In carne si oase – cel putin asa este laudat demonstratorul prezentat la DSEI:
By RBSL, „ofcourse”, asociere care a mers mai bine decat cea de la noi pentru AGILIS.
Ca asa-i in tenis!
Niste poze de aproape se gasesc aici.
Turela Challenger II modificata de Rheinmetall
Sa ne reamintim ca armata britanica a receptionat 386 de tancuri Challenger 2, dar in inventarul activ au ramas doar 227. In viitorul apropiat se asteapta ca inventarul activ sa scada doar la doua regimente de cate 58 de masini fiecare, deci pentru modernizare se intrevede a fi destinate pana la 150 de carcase.
Parca erau unii prin spatiul carpato-danubiano-pontic care cautau niste batalioane de feline grele pe la aliati si cu chiu-cu-vai abia gasisera 60 de Leoparzi v2…
Marius Zgureanu
Surse:
https://www.janes.com/article/91059/incisive-firepower-dsei19d2
Citeste si:
https://www.rumaniamilitary.ro/challenger-vs-leclerc-i
https://www.rumaniamilitary.ro/challenger-ii-se-da-cu-rosy
https://www.rumaniamilitary.ro/challenger-2-ar-putea-primi-un-nou-tun-rheinmetall
.
România are nevoie de un tanc fabricat in număr cât mai mare pentru a-și asigura ușor suportul logistic. Abrams, tancul principalului aliat al României sau Leopard, ar fi soluția pt noi.
Dacă va fi ministru al apărării domnul general Ciuca , poate ….dar nu cred ca vreun politician numit pe aceasta functie , il i va interesa dotarea armatei …. au alte interese ….. sper sa fie domnul General
Poate fi ministru anul acesta dl. Gen. Ciuca? E inca seful statului major…
Offtopic!
Aș fugi de feline….
Din ce am citit, nu prea sunt compatibile diversele modele de upgrade din decursul anilor….bine ,cu bani, le faci pe toate, dar nu merită….
Mai bine Abrams, fie el nemodernizat in prima fază,
modernizat mai incet, dar măcar le ai în curte….
Si toate odată, nu cu 1 batalion la 10 ani…
Mă rog, e părerea mea….
Poate așa ne reparam / consolidam și noi podurile ?!
nu cred ca „imperiul” se lasă fără rezervă pentru nevoia acelui locuitor zglobiu carpatic-danubiano-pontic.
ps….and abrams for us !
Oare ar fi intelept sa iei Challanger 2 nemodernizate?
Au 75 de tone !
Au doar 6 perechi de galeti si din cate stiu eu nu au snorkel
La acestea mai adauga cele doua butoaie de motorina, blindajul lateral al senilelor si cele doua sisteme de contramasuri electronice.
Cele nemodernizate au motoare Perkins de numia 890 CP (cele mai noi au motoare Perkins de 1200 CP)
Anul trecut le-am vazut in Oman si pe cele din UK si pe ale Omanezilor (fac aplicatii impreuna aproape in fiecare an), care de ceva timp oscileaza intre a cumpara Leopard sau K2
– munitii -dedicate si fara gama larga de furnizori;
+ atentie acordata confortului echipajului si nevoilor fiziologice.
ar merita doar in contextul trecerii la tunul RH-120, altfel e linie tehnologica moarta.
Motorul e iar putin cam subdimensionat fata de masa testoasei:
https://www.rumaniamilitary.ro/challenger-vs-leclerc-i
da, insa la 75 de tone (va ajunge probabil peste 75) multe poduri ii sunt neacesibile, deci va trebui sa treaca prin albia raului
deasemenea la doar 6 galeti pe senila, si 500 mm latime, nu stiu zau cum se va descurca dupa o ploaie zdrava sau primavara dupa dezghet (Leopard are 7 galeti 635 mm latime la 63 de tone)
da, stiu, am si dezbatut asta
Abram câți găleți are?
Șapte, sunt poze câte vrei pe net….
câte vrea veorica?galeți doar 7.
Sapte, insa senilele (uzura lor prematura) a fost una din principalele probleme. Actualmente din cate stiu au acelasi furnizor ca Leclerc, Challenger, Ariete si Leopard: http://www.defence-st.de
Aceasta se pare ca erau cauzele uzurii:
” In addition, the M1’s suspension and track system suffers from a propensity for throwing the track off the tank. In particular, the armor that covers the top of the track system has a habit of trapping mud, snow and sand around the drive sprocket (the wheel which actually moves the track), which causes it to throw the track off the tank. Despite the Army’s insistence that this problem has been solved, it was recently cited in a British Army review of the M1 tank.7 That article cites:
– Poor suspension when compared to the excellent system on the Challenger (British main battle tank)
– Short track life
– Rear skirting plate allows mud to build up around sprocket, thus encouraging a thrown track”
Astea erau chestii care erau valabile circa 1981. Serios acum, ne apucam sa citam din POGO?
„Actualmente din cate stiu au acelasi furnizor ca Leclerc, Challenger, Ariete si Leopard: http://www.defence-st.de”
Pentru Leclerc, nu stiu de unde proveneau primele senile în aluminiu denumite V2, dar ultima transà plus re-echipàrile au senile V5 din otel si sunt furnizate de Diehl Defense în colaborare cu Nexter.
DST apartine de Krauss-Maffei Wegmann Group
Aici spun altceva: https://www.army-technology.com/projects/leclerc/
Insa s-ar putea sa le furnizeze alte componente pt trenul de rulare
Cat despre probleme la senile (si nu numai):
Pag.5 : https://www.gao.gov/assets/220/213784.pdf
Pag 34&35: https://apps.dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/a476340.pdf
Si solutia sa nu le mai sara senilele de pe galeti in 1997: https://www.true-lock.com/milsupport.html
Problema nu a fost legată de „Road wheels* cu de „drive sprocket wheels”. Daca este o problema de ce nu te uiți la că mult mai contemporane și nu la chestii de la 1900 Toamna care au fost rezolvate cu decenii în urmă.
Englezii au avut intotdeauna probleme cu motoarele, de la Jaguar la Challenger, submotorizare, nu se compara cu ce scot nemtii, americanii si japonezii,chiar si francezii
Au decazut si la tunuri si erau nr 1 la 105 mm,au ghintuit,nu cu lisa
S-au scos la blindaj, SCF, echipaje si fierbatoarele de ceai din tancuri
Waltzing Matilda, Waltzing Matilda… Cred ca solutia e Abrams, totusi… Sunt multe, sunt bune, se vand si resapate (romanului ii place un deal second hand…), ne-ar ajuta sa avem acelasi echipament cu cel mai de baza aliat!
La situatia noastra, Challenger ar fi un ozn ptr tanchistii nostri. Visam la Abrahams, asa cum visam la corveta / Damen…SI nici astazi nu e clara licitatia…
e clara, e decedata.
Un nou MBT pt ArmRo trb sa plece de la experienta acumulata in conceptia si productia TR-77/-85/-125 dar mai ales pe baza TR-85 M1, cu 6 galeti de rulare pe fiecare parte la fel ca la TR-85, pt ca avand 7 galeti de rulare precum M-1 Abrams sau Leopard-2 poate fi prea greu, mai ales daca se va adauga un blindaj mai tare si motor mai puternic de minimum 1200 hp plus tun cu munitia aferenta de 120 mm si Trophy.