China – generatia a 6-a !?!

Possible First Flight of China’s Sixth-Generation Aircraft

Second New Chinese Stealth Jet Emerges in the Same Day

77 de comentarii:

  1. A treia „gura/fanta de admisie” (intrebare: pentru ce?), de pe spate, motivul pentru care am pus a 6-a poza in articol, cea cu macheta transparenta.
    –-
    https://www.youtube.com/watch?v=2OqcGLcdIU8

    Si al 2-lea
    https://www.youtube.com/watch?v=WWc679WaFS4

    4
    • Cand USAF a hotarat recent „sa reevalueze” NGAD (in timp ce USNavy merge inainte cu FA-XX), eu am emis supozitia (si nu sunt singur, am mai vazut pe net si pe altii in domeniu) ca designul „flying wing / kite” e foarte bun pt. bombardiere precum B-2 Spirit si B-21 Raider, insa nu si pentru „air dominance” fighters (din cauza suprafetelor mobile de control care „strica” stealthul).

      Acum ma intreb daca nu cumva, oare, asta a fost doar o metoda de a o face pe China sa se expuna singura, crezand ca e in avantaj… si nu cumva NGAD deja zboara (in ultimii ani au aparut „sightings” in US ale unor aeronave neidentificate cu forme aproximativ triunghiulare.

      18
    • E configurat ca trimotor.
      O probabilitate ar fi că este un motor dedicat parcursului lung, deci pentru rază de acțiune mărită.
      Dar stingerea motoarelor nefolosite (cele două sau unicul) ar pune probleme de mărire a „drag”(en), trainée(fr) – nu știu termenul în română – însă există posibilități de mascare a intrării de aer pentru a evita asta.

      6
    • acu 20 de ani un inginer de la Lockhead Martin, o zis, cu tehnologia noastra putem face si un butoi sa zboare

      daca arata ca un avion de vanatoare fara ampenaj vertical nu inseamna ca e gen 6..

      doar ca are un form factor similar la ce ne am astepta sa fie un avion de vanatoare gen 6 nu inseamna ca e gen 6…eu zic ca pana nu demonstreaza ca e gen 6 e ramane 4

  2. Arsenie Breahnă

    Desene animate… 😀

    7
  3. Până la urmă asta făcea și SUA după ww2 : încercări. Cine are bani încearcă pana reușește. Numai Rusia trăiește din trecut.

    5
    • Chinezii comunisti nu au un avion decent de gen 4, restul e tiktok.

      18
        • Nu stiu daca americanilor le-a placut ca un F16 canard dezvoltat de voi a ajuns la chineji. La Lavi ati aplicat ceea ce invataseti la Kfir. Dar asta este. Si de la noi via voi au ajuns la ei JL-8 (IAR 99), JH-7 (IAR 93 scalat) si JF 17 (IAR 95). Cred ca un anumit domn Berceanu ar trebui intrebat niste chestii, poate stie mai multe.

          18
      • Nu au motor. Avioane au. Naiba știe însă ce o să se întâmple în următorii ani? Cine ar fi crezut ca europenii care erau zeii automobilelor își vor bate cuie în talpă cu electricele unde sunt bătuți la fundul gol de asiatici? Mai ales de chinezi.

        6
          • Au, in sensul ca exista ceva acolo. Dar….. nu cred ca ai vrea un asemenea motor pe avioane israeliene, nu? Deci nu au. Sunt departe, inca de fiabilitatea celor engleze , franceze și americane

            6
        • @IT
          evropenii sunt bătuți la fundu gol de principiul burtii pline,
          ca ar fi foarte bine sa te îmbogățești peste noapte
          deși societatea evropeana dezvoltată pleacă de la ideea ca acumularea de cunoștințe, capital, etc este un efort continuu, de durata, timp îndelungat

          dar se pare ca si occidentu evropean s-a molipsit de la estu Evropei
          de la ideea ca poți fura nelimitat pe toată lumea si sa nu pățești nimik
          așa a apărut diesel gate la vw, etc
          iar mai recent minciuna ca au crescut prețul cipurilor si asta dublează prețul mașinilor
          sa dau câteva exemple din ultimii 25 de ani
          un vw golf nou era, de la trecerea la euro din 2000, si pana in urma cu vreun an in jur de 17- 20.000 e
          un passat pleca de la 25.000
          un seria 3 pleca de la 22.000
          etc
          Astazi golfu e peste 30.000
          passatu e 50.000
          seria 3 peste 50.000
          etc

          N-are treaba electricitatea
          Are treaba foamea si lenea conducerii companiilor auto evropene
          Asta va duce la faliment companiile auto evropene
          Asta a băgat in faliment nortvolt, de putin timp, cu ajutor chinez,
          Schimbările de constructor la lightyear 1 si 2, etc

          E mai simplu decât pare
          Creșterea continua de preț a mașinilor evropene a făcut industria auto chineza profitabila si duce industria evropeana direct spre faliment
          Somnu conducerii companiilor auto evropene care s-au obișnuit atât de mult sa mintă și să însele încât nu mai știu nici ei când spun adevaru

          Noi am scăpat de Aro, Rocar, UMT, Promex, etc
          Grămadă de laminoare trecute la rusi si închise pe loc ca sa trăiască importurile de la lamimoarele rusești, etc
          Mine de huila închise la noi si importuri de huila de mai proasta calitate, luate de la rusi, etc
          Povestea ca statu nu știe sa administreze rostogolită si umflata de nulitățile noastre ajunse la conducerea ministerelor economice dupa 90
          La altii, unde exista conducere, statu are destule companii
          Ultimu exemplu sunt ungurii de la mvm care cumpara eon
          incapacitatea statului nostru, prin serviciile aflate in avc, de a sprijini capitalu românesc in tarile de pe glob, inclusiv cele de langa noi – de exemplu eliminarea digi die la unguri cu ajutoru actualului primi minister orban etc

          Serviciile noastre secrete ieșite la pensie imediat după 40 de ani nu au nici o legătura
          O fi de la istoria măreața a anului 1940

          A avut grija parchetu, justiția, etc
          Toți îs nevinovați

          Omu sfințeste locu sau îl transforma in deșert

          4
        • Au avioane fara motor, brain rot level999.

    • Indienii deja urla-n draci pe social-media la adresa guvernului lor dupa astea 2 aeronave chinezesti dezvaluite.

      11
  4. Ramane de vazut daca va fi un produs de serie, un „demonstrator tehnologic” sau doar ceva de PR/marketing unde stim bine ca sunt destul de buni ca si fratii lor sovietici.

    Cred ca daca era viitorul as din maneca nu-l zburau undeva unde sa-l vada si sa-l filmeze pana si muncitorii de pe santier ca pe urma sa ajunga sa fie „studiat” de imperialistii de peste ocean.

    9
  5. Ar fi interesant de disecat zburatoarele astea scoase pe banda rulanta de China. Este contrar conceptului american, de a dezvolta un singur aparat care sa acumuleze maximul de resurse (bani convertiti in cercetare dezvoltare). Chinezii sunt deja la al 6-lea aparat zburator in ultimii 20 de ani (J-17, J-10, J-15, J-20, J-35 si acum acest J-fara nume). Stau si ma intreb, in spatele formelor exotice se afla tehnologia aferenta, sau e in sti chinezesc spoit cartonul adaos de celofan si staniol (ca tot e perioada podoabelor de craciun).
    Stiti, pakistanezii la J-17 au preferat radarului chinezesc unul italian. Italian!

    12
  6. J-20S parca tocmai ce a fost prezentat. Da, ei în aparat de gen 5 mai pun un mic chinez. Cred ca asta spune multe.
    Întrebare, de unde s-a dedus ca avioanele astea sunt gen 6? După forma?

    8
  7. https://www.youtube.com/watch?v=8pyfgmHcHI0

    total offtopic sau poate nu ,constructiile sunt constructii de toate tipurile inclusiv de avioane,acu fiecare judeca cu mintea lui din capul lui

    1
    • Cine ia de bun ce se prezinta pe astfel de canale chiar ca nu judeca deloc cu mintea lui din capul lui.

      Astia doi de ani si ani de zile cauta prin tomberoanele Chinei doar doar mai gasesc ceva cu care sa-i poata hrani pe cei care sunt in cautare de „China bad”. Si-au gasit nisa lor.

      Prezinta cateva cazuri, zvarle cu presupuneri, dupa care generalizeaza ca asa e in toata China, China fiind practic un continent. Exact ca tembelii aia care prezinta Parisul/Londra/Vestul in general de ramai cu impresia ca sunt filmari din vreo tara bananiera.

      4
      • da da propaganda imperialista cat de rai e si nu stie ei ce culmi tehnologice a atins china ,apropo ucav americane decoleaza si aterizeaza autonom de pe portavion si fac alimentari in aer,bineinteles sunt falsuri copiate dupa chinezi si f35 pe care il livreaza americanii tot copiat dupa alea secrete chinezesti e ,ca de aia ni le livreaza americanii greu nu au copiat toate suruburile mai au de lucru pana in 2028

        11
        • Nu e „propaganda imperialista”. E propaganda (campanie de defaimare) a unor tampitei urmariti de copii batrani anxiosi speriati de intuneric.

          3
          • defaimare ,pai de Teleajen pt timpul lui ceasca cand sa aflat ,,aa stiau toti din Ploiesti dar nu putea unu sa vorbeasca ,cum e sa vrea tovarasu sa inaugureze instalatii sa se mandreasca ,fix asta e avionu asta ,acu a tinut ulcioru ca a zburat si nu a cazut ,cat mai e productia de Su57 de mare ca F 35 a intrat in FULL RATE PRODUCTION,adica foarte probabil nu se mai produce decat F 35 Block 4

            3
            • Asa e nicule, galbeni, mici si mititei chinezii astia
              Intre timp tescent si alibaba prezinta cele mai avansate modele AI, chiar acum doua zile a fost presentat deepseek v3, care depasteste gpt-4o de la openai dar care a folosit de 10 ore mai putine resurse pentru training
              iar americanii cat pe ce sa instituie monopol(reglementeze), ca vezi doamne ai e periculos pentru fraieri
              Intre timp Elon Musk a spus ca epoca avioanelor pilotate e depasita (prima oara l-am auzit acum vreo 4-5 ani pe o scena intr-un dialog cu un ofiter american cu care dialoga)
              Daca sudcoreenii saunt capabili sa produca armament super avansat, chinezii cel putin stau la fel de bine, la ce resurse au, inclusiv umane, nu mai mergeti si voi poanta

              3
              • modelele AI cele mai avansate sunt ale alora care au cea mai mare putere de procesare si transmitere a datelor,iar degeaba stii ce tre sa faca subiectul daca nu ai cu cu ce, ca deocamdata sunt restanti la greu indiferent cata propaganda mancati voi pe paine

                11
  8. Eu aș zice să nu-i desconsiderăm pe chinezi, nimeni nu știe ce tehnologii au și la ce nivel sunt. Construiesc și inovează pe bandă rulantă, vând de toate la prețuri mult sub competitori fiind mană cerească pentru tări cu bugete militare minuscule. Fură tehnologie de la marii producători, copiază dar și inovează. Mig-ul 21 chinezesc, J-7, era mult mai bun decât originalul sovietic, și s-a vândut nesperat de bine. Păsăroiul cel nou aduce cu el mari surprize, cu siguranța! Aduce cu Su-57 dar sigur e mai bun, zic! China poate fi surprinzătoare, de fapt, chiar este!

    11
    • De un singur lucru imi pare rau cu ei:
      Dupa cum merge zvonul , j10 e copia lui Lavi care planurile lui le au fost vandute. Daca i adevarat faptul
      asta , ei au primit un serios sut de avans care i au apropiat de generatia V.☹️

      3
      • A mai zis cineva pe site asta , si o repet fiindca e de actualitate: pot americani sa trimita prin fax planurile pentru f35 la Beijing, iar chinezii nu vor putea sa construiasca F 35. De ce? Fiindca le lipseste industria orizontala, aia care creaza materialele speciale , aia care produce radarele si electronica de top, aia care produce garniturile speciale ( nici nu aveti idee ce proplema e cu garniturile de etansare care lucreaza in conditii speciale) , vopseaua etc . Tot avion de generatia 4 iese, daca nu chiar 3++.

        11
    • Pe tehnologii civile sunt varf mondial pe anumite paliere acolo unde au companii private care sunt mai putin incorsetate dpdv ideologic si unde statul subventioneaza la greu pt a se asigura ca acele companii isi ingroapa concurenta vestica. Mai intai a fost pe telecomunicatii (Huawei), acum incearca pe auto (BYD etc.). Pe militar e insa alta piata decat pe civil. Pana acum armele chinezesti nu au rupt gura targului la export si nici nu au vazut vreun conflict serios in care sa fie testate corect. Sigur, un regim.dictatorial sta de obicei bine la imagine exterioara pt ca investeste masiv in propaganda si este complet opac in ceea ce priveste esecul. Nu va exista vreo opinie critica care sa ajunga in Vest legat de vreun program militar chinez, asa cum de ex. se intampla cu programele vestice, pt ca nu are cine sa o publice sau sa o exprime. Totul e inchis. Ce stim insa din experienta altor regimuri dictatoriale, inclusiv neaose, este ca orice regim similar sfarseste prin a promova incompetenti si corupti, iar asta nu are cum sa genereze niciodata performanta, oricat de frumos o picteaza propaganda.

      19
  9. J-XX e al celor de la Chengdu (CAIC), celalalt e al celor de la Shenyang (SAC), iar la H20 se surubareste in Xian.

    1
  10. @Bloomberg
    Italia e o tara in G8.
    Italia exporta extrem de multa tehnologie pe care omul de rand nu o vede (linii industriale de exemplu)
    Italia genereaza extrem de multa tehnologie si asta de cateva sute de ani. Uitati-va la la industria lor auto si navala – e mult mai veche decat a altor tari din europa mai slavite tehnologic azi.
    Italia are ingineri si oameni de stiinta extraordinari (Marconi, Fermi, Faggin).
    Italienii au solutii tehnice ingeinioase si ieftine in general – de ex. Arduino.
    Deci s-ar putea ca radarul lor sa fie chair ok.
    Nu sunt de subestimat.

    22
    • Aia cu liniile industriale m-a amuzat. Am lucrat la COMAU (firma de linii de sudura si roboti pentru auto) care acum e un cacat in ploaie dupa ce au desconsiderat electricele, fiind vanduti de Stellantis catre One Equity Partners.CE mandrie pe italieni!

  11. Asta e un lucru bun ! Inseamna ca-i vor forta pe americani sa iasa la rampa cu avionul sau avioanele lor sau cel putin vom sti in ce stadiu sunt . Nu cred ca trump o sa-i lase pe chineji sa se laude singuri .
    Despre cat e de ”generatia 6 ” aici ar fi de povestit atata vreme cat chinejii inca nu au un produs de generatia 5 -a suta la suta , mai ales in domeniul amprentei pe radar si al motorizarii . Asta presupunand ca generatia 6 trebuie sa fie superioara in toate domeniile generatiei 5 , radar , motor , amprenta radar , sistem de armament
    Deci daca e sa ne luam doar dupa faptul ca nu are ampenaj vertical , americanii experimenteaza asa ceva de prin 97 cu x-36 [ drona mai mare dar tot vanator ] . Dar e un demonstrator care reprezinta poate un pas inainte pt. chineji mai ales ca Iimagine in fata rusilor

    5
    • Si un amanunt de care am uitat dar l-am vazut discutat pe net : Faptul ca are 3 motoare ar putea mai degraba sa fie din cauza ca nu au putut stoarce suficienta zeama de scandal din 2 si al 3 mototor ii ajuta sa functioneze cat de cat in parametri . Judecand dupa faptul ca inca nu exceleaza nici cu motoarele celorlalte avioane de generatia 5 , si observand ce gabarit are ”agregatul unu [1] ” mai degraba cred ca al 3-lea motor e doar de ajutor , nu de performanta . ”Agregatul 2” fiind mai miculut , pare ca-i multumit si cu 2 motoare

      Ramane de vazut si cum se v-a comporta la viteze supersonice ca fiind fara fiind ampenaje care sa-l stabilizeze , la un moment dat apar niste spiridusi care le ciocanesc tinichigeria daca nu-i aluatu bine dospit

      2
  12. Salut.Pentru mine e o simpla ghioaca pana la generatia 6 chinezi mai au de mancat orez.

    3
  13. Hai să nu ne agităm mai mult decât e cazul!
    Da, au zburat 2 jucării cu forme extravagante, dar de la o formă aerodinamică până la generația a 6-a mai e multă pâine de mâncat.
    Generația 6 înseamnă fuziunea a două grămezi de tehnologii inovatoare, nu doar o formă „stealth”.
    Momentan, nici americancii, care-s tăticii generației 5, nu-s hotărâți cu ce vor de la NGAD-ul lor de generația 6, și au venit chinezii din urmă, pe turnantă, și i-au depășit?
    Dați-mi voie să mă îndoiesc…
    Momentan, chinezii au mari probleme cu motoarele pentru zburătoarele lor, și au scos motoare pentru generația 6?
    Părerea mea, hâc…

    29
    • Motoarele ca motoarele dar partea de senzori e problema cea mai mare. Designul e relativ ușor de reprodus ca doar te uiți in poze la zburătoarele imperialiștilor si le reproduci, motoarele experimentezi variante pana îți iese ceva decent, cum fac si acum cu locomotiva asta zburătoare. Ce faci însă la partea de senzori ca aia iți fac mare parte din „treaba”? Soluția: cat se poate de țigănească (adminii daca cenzurează cuvântul poate le vine alta idee sa-l înlocuiască, eu n-am găsit alta rima), e ciordeala. E ordin strict de la partid sa ciordească orice, de oriunde, in special de la duJmanii ideologici.

      10
  14. Asta cu China în secolul 21 este o făcătură… chinezească și trebuie luată ca atare. Măreței Chine ii bubuie canalizarea și țevile de gaz, autostrăzile făcute peste noapte pică ca dominoul, tofu-buildings nu merită explicate.
    În China, media este controlată de stat. Punct! Vedem ceea ce vor ei să arate. Nu putem vedea lansatorul electromagnetic de pe L4, pentru că… nu putem.
    Venitul mediu pe cap de locuitor este 2500 dolari. Per annum! În apartamentele statului, chinejii nu au voie să dețină proprietăți imobiliare, stau trei generații, care cu greu își permit educația nepotului. La spital te duci dacă ai bani. Nu au asigurări sociale! Au ajuns chinejii să dea foc la fabrici, pentru că nu au fost plătiți de 6 luni! Au pretenția de putere cosmică, dar sunt cu nădragii rupți în fund. Ci-că au eradicat sărăcia… Orașele sunt pline de cerșetori și homeless!
    Am foști colegi care merg câte 3 luni pe an în China, din 2001 încoace, pe suport tehnic. Îi cred pe cuvânt.
    Că sunt câțiva miliardari… cum am spus, doar dacă si cât le dă voie partidul!
    Restul este propagandă! Este exact ce vrea partidul să se vadă! Vă recomand China Show pe YT. Băieții au stat 15 ani în China. De când cu Xi, s-a stricat și ce mergea!

    18
  15. conform unui podcast foarte interesant pe tema https://www.youtube.com/watch?v=X-A_aF7lpm4&t=363s

    practic ce zice expertul: sa construiesti un avion care sa arate de generatia a 5-a sau a 6-a e usor (si da exemple, SU-57, J-20, Bayraktar Kizilelma, KF-21, etc) insa ce este foarte greu este sa faci ceva care poate indeplini misiuni pt aeronave de generatia a 5-a (precizie fabricatie, materiale, EW, etc) si mai zice ca adevaratele capabilitati 5th gen nu sunt cunoscute. ce face o tara sa cumpere un F-35 si nu un KF-21 Boramae sau altele face parte din setul de specificatii/ capabilitati care nu e pentru public

    9
  16. https://www.twz.com/air/china-stuns-with-heavy-stealth-tactical-jets-sudden-appearance
    o etapa de parcurs din duelul tehnologic-propagandistic sino american.

    2
  17. Ca să folosești noțiunea marketing de „generație”, trebuie cel putin să o definești prin caracteristici.
    Atunci ai surpriza ca să afli că un avion de „generația 5” ca F-35 să nu le întrunească pe toate (lipsa de supermanevrabilitate și supercroazierà).

    Deci chinezării de „generația 6” numai după poze…

    4
  18. Mda. Din cate filmulețe au apărut pe net, înseamna ca l-au testat intenționat in văzul lumii ca sa le dea cu tifla imperialiștilor. Nu le-a venit ideea sa-si facă si ei o Area 51 ca au o tara mica rău, comparabila cu Vaticanul si n-au avut unde sa-l testeze pe ascuns! Frate ce gogorița!. Totuși, nu trebuie subestimați si subapreciați. Au bani kklau pentru ca au peste 1 miliard de robotei cu ochii oblici care produc mult si ieftin tot felul de chestii învățate multe dintre ele de la imperialiști, au școlit o grămadă de robotei tot cu ochi oblici pe la universitățile imperialiștilor, au atras tot felul de căpățâni înfierbântate care au lucrat pentru imperialiști si i-au momit cu munți de bani ca sa inoveze pentru ei si cel mai important, din miliardul ala si ceva de robotei cu ochii oblici si-au creat cea mai mare rețea de spionaj, la nivel planetar. Nu iese o bășina imperialista mai acătării de care sa nu știe, sa nu-i fure secretele si sa nu încerce sa o reproducă. Daca imperialiștii ar avea in China o rețea comparabila cu a lor, ar ști si ce a mâncat Xi aseară. Dar pentru ca nu au si stau bine si la capitolul trădători, imperialiștii sunt acum cam încolțiți de miliardul ala si ceva de robotei, iar daca nu-si vor lua masurile necesare de precauție, vor fi cam surclasați in vreo generație, hai doua, la toate capitolele, inclusiv cel militar.

    14
  19. Se joaca cu aerodinamica. Generatia vax…
    Rusii ar trebui sa fie primii ingrijorati, raman de caruta si fata de chinezi, iar americanii peste vreo 20 de ani. Deocamadata chinezii sa cauta la aerodinamica.

    8
  20. Au lansat si un portavion CATOBAR pentru drone/elicoptere – Type 076 LHD.

    https://www.youtube.com/watch?v=KhEMERiHkyY

    Eurasia Naval Insight
    Tipul e destul de echilibrat. Taiwanez. Nu e pentru Martorii lui Serpentza & Co. Pentru microbism geopolitic cautati in alta parte.
    E in genul lui Millennium 7 HistoryTech. Cred ca il stiti. Prezinta cu precadere noutati din ograda Chinei.

    =

    Isi da si Binkov cu parerea:

    https://www.youtube.com/watch?v=QObnFiXjkO4

    =

    JH-XX nu e Baidi (White Emperor), cum vad ca il prezinta cateva canale de stiri. Baidi e prototipul acela cu bot de ornitorinc proiectat de departamentul de design al vreunei firme de periferice pentru gaming.
    Btw, ce trolaj fin au facut astia! Au prezentat prototipul acela la Zuhai, i-au lasat pe toti sa se flambeze doct cum ca ala n-are cum sa bla bla bla, stiind ca dupa o luna vor lansa cele doua demonstratoare. :)))))
    Cica acea macheta era facuta pentru un film.

    =

    Este evident ca a fost intentionat, au vrut sa fie vazute cele doua demonstratoare. Doh!

    3
    • L4 ăla așa zis catobar 076 cu lansare electromagnetică nu a lansat nimic până acum, pentru că nu are cu ce. Un portavion similar au și iranienii. Din satelit se vede asa. Și România ar putea avea unul…
      Dacă clipul ala este real… Un copil de a patra îl făcea mai bine! L2 încă lansează SU-33… care este 27 navalizat, adică i-au pus cârlig! Și nici pentru ele nu au destui piloți…
      Cum am spus, china este o țară subdezvoltată cu pretenții de putere cosmică.
      Portavioane au americanii. Și câteva tari NATO.
      Restul sunt făcături! Copii nereușite ale kuznețovului și un proiect futurist … pe hârtie!
      Să ne pui filmare la prima lansare electromagnetică… nu desene animate!
      China nu poate cuceri Taiwan, dar mai să se pună cu unii serioși.

      6
  21. Cred ca au furat și copiat chinezii de pe Rafale, toată tehnologia și au bagat-o în ghioaga asta 😉
    Gen 5 nu au putut fura ca Dov apară F35 ca un uliu 😉

    5
  22. Dacă România făcea o macheta zburătoare de tip Star Wars eram de râsul lumii..dar dacă face China, SUA, Rusia toata lumea pune botul..

    Dacă era pe bune nu transpira in presă..E manevra sa arate ce smekeri sunt ei..

    Și chiar daca ar fi..de ce sărim sa presupunem că e generația 6? Nu știm nici la noi occidentali ce înseamnă 6 in condițiile in care există cu adevărat gen 5.

    La chinezi poate și 5 e macheta..de ce nu sar direct la 7? E cifra mai cool! Sau o fi vreo superstiție in zodiacul chinezesc?

    Ca hotelurile alea din Dubai sub apa..de 7 stele..

    In concluzie..fara număr!

    8
  23. @Bloomberg

    Italienii ăștia „varza” fac sistemele electronice la GCAP, Gripen..și sunt printre liderii în domeniu..

    https://uk.leonardo.com/en/electronics/combat-air

    https://www.leonardo.com/en/focus-detail/-/detail/leonardo_centenario_am_3

    Si tot astia..conform doctrinei NATO ar trebui să sară primii în apărarea Romaniei.. poate ar trebui să schimbăm sa inversăm..sa sarim noi în apărarea lor..că doar s-au făcut de râs în WW2 (așteptam să zici și de asta)..

    Și habar n au sa construiască chestii.. Ferrari, Lamborghini, Ducati, Frecciarossa etc și cate și mai cate..creca le fac americanii pe „vapor” și nu știm noi..

    Și Italia e printre cei mai mari contributori la bugetul UE de unde ne vin noua fonduri când stăm cu mana n întinsă și printre cei mai mari investitori direcți in economia României..

    Cum avem pretenția să construim o Europa puternica dacă avem asemenea mentalitate despre un stat care, părerea mea, este cel mai important după SUA dpdv strategic? Relația cu Italia ar trebui sa fie de interes național.. inclusiv mentalitatea cetățenilor simpli..

    ..sigur nu suntem pregătiți altfel înțelegeam astfel de lucruri..

    16
    • După ce te-ai fript cu ciorba sufli si in iaurt
      Iar noi am plătit, in istoria noastră, de mai multe ori niște nave militare la italieni
      Sunt ceva articole pe aici

      Povestea cu fiabilitatea dovedita a tuturor produselor italiene e folclor
      fiat are calitatea care o stim
      iveco sunt ieftine dar nu pot concura la fiabilitate cu man, iar scania e altceva, etc
      preluarea chevy de către fiat nu a dus la creșterea profitabilității – iar calitatea si gradul de inovare după preluare se cunosc

      ferari tine de fiat
      dar lambo tine de vw-audi
      etc

      italienii au făcut unele investiții militare in colaborare cu francezii, nemții, etc : fregate, submarine, aster, sampt, etc
      Plus banii italieni ai cumpărat multe societăți inovative din Evropa
      Au cumpărat desenu yak130 de ka rusi, etc

      Italienii au cercetare si inovare, fata de noi
      Dar totuși, la mintea ma, nu pot concura cu nemții, francezi, englezii, americanii, etc

  24. La mintea mea unu din aparate gen 6 chinez se vrea o copie de A12, dar care nu se apropie de designu A12
    De aia ampenajele alea verticale la capetele aripilor , care lipsesc la A12
    Aduce cu dronele iraniene Shahed geran2 la ampenaju vertical la capetele aripii
    A12 care începe in 1983, cu motor fără postcombustie F412, din care a rezultat F414 de pe F18 E/F, Grippen E, etc

    Totuși chinezii nu tb subestimati
    Sunt multi
    Iar mărimea este o calitate, cum s-a mai apus pe aici
    Au industrie puternica
    Cu ajutoru foametei de înavuțire a conducerii companiilor evropene, americane si asiatice
    Altfel vezi lumea cu burta plină permanent

    Chinezii au supercomputere
    Si cercetare puternica
    Rezultatele vor veni
    Sunt ieftini iar asta ii face competitivi

    Noi n-avem stresuri cu cercetarea
    Bine ca avem studii doctorale de aparare absolvite de toate loazele de la conducere
    Efectele le stim
    Scoli creșă la seral

    Avem parca cel mai redus număr de oameni care fac studii universitare din Evropa
    O fi de la religie ?
    O fi de la educatia de acasa ?
    N-are cum sa fie de la alegerile care le facem din 4 in 4 ani

    1
  25. Ce cred alții, prosti probabil, că n-au citit ce scriu câteva „genii” prin comentarii, pe aici.

    „Back in September 2022, now-retired Air Force Gen. Mark D. Kelly, who was then-head of Air Combat Command (ACC), said China was working on the same kind of air combat “system of systems” that his service was pursuing under its Next Generation Air Dominance (NGAD) initiative, including a sixth-generation manned fighter jet.

    At the time, Kelly noted that China saw sixth-generation air power, including future manned fighter aircraft, “greatly the way we see it: an exponential reduction in signature, exponential acceleration of processing power and sensing.” Another key factor would be the ability to “iterate” improvements aided by open mission systems, Kelly added.

    Regarding a potential successor to the J-20, Kelly warned that China “are not dummies. They know what they’re doing.”

    Kelly also said he expected the Chinese sixth-generation air combat program to include an “exponential” improvement in stealth compared with current platforms.

    At this early stage, it’s far from clear whether the new aircraft is a prototype sixth-generation fighter, or perhaps a more generalized demonstrator that will test new technologies that could potentially end up on a variety of different platforms, including a large tactical aircraft much like it. It seems almost certain that China, for some time now, has been engaged in preliminary testing of different manned fighter configurations. This development work may also include demonstrators, both sub-scale and full-size, and the new aircraft may well be related to it.”

    https://www.twz.com/air/china-stuns-with-heavy-stealth-tactical-jets-sudden-appearance

    4
  26. Probabil primul avion e un bombardier, aveau ei un proiect numit H-20 la care lucrau de ani buni de zile. Iar al doilea e un avion de vinatoare, asta e interesant ce reprezinta.
    Deja generatiile 5 si 6 cu plusuri trase de urechi nu mai conteaza.

    3
  27. @capatu satului

    Cum poți să spui o asemenea enormitate!!??

    Că italienii au luat design-ul lui M346 Master de la Yakovlev? A fost exact invers!

    E proiect foarte vechi..european..

    Citește asta sa vezi cine a fost primul..oul sau găina..și noi creca suntem mai tari ca rusii cu Șoimul..

    https://afterburner.com.pl/leonardo-alenia-aermacchi-m346-master/

    Italienii s-au certat cu partenerii europeni că nu s-au înțeles pe design (bimotor etc) și au pornit pe drumul lor..pt finanțare au apelat la ruși și au regretat..sunt diferente mari conceptuale intre cele 2..

    Cum poți să compari tradiția Italiei în trainere avansate cu Rusia care n a avut ABSOLUT nimic? Se pare că n-ai citit excelentele articole Triplex de pe RoMil sa vezi că rușii au fost incapabili să dezvolte un avion avansat de antrenament..luând cehescul Delfin..

    Poate cu elice! Acolo sunt top!

    Italia a avut Alenia Aermacchi MB-326, MB-339, SIAI-Marchetti S.211 inainte..azi M-346, M-345..zi ce a avut Rusia? Nimic! Sa le mulțumească italienilor că nici azi nu aveau..uita te la competiția lor de selecție a trainer-ului..

    4
    • https://en.m.wikipedia.org/wiki/Yakovlev_Yak-130
      Scrie altceva
      Acuma, cum or fi avioanele astea rusești, mai slabe si nepregatite nu pot fi concurate de maretele avioane italiene inexistente
      Ma refer la avioane adevarate de vânătoare
      Nu modificari din aparate de antrenament
      Faptu ca iei un avion m345 si ii pui doua motoare si ii zici m346 master nu modifica mare lucru
      Viteza maxima transonica e putin, foarte putin pt 20 20
      Chinezescu jl 10 este altceva

      Măcar dacă era aripa zburătoare sau blended wing, la mintea mea, ar fi fost mai la ziua de azi

      La mintea mea, Su 57, Su 75, cu hibele lor cu tot, nu au concurent in industria modernă italiana de azi
      Apoi,
      Nemții au istorie in aviatie si capacitate de inovare in aviatie
      Toată istoria avioanelor de vânătoare si bombardament de după ww2 pleacă de la motoarele. avioanele si inclusiv proiectele germane din ww2
      Toate motoarele pleacă de la cercetarea germana din ww2
      Lasa povestile engleze
      Nemtiii erau la ani lumina înainte fata de restu lumii,
      La fel type 21 submarine etc etc

      De de crezi ca existat operațiunea paperclip
      Pana in ww2 mai mult de jumătate din toată cercetarea si rezultatul cercetării de pe glob era scris in limba germana

      Toate tancurile moderne au tunuri germane, cu excepția francezilor

      Italienii au bani
      Cum i-au făcut si cum ii cheltuiesc ei, e treaba lor
      Au făcut investiții Leonardo si altii cumpărând diverse companii din toată Evropa
      Si minune, statu italian deține peste 30% din leonardo
      Italienii n-au ajuns la știința nulitatilor noastre care susțineau ca statu nu poate detine companii
      Or fi având altfel de școale militare si probabil alte specii de generali

      Italienii au scoli si au cercetare la ziua de azi

      Italieni au avut multe modele de avioane deosebite in ww2 inclusiv bombardiere, cu multe recorduri
      Dar la ziua de azi situația industriei aeronautice italiene nu este comparabila cu ce au avut ei in ww2
      Pt ca nici măcar nu produc motoare proiectate de ei, ma refer la turboreactoare

      Noi, oricum, suntem in genunchi fata de ce am fost la începutul ww2
      Ma refer la dotarea la toate armele
      Câteva baterii de patriot, câteva radare si un numar ochiometric de nsm nu schimba prea tare inventaru

  28. Idem comparația industriei aerospațiale italiene cu cea germană..sublima dar aproape inexistenta..

    Italia a avut Fiat G-91, G-91 Y (Yankee bimotor), AMX International, as adăuga și Aeritalia F-104 S („Super” Starfighter destul de italienizat), Leonardo M-345 Tutor II, Leonardo M-346 Master, Aeritalia G.222, Alenia C-27J Spartan.

    De elicoptere nu mai vorbesc..in prezent AW-249 Phoenix este cel mai modern.

    Te rog sa spui ce a avut Germania?

    N-o sa găsești..in afara de niste prototipuri rămase la acest stadiu (sa nu zic că s-au făcut de râs) pt VTOL (copii de Harrier) absolut nimic!

    Dacă nu erau proiectele pan-europene (și unde oricum au participat oricum ambele tari gen Tornado, Typhoon) nemtii dupa WW2 erau în fundul gol pe aviație!

    Hai sa vedem ce se alege de GCAP vs FCAS! Nemții au doar mock-up..la Tempest ar trebui sa avem primul zbor în 2026 de partea echipei cu italienii..

    Iar la chestii civile de performanta..uita te pe clasamentul all time la producatori la Formula 1, Campionatul mondial de Raliuri (WRC), MOTO GP, Superbike (SBK) World Championship, America’s Cup (Formula 1 pe sailing)..Italienii ii ascultă cu urechea pe nemți..

    La ce ii întrec nemții pe italieni? La curling da..

    Întrebam un amic tot obsedat de germani care zicea că nemții au cele mai bune mașini..si de toate..ok dar cum rămâne cu Ferrari, Lamborghini, Bugatti, Maserati, Pagani..pe moto Ducati, Aprilia, Cagiva, Benelli, Moto Guzzi etc.. cele mai scumpe din lume? Și imi zice..”Ok dar alea nu sunt mașini..sunt opere de arta!”

    Cam asta e diferența dintre Italia și Germania (pt cine a și vizitat ambele țări..)

    Orice pot face nemtii fac și italienii..chiar mai bine de cele mai multe ori..

    ..chiar și în WW2 cine cunoaște istorie militară știe că avioanele italiene erau la același nivel cu cele germane (fapt recunoscut și de nemți) dar au suferit din alte motive.. doctrina…deployment..number…etc.

    Si dacă vrei putem vorbi si pe naval..și pe land..dar pe aviatie e diferența foarte mare..

    Și Suedia tara de 10 mai mica că Germania are 10 clase peste pe aviație..mai citește și lasă sloganurile astea cu lucrul german..sunt punctuali..sunt varză (sauerkraut mâncarea lor națională)!

    Și să nu uităm de fotbal unde Italia e „bestia nera” pt Germania..care nu învinsese niciodata într-un meci oficial Squadra Azzurra..până la un meci (abia) anul trecut!..din Nations League (practic amical).

    Pt toți fanii Germaniei..creca numai mâncare nemțească comandați acasă nu? Italienii fac mâncare proasta k si lucrurile lor..îți vine să vomiti de la pizza, paste, lasagna, tiramisu, risotto, gelato, bistecca, gnocchi, panettone, cantuccini..si cate și mai cate..

    Nu mă vorbesc că suntem latini..ar trebui să ținem cu ai noștri..pe aviație și Spania cu CASA C-101 AvioJet și C-295 se poate spune ca sunt la același nivel cu Germania (AlphaJet, Transall C-160 dar cu francezii).. jenant..

    4
  29. Anime si atat 🙂
    Probabil „informatii scapate” de americani, ca sa-i invete minte pe chinezoi dupa povestea cu F-35.

    1
  30. Gasite pe net

    https://www.secretprojects.co.uk/data/attachments/289/289771-7f7618953250b384a192938cb97cf198.jpg

    Parerea mea de amator, e greu de spus cat de serios sau realist e aparatul asta (de fapt, cele doua avioane zburate de chinezi special sa fie trase in poza si video).

    Din imaginea de mai sus, cel mai mare ar fi un fel de avion de vanatoare-bombardament, sa folosim termenul mai vechi, ceva cu raza lunga si viteza mare, cu trei motoare (ceva inedit), cu caracteristici stealth si capabil sa zboare la mare altitudine cu peste 2 mach. Ar putea fi echipat cu doua rachete hipersonice antinava sau de atac la sol plus doua rachete AA cu raza lunga si doua cu raza medie, sau combinatii intre astea.

    Ideea ar fi sa poata ameninta navele inamice (adica americane) din Marea Chinei si din Pacific. E destul de stealth, teoretic, vine sus (18,000-20,000 m altitudine) si cu viteza mare (peste 2 mach) si lanseaza rachete hipersonice antinava. In plus are si cu ce se apara, patru rachete AA de orice tip, inclusiv cu raza lunga.

    Am citit diverse ipoteze despre partea cu motorizarea. Una e ca chinezii nu au motoare suficient de performante asa ca au adaugat un al treilea pentru mai multa putere, ori ca ar putea folosi doar unul (sau doua) pentru zborul de croaziera la viteze mai mici (posibil tot supersonice totusi), sa-i creasca raza de actiune. Alta teorie e ca le trebuie putere marita pentru electronica de bord care ar comanda si drone in formatie, pentru mijloacele de razboi electronic si bruiaj etc

    Al doilea avion aratat, cel bimotor, ar fi un vanator ori multirol mai clasic, tot cu caracteristici stealth si folosit ca si complementar la primul. Unii spun ca bimotorul ar putea fi ori ar putea avea o varianta navalizata, pentru noul portavion chinezesc.

    Unde nu-i vad pe chinezi sa fi avansat suficient sa se bata cu vestul (ma rog, cu americanii in special, sau de fapt) e la materialele stealth, motoare performante si fiabile, electronica de bord si cel mai probabil si radare si senzori.

    Oricum au progresat mult, cred ca tocmai i-au depasit pe rusi (exceptie motoarele, dar si acolo rusii se tot balbaie si ambii sunt in urma „vestului”, din nou, in special a americanilor) care o tot lalaie cu SU-57 si care oricum nu prea pare suta la suta ceea ce se numeste generatia 5, in special la stealth, e un fel de combinatie 4 cu 5, colo, si chiar si asa nu e inca gata.

    Ramane de vazut cat aproape sunt chinezii de realizarea unor prototipuri finale si de productia de serie, si care va fi raspunsul americanilor, care spun ca au zburat diferite demonstratoare pentru NGAD inca din 2020 sau asa (nu m-ar mira ca chinezii sa se fi inspirat iara din programele astea, cum au facut cu ce au reusit sa sifoneze de la F-35).

    Alta chestie interesanta de pe siteul acela, un raport chinezesc scapat pe net despre o intalnire intre doua J-20 chinezesti (avionul lor de gen 5 si deci cel mai probabil cu unii din cei mai buni piloti ai lor) cu doua F-35 americane undeva in Marea Chinei (deci posibil F-35 C, varianta navalizata, un pic mai putin fasneata ca F-35A)

    https://www.secretprojects.co.uk/data/attachments/289/289781-50090bf48748b56bb8a403d7c9ec6a70.jpg

    Chinezii spun ca J-20 (cu aripi canard si tractiune vectoriala) nu au fost suficient de agile in fata lui F-35 in confruntarea de aproape si ca atat comandamentul american cat si pilotii americani se coordoneaza mai bine si par mai experimentati

    4
  31. Nuca in perete

    @capatu satului..

    Cate erori poți să faci:

    „Faptu ca iei un avion m345 si ii pui doua motoare si ii zici m346 master nu modifica mare lucru” GREȘIT!

    – M345 Tutor 2 este un avion complet diferit de M346 Master!

    M-345 este un basic trainer monomotor (cu motor Williams FJ44 sau Pratt& Whitney Canada JT15) evoluat din linia de avioane SIAI-Marchetti S.211 pe când M-346 este un advanced & lead-in trainer bimotor (cu motoare Honeywell F124) evoluat din avioanele Alenia-Aermacchi MB-339.

    Cand Italia și-a comasat industria de apărare, fiecare companie avea propriile proiecte dar totuși evoluția a fost separata.

    Tu nu faci diferența între basic trainer și advanced trainer. Mai uita te pe poze la ambele..ca la cărțile de grădiniță „Găsiți diferențele între cele 2 imagini”- creca vei obosi..

    „Toate tancurile moderne au tunuri germane, cu excepția francezilor” GREȘIT!

    Merkava Israel are propriul tun (IMI 120mm L44), Black Panther Coreea de Sud are propriul tun (CN08 120mm L55) și prietenii tai italienii au propriul tun (Leonardo HPG 120 MM L45).

    „Pt ca nici măcar nu produc motoare proiectate de ei, ma refer la turboreactoare” GRESIT!

    Pe lângă faptul că Italia este parte din toate consorțiile pan-europene de motoare (EuroJet – Typhoon, TurboUnion – Tornado), AVIO compania cea mai mare pe motoare din Italia produce o groază de motoare inclusiv este prime contractor in programele spațiale europene ca Vega și Arianne iar motorul Catalyst a fost ales sa echipeze Eurodrona.

    Da aici căutare cu „Avio”..

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_orbital_rocket_engines

    Ar trebui să mă opresc aici că e plin de inexactități dar pt cine poate citește sa îți demonstrez (încă o dată) că M-346 a fost înaintea lui Yak-130.

    Înainte de Master au fost multe prototipuri și cercetare pe trainer..caută M-340, M-341, ATX, PTS-2000..Citez din forum:

    Here’s a chronology from a French language website: ”
    Aermacchi AT-X2 : 1ere variante (1985), non supersonique. Jamais construit.
    Aermacchi AT-X2A : 2e variante (1986), supersonique. Jamais construite.
    Aermacchi ATX : 3e variante (1987), jamais construite. Un des derniers projets de Bazzocchi.
    Aermacchi PTS-2000 : Version finale, basée sur l’ATX. Jamais construite mais évolua en M-346.”
    https://www.aviationsmilitaires.net/v2/base/view/Model/2352.html

    Uite câtă muncă a fost:

    https://www.secretprojects.co.uk/threads/aermacchi-projects.629/

    As adăuga aici și proiectul în cooperare cu Suedia- Alenia Saab 38 din anii ’70.

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Saab_38

    Uită-te la toate.. seamănă design-ul. Din 70-80 lucrează la concept..

    Dar hai sa o luam pe logica ta:

    Italienii se retrag din proiectul EuroTrainer-ului că nu li se accepta conceptul..și apoi ce fac? Aleg conceptul rusesc?

    Deci refuză pe francezi.. nemți..dar aleg pe ruși? Și renunță la zeci de ani de R&D din proiectul lor?

    Și între timp Airbus a semnat acord cu Leonardo sa promoveze M-346 ca advanced trainer ul din portofoliul țărilor Airbus (Franța, Germania, Spania). Creca e cea mai mare schema de furat planuri rusești și nu știm noi..a fost manevra să pună mana pe primul avion de antrenament rusesc..!

    https://www.aviacionline.com/airbus-and-leonardo-join-forces-to-promote-new-integrated-training-systems-based-on-m-346

    Arata mi precursori ai lui Yak-130! Un prototip care seamănă cu actualul..la italieni ai minim 5..arata 1 macar rusesc!

    Uite secțiunea Yakovlev de pe Secret Projects:

    https://www.secretprojects.co.uk/threads/various-post-war-yakovlev-yak-projects-prototypes.18107/

    Dacă erau așa șmecheri de ce timp de 50 de ani au luat de la cehi Delfinul? Unde sunt trainerele lor?

    Tu crezi că acceptau americanii M-346 in tender-ele lor dacă era design rusesc. Master e creditat cu șanse bune sa câștige în programul viitorului trainer US Navy. E top pe felia lui! Nu pătrundea dacă era concept rusesc..

    Și M-345 idem! Este cel mai avansat basic trainer pt că are avantajul sa aibă motor cu reacție față de concurență turbo prop (Pilatus PC-21, Grob 120TP)

    Tu compari mere cu pere..

    Fiecare își găsește nișa..nu poți excela în toate.. Italia e top pe antrenament (Leonardo a câștigat tender ul US Navy pe elicopter de training).. elicoptere in general.. avionică..

    La trainer nu ai nevoie de cine știe ce viteza..iar Leonardo daca vroia ii punea afterburner (adica motorul F125 fata de F124) sa l facă supersonic.

    Și vezi că e transonic nu subsonic..caută diferența! Iar NES (Never exceed speed) e de 1470 km/h.. poate avea și peste viteza sunetului (in picaj etc) dar nu se recomanda..

    Dar hai sa comparăm Italia (60 de mil) cu proiectele pan-europene unde a fost și este parte integrantă cu URSS (aproape 300 mil locuitori) și Rusia (150 mil) la ce zici tu..nu doar trainere..

    Tornado – la același nivel cu Su-27 (Nu a mai fost upgradat dar ar fi fost on par și cu Su-35)
    Typhoon – peste Mig-29 / Mig-35.
    AMX International- peste Su-25 (a apărut la 10 ani după)

    3 la 1 până acum.

    Su-75 Checkmate? E doar macheta frățioare! Su-57 ? Tu cred că nu citești RoMil sau presa (chineză!haha) ce se scrie despre el..

    Hai sa vedem FCAS-ul unde Italia are rol central (mai ales pe partea de electronică..să vadă și @Bloomberg). Mai vorbim in 2-3 ani..

    Vorbești de motoare? Pai și eu pot zice că pe land și naval Iveco și Isotta-Fraschini ii asculta cu urechea pe ruși..

    Rușii au vrut sa cumpere Centauro..da mi un singur exemplu când italienii au vrut sa cumpere ceva de la ruși..

    Zi mi cu ce dau rușii de pământ cu italienii că eu nu găsesc..Ariete e la nivel cu T-92 (n au mai investit in upgrade-uri), Phoenix e peste Kamov Ka-52, Mil Mi-24, Centauro au vrut rușii sa l cumpere cu miile..pe auto nu mai zic..Aster/SAMP/Mamba este on par poate peste S400 etc..pe naval nu mai vorbesc..FREMM e top!..tunurile Oto Melara un standard al echipării navelor de lupta etc.. rachetele anti nava Marte, Theseus, Eurothorp / Eurotorpila, submarinul Todaro EVO se anunță cel mai avansat submarin non-nuclear ..in schimb clasa Lada e ca mașina haha..

    ACV-ul american e Iveco SuperAV.

    Pe asta o știai? Al 2-lea jet fighter din istorie (fie și expermental) in 1940: Caprini Campini N1! In schimb primul avion cu reacție rusesc a zburat în 1946- Mig 9! 6 ani diferența!

    Luminează mă că nu știu.. amândoi avem nick-uri emblematice dar eu mai documentez.. recunosc când greșesc..

    PS: Dar ar trebui sa te bucuri..când te ataca rușii italienii sar sa te apere (conform doctrinei NATO)..tot ei îți dau bani sa ți faci autostrăzi..și multe altele. Italia e unul din cei mai mari contributori la bugetul european- ăla de stam noi cu mana întinsă si inapoi nu dam deloc..cât și unul din cei mai mari investitori direcți in economia României..

    Puțin respect nu strică..funcționăm cu bani italienilor..când oferim și noi la schimb pe cat ne dau ei atunci sa vorbim..câteva Spartane si camioane tactice Iveco nu prea aduc primăvara..

    Rușii ce ne dau?

    4
    • GCAP vroiam sa zic..nu FCAS..Italia e parte din proiectul GCAP cu UK și Japonia. M-am grăbit și mai încurc inițialele..Tempest e mai ușor de ținut minte.

      2
    • @Nuca în perete. Superb ce ai scris, chiar așa a fost cu Campini și multe altele…Avem ce admira la italieni in WWII și după. Să nu uităm că au fost number one la oameni-broască și tehnologia aferentă. La minisubmarine, torpile și multe altele. Chiar și la tunuri autopropulsate, dacă imi aduc bine aminte, au fost primii. Artileria AA italiana era binecunoscută în WWII, tunurile automate Breda fiind foarte apreciate de germani. Și nu numai de ei! Îmi place mult Centauro…La fel arta navala italiana…Italienii au stiut intotdeauna să facă nave de top. Dacă nu mâ înșel i-au învățat și pe ruși…Ansaldo le-a proiectat primul cuirasat modern. Italia merită aprecierea noastră, industria militară e la nivel de top.

      5
  32. Nuca in perete

    T-90 vroiam sa spun nu T92.. oricum se înțelege ideea..

  33. Pare a fi Xian H-20:
    https://www.youtube.com/watch?v=z_tlXURgTT8

    Deocamdata filmarea apare doar pe situri obscure, dar si celelalte doua au aparut prima data tot pe astfel de situri.

    Inca o filmare cu Shengyang F-XX (F-50):
    https://www.youtube.com/watch?v=-r2n6Am7aC4

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *