Am citit ca a fost proiectat pentru 10 ani de serviciu si a avut 28; in momentul retragerii isi epuizasera orele de zbor.
A fost un avion remarcabil conceput cu scopul interceptarii rapide a bombardierelor rusesti; a interceptat U2 la 18000-20000 de metri, a ajuns pe o traiectorie balistica la 26000 de metri, a interceptat in cursul unor exercitii NATO un Concorde al BA.
Nu stiu cat de bine o duc cei de la RR. Citeam in urma cu mai putin de un an ca au disponibilizari masive pe fondul scaderii cifrei de afaceri si ca lucrurile se vor deteriora in continuare pentru ca nu prea au proiecte noi (cu succes comercial). Cred ca francezii si americanii i-au batut cam rau in ultima perioada daca ne gandim ca Boeing 737 si Airbus 320/1 sunt probabil cele mai vandute modele iar MAX si si NEO merg pe duetul americano-francez mentionat. Nu stiu la motoare militare cum stau; probabil parte principala din EF.
Mda… unul din putinele cazuri in care promisunile proiectantilor au fots depasite..
Avionu era la incercare viteza la sol.. I se indicase o viteza care, se presupunea, era sub viteza de desprindere… Insa pilotu a simtit ca .. se dessprindea!!! Asa ca a mai bagat gaz si a decolat – operatiune ceav mai sigira decat reducerea vitezei
Dupa un timp nu mai vroia sa se intoarca inapoi pe Pamant:
🙂
Alt avion care a simtit aceeasi chemare a fost English Electric Lightning. Povestea: http://www.historicracer.com/aviation/accidental-fighter-pilot/
Si acum plang britii dupa Lightning, sustinand ca odata cu renuntarea la acest program a inceput industria lor aero s-o ia la vale…
si de ce au renuntat la program? constrangeri bugetare?
e ironic ca in continuare fabrica cele mai bune motoare, Rolls Royce
Am citit ca a fost proiectat pentru 10 ani de serviciu si a avut 28; in momentul retragerii isi epuizasera orele de zbor.
A fost un avion remarcabil conceput cu scopul interceptarii rapide a bombardierelor rusesti; a interceptat U2 la 18000-20000 de metri, a ajuns pe o traiectorie balistica la 26000 de metri, a interceptat in cursul unor exercitii NATO un Concorde al BA.
Nu stiu cat de bine o duc cei de la RR. Citeam in urma cu mai putin de un an ca au disponibilizari masive pe fondul scaderii cifrei de afaceri si ca lucrurile se vor deteriora in continuare pentru ca nu prea au proiecte noi (cu succes comercial). Cred ca francezii si americanii i-au batut cam rau in ultima perioada daca ne gandim ca Boeing 737 si Airbus 320/1 sunt probabil cele mai vandute modele iar MAX si si NEO merg pe duetul americano-francez mentionat. Nu stiu la motoare militare cum stau; probabil parte principala din EF.
Avionul acesta este Kalasnicov-ul american.
Platforma F 16 este una cu adevarat exceptionala, permitand modernizare dupa modernizare si oferind si astazi, dupa 45 de ani, foarte mult.
Mda… unul din putinele cazuri in care promisunile proiectantilor au fots depasite..
Avionu era la incercare viteza la sol.. I se indicase o viteza care, se presupunea, era sub viteza de desprindere… Insa pilotu a simtit ca .. se dessprindea!!! Asa ca a mai bagat gaz si a decolat – operatiune ceav mai sigira decat reducerea vitezei
se vede clar in filmare, daca nu se despindea capota sigur. Si asa a fost pe muchie de cutit, s-a vazut experienta pilotului
LWF prin yf16-17 a fost poate cel mai fructuos program de inzestrare rezultatul fiind doua avioane emblematice pentru epoca reactivă.
Cand va renunta Romania la Mig-urile rusesti si va dota armata cu avioane mai performante?
am uitat,prima oară l-am văzut in „giuvarul nilului”.