Cu obuzierul K 9 Thunder pe post de deschizator de drumuri, industria sud-coreeana de armament are toata lumea la picioare, asta cel putin din punctul lor de vedere si drept consecinta optimismul musteste in birourile diferitelor companii coreene.
Dupa un succes cu totul fenomenal cu K9 Thunder, razboiul din Ucraina si Polonia au facut din industria de aparare sud-coreeana noul pusti minune al cartierului, comenzile poloneze luand prin suprindere Seulul, dar vorba-ceea, asa suprindere sa tot patesti: avioane multirol F/A 50, tancuri K2 Black Panther, obuziere K9 Thunder (fara ele nu se putea) sisteme de artilerie reactiva K239 Chunmoo, iar alte tari europene sunt atente la ce fac polonezii.
Sud-coreenii mai au de vanzare si MLI-uri K 21 si mai nou isi vor incerca norocul si cu un transportor blindat 8×8 pentru care intentioneaza sa deschida o fabrica, unde altundeva decat in Polonia, de curand, cea mai buna prietena a Coreeii celei democratice.
Pe 16 noiembrie, intr-o postare pe Twiter, compania sud-coreeana Hyundai Rotem a anuntat ca are planuri pentru deschiderea unei fabrici in Polonia pentru a produce aici transportorul blindat N-WAV (Next generation Wheeled Armored Vehicle).
Hyundai Rotem nu este o companie oarecare ci este producatoare tancurilor K2 Black Panther, tancuri pe care Varsovia le-a cumparat intr-un numar de 180 de bucati produse in Coreea, dar planurile sunt foarte mari, polonezii dorind licenta pentru producerea a 820 de tancuri K2PL Black Panther in Polonia, astfel incat compania coreeana are deja o baza in Europa.
N-WAV a fost prezentat la ADEX 2023 in varianta MLI, dotat cu o turela complet automata, tun Mk44 Bushmaster II 30 mm, mitraliera si lansator dublu pentru rachete AT. In varianta MLI, vehiculul are un echipaj de trei oameni si poate transporta opt militari, in varianta de transportor de trupe numarul militarilor creste la zece.
De asemenea sasiul este unul care suporta cam orice, este configurabil la cererea clientului, putand fi montat chiar si un tun calibrul 120mm, cu incarcator automat.
Cu o motorizare diesel de 700cp, vehiculul este amfibiu, putand dezvolta o viteza de 8km/h pe apa. Cat succes vor avea coreenii cu N-WAVul lor prin Europa ramane de vazut cu atat mai mult cu cat (sau poate tocmai de aceea) polonezii au planuri pentru dezvoltarea unei platforme 8×8 proprii intru inlocuire in viitor al Patria AMV/Rosomak si poate ca coreenii au vazut aici o oportunitate ce nu trebuie ratata.
GeorgeGMT
Arata bine transportorul astora. Nu stiu ce se mai aude pe la noi de ‘urmasul’ lui Agilis, dar bag de seama ca pana nu ‘crapa’ Moreniul, nu miscam nimic doar sa ne pregatim de import, eventual SH. Pe modelul patentat de alte companii romanesti, ultimul cred ca este la contractul pentru camioane militare.
Colegu nu sunt camionagiu insa sigur Iveco e peste Roman Bv, numai sasiul si cabina daca socotesti chiar de Ar fi pus Man engine and transmission la Roman….Nicolae e litigios de fel, asta daca Ar fi putut livra, nu uita Avioane Craiova care inca Se scarpina ….
visati cu ochii deschisi, „uzina” aia mai are 230 de angajati, probabil ca 30 sunt manageri HR, contabilitate, finaciar, inca 30 pe la curatenie, compresoare, centrala termica, cantina etc. Deci te bazezi pe maxim 170 de angajati. Asta in varianta in care uzina este la nivelul tehnologic al anilor 70-80 cu masini de prelucrare manuale.
Ce crezi ca se poate face cu atatia oameni si cu tehnologia aia? Uzinele de acest tip au fost proiectate sa lucreze cu mii de angajati. Daca vrei sa lucrezi cu sute, ai nevoie de investitii in masini numerice si alt profil de operatori, pe care nu stiu cum ii vei gasi prin Moreni.
Eu nu am afirmat ca Roman a fost distrus odata cu castigarea contractului de catre Iveco, acolo doar i s-a pus crucea la cap desi putea fii implicata in afacere daca se dorea. Procesul de distrugere a inceput cu mult inainte, chiar dinainte de momentul privatizarii. Si inca ceva, la licitatia aia pe camioane(ultima), Roman nu a venit cu vehicule proprii, adica camioane militare cu motor si transmisie MAN, ci cu un parteneriat intre ei si MAN(RM)pentru fabricarea la Brasov a camioanelor nemtesti, inclusiv cu investitii asumate ale nemtilor in fabrica si transfer de tehnologie/ know how catre partea romana.
Au ales Iveco pentru un caiet de sarcini dedicat(cabina unica pentru toate camioanele). Iar cum Roman nu a participat cu modelul propriu ce avea cabina identica, precum la precedentele licitatii liliputane, ci cu cele ale nemtiolor, aici s-a facut diferenta! Nu pe calitate, caci este evident ca cele nemtesti sunt superioare DPDV calitativ ‘italiencelor’, ci mai degraba pe considerente politice. La momentul ala Germania lui Merkel era sperietoare pentru securitate est europenilor. In prisma prieteniei cu rusii, bineanteles!
Cat despre actualul Roman Brasov….adio si-un praz verde! Traieste din vanzarea terenurilor si inchirierea halelor libere. Produce cateva camioane pe an, repara altele de pe la MAPN si cam atat. Moarte sigura si dureroasa, fix in sens opus fata de ARO. Asta e! Cat despre Moreni, daca continua asa politicul nostru, fabrica v-a avea soarta Roman Brasov. Facilitatea este in mana statului, iar armata pe viitor v-a avea nevoie de foarte multe vehicule amfibii. In cazul asta, statul trebuie sa investeasca in retehnologizare, in preparearea si pregatirea personalului/angaari, sa finanteze cercetarea si deszoltarea, facilitand colaborarea cu un producator strain pentru arderea etapelor si obtinerea de know how. Aici vorbim de SAUR, nu deavioane supersonice. Asta daca vrea, dar sigur nu vrea nimic de la viata lui acest stat al nostru. Si uite asa aungi la o adica in situatia fatidica a anului 1940 si iti plangi apoi singur de mila, blestemandu-ti soarta pentru situatia insuportabila in care a auns. Noi din istorie nu invatam niciodata nimic, doar ne uitam precum curca in lemne. Fix pe inversul polonezilor!
Și în Germania a câștigat licitația tot Iveco…mă refer la camioane militare.
1. Am prins Roman Brasov in faza finala de degringolada. Fabrica aia era o epava inca de pe vremea lui ceasca fiind mega uzata fizic si moral. Tehnologiile folosite nu corespundeau nici pentru economia socialista care producea pentru plan, nici vorba de performanta. Inca de la finalul anilor ’80 se cautau pe banda cabine si alte repere ce puteau fi alese pentru export, abia alegeau 1-2 pe zi, atat erau de praf. Masinile de aschiere, crabii de sudura, tratamentul termic totul era mega uzat moral dar mai ales fizic. Fabrica aia a fost distrusa in momentul in care liderii de sindicat au scos oamenii in strada sa opreasca orice posibila privatizare, era singura lor sansa sa ramana in viata. Ala a fost momentul 0 si tot acolo gasesti vinovatii din care unii au ajuns mari politicieni. Dar cu toate astea, sa nu uiti gloata ce urla ca li se ia fabrica. Asta evita sa spuna generatia de atunci, ca toti „completau” si toti se opuneau capitalistilor.
2. ARO C-Lung era mai epava ca asta, practic un atelier din perioada interbelica in care cu mijloace rudimentare niste muncitori se chinuiau sa scoata produse. Singura sectie buna era cea de matrite, care dealtfel a supravietuit. Ca sa-ti faci idee, in asa numita „fabrica” se verifica etanseitatea unei cutii de viteze prin introducerea cutiei in o cuva cu apa si se injecta de aer comprimat prin recipientul de golire ulei, fix ca la o vulcanizare de tractoare.
Eu eram repartizat pentru CAD/CAM, in ambele fabrici daca deschideai acest subiect te injura lumea. Nu am prins decat foarte putin la noi, dupa care am lucrat ani buni prin vest unde plansa de proiectare era in acelasi loc cu rigla de calcul.
Asta era industria pe care acum o plang multi. Industrializarea nu se face cu hale si terenuri ci cu echipamente moderne (adica investitii) si oameni bine pregatiti&motivati.
asa ca sa stii, testul de presiune si etanseitate se face si acuma prin scufundare sub apa la orice fabrica din lumea asta. La produsele mai speciale se foloseste doar manometrul pentru a verifica daca scade presiunea si se foloseste in loc de aer comprimat azot, in rest control vizual..
nota 2 stai jos si pune mana pe carte
Air testing systems pe liniile vandute public de chinezi
Helium Testing with tracer gas
Pneumatic pressure measurement system
Air Decay leak testing
Adiabatic decompression tanks
uite aici niste specificatii simple de testare la blocul motor de la un producator englez
Casting Leak Testing – Features, Tests & Functions
• Ferrous and non ferrous castings
• Machined and ‘As Cast’ conditions
• Main cavity, High Pressure Oil & Water Cavity leak tests
• Interstream leak testing
• Integrated water submersal for leak area location
• Integrated flow & blockage testing
• Automatic core and ball plugging
• Multi-channel leak test unit allows many cavities to be tested simultaneously
• Manual loading and unloading
• Conveyor transfer
• Integrated robot cells
• Secondary machining operations
• Data logging of results with serial number pass marking for traceability
Typical Leak Rates and Test Pressures for no-fluid leakage
• Oil Circuits: 50mm3/sec @ 0.3 bar 3cc / min
• Water Circuits: 200mm3/sec @ 1 bar 12cc / min
• Interstream: 140mm3/sec @ 0.7 bar differential 8.4cc/min
hai lasa-ma cu imersiunea manuala in apa ca spui prostii….aia e de pe vream lu nenea Ford al batran si modelul T.
Subscriu si aici TOTAL !
Perfect adevărat, în Steagu și-n ARO era manufactură, nu fabricație. Turnătoria sau forja erau de nivelul anilor ’50-60, presajul la fel. Fabrica de la Craiova părea SF, prin comparație.
Nu stii decat sa critici..ai trait tu si ai muncit atunci…trei sferturi din camioanele din armata romana sunt facute atunci , la Brasov si multe inca mai functioneaza..este usor sa denigrezi tot ce a fost si este romanesc si este extrem de placut sa lauzi lucrurile din afara…pai noi daca am vandut/taiat/topit etc in loc sa modernizam , ca asa a fost sa spunem curentul atunci, dar culmea, numai pentru noi..polacii, cehii si altii nu au vandut si nu au taiat nimic…normal ca este mai usor acum sa sustii ca toate erau proaste si ca nu se merita nimic decat sa cumparam, cumparam, cumparam…numai ca, o lectie invatata sau nu inca din razboiul din ucraina este ca cel care nu-si produce singur armamentul si munitia, are slabe sanse de reusite..atunci cand depinzi de altii ajungi sa nu mai existi ca si stat decat cu numele…foarte multe produse de noi erau chiar foarte bune atat pe plan local cat si la export….este usor sa arunci cu noroi in ai tai si implicit in tine..ca si tu esti roman..
Subscriu TOTAL !
Sa vezi pe parte navala ce jucarii au baietii astia…
Moreni are nevoie de o restructurare la sindicat oricum si nu vor face nimic cu atitudinea lor, ca amfibiu Ar fi ok Pt Ro….banuiesc ca e peste P4
„Moreni are nevoie de o restructurare la sindicat oricum si nu vor face nimic cu atitudinea lor”
Adica daca sindicatul face lobby si cauta furnizori, clienti si investitii este toxic si deranjeaza?
Eu tot aud vă aud vorbind de U.M. Moreni. Ăla e un oraș mort. La fel si uzina. Chiar dacă s-ar dori a se face ceva nu cred că ar mai fi cu cine. Forța de muncă calificată din zonă a migrat sau e prea în vîrstă.
Jucaria asta shucarnie pe rotzi 8×8 de la sud-correni ar fi ok sa se fabrice in Romania, la Moreni recte, sub licenta deveniid noul sa zicem Agilis si SAUR-3 dar trebuie sa fie neaparat amfibiu+ restul cu de toate cat mai moderne pe el. Nici acum nu pot sa-mi explic dpdv legal si strict aplicat la nevoile ArmRo in comformitate cu geografia Romaniei si al infrastructurii precare a ei, ce a fost in mintea decidentilor din MAPN.Ro cand au decis dotarea ArmRo cu Piranha 5 neamfibiu. Daca e sa o luam ca jmenarie, este evident ca in urma acestei decizii cineva din GuvRo si MAPN.Ro si-a tras shpaga, comisionul si para-ndartul. Si sa zicem daca tot au plusat cei de la GDELS de ce romanii nu au ales o varianta a Piranha care sa fie amfibie, sau cu ajutorul GDELS modernizau SAUR-2 care este amfibiu.
Toate intrebarile tale au un singur raspuns la departamentul de investitii al Ministerul Ieconomieisi e : Nu ie bani
Ce tot ii dați cu Moreni și Agilis? Piranha se asamblează la UMB, transportor de top. Iar pentru amfibii este Piranha 4 (cam asta am reținut). Că se pot face lucruri minunate, numai că suntem conduși de cretini, analfabeți, șamâdî etâcî nu e vina lor. Nu au ajuns acolo puși de ruși, ci votați de poporul cretin, analfabet. Mai ieri au început și politrucii să recunoască cu ocazia fugii lui Cherecheș, că o vina o au băimărenii care îl votau pe pupătorul de icoane când porcu’ era la pripon.
„Salubrizarea” ghetoului țigănesc cu un gard nu era tot de-a lui ? Io cred că boborul vrea un președinte sau ceva gen calif că asta, deocamdata in exil, mai ales că acum îi face toată media reclama – la mulți alții, condamnările cu scandal s-au făcut voturi ?
Daca ar mai tăia din banii aruncați aiurea pe unele salarii și pensii militare nesimțite, ar fi bani de retehnologizari macar la Moreni ptr producția unui transportor amfibiu cu stanag3. Dar nu vor trădătorii și profitorii din MApN plus sindicate… Oricum in loc sa ne agitam și trezim acum cu conflictul asta din proximitate, noi că stat o cam lălăim. Și asta e o chestie foarte riscantă și tâmpită.
@Andrei IL
Uite eu sunt la o vârstă matură și îți spun că oasele îmi scârțâie, mațele sunt iritate și mai am fo’ zece ani până mă lasă statu” să ies la pensie. Lasă dracului pensiile militare în pace, că le-a făcut Cuza Vodă nu Adrian Năstase sau Ciolacu. Da, adevărat, sunt câțiva generali, colonei care nu și le merită (inclusiv Ciuciu, fost premier), dar pentru câțiva căcați vrei să îi fouți pe toți. Asta e vraja pe care au făcut-o leprele astea de pesedei, să amestece militarele cu ale specialilor.
Pâ. Sî. Nu sunt decât un sergent în rezervă (he he cred că retragere mai degrabă) , nu am în familie militari. În caz că te întrebi ce motiv am să postez asta : urăsc din tot sufletul meu pesedeaua și securiștii. Și dacă citesc leprele, luați-vă în plm după IP că mă găsiți, fmmv.
Poate unul din motivele pentru care iti scartaie oasele e tocmai felul in care functioneaza pensiile care nu se bazeaza pe contributivitate – deci beneficiezi de o stare de sanatate „speciala”, chiar inainte sa o confirme fluturasul de pensie.
– Incep cu concluzia: pensiile speciale sunt o schema ponzi, prin care, impotriva dreptului constitutional, oligarhia de stat isi asigura loialitatea profesiilor care ii garanteaza perpetuarea; pentru cine nu stie ce e aia „ponzi”, poate „Caritas” sau „Banca Romano-Americana” aprind vre-un beculet in ceata de sub calota.
– Judecand un singur moment in economie (spre ex un an) si la scara macro, totul se reduce la cati bani primesc categoriile profesionale vizate de regimul asta de „discriminare pozitiva”, atat cei activi cat si cei la pensie. Se poate stabili astfel raportul dintre salariul mediu si pensia medie pentru fiecare domeniul de activitate, la fel cum lucrurile astea sunt clare prin lege pentru toate categoriile „ne-speciale”.
– In momente diferite, proportia dintre veniturile medii si toate pensiile din tara se schimba, speciale sau nu, in primul rand conform legii ca statul e obligat sa creasca pensiile in functie de progresul economiei si sa le tina asa chiar daca economia scade (nu stiu de prin ce legi sunt culese chestiile astea, nu e domeniul meu, dar e plina presa de explicatii).
– Partea faina apare cand pensiile care nu se bazeaza pe contributivitate sunt indexate suplimentar sau apar pur si simplu din neant. De ce e nevoie de venituri suplimentare la pensie din moment ce contributivitatea si obligatia statului de indexare a pensiilor sunt norme de drept ?
1- Statul nu isi asuma costurile de personal – ceea ce include salarizarea in cazul armatei sub nivelul optim si pensii impreuna – si mizeaza pe cresterea economica si pe spatiul de joc al deciziilor politice din viitor, ca sa tina si sa atraga oamenii in sistem platindu-i cu promisiuni.
2- Atunci cand salariul nu iti permite un regim de viata sanatos, e clar ca ai facut o afacere proasta. Faptul ca statul incurajeaza oamenii sa se ingroape cu zile pentru promisiunea „croazierelor pentru pensionari” indica o politica jegoasa de reducere a sperantei de viata si implicit de economisire a bugetelor de pensii. Din pacate, aia care fac politicile astea nu calculeaza impreuna si cat mai costa si asistena medicala – fie ca nu au capacitatea sa vada mai departe de o singura coala de hartie, fie pentru ca isi asuma subfinantarea sanatatii si transferarea costurilor catre oameni.
* De ce scartaie oasele – ai salariu insuficient, nu te relaxezi in concediu, nu te simti bine acasa, mananci prost si nu iti permiti sa faci sport decat cu telecomanda/tastatura.
** De ce accepti o viata mizerabila pentru un vis frumos dupa iesirea la pensie – poate pentru ca ai o mentalitate bine construita si un caracter integru, de om care e dispus sa faca sacrificii azi ca sa castige inzecit maine. Din pacate asta e doar o problema de atitudine, nu si de matematica. Dincolo de speranta de viata, de 72 de ani pentru barbati si 79,3 pentru „me too” de Romania, exista aspectul calitatii vietii de care majoritatii i se rupe-n pensie – https://ro.wikipedia.org/wiki/Calitatea_vie%C8%9Bii – scuze ca dau din Wiki, nu am vreme sa caut sursele de baza).
Pe scurt, unul in situatia ta, cu salariu mic si visand la pensie speciala, are toate sansele sa traiasca o viata plina de frustrari si de boala pana la sfarsitul putinelor zile pe care i le promite statistica.
*** Lucrand la un mom. dat in Germania si intr-un domeniu in care efectiv nu mai faceam diferenta intre viata personala si birou, imi petreceam mare parte din timpul liber inclusiv din concedii la munca, consumat de pasiunea pentru proiectele pe care le aveam. Am fost extrem de surprins sa fiu certat de superiori ca imi neglijez timpul liber si sanatatea in detrimentul muncii, care dealtfel producea bani in companie. Pe de o parte, asta indica o cultura a responsabilitatii si echitatii pe termen lung, pe de alta parte exista chiar o lege federala care interzice fragmentarea excesiva a concediilor, tocmai in ideea ca oamenii sa plece in concediu sau pur si simplu sa zaca acasa doua saptamni pe an cel putin.
3- Pensiile speciale nu sunt o afacere a pensionarilor decat in cazurile exceptionale ale celor care stau cu curu-n palma dupa 40 de ani sai primesc de cateva ori valoarea salariilor ca drepturi de pensie.
4- Daca democratia de pe vremea lui Cuza, cu batai in parlament, asasinate politice, armata care trage cu tunul in rasculati pentru medalii si „glorie” si valori morale ca in Caragiale sunt obiectivul dezvoltarii societatii spre care gafaie si transpira toti ce care vor muri in chinuri cu pensii speciale, ai mare noroc. Lucrurile astea revin vazand cu ochii, pe masura ce cresterea dispoportionata a pensiilor speciale nu mai poate fi achitata din buget iar costurile de creditare ale tarii sunt cum ne balacarea Dov pe-aici.
Abolirea sistemului pensiilor speciale e o problema de stabilitate a statului, a culturii romane si a familiilor noastre pe termen lung.
Acum vin băieții de la Moreni cu articole lacrimogene prin presă și ne spun ce produs competitiv au făcut ei … iar Armata aruncă banii pe tot felul de produse „similare” etc. Industria noastră de apărare nu este în măsură să vină cu un produs rezultat al propriilor cercetări, fără acel facelift la produsele sovietice. Pai, cum să nu fim invidioși pe sârbi și ce produc ei – transportoare, obuziere autopropulsate, rachete -, iar noi nu suntem în măsură să facem o fabrică de pulberi. Corenii nu se limitează la pdf-uri și studii realizate prin diverse biroruri. Mă rog, ai noștri așteaptă pensia binemeritata. Îmi cer scuze pentru off topic și repetiții. 🙂
„Acum vin băieții de la Moreni cu articole lacrimogene prin presă și ne spun ce produs competitiv au făcut ei”
Si nu iti pare normal ca Moreni sa faca publicitate si lobby pentru produsul lor?
In plus, sindicatele se ocupa de asta, inclusiv cauta contracte si investitii… in loc de doar a se plange ca au salarii mici si nu primesc alte drepturi, sau sa faca greve.
Intrebarea este ce fac cei care ar trebui in mod normal sa caute contracte, investitii si clienti pentru Moreni.
„Intrebarea este ce fac cei care ar trebui in mod normal sa caute contracte, investitii si clienti pentru Moreni.”
Fac lobby pe langa secretara prin moteluri si hoteluri inchiriate ziua in amiza mare 🙂
Si bineinteles asteapta pensia speciala binemeritata
😉
odata cu succesele gonirii lui Damen – de la Mangalia nu prea vad cine mai vine sa investeasca in industria de stat din Romania.
oricine vine sa faca o companie mixta are nevoie ca sa ia propriile decizii daca vine cu banii luiindiferent ca sun Koreeni sau nemti sau olandezi sau orice alta natiune sau firma.
S-a gandit cineva ca poate aceasta ea fost cireasa de pe coliva a intelegerii intre Rheinmetall si Moreni? Decizii proaste, guvernare imprevizibila – pass din partea companiilor din domeniul furnizorilor de armament si constructii navale.
pana una alta, Rheinmetall a intrat in Parcul Industrial Automecanica Medias
Visati cu ochii deschiși nu vom mai demara nici un mare program acum cu atâtea greve , cu creșteri semnificative de pensii , cu resurse care le împrumutăm de afara să susținem, noi numai echilibru nu suntem . , nu avem buget .Vedem și în Polonia că politicul se mâncă uni pe alti dar vedem că au mișcat f bine ,au și armată numeric buna , cu trupe teritoriale rezervă , pe când noi nu avem nimic . Țara se afunda din cauza sistemului bugetar și din cauza politicului . Moreni cu Saur ar trebui sa înlocuiască atâtea taburi . Mă înjurați da uite corupția politică economică și socială a statului ne împiedică să devenim o țară normală . Situația nu e roză in Romania azi . Coreea cea democratică a invătat că trebuie să exporte și să își aducă capital în tară și a importa cat mai puțin . Coreea cea democratică are o economie de piață și știe să facă focul în sobă bine fara a ieși fum . Noi facem și fum și ne ardem singuri. Nu vezi nimic bine in acest moment când ne afundăm zilnic in urma propriilor noastre acțiuni . Coreea are industrie ,are creiere ,are fortă și știe ce își dorește.
Păi pare că au motive pertinente să privească lumea-n roz…. Mă așteptam la un rebuttal.
Ceea ce mă surprinde cu adevărat este că îți fac orice vrei tu coreeni , vrei tun de 120 mm,poftim. , transfer de tehnologie poftim ?,sunt f receptivi la orice și îți oferă tot suportul lor , noi și când am avea potențiali clienți, suntem dezinteresați și nu oferim , bine nici nu am avea ce oferi , noi varza suntem . Ieri am văzut de la Utvinis la Arad , pe o linie de cale ferată un tren plin de jucării americane , probabil merg in Ucraina . Erau însoțite de PM Ro cu ARo și Dacia Logan și erau ceva soldați americani langa tren fiind staționat trenul .
Fun fact…linia de K9 e asa automatizata ca din cate am citit are doar 150 de oameni. Ia uite aici un snippet asa…. https://www.youtube.com/watch?v=JRZB4jq9W9g
Bravo-s….. Ce se mai uită românașul de rând (cu jind ) la bunătățurile făcute de altul , dar să fiu al dracu , daca mișcăm ceva În front …. Atelierele noastre ,uzinele și restul îs în pauza de masa …. Poate cate un șurub de strâns, sau un schimb de anvelope in cel mai bun caz !
Moreni in sus, Moreni in jos ….. Agiles in sus Agiles in jos ….tot așa dragi compatrioți ….. nu vă sfiiți , dezbateți subiectul până vi se înroșesc buricele degetelor ;de la atâta scris , la tastatură ;doar atât v-a mai rămas (din păcate ) !
Ah ce-mi vine a îi mulțumii și al pupa (pe obraz) pe ăia ,ce ne-o dat voie, in NATO ….. Și ne-au scutit de chinul de a ne înarma serios …..!
Măi lume bună , oi fi eu nebun ,cu 3 dungi roșii pe buletin și fără pastilele luate ;dar VOI ….nu v-ați săturat la a visa cu ochii largi deschiși ?!?!?
PS: Offf ,încă o dată mă trezesc și dau cu bățul în baltă …..scuzați-mi impertinența (nu mă pot abține)….. nu mi-am băut cafeaua de dimineață și încă am grețuri ; încă nu mi-am luat pastilele de schitofrenie , etc, etc …. E și normal oare-cum ; trăiesc în România-pilon de stabilitate pe flancul estic ??
https://financialintelligence.ro/administratorii-speciali-de-la-uzina-mecanica-cugir-fabrica-de-arme-cugir-si-uzina-automecanica-moreni-eliberati-din-functie/
A fost unul dintre rarele momente cand s-a spus lucrurilor pe nume.
„Automecanica Moreni face pierderi an de an (între 7 şi 8 milioane de lei) şi are capitaluri proprii negative, adică mai multe datorii decât active. Celelalte două sunt, de asemenea, pe pierderi. Cu rezultate operaţionale care s-au înrăutăţit anul trecut faţă de 2019. Pe scurt, tipic companii de stat, care trăiesc din banii contribuabililor”
Toate sunt ‘ale noastre’, adică căpuşate în continuu de mafii de partid. Fac pierderi. Acumulează datorii. După care şterg datoriile şi o iau de la capăt.
Au trecut 2 ani de atunci. S-a schimbat ceva ?
urmasii lui adam au in sange conflictul si varsatul de sange.asa a fost ,este si va fi omul pe veci.
doar ca unii speculeaza aceste aspecte si fac bani pe cinste cu industrii de armament ,cercetare si dezvoltare serioase plus ca sunt dotati si echipati descurajand orice vecin nebun.
pilonii doar cumpara si isi umfla cheptul patriotic pentru medalii.
Sunt masini numerice in Moreni cumparate parca din Japonia,dar socrul meu care sa pensionat de curand mi-a spus ca nu mai sunt oameni cu care sa lucrezi ,majoritatea asteapta varsta de pensionare.
Nu intodeauna calitatea conteaza, cine trage primul castiga. Un tanc T-72 distruge un Leopard2: https://nitter.net/RWApodcast/status/1719591479856046276#m
@Gefreiter
Filmuletele are vreo 2 săptămâni, cred, și a fost analizat și dezbătut pe toate blogurile de meseriași.
Concluzia unanimă a fost că nu se poate spune cu exactitate cine, sau ce, a lovit Leopardul.
Asta cu T-72 a distrus Leopardul e doar wishfull thinking.
Părerea mea, hâc..
Hahahah, ai postat Russians With Attitude, data viitoare încearcă să postezi de la cineva care nu suge constant polonezi Kremlinului.
rwa toarshu 😀 ? de ce nu crybar mujicule? cat de ‘rost sa fii sa vii cu asemenea mizerii icisa? nici macar omuletu’ bleo nu facea din astea.
Coreea de Sud nu practica vanzari militare de tip G2G, insa favorizeaza aranjamentele de tip G2E – (foreign) Government to (ROK) Enterprise. Polonezii si-au adaptat legislatia, au reglementat ca inclusiv G2E sunt excluse de la proceduri competitive (i.e. „licitatii”, aidoma aranjamentelor G2G si la noi) si au batut palma cu Hyundai Rotem pentru programul „Ecosistem Tanc” care, pe langa K2PL, inseamna si 8×8, 6×6 si poate Raycolt KLTV 4×4 de la Kia Motors (parte din grupul Hyundai). Bravo lor!
Da da da ,utilajele coreene nu e za best of za best ca sa fie luate la rand ad integrum,dovada as21 redback testat si necumparat,iar polonezii nu sunt chiar asa mareti incat sa dezvolte singuri utilajele
…bravo polonezilor pentru ca au o clasa politica care, dincolo de pacatele ei, a stiut sa capitalizeze in contextul agresiunii continue a Rusiei impotriva Ucrainei din 2014 incoace, a cerut batand cu pumnul in masa si a obtinut, inclusiv inaplicabilitatea infringementului european pe modificarea legislativa mentionata mai sus.
Romania in schimb, desi mai aproape de teatrul de razboi, desi cu o Republica Moldova care atarna de 2 fire de ata, desi cu incertitudini securitare ale extractiei zacamintelor din Marea Neagra, desi cu o infrastructura de transport deficitara inclusiv din perspectiva ulterioara activarii articolului 5, desi…, desi…, se complace intre pasivitate si obedienta oarba in fata „granzilor” vest-europeni si pierde si acest tren, reflectand pe peron la fatalismul mioritic.
Salut
Io mi-s de scoala mai veche si am unele ancrasari/fixuri la cerebel. Poate ca d-aia mi se pare ca blindatul ista a fost construit, precum isi faceau asirienii ziguratele. Sau, cum au facut americanii tancul M3 Lee/Grant. Ce naiba, nu puteau sa-i gaseasca mitralierei un loc in laterala tunului ! Chiar ca au inceput sa vaza cai roz pe pereti!