Intrebarea este bineinteles doar retorica, pentru ca ce se intampla la est de noi este doar partea vizibila a icebergului, lucrurile care conteaza cu adevarat au loc in cancelariile occidentale si la Moscova. Ok, rusii au intrat in Ucraina, dar acest lucru il stim de mult timp si pana la urma se pare, conform cu Basescu, ca nici de aceasta data n-ar fi intrat rusii mai mult decat au facut-o pana acum, au trimis adica tehnica de lupta, instructori si ceva personal auxiliar – business as usual – adica.
Faptul ca armata rusa a invadat Ucraina (intr-o forma mai voalata totusi) nu mai este chiar o noutate atat timp cat Crimeea este parte a teritoriului Federatiei Ruse si nimeni nu prea mai discuta problema.
Dar pentru a intelege ce se intampla cu adevarat in Ucraina trebuie sa ne uitam la raspunsul pe care NATO/UE l-a dat Rusiei, raspuns care este macar jalnic daca nu chiar complice. Sanctiunile economice nu foarte deranjante nu au reusit pana acum sa faca Moscova sa-si schimbe radical optica si dupa o pauza (cauzata de doborarea MH 17) rusii si-au reluat marsul spre sud-vest, in incercarea de a ocupa o portiune cat mai mare, chiar pana la Odessa, din litoralul ucrainean, iar raspunsul Occidentului a fost din nou simbolic.
Sigur, multi dintre voi vor spune ca sanctiunile economice isi vor face efectul, chiar au inceput sa fie simtite, doar efectul acestora nu este unul categoric ci mai mult la nivelul “hai sa facem ceva sa nu zica lumea ca nu facem…”. Pentru ca orice copil stie ca Rusia traieste din exportul de materii prime, hidrocarburile avand aici un rol preponderant si astfel am putea sa punem in aplicare un plan de sanctiuni economice care sa ingenucheze Kremlinul foarte repejor.
Daca pretul petrolului s-ar apropia macar de 80$/baril Rusia ar intra in fibrilatii, bugetul federal pe 2014 fiind construit pe un pret mediu per baril de 80$. Ar fi suficienta doar o initiativa a presedintelui Barak Obama (initiativa legistlativa) prin care embargoul asupra exportului de gaze si petrol din SUA catre UE sa fie ridicat. Ar fi suficient ca SUA sa dea un telefon catre aliata ei din Golful Persic – Arabia Saudita – sa pompeze mai mult petrol, ar fi suficient ca UE sa anunte raspicat ca va finanta fara probleme Nabucco cu gaze din Iran…
Atat si nimic mai mult, concomitent cu blocarea finantarilor pentru statul rus si companiile sale.
In rest vorbim tampenii si ne luam singuri la misto, atat timp cat Germania a devenit efectiv calul troian al Rusiei in UE, atat timp cat la Washington este unul dintre cei mai slabi presedinti din istoria SUA, presedinte care in paranteza fie spus nu-i in stare sa tina sub control o gasca de negri care au facut praf orasul Ferguson…
Asadar ce vedem acum nu este altceva decat o negociere pe “cascavalul ucrainean” intre Moscova si prietenii sai din Vest, negociere care are nevoie din cand in cand de o etalare de muschi, asta daca nu cumva baietii s-au inteles deja si totul este doar un teatru ieftin destinat prostimii.
Astfel nu-mi pot explica nici de ce Armata Ruisa nu intra decisiv in sud-estul Ucrainei si nu-i termina pe aia de-si zic “armata ucraineana” intr-o saptamana-doua, sau de ce Occidentul nu ia masuri cu adevarat folositoare pentru stoparea avansului Rusiei catre Vest?! Ambele parti (si Moscova si Vestul) au mijloacele de a termina repede acest conflict, fie prin forta bruta – cazul Rusiei, fie prin sanctiuni economice serioase – cazul UE/SUA, dar nici una dintre parti nu se arata a fi grabita in rezolvarea crizei ucrainene ci dimpotriva pare-se ca timpul lucreza in favoarea amandurora…
Pentru ca nu trebuie uitat ca singura care pierde cu adevarat, cu cat conflictul se lungeste, este Ucraina, Kievul traind deja de pe o zi pe alta sub spectrul falimentului din ce in ce mai real, atat timp cat guvernul are mari dificultati in a asigura macar ratiile de hrana pentru soldati, iar populatia, indiferent de etnie, refuza in mod masiv incorporarea.
Practic, asa de la distanta, ai senzatia ca atat Rusia cat si occidentalii asteapta ca Ucraina sa moara de epuizare, tot asa cum lupii vaneaza in haita, vlaguind vanatul si alergandu-l pana cand acesta cade mort de oboseala…
GeorgeGMT
Mai trebe pusa intrebarea: cine o sa cada de mapetzi ( in afara de ucrainieni)?
miza a crescut ,rusia joaca la cacealma ,s-ar putea sa-i spunem kaput ursului din est asa cum i-l stim acum,mai ieri Putin se lauda cu armele nucleare dar ce faci cu ele impotriva foamei si revoltei din interior?..sau poate va fi invers??
1.Usa a dat ordin ca Arabia Saudita sa creasca productia de petrol!Arabia Saudita deja s-a conformat!O sa scada in curand barilul de petrol!
2.Rusia va fi impinsa intr-un conflict cu Turcia!ERDOGAN e un pericol ptr americani si pentru europeni!Aici e miza!Scapi de doi nebuni !
La nivelul asta… RUSIA nu indrazneste sa intre intr-un conflict cu TURCIA din 2 cauze clare:
1 – TURCIA = NATO
2 – ARMATA TURCIEI este o forta regionala… daca nu chiar mondiala.
inca ceva…
– RUSIA are 150 MIL locuitori
– UCRAINA are 45 MIL locuitori (din care 8 MIL sunt RUSI), deci raman vreo 37 MIL.
– TURCIA are 80 MIL locuitori
numarul locuitorilor conteaza fff mult la: contributia economica, dar si la nr de persoane incorporate la nevoie.
acum un LINK CU DOTAREA ARMATEI TURCESTI:
http://www.rumaniamilitary.ro/duplex-turco-sirian-1
Eh, sa ne aducem aminte de summit-ul NATO de la Bucuresti, anul de gratie 2008:
Astfel, conform celor relatate de publicatia moscovita „Komersant”, in timpul intilnirii „cu usile inchise” ce s-a desfasurat la Bucuresti, presedintele Rusiei, Vladimir Putin i-ar fi spus, pe un ton destul de iritat, presedintelui american G.W. Bush: „George, tu chiar nu intelegi ca Ucraina nu e stat?”. Prin urmare, daca nu e stat, a cautat sa spuna Putin, nu are nici un rost sa intre in NATO. Si Bush ce-a zis? Bush cica n-ar fi zis nimic, ci doar a zimbit sau poate ca a ridicat din umeri. Drept care, Putin a continuat: „Ce reprezinta Ucraina?”. Un stat artificial. „O parte a teritoriilor ei sint ale Europei de Est, iar cealalta parte, cea mai mare – a subliniat presedintele Putin – reprezinta donatia noastra catre Kiev”. Schimbind, probabil, tonul, liderul de la Kremlin a devenit apoi extrem de serios, afirmind, in fata liderilor tarilor NATO, ca „Ucraina are toate sansele sa nu mai existe ca stat in granitele actuale„, intrucit, daca va fi incurajata in continuare sa se apropie de blocul nord-atlantic, „Rusia va incepe toate demersurile oficiale vindicative cu privire la Crimeea si la regiunile din estul Ucrainei…”.
Si cum spuneam, era anul de gratie 2008 … 🙂
@Gabriel. Daca ai dreptate, si rusia isi doreste inapoi regiunile imprumutate am pe undeva impresia ca n-o lasa rece nici platoul continental plin de miere! Cu toata delimitarea facuta de judecatori, rusii o sa-si bage mereu trompa in hidrocarburi, sau o sa intretina un climat de nesiguranta presarat cu accidente si catastrofe de n-o sa gasesti sondori nici cu arcanu sa-ti lucreze in zona! Se pricep sa inventenze accidente si nici macar nu se agita prea tare daca li se dovedeste implicarea, un fel de ” da ma eu am fost,acu vrei sa-ti mai trag una?”!
Pe de alta parte , bag seama ca Ucraina e pe masa si unii vecini isi ascut cutitele.
Noi ca de obicei privim cu sortu pe noi din usa bucatariei, poate -poate o pica moaca vreo frimitura!
M-am tot uitat pe comentariile de la francezi legate de situatia zonala.Nici un cuvant de Romania sau vreun conducator de la noi, vreo initiativa ceva.., numai unguri,polonezi,rusi, nemti, …noi nu contam in schema generala!
Daca in platoul continental se afla marile multinationale occidentale, in special cele din SUA, rusii o vor lasa moale pentru ca la modul real li se falfie americanilor de Ucraina insa nu le place sa piarda bani frumosi.Altfel ar fi stat treaba daca Romania exploata singura aceste zacaminte consistente.Atunci o luam peste bot.In afara de asta platoul continental atribuit Romaniei apartine unui stat membru NATO asa ca rusii si-ar pune in cap toata organizatia.Dupa cum am mai spus, rusii nu sunt prosti.Stiu cat sa se intinda.
Putina istorie. Cat si pe cine costa anexarea Crimeei:
”
ExxonMobil a oprit proiectul de explorare a gazelor din zona ucraineană a Mării Negre, în care era implicată şi compania românească Petrom, din cauza situaţiei politice din zonă.
Un consorţiu international condus de ExxonMobil şi Royal Dutch Shell şi din care mai fac parte OMV Petrom şi compania ucraineană de stat Nadra a câştigat o licitaţie pentru exploarea de gaze în blocul Skifska în 2012. Petrom are din proiect cu o participaţie de 15%. Compania românească a câştigat perimetrul anul trecut, în consorţiu cu Exxon şi Shell, în faşa ruşilor de la Lukoil.
La o primă aproximare, rezervele de gaz din blocul Skifska ar fi cifrate la 200-250 de miliarde de metri cubi. Estimările iau în calcul şi rezervele din blocul românesc Neptun, de 42-84 de miliarde de metri cubi, bloc care se află chiar lângă Skifska şi în care Exxon şi Petrom au forat deja o sondă. La mare adâncime. Cea de-a doua va fi săpată în această vară.
Ca şi în România, gazul din Marea Neagră este văzut, şi în Ucraina, ca o modalitate de reducere a dependenţei de gazul rusesc. Spre deosebire de situaţia României, importurile Ucrainei sunt mult mai mari: circa 26 de miliarde de metri cubi (60% din tot consumul), în condiţiile în care Rusia este singurul furnizor extern .”
„Parlamentul pro-Rusia de la Simferopol, Crimeea, a preluat controlul asupra rezervelor de petrol şi de gaze naturale din Marea Neagră şi Marea Azov ce aparţineau Ucrainei, a anunţat joi, Novinite.
Autorităţile din Crimeea vor oferi câmpurile cu resurse naturale, spre exploatare, companiilor ruseşti, printre care se află şi gigantul de stat Gazprom, a precizat purtătorul de cuvânt al parlamentului din Crimeea, Volodymyr Konstantinov..
Rezervele totale de gaze aflate pe coasta Peninsulei Crimeea sunt de aproape 2.000 de miliarde de metri cubi, iar rezervele de petrol ajung până la aproximativ 430 de milioane de tone.
”
Cat a pierdut Romania?. Probabili miliarde..
Nu prea au avut greturi in a scoate companii occidentale si a da exploatrea rusilor.
Dar asta este destul de putin fata de ce resurse de gaz normal si de sist se afla in estul care vor sa il ocupe acum rusii. Este al 3-lea zacamat de gaz din Europa + in vest iarasi gaz.
Bre Romania nu a pierdut miliarde pentru ca pierderile alea le-a suferit Petrom care e doar in teorie firma romaneasca… Managementul, deciziile strategice de dezvoltare, deciziile de managment se fac de austrieci, profitul merge in mare parte tot la ei…
Si când am lansat prima platforma de foraj românească a fost accident pe Dunăre si scufundarea Remorcherului ucrainean , ambele au avut loc in momente tensionate si ambele organizate de spetznatz! Asta dar câteva mici reaminti ca mai am si altele mai recente!
INTREBARE:
Cum vezi tu protejarea feliei romanesti din Platoul Continental?
Personal, in contextul actual, vad doar o protectie militar-navala.
Dar din pacate lipseste capacitatea militara a Romaniei pentru o blocada navala.
Acum… acred ca din acest moment (august 2014) prezenta a 2 fregate si 2 submarine NATO (altele decat navele tarilor cu iesire la Marea Neagra) in apele teritoriale Romanesti, este primordiala. (paote chiar sunt aceste nava dar nimeni cu stie…)
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/ukraine/11066172/EU-gives-Russia-new-sanctions-ultimatum.html
Marile puteri au vandut pe sest Ukraina.
Cam asa e.cand au renunțat la rachetele balistice nucleare in in 93 maimutoiii de americani , europenii si rușii le-au dat Garanții case pare ca tratatele sunt semnate ca sa fie încălcate.sa le fie invatare de minte
@wandoo
„Nici un cuvant de Romania sau vreun conducator de la noi, vreo initiativa ceva.., numai unguri,polonezi,rusi, nemti, …noi nu contam in schema generala!”
o fi bine, o fi rau, eu nu ii suspectez pe ai nostri de vreo „tactica” „tace si face”in legatura cu ucraina…. 🙂 sau poate stiu ce fac cei care conteaza…cine stie…
despre Romania se vorbeste cand vine vorba de R.M 🙂
cat se ciomagesc aia si se injura pe ucraina, noi tre sa ne miscam in R.M, urla destul polonezii si balticii in legatura cu ucraina
@M.C
Corect. Pregatim si noi niste omuleti verzi pentru Moldova sau stam si trancanim aiurea?
@Vectore…
Iar confunzi mararu’ cu bananele… 🙂 Pt RM trebuie sa pregatesti forta de reactie rapida (iar in aceste moment mai mult ca sigur exista un plan pt asa ceva… ca nu ajunge la urechile si ochii consumatorului obisnuit este cu totul altceva… cert este ca insasi Putin a ordonat o serie de contramasuri pt chestia asta[ nu cauta chestia asta in internet… din motive lesne de inteles 🙂 ]) …Pt zona transnistreana trebuie sa pregatesti omuleti verzi…. si chiar este necesar asta….
@dany
Daaa, sunt sigur ca Romania pregateste o shforta de recreatie rapida. 🙂
Cred ca omuletii verzi strict pentru Moldova ar fi un nivel maxim si optimist de implicare. Cel mai probabil totusi nu vom reactiona decat diplomatic. A spus-o chiar El Comandante Chivas acum cateva luni: „România în niciun caz nu va interveni militar în Moldova, dacă Rusia procedează la fel.”
Bre @Vectore…
Am spus omuleti verzi pt zona transnistreana….nu pt Moldova… Acum daca tu confunzi forta de reactie rapida cu „omuletii verzi” este problema ta… Dar te atentionez ca este o diferenta destul de mare atit la nivel de pregatire si dotare, cat si ca material uman… De obicei interpretezi in nota proprie cam orice se spune pe acest site (si nu doar!) … si tot timpul iei de bune declaratiile oficiale…
Omuletii aia verzi in cazul RO au cateva misiuni destul de clare…. asta nu inseamna ca trebuie sa le stie oricine…dar este destul de usor de dedus…ca sa iti dai seama ce fac ai nostri doar trebuie sa privesti la contramasurile inamicului nostru… Ai idee cate masuri sunt activate in cazul unei mobilizari partiale ca in cazul transnistrenilor??? Una din aceste masuri se refera tocmai la actiunile contra elementelor de cercetare-diversiune…alta la razboiul radioelectronic….si multe altele… pt publicul larg mobilizare partiala inseamna doar ca au fost chemati la oaste…
Ar fi bine sa nu mai inghiti pe nemestecte informatiile de la propaganda ruseasca…
„A spus-o chiar El Comandante Chivas acum cateva luni: “România în niciun caz nu va interveni militar în Moldova, dacă Rusia procedează la fel.”
Pai, dupa cum stim cu totii, cand spune Basexu ceva, se intampla taman invers. Deci… 🙂
Pai si tu ce ai vrea sa spuna!? Sa urle si sa-l ameninte pe Putinei ca acolo nu e de nasul lor si sa nu se bage ca o sa fie groasa pentru el…ca ne bagam noi , ii dam afara cu forta si din astea? Si daca avem in minte sa facem ceva, cu siguranta nu o spui…o faci si taci. Sau nu o faci….insa de asemenea taci! Si eu cred ca se merge la intimidare acolo….Ivan are mai multa frica de ce se poate intampla in Moldova, decat ce se intampla in Ukraina. Spatiul este mult mai mic, iar sprijinul mult mai mare, granita comuna cu RO e.t.c. Elementul surpriza din partea rusilor e out!
PS Au avut timp suficient sa se pregateasca pentru un eventual scenariu de tip Ukraina in RM…cu totii. Si inca ceva……ca sa poata sa faca ceva sustenabil acolo, trebuie sa puna mana pe Odesa cu tot cu Bugeac, altfel Transnistria ramane o enclava care nu este imposibil de scos din joc de catre o Ukraina, RM si Romanie ostile si un vest care le da OK-iul sa trimita si ei omuleti verzi prin zona aia, arme si toate cele de trebuinta, daca rusii incep scandalul pe acolo fara ca stelele sa le fie alineate pe cer deasupra Nistrului! 🙂
eu personal cred ca forta asta de „reactie rapida” pt RM ar consta cel mult in niste ak-uri si AG 7 vechi de prin depozite,niste provizii umanitare si latrat la Washingon si Bruxelles sa vina aia sa ne ajute .. cand va aud cu omuleti verzi si alte picanterii d’astea sincer ma bufneste rasul :))
Jocul a fost împărțit , de flancul de nord se ocupa unii de flancul sudic alții. Aici avem si noi un mic rol de acțiune si figuratie!
Din punctul meu de vedere rusii actioneaza elegant.Nu actioneaza in stilul clasic, pe fata, sa nu fie acuzati ca au invadat un stat liber insa trimit tehnica militara si oameni sa lupte in Ucraina, la fel cum au procedat si chinezii in Coreea, in timpul razboiului dintre cele doua tari sora.Atunci chinezii au trimis circa 1.000.000 de militari si tehnica militara de provenienta ruseasca in Coreea, afirmand ca statul chinez nu are vreo implicare in acest razboi si ca militarii chinezi sunt voluntari.La fel procedeaza si rusii acum iar la sfarsit, dupa ce optin controlul asupra teritoriilor luate de la statul artificial Ucraina, populatia locala va face un referendum pentru a opta intre independenta fata de Kiev si alipirea la patria mama, Rusia.Foarte multi ucraineni, inclusiv cei din Romania, afirma despre ei ca sunt rusi.Nu zic ca sunt ucraineni, cand discuti cu ei amical, privat, si declara ca ei sunt frati cu rusii.Putin stie asta de aia a afirmat recent ca rusii si ucrainenii sunt acelasi popor.Dupa cum am zis de mai multe ori inca din februarie, rusii isi vor lua regiunile donate Kievului in perioada sovietica si acele teritorii locuite majoritar de filorusi, chiar daca acestia nu sunt la origini etnici rusi.
Daca rusii isi continua inaintarea in actualul ritm, in cel mult o luna de zile actuala armata ucraineana se erodeaza suficient de mult pentru a-si pierde capacitatea de lupta.
Pacat ca nu ne putem recupera teritoriile furate de sovietici si alipite la Ucraina.
@sorin
noi am ramas cu imaginea cizmei lui stalin
uitam ca acum rusia este condusa de un profesionist
@vitali:
uai da’ ni mai slaghiesti?
Ai dreptate, Vitali! Putin e un Adolf Hitler mai inteligent 🙂
Nu te supara dar cati ucrainieni din Romania au stat de vorba cu tine.Iti spun eu sigur ca nu se considera rusi, dimpotriva. Intreaba ucrainienii din Murighiol, Sfantu Gheorghe (Delta), Isaccea, Dunavat si alte localitati cum se considera si in nici un caz nu-ti vor spune ca sunt rusi.
@Anla’shok
am vorbit cu f multi ucrainieni si moldoveni
@vitali ai nostri din balta nu se considera rusi ,multi accepta ca vin din ucraineni dar n-au treaba cu ei, iar acum aproape toti is prin italia . Ca principiu, ”rusii” nostri sunt o minoritate ultraortodoxa prigonita de imparateasa Ecaterina prin sec 16 si fugiti de prigoana religioasa pana-n baltile noastre oferitoare de ascunzis!
Corect.
Nu confundati rusii lipoveni cu ucrainienii sau haholii. Nu sunt aceeasi ciorba.
..evident ai dreptare!..lipovenii nu sunt ucrainieni decat in masura (destul de mare) ca ei insisi sunt rusi ..si sunt! Dar nu-i tot una decat etnic…confesional e ca distanta intre un sarb si un croat chit ca-s acelasi neam…:)
Corect.
O fi distanta mica ca asa o vezi tu dar croatii desi accepta inrudirea cu sarbii nu se vor considera vreodata sarbi la fel cum ucrainienii nu se vor considera vreodata rusi chiar daca unii spun la placinte „pirashki” iar ceilalti le spun „pirishke”.
..nu cred nimic! Eu stiu cate parale fac nationalistii haholi. Ei stiu ca sunt rusi dar se cred mai cu mot si cum Rusia lor intamplator e mai mica ( de fapt chiar asa se cheama!), atunci spun ca aia mare e mai „altfel” si ca ei sunt de fapt giulesteni si-s singuri impotriva tuturor. E psihologie tipica de slav veninos si fudul care se crede „mai altfel” ca restul si inchide ochii cand e vorba de etnogeneza proprie. Evident academia Ucrainei spune altceva, definind inclusiv celebrul mot!. Motiv pentru care nimeni nu o citeaza vreo-data.
..daca Putin inhata insa toata Rusia mica dar muta pe urma capitala de la Moscova la Kiev (asa cum a mai fost odata), sa-i vezi ce mandrii si fuduli or sa fie ca sunt rusi. Or sa-si aduca aminte subit de academicieni, de Vladimir cel Mare si de… mot si or sa bata toba ca ei nici n-au fost vre-odata altceva. Brusc toata mandria lor de complexati ar fi satisfacuta. Ar deveni dintr-o data cel mai important oras al Rusiei mari si ar dispare rivalitatile invidioase. E psihologia maselor..Radacinile se regasesc inca la Keynes.
N-am rabdare sa-ti citesc poliloghia. Un lucru simplu: ucrainienii nu se considera rusi. Tu ai facut armata printre lipoveni. Eu traiesc alaturi si de unii si de ceilalti.
@wandoo W
eu ma refer la ucrainieni din ucraina
mai oameni buni, Vitali este din rep Moldova… dupa nume…
…hmmm de ce n-ar fi Vitali italian bunaoara? Italia e tot republica!
..mai wandoo tu esti staroveric cumva ca asta ar explica multe 🙂 Pe Patzaikin l-am cunoscut desi sunt stelist si sunt prieten cu juma de Braila! Ca sa explic…. 100% dintre starovericii braileni se considera rusi fugiti de pe vremea prigoanei lui Petru cel Mare!
@STU Apai vere, dupa bunic de mama am o mana de rus autentic in mine, rus traitor in Romanica, chemat de sovietici la komandatur si batut bine ca nu agrea noua oranduire cu traiul la comun, etc! Dupa nitel studiu istoric am prins asa ura pe rusii eliberatori ca daca doamne fereste va fi sa fiu fata in fata cu vreun bandit deasta , prima data trag si apoi il intreb ce voia, stil vestu salbatic! 🙂
Cat despre domnul Patzaichin, daca ai dat si tu mana cu el esti ok, baltaret de-al meu!
Si ma consider numai roman asta ca sa fie clar si pentru nationalitatile conlocuitoare! 🙂
bravo tie…nu-s staroveric sau „lotcar” dar stiu juma de Braila.( acolo m-au luat la oaste) si cunosc bine pe lipoveni care-s niste oameni strasnici. Patzaikin mi-a scrantit mana atunci cand am facut cunostinta cu el… iar lui…poate e neverosimil, cu aceeasi ocazie i-a scrantit-o Carmen Bunaciu! Asta ne facea umbra mie lui Ivan si lui Parcalab la un loc! :).
Destui.Este foarte adevarat ca ei provin toti dintro anumita zona a tarii, nord-vest.Sigur, eu am discutat cu ei amical, neoficial si oamenii mi-au spus ce simt.La fel am discutat cu unii etnici maghiari originari din partea de vest a tarii si dupa ce le-am spus ca nu ma supar pe ei ce imi raspund, probabil ca i-am convins ca totul va fi ok asa ca oamenii fiind foarte sinceri mi-au spus ca pentru ei patria lor de suflet este Ungaria iar eu i-am crezut.Sigur, nu am discutat cu toti odata ci pe rand, de-a lungul timpului, in ultimii 12 ani.
pt romania este perfect sa ia rusii o halca cat mai mare din ucraina
nu cred ca vor intra in bugeac
ar da de gard cu statutul de eliberatori si am asista la complicatii
cu o rusie mai aproape de noi poate se vor trezi si politicienii nostri
in „90 a zis ambasadorul rus la bucuresti :
mai usor voi cei care considerati ca acum rusia este slaba
intotdeauna noi ne vom aseza la masa negocierilor nu voi
a mai zis si chinezu ceva :
noi va ajutam , dar ar fi bine sa va aveti bine cu vecinii
Pentru Romania ar fi perfect ca Rusia sa fie dincolo de Urali 🙂
Subscriu.Romania nu are nevoie sa se invecineze cu o Ucraina puternica asa ca ce se intampla acum mie imi convine.Suna cinic dar asta este.Nationalistii ucraineni sunt niste jeguri.Recunosc ca mi-ar placea sa ne recuperam Bugeacul insa nu cred ca este posibil.Mi-ar placea sa ma insel.
oooooooooo, visu’ meu 😀 (partial)
http://www.dcnews.ro/interviu-projurnalism-ini-iativa-propusa-de-un-membru-cna-aplicata-la-o-coala-din-buzau_451933.html
Ce vroiam eu era un fel de „educatie” pentru ca oamenii sa stie sa intoarca o informatie pe 1000 de parti, sa nu cada victime manipularii, propagandei sustinute in legatura cu un subiect etc, probabil ca finalitate avand o ora, 2, 3 pe saptamana avand ca „profesor” un angajat SRI sau SIE, sau amandoua.
De exemplu, ca oamenii sa intelega propaganda jegoasa a Antenei 3 impotriva unor institutii vitale in special pentru Romania, gen SRI, SIE, MAPN si Biserica.
Chiar astazi am auzit o ragaiala KGB-ista constanta de vreo 30 min, impotriva SRI si nu numai.
Se pare ca s-au inceput negocierile pt. sud-estul Ucrainei. Este logic sa fie asa Odesa omoara Trasnistria + portul de acolo + hidrocarburile din zona.
Sunt 6 tari vizate de ce se intampla in Ucraina: Ucraina, Romania, Moldova, Turcia (atentie la ce se intampla aici si la balanta de putere dintre Rusia si America, dughinismul patruzand adanc in armata, servici secrete si politie), Ungaria, Polonia.
http://www.nasul.tv/2014/08/30/putin-si-butonul-rosu/
Putin, intr-un interviu la Sunday Times:
„Trebuie să începem imediat discuţii substanţiale (…) privind organizarea politică a societăţii şi crearea unui stat pentru sud-estul Ucrainei, pentru a proteja interesele legitime ale persoanelor care trăiesc acolo„.
Pai sa ne aducem aminte.
„Starting in 1938, the Nazi propaganda machine fabricated false stories of the three million ethnic Germans being oppressed in Czechoslovakia, and demanded to gain control of these lands”
Adolf Hilter, 20 februarie 1938.
„Mai mult de zece milioane de germani traiesc in state situate in apropiere de frontierele noastre. Nu poate fi nici o indoiala ca separarea politica fata de Reich- nu ar trebui sa duca la pierderea drepturilor lor si mai ales a dreptului fundamental la auto-determinare. Pentru marea putere germana este de neconceput sa vedem cum fratii de sange, care o sustin din toata inima, sunt expusi celor mai crude persecuti si torturi pentru dorinta lor de a fi impreuna cu intreaga natiune, de a impartasi soarta ei. In interesul Reich-ului german este sa-i protejam pe germanii care inca locuiesc de-a lungul frontierelor noastre, dar nu-si pot apara propria lor libertate politica si spirituala”.
🙂 🙂 🙂
O simpla coincidenta 🙂 sau nu…
@Gabriel
Si ce zicea gresit Adi in citatul ala? Sa inteleg ca daca Romania ar avea un lider care ar arata acelasi interes pentru romanii care traiesc dincolo de granitele noastre l-ai compara cu Hitler?
@Vector
Hitler spunea: „Pentru marea putere germana este de neconceput sa vedem cum fratii de sange, care o sustin din toata inima, sunt expusi celor mai crude persecuti si torturi pentru dorinta lor de a fi impreuna cu intreaga natiune”
Germanii din Cehoslovacia nu erau supusi la persecutii si torturi.
Putin spunea: „crearea unui stat pentru sud-estul Ucrainei, pentru a proteja interesele legitime ale persoanelor care trăiesc acolo“.
Dar pana acum rusii din Ucraina erau asupriti, sau ce? Brusc, odata cu dorinta Ucrainei de a adera la UE s-au trezit si rusii din Ucraina ca vor sa se uneasca cu Rusia.
@Musoiu
Bine poate exagerea cand vorbea de tortura, insa etnicii germani care formau sau aderau la organizatii NSDAP erau persecutati in Austria si Cehoslovacia.
….nu prea cred asta….din contra cred ca erau tolerati ca sa nu provoace NSDAP-ul! Borman ar fi facut urat de tot!
N-are nicio treaba Borman aici. El a fost seful Cancelariei partidului si secretarul personal al lui Adolf.
In ultimii ani nationalistii ucraineni au incercat sa le bage pumnul in gura la etnicii rusi, inclusiv in Crimeea, intentia nationalistilor ucraineni fiind sa asimileze fortat minoritatile, asa ca s-au comportat uneori brutal, in pur stil bolsevic.Au fost atacti fizic inclusiv etnici romani din Maramuresul aflat la Ucraina pentru ca au indraznit sa afirme ca sunt etnici romani.
Ma surprinzi Vector cu remarca asta. Adica nu poti discerne intre propaganda si realitate ?
Hai sa punem problema altfel. Tokes afirma ca etnicii unguri din Romania au dreptul la auto-determinare si autonomie ca urmare a faptului ca se practica „o purificare etnica fara precedent” de catre statul roman. Si mai spune multe altele, nu le mai amintesc.
Si vine Orban si ocupa Transilvania pentru a proteja, in mod firesc nu ?, drepturile legitime ale minoritatii maghiare.
Un ungur din Ungaria ar spune ca Orban a procedat ca un patriot. Dar tu, ca roman, care stii ca totul n-a fost decat propaganda pentru a justifica o anexare teritoriala, tu Vector cum te-ai simti atunci ?
Cam asta e.
@Gabriel
Daca Orban ar ajunge in situatia de a ocupa Transilvania atunci chiar nu ar mai conta ce zice. Iar noi putem sa avem toata dreptatea din lume, daca nu putem sa il oprim ramanem cu ea in brate.
Oricum nu cred ca se va ajunge acolo pentru ca Romania le va oferi autonomie teritoriala pana la urma.
Pai vezi mai Vector cum e cu „patriotismul” asta 🙂
Alta data cand postezi din propaganda rusa, fa-o cu grija. Altfel vei intra iar intr-o situatie incomoda 🙂
http://www.agerpres.ro/externe/2014/08/31/frankfurter-allgemeine-sonntagszeitung-nato-intentioneaza-sa-desfasoare-cinci-baze-in-europa-de-est-inclusiv-in-romania-14-38-45
…Letonia, Lituania, Estonia, România și Polonia…
Night’s Watch – „Winter is coming”
si rusnacii sunt white walkers 🙂
Datorita numarului redus, de circa 600 militari, probabil ca este vorba de tehnica de lupta AA si radiolocatie.Probabil.
Raspunsul la intrebarea de ce nu intra rusii direct in Ucraina (invazie) este ca , asa cum ati amintit si dvs, timpul lucreaza in favoarea rusilor.
Pe de alta parte orice actiune de forta ii face pe acestia sa piarda sufletele ucrainienilor dar si opinia oarecum indecisa a occidentului. (asa cum a fost in cazul accidentului MH17 cand Occidentul a devenit foarte vocal indemnand Rusia sa limiteze actiunile in Ucraina).
Daca la inceputul conflictului ucrainienii opinia publica ucraineana era buna si practic aproape ca nu concepau un conflict cu Federatia Rusa (ca dovada stau dezertarile si stangaciile armatei ucrainiene de la inceput) odata cu cresterea numarului de victime ii face pe ucrainieni sa distingura mult mai bine cine le este agresorul.
Al doilea argument este ca Federatia Rusa nu isi doreste ca occidentul sa aiba probe clare a unei agresiuni ce i-ar indemna (a se citi forta de catre opinia publica) la masuri mai drastice.
Este un joc psihologic, la care rusii sunt mari maestrii.
Am gasit un articol pe acesta tema aici – http://fumn.eu/en/ucraina-ar-prefera-invazie-clasica/
Timpul NU lucreaza in favoarea rusilor. Ucrainienii antreneaza soldati in ritm accelerat si isi pun din ce in ce mai multa tehnica la punct. CU un pic de sprijin financiar de la EU in scurta vreme o sa echilibreze din nou situatia. Daca echilibreaza, atunci Putin va trebui sa trimita si mai multe trupe, samd…
Teoria cum ca Putin vrea federalizare si ca ucrainienii o sa colapseze de la un razboi de slaba intensitate cum e acum, e doar o teorie. O sa vedeti ca in aproximativ o luna o sa treaca din nou la contraofensiva.
…TIMPUL! e in favoarea rusilor…..care pot anexa Ukraina si peste o suta de ani sau mai tarziu. E doar o problema de timp cand se va intampla asta….din contra… occidentul nu are timp! …Peste 100 de ani s-ar putea ca pretul petrolului sa fie astronomic si UE sa nu mai existe atuncea. Dar Gazprom da! Rusia in schimb, va exista orice ar fi, asa cum a existat orice s-a intamplat in istorie…cine n-are batrani sa-si cumpere! Daca Ukraina n-ar fi fost Rusia insasi sau ar fi fost pe alt continent ai avea dreptate dar nu-i deloc asa… cati europeni sunt gata sa moara pentru o regiune ca malorusia si cati rusi sunt gata sa piara pentru originile lor? Putin a pus intrebarea asta! TU poti raspunde la ea?…Am dubii ca ai idee ce e Niprul pentru rusi…si lavrele de pe acest magnific fluviu…
..si ar trebui sa dezvolti samd-ul ala…altfel nu esti decat un „patser” care captureaza permanent pionul ala otravit….din siciliana…..intr-o aparare care spune ca ..”timpul” ..e totul!
…in Rusia (si Ukraina e Rusia!) intr-o luna incepe iarna! Asa a fost mereu din veac in stepa aia…
He, he, he … „pionul ala otravit din siciliana” 🙂
Poate vrei sa spui din Gambitul Damei 🙂
Iar aia cu „Rusia eterna” face furori 🙂 Profetiile lui Stu la concurenta cu mama Omida 🙂
…nu te amesteca in activitati pe care nu le stapanesti. Gambitul Damei nu ofera nimic „otravit”. Acceptarea gambitului nu duce la enterocolita sahista. Este o deschidere „inchisa” daca accepti nonsensul expresiei (sic). Siciliana este o deschidere…”semideschisa”… doar acolo e vorba de oferta de pioni ai lui Iago! Si de „intoxicarea” de care vorbim. Iago joaca cu albele acolo si Othello cu negrele. Ca Rusia! 🙂 Ukraina-i o drama shakespeariana. E chiar Desdemona nu te-ai prins?
..nu-i nici o profetie…e istoria omenirii..
Asa e bre 🙂 Mi-am dat singur la „gambetto” cu pionul otravit. E in siciliana. Si parca si-n Apararea Franceza, dar nu mai are importanta. Greseala mi-apartine.
Mde … In piesa lui Shakespeare, toti au murit, mai putin Cassio (a se citi UE) 🙂
nu,…din nefericire nici un brav frantuz nu a inventat o defensiva otravita impotriva lui 1.e2-e4! Dar n-are a face…Intr-o buna zi dupa ce i-a omorat pe toti in dramele lui, foarte plictisit, Shakspeare a murit si el incununind o opera morbida plina de sange si oroare. Dar chiar atunci..stii?…chiar in ziua cand obsedatul asta criminal cu nume imposibil de tradus a murit, se nastea o figura complet diferita… luminoasa si… plina de veselie…. Cervantes! Chiar in ziua aia! Si daca Quijote este SUA calarind Rosinanta (UE) sa-l stapaneasca pe Sancho (Ucraina)…. atunci Rusia e cu siguranta moara de vant! 🙂
aferim…
„Peste 100 de ani s-ar putea ca pretul petrolului sa fie astronomic si UE sa nu mai existe atuncea.”
Peste 100 de ani s-ar putea nici sa nu mai fie nevoie de petrol din simplu motiv ca nu vor mai exista rezerve, deci poti sa mictionezi pe el de pret.
Peste 100 de ani vor ramane in picioare aia care au tehnologie, care recicleaza, etc…
Cel mai probabil peste 100 de ani EU nu va mai exista, la fel ca si Rusia asa cum iti place tie azi…never say never.
Subscriu.Peste 100 de ani chiar nu va fi nevoie de petrol, chiar daca ar fi suficient din cauza noilor tehnologii dezvoltate iar atunci etnicii rusi vor fi minoritari in propria tara unde musulmanii vor fi majoritari.De regula o tara gandeste si arata dupa chipul si asemanarea populatiei majoritare.
Daca U.E. nu devine un stat federal sau confederat ca si Elvetia, pe termen lung probabil ca se va fragmenta din cauza disensiunilor.
dao draq e clar si din satelit ca rusii vor ceva de la ucrainieni. aia crimeea era clar inceputul. e ca la o crima comisa: n-avem proba da ‘ mirosim suspectul de la distanta ca e vinovat ……ca prea miroase a vinovat
Acum Putin incearca sa profite de situatie si sa impuna negocierii. Nici macar nu, cred ca incearca sa atace pt. ca nu cumva sa se intample vre-o tragedie si sa fie respins atacul si sa se piarda contextul fovorabil. Normal daca nu obtine ce vrea ….
Ucraina are nevoie de o controfensiva, o victorie nici macar nu conteaza unde, improtant este sa nu fie respinsa cat timp sunt negocieriile, pt. a schimba „admosfera”. Chair si un satuc amarat poate schimba situatia. Sa vedem daca mai sunt suficientii oameni care pot forta decizia.
Daca nu incepea nenorocirea din Ucraina, NATO avea sanse mari sa nu mai existe. Nimeni nu mai vorbeste de spionajul americanilor contra statelor UE.
Parerea mea !
Dupa cum se comporta politicienii germani, desi nu este frumos, NSA-ul trebuia sa ii monitorizeze.
http://www.gandul.info/international/vladimir-putin-pregateste-terenul-pentru-operatiunea-crimeea-2-trebuie-creat-un-nou-stat-in-sud-estul-ucrainei-garry-kasparov-este-razboi-prostule-13177107
Prima data se obtine independenta regiunii fata de Ucraina iar apoi oamenii la vot vor opta pentru alipirea acestui stat la Rusia, rugandu-l frumos pe Putin sa ii primeasca la mama Rusie.Sunt extrem de convins ca tatucu Putin fiind bun la suflet va da curs acestei doleante.
O nava a pazei de coasta ucrainiene este atacata la Mariupol de avioane?. Cine are ochii mai buni sunt cumva avioane?:
https://twitter.com/UADigest/status/506093134456303616/photo/1
Cum au fot tratati unii prizonierii ucrainieni. Exista totusi si marturii ca unii rusi s-au purtat bine cu prizonierii si au avut grije de raniti:
https://www.youtube.com/watch?v=LzwxIYuZnx0
Se pare ca Rusia se pregateste de 10 000 de morti, au fost comandate 10 000 de ceritficate de deces:
„As it became known MOSCOW BLOG from a source in the Moscow printing factory, August 26, 2014 on the company received an order from the DoD (Department of Defense) of the Russian Federation on the production of forms death notices (the people – „pohoronok”). Quantity – 10,000 pieces. ”
https://translate.google.com/translate?hl=en&sl=ru&tl=en&u=http%3A%2F%2Fukr-online.com%2Fdoings%2F9373-mnoboroni-rf-zamovilo-10-tisyach-pohoronok.html
In urma protestelor guvernul Ucrainei s-a intalnit in regim de urgenta si a aprobat legislatia necesara pt. a da armament greu, tancuri, arme AA si AT regimentelor de voluntari, dupa ce in prealabil „birocratia” nu a reusit in 72 de ore. S-au transferat, din depozitele in care erau stocate, tancuri si AA dar inca nu AT… De ce au stat in depozite pana acum si se dau dar cand iese populatia in strada, cred ca este evident…. Sa speram ca mai are cine sa le foloseasca.
Sa ii inarmezi dar cu RPG7 si in nr. insuficeint este esenta sabotajului si nici macar acum nu se misca mai cu talent, AT inca nu a fost transferat.
http://euromaidanpress.com/2014/08/31/avakov-fighting-bureaucracy/
Artilerie si rachete aici este cheia dar trebuie sa sti cum sa le folosesti.
..”Artilerie si rachete aici este cheia dar trebuie sa sti cum sa le folosesti”..serios!!! da cum se face ca pe un site ca asta unde se ridica in slavi aviatia si ideea dominatiei aeriene de catre NATO nu se vorbeste deloc de asta? In schimb subit… artileria e regina razboiului! Mai sa fie..
Mai….Stu….tu comentai mai cu talent pe http://www.vomarusiei.gov.ru Te simti putin cam inhibat/complexat in afara propagandei!!!
Datorita situatii din Ucraina: nr de avioane, tipul, munitia, contramasurile de care dispun avioanele precum si faptul ca rusii si rus+pro dispun de arme AA performante face ca aviatia sa nu mai fie cheia.
Vezi si reversul si anume ca ucrainienii nu au mijloacele de razboi electronic pe care le are NATO.
„Polonia isi face flota de drone militare – 100 de avioane fara pilot
Polonia se pregateste sa lanseze o licitatie internationala pentru achizitionarea unui avion de recunoastere fara pilot, in vederea formarii in viitor a unei flotile de asemenea aparate, pe care le considera mai mult decat necesare in conjunctura actuala.
Demarata discret, actiuna ia amploare. Sunt deja contactate grupurile israeliene Elbit si IAI, Thales din Marea Britanie, Selex din Italia, precum si Denel din Africa de Sud, informeaza La Tribune.”
http://www.ziare.com/europa/polonia/polonia-isi-face-flota-de-drone-militare-100-de-avioane-fara-pilot-1319256
Ucraina este linia rosie care nu trebuia încàlcatà dacà nu se dorea o reactie puternicà din partea rusilor. Baza de la Sebastopol, cu tot contractul de închiriere pânà în 2047 care putea sà fie anulat, este singura legàturà a Rusiei cu „màrile calde”.
Ràspunsul la evenimente era prevàzut, conducerea rusà fiind la putere de mult timp, si ca jucàtori de sah miscàrile erau anticipate.
Nu cred în integritatea frontierelor Ucrainiei (nici nu mai vorbesc de Crimeea) si regret cà România nu este pregàtità sà-si joace cartea teritorialà.
..bre tu de spargatoare de gheata atomice ai auzit? De fel nu ca stire? Ce conteaza un port cald sau rece pentru rusi? Conteaza in schimb pozitia geografica vis a vis de europa si costurile dezvoltarii unui alt port la acceasi mare. Novorossisk sau Sevastopol sau Mariupol e acelasi lucru. La drept vorbind Mariupol e mai valoros ca Sevastopol. E mult mai ferit. Dar si daca MN era mare inghetata crezi ca conta? Daca da esti un naiv!
Mai Stu, aseara ai luat-o in trompa si ai cazut in euforie putinista ? 🙂
MirceaS a scris marile calde cu ghilimele. Ce ai bre cu spargatoarele atomice ? 🙂 🙂 🙂
Mariupol si Sevastopol acelasi lucru ? Pai daca se blocheaza stramtoarea Kerci, flota rusa va naviga intr-un lighean 🙂
..si cine sa blocheze Kerci? Haholii? haida de…
Cum a remarcat Gabriel, gilimelele la „màrile calde” erau pentru situatia geograficà, nu pentru temperatura la scàldat.
Iar dacà am povestit de Sebastopol, este fiindcà el era deja o bazà militarà exploatatà de Rusia, si cà statutul sàu pe „pàmânt stràin” era subred.
@Stu Wilson
Daca Marea Neagra e un lighean (si este), Marea Azov e cat o ceasca si, in plus are adancime foarte mica. Doar in zona centrala adancime atinge, pe alocuri 14m, in rest adancimi de la 0.9m la 4-5m, cu multe bancuri si insulite. Datorita afluxului mare de aluviuni aduse de fluviile care se varsa in ea, cel mai probabil se va colmata, devenind improprie pentru navele maritime.
..asta e visul umed al marii Azov! Sa sece. Requescat in pace. Da mai e mult timp pana atuncea. Deocamdata Mariupol e PORT comercial la marea asta! Si daca trece un ditai mineralierul cu carbune din Donbass pe acolo, sigur trece si o fregata..
Iete ce se intreaba Nevasta 🙂 :
http://www.gandul.info/international/novorossiya-13178366
Bugeacul este in aceasta harta la R Moldova.Asta este bine.
http://www.gandul.info/international/serghei-lavrov-rusia-nu-va-interveni-militar-in-ucraina-13180127
Cata ipocrizie.
In articolul mentionat de gsg9 apare si urmatoarea propozitie:,,disidentul rus Andrei Piotkovsky, cel care a publicat recent un articol despre faptul că Putin ia în serios efectuarea unor „atacuri nucleare limitate”, eventual împotriva unei capitale baltice ori a unui oraş polonez, pentru a demonstra că NATO este o entitate fără putere şi esenţă.”
Nu cred ca Putin este atat de iresponsabil.Daca totusi ar face acest gest necugetat ma intreb daca NATO si SUA in special ar riposta folosind armamemntul nuclear, ceea ce ar duce cu siguranta la un razboi nuclear total.Mama Rusia ar disparea si ea de pe fata pamantului.
Credeti ca SUA ar riposta nuclear daca Rusia ar ataca cu arme nucleare localitati poloneze sau baltice?
@Sorin Poate nu sesizezi ca singurul atu al lui Putin este capacitatea nucleara pentru a tine in sah occidentul.Daca scoti pistolul, atunci e musai sa tragi, daca l-ai scos doar de forma , trage celalalt in tine
Din momentul in care Putinica a mentionat deschis optiunea rusa de a folosi armele nucleare, occidentul are 2 optiuni , ia in serios amenintarea(dar isi pierde credibilitatea de aparator al dreptatii si democratiei) si atunci il lasa sa faca ce vrea el in Ucraina si deja stim ce vrea sa faca Putler acolo sau nu tine cont de amenintare, trimite trupe si intervine militar in sprijinul Ucrainei iar Putinel trebuie sa arate ca nu a vorbit degeaba, ca atare va praji un oras doua cu incarcaturi tactice ca sa arate ca a vorbit serios.Vor incepe sa curga telefoanele si brusc vom avea din nou 2 optiuni: escaladarea conflictului pana se anihileaza un numar suficient de oameni (ca sa nu mai fim asa inghesuiti) si se curata niste teritorii numai bune de lasat in paragina(conservare de fapt) sau limitarea lui la acele cateva lovituri nucleare si inghetarea cvasieterna a acestui conflict(lucru care nu mi se pare ca se armonizeaza totusi cu dorinta de o noua ordine mondiala visata de elitele conducatoare ale lumii.)
Ca atare sfatul meu pentru cei din Romania :dati navala pe ebay sau in stocurile armatei romane(ca se poate servi oricine de acolo) si vedeti ca moda peste cateva luni va impune un dragut complet ABC ,o rezerva de filtre, multe conserve, si neaparat in trend se inscrie si pestera aceea draguta pe acare ati avut timp toata vara s-o cautati in munti.Nu va sfatuiesc sa ramaneti in orase pentru ca veti fi mancati.La propriu! :)) Succes
Ba am sesizat de foarte mult timp ca Rusia isi pastreaza actuala configuratie teritoriala in special datorita stocului de arme nucleare.Vesticii stiu ca se poate ajunge usor la un conflict nuclear cu Rusia asa ca o lasa foarte usor cu Ucraina, mai mult batand din gura, ca este mai simplu.
Nu stiu de ce, dar am impresia ca nu Polonia sau tarile baltice vor fii tinta unei arme nucleare strategice rusesti….insa putin mai la sud! Mai era o baba nebuna acum vreo 10 ani de zile, cica vizionara, car afirma sus si tare ca Putin va rade Suceava de pe harta lumii(cu o nucleara) si vom intra in razboi cu rusii. Doamne fereste! Baba mai povestea si de un razboi civil prin secuime…. brrrr
Am vorbit si eu cu baba aia si spunea ca ii pare rau de rusi ca o sa ajunga fara tzara cersetori din poarta-n poarta sa se roage pentru o bucata de paine. Si mai zicea ca toate se vor intampla din cauza unuia care se credea Napulion .
Daca s-ar ajunge la asa ceva, ma indoiesc ca ar lovi in tarile baltice sau Polonia. Mai degraba la noi. In tarile baltice au minoritari rusi si nu au interes sa-i omoare pentru ca le vor fi de folos in etapa urmatoare. In plus, Polonia si balticii sunt prea aproape de teritoriul rusesc in timp ce Romania e mai departe si are timp norul sa se mai disipeze pana ajunge la ei (daca ajunge).
Poti sa dai o babardea la Bucuresti, NATO paralizeaza, vor petrece cateva saptamani pana sa se decida sa faca ceva, rusii vor spune ca a fost un comandant mai radical care a lansat racheta, ca ei, de fapt, vor pace dar se afla sub presiunea militarilor si opiniei publice ruse care vrea sa-si salveze conationalii asupriti din tarile vecine, asa ca ciocu mic ca luam tot sudul Ucrainei, cateva zone din Estonia, Letonia si un culoar terestru catre Kaliningrad.
Masurile luate de NATO vor consta in ajutor medical pentru supravietuitorii loviturii nucleare, declaratii zgomotoase, interzicerea dreptului bucatarilor de la Kremlin sa viziteze Londra, francezii se vor supara si vor opri programul Mistral ….. dupa ce le vor livra cele doua nave, olandezii si nemtii vor tipa ca ei nu vor sa moara pentru romani si cam asta va fi tot.
Bre, d-ar fi asa usoara treaba cu atacurile astea nucleare…
Io nu cred ca Putin se gandeste la asa ceva, sincer. O fi al dreaq, dar nu e idiot, orice am spune.
Ce inseamna, dupa mintea lu’ nea Piotkovsky asta, atac nuclear limitat? Ciuperca se intinde doar intr-un cartier, sau cum?
Iti spun io, ca oricine va apasa pe botonu’ rosu, nu se va bucura de victorie.
@Cosmin exact domnu’ ciuperca se va intinde…. parca conteza cat. Se vor folosi doar incarcaturi tactice, doar ca sa se arate ca exista vointa. Nici aialalti nu-s prosti ori o s-o inghita , ori isi incordeaza muschii. Dar aia care trag sforile economiei mondiale n-o sa permita distrugerea unui numar prea mare de sclavi mondiali si nici terenuri din care se pot extrage bogatii nemasurate 🙂
Da va zic in clar, pregatiti-va adaposturile ! nenea rusu e hotarat sa castige iar pe occident il doare-n cuir de romani (care-s tigani zice el)
O stiti pe aia cu accidentu de la Cernavoda?
In perioada urmatoare o sa-mi retrag rudele principale din Tl, ca nu se stie!
Retrage-ti nene rudele principale, fugiti in munti, pisati-va in fantani, ascutiti-va topoarele, distrugeti-va mobilele, dati foc la case…crezi ca asa scapi de ciuperca?
Auzi, da’ cu rudele secundare ce faci?
@cosmin, ma nu despica firu’n 4.Tu n-ai invatat logica? rudele mele secundare sunt principale pentru altcineva!:)
iote la asta nu m-am gandit 🙂
Mie lucrurile imi par cusute cu ata alba ! Parca prea mimeaza occidentul si SUA ca le pasa.
http://adevarul.ro/international/rusia/a-inceput-batalia-novorossia-1_54034f6b0d133766a8bdfcf7/index.html
Posibil ca Rusia sa se impotmoleasca prin regiunea Odesa daca inainteaza spre noi. In mod normal gurile dunarii reprezinta spatiul vital al NATO…..este improbabil sa fie lasati sa ajunga aici cu usurinta. Eu mizez pe o inarmare puternica a Ukrainei din partea vestului daca Rusia o invadeaza in stuil clasic pana la urma. E mai usor sa te lupti cu rusii prin terti, atat timp cat ei o fac direct. Asa obtii 2 lucruri deodata:
1) Ii obosesti grav pe rusi
2) Scapi de o corvoada(Ukraina)…a carui les il poti lasa celor care il asteapta in mod firesc pentru reintregire si reparare a unei mari nedreptati istorice. …si sunt multi care asteapta.
Din toata afacearea asta, un sngur lucru este sigur…..Ukraina este cea mai fripta, ori ramane mai mica decat a prins-o anul nou, ori dispare de tot! 🙂
Ce cred eu ca vor rusii, in afara strategiei geo-politice si militare.
Cred ca sunt deranjati ca gazele trec prin Ucraina spre Europa adica pierd multi bani. Atunci rusii vor sa ia partea de sud a Ucrainei, sudul Basarabiei, cred ca si Dobrogea si ajung cu teava prin Bulgaria ,Serbia, Croatia direct in zona Italia, Austria , Germania, Grecia.
Poate vor sa-i faca pe bulgari si sarbi dependeti energetic de rusi si sa le manipuleze politicul facandu-i un fel de rusi si sa -i bage si pe ei in federatia rusa, ajungand la Bizantz si esire la marea Mediterana. Eu asa cred si banuiesc ca viseaza dupa ce beau mai multa vodca.
Asa ca sa lom masurile necesare de aparare preventiva. Si deja s-au luat cateva cu ajutorul macar moral si politic acordat ucrainienilor.
Cu efect de bumerang fata de ce se intampla in Ucraina, declaratii mai putin inspirate ale lui Putin ar putea provoca retragerea Kazahstanului din uniunea Vamala :
http://deschide.md/ro/news/externe/4763/NAZARBAEV-A-AMENIN%C5%A2AT-C%C4%82-KAZAHSTANUL-VA-P%C4%82R%C4%82SI-UNIUNEA-VAMAL%C4%82.htm
Preşedintele Kazahstanul, Nursultan Nazarbaev, a declarat că ţara pe care o conduce poate părăsi Uniunea economică euroasiatica. Drept motiv pentru aceasta se pesupune că ar fi declaraţia lui Vladimir Putin la „Seligher”, scrie dw.de.
„Dacă condiţiile care au fost stabilite anterior în convenţie nu se respectă, Kazahstanul are tot dreptul să părăsească Uniunea euroasiatică”, a subliniat Nazarbaev într-un interviu acordat unui post TV din Astana.
Agenţia NEWS.ru presupune că acest demers al liderului kazah a fost cauzat de cuvintele din discursul preşedintelui rus, Vladimir Putin, rostită la 29 august în cadrul forului tineretului “Seligher” despre aceea că Nazarbaev „a creat un stat în teritoriul unde nu a existat nicicând vre-un stat.”
Kazahstanul e legat de maini si de picioare pentru ca toate magistralele sale de export de hidrocarburi trec prin Rusia.
Pana nu construiesc o magistrala pe sub Caspica, spre Azerbaidjan, pentru a exporta prin AGRI, nu vor putea misca nimic in front.
Nu este decat strategie si minciuna.
Cred ca chiar Putin l-a pus sa spuna aceasta dezinformare.
La fel a facut si presedintele Belarus inainte de invadarea Crimeei .
Motivul e simplu si anume in caz de ceva teritoriul lor sa nu fie afectat, dar rusii sa se plimbe in voie prin Cazachstan.
Poate ar trebui sa dea de gandit ca se va intampla ceva prin Georgia.
Liderul Partidului Liberal Democrat din Ruisa, Vladimir Jirinovski, consideră că Rusia ar trebui să ocupe Kazahstanul, deoarece acolo „sînt cultivate stările de spirit rusofobe”.
„În toate manualele noi din Kazahstan – peste tot sentimente antiruse. Deși Rusia nu a cucerit Kazahstanul, ci i-a venit în ajutor, deoarece kazahii erau exterminați de jungari. Și armata rusă i-a alungat pe jungari în China – acolo ei și stau”, – citează UNIAN declarația lui Jirinovski.
„Ulusurile (clanurile) kazahilor s-au adresat la țarul rus, implorau în genunchi:”. Salvați-ne, căci pe toți ne vor tăia jungarii”. Țarul rus a trimis armata, a eliberat Kazahstanul de Nord”, – a spus politicianul.
Potrivit acestuia, în Kazahstan sînt multe orașe cu nume rusești: Semirecie, Usti-Kamenogorsk, Artemievsk, Semipalatinsk.
Dar, a declarat Jirinovski, va trebui să mai așteptăm pînă a înainta pretenții Kazahstanului.
„Deocamdată așteptăm. Trebuie să ne lămurim cu Ucraina. Kazahstanul este membru al Uniunii vamale”, – a declarat el.
Sursa: obozrevatel.com
daca bolovanul asta este voce autorizata a scapat o perla
“Deocamdată așteptăm. Trebuie să ne lămurim cu Ucraina. Kazahstanul este membru al Uniunii vamale”
se deduce ca se limiteaza la ucraina in est
Un articol care la acea vreme inca mi se parea haios…
http://www.kmkz.ro/opinii/editorial/cum-ar-arata-razboiul-de-peste-vreo-doua-saptamani/
Operatiunea antiterorista s-a terminat. Se fac pregatirile pt. un razboi cu Rusia – „Marele Razboi Patriotic al nostru”. Toate fortele disponibile vor fi consolidate pt. aparare. Unele fabrici de armament incep sa lucreze in 3 schimburi.
Confrom Ministerului Apararii din Ucraina: Rusia ar fi amenintat, neoficial, cu folosirea armelor nucleare tactice daca aceasta nu cedeaza si nu accepata cerintele Rusiei.
Aeroportul din Luhansk sub control rus+pro.
Suna foarte interesant in contextul actual. Cam asta ar fi visul Rusiei:
„Lavrov: We leave on the negotiation table our President’s initiative to create a space from Lisbon to Vladivostok.”
Armata Rusa Ortodoxa cheama la un razboi sfant impotriva Ucrainei:
https://twitter.com/RutheniaRus/status/506100609419055104/photo/1
Cum este viata in noile republici si viitoare Novorusie:
In teritoriile ocupate din Ucraina (Republicile Populare Dontesk si Luhansk) se folosesc: tortura, arestarile arbitrare, luarea de ostateci si munca fortata impotriva civililor. De asemenea se comit crime oribile.
http://www.hrw.org/node/128537
Hannibal, ce scrii tu despre Ucraina imi aminteste de declaratiile ministrului informatiilor al lui Saddam Hussein. Tu si daca ai vedea rusii prin Lvov ai sustine ca de maine ucrainenii o sa obtina un mare succes.
De-acum, daca o sa numeasca razboiul „Marele Razboi Patriotic” si nu operatiune antiterorista, o sa-i invinga pe pro-rusi.
LOL
Tot inainte cu propaganda.
Apropos, denumirea asta noua denota disperare.
Iar cu fabricile care lucreaza in trei schimburi… Sa vedem cat le tine.
Meanwhile ce spun francezii:
„L’Ukraine est dans une panade indescriptible. Son PIB va reculer de 7% cette année, l’inflation est à 20%, la monnaie s’effondre, la région industrielle du Donbass, où se déroulent les affrontements, ne tourne plus. Quant à l’industrie aéronautique et d’armement, elle fonctionnait grâce à l’industrie russe… Vladimir Poutine attend l’automne : l’Ukraine a besoin de 5 milliards de m3 de gaz russe. Sans ces livraisons, les appartements ne pourront pas être chauffés à Kiev cet hiver. Le président russe, qui ne veut ni capituler, ni intervenir militairement, fait le pari du pourrissement : l’Ukraine est en train de couler.”
http://www.lopinion.fr/blog/secret-defense/arnaud-dubien-en-ukraine-kiev-est-en-train-perdre-militairement-15830
Gritsenko: Russian paratroopers will transfer to the Crimea to attack Odessa. Putin’s goal – South Kherson and Mykolaiv regions
https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fcensor.net.ua%2Fnews%2F300506%2Fgritsenko_rossiyiskih_desantnikov_perebrosyat_v_krym_dlya_ataki_na_odessu_tsel_putina_yug_hersonskoyi&edit-text=&act=url
Oricum ce se petrece in Ucraina imi suna cam a pregatiri pt. cedare. O sa vedem ce si cum..
Mie imi suna a pregatiri pentru razboi….
@LionHeart
Deocamdata sunt cateva indicii ca se pregatesc pt. cedare:
-„Confrom Ministerului Apararii din Ucraina: Rusia ar fi amenintat, neoficial, cu folosirea armelor nucleare tactice daca aceasta nu cedeaza si nu accepata cerintele Rusiei.”. Nu la obligat nimeni sa o spuna – scurgere de info sau ceva;
-va fi un mare razboi nu cu sute de morti ci cu mii sau zeci de mii;
-„Marele Razboi Patriotic” toata lumea cunoste ororile si pierderile imense suferite….;
-fabricile vor lucra in 3 schimburi. Poate suna bine dar poate fi interpretat, mai ales in actualul context, si ca – nu suntem pregatiti nu avem cu ce sa luptam.
Aceste declaratii, mai ales acum, nu fac decat sa demoralizeze si mai mult atat populatia cat si pe cei implicati in operatiune.
– „Operatiunea antiterorista s-a terminat acum toate fortele vor fi folosite pt. aparare”. Acesta operatiune avea ca scop eliberarea Dombas-ului or asta inseamna ca nu se vor mai ataca pozitiile detinute de rus+pro acolo?. Ce s-a cucerit, cucerit ramane iar toate fortele ucrainiene vor fi doar in aparare?(nimeni nu se asteapta maine la un cotraatac dar…). Pai atunci = conflict inghetat dupa ce rus+pro se hotarasc sa se opereasca.
-s-a promis trimiterea a 3 noi brigazi, 1 a Garzi Nationale a fost trimisa de o aproape o saptamana dar cele ale armatei nu. Acum este nevoie de intariri daca nu trimiti nimic cum crezi ca ai o sansa sa te aperi cand orasele care le-ai eliberat au fost lasate neapare din lipsa de oameni?.
Pare ca s-a negociat ceva si acum nu se face decat o retragere a fortelor ucrainiene pe pozitile negociate sub pretxtul contraofensivei ruse.
Declaratiile alarmiste ale ministrului apararii + aceasta transformare a operatiunii (foarte importanta la nivel de imagine) + sa vedem ce retrageri se ordona si ce mai cuceresc rus+pro, pot pregatii populatia pt. a spune: Am incercat tot ce se poate aceasta este situatia.
Deocamdata sunt indicii nu probe dar cam asta ar fi directia. Sa vedem ce se mai intampla.
OFF-TOPIC
Pentru toti romanii, si pentru cei care nu merita sa fie si isi bat joc de aceasta tara si o insulta. Ascultati aici si bagati la cap, nu pentru politicieni luptam ci pentru asta:
https://www.youtube.com/watch?v=CKDxPGZtI_E
Sa fim uniti, vom avea nevoie in viitor. Fiti patrioti!
Am citit undeva un comentariu:
„rusii se tem de ceceni
si cecenii de romani”
Mi-a placut .
@dacu nu te dezminti, esti strain de cultura noastra si dai mereu cu bata-n balta! de unde si pana unde vreo legatura intre ceceni si romani? nici una, nici istorica ,nici lingvistica , nici culturala, nimic nimicut, macar vreo lupta cu pumnii, ceva, nimic ”dacule”.Si atunci cine putea face roman fiind ,acesta remarca? iti spun eu, nici un roman! Numai un bozgoras ca tine putea inventa o asemenea ineptie care nu are nici in clin nici in maneca cu realitatea..auzi la el cecenii se tem de romani! Spune-i legaturii tale de agentura sa te trimita la niste cursuri de ridicare a nivelului de cultura generala ca nu faci fata neicusorule!
cecenii se tem de romani, aia din Roma, nu de romani, aia din Bucuresti 🙂
http://timpul.md/articol/%28incotro%29-putin-catre-barroso-daca-vreau-ajung-la-kiev-in-doua-saptamani-62822.html
Un articol foarte interesant despre cauzele esecului ucrainenilor.
http://focus.ua/country/314292/
Una dintre cauze este infiintarea unitatilor de voluntari. Exista patru tipuri de astfel de unitati:
-Cele din Garda Nationala
-Batalioanele speciale din Ministerul de Interne
-Batalioanele teritoriale
-Unitatile din Pravy Sektor
Problema numarul unu este ca infiintarea acestor unitati saboteaza Principiul Unitatii de Comanda si risipeste resursele. Cu exceptia batalioanelor teritoriale, care apartin Ministerului Apararii, restul tin de alte organizatii care coopereaza prost cu armata ucraineana. Fiecare isi duce propriul razboi.
Problema numarul doi este amatorismul si heirupismul ofiterilor din aceste unitati care nu au experienta necesara pentru a conduce unitati de la nivel batalion in sus pe campul de lupta. Una este sa fi comandat un pluton in razboi in Afghanistan si altceva este sa conduci un batalion, de-aste exista cursuri speciale pentru ofiteri de la nivel companie in sus. Nu poti sa te duci sa inveti abecedarul pe campul de lupta.
Problema numarul trei este lipsa disciplinei in aceste batalioane de voluntari ai caror membri se cred mai presus decat ceilalti militari ucraineni. Problema asta o au si pro-rusii, dar acolo vad ca incepe sa se dea militaria jos din pod.
Pro-rusii au avut aceeasi problema a unitatii de comanda, comandantii locali nu se coordonau intre ei, dar au rezolvat-o luna trecuta cand muscalii au schimbat conducerea. Iar rezultatele s-au vazut rapid. Din punctul de vedere al artei militare, se vede ca pro-rusii au profesionisti la butoane.
Rezumand, fortele ucrainene nu dispun de unitate de comanda si control si nu ai cum castiga un razboi in felul asta. Degeaba castigi pe Facebook, degeaba ai mii de postaci mai mult sau mai putin voluntari care coafeaza pe Internet situatia de pe teren (nu-i asa, Hannibal/Buzu?).
Batalioanele de voluntari sunt turme de lei conduse de oi.
M-am dus pe link sa citesc articolul si era sa-mi sparg ochii cu hieroglifele lor.
Daca ce ai scris aici e preluat din articol pare sa reflecte mai mult opinia armatei ucrainene.
Nu cred ca batalioanele de voluntari sunt conduse „de oi”. Ei au curaj, au dorinta sa lupte, e foarte posibil sa nu se priceapa sa duca lupta mai sus de nivel de pluton.
Din pacate, cu armata ucraineana e si mai rau. Soldati luati cu arcanul in armata, neinstruiti, nemotivati, condusi de ofiteri care n-au chef sa lupte, care-si tradeaza propriii oameni si transmit datele rusilor (s-a mai vazut asta si in razboiul din Transnistria 91-92).
Alti militari, profesionisti, cu experienta in teatrele de operatiuni, s-au aratat la fel de nesiguri, s-au predat pe capete in fata rusilor si aici vorbim inclusiv de unitati de infanteire marina si parasutisti.
La nivel de minister al apararii si mare stat major, cei mai multi au studii la rusi, au simpatii pro-ruse, multi sunt si incompetenti si, in plus, se simt amenintati de micii lideri militari aparuti in cadrul batalioanelor de voluntari. Daca astia au succese pe front s-ar putea ca,dupa razboi, sa le ocupe posturile. Asa ca ii saboteaza cat se poate de mult: le comunica miscarile catre rusi, ii trimit in misiuni fara sanse de supravietuire, nu le trimit intariri, armament, munitii.
Sunt putine unitati ale armatei care chiar isi fac treaba.
E ca dracu’: unii vor si nu au cu ce, uneori nu se pricep, altii pot si (unii) stiu dar nu vor sa riste sau, pur si simplu, isi tradeaza tara.
@Bula Exista destule resentimente in armata ucraineana in privinta batalioanelor de voluntari, mai ales a celor de rezerva din Garda Nationala, care isi fac mereu reclama si isi umfla orice mic succes. Ei traiesc din donatii, de-asta trebuie sa se vanda. Mai mult, unele unitati sunt sponsorizate de diferiti oameni de afaceri, fata de care raspund.
Seamana mai mult cu militiile din Libia decat cu unitati militare serioase.
Cu exceptia batalioanelor teritoriala, care tin de armata, la restul ofiterii sunt voluntari. Oameni fara experienta militara, care au condus doar musafirii la usa in viata lor. De-asta disciplina lipseste si nu sunt in stare sa indeplineasca cele mai banale misiuni in cooperare cu altii.
Armata ucraineana nu are vointa de lupta pentru ca multi dintre militarii ei sunt din estul pro-rus si pentru ca traditia lor este sovietica. Nici ei nu fac mare branza, dar macar sunt profesionisti.
Impartirea fortelor armate in mai multe ramuri concurente duce mai mereu la risipirea resurselor , e un lucru demonstrat, vezi si cazul Waffen SS. Rolul unitatilor de interne este sa duca lupta in adancimea dispozitivului propriu, nu sa lupte pe front de capul lor.
@vlad
Daca au resentimente in privinta voluntarilor pentru ca-si fac reclama si umfla orice rezultat inseamna ca sunt idioti.
Reclama si umflarea rezultatelor sunt lucruri normale pe timp de conflict pentru ca au efect asupra populatiei si trupelor, le determina sa se inroleze si sa lupte.
Ce fac „profesionistii” din armata ucraineana? Cu cateva exceptii, iau bataie, se fac ca lupta, se predau cu compania, transmit rusilor informatii despre miscarile voluntarilor, refuza sa-i ajute / aprovizioneze pe voluntari.
Principiul unitatii de comanda este foarte corect …… cu conditia ca leadershipul militar sa nu fi fost penetrat informativ de catre adversari. Ori, in cazul de fata, e clar ca multi din conducerea superioara a armatei tradeaza sau sunt niste incompetenti ajunsi in functii importante pe baza de pile (unde am mai vazut asta?)
@Bula Comparatia dintre armata ucraineana si Garda Nationala este intre dumb si dumber. Armata ucraineana ce poate sa faca fara motorina, fara acumulatori pentru radio, de multe ori fara ratii? N-au nici macar harti militare.
http://sobitie.com.ua/dneprodzerzhinsk/vyhod-iz-okruzheniya-iz-pod-ilovayska-rasskaz-uchastnika
@Vlad
Are dreptate @Eroul Bula. Cine a urmarit putin conflictul stie ca ce ai scris se incadreaza la: „asa este dar pe invers”:
Problema este ca au fost implicati generali „cu experienta” in conducerea operatiunii antiteroriste si nu li s-a acordat mai mult libertate comandantilor de batalione (Azov si Dombas au fost cei care au eliberat Mariupol de pro+rusi dupa un plan al comandatului batalionului Azov, desi era un bastion important al pro+rus inclusiv cu tabere de antrenament. Cand armata a incercat sa il elibere a facut buba rau de tot asa ca s-au dus batalioane de voluntari si au reusit din prima).
Acei generali au fost cei care i-au lasat sa fie incercuiti nu le-au prezentat situatia reala. 6 din cei care conduceau operatiunea au fost demisi iar in locul lor vor fi numit tineri comandati. Ar fi bine sa fie si un reprezentant al batalioanelor de voluntari poate Azov sau Dombas.
Eu am vazut niste filme istorice chinezesti sau coreene.
In antichitate sau evul mediu fiecare domnitor avea un strateg sau chiar doi care nu erau generali.
Ei prezentau strategia si generalii aprobau sau nu .
Adica unde sa atace in ce loc cu cati oameni cu ce arme etc dar dupa ce trimiteau iscoade sa vada terenu si armata adversa.
La fel am vazut ca si germanii in al doilea razboi foloseau strategi tineri , adica mutau pe harta pozitia trupelor , artileria sa fie totdeauna in spate sa nu fie surprinsa, sau sa traga unde se opresc trupe adverse.Era o strategie continua si cred ca faceau pe schimburi. Ziceti de generalii aia ucrainieni dar nu ei trebuia sa faca strategia ci doar sa aprobe, apoi pregatirea se putea face si la fatza locului dar exista marea lor problema tradarea, adica etnicii rusi sau mixti tradeaza.
Cel mai rau sa stai cu dujmanu in casa .
http://strategybydesign.org/d-day-and-the-normandy-invasio/
@Hannibal Tu n-ai urmarit conflictul, ai urmarit doar ce spune propaganda ucraineana pe care o retransmiti. Te pricepi doar sa scrii pentru oameni mai saraci cu duhul cati milimetri mai castiga ucrainenii. In materie de tactica esti varza de Bruxelles.
@Vlad
Pai atunci avem o problema, tu care esti mare iubitor de adevar si ai urmarit conflictul din Ucraina trebuia sa vi si sa prezinti situatia reala, cu probe nu cu lasa ca nu este asa stiu eu mai bine, cand eu scriam „propaganda” despre victoriile ucrainiene (timp era suficient). Dar cum nu ai facut-o => esti si tu un mic „propagandist” pt. ca ai stiut adevarul si nu ai scris nimic ori ne prezinti si noua cate cuvinte stii sa scrii intr-o fraza pt. ca nu sti altceva despre ce se petrece in Ucraina.
Iar din ultimele tale comentarii despre batalionele de voluntari rezulta ca nu stii: de ce si pt. ce au create si din cine sunt formate….
Hannibal, astea nu sunt argumente, sunt smiorcaieli tip „ba tu” de gradinita.
Daca zici tu ca nu stiu inseamna ca nu stiu… Nu cunosti nici macar diferenta dintre o luneta de ochire si un AVN si dai lectii. LOL
Diferentza este data de ce se vede din satelit, adica pozitia trupelor.
Rusi au aceasta posibilitate si lovesc cu artileria la fix.Nu stiu daca si ucrainienii au aceste informatii in timp util adica in cinci minute.
Daca vezi inamicu si stii ce numar de blindate are il astepti cu dublu blindate bine pozitionate plus mortiere si il distrugi.Dar trebuie sa stii : Vezi ca vine pe drumu ala in 15 minute.Cam asta e diferentza.
He who defends everything, defends nothing.
Frederick the Great
Deci baiatul ala e un mare mancator de cacat. Zice acolo ca au incercat sa trimita trupe sa sparga incercuirea celor din Illovaisk, dar acestia nu au reusit sa elibereze trupele incercuite. Ce nu se spune sunt urmatoarele: ce inseamna „au incercat”? Ce procent din trupele trimise sa ii elibereze au murit? Daca procentul e de peste 80% din trupe de morti, da!! e acceptabil (adica eliberatorii au luptat pina la moarte sa sparga incercuirea dar pur si simplu nu au putut, fizic vorbind). NU stiu de ce, dar am eu asa o impresie ca „eliberatorii” au pierdut sub 5% din trupe.dupa care s-au retras. IN mod normal ala care a dat ordinul ca batalioanele de voluntari sa ramina acolo si sa nu se retraga impreuna cu comandantii „salvatorilor” ar trebui impuscati, unii pentru tradare si ceilalti pentru neindeplinirea ordinului. Dar evident ca nu o sa vezi asa ceva, din discutie a reiesit ca batalioanele alea au mers acolo de capul lor si nu s-au retras ca nu a vrut p**a lor. In plus sunt si nedisciplinati, si se arunca in lupta fara sa ii trimita nimeni.
In alta realitate, aceste batalioane care se pare ca in Illovaisk au fost sub 1000 de oameni i-au batut pe rusi acolo ca pe fasole si au realizat ceea ce armata ucraineana nu a fost in stare – adica in careva zile au cucerit localitatea.
@Lionheart Nu stiu la ce filme te uiti tu, Ilovayskul n-a fost ocupat niciodata de ucraineni. A fost inconjurat si au incercat sa-l ia, dar fara succes.
Pe Internet ucrainenii ocupasera din vorbe si Lugansk si trei sferturi din Donetsk. Pe teren lucrurile au stat altfel.
De-asta e si deruta asa de mare printre ei, multi incepusera sa creada propriile minciuni.
http://ziarulnational.md/putin-vrea-banii-mariei-sarapova-decizia-radicala-luata-in-rusia/
nu stiu daca a mai postat cineva, dar e interesant:
http://www.timpul.md/articol/general-nato-ucraina-a-pierdut-razboiul-din-est-62867.html
Ce frumos sa auzi si deastea din partea unora de prin nato ! Ecam un fel de istoria se repeta , nu ?!!! Prin 2008 a mai fost un presedinte mancator de cravata ce credea ca daca il starneste pe urs are spatele asigurat de prin extern . Si a luato la pachet ! Acu venii ciocolatieru aista care crezu ca m ue si nato si altii or sa sara i n ajutor dupa ce tot ei starnira albinele sa intepe ursu . Amu cred ca se convinse si el ca defapt o jucat un fel ruleta ruseasca cu astia din vest din care doar se poate impusca .
Ce e nasol pt noi este ca se vede clar ca nato nu se va opune in ucraina iar ursu cam poate venii taman pe langa noi . acuma sa l mai intrebam pe chiorete „E bine dl prasadinte ce a ti facut ?!1 Nu cred ca ca e bine dl prasadinte !” Ramane de vazut ce si cum cu americanii daca macar vor aduce si pe aici trupe nu numai in Polonia !
Apropo colegii care ziceau ca rusii nu vor intra in Ucraina pe unde sunt , ce mai au de spu ?! @ zoro cum e bre ?!
@ Danny da mi si mie te rog un exemplu din care rusia urss ca stat agresor care a inceput ceva nu a ramas in picioare !
” un exemplu din care rusia rusia urss ca stat agresor care a inceput ceva nu a ramas in picioare !”
Afganistan? Remember Rambo 3? 🙂
Afghanistan ?!!!! O daa ,daca l ai pus si pe Rambo 3 , da in filmul ala au luat o ! E un exemplu de divertisment bun !
http://www.rumaniamilitary.ro/istoria-parasutismului-viii-invazia-afganistanului-ii uite aici catesceva despre rusi in afghanistan.
http://deschide.md/ro/news/externe/4833/1000-de-CADAVRE-ale-militarilor-ruși-EVACUATE-din-Ucraina.htm
http://st.interakt.md/images_in_news_unimedia/2014/09/putinhitler.png
Olenivka este controlata de rus+pro.
Spania a trimis 300 casti si 500 veste antiglont in Ucraina.
///
Sa il faci pe Obama prost este un compliment. Poate daca il numeste consilier pe Bus cel mic isi mai poate salva ceva din imagine.
Si inca o stire fericita(nefericita pentru noi) pentru maicarusia care prin manevra facuta isi acopera la propriu spatele impotriva lucraturilor care ar putea veni de la poporul fratesc si prieten cu ochii lungi.
De la 1 septembrie ,tatuca Putina da drumul la constructia marii tevi de petrol din care sa se infrupte si mareata china,plus(asul din maneca) le da voie chinezilor sa isi bage personal trompele in unul din cele mai mari zacaminte rusesti sub forma de participatiune alaturi de statul rus! Pam pam!
Si dupa aceasta abila manevra economica credeti ca mai au chef chinezii s-o destabilizese pe maicuta? Sa loveasca pe la spate mana care o hraneste,?
Va dati seama si la ce preturi!!
Acuma sa te tii circ cu nato si americanii, ca ursu si-a acoperit spatele si n-o sa mai maraie la amaratii astia vestici o sa urle de-a binele!
http://www.courrierinternational.com/article/2014/09/02/moscou-ouvre-ses-gisements-aux-chinois
@wandoo
Au facut o manevra de doi lei ca sa impresioneze copiii.
Am mai discutat despre asta: Daca incheie contract cu chinezii si le licreaza lor gazele livrate pana acum Europei inseamna ca-si pun ouale intr-un singur cos.
In primul rand chinezii nu sunt UE ca sa le vinzi unora cu 280$ mia de mc si altora cu 440. Cel mai probabil le vor vinde la un 300$ / 1000mc.
In al doilea rand, chinezii nu depind de gazele rusesti, asa cum depinde UE pentru ca ei isi aduc ACUM gaze din Golf, Indonezia si mai stiu eu de unde. La cea mai mica nemultumire ei pot sa-i lase pe rusi cu gazele in teava si sa-si reia aprovizionarea din vechile surse.
In varianta ca rusii dau gazele chinezilor se vor diponibiliza cantitati mari de gaze in Golf pentru ca nu le vor mai cumpara chinezii si arabii vor trebui sa le vanda cuiva ca din asta traiesc.
Intrebarea este: isi permit rusii sa riste o investitie de multe miliarde $ ca sa ramana cu ea in brate ca s-au suparat chinezii?
http://www.gandul.info/international/putin-si-porosenko-au-cazut-la-intelegere-acord-de-armistitiu-permanent-in-donbas-13195706
@wandoo: eu cred ca aceasta participatiune a rushilor cu chinezii este de fapt o „mita” din partea rushilor ca sa-si asigure temporar linistea in nord ptr Siberia.
Rushi, anticipeaza un conflict pe termen lung in Ukr, care -sunt constienti- le va manca masiv din resursele financiare. in acest fel impushca 2 iepuri dintr-un foc, si bani si liniste.
asta da ajutor umanitar
https://www.youtube.com/watch?v=IMGM_FMbuTA
armata regulata, ca la carte…
http://adevarul.ro/international/rusia/statul-islamic-ameninta-vladimir-putin-declansarea-unui-razboi-caucazul-nord-1_5406fecd0d133766a8d2cfc1/index.html#
http://m.cotidianul.ro/article.php?id=246488
A început ofensiva contra Mariupol?. Deocamdata se lupta la Shyrokyne (de la Novoazovsk spre Mariupol – Se pare ca sunt 4 coloane care ataca din directii diferite).
Ultimii voluntari au părăsit orașul, propriu-zis, Luhansk care acum este controlat în totalitate de rus+pro. Sa vedem cât și dacă țin periferiile.
Shchastya (Luhansk. Doar luptătorii din batlionul Aidar mai lupta acolo, armata a plecat dupa un bombardament cu rachete) Pervomaisk si Popasnaya bombardate.
Debalteseve a fost incercuit pt. scurt timp ucrainienii au reusit sa iasa. Orașul este pierdut.
Volnovakha (Donestsk) sub control ucrainian.
Mai multe mașini blindate ale „Republicii Polulare Donetsk” au fost distruse într-o ambuscada (bombadament cu rachete) la Berezove sud de Donetsk.
Un nou batlion de voluntari s-a infintat in Mariupol pt. a apara orașul:
https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.pravda.com.ua%2Fnews%2F2014%2F09%2F3%2F7036695%2F&edit-text=&act=url
Ucraina: un posibil atac din partea Transnistriei (posibil dar cred ca depinde de cat de aproape vor ajunge rusi dispre Crimeea sau Mariupol – dupa sau in timp ce se lupta la Nicolaev daca se va ajunge la asa ceva)
Sursa: Ziarul de Gardă — http://www.zdg.md/stiri/ucraina-un-posibil-atac-din-partea-transnistriei
Observatorii OSCE, care au fost invitati de rusi sa observe unele puncte de forntiera, au constatat ca se trage inspre teritoriul Ucrainei.
https://translate.google.com/translate?hl=en&sl=ru&tl=en&u=http%3A%2F%2Fwww.interfax.ru%2Fworld%2F394868
20 de tancuri + artilerie +soldati participa la atacul de la Shyrokyne (la 30km de Mariupol).
4 tancuri ar fi distruse, ucrainienii ar fi au pierdut un BDRM, nu sunt morti dar raniti care au fost evacuati spre Mariupol.
Civili din Mariupol incearca sa opereasca intrarea in oras a rus+pro facand lanturi umane si adunadu-se la intrea in oras avand steagul Ucrainei.
https://twitter.com/ukrainik/status/507529240599068672/photo/1
https://twitter.com/GZhygalov/status/505739998990053376/photo/1
Rusia incearca sa creasca presiunea si aduna nave de razboi la intrare in Marea Azov, de unde ar putea ataca Mariupol. Nu ar strica sa il detina inainte de incetarea focului daca va fi.
Shyrokyne pierdut se pare ca au ramas fara rachete AT – nu au tancuri dar BTR-uri 80 si cateva BTR3. Se retrag spre Mariupol.
1 mort, 1 disparaut si 3 ranitit raportati pana acum.
Armata a primis sprijin de artilerie de la ora 14:00 dar pana acum nimic.
Daca se confirma, sa speram ca nu se intampla vre-o tragedie la Mariupol cetatenii ies pe strazi, in centrul orasului dar si la periferie sau punctele de control ale voluntarilor. In acelasi timp explozi se aud la periferia orasului.
https://twitter.com/euromaidan/status/507539347080769536/photo/1
https://twitter.com/ngumenyuk/status/507553926682779648/photo/1