Coreea de Sud modernizeaza F-16 la standardul „V”

Iar despre modernizarea F-16 cu Lockheed-Martin…

 

Coreea de Sud, detinatoare a 170 aparate KF-16C/D Bl50/52 (initial BL32, modernizate incepand cu 1994, altele produse de  la zero), achizitionate in anii ‘80, a semnat cu Lockheed-Martin in 18 noiembrie un contract de 1,2 mld.$ pentru modernizarea a 134 de aparate la nivel V. Anuntul a fost facut de  US Department of Defense (DoD) in 21 noiembrie iar data limita de finalizare a comenzii este 15 noiembrie 2025, modernizarea urmand a fi facuta la uzina de la Forth Worth, Texas, a producatorului. Pretul total al modernizarii ar putea urca la 2,7 mld. $, cu toate costurile incluse (piese, sprijin logistic, formare, munitii etc).

Inital, in 2012, contractul de modernizare fusese castigat de BAE Systems, pentru aceeasi suma, avioanele urmand a fi dotate cu: Raytheon Advanced Combat Radar (RACR), Raytheon’s AN/ALR-69A electronic warfare (EW), Link 16 datalink, vizor montat pe casca, ‘glass’ cockpit, si pachet de arme imbunatatit. Primele avioane trebuiau sa soseasca la uzina in mai 2014, iar mare parte a kit-urilor de modernizare urmand a fi montate in Coreea, insa contractul a fost anulat din cauza pretentiilor BAE de a majora suma cu 730 milioane $.

In urma castigarii contractului de catre Lockheed-Martin, cel mai probabil avionica si radarul vor fi diferite, comune in cadrul standardului V, iar numarul de aparate modernizate va fi probabil acelasi, pe necesitatile sud-coreenilor, dupa cum sugera si documentul departamentului de stat al SUA din vara lui 2015, cu privire la o posibila vanzare prin FMS (Foreign Military Sale). Se confirma printre elementele modernizarii: Active Electronically Scanned Array (AESA) radar, subsitem de avionica off-the-shelf (COTS), afisaj central de mari dimensiuni si de rezolutie superioara si un bus de date de viteza si volum mare.

Aceasta comanda se adauga la cele deja existente catre Lockheed Martin pentru modernizarea la standard V, comenzi sosite atat din partea USAF cat si a Singapore si Taiwan.

 

Noi abia acum MLU-uizam F-16 A/B produse in 1983-1984 ca sa aibe performante de BL-40 si sa arate aproape a BL-50… Atat putem.

 

Marius Zgureanu

53 de comentarii:

  1. Sa vedem ce varianta vom lua pentru a doua escadrila.

    • Tot A/B MLU, ca pentru bananieri.

    • Probabil un va fi C block 40.

      • si D block 40 ca sa faca 12 avioane de F-16 ceva de genu 8 C si 4 D. si or sa mai ia inca 12 F-16 CD block 50 Falcion, iar restulpana la 60 or sa fie cumparate 24 F-15 CD Eagle. Sa dea Dumnezeu sa fie asa.
        De ce? pt ca NATO a zis sa avem MINIM 48 de avioane supersonice multirole, si ca Romania este unde este si cum este va avea 60 de avioane supersonice multirole, adica peste minimul cerut de NATO. Si sper ca acest nr de avioane sa creasca.
        plus ca at trebui ca FARo sa aiba macar 36 IAR-99 B SoiM.
        Sincer ma doare sufletul de cele 18 MiG-29, care daca at fi modernizate la standardul SnipeR si remotorizate are creste capacitatea de lupta a FARo.
        Astept mascareli si batai de joc!

        • 24 de f-15 eagle? Frate, fumezi Marfa de calitate.bine ca nu vrei SI f-22.

          • sincer I-mi poti explica dc nu at avea FARo 24 F-15 CD Eagle iun dotare? in afara de motivul bani si ca at costa mult operarea, intetinerea, etc, pt ca bani sunt, dar trb recuperate din evaziune si risipa din Romania, adica de la hoti! Sunem noi romanii mai prosti sau nu ne dau voie rusii? daca rossia vine peste noi cu Su-30, cum at fi sa-l ia la urmarit un F-15 C Eagle? aaa? at fi rusul cu budigaii uzi!

            • F-22 Raptor nu le dau USA la export. sti bine asta @nikk, sunt sigur!

            • exact ptr. motivele pe care le-ai enumerat singur.in primul rand banii.la 42000 $/ora de zbor la 24 aparate zburate 150 de ore pe an ar costa 150 milioane $ /an.adica 5% din bugetul armatei.si ptr. ce?pentru un avion de superioritate aeriana de care nu avem nevoie.

  2. Nu o sa mai ia nimeni nimic stati linistiti

  3. mai tovaras in romania sa produs primul f 16 blok 70 in secret ne mai ramane ca generali romani sa puna pe masa un kalasnicov cand negociaza cu penali care ne conduc poate asa aproba toate necesitatile armatei

  4. Ma bucur pentru ei , am avut si noi sansa sa tralucim in balcani .

  5. daca se vor mai cumpara avioane, pe baza optiunilor politice ale noilor (vechi) guvernanti, in niciun caz nu vor mai fi americane pt. ca nu vom mai avea acces la tehnologia lor. in cel mai bun caz vor fi suedeze fara off-set, in cel mai rau, nu se mai ia nimic ca tb. onorate pomenile electorale.

  6. Eu spun ca in csat s au luat anumite hotarari indiferent cine e in parlament asa ca nu facem scenarii pana nu sarim gardul

  7. Nici eu nu cred ca mai vedem repede a doua escadrila 🙁

  8. daca nu mai merfem pe F16 A/B-MLU pentru a 2-a excadrila, ar trebui totusi sa mai cumparam macar 4 bucati ca sa completam prima escadrila.

    Poate pe a 2-a excadrila schimbam avionul. sa ramana tot F 16 daca am pornit la drum cu el. dar sa vedem ce gasim…

  9. Acum psd se gandeste sa cumpere S 400 sa apere scutul de la Deveselu

  10. Salut
    Dragilor, cred ca putem sa ne luam gandul nu numai de la a II-a escadrila de F-16, dar si de la corvete, TBT si orice alta modernizare a inzestrarii armatei romane, ca vorba-ceea „nu ne ataca nimeni”
    Asta e.

  11. De banii astia coreenii nu cred ca vor primi si motoare noi, dar poate nu au nevoie (sunt deja block50).
    Asa ca pe noi ne-ar costa modernizarea la V (pornind de la C block25 cu mai multa resursa ramasa) cu circa 8 milioane $ mai mult pe bucata.

  12. iar o sa zica unii ca mai bun era mig29

  13. Acu a cazut un avion la turci ,pilotul a scapat

  14. De curiozitate sud coreeni de ce nu cuceres corea de nord ?

  15. Se agită unii mai ceva ca Pepsi…
    Acest nod gordian se poate tranșa de-o manieră eficace și mai ales fulgerător de rapidă în sensul lăsării așa cum este, mai exact în situația care este.
    Simplu ca bună ziua!

    Scenariul implică blocarea unor achiziții, tergiversarea altora și răzgândirea ultimelor. Nu se mai ia nimic deocamdată, care deocamdată se poate întinde pe circa 20 de ani, spre exemplu.

  16. Eu unul nu inteleg ce fac coreenii cu F-16. Au 60 F-15E de care zice lumea ca-i multirol si tot tin 170 F-16 50/52 pe care vor sa le upgradeze?
    Cu f-15 daca s-ar chinui un pic sa mai cumpere pana ajung la 100, nu ar avea concurenta in zona.

  17. ….oarecum on topic, adica suntem norocosi cu AM\BM-urile. se pare ca F-35 iar apare in vizor, si (gandind stramb) daca nu luam avioane noi, atunci n-o sa-si descompleteze nimeni rezervele pt noi ca sa mai luam & modernizam inca un lot din aceeasi generatie.

    http://www.foxnews.com/politics/2016/12/12/f-35-program-cost-is-out-control-trump-says.html

  18. of topic. Poate merge si un articol pt stirea ca Israelul a primit chiar azi primul F35, care va fi numit „Adir” in aviatia israeliana. tocmai am vazut poza pe Instagram, acum 3 ore

  19. Kenny-

    Răspunsul ține de mixul de capabilități, implicit platforme, necesar. F-15 nu e cea mai eficientă platformă multirol și nu mă refer doar la costurile de operare. Pe de altă parte cele două F-uri au fost menite să conlucreze de pe când erau planșe în 70.

    Pe tema F-35, nu m-ar mira comprimări de costuri sau plafonarea dezvoltării viitoarelor block-uri. Nicio șansă să fie oprit programul, dat fiind schimbarea paradigmei doctrinare aero-spațiale americane. Astfel nu pot reveni asupra strategiei de dotare sau menține în uz principal generația clasică – acum (F-16, F-18 și F-15)- mult după 2030.

  20. Israel a primit doua F-35, nu unul, cum se preciza mai sus.
    https://www.yahoo.com/news/israel-receives-f-35-jets-223526478.html
    Am o intrebare offtopic.
    Cum a putut Israelul sa bombardeze langa capitala siriei, Damasc, acum cateva zile, cand e plin netul de stiri cum ca Rusia ar fi instalat S300 si S400 acolo?

  21. Încă 3 F-16

    Băieții din escadrila 53 Warhawks sunt în Monte Real, Portugalia. Ei vor aduce acasă încă 3 avioane F-16. Aparatele vor ajunge în țară peste 2 zile. Ultimele 3 F-uri vor veni în primăvară, iar escadrila va fi operaționalizată în 2018. Piloții de F-16 vor începe atunci și misiunile de poliție aeriană.

    Ministrul Apărării a anunțat deja că România va cumpăra a doua escadrilă. Problema e că nu prea se mai găsesc F-16 MLU. Dacă România ar cumpăra de la americani variante mult mai vechi, ar dura mult prea mult aducerea aparatelor la standardul primei escadrile : MLU 5.2. Cum ar fi ca guvernul să se trezească și să cumpere încă 24 de F-16 V (ultima generație) noi pentru care Lockheed Martin să facă și un offset civilizat?

    http://www.adelin-petrisor.ro/inca-3-f-16/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *