Din cele mai vechi timpuri, navele comerciale au avut capacitatea de a se apăra cu ajutorul armamentului ambarcat. Dezvoltarea tehnologică, în special în secolul al XIX-lea, a condus la o separare mai clară a navelor comerciale de cele militare, însă înarmarea navelor comerciale şi utilizarea lor pe timp de război a continuat şi în Primul şi în cel de-Al Doilea Război Mondial şi chiar şi în războiul din Falklands.
Este o practică de care nici România nu a fost străină, flota Serviciului Maritim Român (SMR) fiind intensiv utilizată, în special în cel de-Al Doilea Război Mondial.
În zilele noastre, tendinţa de containerizare a armamentului – şi mă refer în special la rachete – ar putea oferi o nouă perspectivă acestui tip de nave, denumite „crucişătoare auxiliare”.
În lumina articolului de aseară, am zice că mai avem o şansă. Transformăm nişte nave comerciale în crucişătoare auxiliare! Nu, nu este cazul: ca să transformi o navă comercială în crucişător auxiliar, trebuie să ai nave comerciale. Din care nu mai avem…
Eu vă invit să citiţi articolul integral pe rnhs.info şi să comentaţi unde doriţi, deşi ştiu că o veţi face preponderent aici! 🙂
Nicolae Hariuc
P.S. Ah, am pozat nişte bărci drăguţe la Mangalia duminica trecută, sunt de obicei folosite de trupele SEAL:
Două "Combatant Craft Medium" aparţinând trupelor speciale SUA – US Navy- în portul militar Mangalia în contextul…
Publiée par Romanian Navy Historic Ships sur Lundi 17 juin 2019
taman bune de debarcat direct pe plaja nudistelor 🙂 apropo de https://www.news.ro/social/militari-americani-cadrul-exercitiului-saber-guardian-au-intrat-blindatele-multe-culturi-zona-insulei-ialomitei-distrugandu-le-reprezentanti-mapn-armatei-sua-cerceteaza-incidentul-vor-acorda-1922404620002019062019038560
Stai linistit. 🙂 Odata au aterizat cu elicopterele intr-un lan in Polonia si au intrebat pe unde trebuie sa o ia. Se intampla, cu atat mai mult cu cat, de multe ori, sunt obligati sa se descurce fara GPS, old fashion way, harta, busola, cronometru etc
https://www.news.com.au/world/lost-us-army-helicopters-drop-in-on-unsuspecting-polish-town-of-gruta-for-tourist-maps/news-story/a2a3e8183d181b53838f8f7ca0de3c11
Se mai întâmplă și altora. În Kazakhstan, un pilot de elicopter a oprit un camion pe autostradă pentru a întreba pe unde sunt.
https://www.youtube.com/watch?v=tAm-jzSOt8M
Nu știu rusa, dar tare mi-ar fi plăcut să știu ce vorbeau oamenii ăia acolo… ?
Din câte am citit prin presa, vina ar fi tot a romanilor, care le-ar fi trimis coordonatele greșite.
Pai cica americanii sunt de vina,ca da bine la vecinul „preten” rus.
Nu tine aia cu coordonatele date gresit.
Ai GPS, ai busola, ai harta, stii ca nu tre sa intri prin culturi agricole decat daca aplicatia permite asta.
In caz de ceva nasoale cu fratele de la rasarit, va fi un bruiaj masiv de ambele parti asa ca harta, busola si stelele sunt sfinte.
https://foreignpolicy.com/2019/04/03/russia-is-tricking-gps-to-protect-putin/