Aeroplanele Coanda 1910 si Vuia 1 si-au intins aripile la show-ul aerian de la Ferte Alais anul acesta, multumita entuziastilor de la Asociaţia Română pentru Propaganda şi Istoria Aeronauticii (ARPIA) Craiova dar si sprijinului domnului Marian-Jean Marinescu.
La standul romanesc -aeroplanele au fost insotite de echipa Arpia – domnii: Cmdr r. Ion Craciunescu, Cmdr r. Ilie Dumitrescu, maistru militar r. Gheorghe Popovici, locotenent r. Gheorghe Dinului.
Standul romanesc si echipa ARPIA
Vuia 1
Coanda 1910
Replicile aeroplanelor s-au intors pentru cateva zile pe sol francez, acolo unde originalele au facut incercarile de zbor acum mai bine de 100 de ani.
Aici gasiti revista Amicalei Jean Baptiste Salis care include si cateva cuvinte despre aeronavele romanesti, la pagina11. Celor de la AJBS trebuie sa le multumim pentru gazduirea calduroasa oferita si pentru ajutorul dat la fiecare pas al pregatirii calatoriei: „Un grand MERCI!”
RumaniaMilitary, am ajutat si noi pe unde s-a putut, la efort participand si Mircea S., in ciuda unor probleme personale.
Ziua de sambata a fost ploioasa spre dupa-amiaza, insa duminica soarele a revenit…
Programul de zbor poate fi gasit aici.
In final, cateva poze – ziua 1 (3 iunie):
Marius Zgureanu
Bravo !
RESPECT fata de istorie… intalnit mult prea rar in zilele noastre (la noi)…
chapeau bas…
Frumoasa initiativa. Au si zburat cumva sau au fost doar in display static?
static…
trebuiau sa si puna in functiune motoarele si sa ruleze pe putin, insa pista cu iarba a cam fost imbibata de apa… asa ca au ramas doar in expozitie.
BRAVO!
Felicitari echipei ARPIA Craiova !
Stirile pozitive sunt asa rare si putin apreciate !
Am o stima deosebita pentru comandor (r) Ilie Dumitrescu, sufletul realizarii si promovarii celor doua aparate.
Nea Ilie are acum 87 de ani, dar iubirea sa de aviatie , il face sa isi continue neobosit eforturile dedicate pasiunii sale . Ma impresioneaza cand il vad in aceasta fotografie la Ferte Alais, unde a fost de fapt de multe ori pentru YAK uri 11.
Multa sanatate si putere de munca !
Cooperarea intre Avioane Craiova si cei de la Ferte Alais, a inceput acum aproape 25 de ani, cand a inceput productia avionului YAK 11, exponant permanent si participant la programele anuale de zbor.
https://iar99soim.blogspot.ro/2015/05/yak-ul-3u-construit-la-avioane-craiova.html
si un YAK 3U la care a contribuit Nea Ilie
https://iar99soim.blogspot.ro/2016/04/fly-low-fly-fast-turn-left-un-motto.html
http://stiri.tvr.ro/un-avion-cu-reactie-replica-a-aparatului-lui-henri-coanda-a-fost-construit-la-craiova_35740.html#view
Nea Ilie e cel cu aratatorul . Avea doar 83 de ani atunci !!
Se tine bine si acum 🙂
Pacat ca nu exista si un IAR 80 …
Si IAR 39 si 93, si ……
Suntem primii la aruncat la gunoi ce am realizat, bun sau mai putin bun. 🙁
Toata stima pt cei implicati !
Tot respectul pentru băieții ăștia! Hai și cu IAR-ul 80!
Inca mai exista unul original la turci, lasat acolo de un dezertor roman in timpul WW2.
nu cred, astia zic ca e un mit:
http://www.worldwar2.ro/forum/index.php?showtopic=2349&st=15
Bravo lor !
Bravo !
Felicitari pt. initiativa. Prezentul este si rodul istoriei.
Interesant si bine venit.
Multumim pentru promovare,
Superba initiativa acestor oameni! O veste buna intr-un noian de vesti mai putin bune…
Felicitari echipei si succes in continuare!
Eu sunt subiectiv,
Dar,RESPECT munca depusa de o mana de VECHI AVIATORI,care au muncit si au reusit sa reproduca avioanele COANDA 1910 ,VUIA 1906 mandria AVIATIE ROMANE ,in trecut si readuse in prezent .mandria ROMANULUI !
Au muncit si au readus mandria OLTEANULUI !
JG