Sursa: Alex Pîntea – Nova TV
Prima pagină Logistica militara Compania Rheinmetall Automecanica a fost inaugurată oficial la Mediaș
Compania Rheinmetall Automecanica a fost inaugurată oficial la Mediaș
Razvan Mihaeanu
Logistica militara, Masina de Lupta a Infanteriei, Articolul de seara, Armament, Autovehicule militare, Comunicat de presa, Fabricat in Romania, Preluari de la prieteni, Patriotism, Conștiintă civică, Legislatie, Automobilisti Militari, Propaganda, 1-ROMANIA, Germania, Armata Romana, Armata Romana dotare, Economia, Industrie militara
Sa inteleg ca vor lua parte la licitatia pentru IFV-uri cu Lynx? …Vor avea un avantaj forte daca il vor fabrica , ansambla aici ..Una peste alta este un lucru extraordinar ca au venit aici , la Medias..
De la remorci la IFV-uri de 45+ tone e cale lungă.
Aici zice ca da :
https://www.hartpunkt.de/rheinmetall-zielt-auf-rumaenische-schuetzenpanzerbeschaffung/
Subscriu! Cat mai mult armament facut la noi inseamna castig pentru noi ca tara, castig pentru buget, castig pentru oameni din ratiunea locurilor de munca s.a.m.d.
Nici nu indraznesc sa visez ca poate cu suficiente suturi, de la americani, francezi si nemti… poate ajungem si noi … o forta militara.
Cu o floare nu se face primăvara…vezi starea democrației în Ro, în articolul de azi de pe Hotnews și fraza în care instituțiile de forță din România sunt toate infiltrate, ca nu exista război hibrid în Ro recunoscut de politicieni, nu au fost prinși și deconspirați agenți rusi și ca violenta politica și în societate sunt pe.un trend crescător.
Degeaba ai scule dacă nu ai oameni. Di nu ma refer la di ăștia care cred ca totul li se cuvine și vor sa le testeze pe populația civila (în gândirea lor).
PDI 90 România spune tot…șeful ideal = autocrat binevoitor sau mai bine spus ” a furat dar a mai și dat”…vezi ca iar iese Badalau în Giurgiu…
Q.e.d emigrați și luati-va și copiii dacă ii iubiți.
Nici pe dincolo nu mai e roza treaba.
Chinezii s-au pus pe treaba, sa distruga economic Vestul. De la Temu pana la masini electrice ieftine, ne inunda cu oferte de nerefuzat, care au repercusiuni grave asupra economiei europene.
Rusii baga si ei tare cu razboiul hibrid, au oameni infiltrati peste tot, trimit „refugiati” in cantitati industriale si dau munitie personajelor ca Fico, Orban, Le Pen, AfD, etc.
Vinzi totul, pleci dincolo, dar unde te muti ? La ce preturi au casele pe dincolo acum, te bagi la rate si stai cu morcovul, ca esti primul pe lista care zboara in caz de concedieri.
Sau stai in chirie toata viata si nu lasi nimic la copii.
Plus ca mai vine si AI-ul.
La noi daca n-ai rate, o duci bine.
6 milioane de români sigur te-ar contrazice. 😉
Reis,discurs tipic de troll rus.Daca nu ai nimic de zis despre articol in sine pt ca stirea e clara si nu poti arunca cu zoaie gen,,sunt vechi,, sau ,,Le cumparam de a gata de ce nu se fac la noi,, atunci vii cu cealalta cale de atac su anume,,nu avem domnule cine sa le foloseasca,, .Din tema ,,pt cine sa luptam,pt poluticieni corupti,, ai folosit partea cu ,,emigrati pt ca aici nu se mai poate,,
Voi chiar nu va dati seama cat sunteti de penibili ?
Succes și comenzi cat de curând.
PS.
Lynx a venit sigur din Ungaria. Au o mega fabrica nemții acolo. Și functionanta.
@stefan60
Râsul nu e de la pudeli. Cele ungurești au altă vopsea și, în plus, au sistemul de protecție StrikeShield pe ele. Ăsta nu are. E cel de prezentare al Rheinmetalului.
Părerea mea, hâc…
Nu e nicio mega fabrica. E o hala de 23000 mp unde se asambleaza Lynx cu componente aduse din Germania si in curand componente de la Medias.
Uzina Mecanica Bucuresti are 57000 mp.
Sper deosebire de Lynx Ungaria, in Romania facem TOATE componentele pentru turela Elbit in fabricile Elbit.
Singurele componente pe care nu le facem pentru Piranha 5 sunt motorul si cutia de viteze; pe care ar trebui sa le avem pe stoc in surplus in caz de razboi.
In alte cuvinte Ungaria nu e capabila sa duca un razboi de agresiune pentru ca se taie fluxul logistic din Germania si nu mai produce nimic.
Noi in schimb producem tot pentru Piranha 5.
Tin sa te contrazic in privinta P5, la UMB doar se asambleaza componentele care sunt importate din Elvetia care la randul ei le importa de la diversi producatori din Europa(Germania, Spania, Danemarca, etc) si din Israel,SUA, Canada.
Așa era acum câtva ani,la primele loturi.Acum carcasa,blindajul,sistemele de armament și cele optice se fac in Romania.
Pe lângă motor și curie de viteze se mai importa într-adevăr și țeavă tunului.
O cobeala, fara alte surse de informare:
Pluseaza pentru licitatia pentru MLI, in sensul ca au si ei, ca si americanii, uzina unde sa produca/asambleze masina.
Cel mai probabil, vor trage pe camioane iar Lynx …. doar daca vor castiga licitatia.
My two cents.
Pana una alta mai au si contractul pentru remorci / semiremorci cu MApN-ul de unde vor mai veni niste bani. Apoi citeam mai demult ca necesarul de camioane pentru armata ar fi de vreo 10000 de bucati, din care Iveco a luat deja o parte, dar loc ar mai fi pentru o viitoare comanda. Poate mai prind o modernizare la Gepard etc samd
As marca faptul ca au venit aici fara sa conditioneze de atribuirea unui contract asa cum am mai vazut pe la altii… Probabil ca vor sa se pozitioneze pentru viitor, nu doar la noi, ci pentru toata Europa.
P.S. Rasul asta al lor n-arata chiar rau si ai nostri insista cu MLI pe senile… 🙂
Nu au conditionat dar ei sunt in cu totul alta situatie decat francezii.
Ei concureaza cu americanii si australienii (cel putin) pentru programul IFV si interesul lor imediat este sa marcheze puncte.
Daca americanii au cumparat deja o uzina si promit sa asambleze masinile aici, germanii au facut acelasi lucru.
Ar fi fost chiar o miscare prosteasca sa anunte o conditionare a investitiei de castigarea licitatiei.
Oricum nu stau in apa, vor trage pe camioane si, daca castiga licitatia ptr IFV, vor produce ceva componente plus asamblare finala ptr Lynx.
Daca nu, …. nu.
@Eroul
Australienii???
Ce treabă au cangurii???
Părerea mea, hâc…
Te-au anuntat cei de la Hanwha ca nu mai participa la licitatia ptr IFV?
Ca nu inteleg ce nu intelegi.
@Eroul
Ultima dată când am verificat, Hanwha erau coreeni, nu australieni. Mă rog, geografia e complicată, poate mă înșel eu…
Dar, n-am văzut pe nicăieri vreun anunț că ar participa australienii la licitația pentru MLI-uri. Ai tu vreun pont exclusivist de care nu știm noi, ceilalți muritori de rând?
Părerea mea, hâc…
@Eroul
– https://www.defenseromania.ro/masina-de-lupta-redback-made-in-romania-peste-20-de-companii-romanesti-au-discutat-despre-transfer-de-tehnologie-si-productie-locala_628332.html
Poate te lămurește articolul ăsta, referitor la ce nu înțeleg.
Părerea mea, hâc…
Parca vad un G2G pentru MLI, ca sa nu se mai bage nimeni in oala, la cate proiecte sunt vehiculate sa investeasca coreenii.multe proiecte militare de modernizare cu transfer de tehnologie pentru ca ei sunt interesati sa isi creeze fabrici si parteneri in Europa. Investitii in SMR, reactoarele 3 si 4 Cernavoda, impreuna cu Canada,Italia etc Vor fabrici in Europa si in caz de razboi cu cei din nord sa poata primi munitie,tehnica,ca au vazut ce se intampla si cum depinzi de unul si de altul, precum Ucraina si Israel.
@Eroul Ce vreu sa spun e ca nicio companie privata nu face investitii cat de mici pe hopes and dreams. Remorcile sunt ceva cert, exista comenzi in derulare si ar mai fi comenzi de venit. MLI-ul e ceva prea incert ca sa arunci cu bani chiar si intr-o simpla hala. Ca-i ajuta intr-o eventuala competitie, da, clar, dar nu cred ca motivul real al investitiei e doar asta. Cam atat am vrut sa evidentiez.
Am inteles asta. Achizitionasera Automecanica pentru productia de remorci si camioane, o zona unde vor gasi piata atat militara cat si civila.
Ce am subliniat a fost ca au utilizat inteligent inaugurarea pentru a puncta in competitia ptr MLI. Evident ca baza va fi in productia de camioane si remorci.
Oricum, o miscare mult mai subtila decat a francezilor care s-au apucat sa puna conditii.
In plus, au mai ocupat o facilitate de productie ….. ca sa n-o ia „australienii” de la Hanwha…. hâc….
asamblare de GHEPARD ar fi o prio fata de tancuri coreene
mai intai iti protejezi ce ai
lol
Oai stirea asata chiar e bomba ! Chiar vream sa semnalez si pe rubrica ”Permiteti sa raportez ”dar numai bine ca a aparut pe rubrica de noutati !
Daca Rheinmetall incepe sa produca scule grele in Romania poi ne-am facut cu armament la taratoare !!! Sa speram la un viitor glorios
Vorba aia , prost sa fii , noroc sa ai si un razboi in vecinatate, relativ la politica romana de achizitii …
Multă fanfară pentru niște remorci
As vrea ai eu un link străin legat de perspectiva producției / montajului Lynx-ului in Ro. Cred că nu sunt prea paranoic sa cer asta, având în vedere că pe site-urile Rheinmetall și Auto mecanica nu scrie decât de suprastructuri pt camioane, iar în Romania presa canta în funcție de cat ii lipesc politicienii pe frunte.
https://www-hartpunkt-de.translate.goog/rheinmetall-zielt-auf-rumaenische-schuetzenpanzerbeschaffung/?_x_tr_sl=de&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=en&_x_tr_pto=wapp
In articol scrie ca informatiile sunt preluate din presa romaneasca. Nimic de la sursa banilor 😉
As vrea sa aflu cifre: cati si pe ce domenii vor sa scolarizeze, unde, cand, calendarul estimativ al retehnologizarii si obiectivele de productie avute in vedere, chestii d-astea.
Poate de data asta o sa fie cu noroc. Sau poate nu. Si la Moreni au venit pe cai mari, in acelasi mod, incercand sa blocheze singurul producator autohton, in asteptarea contractului ptr transportoare. GDELS ul insa fuse mai smecher. Acum aplica aceeasi rețetă. De data asta cică au cumparat si o majoritatea actiunilor. Deci, de facut vor face ceva, chiar daca la MLI uri câștigă, again, muricanii. Sau poate visează la alea multe SPH uri cu Pzh2000. Vom vedea. Momentan anul ăsta sunt alegeri. Multe al dracu! Si la noi, si in Europastan, si, mai ales, in America. Si situatia pare împuțită rău. Desi afară se încearcă vopsirea gardului in culorile curcubeului(!!!), in interior e cam beznă.
https://www.rheinmetall.com/en/media/news-watch/news/2024/02/2024-02-01-rheinmetall-acquires-majority-stake-in-automecanica-medias-romania
„As Rheinmetall chief executive Armin Papperger sees it, “Bringing Automecanica Mediaș into the Rheinmetall family marks another important milestone in our strategy of strengthening the Group’s presence in Central Europe, which in turn contributes to bolstering the defensive capabilities of the EU and NATO on Europe’s eastern flank. We look forward to supporting Romania in future projects in the vehicle domain as well as with other Rheinmetall technologies. Here, the inclusion of local partners and strengthening the Romanian economy are matters of central concern to us. We want to meet the expectations of the Romania’s politicians and military in the best possible way.” ”
https://www.rheinmetall.com/en/company/subsidiaries/rheinmetall-landsysteme/about-us#anchor-locations
Nimic despre Lynx, nimic despre camioane, iar povestea e oricum din februarie. Mie îmi pute a propaganda PZD
propaganda e livrata de politicieni care se duc in vizita si nu semneaza contracte ,oamenii astia au achizitionat o companie romaneasca care deja are contracte cu Mapn ,si iti zic ca daca e nevoie vor localiza productie pt ce are nevoie armata romana atata tot ,si vor face asta investind intr-o capacitate de productie pe care o detin ,nu vand cai verzi pe pereti vand ce au in portofoliu
https://www.rheinmetall.com/en/products/tracked-vehicles/tracked-armoured-vehicles
alea cu steluta au nevoie de cooptarea KNDS
propaganda pesede o vezi in articolele din dc news ai deja 2 postari cu linkuri despre alt produs si ce marete transefruri tehnologice o sa vedem de la unii care nu au fost capabili sa managerieze santierul naval mangalia nici privati nici de stat cu reprezentanti mareti ca manole la sedinta de partid
Vezi videoclipul cu interviul dat de Björn Bernhard https://youtu.be/QVlyxtGv2Bw?si=MrL68cbzHXhAESIJ&t=36
Multumesc.
In mod concret, Rheinmetall doar recunoaste un potential si produce piese in contextul retelei industriale pe care o opereaza. De la remorci la HX-uri si Lynx-uri e cale lunga. La fel de bine puteau sa spuna ca or sa faca roboti pentru Marte iar agaricii de la Bucuresti sa faca poze pentru partid si sa incaseze spaga de delegatie.
M-as bucura sa primeasca si contracte pentru tehnologii mai avansate, chiar daca unele componente – ca pt Skyranger spre ex – ar veni din Ungaria, in contrapartida la componentele pentru Lynx. In ipoteza asta, in loc sa creeze tensiune intre vecini cum a fost politica national-socialista, ne-ar putea apropia de Ungaria si deschide mai mult catre UE.
In sfarsit au inceput sa se trezeasca…
https://m.defenseromania.ro/masina-de-lupta-redback-made-in-romania-peste-20-de-companii-romanesti-au-discutat-despre-transfer-de-tehnologie-si-productie-locala_628332.html
Se ascute lupta. Citeți mai sus. Zilele astea testează și tancul coreenilor la Cincu. Bătaie mare pe banii românilor! 🙂
Au mai testat ei si Patria 8X8 acum neste ani si toată lumea era wet pe aci pe site si in final au luat pirande. Dacă nu s a observat până acum, armia română nu cumpără ce are nevoie, cumpără CE TREBUIE!!!
@StrumpF
Ia pune tu de o comparație între patria și Piranda, cu plusuri si minusuri, cât te duce mintea aia creață, și explică-ne care e mai bun, și de ce. Luminează-ne, te rugăm!
De ce și-a luat țeapă armia română cu Pirandele?
Părerea mea, hâc…
Păi nu ma intreba pe mine, întreabă restul comentatorilor de pe site. Si atunci(ca si acum) afirmau ca ala e mai bun, ca Iveco vine cu integrare 120%,etc. Si eu spuneam ca o sa luam ce vrea aliatul strategic nu ce vrem noi. Cat despre autobuzele londoneze cumparate, sunt bune pe bulevard la defilare. In conditii de lupta, pe teren framantat de bombe si mine sa le vedem. La ce centru de greutate au(sus al dracu) nu le vad bine. Macar stau pifanii confortabil in ele.
@StrumpF: Uite ce zic aia care au brexit:
The Trials of Truth
VBCI was preferred because it was available soonest
The General Dynamics Piranha actually won, but not with the vehicle on the trials of truth
Boxer was rejected because it was too embarrassing to admit a vehicle we actually paid and helped develop, then cancelled, was now the right choice
We split the difference, and cancelled the whole thing
We then concentrated on Scout, selected the General Dynamics option, who again, managed to convince us that their powerpoints were better than an actual vehicle from BAE
Ajax was the result
Then, after everyone had forgotten our history with Boxer, and by then had managed to allow BAE land to be sold to the Germans
We selected Boxer
Again
@StrumpF
Avaaaiiii…tu ești care se plânge că Piranda nu e ceea ce avem nevoie, ci ceea ce a TREBUIT!
Revin cu întrebarea, de ce crezi asta?
Părerea mea, hâc…
Tipul crede că Piranha V este vehicul american, cu proprietate intelectuală americană. Asta spune destul.
Cine a afirmat că Patria 8×8 e un vehicul mai bun?
La Smardan.Tancul coreean este testat la Smardan.
Mea culpa! Ai dreptate!
Din intreg parcul industrial Automecanica, Automecanica Medias vanduta de Nick Stirban catre Rheinmetall reprezentinta doar o fractie, pentru ca restul fusese preluat de niste moldoveni (a se citi rusi, deoarece jupanul cel mare e in Moscova). Acum e o situatie hilara, si moldovenii (din nou.. a se citi rusii), ar vrea sa scape de ce au cumparat initial (nu se pricep sa faca nimic, in afara de sa toace banii patronului din Moscova si ceva PR cu un autobuz electric care in realitate a fost cumparat de la altii si expus la Bruxelles)
Rheinmetall prin suprfatele de productie cumparate acuma, nu prea poate face mare lucru, pe langa continuarea contractului pentru remorci cu MApN, deci va trebui cumva sa se extinda. Din ce am inteles s-au gandit sa aiba unde sa testeze blindate ulterior repararii (dpdv mecanic/motricitate, nu armament), ceea ce ma duce mai mult cu gandul catre mentenata pt grupul propulsor si cutii de transfer, insa se poate si asamblare finala
Va dura ceva timp pana isi va stabiliza si scolii forta de munca (cei mai buni sunt prin firmele de pe platforma industrial Automecanica: belgienii de la STAS, olandezii de la Noteboom, samd)
E de mentionat ca Nick Stirban nu doar a mentinut insa a cultivat relatiile cu generalii din MApN asa incat e posibil sa “ajute” la preluarea de noi contracte pentru Rheinmetall
Oricum, moldovenii (a se citi rusii) au fostele linii ale Oshkosh, unde intradevar ar putea sa produca serios, asa ca daca Rheinmetall va cumpara si aceasta parte aplatformei industrial, atunci cu adevarat vor avea capacitate reale
O sa…o sa
Mai credeti in povesti cu scufita rosie ?! Dupa atatea fabrici de pulbere promise de partid si de multi ani luam pulbere din Serbia cu materii prime de la rusi !! Oare…..
De Moreni unii si-au adus aminte iar altcineva a punctat bine ca De la remorci la IFV-uri de 45+ tone e cale lungă !” Si cu cine ? Poate cu vietnamezi
Noroc ? La loto ! La economie trebuie carte nu ajunge gaura covrigului ! Nu votez propaganda lui O sa facem, o sa dregem, o sa…… ..
Sunteti o gramada de … pe aici care nu aveti habar de nimic.
Da, Rheinmetall va incepe cu componente si remorci. Componentele vor merge catre liniile de asamblare din Austria (camioane) si Ungaria (Lynx).
Ceea ce e inca un factor ce inhiba orice tendinte agresive ale Budapestei. Nu controleaza un lant logistic complet.
Va bateti joc in mod constant aici ba de politicienii din Romania, ba de Romania insasi.
Noi in schinb producem toate componentele pentru Piranha 5 (mai putin motorul si cutia de viteze care pot fi luate pe stoc in surplus) cu tot cu turela, cu tot cu optica.
Exceptand scenariul in care primeste o comanda de la un stat unde nu va face transfer de tehnologie, Rheinmetall nu va produce Lynx la Medias decat daca il cumpara Romania.
Romania nu va cumpara Lynx pentru ca noi avem nevoie de un IFV care sa foloseasca aceeasi turela cu aceleasi componente pe care le producem deja si nici Rheinmetall nici BAE Systems nu vor localiza productia de electronica si optica in Romania.
Romania va cumpara fie ASCOD fie AS-21 Redback pentru ca amandoua vor avea turela Elbit produsa deja integral in Romania.
Intre ASCOD si AS-21 Redback probabil va castiga AS-21 Redback pentru ca va veni la pachet cu multe altele, inclusiv K2, K9 si lansatorul Chunmoo sau cum ii zice.
Ce trebuie sa retineti din stirea asta e ca fabrica din Ungaria va fi dependenta de componente din Germania si din Romania. Si Medias va produce Lynx daca vor fi comenzi din tari unde nu se va face transfer tehnologic; Ucraina, Egypt, cine stie ce alte tari.
Dar nu e exclus sa se produca chiar daca nu il cumparam noi.
Desteptilor.
Desteptule.
De unde tot o dai inainte cu toate componentele de la Piranha 5 fabricate în România. Că e o dezinformare. Asta ca să fiu elegant. Și ai repetat de 2 ori în 2 comentarii. Am pus-o pe seama entuziasmului patriotic dar e cam mult.
Deci în primă etapă s-au asamblat aici cu piese din extern dar cu vopsit loco, și erau la faza cu găsit vopsitori. Moment în care reprezentatul din Elveția sublinia că ar trebui vopsite bine să reziste vreo 30 ani, deci omul era entuziasmat la greu de ce găsiseră ai noștri.
Apoi a urmat etapa 2, respectiv căutat sudori, fără succes. S-a decis asamblarea carcasei la santierele navale. Nu de alta dar aia aveau sudori.
Turela e asamblata la noi. Electronica și optica din import, tunul la fel. Motor și transmisie din import, după cum bine ai menționat.
Deci prin fabricare integrală tu înțelegi sudarea carcasei din material importat (nu se produce la noi) cu o turela tot asamblata din piese din import, nici o componenta principala sau una consumabila produsa aici.
Vorbeste in cunostinta de cauza plz, Pro-Optica produce tot sistemul optic si partea de display-uri, apoi facem si cablaje etc furnizori pe partea electrica avem multi, turela e la noi, metalurgia e la industria navala dar lasa ca e bine pentru ca ne folosim de ce avem, facem mai multe. 75% e Romanesc din surse oficiale la care daca scazi motorul si transmisia care ramane un 90-95% Romanesc ca deh suntem mari furnizori de componente auto si nu doar producatori ci dezvoltatori de masini, si nu doar ale noastre ci si Mercedes, Porche si ce vrei tu etc
irileprotv.ro/video/romania-o-tara-cheie-pentru-nato-in-regiunea-marii-negre-dar-cu-resurse-militare-limitate-ce-ii-lipseste-tarii-noastre/62431947/ Ce se face in Romania !
Desteptule, daca urmaresti cu atentie ce spun oamenii o sa gasesti ca iti spun indirect ce se produce in Romania si care e lantul logistic.
Sunt 3 produse care sunt integral facute in Romania.
Turela UT30MK2, un RCWS (Remote Controlled Weapon Station) si CARDOM mortier de 120.
https://elbitsystems.com/product/rcws/
https://elbitsystems.com/media/UTMT-30-6pgs_3_PRINT.pdf
https://elbitsystems.com/product/mortars-systems/
In rest, Piranha 5 e doar o platforma (la fel ca ASCOD / AS-21) din care inafara de motor si transmisie se produce totul in tara, inclusiv armura compozit.
https://www.youtube.com/watch?v=kLrdcRhybV8&t=237s&ab_channel=HotNewsRomania
Mai mult, componentele pentru turelele IFV-urilor AS-21 Redback Australiene vor fi livrate din Romania, de la Bacau, iar in Australia se va face doar asamblarea finala asa cum se face la Magurele pentru noi.
In Bacau se fac inclusiv componentele eletronice.
asamblarea finala finala iti dai seama ca turela australiana nu este UT mk 2 ci MT mk 2 modificata conform cerintelelor australiene si produsa sub licenta in australia de EOS sub denumirea de EOS 2000 si foarte diferita din punct de vedere a componentelor incorporate in materie de optica blindaj si lansatoare de rachete si ca pt tot ce doresti folosit in Romania ai nevoie de acceptul australienilor privind proprietatea intelectuala ,pt ca folosesc un BMS si sistem de comunicatii diferit de ce vrei tu incorporabil si practic renuntand la Ascod te apuci sa faci munca de la 0 privind integrarea si e posibil ca si la as 21 redback sa apelezi la GD multimission sistems italy cand poti lua si integra din start ce ai de aceeiasi firme ca si la piranha 5 ,practic pcp de pe piranha il muta GDELS pe ascod 2 cu aceleasi scule ca sisteme de comunicatii BMS si recunoastere si turela de armament ,armamentul de pe piranha 5 afv il pui pe ascod 2 cu poate un calibru de tun mai mare si lansator de rachete ,Mortierul de pe piranha 5 il pui pe ascod 2,dar na noi vrem coreene ca e mai la moda si americanii nu fac transfer de tehnologie
Bubi asamblezi integral in Romania in cel mai bun caz. Pentru turelele respective cine exact produce giroscopurile de stabilizare? Dar intensificatoarele de imagine pentru camerele in spectrul infrarosu? Iti spun yo: nimeni. Nici macar nu putem vorbi despre camerele de vedere in spectrul vizibil. La cele in spectrul infrarosu nici nu se pune problema. Faptul ca Elmet produce anumite subanasamble metalice pentru turelele respective nu inseamna ca sunt fabricate in Romania.
Cat despre aruncatorul de bombe atat afetul cat si aruncatorul in sine sunt fabricate de irlandezi intr-o mica localitate intre Haifa si Athlit. Deci si aici te uiti eventual la o asamblare si nu fabricare.
Intensificatoare de imagine sa fac și la I.O.R.
IOR face o laie. In Occident ele sunt fabricate la standarde militare de urmatoarele firme: L3Harris, Northrop Grumman, Photonis,Raytheon, si Elbit
Alex Alfa,cel care dezinformeaza esti tu.
chunmoo nu o sa iei redback e indoielnic lau testat polonezii nu l-au luat k 2 e singurul tanc pt care am avut nevoie de probe k9 trebuia sa semnam de 6 luni nu am semnat nici acu ,ma indoiesc ca vor semna la bsda gargara asta politica seamana tot mai mult cu contractul corvetelor in care avand producatori in tara comandam de la unii care nu au nici o treaba cu productia in Romania,ti-a spus-o clar presidentia memorandumurile sunt pt import produse militare nu pt transfer de tehnologie,probabil o sa mai negocieze pana or putea bugeta contractele si o sa ia ai nostri ce se poate face in curte sau ceva ce deja avem contractat ,ca exemplu avem contractul pt chiroane dar nici acu nu avem rezultatul tehnologic pt noi adica HG pt compensare industriala ,adica au fost importate la cheie. restu e gargara politica si joc de glezne fara sa cheltui bugetul alocat ,astfel incat sa poti sa il aloci ca e necheltuit unde poti sigur sa il cheltui ,prin cine stie ce agentie guvernamentala care are nevoie urgenta de bani de salarii marite si bonusuri si prime pt angajati stresati de prea multe vacante
Aș dori să știu dacă această fabrică este aceiași care vroia sa producă autobuze, tramvaie și locomotive…
Dacă este același fabrică aș dori să știu dacă vor mai continua acele planuri…
Una peste alta, mă bucur când se face ceva in țara asta …,progresul vine cu pași mărunți dar optimismul este destul de mic…
https://www.bursa.ro/hanwha-aerospace-a-organizat-ziua-industriei-in-romania-06516255
Eu zic să așteptăm BSDA-ul.
Directorul Automecanica spune că vor face componente pentru camioanele HX: „începem cu niște părți componente, până la cabină, ulterior desigur se va face și montajul final în țara noastră”
https://www.youtube.com/watch?v=24VSMqC6m5E
Acum din ceea ce știm, noi modernizam și 4 sisteme Oerlikon cu Rheinmetal. Nu că s-ar întâmpla asta la Mediaș, dar mă gândesc că inaugurarea asta poate fi parte a unui agrement mai larg în care să fie inclusă inclusiv fabrica de pulberi care tot cu Rheinmetal se va face.
Vom vedea.
https://defence-industry-space.ec.europa.eu/eu-defence-industry/asap-boosting-defence-production_en
Poate are cineva mai mult noroc cu navigarea pe site.
E vb de acordarea granturilor pt proiectele aprobate prin ASAP, trebuie deblocate luna acesta, dar nu gasesc info daca s-au acordat inca. E vb de fabrica de pulberi.
„The selected projects cover five areas: explosives, powder, shells, missiles; and testing and reconditioning certification.
While grant agreements with the selected applicants are expected to be signed in May 2024 you can find the results on the link below.”
https://defence-industry-space.ec.europa.eu/document/download/b694b109-fa2c-493e-bf1e-87768ae6469e_en?filename=ASAP%20factsheet.pdf
Lista a mai tot fost postata. Cautam continuarea.