Aici discutam despre cel putin trei paliere.
- Militar, israelienii au avut intelepciunea sa nu anunte public demararea interventiei la sol, pur si simplu au intrat in Gaza si isi vad de treaba lor, Gaza City fiind incercuit. Nimeni n-a mai protestat, lucrurile au evoluat normal de unde putem observa puterea cuvantului. Daca anuntau, iesea scandal mediatic, n-au anuntat si mare galagie n-a fost.
Insa luptele in mediul urban sunt exceptional de dificile, vor dura mult si vor fi pierderi mari de ambele parti, pentru ca intr-o lupta printre case avantajul combatantului mai bine dotat dpdv tehnic este mai scazut in fata celui mai primitiv, inaintarea este dificila, folosirea artileriei este periculoasa si de multe ori imposibila. Iar daca mai adaugam si reteaua de tunele, avem scenariul unei lupte de cosmar unde pregatirea si determinarea individuala a celor implicati valoreaza mai mult decat tancul de deasupra tunelului unde se da lupta.
Va dura luni de zile si dupa cum se misca IDF pare o tactica clasica pentru israelieni, acestia niveland efectiv totul in fata lor cu buldozerele. Ce va mai ramane din Gaza City ramane de vazut…
- Din punct de vedere strict politic, lucrurile par sa se mai fi linistit, de asteptat pana la urma, oamenii s-au obisnuit cu ideea conflictului, cu mortii si ranitii. Cinic dar adevarat cu atat mai mult cu cat CEO Hezbollah, domnul Sayyed Hassan Nasrallah, a lasat intreaga lumea palestiniana dezolata de discursul sau lipsit de o prea mare empatie fata de cauza “dreapta” a hamasilor din Gaza.
Ce-a facut liderul Hezbollah? Pai a explicat cu mare atentie la detalii cum ca atacul Hamas asupra populatiei civile israeliene a fost facut doar de Hamas, ca nimeni altcineva n-a stiut nimic, nici Hezbollah si nici (intersanta observatia) Iranul, principalul sponsor al Hamas.
Evident cu nu putem crede ca tocmai patronul Hamas n-a stiut nimic, macar asa, la modul general. Cum sa nu stie ca hamasii strangeau precum furnicutele mii de rachete sol-sol, ca isi antrenau teroristii in zborul cu parapanta, ca se pregateau pentru atac?!? Evident ca Iranul nu numai ca stia dar cel mai probabil ca si-a si dat acordul, doar ca acum face un foarte mare pas inapoi, nu direct, ci prin domnia-sa CEO Hezbollah, domnul Sayyed Hassan Nasrallah care, repet (pentru ca si dansul a tot repetat) Iranul n-a stiut nimic, Hezbollah n-a stiut nimic, nimeni n-a stiut nimic, doar martirii Hamas stiau despre atacul pregatit. Nici pomeneala de vreo solidaritate intre Hezbollah si Hamas, nici o urma de declaratie de razboi, Hezbollah va continua probabil sa lanseze cate-o racheta sol-sol catre nordul Israelului, sa ia la ochi cate un vehicul blindat dar cam atat.
De ce?!? Pai Hezbollahul o fi ea organizatie terorista dar este din alta colectie decat Hamasul. Hezbollahul nu este formata din mii de oameni care stau prin tunele si spera la mai bine ci este o organizatie aproape cu statut de tara. Mare, bogata, bine structurata si pe cale de consecinta – vulnerabila.
Cei din Hezbollah sunt oameni asezati, au case, proprietati, afaceri si nu vor sa le piarda, pe de alta parte, sudul Libanului este o zona geografica rurala, mult mai accesibila armatei israeliene decat este cosmarul numit Gaza astfel incat si israelienilor le-ar fi mai usor sa poarte un razboi mai clasic impotriva Hezbollah. Iar Hezbollahul nu vrea sa intre intr-un conflict care i-ar distruge nu numai infrastructura militara dar si pe cea civila. Cu alte cuvine, membrii Hezbollah s-au cam asezat la casele si afacerile lor, le merge bine si n-au chef sa ajunga pe drumuri cu israelienii pe urmele lor. Traiul mai bun trage la civilizatie, intr-un fel sau altul. Pe de alta parte Hezbollahul este inca implicata puternic in razboiul civil din Siria si o lupta pe doua fronturi nu este, evident, de dorit.
Tarile arabe din zona au aratat si ele o intelepciune rar intalnita in aceasta parte de lume, dar o arata in continuare iar motivatia este una multipla: nimeni nu vrea razboi pe teritoriul sau, tarile arabe sunt notorii pentru instabilitatea conducerii lor si orice branci le-ar putea fi fatal conducatorilor din destule astfel de tari. Imaginea lui Muammar al-Gaddafi fugarit prin canalizare i-a facut probabil ceva mai intelepti pe destui lideri arabi care stiu sigur ca poporul nu-i are la suflet prea tare. In plus de asta Egiptul si Iordania sunt tari sarace lipite, iar monarhiile din Golf sunt prea instabile in interior ca sa doreasca razboi.
- Problema palestiniana/umanitara. Aici lucrurile sunt, evident, tragice, copiii sunt copii indiferent la ce Dumnezeu se inchina parintii lor, din pacate – asa cum s-a vazut in orice razboi – primele victime sunt cei nevinovati, dar aici trebuie sa ne aducem aminte ca conducerea unui stat, fie el si impotriva naturii precum Fasia Gaza, este prima responsabila intru protejarea cetatenilor sai. Atunci cand Hamas a atacat Israelul nu numai ca stia, dar a mizat ca raspunsul fortelor armate israeliene sa provoace victime printre civili si astfel, cauza Hamasului sa fie simpatizata de cati mai multi cetateni. Si asta nu este o opinie personala ci o declaratie facuta de liderul Hamas care a spus ca sangele femeilor si copiilor palestinieni morti intareste spiritul de luptator al hamasilor, pai si atunci cine-i de vina?! In orice razboi apar victime colaterale, dar cand tu incepi razboiul si apoi te pitulezi pe dupa femei si copii, ei bine, asta arata cat de barbati sunt cei din Hamas, asta pe langa faptul ca in 7 octombrie au atacat numai tinte civile, oameni fara aparare, n-au avut barbatia sa atace baze militare si sa se lupte cu Israelul, de la barbat la barbat.
Necazurile palestinienilor din Fasie abia au inceput, nimeni nu-i va primi pe teritoriul sau, Hamas ii foloseste ca scuturi umane, israelienii au venit dupa Hamas si, una peste alta, Fasia Gaza arata acum ca o cusca mare de soareci in care pisica a intrat, dar soarecii nu au pe unde iasa.
Interesanta lipsa de pozitionare a Iranului, care deocamdata da din gura, dar nu-si ia angajamente ferme, ameninta doar vag. Bucuria Rusiei s-ar putea sa fie de scurta durata pentru ca in momentul in care te bazezi pe Iran, Hezbollah si Hamas ca sa-ti usureze situatia pe linia frontului ucrainean te cam rogi pentru un miracol. Deocamdata ofensiva rusilor s-a impotmolit si era de asteptat pentru ca o armata pe model rusesc se schimba extrem de greu si face in continuare aceleasi greseli, dispune de aceleasi sisteme de armamanet.
GeorgeGMT
Fff. bun acest articol, evident scris de o Inteligenta Umana nu Artificiala 😉
MAE & presa ar putea lua notite…
Salut. Am vazut cat de solidale sunt guvernele, regii, presedintii, Dictatorii, tarilor harabe cu hamasu, au clantanit, sau tavalit, dar nu au intervenit Militar de partea lor.
Consider că Hezbolahul nu va scapa teafăr după ce Hamasul este distrus. Rusia pe termen lung o va încasa de la Israel. După speech-ul lui Nasrallah m-am bucurat ca nu se va extinde acum, oricum strategia Israelului este schimbată și nu va mai închide ochii la nici o entitate teroristă.
Dinspre Liban de la Hizballah se trag rachete si Cornet inspre noi si zeci de
localitati sunt evacuate la noi. Nu i chiar
asa linistit.
Inca o data merci George pt inca un articol bine scris. Buna dimineata.
De la intrare avem deja in Gaza peste 30 de soldati ucisi si continua, nu i usor.
Intre teroristii Hamas sunt deja sute de morti. Vreo 7 comandanti de batalioane
Hamas si un comandant de divizie a lor
dintre 5 au fost ucisi. Restul inca stau in acele nenumarate tunele si buncare.
Zi de zi se descopera inca si inca rachete , sute de capcane explozibile care unitatea speciala de genisti Yahalom le distruge. Teroristii ataca si de sus cu mici drone care arunca RPG 29 si pe jos iesind din tunele la fel.
Yahalom distrug aceste iesiri si mai departe cu sisteme chibzuite de a capo
care posibil au sa fie stiute dupa lupta.
Armata inainteaza incet cu ajutor strans de avioane si elicoptere care lovesc multe tinte la cerere de pe teren.
Black Hawk intra pe foc si evacueaza
raniti. E chiar un razboi apocaliptic.
Armata aproape zilnic deschide un coridor de evacuare pt civili inspre sudul fasiei pe drumul Saladin de acolo.
Milioane de afise au fost aruncate din
avioane impreuna cu mii de anunturi telefonice care dau directive populatiei
civile care au ramas si care doresc evacuarea.
In nordul Gazei, locul de lupta, nu mai sunt ziaristi si reportaje de acolo sunt in majoritate fabricate si intoarse pe dos.
Nici noi nu divulgam prea mult din pericol pentru trupele noastre si chiar stiim bine ce se petrece. Comportamentul trupelor e impecabil
avand in vedere situatia civililor care au
mai ramas chiar cu pretul de pericol al lor insasi.
Cica la New York s-a reusit starpirea sobolanilor cu monoxid de carbon…
In Iwo Jima si in tot Pacificul s-au folosit aruncatoare de flacari…
tot eu să vă învăț…
veniți la Românica, cumpărați toți porcii, le dați viagra și apoi le dați drumul în tuneluri
Si tu ce mai tai de Craciun? ?
Il taie de pe.lista și administrează doar Viagra!
bomba cu porc,atac cu fum de la parlit…s-ar putea sa ai dreptate,sa aibe efect.
Greșit, câinii ăia turbați din HAMAS au atacat și ținte militare, și chiar au făcut pagube. Dov cred că știe mai multe . Că au încercat și pe mare și au dat nas în nas cu niște gagici care nu au avut grețuri să le arunce grenade în cap, asta e altceva.
Da, in Sambata cea neagra au fost atacate si baze militare , lovite posturi
de control, informatie si comanda.
Au fost ucisi si soldati/e in dormitoare.
De la inceput avem vreo 400 de soldati
ucisi.
Dov daca atacau numai soldati si tinte militare pe data de 7 cum crezi ca evoluau lucurile? Atat la voi cat si la terti (vecini, inamici , aliati)? Fii cat poti de obiectiv , nu te repezi sa raspunzi.
Cristi, daca erau soldati numai, nu cred
ca nu atacam Gaza, dar nu aveam asa un
mandat mare ca sa seceram total Gaza.
Ca rezultat, aici si acum se poate aplica legea
a doua a lui Isaac Newton
https://ro.wikipedia.org/wiki/Legile_lui_Newton
Actiunea si reactiunea este a treia lege a dinamicii
Am vrut sa vad cine e primul care observa.
E si asta scris pe link?
Stim cati din cei 1200 de israelieni ucisi la 7 octombrie au fost soldati? 400 e nr total de militari ucisi?
Cam 1000 de civili , batrani, copii, femei si barbati
au fost masacrati, arsi, violati, despicati.
300 de soldati au fost si ei masacrati care o parte
din ei au raspuns cu foc de arme.
250 au fost rapiti, copii, batrani, femei, si cativa
soldati.
cu ce se plimba yankeii pe acolo plus avertismentele simple si la obiect transmise de la DC cred si eu că hezbala si teheranul o ard mai sofisticat ,gen.
le urez evereilor vânătoare reușită !
Nu i vanatoare de loc. Avem 2 tinte:
1. Recuperarea acelor 240 de rapiti.
2. Distrugerea totala lui Hamas.
Problema principala e ca centrele Hamas sunt localizate sub 4 spitale in
nordul Gazei si care sunt avertizate sa evacueze spre sud.
Eu zic sa fim realisti, sanse mari ca cei rapiti sa fie recuperati nu prea sunt, doar ca oficial nu poti sa spui asta.
A intrat si Malaezia prin rugamintea
Tailandei sa incearca sa convinga Iran
sa elibereze acei tailandezi rapiti.
Si….sunt acolo vreo 40 de copii ….
Nimeni din tarile arabe nu-i primeste, cam toti isi amintesc cum era sa dispara de tot dinastia hasemita
Si cum Libanul s-a dus dracului…
Ăștia peste tot pe unde au fost în număr mare, au făcut prăpăd. Libanul, tara ci 80% creștini până sa vina nemernicii aia acolo, a ajuns din Occidentul Orientului mijlociu, tărâmul Hezbollah-uluo și o ruină economică.
Ciudat sau nu, Assad tatăl a fost salvarea creștinilor și baza Hezbollah deopotrivă. Cribdos neam sunt palestinienii ăștia. Egiptul nu are ochi să îi vadă, tot eu au pus umărul și la răsturnarea monarhiei in tara faraonilor.
PS. Cred că bărboșilor de la Teheran li s-a aratat ‘Sahul’ și s-au potolit instanta. Armia și guvernul în exil al Șahului și acum exista și se antrenează de zori in Albania. Au întemeiat practic un oraș acolo, așteptând să le sune ceasul bărboșilor din Teheran.
si iranului si turcilor si rusilor prin siria li se arata ceea mai mare sperietorare Kurdistan . de aia doar dau din gura meseriasii
Ce sa faca si Iranul …cu doua grupari navale si un submarin nuclear in coaste mai bine hantani si stai cu capu la cutie ….Pe mine pozitia radicala a Turciei m a surprins…..Nu credam ca au alunecat asa mult spre islamul radical..
Grupurile navale au submarine cu ele oricum….cel din clasa Ohio e bonus, și au spus de el la știri să nu zică cumva prosoparii că nu au fost avertizați…
Din câte ştiu eu fiecare grup naval al USA are minim 2 submarine non-stop ca însoţitori.
Cam un submarin de atac per grup dar submarine de atac, ce au trimis acum americanii este un Ohio-class SSGN adica un boomer modificat sa transporte cate 7 Tomahawk in fiecare tub de lansare pentru rachetele intercontinentale,in total 154 de rachete de croaziera.
Practic discutam de un submarin de atac la sol.
154 de Tomahawkuri nu-s lucru de saga, pot nivela o parte importanta din infastructura militara si civila a unei tari.
Pt cine nu stie, si raposatul Kursk al rusilor face partea din aceeasi clasa de submarine purtaoare de rachete de croaziera, doar ca avea la bord doar 24 de P 700.
Iar cele patru submarine transformate în SSGN au între 39 și 42 de ani de serviciu, wow!
Refacerea periodica a unui submarin la
americani e foarte meticuloasa asa ca
experienta lor tragica la submarine i
au facut si mai prudenti. Nici o grija….
@Dov, eu am admirat longevitatea demonstrata a acestor submarine, epredutabile si dupanatatia an8
Un submarin din astea costa peste un
miliard de dolari , asa ca e bineintelesa
prelungirea vietii lor
Pozitia fatisa islamista a Turciei e deosebit de periculoasa. De cand cu Ergdogan Turcia nu mai e un aliat credibil NATO. Raman in Nato doar pt a se apara de Rusia/Iran/arabi in rest golaneala si lasitate pe fata. Se iau doar de aia mici, vor sa fure de la cei fara aparare dar cand apar portavioanale in Mediterana fac ciocu mic.
E incredibil cum ii pot tolera americanii politica asta jegoasa a lui Erdogan. O retorica, un tupeu absolut incredibil, zic ca ii cuceresc pe rusi intr-o saptamana, zic ca intra in Gaza peste noapte si cate si mai cate… Transformarea Sf Sofii in moschee, epurari fara numar, stat de drept ioc si cate si mai cate. Turcia se indreapta cu viteza spre locul ei din Asia. Majoritatea ei asiatica arata ca nu imbratiseaza valorile europene si revin la ceea ce au fost. Partida europeana pare iremediabil pierduta. Oricum era tinuta doar prin forta de catre armata.
Nu e vb numai de retorica, imi scapa acum unde am vazut, probabil pe CNN in segmentul dedicat vizitei lui Blinken, s-a confirmat ca adaposteste lideri hamas. Era dat la intors pana acum, se stia dar nu se stia sigur, americanii se pare ca au stiut ceva inclusiv cine si unde, caci Blinken i-a cerut sa-i expulzeze si Erdogan a refuzat.
Pentru comentariul d-ului ” john doe”: cred ca Turcia nu a alunecat atat de mult spre islamul radical. Cred ca pozitia geografica a Turciei, religia si elemente de pozitionare politica in cadrul conflictului este cea care determina pozitia lui Erdogan. Mai pe scurt cred ca a vazut o oportunitate in a se pozitiona in aparatorul ferm pentru cauza palestiniana, facand circ in cadrul intalnirilor publice dar in fapt ocupand acest spatiu pentru ca acesta sa nu fie revendicat de altcineva. Daca observam, sau poate ma insel, totul nu este decat la nivel declarativ si mare mirare sa nu fi primit aprobare de peste mari si tari pentru aceste discursuri, inclusiv despre flota americana din apropierea Israelului. Oricum Erdogan nu face pasi de niciun fel in directia ruperii de NATO pentru ca daca pentru organizatie ar fi o lovitura care pana la urma ar fi parata prin cresterea constanta a statelor din estul Europei, pentru Turcia ar fi sfarsitul din p.d.v. politic, militar dar mai ales economic. Asa ca raman la parerea ca, cel putin deocamdata Turcia/Erdogan ia lumina din occident in cele mai multe cazuri!
Turcia e un arc care continua sa se tensioneze. NATO? Nu in interesul Turciei. Occidentul nu serveste intereselor Turciei. Asa ca nu priviti NATO ca un inhibator pentru Turcia si viitoarele ei mutari geostrategice. Tot ce asteapta Turcia este un angajament serios din partea adversarilor Occidentului, semnaland in acelasi timp seriozitatea propriilor ei intentii. Adica ceva de genul: ‘Eu sunt gata (a doua armata in NATO), voi ce aveti de gand?’.
Si tinta majora e Israel.
Am îndoieli că poziția lui Erdogan e doar de fațadă. A, că joacă la două capete și că încearcă să ciupească cât mai mult de la „aliații” lui, da. Dar mie mi se pare că poziția lui e clară. Nu-mi poate nimeni explica opoziția lui la aderarea Suediei și Finlandei. Bine, până la urmă a acceptat Finlanda, dar cu chin mare. Adică, dacă ești într-o alianță și ai oportunitatea să o întărești prin acceptarea unui membru important, în condițiile de azi nu te pui în unghii. Poate dacă era pacea de 1000 de ani, Rusia nu ataca Ucraina, mai mergea o negociere. Dar nu în situația asta. Iar tâmpenia aia cu războiul dintre cruce și semilună e dincolo de orice explicație.
Problema lui este că încă are nevoie economic și militar de UE și NATO. Altfel, nu mai ar fi fost deloc duplicitar.
Nu i-a acordat nimeni niciun spatiu pt aceste discursuri. Te iluzionezi singur. Daca cineva din vest ar putea face asta nu l-ar fi lasat pe Erdogan sa transforme Hagia Sofia in moschee si nici nu ar fi permis razboiul cu armenii. Sunt de capul lor si isi urmares interesul propriu si sunt ostili in mod direct vestului. Daca nu ar avea nevoie de vest, asa cum zice cineva mai jos in comentariu ar fi deja in conflict deschis pe toate canalele cu occidentul.
@john doe
Ce te a surprins turcia?
Partidul AK de care face parte Erdogan e un partid musulman extremist. Acest partid a schimbat tot ce Ataturk a prevazut, stat ateu, democratie, etc..
Asta a stricat totul plus economia….
https://en.wikipedia.org/wiki/Justice_and_Development_Party_(Turkey).
Erdogan e si suporter si instigator al organizatiei IHH care suporta Hamas
https://en.wikipedia.org/wiki/IHH_(Turkish_NGO)
Acest Erdogan e o dihanie mare si un spin in curul vestului.
Oare cum reacționa turcul daca Israelul afirma la rândul lui că PKK este o organizație pentru eliberare și nu o organizație teroristă?
Sau cum ar fi reacționat mosul asta daca namtii sau francezii i-o întorceau pe aia cu presupusă cruciada și ‘latrau’ la rândul.lor că Turcia s-au transformat sub Erdogan într-un fel de Isis?
Turcia se joacă rău cu focul, dar până la urmă se va arde. Mica pe care amenința că vrea să o spargă(Israel) e din titan, iar paznicul ei (Occidentul perfid și cruciat) este colosal in raport cu maimuțele lui arabo mahomedane!
Noi avem relatii speciale cu kurzii……
Doar ca nu se vede. Ar fi in interesul Israelului un stat kurd acolo dar nu vad sa fii facut ceva in sensul asta.
Iapa dupa iapa, armasaru „organizeaza”
toata herghelia ?
Pacat ca aveti relatia aia cu azerii in detrimentul armenilor, dar asta este politica. Voi cu azerii impotriva Iranului, ei cu Turcii impotriva voastra, mai nou.
Kurdistanul este o sperietoare mai mare decat oricare alta pentru ei! Cred ca se vor rescrie in curand multe politici in zona aia. Unii vor pierde, altii vor castiga. La fel ca in viata.
Fiecare cu interesul lui. Nu totdeuna religia
e factor de alianta. Azerii musulmani dar
sunt si contra Iranului si rusilor.
https://www.g4media.ro/benjamin-netanyahu-spune-ca-israelul-isi-va-asuma-responsabilitatea-pentru-securitatea-fasiei-gaza-pe-termen-nedeterminat-am-vazut-ce-se-intampla-cand-nu-o-avem.html
Premierul israelian Benjamin Netanyahu a declarat luni că ţara sa îşi va asuma „responsabilitatea generală pentru securitatea” Fâşiei Gaza pentru o perioadă nedeterminată, după încheierea războiului cu Hamas.
…
„Nu va exista nicio încetare a focului, nicio încetare generală a focului în Gaza fără eliberarea ostaticilor noştri”, a spus el în acelaşi interviu.”În ceea ce priveşte (…) pauzele mici – o oră aici, o alta acolo – le-am avut deja”, a adăugat el.
…
Întrebat despre responsabilitatea sa pentru atacul din 7 octombrie, premierul Netanyahu a răspuns: „Desigur”. „Nu există nicio îndoială şi trebuie rezolvată după război”, a spus el, adăugând că,”în mod clar”, guvernul său nu şi-a îndeplinit obligaţia de a proteja cetăţenii.
Este normala o astfel de abordare, ciudat ar fi sa se retraga…
Comuiștii ăia de la ONU și Spania tot plâng de dragul vieților palestinienilor. Niciun cuvânt despre 7 octombrie. Bibi va fi pe post de escape goat pentru Israel, de aia nu îl schimbă acum. Zic și eu.
Scapegoat
Cu Nataniahu e cam complicat: Nu cred ca a fost o natiune care e asa de indepartata de conducatorul ei precum
este individul. Omul s a schimbat in ultimii ani si nu i mai de recunoscut.
Orice zice trebuie luat cu suspiciune.
Asta o spune un fost admirant al lui.
Comportamentul lui Chamberline aseamana cu al lui si pt mine cetatean
roman dar si israelian loial e trist.
Netanyahu i-a spus clar lui Blinken: „nici o incetare totala de foc pana nu primim pe cei rapiti inapoi”. De ciuda, Blinken s-a dus in Iraq si primul rezultat a fost vizita oficialului iraqian care jura supunere Iranului – inca un obstacol dat la o parte din calea Iranului, care deocamdata (si ce dreptate am avut zicand ca SUA e acolo sa protejeze Iranul) este tinut in lesa de SUA pentru ca stie ca poate fi distrus de Israel la prima ocazie. Nici unul din papitzoii din aripa stanga nu ar fi opus rezistenta Statelor Unite- s-ar fi ales praful de operatiunea din Gaza. Asa ca Dov, poti sa te plangi cat poti, deocamdata Israel are omul potrivit la locul potrivit. Sunteti o minoritate si veti ramane o minoritate. https://youtu.be/0VxM986I0Ao?si=GkEiwJV1j_hxJl-y
https://www.youtube.com/watch?v=NpQpq76fWfk
îi tăiați aerul și dați vina pe hamas
împușcați 2 iepuri dintr-un foc
la mintea mea, legat de problema palestiniana/umanitara, abordarea din articol este fundamental gresita,
cum spunea Bartolomeu Anania: cred in destin, dar nu cred in predestinare,
intotdeauna omu, colectivitatea, natiunea are posibilitatea sa faca alegeri privind masurile pe care le doreste,
dar nu exista niciodata justificare pt genocid, pt holocaust,
ajunge holocaustul din ww2,
tot astfel,nu pot sa spui ca o armata profesionista a unui stat, in cazul de fata Israel, are libertatea de a ucide nediscriminatoriu civili, ca atunci suntem egali cu stalin, hitler, musolini, putinu rusesc actual, comandanti daesh, hamas, etc.
nu poti sa spui elimini o colectivitate intreaga ca ar putea fi un membru hamas in ea,
nu pot sa fiu de acord cu ideea ca tragi cu munitie de razboi intr-un convoi de ambulante, pt ca intr-una dintrre ele ar putea fi un membru hamas,
sau in spitale, scoli, etc.
nu pot sa fiu de acord ca e ok sa soliciti populatiei musulmane din nordul Gaza sa plece sptre sud, iar in taberele de refugiati din Sud sa incepi sa lansezi puzderie de muniti de lupta,
astea sunt genocid, nu e razboi,
sargele nevinovat varsat aduce blestem,
persoanele vinovate din hamas tb sa plateasca,
dar nu poti elimina o natiune pt greseala a1000 de membri hamas sau mai multi,
pt ca atunci cand gasesti justificare sa omori civili fara aparare: batrani, femei copii atunci nu poti fi decat un om imbatat de sange. .
UNICEF zice ca la fiecare 11 minute un copil din fasia Gaza este eliminat,
ONU zice ca nu a existat pana acum un conflict militar in care angajatii ONU sa fie eliminati in numar atat de mare: pana acum ar fi vreo 89 de angajati ONU eliminati in Gaza,
iar radicalizarea populatiei evreiesti din Israel nu este privita cu ochi buni nici macar de populatia evreiasca din US, dar asta este alta discutie,
normal populatia evreiasca din US nu se pricepe,
sa fi mare nu-i mirare,
sa fi om ii lucru mare,
Scrii prostii inventate ! Ce p. mea ?
Esti martor ? Ai vazut personal ??
Ambulantele au fost confiscate, in fiecare ambulanta erau 6-7 teroristi inarmati si intre ei era un pseudo ranit.
Teroristii erau in fuga spre sud cu arme
in mana meniti sa atace trupele din sud in acele ambulante. Vroiai sa fie lasati??
Am zis inainte, numai sunt ziaristi si strainii de la UN nu mai sunt in nord.
Reportajele de acolo sunt in majoritate
fake. Atunci tu te bazezi pe Al Jazeera
care lucreaz pt Hamas, sa ti fie rusine!!!
Fara suparare, acei copilasi morti/raniti grav scosi din daramaturi sunt cumva de fapt papusi sau actori? In momentul in care justifici asta si ti se pare ok iti pierzi umanitatea. Nu mai e nici o diferenta intre tine si ceilalti.
Copiii sunt copii, asa cum am scris, insa sa incercam sa ramanem rationali, nu-i totuna cand Hamas ataca in mod deliberat femei si copii sau cand acestia cad victime colaterale. Nimeni nu ii obliga pe membrii Hamas sa se ascunda intre case, prin scoli si prin spitale.
Hamasii sunt criminalii, pt ca au ucis atat israelieni – preponderent civili, cat si palestinieni, atat prin riposta pe care stiau ca o vor atrage cat mai ales prin faptul ca se ascund in spatele civililor, prin spitale, scoli etc…
Nu exista nici o dovada ca IDF ataca in mod special copiii, ba dimpotriva fiecare victima civila reprezinta o problema pt israelieni, pe cand Hamas a atacat in mod special femei si copii.
Nu crezi ca exista o enroma diferenta intre cele doua abordari?!
nu exista justificare pt actiunile hamas iar vinovatii trebuie judecati si condamnati,
dar actiunile hamas nu justifica uciderea neconditionata a altor civili,
nu poti sa omori 50 de oameni intr-o scoala sau mai multi intr-un spital/tabara de refugiati ca poate este unu de la hamas pe acolo,
tb sa ai certitudini, si sa lupti doar contra unor insurgenti,
pt ca transformi razboiu in crima,
razboiu presupune pregatire, pricepere,
nu e vorba despre ii omoram pe toti ca sa ne stim scapati; astea erau pe vremea lui Nero, si au fost idealurile lui stalin si hitler,
daca am inteles bine, se prea poate sa ma insel, fiecare parte incearca sa isi gaseasca justificari,
dar cred ca au murit in Gaza cu mult mai multi civili nevinovati decat membri hamas,
daca am inteles bine, ONU zice de vreo 10.000 de morti si mult mai multi raniti
un stat nu poate gasi justificari pt a ucide civili nevinovati,
pt ca nu e vorba de capra vecinului,
e vorba si de viata unor oameni nevinovati
Da suntem grijulii, victime civile este misto sa fii „good guy”. Bai dar tu daca ai fi fost in locul israelienilor ce-ai fi facut? Si vreau sa-mi spui sincer fara molfaieli cliseistice desore grija fata de civili.
capatu satului vad ca tu gandesti la momentul prezent,pt tine nu exista un trecut si nici viitor in logica ta
Cum ti s-a explicat in toate comentariiele,actiunea IDF vine dupa ce HAMAS a omorat premeditat civili.-asta ar fi trecutul
Viitorul: daca IDF nu reactioneaza incercand sa elimine HAMAS care se ascunde printre civili,chiar cu riscul unor pagube colateale,in mod cert HAMAS ar repeta actiunea din 7 oct care ar duce la alte victime civile israeliene,omorate cu premeditare .Asadar tu propui ca IDF sa-si asume viitoarele victime ale HAMAS decat sa-si asume victimele colaterale palestiniene.
Depinde de cand si de unde e fotografiat.
S au si gasit copilasi fotografiati morti
si din Afganistan cu alegatie la Gaza
@dov
personal nu am fost martor la nimik,
si cred ca nimeni nu a fost martor la toate cate se scrie,
pt ca este practic imposibil,
dar imi place sa citesc,
o parte a comunitati evreiesti din US (a doua dupa cea din Israel) doreste incetarea razboiului din Gaza,
https://www.hotnews.ro/stiri-international-26617763-sute-evrei-din-sua-protestat-washington-cerand-incetarea-focului-gaza.htm
ma gandesc ca nici comunitatea evreiasca din US nu este bine informata,
e corect sa intre armata Israelulu sa verifice fiecare om din Gaza,,
fiecare casa, fiecare ungher si sa aresteze vinovatii hamas,
dar nu poti fi de acord sa se traga în civili de la distanta, in copii, batrani si femei,
ca la nu e razboi atunci cand tragi in civili, e genocid,
si nu pot fi de acord atunci cand conducatori civili si militari gasesc justificari pt a ucide civili inamici fara aparare,
Exista o convenție internațională privind acțiunile militare. Fără nici o discuție armata israeliana o calcă in picioare.
Am fost un mare admirator al rezistentei și al suferinței evreilor in WWII și am cunoscut eroii romani care au salvat de la moarte sute de evrei nevinovați fără sa se gândească vreodată ca urmașii acelor nefericiți își vor construi o armata care azi nu e cu nimic mai prejos de încălcările brutale ale convențiilor războiului practicate de armata germana in WWII.
Nu e vina copiilor palestinieni din Gaza că soldații israelieni au fost uciși in cazărmile lor!
Ce se petrece in Gaza, justificat politic și militar, este sun nivelul speciei umane, nu doar sub nivelul civilizației mileniului 3.
Corect!
Pe acesta logica infailibila, in urma Blitz-ului asupra Londrei in 1940 au murit in jur de 40.000 de oameni, si raniti in jur de 100.000.
In urma bombardamentelor aliate asupra Germaniei (as sublinia Dresden) au murit 2 mil de civili nemti. Civili, nu SS, nu Wehrmacht, civili.
Deci cine nu striga acum Sieg Heil si m’e UK e fascist. Vezi unde logica produce o extorsiune a unui degajament de flux al gandirii?
Ideea de baza este sa nu provoci niciodata un razboi, iar cat timp nu am vazut o camioneta cu o nemtoaica dezbracata moarta plimbata prin oras de catre israeliti, cam problema este si va ramane in curte la palestinieni oricat incerca acum sa vina cu umanitarismul, umanitate de care ei nu au dat dovada niciodata, nici fata de palestinieni, cu atat mai putin fata de evrei. Da poti sa le iei din 47, ca vad ca la unii le place doar 47. Fara sa luam in calcul faptul ca biblia zice pe unde isi faceau veacul evreii si documentele romane, ca o fi fost Pilat din Pont guvernator, dar adiminstratia era evreisaca la vremea respectiva, adica Anna si Caiafa nu erau chinezi. Sigur, apoi au fost sub ocupatie otomana niste secole. Pai iara pe logica asta infalibila zic sa predam Transilvania la unguri. Adica noi am fost aici, zice istoria si columna, apoi am fost aproape 1000 de ani sub unguri, gata, romanii out ca „e tara lor” desi repet, istoria zice altceva.
Apoi, lumea araba zice ca palestinieni nu sunt arabi, sunt adusi de catre imperiul otoman din trukmenistan ai armenia. Si acolo au ei o problema in lumea araba, dar asta e alta discutie.
Revenind la acesta aberatie, mi se pare fantastic cu boss-ul Hamas sta si lupta pentru libertate dintr-un hotel de 5 stele in Quatar.
Camioneta era cu teroristi, nu cu israeliti,
ai cam gresit
Dov, citeste ce am scris:
” iar cat timp nu am vazut o camioneta cu o nemtoaica dezbracata moarta plimbata prin oras de catre israeliti, cam problema este si va ramane in curte la palestinieni „
Nu mi a fost clar?
Cam nici acuma, ca noi nu ne blimbam cu
cadavre de nemtoaice in camionete?
Ok, e un mic baraj lingvistic aici, fair enough, tu vorbesti cam 3 limbi estimez eu si greul nu cade pe limba romana, hai ca o traduc in engleza:
As long as I don’t see an Israeli truck with a dead German girl on the back of it, I’m pretty sure the problem is the Palestinians (terrorists, not the civil folk). Because Hamas was proudly parading in the truck with the dead girl disqualifying them as human beings, makes the second sentence true, so my opinion is that the problem is Hamas and not Israel.
It’s conditional negative, correct in English according to Oxford but I admit it is a bit odd, as it it’s standard in Romanian but not in English.
Acuma e mai clar, mult mai clar?
TNX for the clarification .?
No problem, be safe out there!
Stai in banca ta, ca bara e ocupata si nici n-am nevoie de companie.
Si mai e un lucru pe care se pare ca nu-l realizezi si pe care si mie sa fiu sincer mi-a luat ceva timp sa o fac. Nu e ca razboiul din Ucraina in care sa ne putem lansa in polemici pt ca nimeni de pe site nu are acolo o prezenta directa in conflict. Sper sa nu ma insel dar nu am auzit de un voluntar roman care sa posteze aici.
De bine de rau Dov chiar e in mijlocul evenimentelor si poate chiar ii fac rau in mod direct si personal discutiile astea in contradictoriu.
Tu nu intelegi: Tu barfesti si calomniezi,
asa se chiama daca nu esti martor.
Noi nu suntem sfinti, dar suntem oameni
cu toate ca firesc ne vine sa i taiem in bucatele.
Aici te înșeli grav. Lumea a cam început sa și piardă răbdarea cu islamul. Europa se radicalizeaza împotriva lor, chiar dacă nu apare la tv chiar asa se intampla. Următorul lider european care o sa comita un masacru nu o sa mai strige moarte evreilor ci a musulmanilor. Ingredientele sunt pregătite, puse în oala iar oala e pe aragaz. Mai lipsește evenimentul care va apasă butonul, următoarea criza economica și un lider carismatic care sa îndrepte frustrarea europenilor către musulmani. Nu mi doresc asta dar e inevitabil. Cu cât acțiunile musulmanilor vor fi mai musamaliza cu atât se va strânge mai multa frustrare în europeni iar când se va ajunge la limita, atât am de spus. Europa nu se da în laturi sa facă praf continentul pentru o idee….
Istoria se repeta tot timpul.
In anii 1500 , in peninsula iberica s a
intamplat la fel: Spaniolii si Portugalii
s au saturat de musulmanii mauri si
i au gonit inapoi inspre Africa de Nord.
Atunci cel putin musulmanii erau mai
linistiti ca se ocupau cu comert. Acum
Europa e plina de ei, din astia saraci care
au venit pt lucru dar nu numai, o multime
au venit din motive ca traiul mai bun si servicii
sociale usoare, bani de somaj , etc..
Acesti saraci veniti sunt usor la atractie de
organizatii musulmane extremiste.
De acolo drumul acestora e unu:
In fiecare zi ei primesc lectii de distrugere
de la sefii religiosi ale acestor organizatii
ca Fratii Musulmani, Hizballa, Hamas, ISIS
si care nu..
Eu am tot raspuns multor comentarii din articole, documentare, videos, shorts etc. se facea misto la greu de US, Europa, vestul in general: ca gay, ca pusilai, fricosi, decadent; ca vor cuceri Europa si asa mai departe. Eu le am spus sa aiba grija ce isi doresc, s ar putea sa trezeasca ceva ce nu le va placea deloc. E acolo, in stare (fortata, auto impusa) si anume: spiritul razboinic; da, acela care include si alte impulsuri mai putin umane. Vestual/Europa a dorit sindoreste pacea din cauza experientelor de razboi nenumarate.
In acolo in stare latenta, vegatativa. Mama lui de telefon
Ce prostie de postare! De a parca a vorbit cineva de ucidere sistematica a civililor. Si imi vii cu ONU care e plin de sagetile Chinei, Rusiei, Iranului si Indiei, care si India e o maaaree curva. Noroc ca e curva proasta si cam simte lumea cum bate vantul.
da, da, dar mai bine trage intai, si lasa-i pe Dumnezeu sa-i aleaga!
Pai explică cum ar trebui să îi identifice doar pe teroriștii ascunși printre civilii „nevinovați”?
https://israelpalestine.liveuamap.com/
O harta interactiva pe sistemul celei din Ucraina
Unde i in p harta ta populatia Israelului
bombardata si acuma cu rachete in nord de Hizballa si in sud de Hamas??
E harta aia ? Intoarcete la clasa 3,
cam acolo se invata desen de harte !
E site nou dov. O zi vechime, e ok si se updateaza zilnic. O folosim pt Ucraina de aproape 2 ani.
https://liveuamap.com/
Liveuamap este site al GRU ucrainean și funcționează așa de la invazia din 2014. Unele informații trebuie luate cu un grăunte de sare.
Pentru cine a urmărit evenimentele din Ucraina, a fost principala sursă de info.
Au și pagina internațională, a altor zone de război, dar insist că în spate se află serviciul de informații al armatei ucrainiene(cu interesele/propaganda de rigoare).
Asta nu îi face mai puțin credibili, doar că anumite lucruri le cenzurează, pe motive de ei știute.
Se explica asa si multe din informatiile la care au avut acces si care au fost confirmate abia ulterior si din alte surse. Cu partea de cenzura, e normal cand esti implicat intr-un razboi.
Daca e adevarat. Am incercat o data sa vad cine e in spate dar nu am avut prea mult succes.
Dar e bazat pe c*r. Pe baza astuia care nu i
prezent pe teren te bazezi ??? Naivitatea
ta e un milimetru in apropiere de prostie.
Ce crezi? Oamenii sunt facuti cu degetul?
Trezeste te !
https://israelpalestine.liveuamap.com/en/2023/6-november-hezbollah-targeting-the-israeli-military-site
https://israelpalestine.liveuamap.com/en/2023/6-november-rocket-sirens-sounding-in-nahariya-shlomi-kiryat
https://israelpalestine.liveuamap.com/en/2023/6-november-rocket-fire-on-the-ashdod-area
https://israelpalestine.liveuamap.com/en/2023/6-november-sirens-in-northern-israel
E prezentat tot. Se updateaza cam o data la cateva ore.
Mie nu mi trebuie , eu stiu.
Din Gaza nu i sansa sa fie updated. N are
cine…..de acolo e barfa doar daca se bazeaza
pe surse militare israeliene care nici ele nu dau
update din motive de siguranta armatei.
N u i n t e r e s e a z a
Tot ce apare sunt doar cu surse foto sau video. Altfel nu apar..E click pe harta. Te duce la stire, e un tab sus in dreapta , sources, acolo e confirmarea vizuala .
A fost un site chiar foarte folositor in razboiul din Ucraina. Au prezentat toate dovezile foto video ale loviturilor ucrainiene din Rusia. Preluate din ce postau rusii, altfel probabil am fi vazut efectele doar din satelit. Dar rusii au fost amabili si au filmat cam fiecare depozit aruncat in aer cu himars sau stormshadow.
Doar ca de opicei e cu cateva ore in urma evenimentelor, dureaza pana se updateaza.
E acelasi site doar ca acum vad ca a aparut si partea asta
Baga ti in cap:
Surse video, stills, sau ce vrei nu sunt
datate, nu sunt martorii adevarate numai
daca vin de la surse credibile.
Nu ai in momentul de fata nici una.
Zahal nu e o agentie de presa si nu poate
da informatie online.
Ieri au scos de acolo un film cu o baterie
de rachete pozitionata in club de copii
si activata din moschee. Astea sunt nenumarate
Am vazut conferinta de presa. Foarte informativa.Era ceva care era bine sa fi fost facut din primul moment.
Cu ce apare pe site sunt geolocalizate si analizate pt confirmarea datei. Nu cred sa fi scapat un fake news in aproape 2 ani cat au acoperit razboiul din Ucraina. Colegii ma corectau pana acum daca site-ul nu era de incredere. Majoritatea stiu de el si il folosesc.
Intai dai niste baliverne si dupa
aia incepi sa te codesti.
De ce p mea scrii de la inceput??
Aha….ca nu te costa hartia aici.
Tu faci paguba mare cu insinuantele
tale. Daca nu intelegi, intreaba , nu
te afla in treaba. Nici macar surse
habar n ai de diferenta.
Luați-vă vă rog frumos p.. și înghițiți-vo, mai înainte de a o distribui așa de generos la alții care nu au neapărat aceeași părere cu dv. Nu de alta, dar de ceva vreme sunteți principalul individ de pe aici, care, mă face să doresc să verific din ce în ce mai mult versiunile israeliene.
Of, course, natural simpatia mea se îndreptă spre Israel și israelieni, dar ca și user care împarte p… și c… & X, Y,Z în stânga și în dreapta, ce sunteți, este evident din comportamentul dv. că pare din ce în ce mai puțin probabil să fiți vreun nativ de-al lor. Părerea mea… Mai degrabă păreți unul din periferia Bercenilor care crede că le știe el pe toate.
Oferta mea este valabila pentru mincinosi
si barfari. Daca te consideri din astia, oferta mea
e valabila si pentru tine. Cand e vorba de
fiul meu si eu care in momentul de fata ne
luptam pt existenta si suntem in uniforma, unul
ca tine e invizibil pt mine, asa ca ce i o p
mai mult sau ma putin…..
Next….
Usurel, @Dov. Harta asta a fost importantă pt conflictul din Ucraina pt noi. Perfect nu e nimic, e razboi, dar ia-o mai incet cu mânia.
uite fix acum 10-15 minute a fost un alt atac cu rachete hamas. harta vad ca nu zice nimic
e 1302 7/11/2023
Trebuie sa ai rabdare sa se updateze. Daca exista imagini,video sau un comunicat vor aparea, ultima stire e de acum 2 ore.
https://israelpalestine.liveuamap.com/en/2023/7-november-heavy-clashes-are-taking-place-between-gazan-armed
Nicaieri nu e in real time
Daca te refereai la ce scrie sus in colt asta e de la tine. Se updateaza ora de fiecare data cand dai refresh la pagina.
Chiar daca harta e adevarat localizata ,
in urma ce am citit nu este certa, adevarata
si reala. Cine scrie acolo e o persoana care
se bazeaza pe nimic si pe minciuni de la niste
oameni interesati sa defaimeze si sa strambe
adevarul.
De unde dracu un ukrainean , propietarul siteului
stie ce se intampla la Gaza. Nici eu nu stiu
exact ce se intampla acolo, si eu stau la cateva
mile acum de Gaza
Intre timp a aparut si stirea referitoare la atacul cu rachete de care intreba robi.
Dov, banuiesc ca e o redactie plina de oameni care sorteaza prin ce posteaza lumea. Verifica sa nu fie fake, orice imagine dupa cum bine stii poate fi geolocata si datata exact chiar si cu un minim de efort atata timp cat nu au fost modifiocate intentionat. Dar daca cineva urca o filmare pe tweeter imediat ce e facuta, e nealterata si se poate verifica extrem de usor.
Inclusiv stiri marunte cum e acest comunicat IDF despre o tinta aeriana interceptata asupra granitei cu Libanul. E citata de fiecare data si sursa
https://israelpalestine.liveuamap.com/en/2023/7-november-the-air-defense-fighters-intercepted-a-short-time
https://twitter.com/IAFsite/status/1721858541403635968
Tot ce apare e open source. Dar mai mult ca sigur e vb de multi oameni care sorteaza prin ele. Si chiar nu e nimic care sa poata fi interpretat gresit.
E destul de multa lume la fata locului cu un telefon in mana. Inclusiv au aparut imagini cu un coridor de refugiati deschis de IDF cineva tot a filmat desi mai mult ca sigur ca nu avea voie.
https://israelpalestine.liveuamap.com/en/2023/7-november-civilians-pass-through-the-evacuation-corridor
La intalnirea din Turcia a secretarului de stat Blinken cu ministrul turc de externe, pe biroul acestuia era o statuie cu moscheea Al asqua din Ierasulim, protejata de o semiluna.
Nu i nici o problema cu moscheea sau cu statuia. Problema e islamul care calca peste tot si tot ce. Daca nu izbucnea la noi, izbucnea in alt loc
103 cetățeni români și membri ai familiilor lor au primit aprobarea sa treacă astăzi în Egipt din Gaza. Femei și copii. De acolo vor fi transportați în țară cu o cursă aeriană specială. Celula de criză din MAE se va da în continuare peste cap să-i repatrieze și pe restul.
Toate bune și frumoase, este dreptul lor și îi primim. Dar nu mă pot abține să am o nedumerire. De ce își aduc aminte de România doar când intra în bucluc? Câți din acei copii știu măcar câteva cuvinte românești? Cum au fost crescuți și în ce spirit educați?
Raspunsul meu:
Femeile romance sunt frumoase…..
Au cam nimerit rau…..
Copii de la 6-7 ani au tras deja cu AK47.
….le aveti in arsenal…?
Si…..si…..si….la voi crestinii dar si la musulmani religia vine dupa tata ,
Vasazica au sa vina inca cativa musulmani care stiu cel putin sa demonteze un AK47 la 7 ani.
?
Dov, poate ca or veni la noi indoctrinati din Gaza – dar in Romania porcul si alcoolul sunt inscrisi in constitutie! Iar cand vine vorba sa comenteze cineva despre asta, ne enervam! :)))
@Codrut
Așa sper și eu, dar în realitate nu-i de glumă!
Eu nu spun că România e raiul, dar cine naiba alege să traiasca în Gaza?!
Băgăm în țară niște oameni foarte periculoși, e un drum greșit. Cei care sunt cetățeni români trebuie primiți, n-ai ce face, dar cu restul nu m-aș grăbi. Și toți trebuie supravegheați strict.
Se supraveghează singuri, că doar nu-s civili puși la jug ?
@secundus Toate trompetele maritate cu palestinieni,cat si barbatii , neamurile si prietenii lor arabeti sunt supravegheate si ascultate de serviciile secrete romane cat si de serviciile israeliene.
dov aia care vin sunt girati de voi ,girati de egipteni si girati de noi,voi chiar nu vedeti ca ati dat drumul la granita de cateva zile si deabia azi au liber aia cu pasaport romanesc,desi nu face mare tam tam un serviciu romanesc are in atributii lucru asta,si creca si de cand cu evenimentele de la voi au mai obtinut ordine judecatoresti de explulzare pt 2-3 personaje,sunt sortati
Noi nu suntem la granita dintre Gaza si
Egiptul. Ei sunt intre ei.
Pe la noi nu iese nimeni
Doar completari la o buna analiza..
Militar Israelul trebuie sa se grabeasca pt ca n-are timp politic, Da, umbrela americana e ferma si va tine in frau nu numai Iranul dar si Hezbollah. Hamas trebuie pedepsit dar putini ostatici vor mai fi in viata mult timp. Viata lor daca-i vor in viata, depinde de o negocire.
In timp islamistii vor convinge tot mai multa lume, ONU e deja cucerit (nici nu era greu cu Rusia-instigatoarea si cu tot BRICS-ul)
Raman la ideea ca Netanyahu este marele vinovat(impreuna cu cei care l-au sustinut) pt miile de morti. A vrut sa dea lovitura(si sa intre in istorie) prinzand 3 iepuri odata : Hamas, Hezbolah si Iranul. Binenteles cu ajutorul SUA dar fara sa consulte SUA care n-avea nevoie ACUM de un nou front !!! Si nici Europa !!!
Ca IAF dormea, la ordin, e clar ca n-au fost mari demiteri si serviciile de securitate au primit scuze. Sa numeri rachetele si munitia din tunele e greu dar nu sa vezi islamistii dandu-se toata ziua, huta-huta cu zeci de motoparapante ca la un festival aviatic, trebuie sa fi orb cu ordin !
Hamas va fi distrus pt o vreme dar va castiga, popularizand campurile de ruine din Gaza (parca-i Hamburgul inWW2), scenele cu refugiati si copiii morti. Israelul si lumea civilizata n-avea nevoie de asa ceva, chiar daca Hamas este initiatorul ! Binenteles ca nu pot face dovada ce stia Mosad, a carui reputatie o stim
Israelul va ramane cu oprobiul Gaza si cu Hezbolah si Iran in carca pt ca n-a gestionat corect o criza. O criza care putea fi evitata, cel putin acum cu razboiul imperialist al rusiei in Ucraina.
Pacat, Iraelul a avut prim-mistrii incomparabili mai buni ca politica externa.
Sper ca lumea o sa inteleaga ce ai scris
in concluzia ta care i foarte aproape de
adevar. ?
Sunt unii, chiar aici care se uita, dar nu vad……?
@Dov
Ca tot ai ceva cu Bibi, cum ai fi rezolvat tu problema hams/Hezbolah/Iran? Sau care e viziunea politicienilor opozitiei cand cei amintiti zic clar ca nu va fi pace si vor sa va arunce in mare??? Concret, cum rezolva ei problema?
Daca Iranul reuseste sa produca arme nucleare (si nu mai are mult) exista posibilitatea ca o arme nucleara sa fie aduse in secret din Iran pana la granitele Israelului prin proxy Hamas/Hezbolah. Si daca bubuie una doar nu vad cum ar mai putea exista viata pe acolo. Totul fara nicio declaratie de razboi sau vreo lansare de racheta balistica pe care sa o identifici de unde a venit. Concret, cum rezolva ei problema?
@s, pot sa-ti spun ca intr-adevar lumea se invarte in jurul Israelului. Nici in jurul SUA, nici in jurul Europei.
https://evz.ro/protocolul-mosul.html
De citit cu atentie ? Comentand un articol pe Facebook, mi-am dat seama cat de mult urasc unii evreii si de lipsa de educatie de pe la noi. Mi-am luat doar ” muie ” pentru ca am doar am explicat situatia din Israel. Plus Facebook mi-a blocat contul, pentru ca am postat anti Rusia & Hamas, doar postand un articol de pe Anti Sputnik. Cam atat cu corectitudinea politica…
Bun link-ul! Exact pe subiectul discutiei de fata…
Pentu un om care nu este pe front ai adus cea mai autentica si adevarata
lucrare ziaristica! Chapeau ??
Sa traiesti ?
? Solutie care fiul meu , comandant de
Merk5 o foloseste dar si nu numai el:
Chiama un D9, Dubi care ridica o gramada. Tancul se urca pe gramada si
….trage la etajul 9 ?
Si daca e nevoie, aduce un m109 care trage
direct la ce inaltime vrei. ?
Si daca termina cu jocul chiama un close support,
un f16 care baga o bomba care darama toata
cladirea precum ai zis
Dov, modul de constructie a acelor puncte de rezistenta dezvaluie felul in care au gandit cei care le-au proiectat – si in trecut si-au dovedit eficienta prin faptul ca atacatorul nu putea scoate factorul civil din ecuatie. Daca citesti articolul, autorii recunosc ca s-au schimbat complet conditiile din teren, spatiile nu mai sunt stramte si nici asa zisele cazemate cu etaj nu mai sunt de gasit. Chestii puse pe seama succesului din Mosul. Asa cum lectii au putut fi invatate din Ucraina, transpuse in implementarea volierei pe turelele Merkava. Voliere care vor deveni echipament standard in conflicte. Articolul ramane valid. Evident, poate face rau in masura in care detine infromatii ce ar putea ajuta Hamas, insa cred ca s-a trecut deja de punctul in care Hamas ar mai putea impiedica deznodamantul (daca nici americanii nu le-au putut obtine un ragaz… 😛 ).
Au sa mai puna pe merk un sensor
inspre sus la cel sistem in loc de
Volier
Uite l pe Dubi
https://en.wikipedia.org/wiki/IDF_Caterpillar_D9
interesant si educativ.
Azi ?? e o zi de doliu national la noi !
30 de zile de la atac barbar , las , ticalos
a unei adunaturi de gunoi Hamas.
Nimeni nu ne poate zdrobii fara sa crape, si au sa crape !
„Razbunarea unui copil mic nici Dracu
inca n a inventat o” H.N. Bialik
Dov, trageti tare, baieti, ca am nevoie de voi – am invatat o gramada de lucruri in materie de securitatea informatiilor, penetrari air-gap, etc etc – de la Palestina ce naiba sa invat?
Deci Hamas e pe moarte.
Dar va vinde greu pielea.
Și se confirma din nou :
nici ” frații” arabi nu dau doi bani pe ei.
Abandonați de toți.
Hezbollah face joc de scena , Iran bate din gura și atât. Iar Qatar se grăbește să scoată din tara șefii Hamas. ( care patriotic, revoluționar, stăteau în hoteluri de lux trimițând pe alții să crape)
De ce toată „liniștea” asta a țărilor arabe ?
1- Rusia lui Putin nu le mai trimite arme , muniție, consilieri ca pe vremea URSS.
Sunt ocupate sculele și ocupați consilierii (și din greu) in Ucraina .
2- doua portavioane americane in Mediterana, un sub nuclear cu 156 Tomahawk gata să fie trimise „cadou” cu bubuiala unde trebuie. Basca mii de americani în baze răspundere prin Irak, Qatar, etc.
Pai și un cretin pricepe că e mai bine sa stai in banca ta decât să te sacrifici pentru Hamas.
Care Hamas nu e o adunătură de eroi, partizani, naționaliști.
Niste prosti incapabili să priceapă cine ai manipulează și de ce trebuie sa moară inutil.
NU vor obține nimic.
Nici stat independent, nici bani și nici solidaritate.
Măcar să trateze ceva. Prizonieri eliberați in schimbul garantării vieții ( fie ea și după gratii )
Nu cred că ai duce capul.
( Arafat cu OLP a fost evacuat forțat din Iordania și mutați în Liban. Cu garantarea integrității fizice.
Coincidenta, întâmplare, a urmat un război civil libanez de pomina)
Succes Hamas. Virginele vă așteaptă. ?
Șefii voștri vin eliminați unu după altul. Veți avea același sfârșit ” glorios”.
Și ANP , adică ce a mai rămas din OLP in Cisiordania, o sa mănânce o pâine pe mormintele voastre.
Nasol să nu prevezi urmările acțiunii inițiale.
PS.
Familiile alea de români din Gaza :
multe femei măritate cu palestinezi și multe încă de pe vremea socialismului. Nu știau săracele ce e Gaza, OLP și nici faptul că palestinezul la facultate in RSR e cu totul altul când se întorcea în Gaza, Cisiordania.
Salvați va cât puteți.
Nasol să stai sub bombe și la ordinul unor analfabeți funcționali care conduc Gaza de ani buni.
Plângem de mila copiilor.
Dați exemplu unui singur conflict în care cei în vârstă, copiii, femeile NU au plătit tributul de sânge nevinovat.
Homo sapiens e cea mai războinică creatura a planetei.
mai degraba e ca la șah
acum mută Rasiia, până la revelion securizează Odessa și Transnistria, obține o înghețare a frontului și apoi se vor putea focaliza pe altele
acum e un sezon bun să intre chinezii în Taiwan
:)))
Am inteles ca si Imperiul va dovedi rebelii, daca-i ajuta Steaua Mortii asta noua…
asa ca la final te–ai trezit tot in patu’ tau?
nampat
Cum cade Odessa și ajung în Transnistria, cum se vor focaliza pe Kiev cu blindatele și pe Osgiliath cu trupeții.
Vise umede, taica!
Deci, pana la urma, masina ta de insurubat insurubeaza sau impacteaza?
„Deci Hamas e pe moarte.”
hamas e doar un cuvant care in spate are islamismul radical care nu e pe moarte ci e in ascendenta mai ales in europa.
Dov, poti sa ne dai mai multe detalii despre taberele de refugiati, cum se acorda permisele de iesire din f. gaza? Cum asigura siguranta, coridoarele de evacuare IDF pt civili etc?
Mancare, medicamente pentru tabere cine le asigura? Ofera Israel ajutor umanitar pentru tabere sau doar extern si IDF verifica camion cu camion ce intra?
Apa si curent este in f. gaza? Vine din Israel? Este gratis sau il platesc palestinienii?
Egipt si Iordania ofera ajutor umanitar pentru palestinieni?
Mersi de raspunsuri
Raspunsuri, cat pot:
Doua coridoare sunt deschise zilnic la ore avertizate prin mii de telefoane si prin mii de anunturi aruncate di navioane.
Campurile de refugiati e o prostie, sunt asa chemate dar de fapt sunt orasele cu locuitori.
Populatia din nordul fasiei a fost anuntata de o luna sa se evacueze inspre sudul fasiei langa Rafah.
Acolo sunt si mancare si bautura si apa in abundenta care provine din tevi de la noi.
Singurul lucru care nu se da, este motorina care e menita sa alimenteze generatoarele care ele insasi alimenteaza cu curent electric ventilatoarele celor 500 de kilometri de tunele.
Europe is seeing a rise of „Islamist terrorism” and all states are threatened, French President Emmanuel Macron said on Tuesday during a visit to Albania, after Islamist killings of a teacher in France and two Swedish football fans in Belgium.
https://www.reuters.com/world/europe/macron-says-islamist-terrorism-rising-europe-all-states-risk-2023-10-17/
OK
Cald de la cuptor:
Doua siruri fara sfarsit de civili cu steaguri albe se indreapta chiar cum o fac zilnic pe la orele astea inspre sudul
Gazei, unul pe drumul din est si altul pe
drumul tarmului marii din vest.
2. Nici un stat nu are mai mult de cativa
ani campuri de refugiati. Din 1948 pana
acuma numai ei au ramas cu „campuri
de refugiati” si pt aceste „campuri” care sunt de fapt orasele, palestinienii au reusit sa stoarca de la UN o intreaga organizatie speciala pt ei care se chiama UNRWA. Acestia au reusit prin
tot felul de pretexte si motive. In aceste
asa zise „campuri” traiesc destul de multi milionari , dar UN inca suporta acolo scoli, rente, etc…
De ce nu suporta UN refugiatii crestini din Cipru din 1974 de exemplu care au fost goniti de Turci?
Asemenea de refugiatii de deunazi, Armenii din Nagorno Karabach?
De ce nu e recunoscut holochaustul armenilor din inceputul centenarului trecut care l au produs turcii?
To be continued sometime….
De ce nu e recunoscut holocaustul armenilor din inceputul centenarului trecut,pe care l-au produs turcii?
Te referi la ADL și la Israel?
Bai dov mai lasa-ne dreaq in pace că ne plictisești. Vezi-ti de evreii tăi si dispari. Avem si noi ochi si urechi să înțelegem ce a făcut bibi. Streseaza-i pe alții.
@Adrian
Pe cine „ne plictisești”?
De când vorbești dumneata în numele tuturor celor ce intră pe RoMil ?!
Plictisește pe el, pe „Biden” și probabil pe încă vreo câțiva dedicați care au luat o pauză de la mâncat desert moscovit și au trecut la cel palestinian. Dacă prin absurd mâine atacă China Taiwanul, se vor plictisi de Taiwan. Sau de Coreea de Sud. Sau de orice e în aceeași tabără cu Occidentul.
Există voci care abordează critic poziția israeliană, cu argumente ce permit discuții, dar sunt în minoritate. Majoritatea „plictisiților” sunt plictisiți de traiul bun și decadența capitalistă, doar că n-au curaj să se care într-o țară mai potrivită cu ideile lor.
https://youtu.be/nvZEekoSbeM?si=ZHLZ3GrfsQLa8xrL
https://youtube.com/shorts/pIAoB9eeJjA?si=RkF_bM5czL6RlbDq
Bai dov, mai taci dracu din gura. Voi, mari si tari, cereti ajutor de la americani ca sa va rafuiti cu niste desculti din Gaza. ????
Ati macelarit mii de copii, din care sute de sugari. Vai ce bravada sa omori copilasi. Numai nazistii omorau copilasi (evrei) cu zambetul pe buze. La fel faceti si voi cu copilasii palestinieni.
Ai terminat sticla cu tarie cand pasteai caprele si ai inversat rolurile? Aia care omorau copii si nu numai cu urlete de satisfactie roiau dinspre Gaza spre Israel pe 7 octombrie. Cei pe care-i aperi se ascund dupa copiii pe care te prefaci ca-i plangi. Existau niste solutii foarte simple pentru a se evita toate aceste morti, prima din ele ar fi fost sa nu se intample 7 octombrie. Asa ca lasa lacrimile de crocodil.
E periculos să ai logică în discuția asta. Dacă nu pupi în fund evreii că omoară tot ce prind că poate or nimeri și vreun terorist, o să fi redus la tăcere pentru câteva săptămâni ?
Aici ori cânți în cor, ori dispari
Ti se pare ca tu ai logica? Te mai miorlai mult?
@Dan tu realizezi ce spui ? Intr-o zi militia alora a omorat 1200 de oameni. Israelul cu avioane si tancuri daca tragea in tot ce misca intr-o luna numai era nimeni in viata in gaza.
Singurii care trag in tot ce misca sunt palestinienii.
https://twitter.com/IsraelWarRoom/status/1722094567577538955
https://twitter.com/IsraelMFA/status/1722245076636807445
bonus: da ce avem noi aici ? un coridor facut de IDF pentru palestinieni…vai cum ii impusca la prima vedere….
https://twitter.com/AvivaKlompas/status/1722230803579716067
https://twitter.com/IsraelWarRoom/status/1722213649451012491
de-aia mi se taie din ratia de raspuns la comentarii? o ora da – 7 zile nu
Anla’shok …tu daca n-ai argumente in schimb ai atac la persoana …esti penibil!
https://twitter.com/visegrad24/status/1721923819655381392
lucrurile devin cu adevarat interesante
pt trolli muscali care vad ca misunati pe aici si mai nou sunteti mari iubitori de arabeti,voi realizati in prostia voastra eterna ca mare parte din oligarhia voastra muscala e formata din evrei?
in timp ce voi o ardeti pe net pt o cola si un pachet de tigari,baietii de etnie evreiasca detin o gramada de active strategice in mizeria voastra de tara,o sa fie chiar interesant cum veti gestiona anti semitismul ,cand musulmanii sunt vreo 20 de milioane si in mare parte radicalizati si babuinizati de genul daghestanezilor si cecenilor.
ce e amuzant la voi,e ca stati ca boii cu ochii pe monitoare zilnic si asteptati colapsul occidentului si al muricanilor si voi va dezintegrati pe zi ce trece.
Domnu’ cu paranoia. Nu e nimeni trol sau pro-rusia. Stim si noi că de acolo au venit evreii bolșevici in anii ’40-’50 si au făcut prăpăd între elitele României. Tocmai de aceea nu suportăm să vină ‘alde bibi care ne explică despre holocaust si despre poporul ales.
Știm cu toții că pâinea si cuțitul sunt la ei dar asta nu înseamnă că suntem si prosti.
Cum naiba’ super inteligenta armată israeliană a dormit in ghete aproape 10 ore, in timp ce ăia bubuiau tot ce prindeau?
Hai cu 2 nuke… ca e cerere mare… Si de la unii si de la ailalti… Sa inceapa balul… Vedem dupa cine ramane… Problema rezolvata definitiv.
Poate intelege soricelu’, despre ce era vorba acum 2 saptamani, cand am pomenit de Ilan Shor: https://www.bloomberg.com/opinion/articles/2023-11-07/why-is-israel-helping-this-putin-ally-evade-the-law?srnd=premium-europe#xj4y7vzkg
Daca militianul nu are acces la link, sa incerce aici: https://adevarul.ro/stiri-externe/republica-moldova/ilan-sor-extradare-israel-avertisment-kremlin-2314431.html
Militianu’ fiind nenea ala care-mi dadea lectii si-i tremura mana pe tastatura, cand a auzit de numele israelitului rusofon.
Ti-e dor de un pic de scarnanat bai fostule angajat stupid de la Dell?
Sunt aici multe moldovene care vin pt
lucru dar isi schimba „meseria” in cea veche.
Ilan Shor, necunoscut in Israel s a facut
„celebritate” in Moldova. Ambele exemplare
arata un grad inalt de ” inteligenta artificiala”
???
Cele mai multe „curve” sunt victime ale societăților primitive, patriarhale, din care pleacă și a ălora in care ajung. Clienții sunt calaii, cu nimic mai destupați la cap decât jegoșii aia pe care ii vânați acum.
Traficul de persoane e o plagă, nu o atracție turistică europeană, la fel cum nici victimele voastre și armata nu sunt entertainment, ci o drama fără sfârșit.
Șor pe de altă parte, dacă nu era agentul vostru era legat de mult. Să îți asumi responsabilitatea pentru magarii e un semn de maturitate și de respect pentru interlocutori.
Te-ai îmbătat și vb prostii de aceea ultimii 2 neuroni ?
Era pt Cristian P
Sar si eu cu 2 puncte:
1. O parte din indiferenta Hizballah poate veni din conflictul sectarian sh’ia vs sunni. In ambele tabere, sunt multi care vor sa fie martiri ucigand din secta adversa.
2. Conducerile in statele arabe stiu ca familia si tribul vin inaintea establishment-ului.
Stiu si supusii, intrucat asta este realitatea sociala si culturala de acolo.
Adaugati la cele 2 puncte importanta acordata, la arabi (si in islam, in general), mentinerii fetei (saving face) si aversiunea pt munca fizica.
Nu i rau sa incerci, dar sigur ca de data
asta n ai nimerit. Hizballa pur si simplu
nu vrea distrugerea Libanului tinand minte ca in 2006 Israel a distrus jumatate din Liban din cauza lor si chiar
casele lor situate in sudul Libanului.
Al doilea lucru e ca Americanii detera
Iranul , seful ideologic siit si sponsorul
Hizballa prin prezenta lor locala.
Democrații au blocat în Senat ajutorul de 14,3 miliarde pentru Israel, ajutor votat deja în Camera Reprezentaților dominată de republicani. Democrații vor să condiționeze ajutorul pentru Israel de o majorare a ajutorului pentru Ucraina. A început un schimb de lovituri politice la coaste în vederea viitoarelor alegeri, și un ping-pong politic cu ajutoarele, uite-le nu sunt. Practic republicanii i-au forțat pe democrați să-și dovedească lipsa de adeziune față de Israel, și asta ar putea să-i coste pe democrați la alegeri, având în vedere ce lobby are Israelul în SUA. Te întrebi de ce oare se împușcă democrații în picior respingând ajutorul pentru Israel.
https://www.reuters.com/world/us/us-senate-democrats-block-republican-bid-aid-israel-not-ukraine-2023-11-07/
Nu se inpusca nimeni in picior, banii sunt ai contribuabilului american nu ai comunitatii evreiesti,si prin urmare parlamentarii americani au tot dreptu sa se certe pe care sunt prioritatile contribuabilului american in politica externa
@Nicu
Vorbești din carte, teoretic, însă în viața reală relațiile contează foarte mult. Americanii știu lecția asta foarte bine, iar dacă cineva îi supără îi ard la ce-i doare mai tare: la bani. Sunt niște familii prin SUA care învârt foarte mulți bani și nu prea e recomandat să-i calci pe bombeu. În plus Israelul se descurcă fără 14 miliarde, Ucraina nu prea, și mai sunt blocați într-o situație extraordinar de dificilă. Eu unul apreciez că și-au depășit mult condiția oprindu-i pe ruși, dar ce li se cere acum, să-i împingă pe ruși dincolo de graniță, e inuman. E clar că s-au împotmolit, nu știu ce să mai facă, și au nevoie disperată de un ajutor suplimentar, care nu se întrevede.
Dacă amândouă fondurile de ajutor se blochează din cauza unor conflicte politice între republicani (care controlează Camera) și democrați (care controlează Senatul), în realitate Ucraina e cea care va pierde, nu Israelul. Deci democrații vor trebui să lase de la ei mai mult ca să deblocheze situația, dar câteodată nu rațiunea dictează, ci prostia.
@Dov
Democrații sunt de stânga și au o problemă cu Israelul, deși sunt printre democrați sunt evrei cu funcții importante precum Jerry Nadler. ”Squad” este fățiș împotriva Israelului, iar liberalismul nu prea se împacă ideologic cu conservatorismul și religiozitatea evreilor. Nu mai vorbim ce opoziție a întâmpinat Bibi când s-a dus în SUA să vorbească Congresului, încercând să oprească tratatul cu Iranul negociat de democratul președinte Obama. Am putea asista la o grotească luptă politică în care Israelul ar putea fi privat de ajutorul mai substanțial al SUA. Până unde vor împinge democrații această opoziție?
Inca o saptamana si se aproba tot.
Nu prea vor ei sa l tina pe Biden
cu limba afara, ca ultimul vrea si el
ambele alocatii.
probabil ca ai fost consilierul lui dragnea de l-ai sfatuit sa se duca in SUA sa il intalneasca pe trump l-a cum crezi ca merg treburile in SUA
”l-a cum crezi ca merg treburile in SUA”
Ce ironie, încerci să te dai deștept și ajungi să arăți că de fapt nu ști gramatică scriind despărțit ”l-a cum”.
Cratima o foloseai corect dacă despărțeai un pronume de un verb, dar ”a cum” din păcate pentru tine nu e verb, că nu exprimă o acțiune.
Mai înainte să dai lecții altora, ia și învață gramatica limbii române.
”Scrierea grupurilor verb-pronume
Elevii vor afla cand si de ce se scrie cu liniuta de unire (cratima).
Rostirea impreuna a unui verb si a unui pronume este marcata in scris prin liniuta de unire (cratima), care uneste cele doua parti de vorbire.
Liniuta de unire marcheaza in scris rostirea impreuna a doua parti de vorbire diferite:
– verb + pronume;
– pronume + pronume;
– alta parte + pronume.
Exemplu
1. Pe cine a laudat doamna invatatoare?
pe mine [m]-a laudat ”
https://www.scrigroup.com/educatie/gramatica/SCRIEREA-CORECTA-A-FORMELOR-VE71731.php
Ooo deja am deviat la gramatica,naspa, esti deja mult superior tot ce scrii pi ici trebuie crezut ca e purul adevar
Eh, cu „tontii” mai gresim, inclusiv eu, din cauza vitezei. Auzi, dar „sti” nu e cumva „stii”? Ma refer la asta: „Ce ironie, încerci să te dai deștept și ajungi să arăți că de fapt nu ști gramatică scriind despărțit ”l-a cum”.” 🙂
Intreb si eu, ca si mie mi se mai intampla sa gresesc…
Cum se scrie Ști s au Știi?
Te cam grabesti?
Democratii (majoritatea, cel putin) n-au o problema cu ajutorul pentru Israel, dar vor sa-i forteze pe republicani sa accepte si ajutorul pentru Ucraina (cu care se pare ca majoritatea republicanilor nu e de acord). Consider ca e o strategie buna – Ucraina nu trebuie lasata sa piarda, sub nicio forma.
https://israelpalestine.liveuamap.com/en/2023/7-november-civilians-pass-through-the-evacuation-corridor#
https://twitter.com/cogatonline/status/1721823085467222399
Razboi, sufletele miloase sa fiu linistite
https://www.cnn.com/2023/11/07/opinions/israel-hamas-gaza-not-war-crimes-spencer/index.html
Unde i ala de la carciuma ?
It continues today… https://twitter.com/i/status/1722214033712103932
https://israelpalestine.liveuamap.com/
La prima vedere in ultimele 24 de ore sunt cam multe evenimente pe granita cu Libanul.
Nu stiu daca e cazul sa o caracterizez ca pe o escaladare dar e o crestere a numarului de atacuri de o parte si de cealalta a granitei. Ieri erau mai putine.
Una din cheile reușitei atacului terorist Hamas din 07.10.23 a fost neimplicarea altor actori regionali, păstrarea secretului. Dar tot asta le va pune și capac, căci și-au depășit condiția. Există o ordine și acolo, iar Hamas a sărit rândul așezându-se în față, și în consecință vor fi primii la încasat. Calculele Hezbollah vor fi cinice: vor sta pe bară privind cum israelienii îi extermină pe Hamas, n-au niciun interes să se subordoneze unei grupări inferioare, pe deasupra și sunnite. Astfel le vor arăta confraților din zonă ce înseamnă să faci ceva de capul tău și să nu te subordonezi sau să te aliezi cu Hezbollah. Ei vor interveni eventual doar după ce Hamas vor fi dezmembrați, când toată lumea va crede că va urma pace, poc, în acel moment ei pot să atace. Așa s-au păcălit aliații NATO în 2014 după episodul anexării Crimeii, toți au răsuflat ușurați că n-o să fie război, șefii decretau la TV că știu ei că gata s-a terminat, crezând că prădătorul era sătul, dar n-a fost așa. Imediat după anexarea Crimeii și aparenta ”pace”, conflictul a izbucnit în altă parte, în regiunile separatiste. Donbas și Luhansk.
Deci logica spune că nici Hezbollah nici Iran nu se vor implica până ce Hamas vor fi nivelați. În acel moment Israel va mai pierde din susținerea internațională, armata va fi mai slăbită, vor fi obosiți fizic, psihic și mental, dornici să se termine, americanii plictisiți să tot aștepte își vor reloca trupele, portavioanele, acela va fi un moment periculos când acești actori belicoși pot ataca.
Chiar nu cunosti armata Israeliana.
Daca Hizballa vor ataca, Libanul se v a intoarce la era de piatra mai mult decat
in 2007.. Chiar acuma jumatate din populatia din sudul Libanului s a evacuat inspre nord. Ei stiu bine lectia
din 2 razboaie cu noi, si in special acuma cand armata sade pe gardul lor.
If Palestinians Wanted Peace And Prosperity, They’d Already Have It
https://thefederalist.com/2023/11/08/if-palestinians-wanted-peace-and-prosperity-theyd-already-have-it/
Remember the marking of the houses of Jews in France? ?
The French police are currently investigating the case and report that a couple of Moldavian origin has been arrested who committed the acts under Russian guidance. According to the French investigators, a recording was heard in which an instruction was given to the couple to perform the acts for a respectable payment.
The couple’s phones led the investigators to two more people who committed the acts and discovered that it was the same contact who also gave them the instruction to commit the acts.
Also, the French police discovered a bot network belonging to the Russian Wagner group which published these contents on all the networks.
Politia israeliana prin bransa 433 , bransa de crime grave, este ocupata acuma numai cu adunarea de dovezi de
crime al Hamas printre care viol, rapiri,
omoruri, dislocare de membre , decapitari, incendii, arderi de oameni vii….
433 incep cu acesti ticalosi care sunt deja prinsi, vreo 200 si continuand cu dovezi scoase din aparatele Gopro care
le au purtat aceeia care au fost omorati
de fortele diferite . Aceste dovezi includ
si altii care au reusit sa fuga dar in majoritate sunt stiuti de autoritatile relevante.
In plus de asta cu cat progreseaza luptele vor fii prinsi inca alti banditi .
Aceste dosare vor fii pregatite si aduse la Ministerul de Justitie.
Knessetul o sa legisleze o lege/legi speciale pentru acesti banditi Hamas,
legi care n au avut loc pana acuma in Israel.
Acei ticalosi care au sa ramana in viata vor fi judecati in conformitate cu aceste legi.
de ce nu faceti ca rusii?
muscalii cauta familia teroristului si plecau toti odata, capre, tot
De ce nu??
Partial se poate ca da, dar nu stii toate
numele de la toti sobolanii din tunele.
Stii tu??
Nu asta a vrut sa zica. Nu sunt prea multe dovezi dar aparent rusii prin Spetnaz cautau familiile teroristilor si ii omorau pe toti femei, copii , batrani.
La noi nu se face asta, cel putin nu
intentionat, insa daca teroristul se ascunde
in casa sub fusta, treaba lui.
Chiar acuma vad la tv cum intr un apartamen
e camera in care au dormit copii si in
cealalta e un atelier de drone. E cam greu de
facut o selectie, nu?
Hamas Ally CAIR Has Been Operating With Impunity Inside America for 30 Years
https://www.realclearwire.com/articles/2023/11/08/hamas_front_has_been_operating_with_impunity_inside_america_for_30_years_991289.html
„50,000 GAZANS LEFT TODAY THE NORTHERN PART OF GAZA STRIP ON THEIR WAY DOWN SOUTH. HAMAS LOST CONTROL!”
In fiecare zi Zahal acorda trecere inspre
sud pe drumul Salah al Din, de o saptamana deja. Hamas a vrut sa stearga fotografiile astea cu steaguri albe si chiar au tras in acesti oameni care reprezinta cea mai amara pierdere si chiar cea mai mare jignire de onoare.
Ce dracu au crezut???
Ambulante
WATCH: Hamas uses ambulances to transport terrorists, weapons – IDF https://www.jpost.com/israel-news/defense-news/article-772341?utm_source=jpost.app.android&utm_medium=share
Atacuri aeriene ale IDF ANULATE din cauza prezenței unor civili în zonă
https://x.com/IDF/status/1722801833691726111?s=20
Interviuri elocvente despre folosirea abuzivă a ambulanțelor și a spitalelor de către hamași
https://x.com/IDF/status/1722766240786080129?s=20