Ultimele „noutati” publicate de AgustaWestland despre convertiplanul actionat electric sunt cam vechi, de prin 2016:
Tocmai cand era vorba sa instaleze un sistem hibrid de propulsie pe o aerostructura scara 1:1, cu o anduranta de zbor estimata la 35-45 de minute…
Aici chestia ridicandu-se putin deasupra solului:
Intre timp a aparut si concurenta cu un design diferit si pornind de la un model RC la scara redusa: Lilium.
Solutia e interesanta prin faptul ca nu se mai bazeaza doar pe doua fan-uri incastrate ci pe cateva zeci (36 motoare mai precis si 6 baterii) controlate de 3 calculatoare de bord , astfel incat daca unul se defecteaza, prin redundanta este partial compensat de restul si aceasta nu duce la un comportament incontrolabil al aeronavei. Motoarele de dimensiuni reduse sunt nu doar sensibil mai ieftine, mai usor de fabricat dar au si un nivel mai redus de zgomot.
Modelele reduse cu care s-au facut testele au fost 100% imprimate 3D.
Cu o singura incarcare a bateriilor se va putea zbura timp de o ora cu viteze pana la 300km/h.
Marius Zgureanu
Daca ar fi gravitatia ceva mai mica…precum pe Pandora. 🙂
Praise Eywa!
Brotherhood of NOD all the day :).