Pentru inceput – versiunea mai… traditionala, adica un Kongsberg MCT-30 (care este echipat si cu APS hardkill LEDS al SAAB):
Sau poate un Lance, ca si la Agilis? Da, in videoul urmator e doar Piranha III… poate le echipam si pe alea ale noastre pana la urma 🙂
Avem totusi o poza cu Piranha V si Lance, una sub alta bineinteles:
Si daca tot suntem la Lance, iata si versiunea ei teloperata – Lance RC:
Ar mai fi si varianta cu turela Cockerill 3000:
… sau 3300:
Ce ar fi de dorit, macar la capitolul turela si arme, daca nu si la drivetrain, solutie comuna intre Piranha V si Agilis…
In fine, sper ca programele noastre sa nu se termine asa:
Bani sa fie … PSD stie unde sunt 🙂
Marius Zgureanu
Stupid kuweit drifter…or was it…a side wheelie?
Mai nou armata ar fi ramas fara cauciucuri de iarna din cauza… rachetelor Patriot. National da vina pe rachetele Patriot pt ca nu sunt cauciucuri de iarna, dar si pt ca nu se mai fac angajari. Spun ca trebuie platit ”obolul” catre americani si firmele lor de lobby. Tonul este, clar, unul de revolta antiimperialista. Nici Sputnik nu putea mai bine. Adica, inteleg eu, armata a avut in fiecare an cauciucuri de iarna, pana anul acesta, cand ni le-au furat imperialistii si firmele lor de lobby.. Ce se intampla cu jurnalismul in tara noastra?
bine ca au fost banii de vin la marina,
io zic daca le dadea si la trupele de uscat ratia de tarie nu erau…atatea nemultumiri,
apoi, turele nu stim cand se vor monta pe piranii,
ca s-ar putea ca turela sa se apropie sau sa depaseasca pretu trasportorului de trupe,
nu in ultimu rand, rata crescuta de indisponibilitate a pirania III este vorba cantecului: o poveste fara sfarsit,
asa ca sa pui pe o piranie o turela care are un pret apropiat al transportatorului si sa stea in garaj sau prin unitatea de reparatie,
mai bine nu,
contractu pirania III a fost smen. punct.
si de la capat: contractul trebuia sa prevada explicit raspunderea producatorului pt defectiuni o anumita perioada: 1, 2, ani sau nu stiu cati km
asa am luat niste fiare rujinite,
si cu banii dati si fara transportoare,
dar la o firma mare ca elvetienii si asociatii lor producatori de piranii nici garantia nu mai este ce era candva, poate fi o hartie fara nici o valoare buna de dus la gunoi
iubesc tradarea dar urasc pe tradatori
Cateodata, mai nou tot mai des, stau si ma intreb daca nu cumva toti din SRI si DGIA sunt angajati pe PCR(pile, „cunostnte”, relatii).
Astia manipuleaza dimineata, la pranz , si seara opinia publica din RO pt a nu se face nimic pt echiparea armatei, de vreo 2 decenii, si „serviciile” stau cu degetul in nas, ca niste copii de gradinita….
Parca ar fi din alt film ! Serviciile, adica….
Ca tot venii vrb de turele pt TBT-uri, dupa cum se vede in tendinta contemporana a tunurilor automate care doteaza aceste turele, calibrele tunurilor devin din ce in ce mai mari….30, 35, 40 mm in curand se va putea ajunge si la 57 mm ceea ce nu ar fi rau dar pana la 73 mm nu este decat un pas si ne vom intoarce de unde m plecat…..adica de la BMP-1…Bine sper ca se vor opri pt, calibru de tunuri automate la 57 mm, calibru ce nu ar trebui abandonat din dotarea Armatei romane si introdus si calibrul de 40 mm la tunuri automate utilizat acum de francezi.
Da,toti dobitocii analizeaza si diseca aceasta achizitie mai mult decat necesara armatei noastre, zilele acestea! Subit, toti latraii se pricep la armament, stiu ei ca nu „ne trebe”, basca faptul ca „Rusia e da best si tehnica ivaneasca e super haraso”. Asa se intampla de fiecare data cand armata incearca sa se doteze, imediat sar pitpalacii ca uite de-aia n-avem spitale, autostrazi, bla,bla…Ignore total si hai cu achizitiile! Sa moara duzmanii…??
Asta nu-i jurnalism este ori tampenie pura ori manipulare. „Jurnalistul” ala ar trebui sa stie ca bugetele sunt total diferite pt achizitii, salarii sau intretinere.
Inca de ieri mi s-a parut suspect baiatul ala.
cum il cheama ? sa il caut pe facebook sa ii fac o bucurie
Sincer nu stiu daca chiar exista anvelope speciale pt TABuri, in general anvelopele respective sunt pt utilaje grele, gen IFuri si nu sunt Made in Rusia, adica ar putea fi dar nu cred.
@Victor
Chiar nu ma pricep la ”cauciuce” si imi pare rau de asta.. 🙂
Constat insa ca unii se pricep la orice.. 🙂
Apropo de cauciucuri, la finalul ultimului videoclip (cu Piranha V cu rotile in sus) este un alt videoclip intitulat: „Cool new army tire technology” si un altul cu „Cool Airless Tires MICHELIN ” (pe YouTube amandoua).
Tot de la ciuhabi am vazut un clip in vara in care unul iesit pe geam a schimbat roata masinii in timp ce aceasta rula pe 2 roti
Cine e redactor sef la National? Sa stim cam cine papa substante maronii.
ar fi necesar un tun macar de 35 mm. si niscaiva atgm.
Nu va uitati si nu va mai amarati cu astia de-alde National. Sunt niste lepre punct.
Imi plac amandoua dar Kongsbergul e cam inalta plus toate brizbrizurile alea de pe ea (nu ca ar fi inutile). Pare cam mult pentru un vehicul deja inalt.
Are avantajul ca poti instala inclusiv tun de 40mm.
Ai optiunea de a instala APS.
La turela Lance imi place compartimentarea, pentru cresterea protectiei.
Are rezerva de munitie mai mare: 200 fata de 150 la Kongsberg.
Poate instala si calibrul 35mm, fara modificari majore in turela. Poate ar trebui sa ne gandim la asta.
Ambele turele au posibilitatea de a instala rachete AT (2 Lance, 1 Kongsberg).
Oricum, daca CTAS 40mm se va dovedi viabil, pe viitor poate fi instalat pe oricare din cele doua turele.
Una peste alta, as merge pe Lance (de vazut daca varianta cu 2 operatori in turela sau RC), mai ales ca si pentru Agilis ar fi prima optiune, cu sanse mari sa fie integrata in productie undeva in tara. Par sa se fi purtat ceva discutii privind Arsenal Resita.
N-am gasit date despre mase si despre preturi pentru Kongsberg si Lance.
” $371 million U.S. Army budget for General Dynamics‘ Stryker armored vehicle. General Dynamics will equip the Stryker 8×8 armoured vehicles with a Medium Caliber Remote Weapons Station. ” Cate bucati?
https://thaimilitaryandasianregion.wordpress.com/2015/10/31/stryker-8×8-vehicles-kongsbergs-mct30-remote-turret/
cica ar fi 83:
http://www.army-guide.com/eng/product4902.html
Piraniile astea au o problemă MARE cu centrul de greutate. Nu le văd în clar luptând pe dealurile patriei, cu ditamai turela pe cataligele alea de suspensii…
LAV-25 (Piranha I), LAV-III (Piranha III, Stryker), Piranha V:
Faine, mai ales ultima a noastra.
Sper, atat, sa nu puie cauciucuri Made in Russia ca la Saur 2.
M-am interesat vis-a-vis de anvelopele care „incalta” transportoarele romanesti si absolut toate sunt fabricate in Romania, inclusiv cele pt SAUR 2…
Vezi ca esti la un pas sa te banez definitiv…
Pe Saur 2 te-ai uitat ?
Si oricum de multe ori nu mi-ai postat totate comentariile desi aveam dreptate, vrei sa ai doar tu ultimul cuvant !
Poti sa ramai cu ale tale comentarii si site-ul tau !
SAURul 2 il stiu de la surub la pana la sistemul de propulsie pe apa, este TABul meu de suflet si ca sa stai tu linistit am sunat la UM Moreni de i-am intrebat pe oamenii aia de-l tin acolo: anvelopele sunt romanesti, la fel ca in cazul restului TABurilor…
e propaganda ieftina si atat.
nu cred ca sunt de vara sau iarna ca la turisme.
Nu
Cum a ramas cu integrarea HAWK cu Patriot? Oare se va ocupa Raytheon de asta?
HAWKul este integrat cu Patriot din nascare :), radarul Patriot poate conduce focul cu HAWK ( s-au facut trageri), problema acum este daca vor mai moderniza racheta sau o vom folosi asa.
Din surse cu totul neoficiale, batalionul de HAWK de la Clinceni va fi un pic cam dezmembrat, bateriile sale urmand sa fie alocate pe langa Patriot si cu asta am rezolvat problema…
Multumesc.
Te contrazic. Am vazut si TAB-uri cu anvelope fabricate altundeva decat in Ro.
@Victor Am lucrat 10 ani intre amfibiile romanesti si nu am vazut anvelope de productie ruseasca. Si asta intre anii 1971-1981. Asa ca las-o mai moale.
Între anii ăia se produceau anvelope în România, de firme românești. Acum care sînt firmele românești care fabrică anvelope? Mă refer mărci românești, nu fabrici cumpărate de mari producători cim e fabrica Michelin de la Florești. Iar anvelopele Kama sînt rusești și le-am văzut montate pe multe vehicule ale armatei.
https://youtu.be/7oHXf_Y2FEc
Joc joc dar cam așa ar putea fi și în realitate pe un asemenea teren…
Reamintesc ca Piranha III e un foarte bun transportor. Romania in schimb a cumparat un semifabricat . Evident cu procedura de urgenta.
Fara turela ( ca erau citeva zeci de turele istaeliene cu mitrsliera fe 12,7 mm in depozit cumparate anticipat fara cap si cu posibila spaga )
Ca oricare semifabricat , ” integrarea” facuta de romani a fost deficitara . Iar atunci cind cumperi o masina fara cabina si fara tabloul de bord , cam greu sa ceri garantia integrala a producatorului.
Acum fiind noi romani cu mot 🙂 ,ori vom integra ceva turele ramase prin depozite , ori vom cumpara ceva cu iz de spaga.
Ca sa facem ca polonezii , concurs si pentru turela, nici poveste.
Oricum nu exista in spatiul public vreo documentatie privind a ce doreste sa faca armata cu Piranha V si deci , ce armament , tutela , sisteme de control si ochire se doreste pe ele.
PS.
Restul de Piranha cumparate pentru integrarea unitatii care are deja sasiul IIIC in dotare , sint punct comanda , transmisiuni , purtator de aruncator ( presupun calibru 120 mm NATO) . Integrate cu cele 30 dotate cu mitraliera de 12,7 mm si fara nici o bucata cu tun / mitraliera calibru 30 sau 40 mm. face sa se tavaleasca de ris oricare Ivan din Crimea.
Sau vom da jos turelele si vom monta altele , eventual si cu lansatoare Spike sau rachete AA ?
Posibil dotate cu torpile AA ? 🙂 🙂
In proiectul de achizitie Piranha V la obligatii scrie si ca cele pe care le avem deja (P3) vor fi cumva aduse la acelasi nivel …
Sa nu ne trezim cu uratenia de Samson Mk 2 RWS, GDELS a pus-o deja pe ASCOD:
https://below-the-turret-ring.blogspot.ro/2017/08/
si un para cheie in caz ca la tampitii nostrii le vine aceeasi idee ca lituanienilor cu Boxer:
„Compared to the Puma’s turret, the Samson Mk II RWS is in many aspects a downgrade.”
(articol intreg aici: https://below-the-turret-ring.blogspot.ro/2016/06/)
„Motorasul” ala MT892 de pe Puma IFV…ce ar merge pe un Bizon… 🙂 cam rapid, ce-i drept, dar…
Yeap:
https://mtu-online-shop.com/print/3232171_MTU_Def_spec_10V890.pdf
Chiar si pe un T-55 transformat in vehicul de sprijin cu foc, cu sisteme de arme gen Terminator sau pe acolo. Sau cu turela Valhalla 57 mm plus bunatati.
E drept ca la T55 ar ramane doar carcasa dar ar iesi un utilaj pe cinste.
e un pic „cipat” ala de 1360 dar avand in vedere ca mai mult de 3-4000 de km nu face un tanc e ok. Nu stiu de ce, dar nu am incredere in motoarele care sunt optimizate doar din cauza electronicii. Dar ar transporta carcasa aia de T55 extrem de rapid 😀
Mai mult de 1100 CP n-ai nevoie la un T-55 din categoria aia, care nu trece de 45 de tone… transmisia e la fel de importanta.
http://expressdebanat.ro/armament-nato-produs-la-resita-primarul-nelu-popa-imi-pun-mari-sperante-in-rheinmetall/
Off topic cu scuzele necesare, foarte posibil că Rheinmetall sa fabrice turela pentru Agilis la Reșița….Doamne ajuta!!!
Daca asta e off topic…eu sunt Michael Jackson.
Si cum noi stiam ca MJ nu era oltean, turela va fi fabricata la Resita!URAAAAA! 🙂
numai sa mai aibe cu cine. Am un fost coleg la Velocity si-mi spune ca situatia fortei de munca este indigo de grea.
Pur si simplu nu mai gasesc oameni.
↓ douchebag of the week…
Opinie Dragoş Dragoteanu, Euroest: Unii antreprenori au început să aibă atitudine de asistaţi social. Caută probleme la soluţii, nu invers! „Nu găsim oameni, forţă de muncă“. Serios? Mai bine ne obişnuim, de principiu, că oamenii buni trebuie să fie plătiţi (mai) bine sau pleacă la altii. Asta e economia de piaţă. Sau nu ştiam asta?!
http://www.zf.ro/eveniment/opinie-dragos-dragoteanu-euroest-unii-antreprenori-au-inceput-aiba-atitudine-asistati-social-cauta-probleme-solutii-invers-gasim-oameni-forta-munca-serios-bine-ne-obisnuim-principiu-oamenii-buni-fie-16826174
Deocamdata tunul de 30mm va fi sigur fabricat la noi, speram acum ca si turela pe care MApNul o va alege, senzorii etc.
George GMT
21 noiembrie 2017 at 18:06
SAURul 2 il stiu de la surub la pana la sistemul de propulsie pe apa, este TABul meu de suflet…
Și al meu…
https://www.rumaniamilitary.ro/saur-2-o-necesitate
si io, pui-pui „mashcota” mea 🙂
No’ amu’:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1a/SAUR_2_at_Expomil_2011_%284%29.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/af/SAUR_2_at_Expomil_2011_%283%29.jpg
https://21stcenturyasianarmsrace.files.wordpress.com/2014/08/romanian-saur-2-apc-8×8.jpg
http://romarm.ro/qrtfiles/uploads/2014/05/Saur-2-cu-Turela-ATE-Decupat-v2d-din-Picture-111-copy.jpg
Il iubim ca-i al nostru speram noi ca Agilisul sa iasa cat mai repede si sa-l iubim si pe el 🙂 .
Pana la urma RoMilitary, cand s-a „nascut” a deschis ochii pe SAUR 2 si mai apoi toate campaniile noastre in favoare unei industrii nationale, offset etc au avut SAURul 2 in centrul lor, direct sau indirect…
Eu am facut armata in Germania (fiindca am fost FUGAR…), dar nu cred ca acolo sa fie altfel decat in Romania pe partea de cauciucuri la masinile de teren si pot spune ca nu aveam asa ceva ca cauciucuri de vara sau de iarna. Orice cauciuc de teren este oricum mai bun decat un cauciuc de iarna, fie pe Fuchs, pe Wolf, pe UNIMOG, pe camioanele de teren MAN de 5, 7 sau 10 tone in Germania, sau pe oricare alta din Romania.
Cred ca e doar o besica precum altele, lansate de cretini pentru cretinii A3.
Sry de limbaj, dar…
Razvane, poti fi si Sinead O’ Connor daca vrei, conform titlu articol e off topic, in rolul principal ,,juca” Piranha 5 :)))….
https://www.facebook.com/mapn.ro/?hc_ref=ARRvXdOhTS0YLQ-KPTJ8G68wjmMnvgan2pMFQVtCLyaL37vni6LG3CTfTp3MWwL3ogs
La ultimul antrenament pentru ziua nationala au fost prezentate si 3 Piranha V – min 12
*editat – Postat ca articol, multumim.