Conferinţa internaţională Armoured Vehicles Eastern Europe 2016

Conferinţa internaţională Armoured Vehicles Eastern Europe 2016, unul dintre cele mai importante evenimente din domeniul soluţiilor constructive pentru vehiculele blindate şi sistemele şi echipamentele de luptă corespunzătoare, a avut loc în zilele de 20 şi 21 septembrie 2016 la Palatul Cercului Militar Naţional din Bucureşti, din iniţiativa Centrului Internaţional pentru Calitate şi Productivitate.

logo_avee2016

Logo…

Lucrările conferinţei au fost deschise de secretarul de stat pentru armamente din Ministerul apărării Naţionale, Gabriel-Beniamin Leș, care a evidenţiat rolul deosebit de important al acestui eveniment în identificarea unor oportunităţi şi a unor soluţii de cooperare în domeniul industriei de apărare, ţinând seama de provocările actualului mediu de securitate.
La acest eveniment au participat reprezentanţi ai unor instituţii centrale (ministerele apărării, afacerilor externe şi economiei) din Bulgaria, Canada, Croaţia, Georgia, Germania, Italia, Israel, Polonia, Republica Moldova, Slovenia, SUA şi Ucraina.
De asemenea, au luat parte şi reprezentanţi ai unor firme recunoscute pe piaţa echipamentelor pentru apărare, precum: Armour Trials & Development Unit, CMI Defence, DRS Technologies, Nexter, Patria Systems, Patria Land Systems Oy, Raytheon UK, Rheinmetall MAN Military Vehicles GmbH, Rheinmetall Eastern Markets Group, Rheinmetall Landsystemes GmbH, Schott AG, Timoney Technology şi Textron Systems.
Ultima zi a conferinţei a fost dedicată unui exerciţiu demonstrativ cu transportorul blindat pentru trupe SAUR 2, prezentat de UAM Moreni, ocazie care a permis evidenţierea capabilităţilor şi manevrabilităţii acestui sistem de luptă.

Sursa: DPA.ro.

 

RumaniaMilitary:

Toate bune si frumoase, doar ca nu sunt deloc vesti nici despre alegerea constructorului pentru productia locala a TBT 8×8, nici despre o posibila productie locala pentru ofertarea de vehicule militare 4×4 neblindate si blindate, pentru care a fost publicat un necesar de cel putin 1200 vehicule iar zilele trecute a aparut o licitatie pe un lot fragmentat de doar 286 de bucati. Ca sa nu mai vorbim de RFI-ul pentru tancuri… Deh, unii se intrebau pe pagina AVEE2016: „Why Romania is a magnet for the Armoured Vehicle Industry in Europe„?

Si nu se poate spune ca nu a existat interes pe fiecare dintre aceste nise pentru cea mai mare parte a constructorilor enumerati mai sus, unii venind cu oferte concrete de productie locala!

Mai asteptam nitelus, sa auzim si versiunea oficiala, deja in intarziere cu cateva sapatamani fata de planificarea initiala… O minune, ceva?

Marius Zgureanu

48 de comentarii:

  1. Nu exista interes penca probabil vom lua sh ,de aceea ,eu as fi propus armatei sa dea solutii si specialisti in randul armatei care sa proiecteze un astfel de vehicol la noi in tara nu firme care pot fi santajabile de politic ,ori se asteapta altceva ,cine va fi la casa alba sau ce partid de hoti va mai veni la noi ca vad ca ambasadorii si ministri se tot perinda pe la noi .

  2. Se asteapta probabil cine va iesi la casa alba sau ce partid de hoti se va mai instala la noi ,eu as pune armata sa schiteze niste modele de masini si ce trebuie ,firmele pot fi santajate usor de politic .

  3. poloneji semneaza …. contracte solide
    iar noi desbatem,analizam,…… apoi ne ducem acasa si … stim cu toti NIK!

  4. Off topic.Se pare ca Franta confirma HK 416 F ca si înlocuitor FAMAS. La noi sunt ceva noutăți legate de noua arma de asalt?

  5. Poi de , daca tot functioneaza ” alesii ” pe principiul ”cand imi vine pofta de lucru ma asez intr-un coltisor si astept sa-mi treaca ”….ce rost are ?

    Vin alegerile , apar altii mai dastepti cu ”master-planu ” , poi o dau pe ”hai sa ne-ntelegem …” , iau niste rapandule pe bani multi , sa-si mai traga o anexa la viluta , isi mai trag o imunitate sa doarma linistiti noaptea si asa mai departe …
    Care…tbt , aha , ala …asia …, noapte buna …

  6. Ne au creat monstrii ca sa ne poata fura si sa ne conduca,adevarati dinozauri de presa pentru manipularea maselor clar cum ni se arata de la chisinau ca nu putem face ce dorim noi suntem terenul de bataie a puterilor ,interesul national inexistent,luam pe bani grei orice si stam blocati la orice program demarat si blocati si de coruptie aratand catre noi toate natiunile ,exemplu Israel a primit moka de 30 miliarde arme ,cu cjbe najba se bat si aia ca si asa au armament de ii da afara din casa,concluzie trebuie sa ni s e spuna odata adevarul in ce barca ne aflam

  7. Nu tot comparați Romania cu Israel ! Comparați mere cu pere! Fără supărare! Israelul are vecini foarte belicosi comparativ cu ai noștri . Pana una, alta in Europa este pace si prietenie între popoare . Unde mai pui ca pana la a primi ajutor american au pus si ovreii mâna si au cumpărat . Ce ajutor financiar consistent sa trimită SUA unei tari in care populația in loc sa elimine corupții ii aleg de primari si miniștri? E nevoie sa ne întărim si noi nițel , sa ne întremăm , sa vadă ca suntem oameni serioși si sunt sigur ca vor avea grija de noi.

  8. Bocetul mioritic e in plina floare 🙂

  9. Pana dupa alegeri nu se mai misca nimic! Ordin de la partide, sa nu=i puna dracu sa organizeze ei licitatii acum! nici un fel de licitatii! Contractele le vor face ei, ai de vin la putere in decembrie!

  10. Hai ca au facut un pas inainte!
    De la pdf la conferinte!
    E ceva! ?

  11. Si care sa fie minunea aia, Marius? 🙂

    Ai ceva informatii pe surse si nu ne spui?

    • Minunea ar fi sa se intample ceva diferit de ce s-a intamplat sistematic pana acum (cumparare la cheie, loturi mici, de import, in timp ce industria de aparare intra in nefiinta): un parteneriat industrial si comenzi multianuale pe loturi mari…

      Experienta de pana acum arata ca orice oferta de productie locala din partea unor firme straine in asociere cu Romarm s-a lovit ca de un zid, impenetrabil, ofertele fiind rand pe rand refuzate. La fel pentru cererile de export SAUR2 si TR-85…
      http://www.rumaniamilitary.ro/industria-de-aparare-romaneasca-trebuie-sa-moara
      http://www.rumaniamilitary.ro/scrisoare-deschisa-primului-ministru-dacian-ciolos
      http://www.rumaniamilitary.ro/ce-se-mai-aude-despre-industria-romaneasca-de-armament

      • Sa-mi spui si mie dle Zgureanu cum vrei sa vrei sa coproduci TR-85 cand UMB si-a vandut presa de turele, iar tunuri de 100 mm nu se mai fac ca Arsenal Resita e moarta. Sa-mi spui si mie unde faceai tu Saur 2 cand nu ai linie de productie operationala la Moreni (da, da, nu ai linie de productie). Sau esti precum colegul sindicalist Bucuroiu – te plangi ca MApN te saboteaza ca nu te anunta din timp ca face o licitatie, desi RFI ptr vehicule blindate usoare a fost publicat anul trecut, iar Moreniul nu produce asemenea vehicule (si sa nu-mi spui ca ABC-79 e vehicul blindat usor).

        • 1. Turela de TR-85 nu e obligatoriu sa fie turnata… cat despre presa de turele, deja e folclor.
          2. Tunul de 100mm nu mai este un calibru de actualitate, poate doar pt. cei care mai au T-55.
          3. Observ ca nu zici nimic de motor 🙂
          3. Pt. comanda externa, gen Irak, se puteau oferi si TR-85 revitalizate. Poate si pt. Columbia.
          4. Nu era vorba ca UMB sa produca singuri, ci prin asociere, dupa investitii tehnologice. Chiar in oferta pt. Columbia scria de KMV!
          5. Legat de Saur si Moreni, linie de productie a fost acolo, iar acum e vorba de reinvestitie si de productie in asociere. Te pomenesti ca afacerea cu irakienii in 2008 a cazut, dupa ce au pregatit toate detaliile livrarii, pentru ca au descoperit la urma ca nu aveau linie de productie 🙂
          6. Cand pomenesti de „colegul sindicalist” Bucuroiu, banuiesc ca te referi la faptul ca e coleg cu tine?
          Atunci poti sa-l intrebi cate oferte de co-productie cu firme straine de vehicule 4×4 si 8×8 au refuzat ai nostri pana acum!

          • 1. O fi presa de turele folclor, dar il stie toata arma tancuri, ba chiar si MApN. Apoi n-am vazut la UMB vreun proiect de turela sudata complet, iar toate sansele sunt in momentul de fata ca asa ceva sa nu se poata produce.
            2. Tunul de 100 mm nu mai e de actualitate, dar e singurul tun antitanc omologat si in uz in Romania in momentul de fata – deci benchmark.
            3. Das Motor is Kaputt!
            4. Da, sigur. In primul ca in Irak s-a uitat ingredientul de baza: spaga. Nu sa ia romanii, sa dea, ca asa se dadeau contractele in Irak. De ce sa dai la export TR-85 revitalizat cand ai batalioane inca operationale de T-55 AM. Trebuiau revitalizate ptr Fortele Terestre. Cat despre Columbia, hai sa nu ne aducem aminte ca ai nostri au prezentate oferte neconforme si cu informatii nerealea.
            5. Linia de productie la Moreni e inactiva, cu alte cuvinte inexistenta. Orice proiect care va fi derulat acolo, din punct de vedere tehologic, va trebui sa aduca o linie de productie noua. Nu poti produce Boxer sau Patria AMV pe linie de productie ptr BTRuri.
            6. Pai nu sunteti sindicalisti?

            • 1. si 2. A existat inclusiv proiect cu KMV de transplant turele/sasiuri intre Leo1 si TR-85, cu tun de 105mm in cazul turelei Leo1 (am vazut una dintre schite). Cred ca mai exista rezerva de tevi de cal. 100mm care se pot transplanta pe un lot mic de pana la un bat. de TR-85, cat era lotul potential pentru Columbia sau Irak. Deci nu neaparat produse tevi noi. Propunerea pentru columbieni cuprindea 3 variante: TR-85 standard revitalizat, upgrade-ul TR-85 M1 si upgrade-ul TR-85 M2 (tun cal. 120mm, motor mai puternic);
              3. Motorul de Leo 1 era cat de cat compatibil cu al nostru. Oricum cred ca exista o rezerva suficienta de motoare stocate de TR-85 putin folosite, deoarece au taiat si din TR-85, nu doar TR-77. Suficient pentru cateva duzini de tancuri.
              4. Fortele Terestre nu au in dotare decat un batalion de TR-85 Clasic, si unul de TR-85M1, nu toate operationale. Restul au fost stocate sau taiate. T-55 sunt 3 batalioane. Deci clar FT prefera T-55, nu TR-85. Chestia cu spaga cred ca a fost inversa, ca noi am cerut mai mult decat trebuia!
              5. Exista o nevoie de investitii in linia d ela Moreni, dar asta nu inseamna ca nu exista. In 2006-2008 cred ca avea inca cu cine sa produca la serie mica, pt. inceput, Saur 2 daca se dorea, insa intre timp au mai fost cateva valuri de taieri de posturi, aproape in fiecare an. Inainte sa produca, are nevoie de ceva retehnologizare si angajari/calificari de personal, care se pot face in cadrul unui program gen TBT, eventual cu partener strain. Au fost mai multi producatori straini si au evaluat linia de la Moreni, propunandu-i ca si parteneri locali de productie pentru eventuale programe ale MApN. Doar poate tu stii mai bine decat ei.
              6. ” Pai nu sunteti sindicalisti?” Eu am facut parte 3 ani din sindicatul unei corporatii de R&D telecom, in sensul ca o lege, a guvernului Boc parca, cerea ca pentru ca un sindicat sa fie recunoscut de management ca si partener de discutii, trebuia sa aiba aderenti cel putin 50% dintre angajati. Practic din cauza acestei legi s-a ajuns ca aproape 60% dintre angajatii romani ai companiei sa fie sindicalisti. Inclusiv cei din managementul de jos si cel mijlociu. Nu am fost insa activ in sindicat. Sindicatul Moreni si cel al companiei noastre erau din ramuri diferite, deci nici din acest punct de vedere nu aveam cum sa fiu „coleg” cu dl. Bucuroiu. Daca vrei sa vezi istoricul meu profesional, e pe Linkedin.

              • 1. Nu stiu daca sa rad sau sa plang la ceea ce li s-a prezentat columbienilor. Schita cu turela de Leo 1, e geniala. Adica trebuiau sa caute mult si bine columbienii si romanii in parcul de tancuri germane turele fiabile pentru TR-85. Iar celebrul TR-85M2 cu tun de 120 mm e bomboana de pe coliva. Pe scurt li s-au prezentat columbienilor proiete pe hartie sau depasite moral si tehnic.

                2. E ciudat modul in care Fortele Tereste si-au gestionat parcul de tancuri, mai ales ca varianta TR-85M1 e mai fiabila decat T-55.

                3. Saur-2 nu e un vehicul care sa satisfaca nevoile actuale ale armatei, mai ales in lumina experientei din teatre si a informatiilor despre conflictul din Ucraina. Unde sunt producatorii aia straini?

                • Ah a zis ieri Iohannis fraza cheie despre industria de armament romaneasca si relatia ei cu MApN: Cererea nu se coreleaza cu oferta.

                  • pai poti sa ceri ce vrei daca nu ai investit bani sa pregatesti oferta…
                    Cand apare o cerere, nu poate fi deservita instant, daca nu ai investit nimic in cercetare/dezvoltare de 15 ani. MAi ales daca cererea se bazeaza pe un RFI construit pe caracteristicile tehnico-tactice ale unor produse apartinand marilor companii. Nu ai cum sa concurezi asa ceva instant, decat daca obligi compania straina sa coproduca „produsul” cu tine…
                    Cealalta varianta e sa oferi in avans o cerinta tehnico-tactica, sa investesti o suma de bani (cateva zeci de milioane de euro pentru cazul unui transportor) si sa lasi ACTTM si compania romaneasca (sau companiile, atat straine cat si romanesti) cativa ani sa-ti vina cu un prototip… Cum au facut la TBT, insa unde dupa ce au platit studiul ACTTM si cateva teste de rezistenta, nu au mai alocat bani.
                    Exemplul ar fi competitia USMC pt. 8×8: competitie deschisa intre concepte, apoi aloci bani pentru prototipuri finalistilor iar conditia este sa le produca la tine in tara, prin colaborare cu o companie locala.

  12. Frustrarea noastra fata de ce se intampla in industria de aparare este de inteles, mai ales daca mai vedem/citim ce se intampla in ograda polonezilor… insa cred ca uitam de fiecare data ca problemele din aces sector sunt doar o parte din intregul reprezentat de Romania, este greu ( aproape imposibil) ca aproape totul sa mearga prost si un anumit sector sa mearga bine, merge si acesta cam cum merge si restul….
    P.S.
    Inca cateva atentate / incidente armate fara legatura cu terorismul ( bla… bla.. ) si o sa faca ca Trump sa castige detasat… din acest moment problemeler Romaniei si ale Europei de Est pot sa devina cu adevarat insurmontabile pentru cei care nu s-au pregatit din timp si au mizat tot ce era legat de apararea proprie pe spinarea unchiului Sam…

    • „este greu ( aproape imposibil) ca aproape totul sa mearga prost si un anumit sector sa mearga bine”
      Problema e ca nu exista macar un singur caz, o singura intreprindere dintre cele ale statului, la care lucrurile sa reuseasca, nici macar in cazul IAR Brasov S.A..
      Orice incercare de colaborare, reabilitare, export sau privatizare a esuat, sistematic. Adica nu trece nimic! Pare sa fie un grup de interese din care ricoseaza orice fel de productie locala, export sau colaborare!

  13. http://www.tvrplus.ro/editie-pro-patria-490729
    In reportajul despre aplicatia logistica care incepe la min 09,30 , un prototip de vehicul usor , posibil o resuscitare a proiectului Hamster – au spus ca vor reveni cu detalii .

  14. @raster. Am sa-ncerc sa-ti explic ceea ce cred eu, fara pretentii de specialist, deci, nu ma injura))). Glumesc, desigur! Un astfel de vehicul se incadreaza la ceea ce americanii numesc Fast Atack Vehicles/FAV/Vehicul de Atac Rapid. Usor, rapid, aerotransportabil si parasutabil, un astfel de vehicul poate fi echipat cu lansatoare de rachete antitanc, mitraliere, aruncatoare de grenade, containere PRND. Este util FOS, Parasutistilor, chiar si Vanatorilor de Munte. Din cate am vazut si la cat ma pricep, dispune de sasiu format din armatura tubulara ce formeaza o carcasa destinata protectiei ocupantilor, inclusiv in cazul rasturnarii masinii. Nu cred ca-i blindata decat la partea inferioara, pentru a trece fara probleme prin teren accidentat. Din cate am vazut are minim 4 locuri, tractiune 4×4, scaunele par a fi blindate/antisoc, iar motorul e dispus frontal. Astfel de vehicule au aparut la jumatatea anilor *80 in SUA, ele derivand din simpaticul Buggy, asta din cate stiu. Atat am reusit sa inteleg din cele cateva imagini cu „broscuta”!

    • @ww ok, asa sa fie, multzam de precizari. eu ma gandeam ca cu o rafala i-ai omorat pe toti ocupantii… si atunci cine sa mai traga cu rachetele alea… probabil ca toate informatiile despre blindaje, stanag, tbt, podea in V citite aici m-au dilit . deja ma uit dispretuitor la rabla din curte. trebe sa-i fac upgrade la blindaj!!!!

      • @raster.))))Nu exista arma infalibila. Da, ii poti lichida echipajul, insa aceste vehicule nu stau sa lupte, dau si fug. Metoda a fost brevetata de LRDG in Africa de Nord, camioane 4×4, Crysler daca-mi aduc bine aminte, modificate sa reziste in desert, armate cu mitraliere grele si aruncatoare de mine, cu care atacau fulgerator , distrugeau tot ce puteau din mers, si dispareau rapid pana sa se dezmeticeasca apararea. Bineanteles, acum ar fi multe variabile pro si contra, dar ideea e ca un astfel de vehicul nu-i destinat luptei directe ci atacului surpriza. Nici nu s-ar putea altfel, cantitatea de munitie luata la bord si rezerva de combustibil, fiind limitate. SAS/britanic si SEAL/American folosesc astfel de vehicule, au fost vazute in Irak si Afganistan. Chiar si GROM-ul polonez are astfel de vehicule, exista fotografii si filmulete cu ele in Afganistan.

        • Inafara de buggy-uri , in timpul primului razboi din Golf, mai precis in lunile de concentrare a fortelor , unitati de incursiune in adancime britanice si franceze au folosit autoturisme de teren neblindate armate , Land Rover Defender si Peugeot P4 – tin minte ca o echipa franceza a fost capturata , cercetasii si autoturismul fiind restituiti ambasadei franceze in Irak cu mult tam-tam mediatic , irakienii pastrand armele si aparatura de vedere pe timp de noapte/navigatie .

      • @raster
        O asemenea masinuta este foarte utila daca respecta cateva conditii. Ea trebuie gandita ca o „baza” al carei rol se modifica in functie de necesitati deci trebuie proiectate/realizate module care sa fie usor si rapid de instalat/dezinstalat (unele sa poata fi folosite si fara a mai fi montante pe masinuta). Mai trebuie sa fie ieftina si usor de camuflat.

        Un „modul” absolut necear este cel de cercetare (diferiti senzori optoelectronici si care sa poata fi folosit si fara a fi montat pe mansinuta – ar trebuii sa ofere posibilitatea de a incarca acumulatori);
        +
        Posibilitatea de a cara si opera o drona si de transmite ce vede. Interesant ar fi sa poata cara un mortier de 81mm si ceva munitie. Lansezi drona bombardezi rapid tintele si ai plecat.

        Pt lupta: trebuie sa aibe minim o racheta Spike LR (ATGM) montata (probabil doua ar fi mult mai indicat) si alt modul cu alte 2 rachete ghidate mai ieftine (datorita costurilor foarte reduse si razei ok, Malyutka trebuie avuta in vedere pt. tinte stationare + este si varianta cu ghidare fara laser deci senzorii pt. laser nu au ce detecta – pozitii intarite, buncare si centre de comanda improvizate sau adaposturi pt. soldati, etc. Pot fi foarte multe tinte de oportunitate) si sa poata cara inca 4.
        Astazi rachetele AT sunt folosite cam pt. orice de la tancuri la pozitii intarite si concetrari de trupe. Este si normal datorita preciziei o astfel de arma poate schimba rapid datele luptei (dar pt. asta trebuie nr. mare adica trebuie sa produci o racheta mai ieftina si care sa aibe si variante – sau capete de lupta – „antipozitie intarita”).
        „Attack launched on Hamriya hill was halted by rebels. Several gov KIA due to ATGM’s.”

        Se mai poate concepe un modul: senzori+ (mitraliera usora+ATGM) sau (aruncator de grenade +ATGM).
        Astfel de masinute pot fi folosite si pe post de „cazemata” care sa apare o pozitie modulul fiind comandat dintr-un buncar sau sa poata asigura retragerea unor soldati.

        Ele pot fi si blindate usor – pe langa scaune, poate fi pus un parbriz care sa ofere o anumita rezistenta la gloante, partea din spate poate fi acoperita cu o prelata care sa poata oferi si ea ceva protectie (mai ai scaunele + echipamentul soldatilor).

        Nu trebuie gandit totul la modul absolut o parte din aceste roluri pot fi usor fortate pt. ea dar m-am gandit in primul rand la costuri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *