Compania finlandeză Patria anunță interesul de contribui la dezvoltarea industriei de apărare a României

Investiții în transfer de tehnologii și sute de noi locuri de muncă

București, 12 aprilie 2017 – În ultimele două zile, o delegație a diviziei terestre a companiei finlandeze din industria de apărare Patria, condusă de Mika Kari, Președinte, Juha Simola, Prim Vice Președinte și Markku Koivisto, Vice Președinte a efectuat o vizită în România cu scopul de a confirma interesul de a contribui la dezvoltarea industriei românești de apărare prin intermediul programului lor de producție a blindatelor AMV 8X8.

„Am purtat în ultimele zile mai multe discuții cu potențiali parteneri locali din industria de apărare alături de care să producemaici, în România, blindatul AMV, un produs foarte apreciat de Armata Română” a declarat Mika Kari, Președinte. „Dacă Patria va ajunge la o înțelegere privind programul AMV 8X8, cea mai mare parte a investiției pe care o va implica procesul de producție va rămâne în România. Tocmai de aceea, considerăm că propunerea noastră pentru Guvernul României va fieficientă din punct de vedere al costurilor și cu valoare adăugată pentru industria locală de profil.”

Produsul pe care scandinavii de la Patria îl propun pentru înzestrarea Armatei Române este blindatul AMV 8X8, un vehicul de ultimă generație care și-a demonstrat mobilitatea superioară în condiții de mediu dintre cele mai diverse, și a devenit liderul clasei de vehicule moderne din care face parte. De peste 15 ani, AMV-urile Patria sunt alegerea mai multor țări din lume precum Finlanda, Suedia, Polonia, Slovenia, Croația, Emiratele Arabe Unite și Africa de Sud. Un număr de 1.600 de AMV-uri au fost contractate până în prezent.

Producția blindatelor AMV 8X8 va fi realizată local, cu ajutorul partenerilor români. Acest tip de abordare facilitează un transfer de tehnologie și de cunoștințe care va stimula dezvoltarea industriilor de apărare și civilă din România. „În primul rând,România va putea dobândi oindependență și o capacitate imediată de a răspunde unor eventuale crize datorită faptului că va puteafurniza servicii de mentenanță. În al doilea rând,capacitățile logisticevor fi sporite și îmbunătățite. În al treilea rând,industria de apărare va dobândi abilități de a dezvolta și de a adapta vehiculele în mod autonom. În plus față de cele menționate, impactul pozitiv se va resimți și la nivelul economiei românești prin stimularea serviciilor conexe generând implicit sute de noi locuri de muncă într-un sector care noi credem că arepotențial de creștere”, a declarat Markku Koivisto, Vice Președinte.

Transferul de tehnologie este unul dintre atuurile principale ale companiei și cele mai recente povești de succes includ tehnologizarea companiilor Rosomak SA din Polonia și DDSV din Croația. Dacă Patria va avea oportunitatea de a produse AMV-uri în România, în plus față de transferul de tehnologie, o mare parte a bugetului alocat proiectului cu blindate AMV 8X8 va rămâne în țară.

Sursa: Patria

Finlandezii au mai venit in Romania cu oferte foarte avantajoase, atat pentru dotarea armatei cat si din punct de vedere al producerii transportorului, in colaborarea cu industria romaneasca, in Romania.

Reamintim ca necesarul de transportoare blindate 8×8, in diverse configuratii, depaseste 600 de bucati, vorbind aici de peste 1,5 miliarde de euro. Un astfel de numar ar obliga MApN sa ceara ca transportorul ales sa fie in mod obligatoriu produs in tara, macar si din considerente strict militare, daca nu si economice.

Deocamdata in lista trimisa parlamentului de catre guvern, in dreptul TABurilor intalnim doar cifra 94, cifra care nu este foarte datatoare de speranta macar si pentru ca aduce foarte mult cu numarul de transportoare Pirahna IIIC pe care s-a zvonit ca MApNul ar fi gata sa le importe „in timpla”. Adica 94 vs 90 pare a contract adjudecat deja in favoarea Pirahna.

Deie Domnul sa nu fie asa…

88 de comentarii:

  1. La ce bani anunta astia ca dau la dotare… cred si eu ca apar astia cu interes:)

    Totul e sa jucam bine. Un lucru la care nu suntem asa de buni. La urma urmei nu suntem israelieni:)

  2. Tarziu,foarte tarziu.CE off set, CE integrare in ind nationala.gdls a venit cu klemm in frunte.daca vine SI strumf luam orice este made in USA.

  3. Oauuuu…

    Când văd sloganuri de genul democrație , libertate , justiție e clar că se urmărește contrariul .

    #rezist si alte chiloțăreli / poponăreli pe față ( #insist , coruptia ucide etc ) le consider o manipulare asemănătoare , iar poporul , fiind de bun simt dar naiv , nu ii îneacă ( încă ) în hazna pe acești manipulatori .
    Bă , doar prostia ucide .
    Corupția > la cușcă !
    Dar când vezi o declarație ca cea din titlul acestui subiect …
    E clar ca s-a depășit orice limită a bunului simt .

    Bă , aici nu ( mai ) e loc de combinații , singurul criteriu care contează e PERFORMANȚA !
    Patria ( sublim nume ) nu se compară cu metalul de pe Rin .
    Metalul de pe Rin va trebui sa se opună acestor golaneli politice .
    Dar atât timp cât americanii o țin în scaun pe zeița anticorupție , nu veți vedea TBT AGILIS ci importuri licuricești , în cantități microscopice .
    Nu doresc să comentez de ce .
    Ca de obicei , sper să nu am dreptate 🙂 , ar fi ca o micționare contra vântului .
    Nu mai discut de opinia celor ce citesc acest blog / forum , majoritatea nu pot pricepe ironia … au neuronul ocupat cu anticorupție .
    O fi buna anticorupția , dar după ce schimbam clasa pulitică actuală , cu unii competenți .
    Atentie , anticoruptia trebuie făcută de unii care nu fac politică in viața privată , si aici excludem definitiv persoanele ( deja mânjite ) din resursa de cadre a binomului .
    DEFINITIV , e clar pentru toți ?

    Cei ce nu pricep sunt condamnați pe viață la frustrare !!!

    Îmi cer scuze pentru tonul apăsat .
    Nu mai suport amânări pentru lucrurile de importanță deosebită , iar TBT AGILIS face parte din aceasta categorie .

    1
    • Stim deja ca Agilis va fi disponibil doar din 2021, ceea ce e tarziu IMO. Poate s-ar putea imparti productia intre Patria AMV din 2018 (sper eu, poate ma insel?) si ce va iesi Agilis in 2021.

      • Da SI PE urma facem o varza ca in „40.un batalion piranha,doua patria,2-3 agilis.fiecare cu motorul SI transmisia Lui.bucuria baietilor de la logistica.ce dracu” vorbim de un apc dotat cu o mitraliera de calibru mediu ptr autoaparare SI blindaj capabil Sa reziste schijelor SI gloantelor de calibru mare.cel Putin asta e definitia apc-ului.CE stanag 3 sau 4 sau 5.e apc: rapid,usor(Fata de ifv) SI amfibiu.

    • „Atentie , anticoruptia trebuie făcută de unii care nu fac politică in viața privată , si aici excludem definitiv persoanele ( deja mânjite ) din resursa de cadre a binomului .”
      In mod normal, as fi de acord, insa….traim in Romania. Tara unde, pana acum 28 de ani TOTUL tinea de politica. Nu e om care sa nu fie afectat de ea, nu e om care sa nu ii pese.
      Daca ar fi sa ii excludem pe toti, ar trebui sa nu mai facem anticoruptie.
      Acuma, eu tind sa fiu de acord cand zici ca prostia e de vine pt multe. Da, prostia, faptul ca multi oameni se angajeaza prin departamente si ministere fara sa aibe cea mai mica idee despre ce sa faca. Dar…..de obicei prostia merge mana in mana cu coruptia. Coruptia nu e naturala man. Nu trebuie sa ne purtam cu ea ca si cum ar fi.

    • Protestatarii sunt deci manipulati/platiti de agenturi/Soros, deci? Ca din postarea dvs cam ideea asta reiese.

    • @Habarnistu

      cu greu ma abtin sa nu iti zic cate ceva de fiecare membru al familiei.

      @George fa cumva sa nu mai posteze veci aici. o da cotita cu Agilisul ca sa ne ia in p&^% pe toti

  4. Pina la urma asta e doar parerea ( si cumva oferta) companiei Patria … ai nostrii banuiesc ca au fost niste gazde primitoare, au mancat toate saleurile si pateurile cu ciuperci ( ca de, e inca post) de la intalnirea bilaterla cu finlandezii, au dat din cap precum caii zicand mecanic in Olg-gleza ” yes, yes, yes”, i-au condus pe musafiri la aeroport, dupa care, vazand avionul finlandezilor decoland, au zis cu ranjet si sictir mioritic ” Da-i ba-n-p …ula mea si pe astia cu conserva lor cu tot !” Case closed!

  5. Daca ar fi sa aleg intre Patria, un Boxer „amfibizat” la noi si Piranha III, clar, as alege Patria.
    Cu polonezii au lucrat bine, cu transfer de tehnologie (Rosomak), nu vad de ce n-ar fi si la noi.
    Sa vedem si preturile.

    • Plus relieful si clima finlabdezxa „garanteaza” ca s-ar decurca excelent in Romania …. (la ei este ger nu la noi! mlastini, lacuri o „placere”)

      Insa cand la dreapta te „stange” Nemtia, de cealta parte te preseaza Licuriciu …

      • Imi luasi vorba din gura cu relieful/clima..bine ca ma uitai la sistem (inainte sa postez si eu), tot nu scapi de ”asteptare”…

        Singura problema cu Patria de o am e totusi faptul ca vreau sa vad cum ar functiona inventia asta a ACTTM de sub burta TBT-ului, grilajul ala care ar reduce forta exploziei…

        • Ai putea te rog sa dai un link referitor la un astfel de gadget?
          E posibil sa fi auzit altii de asta si sa fie interesati….bine, asta si posibilitatea unei comenzi babane din partea statului roman.
          Makes me giddy…..

          • Vezi articolul asta – http://www.rumaniamilitary.ro/programul-tbt-8×8-situatia-reala
            – si vezi ca mai sunt doua legaturi in articol, la sfarsit, publicate tot pe blog, te uiti pe la pozele din respectivele articole si intelegi.

            http://www.rumaniamilitary.ro/tbt-8×8-un-pas-inainte-mic-pentru-el-mare-pentru-industrie
            http://www.rumaniamilitary.ro/teste-cu-tbt-8×8-video

                • Asta nu este nimic nou. De fapt structura respectiva se numeste „apertured skid plate” (placa anti-derapaj aperturata???) si are anumite calitati care asigura intr-o anumita masura „blast venting” – degajarea undei de soc. DARPA si Joint IED Defeat Organization s-au tot jucat cu chestia asta mai mult de un deceniu in urma, fara rezultate prea incurajatoare. Cineva a scos si un patent pentru chestia asta si pentru un fel de cos utilizat la devierea undei de soc (blast deflecting chimney). Baga un ochi la figurile 35, 37 si 43: https://www.google.com/patents/US8430196

                  Ma indoiesc ca taranusii asta de la ACCTM au avut mai mult succes cu sweitzerul asta. O alta idee prelucrata din alta parte.

                  • Aham. Misto si trancariciul 4×4 ”la dieta”

                  • Mai usor cu „taranusii” totusi, mai…. „citadinule” 😛 .

                    • Nu sunt yo vreun ubermensch acum, dar ai bagat o geana la bidoanele alea de mamaligari care se tot strofoceau pe acolo. Yo zic ca Marin Preda ar fi fost mandru.

                  • Alex , fii serios , nu o simplă tinichea pusa pe burta TBT-ului .
                    Schițele prezentate de agentie nu dezvăluie adevăratul principiu al scutului , sunt mulți interesați de protecția antimina , ca urmare genul asta de informații sunt ” protejate ” până la producția de serie …
                    Patentul ăla din link-ul tau pare că este destinat filmărilor de la Hollywood , în genul batmobilului 🙂 .

                    • Da domle’ ceva da vis…mana omului n-a pus picioru’.

                      Patentul aluia a fost recunoscut si inregistrat de US Patent and Trademark Office. Nu toate desenele aferente patentului sunt publice. Cum am spus; inca o idee reciclata care a fost aruncata la cos de altii cu mult timp in urma.

                    • Ai fi surprins de cate concepte interesante gasesti in cosul de gunoi al Pentagonului. LOSAT/CKEM, EFOGM, vehiculele ALPHA, XCR-ul, racheta ceea bengoasa anti-nava al carui nume nu mi-l mai amintesc, etc. N-o fi mers astea pe atunci, dar cine stie daca nu ar merge astazi, cu o alta doctrina?
                      Peace out!

                    • @Alex,

                      Daca blindajul ala romanesc, cu toate solutiile lui tehnice aferente, era prost, nu se complicau nemtii sa il propuna in combinatia pentru Agilis, nu de alta, dar oricum ei puteau sa ofere o solutie proprie foarte buna. Lucrul asta ma face sa cred ca e destul de buna solutia romaneasca. Nu trebuie sa fim mereu carcotasi, nu are rost!

                    • Cezar, et al.

                      Faci o aluzie la memorandumul pe care nemtoteii l-au semnat si unde se angajeaza sa foloseasca „tehnologie romaneasca”. De unde pana unde am ajuns la concluzia ca mizeria asta perforata o sa fie inclusa intr-o masina de lupta care nici pe hartie nu exista la ora actuala? Nemtii sunt acolo/aici sa-si vanda produsele si sa dea de lucru la niste oameni. Ii doare pe ei direct in cot de tehnologia romaneasca, care oricum este aproape inexsitenta. Astia de la ACCTM s-au nascut talent si au murit speranta. In afara de faptul ca nu au dat dovanda de o idee originala de niste decenii bune, mai au si darul regelui Midas in revers: cam pe tot ce au pus mana s-a transformat in rahat.

                    • @Alex,

                      ‘Mizeria aia romaneasca,’de care zici tu, are nivel de protectia stang 4a, al a II-a explozie. Solutia tehnica a ACTTM, reflecta intreaga carcasa, inclusiv aliajul din care este produsa, nu doar solutia de sub posea.

                    • Cezar,

                      Ce aliaj fratello? Astia nici nu au un laborator de metalurgie la ACCTM. Sau ne trezim cap de musca ala care este comandantul unitatii a decretat, lasa bre ca faci la mine acasica pe balcon! Deci, obisnuieste-te cu gandul ca tabla aia are o buna sansa sa fi venit din import, dat fiind faptul ca capacitatea de a produce oteluri speciale in Romania a fost pusa pe butuci de ani buni.

                      Cat despre a doua explozie vad ca scrie clar 3b, iar restul e tacere; vad ca nimeni nu a confirmat asta si nici nu ma surprinde. Vorba lui Nenea Iancu Caragiale: Asteptam provincia! Sa ajungi la rezistenta de nivelul STANAG 4569 Level 4 iti trebuie o masa mult mai mare decat carena respectiva care are cu mare ingaduinta vreo 15 tone. Ca sa ajungi la Level 4 mai trebuie sa mai cresti in masa cam cu vreo 10 tone si nu neaparat in masa de otel. Poate ecuatia Freidlander sau calculele aferente Legii Hopkinson-Cranz iti spune ceva. Oricum testele respective sunt lipsite de o buna parte de pertinenta atatat timp cat nu stim o simpla variabila cum ar fi tipul de exploziv.. Explozivul in sine este numai o parte din equatie minele si dispozitivele artizanale de obicei se folosesc de anumite EFP (explosively formed penetrator). Testele respective nu dau nicio dovada de folosirea unui EFP. In afara de variabile de baza care sunt la mintea cocosului, rezultatele testelor sunt in mare parte nulificate fara instalarea unui tren de rulaj aferent pentru simplul fapt ca parti din tren pot ele insusi sa devina o forma de EFP si sa contribuie la penetrarea carenei daca nu sunt concepute intr-un mod care asigura „spargerea” lor in asa mod in care sa se asigure integritatea carenei. Deci un vis! Ce va place sa va lasati fumati de niste taranusi de parca ati cazut ieri de pe planeta Talaforme. In rest ce putem spune: vise mari, chiloti mici.

                    • La Saur-i tabla era de import, iar la TBT, foarte probabil ca tot asa.

                  • Brevetul celor de la ACTTM este „vanat” de multi pentru avantajele ce le aduce (disiparea energiei exploziei, efect diminuat asupra structurii de rezistenta a TBT-ului, greutate mai mica, protectie pasiva marita… si mai sunt si altele…). Taranusii aia chiar stiu meserie, nu ca orasanul Alex, mare specialist in gureli si posteli…

              • Problema e ca gadgetul asta ridica mult inaltimea transportorului (si automat reducand si spatiul in interiorul carcasei de teste)
                http://www.rumaniamilitary.ro/wp-content/uploads/2014/11/04.jpg
                http://www.rumaniamilitary.ro/wp-content/uploads/2014/11/05.jpg

                …incat la un moment dat te intrebi daca nu e mai convenabil un MRAP cu podeaua in V.

                • De ce crezi ca un Stryker are acum o carena de tip „double V” ?

                • O solutie interesanta. Deci nu foloseste o carcasa in V, ci podeaua asta dubla. Ar fi interesant de vazut ce calcule de blast effect au facut pt a determina marimea acelor orificii. Sigur e ceva matematica acolo. Evident, mareste inaltimea, dar poate nu si masa la fel de mult ca sasiul in V al unui MRAP clasic.
                  Din nou, multumesc de lamuriri si link-uri!

                • Uite o propunere :
                  Fagurele ala 3D de pe burta TBT-ului să aibă o formă in V , ca să fie în ton cu moda 🙂 .

                • Podeaua in V este ok cand nu ai teren moale (in special teren umed/noroi) pt. ca oferind o rezistenta minima are tendinta de a afunda in noroi ca un plug.
                  2xV reduce din problema dar tot nu este indicat cel putin nu la noi (toamna sau primavara).

    • Checkmate aproba.

    • Dar de unde pana unde e ASA bun patria asta?Tara producatoare a comandat doar 80.suedia prietena SI vecina 100.daca nu era contractul cu polonia(1000 buc) intrau in faliment. daca piranha era ASA prost Il Mai comandau o Gramada de armate Mari? sua, Canada, Australia, danemarca, belgia,spania.armate de prima mana.daca prostii nostrii s-au lasat fraieriti(si-o puteau lua SI de la altii) nu inseamna ca produsul este prost.

      1
      • Marele avantaj e ca celor de la Patria le place sa produca unde vand. Plus ca au integrate multe chestii, de la armament estic, european, american, martian, etc
        Si, vb vine, daca te-a fraierit o data un vanzator, te mai duci iar la el spunandu-ti „Las’ ca sunt mai destept data viitoare”?

        • Depinde de suma primita ca Sa Te lasi fraierit.de produs au facut-o doar polonia SI Africa de sud care au comandat 65% din numarul total.

    • Partia to byłby dobry wybór ale na ile korzystny dla Rumunii przecież juz macie Piranie, tak ?
      Co do transferu technologii to raczej bajka dla potencjalnego klienta , Rosomak sa. jest w tej chwili jedynym zakładem w Europie, ktory montuje AMV ale większa czesc elementów i tak jest importowana. Finowie tez nie mieli lepiej projektując KTO poprostu korzysta sie z czesci z półki i tyle. Wiec mozna liczyć na montaż z drobnymi dodatkami jesli własny przemysł takie oferuje.
      Powodzenia
      Ps. U nas pracują nad rosomak 2 po to by miec pełna kontrole nad produktem przy exporcie bez kosztów licencji .

      • Intr-o traducere aproximativa:

        – cut here –
        Patria ar fi o alegere buna, insa cit de buna este pentru Romania care deja are in dotare Piranhas?

        Legat de transferul de tehnologie, este o poveste frumoasa pentru un alt client, Rosomak SA. Este in acest moment singura fabrica din Europa care asambleaza AMV, dar majoritatea componentelor sunt importate. Finlandezii au utilizat componente comerciale pentru KTO (?), neavind nimic proiectat de calitate mai buna. Deci puteti conta pe echiparea cu accesorii fabricate in Romania, daca industria locala le produce.

        Mult succes.

        PS: Lucram la Wolverine 2 pentru a avea control complet asupra produsului fabricat, fara costuri cu licenta.
        – and here –

        O, sorry if the translation is not fully accurate. 🙂

        • Pai daca pe noi nu ne duce minte sa ne construim un TBT propriu…

          • DINU GHEORGHE ,pensionar (fost C.T.C.ist ,G.I.A--R.A. ) Bucuresti

            Eu personal,cred ca ”ne duce mintea”,de a construi ceva deosebit,dar,mai presus de orice,sunt interesele personale si de grup. In domeniul motorizarii,la nivel mondial 2017,se folosesc aceleasi principii constructive vechi de peste un secol,si anume;Raportul de comprimare constant,si Succesiunea timpilor functionali.Analizind aceste principii;grafic,tehnic,stiintific,constatam,influenta negativa a acestor principii,asupra rezultatelor,din punct de vedere;economic,rentabil,ecologic-calitativ si cantitativ. Solutii inlocuitoare;Suprapunerea timpilor functionali,prin care se dubleaza timpii activi (detenta)/RAC(rotatie arbore cotit)dublind cuplul motor si puterea dezvoltata,si Raport de comprimare variabil,prin care se obtine un transfer al energiei mecanice dezvoltate,de la consum,la rezultat. Prin implementarea acestor solutii,se obtin rezultate fara concurenta la nivel mondial,civil,militar,si NATO. Acest proiect,a fost trimis spre analiza,urmatoarelor institutii; Guv.A.Nastatse,C.P.Tariceanu,Emil Boc,Victor Ponta,adm.prezidentiale si CSAT,academia nationala,ATM,min.cercetarii,etc. Din corespondenta mea cu institutiile statului,rezulta lipsa de interes fata de relansarea(dezvoltarea)economiei nationale. Pentru a pune in practica aceste solutii,am in curs de finalizare prototip Motor cu raport de comprimare variabil cu doua trepte volumetrice,astfel;Prima treapta volumetrica,destinata traficului urban,viteza de pina la 60km/ora(~1500rot/min),avind caracter functional permanent dupa pornire. Depasind 60km/ora,(>1500rot/min),in traficu de autostrada,este activata si treapta a doua volumetrica,care reprezinta ~65%,formind un intreg 100%,cu prima. Activarea,si dezactivarea treptei a doua volumetrica,conditionata de viteza de deplasare,supravegheat,controlat,si executat electronic,prin variatia raportului de comprimare,controlind electronic presiunea de comprimare din cilindrii,pentru ca,din presiunea de comprimare,rezulta;Plaja turatiei de exploatare,puterea dezvoltata,consumul de combustibil,si procentul de ardere-calitativ si cantitativ.Acum putem spune ca avem un motor controlat electronic,direct fundamental.Actualele motoare termice cu piston OTTO si Diesell,la nivel mondial 2017,nu sunt si nici nu pot fi controlate electronic,datorita raportului de comprimare constant.Actualele motoare,au controlat,sistemele componente,respectiv,sist.de alimentare si de aprindere. Amanunte pe pagina mea de facebook. Cu deosebit respect,pentru;creatie,stiinta si tehnologie. (Asa ca si pe noi ne duce mintea,dar ne omoara birocratismul,si sferele de interes.)

  6. eu deja numai inteleg nimic.
    in fine ,competitia nu strica nimanui,fie ca cel mai bun sa castige…intr-un final tot mai putin previzibil.

  7. Saracii astia de la Patria , nu au noroc deloc pe aici pe plaiuri mioritice , ca si cei de la Saab de altfel . Doua companii foarte bune cu un singur defect , probabil nu ofera spaga.

    • Spaga nu are nici o legatura, oamenii ar da spaga daca s-ar primi. Problema lor e ca nu au spate politic, asa ca nu prea ii baga nimeni in seama…

  8. Pentru ca nu am cumpărat la timp și pentru ca nu am cumpara nimic dacă ar fi după capul nostru (mă ref la guvernanti) o sa cumpărăm ce dicteaza americanii și probabil fără offset. Nu mă înțelegeți greșit , nu e vina americanilor, ci a noastră.
    Mizez ca celor de la Pentagon li s-a cam terminat resursa de răbdare cu noi și acum ne presează sa ne înarmam și sa ajungem la un nivel decent. Mă gândesc ca nu degeaba Klemm e atât de activ de doua luni.
    Acum ca va fi Agilis (slabe sperante), Pirahna sau Patria chiar nu mai cred ca este o chestiune pe care guvernul nostru sa o controleze 100%. Situația internațională este de așa natura ca programe de inarmare pe 30 de ani nu sunt fezabile. Ar fi trebuit sa începem acum 20 așa ca polonezii.
    Și programul de 9 mld este tardiv dacă in1-3 ani nu avem funcțional măcar sistemul AA mediu și scurt

  9. Vor ei fiinlandezii sa ne dea de toate, cu transfer de tehnologie si restul de acareturi, au vrut si nemtii sa se combine cu noi la Agilis, au mai vrut si altii…..dar noi ce vrem?

    se pare ca mai nimic inafara de sh-uri, importuri la cheie si multe minciuni in toate partile.

    parerea mea……cum au venit asa pleaca, au mai si facut-o odata, stiu bine drumul de intoarcere cu coada intre picioare!!! 🙂

    Traiasca TAT 77, ca ala e viitorul coloanei vertebrale a armatei in urmatorii 10 ani, apoi mai vorbim ce si cum ne mai miscam, pardon…..ne facem ca ne miscam!

  10. Important este sa se faca ceva… ca daca nici cu nemtii nici cu astia in cazul ca apare alt producator care promite si el etc… Oricum germanii raman ofuscati ca o intelegere la nivel inalt pica… in mod sigur si finlandezii stau si ei cu teama, ce au patit nemtii pot sa pateasca si ei. Sunt ca cineva care intra intr-o relatie dand la o parte pe alta persoana care era in relatia cu X si stau dupa asta cu teama ca pot sa pateasca si ei acelasi lucru.

  11. cat s-au câcâit astia atatia ani aveam saurul in productie?
    se practica acelasi sistem brevetat in constructia de autostrazi.

  12. Finlanda, care ne blocheaza accesul in Schengen?!

  13. Ziua buna
    Va citesc de ceva timp .
    1- Polonia a construit din 2002 sub licenta Patria 690 transportoare .In variante diverse , se numesc KTO Rosomak .
    Suplimentar au semnat un contract in 2013 pentru alte 300 bucati de construit in tara pina in 2019 .
    La o astfel de „cerere” (peste 900 exemplare) , e clar ca oricare furnizor face tot posibilul sa atraga/cucereasca clientul .
    2- In cazul specific romanesc , imposibil de crezut ca pentru un lot de vreo (+/-) 90 transportoare , cineva (oricare firma ) face compensatie economica , transfer de tehnologie si productie locala a transportorului .
    Sa nu uitam ca si primul lot de transportoare Mowag Piranha III a fost achizitionat cu procedura de urgenta (fara nici o competitie internationala ) + faptul ca in realitate am achizitionat un semifabricat . Fara turela si alte chestii de importanta fundamentala in o ipotetica folosinta pe campul de lupta . Ca turela israeliana deschiza, neprotejata montata cu chiu si vai pe ele , transportorul e bun la pazit depozitul de benzina, intrarea in aeroport la Kandahar dar in nici un caz nu e pentru o lupta cu adversar inarmat si cu altceva decit AK-47 ,PSL si AG-7 .

  14. Aici este vorba despre optiune productie sau Valev.

    Ce se cumpara acum vor fi cam toate transportoarele pt. multi ani. 600 este o cifra utopica nici Germania la un buget de 10 ori mai mare nu reuseste sa aibe atatea functionale. Se putea discuta de 3-400 de Saur2 la app. 1 mil dar la 3-4 deja ar fi 2.4 miliarde doar transportarele. De mentenanta nici nu s-ar pune problema este mult mai scumpa cand nu ai nici o posibilitate sa faci presiuni asupra producatorului pati ca irlandezii, primesti piese si la un an de cand le-au comandat (petarda Piranha) si la preturi astrornomice ca nu ai de unde altundeva sa le cumperei.

    “Failures have occurred in other areas of the vehicles,” Cotter said. “These include differentials, auto-transmissions, engines and suspensions. Some units were replaced under warranty by Mowag.” Sourcing parts took up to a year at times. ”

    Pe de alta parte ar trebui ca noul transportor sa fie de 4 ori mai bun (cam atat costa mai mult) decat Saur2, deoarece se vor lua mai putine (transporta de 4 ori mai multi soldati?, rezista la 4 incarcaturi de 6kg de explozibil, etc).

    • Germania are 350 ifv(noi 100) SI 900 de apc Fuchs SI boxer.daca punem SI senilatele bv206s ajungem la peste 1200.

      • La un buget de 37 miliarde Germania are app. 900 APC-uri din care operationale 530, la un buget de 10 ori mai mare ca al Romaniei.
        Dar în realitate nr. poate fi mult mai mic de 530 deoarece:
        „The ministry also didn’t distinguish between „full” or „conditional” operational capability. But this is an important distinction, because when the German federal parliament votes on whether the Bundeswehr can engage in a foreign deployment, it only allows equipment to be sent that is fully operational. And that’s where the deficiencies start to stack up. For example, on the list given to the parliamentarians, 16 CH53 transport helicopters are listed, but a previous air force internal report distributed to the Defense Ministry in August stated that only 7 were „fully” operational. With the Eurofighter fighter jet, Wednesday’s official list for parliament stated that 42 aircraft were ready for deployment, but the August air force report stated that only eight were „fully” capable of operation.”

        Deci germanii trec ca operatinale si echipamente care au anumite defectiuni.

        Daca ar fi sa folosesc cifra data de 1200 masini si sa utilizez drept reper bugetele apararii cel or doua tari ar rezulta ca Romania si-ar permite 120 ca sa fie in situatia Germaniei, cam cat sunt în acea cerere catre parlament, caci are un buget de 10 ori mai mic. Comparatia nu este chiar fara relevanta deoarece cheltuielile cu utilizarea si mentenanta vor fi aceleasi la echipamente identice (ba chiar mai mari ca nu produci nimic, germanii da). Chiar daca am avea unele costuri cu personalul mai mici, o mare parte din buget va trebui sa fie indreptata spre achiziti si modernizari si mai mult cu tot acest buget mai mare de 10 ori Germania reuseste sa aibe foarte putine echipamente functionale, se extimeaza ca ii mai trebuie intre 7 si 10 miliarde doar ca sa poata repara si mentine functional ce are acum.

        Altfel cam asa este situatia:
        „the 345th artillery training battalion, based just west of Frankfurt, was officially supposed to have 24 armored artillery vehicles at its disposal. In reality, though, it had just seven, of which six were on standby for NATO and could not be used. And the seventh was in reserve for the six on standby. Troops reported to Bartels that they hadn’t been able to carry out training exercises at the site for the last three years.”

        „Some soldiers have already received new hardware, but even the upgraded equipment was „all late, delayed, full of teething problems” Hans-Peter Bartels (military ombudsman) said.
        Pai cand ai in inventar NH90 (5 functionale din 40) sau Tiger (7 din 43) ce sperante sa ai.

        Asa ca cifra de 600 pare imposbila in viitorul apropiat, nu cand importi. Poate o mare parte acoperita daca se cumpra Saur2 altfel in jur de 100 si cine stie cate functionale.

  15. Problema Patria ar putea fi alta si anume faptul ca Bucurestiul a declarat cu un an in urma ca programul de dotare cu TABuri se va realiza cu ajutorul unui aliat, ori Finlanda este neutra.

    • Polonia este aliata, nu? Pana la urma cel mai castigat am fi sa avem 2 produse de top in Romania si daca putem sa fabricam 200+ Patria APC si apoi 200+ la nivel IFV eu ma declar multumit.
      Apropo eu as face ceva si cu cele 67 de turele de 25 mm pe care le avem in stoc.
      Piranha pare ca o sa se mai cumpere pana o sa ajunga la 100…Offset-ul ar trebui sa fie conditia de baza Insa.

  16. Sanse sa faca cate ceva ar fi. Daca intr-un mod favorabil Romaniei cum ar fi offset si transfer de tehnologie si productie locala – asta este mai greu de crezut la ce conceptii au astia.

    De ce ar fi sanse? Cred ca Iohanis s-a inteles oarecum cu cei de la guvernare sa miste ceva pe partea de achizitii dintr-un motiv simplu: a auzit ca Donald Trump are obiceiul de a da biletele sefilor de state sau de guvern europeni (stiu ca toti au negat ca s-a intamplat … dar fum fara foc nu prea iese in presa americana) cum ca trebuiau sa contribuie la NATO cu x banuti, sa doteze armata cu x banuti … si ei nu si nu … se bazeaza pe americani sa-i apere. Si boss-ul american face urat la astea (poate chiar sa ceara banii retro :)) (da stiu, povesti numai ca no … daca este asa?).

    Cred ca de frica lui Trump ceva ceva o sa miste.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *