China a anuntat in ultima perioada cateva noutati socante in domeniul aviatiei:
Daca pana acum au existat zvonuri si speculatii despre acest subiect, comandantul fortelor aeriene a afirmat in mod expilcit dezvoltarea acestui proiect, fara insa a oferi mai multe amanunte. In prezent China are in dotare bombardiere tip Xian H 6 fabricate sub licenta TU 16.
Care este de fapt surpriza? Faptul ca o simpla declaratie de presa a comandantului PLAAF a fost preluata de media de specialitate din toata lumea. Stirea nu este comentata ca o actiune de propaganda, toata lumea fiind convinsa ca un astfel de program exista si ca in viitor aceste avioane vor putea ataca oriunde in lume. Astfel China dovedeste credibilitate.
Probabil in curand vor apare mai multe amanunte. Toti „ochii ” vor fi atintiti pe acest proiect.
S-ar putea sa arate asa – asta fiindca multi cred ca va fi o replica a lui B2 – deocamdata doar speculatii !!
A fost lansata noua companie de productie motoare aviatie
Cu un capital de aproape 7.5 mld $, noua companie de stat, care in final va avea peste 100 000 angajati, are ca obiectiv realizarea de motoare cu reactie atat pentru noile avioane comerciale cat si pentru cele militare. Dezvoltarea tehnologica este facuta in parteneriat cu ucrainienii. Motoarele chinezesti produse actual sunt cu doua generatii in urma celor moderne.
Sa vedem ce poate face know-how-ul ucrainean cu un buget imens.
Avionul de generatia a V-a – J 20
Chengdu Aircraft Company a inaugurat in decembrie linia de producție pentru J-20 avion de generatia a cincea, stealth, două avioane LRIP au rulat deja de pe linia de productie; primul a început testarea de zbor în ianuarie.
PLAAF probabil ca a primit deja patru J-20, care au fost testate și receptionate recent. Primul regiment ar trebui să primească aeronavele din dotare până în iunie 2017 și este de așteptat să fie gata de luptă până în 2019. Această etapă ar putea fi devansata având în vedere prioritatea bugetului. Cerința finală ar putea fi între 500 până la 700 aparate.
Deocamdata mandria chinezilor este ca au reusit sa ii devanseza pe rusi cu al lor PAK (FA) T 50, devenind astfel a doua tara din lume care produce avioane de generatia a 5 a in serie.
Big is good !
Ce i s-ar putea potrivi cele mai mari tari din lume? Desigur cel mai mare avion – adica, AN 225. Dupa ce au cumparat portavionul Varyag, relatia cu Ucraina pare a se repeta.
China va cumpara cel de al doile AN 225, construit pe jumatate in Ucraina de circa 20 de ani, cel de al treilea aparat urmand a fi fabricat in China, urmand productia de serie. Valoarea contractului este in jur de 300 mil $, un mizilic pentru chinezi.
Un avion care transporta 250 t cargo e un monstru!
Ca fapt divers, americanii l-au inchiriat la un moment dat pentru a transporta materiale in Afganistan, probabil doar din „curiozitate”.
China isi doreste sa aiba o flota de astfel de avioane ce pot avea din cele mai diverse intrebuintari.
Intamplator am avut ocazia sa il „vizitez” la Farnborough – iti taie respiratia! Masina de tractare englezeasca nu a reusit sa il intoarca pe mica pista, blocand-o. Cand toti reporterii vanau deja stirea ca s-a intrerupt programul de zbor din targ, Mrya a pornit motoarele si s-a deplasat singura. Tare!
Oricum facea „touch and go” in programul de zbor.
Colaborarea cu Ucraina se pare ca ofera Chinei o parte din tehnologia sovietica in domeniul motoarelor si materialelor metalurgice. Sa nu uitam ca Ucraina va produce trainere L 15- acum pare din ce in ce mai plauzibil !
E interesant de vazut la ce va duce aceasta cooperare.
PS RAND Corporation, celebra prin studiile sale, estimeaza ca pana in 2025, China va fi la acelasi nivel de arme conventionale cu armata US!? Oare trebuie sa se grabeasca? Conflictul din Marea Chinei de Sud, care are zacaminte uriase de petrol si gaze, pare sa se „incalzeasca”.
Surse :
http://defense-update.com/20160723_j_20.htmlhttp://www.nextbigfuture.com/2016/07/china-likely-to-beat-russia-as-second.htmlhttp://www.nextbigfuture.com/2016/09/china-has-new-long-range-bomber-program.html
Mria (AN 225) e cateodata extrem de util .. Unul dintre primele reansporturi a abut ca oboect o magaoiae de turbina ptr o centrala electrrica,… O magaoiae de dimensiuni dinsoarurine care ar fi necesitata 2 nezi de circulatie sau 2 cai ferate 9latiome f mare) Si inalta ca ar fi insemnat sa dai njjos sau sa suprainalti cablurile electrice (munus cele de mare tensiune)…. Cel mai greu sa fots sa scaoat magaoia pana la o posta cam .. improvizata. Odtata urcata in balena zburatoare .. 4000 de km au fots usor de parcurs si .. confortabil! Apoi a urmat circul cu derpalsarea la vreo 20 km … milta gitatioer, multa bataoe de cap , deranj monstru.
La cestii din astea este bun AN 225. Ca aparat de folsinta miliatra insa dati-mi vpoe sa zic ca … e nitel cam prea mare ! Ma prg [oti insa cara cu el; haleala , munitioe sau hartie ptr trupe …
A ca ma zis pista omprvizata.. Are un tren de rulare … IMENS !!! De faot balenele astea de conceptue sovietica au avut intre sarcvini si unele transporturi in Extremul Orient. Unde nu prea sunt drumuri .. asa ca se incarca si buldozere si excavataore si motorina lor in balenele aeriene. Ma rog poa nu e prea economic .. insa daca sa zicem ca vrei sa deschiz un noi zacamant de diamente in Iakutia … zici ca „la tara merge!” De fapt se pare ca atunci cand au prioectat Anteul se gandeau la mina aia Mir . Ca puteau sa incarce si un tanc …. pai ce exacavtoaru nu este pa senile?
Da e drept…. Eu o iau mai simplu un vagon incarcat mediu are 40 de tone. Daca transporta continutul a 5 sau 6 vagoane e fantastic. Dar in caz de razboi trebuie sa ai suprematie aeriana. iar la capitolul asta NATO e the best. ……
Păcat că ai noștri nu au fost capabili /nu au vrut să se foloseasca de situația Ucrainei pt a avea acces măcar la o parte din tehnologiile de pe la ei.
Ce sa facem cu ele? Ce putem noi sa oferim la schimb?
Capacitate de productie. Au venit la noi si ne-au oferit tehnologie contra productie, pe bani si aia oricum. „Noroc” ca e plin de cretini pe la noi, si au refuzat. Cica eram plin de secrete tehnologice :)), si bineinteles sa nu uitam aia cu: vin ucrainieni, rusii, chinezii, sariti neamule ca ne invadeaza si nu apuca americanii inainte. :)). Acum vreo 2 zile am citit ca au retehnologizat o fabrica de tractoare sa produca btr3 si btr4 la un nivel acceptabil. La noi vroia sa produca piese pentru oplot. Bine ca nu i-am lasat, sa poata imgb sa dea faliment de tot, ca alea de 276 de tancuri vor fii second oricum.
lol, iar apar legendele astea? ce rahat de tehnologie puteau sa ne ofere ucrainienii si ce cacat de capacitati de productie puteam sa oferim noi? si de unde dracu’ apareau banii pentru a finanta fantezia?
Cat priveste tehnica de lupta din Ucraina e de ajuns sa vezi cum s-au facut de ras in Donbass. Daca pe tine te incanta faptul ca produc transportoare intr-o fabrica de tractoare, e totusi bine ca sunt oameni care se gandesc de mai multe ori inainte de a semna.
Cu tot respectul, habar nu ai ce vorbesti. Diferentele intre ce fabrica ucrainienii acum si ce am facut noi acum 30 de ani sunt uriase.
Daca tu crezi ca mai bine e sa stai cu fabricile goale: imgb, moreni, mizil, inseamna ca faci parte din aia care gandesc de multe ori si fac nimic.
Banii au suficienti, toate datoriile spre furnizori sunt acoperite. Aia nu fac autostrazi in momentul asta. Nu confunda tehnica de lupta cu cei care trebuie sa o utilizeze. A se vedea arabia saudita in yemen. Factorul uman e una, fierul e alta. Ciudata confuzie. Tancul nu se conduce singur.
Uite un rahat :
https://en.wikipedia.org/wiki/Ivchenko-Progress_AI-222
Ce-i drept est6e ca noi nu mai avem l;a ce ol folosi (adica canciu cionstructie de avioane.. desi unu din asta ar merge excelent pe un scoala normal sau si mai bine pe un scoala , antrenament si altele concurebt cu Golden Hawku coreea)
China e o țară care își urmărește scopul, de zeci de ani. Nu cred că vor egala US în 2025, dar nici prea departe de ei nu vor fi.
China ca sa poata emite pretentii nu e nevoie sa egaleze SUA din punct de vedere tehnologic. Au totusi 1.5 mld de locuitori (am rotunjit putin). Daca va continua in acelasi ritm, va deveni cea mai mare putere militara in urmatorii 10 ani. Speram sa nu ii apuce imperialismul …
stiu io pe unii mai tari la technologie inclusive cea militara decat chinezii…..japoneziii….!!! si care si niponii cam scot arme noi cat de cat repede si mai bune decat ale chinezilor….!!! pacat ca nu putem lua pt ROARMY infuzie de tehnologoe de la japonezi din varii motive.
Adică rușii au fost devansati cu al lor PAK FA de Chinezi cu al lor J20 , deci chinezii chiar au un avion de generația a V. E clar.
Chinezii sunt prea departe de noi.
Noi vorbim si suntem curioși ce vor face rușii si unde vor ajunge cu armata lor după 2020, si 2030 .
Am văzut câte ceva pe net din programul lui Putin de reorganizare a armatei, Ratnik si etc
Dar astea vizau anii 2010- 2015 ,2020 fara sa ia in calcul războiul din Ucraina .
E clar ca după aneexarea Crimeii si cu sancțiunile impuse de occident situația economică la rusi să schimbat.
Poate sa ne spună cineva cum a influențat asta avântul rusilor de reinarmare si modernizare a armatei. ??
George ,Marius , Eroul &co dați lincuri dacă avem așa articole aici. Si așteptăm altele noi.
Multa bafta 😉
Spre rusinea mea n-am mai scris de cam multisor un articol despre situatia economica din Rusia. Nici date nu prea gasesti, insa chiar rusii recunosc ca si-au inghetat anumite programe datorita lipsei banilor si sanctiunilor economice.
care sanctiuni? Rusia nu are nevoie de nimic din exterior. sanctiuni la Junk`food`ul occidental ? 😀 cred ca le face o favoare. de altfel, alianta RusiaChina-India este net superioara NATO economic si militar.
in alta ordine de idei, USA nu mai este cea mai mare forta militara a lumii de peste 10 ani. nici nu prea conteaza, atat timp cat economia americana e controlata financiar de China. aia nu au nevoie decat sa spuna „STOP” si in doua saptamani US este in faliment. nici mama FMI`ului nu ii poate salva.
cand va saturati sa ii mai pupati in cur pe americani, poate va dati voie sa si rationati .. putin.
Salve !
Daca intra SUA in faliment se duce imediat dracului si China cu consecinte cu mult tragice pentru ea decat pentru SUA.La o adica, chienzii ar constata ca sutele de miliarde de dolari investiti in SUA sunt doarb maculatura fara valoare, apta de a fi reciclata in alte produse de papetarie.
Rusii si-au modernizat T72-urile cu Sagem si alte acareturi de la Thales. Cum nu au mai primit, cum nu au mai modernizat nimic. Ceainizii fac mult si ieftin, cu tehnologie occidentala. Cum nu au mai primit senzori optici din Japolanda, cum nu au mai produs camere CCTV. Deci, despre ce vorbim?
Amice, numara-ti boii cā nu-s toti acasā. China controleaza financiar SUA. Nice joke!
De exemplu sanctiuni la conducte de diametru mare. Inca din anii ’60 nu sunt in stare sa le produca nici Rusia si nimeni din vechiul bloc comunist. Asta a fost una din multele cauze ce au dus la caderea comunismului. Vestul a vandut conducte la comunisti la preturi astronomice. Se poate continua cu sanctiuni la utilajele in industria petrolifera. Orice sanctiune afecteaza Rusia exceptie acelea pe arme si papusi Matryoshka.
De exemplu sanctiuni la conducte de diametru mare. Inca din anii ’60 nu sunt in stare sa le produca nici Rusia si nimeni din vechiul bloc comunist. Asta a fost una din multele cauze ce au dus la caderea comunismului. Vestul a vandut conducte la comunisti la preturi astronomice.
China nu e in stare sa produca arme pe care altii le aveau scu 40 de ani si deja e vazuta mai ceba ca omperiul galactic din sw.asya imi aminteste de marile realizari ale urss.comunistii,indiferent de tara sunt niste idioti notorii,deci mai usor cu lauda.admit ca au progresat mult,in mare masura din cauza faptului ca au iesit din evul mefiu acum 50 de ani si lucrurile bune ies mai.mult in evidenta.cat despre faptul ca vor egala sua il consider umor involuntar
Sunt de acord cu tine. Poate vor egala pe viitor SUA la numarul echipamentelor dar in privinta tehnologiilor utilizate decalajul se va mentine.
nu sint de acord cu tine…aici in state, in orice program doctoral in zona stiintelor exacte de obicei 25% sint studenti chinezi…si in general sint destul de buni si de obicei foarte muncitori…presupun ca armata/securitatea chineza stie si ea asta…
ca sa faci reverse engineering, ca asta fac din greu toti si in special chinezii, trebuie sa si ai cu cine si sa ai cu ce…iar ei cam au la ora asta…nu cred ca as putea spune la fel despre noi de exemplu
Si studentii astia muncitori dupa ce studiaza si se perfectioneaza in SUA se intorc sa lucreze pentru Beijing? E vreo statistica pe undeva?
Cea mai mare parte da. Statistica nu stiu dar pot sa reproduc din memorie declaratia unui analist american care spunea ca se intorc in China toba de carte si o sapca.
Ideea de baza e urmatoarea: Chinezii nu sunt idioti ca noi sa accepte cu entuziasm si mandrie ca sunt furnizori de creiere pentru SUA si UE, ca atare studentii care se intorc din occident de la studii au parte de ceva mai mult decat le ofera SUA: pozitii de conducere si un nivel de viata foarte ok.
toata tehnica IT militara americana e produsa de chinezi. concept si patent chinezesc. ai dreptate, nu au cum sa ii egaleze pe americani, le sunt net superiori..de mult timp.
uiti ca evolutia sociala, se datoreaza Chinei. daca aia nu interactionau cu Anglia acum 200 de ani, astazi eram tot in evul mediu.
Sunt cam 2 variante din cate vad de aripa zburatoare si de ceva care” imptumuta ”, formele de la yf-23 care apare si ca macheta de prezentare . Ceva de genu ‘ :
http://defence-blog.com/wp-content/uploads/2015/04/193_136761_283185.jpg
http://defence-blog.com/wp-content/uploads/2015/04/193_136760_422880.jpg
Pe de alta parte vaz ca si rusii si cianizii se infig pe hypersonice
https://sputniknews.com/world/20160430/1038881534/russia-china-hypersonic-gliders.html
rata ca ceea ce experimentau americanii acu vreo 2 , 3 ani …
Russia’s 3M22 vehicle is expected to enter into production in 2018
http://katehon.com/sites/default/files/3m22_zircon_2.jpg
americanii au crescut china pentru a tine cccp-ul preocupat in emisfera lui.
sunt curios daca pot tine sub control acest avant chinezesc atata timp cat analisti nord americani vad in china inamicul nr.1 pe termen lung.
Eu cred ca o lume bi-polara are un efect benefic pentru americani (si de ce nu,pentru restul omenirii).In primul rand concurenta:duce la crearea de noi tehnologii,duce la evolutie.Atunci cand nu ai concurenta (esti singura putere) nu ai motive sa evoluezi,iar asta duce la prabusire economica si sociala.Sa nu iutam prabusirea imperiului roman ,singura super putere a lumii de atunci,ce detinea intregul capital tehnologic (sisteme de irigatii,scoli,medicina…etc),prabusire ce a aruncat lumea in intuneric pentru sute de ani buni.
Eu cred ca americanii „scapa” controlat tehnologie chinezilor,sunt destul de „copti la minte” incat sa nu cada in pacatul romanilor (sa elimini concurenta)…
Parerea mea.
Ai dreptate. China si Rusia vs SUA si Japonia, iata cei doi poli economici ai viitorului.
Rusia nu poate fi un pol economic daca continua pe linia actuala.
http://www.paginaderusia.ro/filosoful-lev-gudkov-prezice-transformarea-rusiei-intr-o-rezervatie-de-oameni-saraci-si-agresivi/
Rusia impreuna cu China.
Rusia,usor,usor,o sa ajunga la cosul de gunoi al istorie.Partea asiatica+Siberia vor cadea sub influenta Chinei…ramane de vazut partea vestica ce se v-a intampla cu ea.Actuala alianta nu o vad durand.
China pe dealta parte are capacitatea de a evolua,fata de alti „tigri asiatici” are capacitatea de a deveni un jucator ce depaseste conditia de putere regionala (Japonia a incercat asta in secolul trecut,dar i-au lipsit multe….).
Raman la parerea mea,China este propulsata de occident (SUA+vest europeni) pentru a creea un nou pol de putere.Ascensiunea Chinei a inceput in momentul cand a fost clar ca URSS o sa clacheze,iar Rusia o sa fie doar o umbra a sistemului sovietic….de fapt ce a fost intotdeauna,un urias cu picioare se lut.
Motivele pentru care se doreste o China puternica le-am expus mai sus.
sa inteleg ca Siberia nu e in…partea asiatica? Apoi fii te rog mai concret,cum anume se VA intampla asta? Cultura combinata cu un asemenea agramatism nu prea se potrivesc dar hai…vor cuceri militar Rusia? Vor emigra acolo? Vor cumpara pamantul? Infiinta afaceri? Urias cu picioare de lut care totusi sta la masa celor mari si de sute de ani face istorie globala.Apoi sa crezi ca sant ceva comisii americane care decid ce tehnologii sa mai arunce chinezilor,nu de alta dar nu cumva sa se moleseasca compatriotii lor oin lipsa concurentei e chiar strasnic
Hai sa ne dam destepti,am specificat mai sus ca este doar o opinie,da’ nu frate,ca cultura e mica la tine.De obicei imi mai scapa cate o greseala (gen V-A nu VA) da,hai sa punem o eticheta:anagramat.
Auzi,eu chiar cred ca sunt un urias cu picioare de lut,iar cand o sa ramana fara acces la tehnologie o sa ajung unde sunt ca mentalitate: in evul mediu.
Auzi la tine: face de sute de ani face istorie globala,da’ face pe pielea alora mici si slabi!
Tu ai alta parere? Te rog fii dragut si explica-ne,nu te mai da rotund dupa gard!
P.S partea asiatica (fara Siberia) o sa fie disputata de mai multi vecini ai Rusiei.
P.S 2 da,stiu ca Siberia este in partea asiatica
anagramat e ala care face cuvinte incrucisate…tu esti doar agramat
@florin orice mit e supus … eroziunii… apoi… da-mi te rog frumos voie sa te trimit cateva secole in urma , departe, la poalele Muntilor Albastri, acolo unde salasluieste Tengri, slujit fiind de spiritul lui Temujin.
ps: vezi ca aia micii anagramatii s-au luat de mana cu omuletii verzi si s-au apucat sa rezolve cuvinte incrucisate.
E correct ceea ce spui…..
De acord…
Si UE. In caz ca isi revine.
UE depinde prea mult de Rusia pentru a fi un pol economic de sine-statator. Dar daca UE si Rusia ajung sa se inteleaga atunci, da, UE impreuna cu Rusia poate fi un pol economic.
Imposibil
Japonia nu va uita Hiroshima niciodata. nici un singur japonez nu va intinde o mana americanilor vreodata. e vorba de mentalitate si stil. tu, ca occidental, nu ai cum pricepe asta. „Taramul Zeilor” e peste puterea de intelegere a unui vestic.
mai mult ca sigur nici sua nu uitaa 7 dec.
Lumea nu mai e demult bipolara. Aia ca americanii au crescut china sa contrabalanseze rusia e hilara. Rau de tot. Analistii americani vad china ca pe un inamic acum, nu peste x ani. China a crescut datorita companiilor care produc tehnologii avansate la ei. Se stabiliste intotdeauna cu o companie care vrea sa deschida o manufactura, procentul de bani reinvestiti si tehnologia cedata gratis guvernului, daca e nevoie de ea. Standard, nu auzite, nu povesti nemuritoare. Si ce nu au cumparat sau spionat. Cinste lor oricum.
Uitati aia cu tricouri si bascheti prin bazare. Si alea depind de cati bani dai pe ele,,ca daca cumperi toate porcariile si le vinzi la 1000 la suta profit, toti romani cred ca asta e china. Lucruri proaste la pret discutabil. Departe de adevar. Romania nu o sa ajunga la nivelul chinei actual nici in 100 de ani.
Daca spun ca o sa faca un bombardier stealth, pun pariu ca deja il au in faza de prototip. Minim 2 buc.
de ce trebuie sa probam haina altuia sau sa devenim altcineva?
La nivelul Chinei in ce sens? Tehnologic poate, dar ca influenta globala, nu (nici statele nordice nu pot). Pur si simplu, disparitatea industriala si populationala intre un stat mic si unul mare e insurmontabila.
Asta nu inseamna ca unul mic nu se poate apara de unul mare (daca isi foloseste materia cenusie). Inseamna ca cel mic nu va avea aceeasi impact ca cel mare. Lucru pe care noi l-am suferit tot timpul de-a lungul istoriei noastre, deci nu vad de ce ne-ar deranja acum. Oricum, China nu e un adversar direct pt noi (dar un rival economic problematic).
Tocamai am realizat: cand zici de nivelul lor, sper ca nu te referi la vreun incredibil standard de civilizatie. Da, ei isi dezvolta capacitatile tehnologice repede, dar e pe principiul URSS, adica fortat. Singura diferenta e ca si-au monetizat-o mai bine si nu le dreneaza rezervele monetare la fel de mult.
Doar fiindca esti o mare putere industriala, nu inseamna ca esti un exemplu sclipitor de cultura. Majoritatea chinezilor nu treiesc atat de bine, iar in clipa in care nu vor mai avea ce sa copieze sau adapteze, vor suferi ca si Japonia anilor 90. Vor fi extrem de puternici, dar…cu un viitor incert si o populatie imbatranita (politica singurului-copil). Iar clasa de mijloc e multumita atat timp cat are bani berechet. Cand conditiile lor se schimba, s-ar putea sa nu mai fie atat de acord cu partidul unic.
standardul nostru de civilizatie il avem de la chinezi. efectiv, aia ne`au invatat pe noi (occidentalii) sa traim. de la ei avem structura sociala, igiena, tehnologia, educatia si restul. poate nu stii, chinezi inca ne numesc „gaijin”, adica „barbari”…
daca nu ar fi dimineata te’as injura strasnic..
ba pl.. ai auzit de cultura dacica de la tartaria? wrf?
7000-9000 de ani de continuitate si tu omiti asta..
yeah, dar ce legatura are?
scuze de limbaj
„…cultura dacica de la tartaria”
Nope.
Not even close.
Etnogeneza iti mai arunca si niste curveballs.
Strike three, you’re out!
(nici n-o mai astept p-aia cu „14%”)
Stai voi doi in cutiuta si sfasiati-va.
↓
De civilizați ce sînt marea majoritate trăiesc încă în evul mediu. D-aia au inventat acum multe sute de ani praful de pușcă ca să facă artificii pe cînd omul alb cel barbar l-a folosit ca să se dezvolte.
Gaijin = cuvant japonez si nu mandarin.
Emiliane, nu trebuie sa dovedesti ca esti semidoct. gaijin e in japoneza talâmbule, nu in chineza.
in sfarsit, cineva logic si rational.
aproape ca imi pierdusem speranta unui comentariu inteligent si fara pupat in cur USA.
felicitari.
↑
8:10
esti un monumet de prospetime si prosperitate ..dezvolta
O arma hipersonica chinezeasca:
http://freebeacon.com/national-security/china-successfully-tests-hypersonic-missile/
19 milioane suntem, rusii 140 milioane de oameni , chinezii 1400 milioane de oameni..faceti calculul..
volumul niciodata nu a fost o calitate a noastra.noi nu acolo ne „batem”….
Emilian de unde le scoti ?Chinezii,Japonezii au avut partea lor de glorie acum sute de ani.De atunci doar au copiat,furat sau cumparat,tehnologie.Au stat si vor sta in umbra occidentului.Poate economic se prezinta ok dar nu cred ca vor fi capabili de salturi tehnologice singuri.Si daca tot ai citit Shogun si vad ca ai ramas impresionat incearca si Furnicile de Werber :).
legile lui zamolxe
@ls, Daca cineva a reusit sa asimileze tehnologic ceva prin orice mijloace nu inseamna ca e tampit. Aia cu saltul tehnologic ma indoiesc ca va mai aparea in occident in urmatorii 100 de ani. Minim. Progresele tehnologice dea lungul istoriei au aparut doar in 2 cazuri: de nevoie (razboi deobicei) sau social (o baza economica solida dublata de un invatamant calitativ). Acest lucru se va regasi in Europa doar atunci cand se termina tampenia asta cu UE, ca nu mai e mult.
Nu trebuie decat sa te uiti in Romania sa vezi in ce hal a ajuns invatamantul, baza industriala, social nu are rost sa vorbim, si enumera rapid 3 lucruri inventate de romani in ultimii 30 de ani cu impact international. Aici nu ma refer la premiile luate la saloanele de inventica,ci la ceva utilizabil, de sine statator, si trecut in productie de masa pt tot mapamondul. Valabil si pentru restul tarilor.
Inventiile alea povestite de tine nu mai exista, si nu vor mai exista vreodata. Un produs la ora actuala inglobeaza zeci, site, mii de patente de inventie diferite astfel incat atunci cand vrei sa il treci in productie apar o multitudine de probleme si ani buni. A se vedea numai procesele pe zeci de miliarde de dolari intre marii producatori. E ironic ca tocmai aceasta birocratie si comercialism,,duse la extrem impiedica practic dezvoltarea noadtra ca mapamond. A, ca in china, toata porcaria asta e ignorata in momentul in care le trebuie ceva, cinste lor. Dar un produs revolutionar cu adevarat are zero sanse de aparitie. Asta nu mai e epoca victoriana, ce era de inventat s-a cam inventat. Acum sunt mai mult variatiuni pe subiect, reveniri la inventii de acum 50 ani care atunci nu se puteau pune in practica datorita materialelor, costurilor de productie, samd.
apai numa copy-paste..atata putem?
ba da noi avem glia noastra stramoseasca pe care bineinteles ca o defrisam de cultura si valori ca sa cultivamce vedem la altii..bravo..urmasi ai bravilor ostasi..bravo!
Nimeni nu poate sti ce o sa fie peste x ani. Cine a prezis razboiul din ucraina? Toti amesteca in comentarii jumatati de adevar cu dorinte personale.
Se poate intampla orice.
Daca citesti articole din 2000 vezi ca toti specialistii in geopolitica au mancat cu polonicul. Au ajustat discursul in fucntie de situatia actuala si …debiteaza aceleasi tampenii in continuare, contra cost fireste.
Ca baietii de la meteo, vedeti norii aia? Sunt sanse de ploaie!
Cand am spus salt tehnologic nu m-am referit neaparat la mari inventii.Pt mine unul asa ca banal ex. un salt major a fost trecerea la windows.Asiaticii sant tenaci,seriosi etc dar le lipseste aceea scanteie pt a face diferenta.Si daca vrei sa comparam spune-mi 5 piese de teatru,5 carti,5 filme,5 descoperiri medicale,5 tipuri sau sisteme de armament produse 100% de ei poti? Probabil ca poti dar greu foarte greu.Si aici vb de aprox. 3 miliarde nu de 19 mil.
Scanteia de care vorbesti tine de biologie? Adica sant oameni cu scanteie si oameni fara,asta in mostenirea lor genetica? Sa intelegem ca exista doua subspecii ale lui homo sapiens,deosebite prin prezenta sau absenta scanteiei?
Iti zic eu o carte de mare suces : „Arta războiului” de Su Tzu. Cica sunt unii barosani prin Americhia care nu se despart de Biblie si de Arta războiului din care citesc zilnic …
noi avem de mult stelth: https://www.youtube.com/watch?v=H9Qa0ATyECs
🙂 🙂 🙂
Scanteia de care vb tine de dezvoltarea anumitor societati.De cutumele pe care le-au avut si de care sant legati inca.Sa dau alt ex.,arabii pe care religia i-a legat de maini si de picioare si a dus societatea lor intr-o directie aiurea.Asta e parerea mea nu sant dr vre-un sociolog 🙂
daca e asa nu este nimic permanent,societatile se transforma,cutumele se schimba,oamenii se educa,..tarile asiatice sant foarte dinamice acum,urmareste statisticile Bancii Mondiale.Atunci de unde judecata ta ca asiaticii nu pot inova,nici chiar in viitor?
Numa 300 mil ??? Saraca Ucraina. Daca mai e careva care are impresia ca un transfer tehnologic Ucraina->Romania pe bani putini si beneficii mari pentru noi e imposibil, sa fie dat afara din tara! Acum!!
Pai da….China vrea o monstruozitate din asta de avion ca sa rezolve rapid problema deplasarii propriilor soldati in Teatrele de Operatiuni ale viitorului imperiu galben.
Dupa studii amanuntite desfasurate la ordinul Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, s-a ajuns la concluzia ca e economic sa-i transporte la KG, decat pe scaune, individual! 🙂
In afara de chinezi mai zice cineva ca J20 e de generatia a cincea? .. e retorica. Poate doar mr. Un. Cate ore ii merg turbinele? Ce radar are? Ce sisteme de lupta?
Nu neaga nimeni ca ei avanseaza tehnologic , insa nu e chiar asa de simplu. Probabil ca ar face fata unui portavion occidental din anii 80 , insa asta nu e suficient.