Presedintele sud-coreean Moon Jae-in a dezvaluit primul prototip al KF-X, avion de vanatoare de noua generatie dezvoltat de KAI (Korea Aerospace Industries), azi, 9 aprilie, 2021.
Numit KF-21 „Boramae” („Soimul” in coreeana), aeronava este o alternativa low-cost si mai putin „stealth” la F-35-ul deja aflat in serviciul ROKAF (27 pana in prezent, dintr-un total de 40 comandate).
La dezvaluirea oficiala (tinuta la sediul KAI din Sacheon si transmisa live pe Youtube) au participat si reprezentanti ai Indoneziei, partenerul Coreei de Sud in acest program.
Infos | KAI KFX-E | ADD C103 | ADD / KAI C105 | ADD / KAI C109 |
---|---|---|---|---|
Empty weight | 9,300 kg (20,500 lb) | 10,900 kg (24,000 lb) | 11,100 kg (24,420 lb) | 11,800 kg (26,000 lb) |
Max weight | 20,900 kg (46,000 lb) | 24,000 kg (53,000 lb) | 24,500 kg (53,900 lb) | 25,400 kg (56,000 lb) |
Internal fuel | 3,600 kg (8,000 lb) | 5,400 kg (12,000 lb) | 5,400 kg (12,000 lb) | 5,400 kg (12,000 lb) |
Wingspan | 9.8 metres (32 ft) | 10.7 metres (35. 2 ft) | 11.0 metres (36. 08 ft) | 11.2 metres (36. 75 ft) |
Length | 15.2 metres (50 ft) | 15.7 metres (51. 3 ft) | 16.0 metres (52. 49 ft) | 16.9 metres (55. 4 ft) |
Wing area | 37.1 square metres (399 sq ft) | 42.7 square metres (460 sq ft) | 42.7 square metres (460 sq ft) | 46.5 square metres (501 sq ft) |
Engine | 1 × P&W F100 or GE F110 | 2 × EJ200 or GE F414 | 2 × GE F414 | 2 × GE F414 |
Hardpoints | 9 | 10 | 10 | 10 |
Weapons bay | None | Space provided | Space provision | Space provision |
Estimated cost | ? | ? | ? | ? |
RoAF, hai si noi cu…F-21! 😉
Se poate realiza proiectul în câteva etape.
Etapa1, se schimbă motorul cu cel de f16. De astea avem de rezervă și se pot cumpăra altele noi.
Etapa2, se acoperă fuselajul cu un strat de fibră de carbon care se acoperă cu vopsea termică (da, avem vopsea care are rolul de izolație termică) și antiradar.
Etapa 3, se reproiecteaza fuselajul gen șoim cu mutarea prizei de aer din bot pe laterale din materiale compozite și titan (avem fabrică care produce tablă și profile din titan).
Etapa 4, se vinde în India lancer cu kitul de acoperire a fusrlajului și se modernizează cele 100 miguri pe care le au în serviciu.
PS. Încă este o afacere bună să repari mig 21 indiene până reușesc să le schimbe cu alte avioane mai noi.
De real ajutor este să obținem câteva motoare de la ucrainieni pentru a realiza o variantă de soim cu aceste motoare. Dacă sunt suficient de ieftine și fiabile se poate realiza transformarea acestei variante în drona.
„Celalalt” F-21:
there can be only one!
Răzvan, acu sincer , crezi c-ar fi vreo șansa sa se fabrice la noi F21 in loc de India, sau umbli doar cu goange sa-mi faci inima rea?…..ar fi o chestie un F16 actualizat Made in România!
semi-goanga…
Esti iertat atunci ca altfel …..dar-ar Domnul sa se împlinească si semi-goanga, asta ar însemna asamblare de F21 la Craiova sau Băneasa cu componente făcute la Brașov, București si Bacău, tot e bine.
O sa radeti, dar e un avion frumos, proportionat. Coreenii astia de sud stiu meserie. E adevarat ca fara ajutorul americanilor nu il faceau, dar bravo lor!
Coreenii cu care am intract in contact sunt mult (educatie, igiena- pare irelevant, mod de gandire) peste chinezii cu care am avut „placerea” sa interactionez. China comunista o sa cada rau si o sa cada de sus, nu stiu daca ca apuc sa vad asta dar procesul e ireversibil.
Corect
Si totusi, poate e o iluzie optica, dar mi se pare ca are o cabina enorma, parca e de Airbus… nu ma convinge sectiunea imensa in dreptul cabinei…
Da ce sa mai zici altii scot gen 5 iar noi nu avem in curte macar 40-50 F16V ce vremuri traim in armata romana mig 21 e baza cu Russia in coasta si mai suntem si membrii NATO de atatia ani. Iti plange sufletu???Da sa vedem partea buna a lucrurilor in caz de ceva ne sar toti in ajutor cat ai clipi????Doamne daca am profita de conjuctura asta favorabila pe care o avem pentru prima data in istoria noastra (NATO, US =Vest) sa ne inarmam la greu ce rezultate am avea pe viitor da cu cine nai cu cine ciolanu e mai important ca orce???
E de generatia 4.5, nu are cale/interne de armament.
Current plans reportedly call for the initial-production Block 1 variant to be completed without internal weapons bays, but to be compatible with them, suggesting there will be enough space within the fuselage to allow for their later introduction — presumably without requiring too much invasive structural work. Subsequently, the Block 2 versions are expected to be completed with internal bays from the outset.
Noi vom folosi migurile pe post de kamikaze….. Asta e arma noastră secreta…. ha, ha,ha.
@Gogu
Nota Bene, acum coloana vertebrală a FARo e F-16 MLU, nicidecum LanceR. Adevărat că MiG-21 a constituit miezul forțelor aeriene din 1965, însă celulele cu RK făcut sau posibil sunt insuficiente, în pofida eforturilor Aerostar și MApN, dincolo de limitările tehnologice.
un crossover f22-35 la design….se vede ca sunt de partea buna a baricadei.
Pariu ca o sa fie peste paranghelia aia de Suhoi …. 57,sau cat este :))
Zău? …. nu cred … dar mai bine sa vedem care este plafonul de lupta… plafonul…. cit e plafonul? Pai cica ar fi maxim 15.500 m…. ooops ….pai ce-am făcut? Ne scuipa semințe în cap și Su-57 dar pana si „copaile” alea de MIG-25 si MIG-31?
Tot bătrânul MIG – 31 face legea cu cei 25.000 metri altitudine maxima de croaziera. Si cu cei Mach 3 ai sai nu prea îl vad eu pe KAI KF-21 asta dind jos asa ușor un MIG-31. De ce zic asta ? Pt ca bătrânul AIM-9 Sidewinder abia prinde 2,5 Mach, Iris-T nu urca de 20.000 m dar atinge Mach 3, AIM-120 are raza maxima de acțiune 160 km , prinde Mach 4 dar nu urca de 18.000 m , MBDA Meteor prinde e adevărat Mach 3 da nu trece de 22.000 m altitudine maxima …. si uite cum rachetele coreanului asta nu pot da jos bătrânul MIG-31 nici daca iese de după Everest fix linga el. Corect sau nu?
Ce te faci dacă vin peste tine 20 de MIG-25 /MIG-31 fiecare cu 4 nucleare la bord?
Mach 3….da nu prea mult,ca se topeste motorul :))
Ma tot uit la Hyundai-ul zburator,mai… fuselajul nu este prins in nituri ca la invizibilu’ ivanesc…
După aceea crezi că mai culeg ceapă de la noi?
„Numit KF-21 „Boramae” („Soimul” in coreeana), aeronava este o alternativa low-cost si mai putin „stealth” la F-35-ul deja aflat in serviciul ROKAF (27 pana in prezent, dintr-un total de 40 comandate).”
poate il cumpara chiar americanii
Un f35 pe steroizi, bimotor(au fost mai dastepti ca americanii) fara cale de armament intern. Ceva mai ieftin, stealth asa si asa, ca de la tara, ptr misiuni CAS si SEAD deasupra nordistilor dotati cu sute de lansatoare aa si mii de tunuri, vechi dar multe al dracu. Si care trebuie sa scotoceasca prin muntii din nord dupa miile de lansatoarele mobile si fixe de scud, tochka, hwasong si alte bazdaganii mai mult sau mai putin precise care au ca final destination strazile din seoul. Un avion dedicat pe cerintele sudistilor(cum e merkava ptr israelieni) dar la care s au bagat si indonezienii ca musca in lapte.
Mare lucru, Șoim avem și noi de zeci de ani, ba chiar si Super Șoim.
Stabilirea proiectului mi se pare OK.
Fàrà pretentii furtive pe care nu le stàpânesc (dar probabil màcar low visibility pentru design), bi-motor (cu motoare încercate (GE-414)), o variantà bi-loc (douà prototipe din cele 6 vor fi de modelul acesta).
Succes domnilor coreeni !
Poze în decursul fabricatiei + elemente informative :
https://www.thedrive.com/the-war-zone/36177/photos-show-south-koreas-next-generation-fighter-jet-rapidly-taking-shape
Sa-i uram bun venit Coreei de Sud in lumea producatorilor de avioane de lupta. A facut o mutare excelenta, designul pare extrem de reusit, bine proportionat, cizelat. Aparatul pare a fi un optim intre performanta si cost, un avion pe sprijinul caruia F-35 sa poata conta. Aduce in mod clar mai multa tehnologie decat J-20, J-31 sau Su-35/Su-57. Chiar daca plafonul maxim ar fi mai mic, viteza maxima la fel, aparatul puncteaza bine la avionica, raza de actiune, armament, observabilitate prin radar. Are in mod clar o silueta mai greu observabila decat Su-57 sau J-20, iar imbinarea generala si liniile fuselajului te duc cu gandul la F-22 si F-35, nu la un pachet de table prost nituite si oribil ciocanite undeva in Siberia de consumatori de votca. Imi place. Totul depinde de costuri si la cat scoti ora de zbor. Daca poate fi exploatat cu costuri mai mici va fi un succes.
Ai fost la vreo sesiune privata de zboruri special ptr tine?? Ca prototiptilul se pare ca va zbura in primele teste abia la anul. Iar tu deja cunosti rezultatul lor.
Suferi ca se refera la troaca aia legata cu sarma numita Su57? La subiect, stim ce e Su57, nu are motoare nici acum,are „supermanevrabilitate” de folos in ww1, electronica la nivel de anii 90 ca altceva nu au rusii chiar daca au furat de unde au putut (trasatura tipica doar ca nu prea mai merge sa stii cum, trebuie sa si poti sa reproduci iar asta nu mai pot dupa ce le-au murit sclavii germani), rachete AA/AS asa de eficiente incat raman americanii cu Patriot inca 100 de ani si nu isi fac griji. In concluzie Coreea in 10 ani o sa fie peste ma-ta Rusie asta daca nu isi baga chinezii botul la resursele ala din Siberia, scenariu plauzibi, doamne ajuta.
Tu esti prost sau faci pe prostul?? Am zis eu ceva de su57? Dar cand vad inocenti din astia cazuti in extaz in fata unui prototip care nu se stie ce performante o sa posede ma pufneste rasul. Ce mare rahat au facut, au luat proiectul de la LM, motoarele destul de vechi(gripen, superhornet) de la GM, radar aesa de la elta si multe alte acareturi de prin toata lumea si au facut un avion mai slab ca f35(nu credeam ca se poate) la un pret final astronomic(si asta o spun sud coreeni care se/s au opus proiectului). Dar fraierii care cred ca tot ce zboara e aviatie militara sunt uzi si au orgasm????
or fi vechi motoarele dar tot sunt mai bune ca alea rusesti. desi motorul de SuperHornet nu l-as numi tocmai vechi
hai sa-ti arat un lucru pe care TR-85 neaos il poate face insa nici un tanc sovietic sau rusesc nu il poate face (neutral/pivot steer)
https://www.facebook.com/mapn.ro/videos/714905871981999
Stiu ca off-topic dar…ar fi necesar un articol despre situatia din Ucraina.
Stai sa treaca Pastele Ortodox…sa te tii!
Salut.Tovarasi,ivani se lauda de vro 20 de ani ca zburatoru lor face si desface dar pana acuma au dat chix la mai multe capitole exp.motoare,senzori,radar,mie imi place ce a ce au facut pana acum sud coreeni,oameni seriosi.
Stai bland ca si programul k-fx a demarat in 2001(acum fix 20 de ani). Iar acum au prezentat doar un prototiptil care spera sa zburataceasca prin 2022 si sa finalizeze testele prin 2026.si este un produs sud coreean asa cum este piranda V facuta la umb produs romanesc.
Cine da radarul, cine da avionica, cine da sistemele de armament? Ca motorul e clar american.
O sa fie mai american decât F35, care are incorporate din motive politice componente non americane.
Pai cica hanwha o sa faca radarul dar impreuna cu israelienii de la elta(e clar cine il face), lig 1 nex data link ul dar, la fel, impreuna cu suedezii de la saab, spaniolii de la casa sistemul de franare, nu stiu ce americani cupola, electronica de bord, sist de oxigen si inca multe altele, mbda rachetele meteor si integrarea pe avion, etc. LM deja le a dat pe tava vreo 20 de tehnologii folosite la f35, GE le da motoarele samd. Un produs 100%autohton in care vor baga vreo 8 miliarde $(estimarile optimiste). Iar ca avion de superioritate aeriana cu mach 1,8 viteza max si rachete acrosate sub aripa(care ii strica tot profilul aproape stealth) o sa poata face fata doar parlitilor din nord.
Nu cobi bre, avionul cu siguranta pote mai mult, de la Block 2 Armamanetul nu va mai fi acroșat iar motoarele alea pot cu siguranta mai mult….avionul e limitat pt ca asta e targetul , iar targetul cred ca e mai degrabă negociat.
Nu l-au scos cam prea repede ?….sa-l vedem cum zboară totuși , in rest bravo lor, dacă reușește sa devină operațional in timp util si va avea un preț bun as crede ca-i o buna alternativa la F16 , vor face koreenii o fabrica la noi dacă le cumpărăm vreo 100 de bucăți?……?
Glumesc desigur, nu te lasă Europa si USA sa cumperi așa ceva si siguranta sunt acorduri de nonconcurenta cu americanii ….îs curios turcii dacă reușesc veva
Sud coreenii investesc masiv in armament clasic care în condițiile în care cei din nord au arma atomica nu o să-i ajute prea tare într-un eventual război. Și oricum nu o sa fie atacați cat timp au protectia SUA.La câți bani au băgat in armament clasic făceau câteva rachete nucleare și vorbeau altfel cu vecinii.Asa in lipsa SUA sunt terminați oricât armament clasic de ultimă generație ar avea.
Ce te face sa crezi ca Sud K nu pot dezvolta pe repede inainte arma nucleara (daca nu o au deja pe model israelian)? Nu prea merita sa faci parada cu asta atunci cand ai in fata un regim stalinist ca aia oricum mor de foame si de frica. Armele de distrugere in masa sunt apanajul dictatorilor de teapa lui Kim sau Putin, asta e tot ce-i tine la putere. In momentul cand vectorii nucleari vor putea fi neutralizati cu un anumit grad de siguranta Rusia, China, Coreea de N se vor democratiza rapid.
Citesc lista de armamente prevăzute (Iris-T, Meteor, Taurus…) Crème de la crème.
Cu concursul lui LM, se pare că se descurcà binișor, mai ales, à propos de LM au văzut « nu faceți ca el » din punct de vedere industrial (6 prototipuri prevăzute). Motoare și sisteme fără surprize, fără să se laude cu „a cincea generație” numai fiindcă are forme „like”.
Niște poze în bună definiție :
https://img.koreatimes.co.kr/upload/newsV2/images/202103/1fde831b5c69458cbed2562060ef3126.jpg
https://theaviationgeekclub.com/wp-content/uploads/2021/03/KF-X.jpg
https://theaviationgeekclub.com/wp-content/uploads/2021/03/KF-X-engines.jpg
Ei bine, acestui avion îi rămâne doar, în ordine :
să decoleze / zboare / aterizeze și să atingă specificațiile așteptate
să integreze corect sistemele de la bord, să se asigure că totul funcționează împreună
să tragă cu armele sale în condițiile cerute
să fie la nivelul concurenței
apoi, în mod accesoriu, să se vândă…
Pe scurt, totul este foarte ușor…
Nu cred să fie ITAR Free ăsta, deci va putea să fie vândut unde unchiul Sam își va da acordul !
Teoretic ar trebui sa fie între F16 si F35 la specificații fiind si bimotor e posibil sa fie chiiar superior la unele chestii decât F35 iar dacă prețul va fi mai bun decât a unui F35 e posibil ca sa fie probleme…..probabil le vor rezolva prin downgradarea unor specificații.
Întrebarea e , o fi bine sa-ți construiesti arme de înaltă tehnologie după nevoiele tale cu ajutorul unor mari companii din domeniu cu riscul de a nu performa sau sa le cumperi pur si simplu produsele lor?…eu tind sa cred ca dacă nu risti nu câștigi.
Ce-or zice chinezii si rușii, unii investesc sute de miliarde si fura tehnologie iar altii lucrează ca in domeniul auto prin furnizori…..ia de mâine sa văd si eu contracte cu HK, MBDA, Rheinmetall, Rayteon etc pt produse proiectate la cerere pt România.
Fainut avion , misto prezentare si buna si ideea de avion mai ieftin cu armament acrosat dar pe platforma si cu tehnologie moderne .Daca foloseste containere de armament cu amprenta radar mica aproape ca se scot si la capitoloul invizibilitati Ar putea intra intr-un sector folositor si noua .
Sa vedem cam la ce costuri o sa se ridice operationalizarea ca eu l-as vedea bun de inlocuitor al F-16 , F-18 . De motoare sau instalatii ori electronica , fiind facut cu americanii nu-mi pun probleme decat la costuri
Le-au vandut anericanii doua proiecte nereusite intr-un ul singur. F-22 + F-35. Jalnic.
Foarte jalnic, mirobolant de jalnic…vulpitza plangacioasa…
Coreenii au multe jucarii interesante
K21 ar fi un IFV excelent pentru noi, e posibil singurul IFV Blufor amfibiu, are cam tot ce ne-ar trebui, tun 40 mm, racheta AT, 9 infanteristi, studii sa ii puna o turela Cockerill 105 mm..
tancul K2A2 (mini-Abrams) ar fi excelent pentru relieful nostru..K9 Thunder e obuzier 155 mm pe aceeasi platforma…toate astea ne-ar veni manusa
Daca ar fi viziune s-ar putea tatona terenul pentru o fabrica de blindate aici, cu sud-coreenii…am face IFV si am monta K1A2 si K9.
cred ca si avionul ni s-ar potrivi…
Primul lucru este motorul. Cumpărat licența și fabricat aici. Așa se obține un Saur 2, camioane Dac, slepuri automotoare și eventual trenuri automotoare gen sageata albastră care folosesc același motor. Ai deja produsele, toată producția de motoare este utilizată și mai poți vinde la export produse scumpe care prin rata mare de profit amortizează rapid investiția în licență și construcția fabricii.
Steppewolf, confirm , ne-ar veni de mănușa toate astea, dar ne lipsesc câteva lucruri: economie ca a Koreei, populație educata in domeniu tehnic si politicieni nu neaparat cei mai cinstiti (au avut și ei destule scandaluri dr într-adevăr rezolvate de justiție) ci cu adevărat patrioți si care au viziune.
Sunt destule chestii care ne lipsesc…… poate si un BAU-BAU pe care sa-l luam serios in seama, dar noi nu, noi cu ai nostri generali si politicieni suntem grabnic semnatarii de tratate cu cedări te teritorii si populație!
nu zic sa le facem 100% aici dar daca iei multe, eventual K1A2 refurbished, K9 facute acolo ai putea cere macar asamblare aici si intretinere…la asta ma gandesc..cu cat mai mare contractul, cu atat mai mult poti negocia diverse. dar pentru asta trebuie sa existe vointa si viziune…
*asamblare K21, intretinere/reparatii tot parcul de blindate
Asamblare ‘K21 si K1A2 si fabricație K9 așa cum au făcut Polacii, nu accept nimic in minus, accept in minus doar dacă idioții astia reușesc sa atragă LM in România pt F21.
Avem si noi….Mig-21.
Ce ne trebuie d-alea noi?
O sa luam 6, sa fie acolo, si pe urma ne uitam la ele…. sau facem politie aeriana …
Noi am ramas in secolul XX, tot cu pusca cu baioneta si manivele la tunuri…
Sa luam tancuri… de unde ? Doar US au , restul s-au dat.
K1 ? Pai cite sa luam ? Cite ne trebuie? Ca rusii au 1100 la granita cu Ucraina …