru Embraer, Lisabona fiind primul client extern al noului KC-390.
Pretul celor cinci aparate este de 932 milioane de dolari, iar primul aparat va fi livrat in 2023, cand va incepe inlocuirea flotei de C 130 Hercules (4 bucati). Aviz Bucurestiului, daca merge MLU-ul de ce n-ar merge si Hercules-ul, mai ales ca sunt „H”-uri, adica aproape noi, din anii „70/”80, nu „B”-uri ca ale noastre (Romania detine inca 3 „B”-uri si un singur „H”).
Pentru KC 390 abia acum incepe greul, deocamdata fiind achizitionat doar de Brazilia (tara-mama), Portugalia (partener in program) si probabil de Suedia (ca parte a programului Gripen pentru Brazilia).
„Vilkasul” lituanian. Urata turela…
Lituanienii sunt incepand cu 9 iulie mandrii posesori de Boxer, primele doua vehicule fiind livrate de germani. In total Lituania a comandat 88 de masini.
Dotate cu o turela Rafael Samson Mk II, lituanienii si-au incadrat Boxerul in unitati mecanizate pe post de masina de lupta a infanteriei. Tun de 30mm (Mk 44S) si rachete AT Spike LR.
Pret total – 385 milioane de euro.
GeorgeGMT
Salut. Si noi nica.
În comparație cu vilkasul lituanian porcăria frantujilor e urata cu draci. Un camion blindat și cam atât. Bătrânul vab cu motorul central bine protejat(la asta este super expus) chiar a fost un apc amfibiu deosebit. În epoca rachetelor balistice tactice cu cep mai mica de 5-7m strategia vestica bazata pe transportoare puternic blindate non amfibii și sisteme de traversare a cursurilor de apa nu este prea fericita.
” “Vilkasul” lituanian. Urata turela…” Urâtă, urâtă, dar poate ca este foarte eficienta.
Ma rog, chestie de gust. Mie altceva mi-a atras privirea: de ce arata soldatii lituanieni așa de supli iar ai nostri mai tot timpul ca niste gogoșari? Vârsta, kilogramele extra, lipsa exercitiilor fizice, croiala uniformelor? Sau toate împreună?
Poate prntru ca eii sunt nordici au media de inaltime aproape de 1.90m
Iar noi cu 1,65 m media acem burat dela la 20 de penttu ca bagam mici cu multa bere cola si tine de seminte..
Idifrtent cat de mult ar manca cand ai 1.88 m si ai un pic de burta arati mult mai bine secat unul de la noi care are 1,66m ..
Germanii sunt ingrijorati pentru ca ei sperau ca francezii sa anunte un program de transformare a garnizoanelor in gradinite, isi fac griji ca ni vor di francezii sa renunte la armata asemenea lor. Sunt curios si de implicarea germana in peoiectul avionului european sau a viitorului tanc ( daca renunta pe parcurs ).
Eu ma uit si ma gandesc ca nu mai are nici un sens sa vorbesc despre armament si chestii related dupa ce am vazut zilele astea la TV. Cred ca este de prisos.
Pana sa ne omoare altii ne vine de hac peostia si nesimtirea.
Legat de Griffon VBMR, belgienii au comandat 382 de bucati, cu asamblare finala la ei acasa, la CMI Defense.
https://defpost.com/belgium-orders-382-vbmr-griffon-and-60-ebrc-jaguar-armored-vehicles/
Armata belgiana le va primi intre 2025 si 2030 si vor inlocui Piranha IIIC din dotare.
Eu zic ca ne-am scos!!! Este???
Nu stiu cat de bun e Embraer-ul, dar arata foarte, foarte bine. sa-l vedem cat de fiabil este
Vis-a-vis ( 😛 ) de Comandamentul Spatial. am vazut ca se discuta deja si despre arme cu energie dirijata, nano-sateliti si SAR. In ceea ce priveste Germania, nu-mi este clar care e problema. Totusi strategia franceza pune accentual pe independenta si autonomie , dar in acelasi timp citeaza Germania ca partener cheie (ceea ce mie imi suna ciudat). Germania vrea dezvoltarea acestei ramuri prin ESA, pe cand Franta vrea o noua entitate, care se preia inclusiv atributiile CNES (cel putin cele militare). Cred ca o sa ne lamurim cat de curand cine si ce vrea.
Partea cu Vilkasul , e din categoria hai sa radem de capra vecinului? Si ei au defilat cu 2 bucati ca de…atat aveau, insa pana una alta ale lor au deja SPIKE-urile integrate in turela, pe cand la defilarea de 1 Decembrie ale noastre nu aveau nici macara turelele care trebuie. Sa vedem la ce pret vom ajunge in final (daca vom ajunge) cu P5 + Elbit UT 30mk2 cu SPIKE integrat, si dupa aceea sa vedem daca ne mai da mana sa radem de Boxerele cu turelele lor urate (Elbit UT 30mk2 a schiopatat la testul de tragere doar cu tunul, sa vedem cate teste vor trebuii dupa ce integreaza si SPIKE-urile)
diferenta majora intre Boxer si PV, e ca Vilkasul a inceput sa fie livrat si receptionat si au totul deja integrat si functional, inclusiv rachetele in turela… noi mai asteptam, o mai dam la intors cu integrari, compatibilitati, integrari viitoare, etc.
embraer epe felie cu spartanul,imi place mai mult.
A propos de ce mai primesc altii: Rusia a folosit spatiul aerian ungar sa livreze blindatele Serbiei. Vai de curul nostru daca nu ne desteptam odata!
https://www.defenseromania.ro/prietenul-la-nevoie-se-cunoaste-ungaria-a-ajutat-rusia-sa-transport-armament-catre-serbia_598175.html
Ce nu mi-a placut la Grifonul prezentat la parada de la Paris e accesul destul de greoi prin trapa din spate . Era un nene cu metralioza proptit chiar acolo in spate de care loveau aia care voiau sa tasneasca si trapa principala parea cam ingusta . Macar pe nenea cu mitraliera cred ca ar fi putut sa-l mute usor mai in interiorul vehicolului ca sa permita si o evacuare mai rapida a primilor trupeti dar sa si fie poate cat de cat aparat de protectiile balistice cand se deschide trapa ca era cu genuntii p’ afara
KC390 are din faza de concept elementele care sa ii asigure avantajul de a opera de pe teren accidentat: aripa pozata inalt deasupra centrului de masa ii asigura stabilitatea datorita efectului Keel, unghiul anhedru care ii confera manevrabilitate ridicata.
Seamana bine cu AN148 si BAE146 (minus 2 motoare)
Ca orice solutie, aripa amplasata sus are avantaje si dezavantaje.
Avantaje:
– stabilitate laterala a avionului
– zona libera mai mare in jurul avionului
– amplasarea motoarelor mai putin problematica
– protectie mai buna a motoarelor in cazul unor obiecte care le pot lovi
– probabilitate mai mica de accidentare
– portanta mai mare
– vizibilitate mai buna pentru pilot in zona inferioara
– aerodinamica mai buna pentru partea inferioara a fuselajului
– mai mult spatiu in interiorul fuselajului
Dezavantaje:
– rezistenta mai mare la inaintare
– complica plasarea trenului de aterizare
– vizibilitate mai mica in zona superioara
– stabilizatorul orizontal si profundorul au o suprafata mai mare
– masa mai mare fata de o aripa plasata in partea inferioara
sincer in primul rand cred ele sunt amplasate cat mai sus posibil la turboprop si plonjate la turbofan din motive de spatiu pentru elice….după aia restul.
KC-390, AN-158, BAe 146
https://m.youtube.com/watch?v=3ZJS4jgHSM0
in acelasi timp sigur este si o diferenta intre turbofan si turboprop.
Aviatia noastra a plecat pe un drum cu C130 si C27J, asa ca va fi greu de schimbat ceva (mai ales ca Embraer este extracomunitar si nu e membru NATO). Nici nu cred ca face sens (nici logistic, nici tactic), mai ales cu Spartan-ul care e un avion matur, si testat care corespunde cerintelor armatei
In plus sunt un fan al turbinei Allison 501. De la primul model T56 fabricat in 1954, pana astazi cu diversele variante militare si civile o regasesti pe avioane (AE2100 si T406) vapoare militare (distrugatoare din USNavy), generare de energie (ciclu simplu, cogenerare, ciclu Chen, etc), oil&gas ca prime mover pt compresoare. Mai rar gasesti un motor care sa supravietuiasca atatia ani si sa ramana util, fiabil si fezabil
ca sa leg poza cu masinuta blindata si baietii lituanieni…de realitatea mioritica……
….Baietii astia din echipa armatei si cei din cea a jandarmeriei…politiei si alte echipe de interventie mai mult sau mai putin rapida sau eficienta…..cum au testele fizice ???
optionale si teoretice?
ca am vazut niste exemplare multe la numar din toate uniformele…care sa imi fie cu iertare dar suta de metri o strabat in 15 min…..
orice exercitiu fizic pare strain de ei ….
….ma intreb daca e sa se lupte……cam ce fac?
sunt concins ca sunt strategi redutabili si luptatori desavirsiti …..dar daca trebuie sa faca exercitii o ora…..trebuie achizitiobate inca 10 elicoptere medevac…..
e o curiozitate….pt ca vad f multi „soldati” ….cu multa greutate…..