Columbienii cauta sa achizitioneze o escadrila de aparate supersonice multirol si datorita acestui fapt au fost cu treburi prin Franta. Astfel cu ocazia recentei vizite in Franta a presedintelui Columbiei, Juan Manuel Santos, francezii au inaintat o oferta ferma penrtru 18 avioane Mirage 2000 5F impreuna cu pachetul de suport logistic.
Pretul oferit de francezi se ridica la 500 de milioane de dolari, din care 350 milioane pentru avioane aflate intr-o conditie perfect de zbor si 150 milioane pentru logistica, pregatire, etc.
Oferta vina dupa ce pilotii columbieni au testat avioanele in Franta timp de o luna. In timpul testelor columbienii au “tras” de Mirage cat au putut de tare, avioanele fiind aduse pana la viteza de Mach 2, s-au executata exercitii de identificare si ahizitie a tintei, etc.
Conform presei franceze sistemul radar de tip SAR (synthetic aperture radar) cu care Mirageul este dotat poate achizitiona de trei ori mai multe tinte decat radarul de pe aparatele F 16 C/D testate de columbieni in SUA (nu stim ce block).
Mirage 2000-5 este un avion relativ nou, aparut ca o dezvoltare a Mirage 2000 C (un avion de vanatoare pur sange) si a zburat pentru prima data in 1991. Inca de atunci aeronava era dotata cu un radar Thales multimode RDY (Radar Doppler Multitarget) care permite detectarea a 24 de tinte aeriene simultan, urmarirea a opt si atacarea (ghidarea spre tinta) a patru tinte in acelasi timp cu rachete aer-aer MICA.
Avionul are un cockpit modern dotata cu sistem de vedere pe timp de noapte imprumutat de la Rafale, sistem HOTAS de dirijare a rachetelor, fiind din cam toate punctele de vedere un avion inca foarte competitiv. Aici mai trebuie tinut cont ca avioanele din familia Mirage sunt aparate cu o superba aerodinamica si peste tot pe unde au luptat s-au dovedit superioare.
Franta are in acest moment in dotare 22 de Mirage 2000-5F dintr-un total de 37 de unitati. In principiu nu prea poti sa spui ca Mirageul este inferior F 16 din cam nici un punct de vedere, bineinteles daca luam in considerare fiecare varianta la timpul ei.
In cazul columbienilor pretul este insa foarte atragator, daca tinem cont ca Franta ofera 18 avioane (o escadrila adevarata) la un pret foarte bun. Nu stiu insa daca cele 500 de milione de dolari includ si arme sau pregatirea pilotilor.
Ca un ultim aspect, in acest moment columbienii au in dotare 20 de aparate israeliene IAI Kfir, care la baza este o evolutie israeliana dupa Mirage 5, dotat cu o avionica locala si un motor american General Electric J79.
Deocamdata francezii au negat ca ar avea intentia de a vinde o parte din aceste avioane, dar nu negat faptul ca pilotii columbieni le-ar fi tesatat. Si ca o ultima precizare, Mirage 2000-5F este un avion de superioritate aeriana.
GeorgeGMT
Mirage 2000-5 nu este „multirol”, este exclusiv aer-aer.
Armata aerului francezà a dezmintit aceastà stire, Mirage-le 2000-5 sunt prevàzute sà ràmânà cel putin pânà în 2018 si chiar se vorbeste de o eventualà revizie-modernizare.
http://www.air-cosmos.com/des-mirage-2000-5-francais-pour-la-colombie-l-armee-de-l-air-dement-28498
parca era prea bun pretul sa fie adevarat 🙂
Pai si atunci de ce le-au dat columbienilor spre testare timp de o luna? Ca inteleg ca aceasta stire nu a fost dezmintita. Mirage 2000-5 se mai produce sau au inchis definitiv linia?
Intreb pentru ca mi se pare ciudat sa ti se dea la test un avion fara a exista o intentie de achizitie. Sunt curios daca au fost doar piloti sau si tehnici. E ca si cum am trimite 6 piloti romani sa testeze timp de o luna Eurofighter… Ca sa ce? Sa se enerveze ca n-avem si noi? 🙂
Acu’ inteleg ca astia au o forma de Mirage in curte, poate francezii intentioneaza sa semneze ceva contract de modernizare de fapt si au vrut sa le arate columbienilor ce si cum. Presa franceza ce zice? (scuze nu sunt vorbitor de franceza, prin urmare nu pot da nici macar un search pe google in franceza)
Linia de montaj M2000 a fost desfiintata.
Cât despre testele pilotilor columbieni, e posibil çà se tintea vânzarea M2000-9 ale EAU, carte sunt aproape de 5F, si care ar fi facut parte dintr-un târg global în trei, implicând Rafale.
Povestea realizarii KFIR a facut obiectul unei carti care a circulat inainte de 89.
Pe scurt, elvetienii detineau documentatia pentru fabricarea Mirage-ului sub licenta.
Israelienii au infiltrat pe cineva care a reusit sa-i convinga sa microfilmeze toata documentatia pentru a reduce spatiul necesar depozitarii si pentru cresterea securitatii 😉 .
Dupa microfilmare documentatia originala a fost trimisa la crematoriu, in mai multe transporturi.
Evident, pe drum lazile cu documentatia au fost inlocuite cu unele identice in care se afla maculatura.
Abia la ultimul transport, la crematoriu, cineva a deschis accidental o cutie si a observat ca e maculatura.
In acel moment atat documentatia cat si agentul erau in avion, in drum spre Israel.
Avionul realizat de israelieni dupa documentatia Mirage a fost numit Kfir (vultur, cred).
Kfir = pui de leu.
Aceasta este povestea de scenariu de film. In realitate totul a fost un aranjament pentru ca Israelul sa poata avea un avion militar al sau intr-o perioada in care era sub embargou militar impus de ONU si respectat in mare de toata lumea, inclusiv de americani.
Aparatele Mirage 2000 nu se mai fabrica de ceva ani (luau fata la Rafale pentru ca varianta 5 era matura, la apogeul perfectionarii si optimizarii, iar in anumite segmente depasea primul model Rafale, plus ca era mai ieftin).
Oricum au comenzi multe pentru Rafale si nu cred ca au capacitate de productie si pentru Mirage. Si de aceea delirez eu cu o licenta sau colaborare (mai bine) pentru un fel de Logan 2000….
Din pacate pentru „Oscar” – numele de cod al lui Albert Frauenknecht, nu se afla in avion, a facut si un pic de puscarie pentru afacerea Mirage. Cred ca pretul a meritat, israelienii l-au „rascumparat” dupa ce a stat un pic la intristare.
Hirtiile din lazi erau vechi patente de inventie (cu stampila – ovala parca – „secret”) date la maculatura de oficiul de inventii elvetian, iar afacerea nu a picat chiar dintr-o intimplare, contraspionajul elvetian era deja cu ochii pe el si pe cei doi complici.
Iar Kfir inseamna „Tinarul leu”. Oscar a participat – evident, ca spectator – la zborul inaugural al „Leului”.
offtopic
tocmai au zburat deasupra Marriot spre nord 4 spartan si 7 pume. Avand in vedere ca avem cateva in toata tara ce o putea fi?
Si pe deasupra intrarii pe autostrada Soarelui se invart trei elicoptere de la SRI: un Puma si doua dalea frantusezti VIP, nus cum dracu le zice acum.
si aici, in estul bucurestiului am vazut 3 elicoptere de la MAI care mergeau spre est
nu se pregatesc de ceva show pentru Sf. Ilie?
Probabil se refera la manifestările legate de Ziua Farselor Aeriene Romane
Destrabalare mare cu program, cu popi and sh#t
http://www.roaf.ro/?p=5659
Nu uita sa-si umfle muschii ca’s „parte integrantă a celui mai puternic sistem colectiv de apărare din lume” 🙂
Noroc ca’s parte integranta, ca ei luatzi asa singuri de capul lor nu prea mai sunt mare lucru 🙂
Dauphin fraticule, asa le cheama!
pontalacu a fugit in Turcia cu spartanele si si-a incarcat mobila din apartamentele alea de le-a vandut
iara aurolacii de SRI il urmaresc
ca sa faca informari 🙂 🙂
sterile
ca numai asta fac de 25 de ani
din unul se filmeaza, din unul se transcrie cu pixul pe carnetzel coloana sonora, iar in al treilea stau sefii care conduc operatiunea de la o cafea aeropurtabila
inca 3 mi 8 si 3 mici cu schiuri dedesupt (gen cum au smurd)
5F-urile nu prea ie multirolex
2000-5 Mark 2 ieste
Din linkul postat de admiratorul Rafalului reiese ca resursa mai au pana in 2018 si inca nu s-au deranjat nime sa porneasca ceva ca s-o lungeasca. Pe resursa. Si ca nu vor sa le vanza.
Poate pur si simplu a aberat „Infodefensa”
Sau n-a aberat dar s-au sucarit astia ca le strica afacerile si au dat o dezmintzire oficiala 🙂
Posibil sa le prelungeasca resursa dupa 2018 si sa le foloseasca ei in continuare, dar cum inca nu s-au deranjat iar cu banii sunt in pom e posibil sa spuna ceva la jenu „in 2018 resursa s-a terminoiu, noi le scoatem din dotare, dar le vindem colombienilor si le mai prelungim resursa pe banii alora ca sa se mai dea si aia cu ele pe golurile de aer ale Americii de Sud”
Dupa aia vedem daca li s-o da voie columbienilor sa le cumpere asa cum este, 2000-5 urile au fost modernizate, inclusiv cu niste chestii de la Rafale, sa te duci cu MICA/RDY/ICMS 2 in America de Sud nu stiu daca ie voie, poate le mai downgradeaza un pic cand le prelungesc resursa 🙂
Oricum, aia din Emiratul Franc’caisa au de gand sa mai traga de Mirage 2000 cat se mai poate
Pt ca oricat de ieftine scria Arhanghelul ca au scos Rafalele, la pretz de dumping, cat o acadea si bonus iti dau si batzul ( desi limba pt lins nu este inclusa in pachetul de support initial) tot au cam redus numarul de acadele noi cumparate
„sistem HOTAS de dirijare a rachetelor”
Iara HOTAS nu ie sistem de dirijare a rachetelor 🙂 🙂
Chiar deloc 🙂
Se refera la un pattern de control la havioanili moderne, in sensu giratoriu ca aurolacul ala de la volan nu mai trebe sa-si ia mana de pe putza…de pe mansa si throttle ai ment tu sei 🙂 ca sa comandireze comadili, pt ca are toate comenzile vitale acolo pe niste botoane pe mansa si throttle
Si astfel aurolacul se poate concentra la ce se pitzipoance in mini fara tanga se mai invart cracanate pe deasupra tzevii lui incercand sa i-o traga fara protectzie cand dau cu el de pamant, in loc sa piarda timp pretzios cautand cu ochiul ala de sticla dupa butoane prin cockpit
Off topic:
http://adevarul.ro/moldova/actualitate/rusia-ocupat-taina-parte-teritoriul-georgiei-liderul-tbilisi-reactionat-ambasadorul-sua-e-provocare-1_55a52672f5eaafab2c919d76/index.html
Rusii au ‘alunecat’ 1 km in interiorul Georgiei, depasind linia de demarcatie stabilita la incetarea focului in 2008. 🙂 Daca au bocanci cu talpa alunecoasa! 🙂 Ivan face ce stie el mai bine!
se numeste „eroare de Glonass” 🙂
Iarasi are erori Glonass-u’?
Din eroare in eroare poate cu una mica de cateva kilotone in cap…
ha ha …
rusii astia chiar au umor 🙂
prezidentu georgian a reactzionat si a scapat de constipatzie
americanii se simt provocatzi rau de tot
bre, da nu era nici un georgian p’acolo sa puna mitraliera pe aia care au trecut primii linia de demarcatzie?
sau o salva precisa de MRLS?
intreb si eu, ca asa cu declaratii si provocari nu faci nimica 🙂
Poate se gandesc mai bine sa traga cateva salve cand ii va duce Glonass-ul pe rusi pe la Tbilisi! 🙂 Sau poate nu le mai mere jucaria….he ehe ehe ehe
probabil urmeaza… acusi e luna august, numai buna de „excursii” 🙂
@off ce ziceti de asta? o sa devina standard pentru soldatul viitorului? 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=OKOt0nSpWEY
https://www.youtube.com/watch?v=3MEnEPDUA1o
e prea grea pentru infanteristul de rand si actiuni curente… poate pentru exoschelet ar merge.
pai da, soldatul viitorului, exoschelet, tot ce trebuie 🙂
e un concept interesant care merita dezvoltat zic eu
Chiar si cu exoschelet tot nu e de folosit in masa, cel putin asa vad eu.
Este de ajuns sa fie folosit de catre o armata in numar mare si imediat prinde moda…
Si la ucrainieni:
Test for assault tactical complex Predator for PK machine gun 7.62*54
https://www.youtube.com/watch?v=rhR5EpYTd6o
https://twitter.com/ZombieTVonline/status/611048631056093184
Intresant cum o reincarci…
Este destul de discutabil daca problemele de penetrare si raza ale calibrelor mai mici, pot fi astfel rezolvate. As prefera ceva care sa poate trage si indirect (peste un obastacol) un aruncator de grenade cal. 40mm tip revolver cu 6 grenade (pot doar sa visez la 4 de 50mm ) ar fi o idee dar are si el limitarile lui.
Si cand ai o dilema solutia este sa cresti calibrul (pacat ca asa ceva este prea greu (inclusiv de folosit) 🙂 :
https://www.youtube.com/watch?v=Bmcdy-_8p6Q
cu dezvoltarea exoscheletelor probabil puterea de foc a soldatului o sa creasca considerabil…sa vedem soldati cu tunuri de 14.5 🙂
deja se produc paturi de arma care reduc considerabil reculul…e nevoie doar de timp
Avand in vedere ca lucreaza la gloante ghidate….probabil in viitor focul automat va fi mai putin valoros tactic decat acum.
depinde cat ajunge sa coste un glont ghidat, eu unul zic ca acest concept are un viitor destul de sigur
Off topic: un super Typhoon se profileaza dupa ultimele teste cu un prototip.
http://www.defensenews.com/story/defense/air-space/strike/2015/07/15/typhoon-eurofighter-aerodynamic-modifications-agility/30181011/
off topic, costul orei de zbor la o aeronava de lupta este manarit de compania producatoare ca sa ia banile ( cam cum sunt maj. masinilor moderne, dupa 7-8 ani incep sa crape anumite chestii esentiale) , sau e o consecinta inerenta a tehnologiei si materialelor de avangarda folosite?
TU daca iti cumperi o masina noua, scoti consumul de combustibil identic cu al producatorului?
Sau, cui i se strica mai rapid o masina, tie sau producatorului ?
raster,eu stau in cartierul Poiana,de vreo 10 minute au mai trecut 2 F15 peste casa mea,vibrau si termopanele,cred ca au munitie din belsug,zicea cineva ca la Kaufland nu mai gasesti whiskey si cum pe sus nu-i opreste nimeni sa le puna fiola idiotii isi fac de cap,sper sa-si agate vreo unu tinicheaua pe undeva sa pot dormi si eu ca oamenii.
pe cand ajung la mine e ok, daca nu baga fortzajul… amu faza e ca tre sa vada popolatzia ca venira aliatzii . cica ( nus daca e adevarat) au zburat dupa revolutie ( cand era tambalaul de la Tg Mures) o saptamana la nivelul blocurilor cu elicopterele , ca sa se mai linisteasca oamenii –in Carei
” După ce piloţii columbieni au descoperit în teste că radarul cu apertură sintetică de pe Mirage 2000-5F permite angajarea unui număr ţinte de aproape trei ori mai mare decât cel de pe F-16, Columbia a primit o ofertă oficială din partea Franţei.
Oferta include 18 avioane Mirage 2000-5F contra a jumătate de miliard de dolari. Din această sumă, 350 milioane reprezintă valoarea avioanelor iar restul de bani va costa pachetul logistic.
Avioanele ofertate sunt în condiţie operaţională perfectă şi vor fi livrate cu sistemele dorite de Columbia, în special cel destinat războiului electronic.
În prezent, Forţele Aeriene Columbiene operează variante ale avionului IAI Kfir şi avioane de atac uşor braziliene AT-29B Super Tucano.
Sursa: Air Recognition „
raster,chestiile esentiale care crapa dupa 7-8 ani de folosinta sunt ok,alea care se defecteaza inainte de un anumit numar de ore de functionare garantat de producator trebuie sa te puna pe ganduri dar si alea se pot defecta din cauza unei exploatari defectuoase sau vicii de proiectare,din aceasta cauza la toate zburatoarele componentele sunt testate mult peste limita de utilizare si totusi mai da de pamant cite un pasaroi de fier dar se fac cercetari si companentele cu hiba sunt reproiectate,se schimba aliajul sau tehnologia de fabricare. La masini e cu totul altceva,daca un avion rezista in serviciu 20-30 de ani,pasaroii astia sunt si scumpi si folosesc tehnologii sofisticate,automobilele din ultimii 10-15 ani folosesc cam aceeasi tehnologie,ca mai pun astia un calculator,bec,gps,o piele sau un lemn de esenta nobila,deci sunt facute pentru a lua banii fraierilor si nici nu sunt prea rezistente ca peste 2 luni sau 2 ani apare alta mai bengoasa si aia veche ori ajunge la unu mai sarac ori la fier vechi sau poate ajunge infasurata pe linga un stilp si trupurile neinsufletite ale cadavrelor celor decedati ( Mircea Dusca dixit) se ipmrasie pe linga ti-tiu.
intrebarea mea se referea la faptul ca, la eurofighter ora de zbor ( asa am inteles) e mai scumpa ca la F16… e o diferenta atat de mare intre performantele celor doua aparate?
Eurofighter
http://airbusdefenceandspace.com/newsroom/news-and-features/flight-test-of-eurofighter-aerodynamic-upgrades-completed/
Mirage 2000Cs with GBU-12s over Sahel
https://www.facebook.com/armeedelair/posts/987352004642430