Ceva cu totul nou si inedit: Belarus Army!

2T Stalker, este un vehicul pe senile multirol, construit de bielorusi si destinat a fi folosit pentru diverse misiuni cum ar fi: recunoastere, lupta cu blindatele inamice sau antiaerian.

 

Constructorul sustine ca Stalker-ul are chiar si tehnologie stealth, fiind foarte greu observabil atat cu ochiu’ cat si cu radaru’. Este echipat cu un tun calibrul 30mm, mitraliera de 7,62 jumelata, lansator automat de grenade, calibrul 30mm si are de asemenea lansatoare retractabile, care pot folosi atat rachete AT cat si rachete AA, sistem de control al focului zi/noapte, sisteme pasive de detectare a iluminarii laser si poate fi echipat cu o gramada de alte chestii, la cererea clientului, fiind adica o platforma deschisa.

Caracteristici:

Greutate-27 to

Viteza-95km/h, extrem de rapid pentru un senilat

Raza-1000km

De asemenea poate duce 10 rachete si 12 mine AT

Pe langa faptul ca arata bine pare si foarte versatil, iar protectia in fata minelor este echivalenta cu cea a unui MBT. Intrebarea, devenita din ce in ce mai retorica din pacate, este de ce nu putem si noi sa producem asa ceva?! In mod sigur nu-i cine stie ce tehnologie foarte avansata si nici nu cred ca am saraci, daca am face si noi ceva, din cand in cand. Adica sa producem cateva zeci de vehicule pe an, in valoare de cateva zeci de milioane de euro, este chiar atat de scump pentru bugetul Romaniei?!

Sau prostia si delasarea, plus incompetenta, chiar au devenit sport national?!

Sursa+foto: worldwide-defence

 

15 comentarii:

  1. Din poze s-ar parea ca are lipit de suprafata un „linoleum” din ceva substanta absorbanta radar.

    Nu vad mitraliera jumelata.

    Unde e lansatorul automat de grenade 30 mm?

    Cum sunt retractabile lansatoarele de rachete?

  2. Salut . Dupa cum arata acele lansatoare cu aceea aripioara -capac din lateral pe pilonul portlansator cred ca e vorba de acelasi sistem folosit aici http://www.youtube.com/watch?v=jj9HYGTHnf8&feature=related sau http://www.youtube.com/watch?v=n57sD1a_eJ8&feature=related . Au avut de unde studia ca doar au inca destula tehnica sovietica ca si ucrainenii care scot acum propriile arme , sa nu uitam si cazul multor fabrici ce au fost pe treritoriul fostelor republici „socialiste sovietice ” cum a fost in cazul lui T-80 ce se fabrica in Ukraina si in rusia la Omsk.

  3. Vedeti aici http://www.military-today.com/apc/2t_stalker.htm in ultima poza e mitraliera si in filmulet cum se escamoteaza lansatoarele .,cred ca aruncatorul de grenade automat e in partea dreapta tunului de 30 asa cum e configuratia la bmp-3 masinaria e super dar probabil ca se va spune ca are un calcai al lui ahile ea neputand transpota si vreo grupa de soldati dar e ca vehicul de lupta e taree are toate armele incorporate in ea .

  4. Romania a intrat in UE, si-a vandut toate resursele catre tari din UE pe nimik, a urmat instructiunile Bancii Mondiale si FMI si asa cum ai zis, cu largul concurs al politicienilor nostri si al oamenilor lor din teritoriu ( aici ma refer la directorii politici de uzine si fabrici din anii 96-2003 ) au pus pe butuci toata industri romaneasca:
    – Belarusul face tractoare Belarus ( piata romaneasca e plina de ele – ieftine,solide,etc) – Tarctorul Brasov e inchis din 2003 iar acolo se afla un superb Mall din cate stiu eu.Cine a contribuit? – 6-7 politicieni care au supt fabrica prin firme capuse + directorii si sefii din uzina + sefii de sindicat + pulimea care a pus botu la cateva prime si salarii
    – Inmulteste exemplul de mai sus cu X 100 ( Avioane Craiova, Roman, Vagoane Arad ,Ele ctroputere Craiova (si acolo e un Mall facut de 2 poponari belgieni), e,etc,etc,etc,etc,etc,etc

    De vina suntem noi toti!
    Succees Belarusului si poate ne vinde si noua vreo 10-15 bucati , ca deja Romanika e plina de autobuze, tractoare, troleibuze din Belarus- de ce nu si arme ?

    • nu ai vrea sa traiesti in Belarus:
      -108 % inflatie in 2011
      – undeva la 400 RON salariu minim
      -gazoductele sunt controlate de Rusia acum
      -democratie inexistenta
      multe sunt de spus despre Belarus.in conditiile in care Lucasenco manifesta o oarecare apropiere fata de UE s-au deschis portile spre produsele belaruse.un exemplu care imi vine in minte acum: Chisinaul a obtinut un imprumut de la EU si a achizitionat troleibuze din Belarus (licitatie).
      referitor la companiile enumerate de tine;
      -Roman produce….pt export mai ales
      -ASTRA Arad traieste.produce in continuare vagoane si pt export,troleibuze si mai nou tramvaiul Imperio
      -Electroputere Craiova – pacat de ea…dar cativa directori,ingineri cand au plecat, au luat si planurile unor componente (sau a locomotivelor-nu mai stiu sigur).au infiintat Softronic si fabrica deja doua locomotive noi ( intr-o oarecare masura) Phoenix si Transmontana (a exportat prin Ungaria).aici mai mentionam si Remarul Cluj
      ai mare dreptate…economia au pus-o pe butuci.dar nu putem sa ne comparam cu Belarus.pai sa-i intrebam pe cei de la MFA Mizil (companie privata) de ce nu vin cu un produs nou?fara sa astepte contracte cu statul. sa iasa pe piata si sa se bata cu producatorii de profil

    • acum vreo cateva zile mai multe trenuri de mare viteza din Franta au ramas blocate muuulte ore din cauza ….zapezii iar prin Polonia s-au ciocnit doua trenuri.daca vom privi doar la antene nu vom sti ca nenorociri se intampla si pe la case mai mari si vom spune ca acestea sunt posibile doar in Romania de vina fiind sistemul si nu noi toti, oamenii care alcatuiesc acest sistem

    • Hala 1 de la ALRO Slatina va fi un magazin Dedeman .

  5. Ceva la fel de interesant, mai ales ca Romania ar vrea sa-si modernizeze sistemele SA-8, desi cred ca se va lua ceva din Vest in loc de Belarus:
    http://www.armyrecognition.com/milex_2011_daily_news_actualites_pictures_video/milex_2011_belarus_company_tetraedr_presents_the_t38_stilet_short_range_air_defence_system_2705114.html

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *