Charles de Gaulle iesind din doc
Dupa sase luni de reparatii si modernizari, portavionul nuclear Charles De Gaulle a fost declarat apt de lupta. S-a lucrat la sistemele de comunicatii si armament, la modernizarea instalatilor care asigura confortul echipajului la bord, la reactorul nuclear si la sistemul de propulsie.
Aceste lucrari de intretinere si modernizare erau programate si fac parte din calendarul normal de mentenenta al navei. 950 de oameni au lucrat la nava depasind, un million de ore/munca.
Astfel pe langa lucrarile de mentenenta programate, au fost efectuate si lucrari de modernizare, care au constata in aducerea tehnologiei folosite pe nava la zi, mai ales in zona de comunicatii si razboi electronic, dar o atentie deosebita s-a acordat cresterii gardului de confort al echipajului. S-au inlocuit peste 35 de kilometri de cabluri, instalandu-se un nou sistem IT de ultima generatie, s-a modernizat cu totul una dintre cantinele principale de pe nava, s-au efectuat teste amanuntite asupra tuturor componentelor portavionului.
Operatiunea de revizie si modernizare a fost efectuiata in santierul naval din Toulon, in docul uscat Vauban. Charles De Gaulle si-a inceput cariera operationala in Marina Franceza pe data de 18 mai 2001, fiind astfel activ timp de 12 ani. Portavionul are un echipaj format din 2000 de oameni, din care 15% femei, un deplasament de 42000 tone, iar de la lansare a parcurs aproximativ un million de kilometri, aproximativ o mie de kilometric/zi ca medie.
Ultima misiune a navei a fost in Libia.
Sursa: Navyrecognition
GeorgeGMT
Reparat si imbunatatit, tocmai bun sa se indrepte catre Suez! 🙂 Parca zicea cineva pe aici ca UE nu are cu ce sa mearga la razboi…. 🙂
http://en.wikipedia.org/wiki/Military_of_the_European_Union#European_Naval_Forces
In urma cu 2 zile CE s-a pus cu gura pe industria de aparare europeana. De fapt, pe guvernele europene care arunca bani spre altii fara sa se uite in curtea proprie (vezi exemplul dronei Eurohawk).
Mie îmi place faza cu 15% femei la bord… nicio șansă să scape cu bine, e damnat!
Adica 15% din echipaj s-ar putea sa-ti fie simpatic 🙂 ?!
I-au pus si retrovizoare? In caz ca mai intra germanii prin Franta sa-i vada cand fuge 🙂
Floggere, alea 300 e muieri sunt in grupul aero ambarcat, piloate, tehniciene, mecanice, manevratoare de armament, responsabile cu catapultarea si cred mai e una in cabina de comanda sefa peste toti 🙂
Barbatii la bucatarie, secretariat, curatat puntea, incarcat-descarcat, se stie ca french males sunt asa mai razboinici, vezi baiatul ala Mohammed Merah 🙂
da 🙂 asa ca aici
http://www.timesnewroman.ro/politic/8269-prima-victima-a-conflictului-israelo-palestinian-armata-frantei-s-a-predat-deja
oricum, sa decolezi/apuntezi pe un nimitz, or fi crema pilotilor americani, da cu ditamai rafalele pe doar 38000 de tone, sau cu doar 4.4 metri de pista care fac diferenta ca hawkeye e folosibil sau nu de pe portavion, muierile alea daca zboara rafale sau hawkeye de pe cdg – sunt chiar creme de la creme 🙂 sa nu fim misogini
„o mie de kilometri/zi ca medie”…mai sa fie ! cred e ceva gresit..
Pai io cred, da nu pot fi sigur, ca se refera la zilele cat nava a stat pe mare 🙂 cel mai probabil n-a navigat 365 de zile, 12 ani la rand…
Îmi amintesc că am citit prima oară de portavionul ăsta cred că prin ’90. Aveam 17 ani, demara democrația, (chipurile) și pe la noi deci începuseră să apară la standurile de presă, timid, reviste străine printre care o interesantă revistă de știință, Science&Vie. Într-unul din numerele de atunci ale revistei era prezentat cu surle și trâmbițe proiectul Charles de Gaules.
23 de ani mai târziu Charles de Gaules gata de luptă.
Wow!
🙂
Cât despre 15% femei la bord…ăsta o fi procentul political correct standard…cine știe.