Aeronava, destul de ciudata pentru un elicopter, pare a fi orientata spre folosirea de la bordul navelor de lupta si al portavioanelor si dispune de cale interne pentru armament. “Elicopterul” care ar putea fi unul greu de atac, a fost deocamdata expus sub forma de concept si aduce mai mult cu aeronavele de tip V-22, dar in acelasi timp pare apropiat si de conceptual de elicopter de urmatoare generatie dezvoltat de catre cei de la Bell, Boeing si Sikorski, concept despre care am scris si noi pe blog.
Practic aeronava are capacitatea de decola/ateriza vertical, dar datorita propulsiei asigurata prin intermediul elicei, nu poate avea o viteza mai mare de 350 km/h. Constructia in sine ar prezenta de asemenea numeroase provocari mai ales datorita desingului cu totul ciudat.
Nu se poate sti daca macheta prezentata reprezinta doar un joc al inginerilor sau dimpotriva este o initiativa foarte serioasa de construi un astfel de vehicul aerian.
Sursa: Asian defence
GeorgeGMT
Seamana cu aerodina lenticulara a lui Henri Coanda.
Dupa cum arata, nu e nici stealth si nici elicopter. E doar un exercitiu de imaginatie, sau mai bine zis o … chinezarie.
Parerea mea 🙂
Nu ma pricep eu prea mult dar diametrul rotorului (2 elici, sistem Kamov?) mi se pare prea mic pentru a-l ridica de la sol. Ar trebui ca helicopterul sa fie facut dintr-un material superusor si atunci de unde protectie.
Cred ca vor sa produca o strutocamila, ceva intre un helicopter si un Harrier dar simplificat, adica motoare normale de avion pentru tractiune orizontala si rotorul strict pentru operare tip STOVL.
Pur si simplu nu-l vad, doar cu rotorul, sa se ridice de la sol, eventual si cu 1-2 tone incarcatura de lupta.
Elicea carenatà produce o fortà de ridicare mai mare decât elicele de acelasi diametru, dar libere.
Mà îndoiesc însà la o decolare 100% verticalà.
corect.
Se cheama efect Venturi si nu are nimic de a face cu aerodina lui Coanda.
Văd că folosesc două elici întubate şi fuselajul este portant. http://en.wikipedia.org/wiki/Lifting_body
Nu este un elicopter în adevaratul sens al cuvântului. Este mai degrabă asemănător cu F35 varianta VTOL, în sensul că poate decola pe verticala dar în zbor se foloseşte portanţa generată de corp şi tracţiunea este asigurată de elicia din spate. Teoretic ar putea prinde mai mult de 350km/h chiar dacă e echipat cu elicie vezi Tu-95. Limitarea de 350km/h este dată de elicia portantă, dar dacă ăsta merge cum cred eu că au gândit-o chinezii poate atinge viteze mai mari.
Originea lui e mai degraba un concept nemtesc de prin 45 . Macheta a aparut cam de vreo 2 ani cand a fost un bum al tipurilor acestea de concepte ,dar nu am mai auzit mare lucru de proiect , in shimb cei de la Augusta -Westland au prezentat anul asta la Le Bourget un proiect asemanator la scara naturala interesant .[ Inca nu stiu daca a efectuat vreun zbor ]