Combat Guard 4×4 al IMI

Cu ocazia Eurosatory 2014, Israel Military Industries (IMI) a prezentat un nou concept de vehicul 4×4 blindat usor si cu mobilitate ridicata, vehicul care ne aminteste oarecum si de seria autohtona a celor de la Ghe-O Motors: Combat Guard 4×4.

maxresdefault

Vedere frontala

Conceptul ofera agilitate si viteza chiar si pe cel mai dur teren si devine astfel concurent direct al vehiculelor senilate.

Vehiculul poate fi folosit si in patrulare de granita sau in zone dense urbane, platforma fiind modulara si configurabila pentru o gama variata de misiuni: recunoastere si lupta, comanda, sprijin in lupta, comunicatii, etc.

CombatGuard_4x4_armoured_IMI_Eurosatory_2014_International_defense_and_security_exhibition_Paris_France_640_002

Expus

Pentru sprijinul cu foc exista porturi de tragere din interiorul habitaclului precum si capacitatea de a primi o turela teleoperabila de calibru mic pe plafon. Habitaclul are un design de capsula monococa iar vehiculul are in vedere un cost redus al ciclului de viata si o rezistenta riddicata in exploatare.

3f3532e3_1

Traversand…

Dotat cu un motor diesel de 300CP, Combat Guard poate transporta o sarcina utila de pana la 1,5 tone cu o viteza maxima de 150 km/h, putand traversa apa adanca de 1,5m si putand escalada obstacole de pana la 80 cm. Vehiculul poate transporta 6 pana la 8 military echipati iar sistemul de protectie activa BrightArrow este interconectat cu turela telecomandata.

combatguard1725

Combat Guard – portiera deschisa

Video

 

Comentariile sunt de prisos din moment ce o clasa de vehicule cu veleitati similare, asamblate in tara, sunt total ignorate de autoritatile noastre…

Marius Zgureanu

Sursa: ArmyRecognition

 

51 de comentarii:

  1. Da , faina scula ,Daca ar fi fost dezvoltata si utilitara Ghe-o , cu trapa de acces spate ,[eventual motor median -fata] zic eu ,poate ar fi fost chiar mai ergonomic decat cel israelian

  2. http://sprotyv.info/ru/news/1581-v-nacgvardii-ukrainy-popolnenie

    On the territory of the Kiev factory armored State Concern „Ukroboronprom” today, June 25, was handed five BTR-3E1 National Guard of Ukraine. The event was held with the participation of the Commander of the National Guard of Ukraine, Lieutenant-General Stepan Poltorak and CEO „Ukroboronproma” Yuriy Tereshchenko, said the press service Natsgvardii .

    „The President of Ukraine Petro Poroshenko set a clear goal Natsgvardiyu form based on the latest technology, such as picking up today. This technique enables efficient and timely manner to carry out tasks with minimal loss of personnel,” – said Poltorak.

    Note that this is the second batch of BTR-3E, which receives Natsgvardiya. First on http://sprotyv.info/ru/node/add/news bid took place last week, and the remaining units NSU will soon receive.

    Poltorak noted that these armored vehicles will be tested in the training center guard and soon will go to the east for the intended application within the ATO.

    „BTR-3E developed Kharkiv Machine Building Design Bureau Morozov. This modern piece, which has an automatic gear box, firing a powerful module and due to manufacturers and designers, embodied most important goal – to protect personnel, which provides the world Ukraine „, – said General Director of” Ukroboronproma „Yuriy Tereshchenko.

    Tomorrow the new BTR-3E will be tested in the field at one of the training centers Natsgvardii. Upon completion of the practical shooting new equipment will go to the area of ​​ATO to perform tasks for other purposes.

    The program equipping NSU appliances, National Guard purchased 40 BTR-4E.

  3. Salutări! Astăzi am terminat si eu cu examenele si pot să particip și eu mai mult 🙂 Eu cred că este un vehicul excepțional. Pe lângă faptul că are o mobilitate superioară multorvehiculelor existente, are si o armură modulară. Ar fi excelentă o colaborare cu niște componente fabricate in țară 😀

  4. ceva asemanator ar fi bun pentru vanatori de munte

  5. a fost prim-sinistrul in israel, si l-a luat si pe deception cu el…dar cand au venit la aeroport am vazut prostia jurnalistilor nostrii…i-au intrebat de orice mai putin de vizita…14 acorduri…care 14? ce presupun? sunt curios…israelienii au tot anuntat contracte fara sa mentioneze beneficiarii…derby, merkava…intreb si eu, poate ne-am scos de niste derby, ca la tancuri nu am speranta…

    • „În discuţii au fost condiţiile de lucru ale muncitoriilor români în Israel, promovarea educaţiei despre Holocaust, investiţiile şi proiectele comune în cercetare, apărare , sănătate, energie şi protecţia mediului. La finalul şedinţei s-au semnat 14 acorduri şi protocoale.”

      Zice si de aparare … dar nu detaliaza.

    • „România şi Israel vor colabora pentru dezvoltarea unor capacităţi româneşti de producţie din industria aeronautică şi de apărare, dar şi în alte domenii, precum: energie, chimie, petrochimie, logistică, infrastructură şi IT.”

      Mai explicit un pic.

      • frunza verde loboda, pica apa in pivnita…numai asa stiu sa vorbeasca politicienii nostrii…nimic concret…cu ce ne ajuta, mai aexact? sa modernizam? sa ce? multumesc totusi pentru citate…insa din nou sunt dezamagit de jurnalisti…nu l-au intrebat nimic la subiect

      • IAR-99 DT ? IAR-95 NG ? 🙂

  6. O porcarie de masina. Si nu comentez de ce ca sa nu o inbunatateasca pe gratis din comentarii.Daca era romanesca comentam chiar daca eram in luat in ras dar se mai trezea careva si aducea inbunatatiri.
    Fac totusi un comentariu .Dece usa se deschide in jos si nu in sus ca poate tinea de umbra la soldati.
    Dar ce ziceti de urmatoarea teorie;
    Cum e mai bine sa zboare un elicopter la mare inaltime adica 5 mii metri sau la joasa inaltime ca sa nu fie doborat?
    Se pare ca la mare inaltime nu are scapare.
    Mai jos si daca are viteza mare chiar daca este reperat pana il ei in tinta l-ai scapat.

    • trecem peste comentariul de prisos despre calitatea masinii.
      Elicopterele de la bun inceput sunt gandite sa actioneze si sa lupte la inaltimi mici. Evita detectia radar, si surpriza celor de la sol este destul de mare. De exemplu(asta ma vazut si eu la tv, un documentar) , in carul unui exercitiu ,binenteles la „pretenii” nostri americani, un grup de militari „terestri” stiau ca pozitia lor va fi atacata cu elicopterul, aveau si cu ce sa „riposteze”, dar nu le-a iesit nici o data(nu au avut cand). Au fost mai multe atacuri simulate.
      Concluzia e evidenta

  7. pare o mașină mult prea înnalta , deci nu e un vehicul obișnuit e conceput special pentru anumite trupe si operatii .

  8. la cat se carcoteste aici as zice ca ar trebui sa vedeti filmul si va edifica si de ce este inalta si de ce se deschide usa in plan vertical.

  9. N-am pregătire în domeniu dar sunt foarte curios: cât de mult ar putea rezista suspensiile, cauciucurile și restul angrenajelor în condiții de luptă?

  10. Cred ca a fost gandita sa patruleze granita Israelului cu Libanul si Siria,sa pus mult accentul pe mobilitate in terenuri denivelate

  11. Am mari indoieli ca astfel de masini… „usor blindate” – cu multe puncte vulnerabile, ar putea supravietui in ESTUL UCRAINEI, dupa ce am vazut… cum lunetistii „kazaci” sau „siberieni” au reusit sa captureze cel putin un tanc.
    ce sa mai zic de tab-uri si de MLI-urile ucrainene (cu tunuri de 25 mm) erau soldatii in jurul acestor masini… in balti de sange…

    aici vedeti ce poate sa faca un grup de lunetisti + cativa soldati cu AG 7:

    http://deschide.md/ro/news/externe/2475/(VIDEO-18)-Militari-ucraineni-c%C4%83zu%C8%9Bi-sub-atacul-terori%C8%99tilor.htm

    • Solutia ca daca un TAB este lovit de o racheta reactiva sa scape si sa nu fie pierderi este blindajul cu materiale compozite.Acum un timp unii raseau de mine ca le spun de azbest.Dar intreb pe toti: A taiat cineva din cei care comenteaza placi de otzel groase de o jumate de metru oxi-gaz sau cu jet de plasma?
      Daca lucrati la IMGB la mecano sudura stiati ca desi tai o jumate de metru de otel o placa de azbest de 10 mm opreste tot procesul.De aceea am spus placi duble de metal si la mijloc material compozit.Te loveste racheta, topeste primul strat si ajunge la azbest si nu trece mai departe.
      Al doilea principiu este impartirea TABului in compartimente in care soldatii sa stea cum stau sticlele in lada de bere.Daca este lovit un compartiment ceilalti nu sufera , inclusiv soferu care va scoate masina din ambuscada.
      Invatati sa ganditi si sa faceti un lucru ca o unealta conform scopului.

      • Ce povestesti tu este blindaj stratificat… este folosit din anii 60 in principal la tancuri, pentru ca e prea greu pentru vehicule usoare.

        Mai nou exista si solutii gen AMAP si altele care amesteca materiale si densitati diferite. Deci vehiculul poate primi la cerere astfel de placi suplimentare. Ce se vede in expozitie este protectia de baza.

      • buna ideea. Dar ce facem cu greutatea masinii?
        iar ideea cu azbestul e buna.
        totusi acesta a fost dovedit cancerigen.
        cred ca a venit vremea compozitelor.
        in fine, eu sint un neofit..

        • Io zic ca jetul cumulativ e mai cancerigen daca-ti intra in TAB.
          In rest, de acord cu problema cu masa. Clar, nu prea mai e TAB.

      • @Dacul -dd
        Ai dreptate cu blocurile de ciment (nu cred ca mai folosesc azbest nu se mai produce) dar asa cum a scris si Marius Zgureanu acestea se folosesc la tancuri pt. ca sunt grele (Abrams M1 in kitul TUSK II ar folosii asemenea blocuri).

        Pt. protectia contra HEAT eficient si destul de usor este blindajul stratificat compozit carbon-carbon format din: carbon, grafit si fibre de carbon. Dezavantaje: nu este prea eficient contra loviturilor cinetice si este cam scump.
        Cele mai eficente blindaje contra HEAT si care se pot folosit de APC-uri sau de orice masinuta sunt:
        -slat sau cage (evreii sunt regi aici si sutin ca au reusit sa neutralizeze rachete 9K11 Malyutka) actioneaza asupra a 2 elemente fundamentale care tin de eficienta penetrarii: distanta de formare a jetului fata de blindajul care trebuie sa ii penetreze si forma jetului (cand racheta loveste slat este posibil sa se deformeze cea ce poate duce la prevenirea formarii jetului sau acestea este deja deformat iar eficienta este foarte mica). Din pacate s-a inventat ‘tandemul’;
        -blindajul reactiv de obicei exploziv plasat intre 2 placi de ceva (otel) care deformeaza jetul cand sunt atinse. In varianta grea acest tip de blindaj este eficient si contra loviturilor cinetice poate neutraliza lovituri de tun de 125mm si rachete de tip Milan sau TOW2 (cel putin asa sustin ucrainienii). Oricum probabilitatea de a lovi in aceeasi zona de 2 ori e cam mica daca masina se mai poate deplasa.
        O combinatie intre cele 2 ar fi cea mai eficienta.

        Mai sunt si blindaje stratificate cu elemente ceramice (cam scumpe si greu de procurat. Ucrainienii nu le-au mai putut procura si au renuntat la ele pt. ultimele versiuni de T84) care relizeaza un echilibru intre protectia cinetica si HEAT.

        Ideal ar fi sa ai slat in spate un blindaj perforat care sa ii protejeje reactivul iar pe corpul masinii un kit de blindaj reactiv, dar greutatea si volumul ar fi cam prea mare.
        http://www.tehnomil.net/2014/04/19/svaiter/

        Asa ca slat + blindaj reactiv care sa protejeze si la 12.7mm cred ca se poate.

        Oricum astazi conteaza mai mult blindajul aditional (avariat il schimbi rapid) si nu cel de baza. Asa ca si un T55 toretic poate fi facut sa reziste la un tun de 125mm (bine aici mai depinde si protectia numitiei, amplasarea echipajului etc).

        ///

        Ce imi place la masinuta: este compacta asa vad eu viitoarele IFV-uri ‘specilizate’ in lupta din oras si contra tehnicals. De asemenea kitul de protectie modular.
        Ce nu imi place: are prea expuse elementele de suspensie fara kit de protectie a acelei zone …
        Sa speram ca o sa avem oacazia sa o vedem imbracata complect si atunci o sa vedem ce poate. Astazi blindajele suplimentare pot rezista la lovituri de tun de 30mm sau RPG 7 iar daca ai unde si cu ce cica chiar si la tun de 125mm si rachete…
        Oricum pare delicioasa.

  12. Cred ca se intelege gresit conceptul, adica „masina este prea inalta” pai este inalta pentru o garda la sol cat mai mare si posibilitatea de a depasi obstacole cat mai mari.
    Cum se descurca in fata lunetistilor din estul Ucrainei? Pai masina a fost conceputa pentru a transporta acei lunetisti pana in apropierea „locului de vanatoare”. Usa se deschide in plan vertical pentru a nu bloca campul de tragere in stanga si dreapta (asta in principal ca mai sunt si altele). In principiu masina se vrea un concurent pentru HUMMER, ramane de vazut care va fi mai buna.

    • Da, cam asta e rolul vehiculului…

      Dar nu cred ca se vrea concurent pentru Hummer ci e un vehicul mai specializat, mai rapid si putin mai compact… si probabil mai scump.

    • Eu le-as propune un TEST evreilor…
      Sa trimita 3 masini pe frontul din Estul Ucrainei, sa fie folosite de un pluton ucrainian (chiar bie pregatit)

    • Stiu ca lunetistii folosesc si arme de calibru 12,70 mm
      Calbrul asta intra ca prin branza in masina usor blindata israeliana

      • Se numesc arme multimaterial si da trece ca prin branza, la fel cum ar trece prin orice vehicul de acest tip, pentru a rezista acestui tip de calibru se construiesc altfel de masini si cu alt fel de blindaj. Aceast tip de masina este gandita sa reziste pana la calibre de 7.62 adica pentru 95% di armamentul individual folosit de infanterie

      • MLI- ul romanesc (Jderul).. rezista la 12,70 mm

        Cel putin asa am gasit in caracteristicile masinii, in comparatie cu TAB-urile si B-33 Zimbrul care rezista doar la 7,62mm

        • Pune un „Jder” langa masina asta si ai sa intelegi ca sunt concepte diferite, si chiar daca amndoua sunt gandite pentru transportul infanteriei, sunt mari diferente intre ele.

        • MAI AMESTECATI MULT UTILAJELE CU DESTINATII COMPLET DIFERITE?
          CE NAIBA AMESTECATI MASINA ASTA CU MLI SI CU ALTE TROACE?
          FIECARE ARE UN ROST INTR-O ARMATA FRATILOR !
          TOT FACETI COMPARATII AIUREA !

      • Ai dreptate…

  13. Din ce vad in poze, au optat pentru Bright Star, cu mitraliera sincronizata cu sistemul Iron Fist.

  14. Un articol care ma unge pe inima:”Dacii în acţiune. Militarii brigăzii de infanterie motorizată din Cahul au fost antrenaţi în demonstraţii tactice (FOTO/VIDEO)”
    Desi sunt din moldova tot daci suntem cu toti si toti romani in acelasi timp.
    http://www.publika.md/dacii-in-actiune–militarii-brigazii-de-infanterie-motorizata-din-cahul-au-fost-antrenati-in-demonstratii-tactice-foto-video_1986091.html

  15. Mda..

    Imi place aseazarea scaunelor din spate, spre lateral, e un dintre cerintele pe care au exprimata militari americani pentru inlocuitorul Hum-vee-ului, in urma experientelor din Afganistan si Irak.

  16. Manuel (Chipp)

    @nemotoujours

    INVATA-NE TU:
    CUM SA FOLOSIM CELE 3 TIPURI DE MASINI?

    DE EXEMPLU… CUM POATE FOLOSI UN BATALION UCRAINIAN ACESTE MASINI? CE LE RECOMANZI?

  17. 1.NU MA COPIA CU „CAPSU” CA NU TZINE ! ESTE BRAND PROPRIU OMOLOGAT!
    2.TRIMITE TU INTR-O MISIUNE DE CERCETARE-INTERVENTIE UN MLI SI SA VEDEM CE REZULTATE CATASTROFALE O SA AI.
    3.TRANSPORT MASIV DE TRUPE N-O SA AI CUM SA FACI CAT PI TRAI TU CATRE LINIA I CU HUMVEE SI TRAZNAIA ISRAELIANA.
    4.DIFERENTA DINTRE LINIILE UNUI FRONT SI DESTINATIA TEHNICII ESTE DEFINITORIE.
    5. OFITERUL BUN ESTE CEL CARE STIE CUM SA-SI FOLOSEASCA TEHNICA IN FUNCTIE DE MISUNI – UN TRANSPORTOR BLINDAT USOR SE FOLOSESTE PENTRU OPERAREA IN LINIA DOI ,UNUL GREU PENTRU OPERAREA IN LINIA I
    6. MA DOARE UNDEVA DE UCRAINENI.
    7.ACEASTA MASINUTZA PREZENTATA AICI ESTE PENTRU MISIUNI RAPIDE DE RECUNOASTERE SI EVENTUAL DE INTERVENTIE, NU PENTRU LUPTA IN FRONT.
    8.MLI SE FOLOSESTE IN SPATELE TANCURILOR SI IN ZONE ACCIDENTATE MASIV, CU FOLOSIREA TERENULUI PENTRU ACOPERIRE, NU PENTRU ATAC DIRECT- DOAR MLV-UL DATORITA DESTINATIEI SI TERENULUI MONTAN CARE O AJUTA ARE ACEST SCOP, DAR NU INTRUTOTUL.
    9. MI-E LENE SA MAI DAU EXEMPLE.

  18. COMPLETARE-TOTUSI!
    IN LINIA A DOUA NU AI NEVOIE DE SUPERBLIDAJ CI DE CAPACITATE DE TRANSPORT, MINIM DE APARARE SI PROTECTIE SI MOBILITATE.
    -MASINA ISRAELIANA ESTE CONCEPUTA IN PRIMUL RAND PENTRU STILUL LOR DE LUPTE, URBANE IN PRIMUL RAND.

  19. STRATEGIA SI TACTICA MILITARA SUNT DOAUA CHESTII DIFERITE, IAR AICI SE FACE COMPARATIE TOTAL AIUREA INTRE TROACE CU SCOPURI CLAR ALTELE.
    UCRAINENII SUNT MAI AMARATI CANOI-NA CA VB DE EI- SI FOLOSESC ACUMA DE-A VALMA CE LE MAI PORNESTE PRIN OGRADA, INDIFERENT DE SCOPUL JUCARIEI, CHESTIE CARE DIN NENOROCIRE SE INTAMPLA CAM MEREU IN CAZUL UNOR ASTFEL DE LUPTE CARE NU SUNT RAZBPAIE CI REVOLTE, ASTFEL INCAT AJUNGI SA SCOTI MBT-UL IN CARTIERUL COLENTINA SI SA TE TREZESTI CA AI CALARE PE EL VREO TREI AUROLACI CU STICLE CU BENZINA PE CARE LE SPARB IN RADIATOR SI TI L-A LUAT DRACU CU TOT CU ECHIPAJ. SI ATUNCI ZICI CA VAI DOAMNE CE BINE ERA SA AI ABRAMS CA ALA ARE REACTOARE NU MOTORINARE.

  20. pare o masina ideala pentru raiduri asupra grupurilor mici inarmati cel mult cu ak-uri. si mai ales pentru recunoastere si transport inzone deluriase si de munti unde tancul nu intra sau in zone urbane cu strazi intortocheate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *