CV 90S, inceput de cariera in Norvegia

BAES_179552_492x277

BAE Systems a livrat primul transportor blindat CV 90S catre armata norvegiana din totalul celor 144 de bucati comandate.

Semnat din 2012 contractul are in vedere modernizarea a 103 CV 9030S aflate deja in dotare si fabricarea a inca 41 de vehicule noi, pentru atingerea numarului cerut de 144 CV90S. Cele 144 de vehicule blindate vor fi livrate armatei norvegiene in cinci configuratii diferite, astfel:

  • 74 de masini de lupta pentru infanterie
  • 21 de IFVuri pentru recunoastere
  • 15 CV ca centru de comanda
  • 16 vehicule pentru trupele de geniu
  • 16 CV 90S multirol, acestea din urma putand fi folosite in diverse situatii, de la inarmarea lor cu mortiere si pana la logistica.

Acum stim cu totii ca Norvegia este una dintre cele mai puternice economii europene, avand printre cele mai ridicate nivele de trai din lume, in primele 3-4 oricum si cu toate astea norvegienii au fost extrem de atenti ca industria locala sa fie foarte bine reprezentata, si astfel companii precum Kongsberg Defence & Aerospace, Nammo Raufoss AS, CHSnor AS, Moelv si Ritek AS Levanger sunt parte integranta in modernizarea si fabricarea CV90S, in timp ce compania integratoare este BAE Systems Hägglunds.

De prisos sa mai spunem ca familia CV 90 este probabil una dintre cele mai de succes familii de vehicule militare, fiind adoptata – in diferite variante – de multe armate, atat datorita versatilitatii cat si eficientei dovedite.

Acum daca stam stramb si observam drept, este foarte posibil ca aceasta mentalitate in afaceri sa fie una din cheile succesului economiei norvegiene, alaturi poate de faptul ca pentru clasa lor politica notiunea de coruptie este doar o expresie cu totul straina si fara corespondent in viata reala. In viata reala din tara lor.

GeorgeGMT

38 de comentarii:

  1. Observ ca aproape toata lumea face investitii in inzestare si modernizare… la noi liniste 🙂 . Probabil se crede ca daruinta si indemanarea sunt suficiente ca sa suplinim neajunsurile…

  2. Frumos,
    Deci au comandat aproape echivalentul a 5 batalioane de MLI, cam cate ar fi trebuit sa avem si noi daca modernizau MLI_84 in programul complet, prevazut initial…
    Cred ca nici acum n-ar fi prea tarziu daca ar termina modernizarea, deoarece turelele si posibil si motoarele Caterpillar, comune cu Piranha, cred ca au fost cumparate atunci. In loc sa echipeze MLI-ul cu mortier cal. 120mm, mai bine il pun pe o platforma mai usoara si mai incapatoare, dar si mai ieftina, cum e SAUR2.
    Si daca tot vor pune mortier de 120mm, sa treaca la versiunea cu teava lunga si proiectil cu bataie extinsa, sa poata baleia la 10-15km la nevoie, ca sa nu expuna vehiculul lansator.

    • Postasi in acelasi minutzel ca si mine 🙂

      In rest, clasicele aberatii ale lu’matale 🙂 🙂 cu Saur2, care Saur2 bre, prototipul?
      Cate mortiere aproximezi matale ca incap pe un Saur2?

      MLIurile alea nemodernizate le au deja, deci face sens sa puna dreacu ceva pe ele decat sa le tzina dea’mboulea 🙂

      Or sa puna mortiere cu tzava lunga cat e fieratania aia inalta din capitala FrancSTANului, happy 🙂 ?

      Or sa instaleze ce au deja, ce le-a lasat Ceasca ca sa aiba salarii si manance o paine generalii inca vreo 4-5 generatii 🙂

      Inca n-ai priceput ca nu se comanda alte tancuri, alte Sauriene sau alte mortiere.

      Se foloseste ceea ce au deja, se repara tancuri si taburi, se instaleaza mortierele eggzistente pe MLIurile eggzistente , se comanda munitie, cateva Spikeuri.

      Cam atata pana trece vijelia, daca o trece pana in 2017, pana atunci oricum trebe sa plateasca escadrila de efuri.

      Ceva tehnica 9 poate dupa 2000017, ca asa s-au laudat.
      Oricum tehnica importata pana vine, pana te antrenezi cu ea, pana o operationalizezi, pana faci stocuri de munitie etc trece mult timp. Si astia au nevoie de ele acuma, deci se repara care este si asta este, cu alea pleci la razbel.

      Deci nu mai visa bre masini straine 😉 🙂

      • „Cate mortiere aproximezi matale ca incap pe un Saur2?”
        Cate incap, bre, si daca e ala cu teava lunga, cred ca e in tot atatea exemplare cati SAUR2 sunt, deci n-ai grije 🙂

        • OK, prototipul de mortier pe prototipul de Saur2 face sens
          Asa mai trimitem si soldatul cu noua pusca de asalt si ne-am scos 🙂

          Or fi pastrat astia prototipul ATROM? Ca aveam si artilerie autopropulsata calibru 155 si daca mai aveam si un obuz-doua ramase de la testare…apai eram inarmatzi taica…

          • Ca tot ai pomenit de maretul proiect….ce se mai aude cu pusca de asalt , aia noua romanesca , prezentata , anticipata, probate, testata..prin deserturi?????.Am incercat sa caut noi informatii si nimic nou:(

      • Pentru MLI-urile alea nemodernizate au comandat acum mai bine de zece ani si turelele, si o parte din sisteme si am auzit ca si ceva motoare… pentru a le aduce la standard M. Doar ca apoi s-au razgandit, dupa ce au modernizat undeva la 100 de bucati.

        Deci setul LEGO exista, e gratis, doar sa faca efortul sa le monteze 🙂

        Pe cand cu mortierul, e mai complicat, ca solutia nu e integrata/testata/omologata inca… asa ca de ce sa n-o faci pe o platforma mai noua si disponibila.

        • Setul o fi iegzistand dar modernizarea la MLI84M a costat ceva, poate gresesc, in jur de 1 meleon bucata? Asa ca acuma or fi avand setul dar probabil nu au banii 🙂

          Solutia cu mortierul o testeaza/omologheaza, daca n-or fi facut-o deja.

          Acu depinde si cat de departe te poarta imaginatzia aia a lu matale 🙂

          Daca iti inchipui cine stie ce suport mobil mecanizat si cine stie ce sisteme de conducere a focului probabil o sa fii dezamagit 😉 🙂

          Probabil dau la o parte „capacul” la MLI, il sudeaza pe domnul Mortier acolo in podea si de ghidat se ghideaza cu corectzia de rigoare dupa fumul exploziei primei lovituri 🙂

          Ca la clipul ala cu metralera de pe TABul in ASTAN: „mai sus!!! mai la dreapta!!! sa dau si cu PSLu shefu?”

          Si nu stiu ce tot insisti cu platforma aia 9 (si disponibila o fi pe Centura 🙂 ) cand 9-ua platforma e fabricata intr-un exemplar.

          Incep sa ma prind, mai greu, ca daca eram intelijent faceam doctorate in Romania: matale speri sa citeasca aici niste aurolaci de la inzestrarea garzilor patriotice si aluziile supt-ile alu lu matale sa li se imprime si mai supt-il in subconstientul curat al mnealor.

          Ok, te las, ca nu vreau sa-ti stric vanzarea 🙂 🙂 😉

    • din cate vad pe wikipedia cele nemodernizate nu ar fi de ajuns pentru un numar decent…nici la 150 nu ajungem…

      ar trebui sa facem ca polonezii cu CV90, oricum MLI-84 al nostru e pe duca (vechime, performante) si ar trebui deja sa ne gandim cu ce le inlocuim

      p.s

      CV90 🙂

      • mai sunt vreo 60 nemodernizate, cred eu… cand s-au luat turelele, s-au numarat atat platformele pentru versiunea de lupta, cat si pentru MEDEVAC si PCB, stai linistit.

        • pai daca mai sunt 60, sa-i dea bice, la montat vorba ta, poate ar fi bun un „articol” scurt gen: „baaa montati turelele alea” 🙂 ca un heads-up

  3. Sutem inarmati… totul este sa nu ne prinda cand o sa incalcam legislatia internationala, tragand cu prastia, folosind bile de metal cu uraniu ca arme defensive antitanc… 🙂 Probabil ca la nevoie o sa nationalizeze toate excavatoarele din tara, sudeaza in graba placi de metal in jurul lor..pun cate un mortier pe ele, si ne facem cu artilerie autopropulsata .

    • Ce v-oti fi stresand atata taica…asta daca n-oti vi platiti sa va stresati…
      Pe unguri ai batem cu leuca…
      Bulgarii se ineaca in Dunare.
      Sarbi au mai ramas multi?
      Ukrainienii’s ocupatzi cu caftul cu verii lor
      Maidanezii aia din rusia poa sa vina incoa, ce sa mai blindam excavatoarele cand putem sa-i calcam cu senila…totul e sa nationalizeze si niste buldozere cu lama ca sa avem cu ce-i impinge la locul de odihna vesnica.

  4. Ce chestie dom’le!!!Cum am un pic de timp liber,intru pe rumaniamilitary ca sa-mi iau portia zilnica de patriotism 🙂 .Curios cum sunt,ma apuc sa citesc si acest articol.desi nu ma pricep prea tare la tehnica militara.Ca sa inteleg cu ce se mananca cv-90,am dat o cautare pe Google ca sa vad ce avem si noi in gradina.Si ce gasesc?”MLI-84M „Jderul” permite operarea în medii cu temperaturi cuprinse între -400 C şi + 500 C, în orice tip de teren”.
    Iertati-mi ignoranta,dar RoArmy lupta si in spatiu?Ca si toti cei de aici,am vazut Razboiul Stelelor,dar nu am vazut niciun MLI-84 „Jderul” pe acolo.Sa le fi tinut Obi-Wan Kenobi ascunse,pregatindu-le pentru ultimul episod?
    A,da,sa nu uit!Afirmatia apartine Locotenent-colonelului ing. Eugen TAMBA si a fost facuta aici: http://rft.forter.ro/2007_6/07-arm/05.htm

  5. Inginerul ala o fi plimbat jderul prin frigider a citit termometrul si din greseala a mai adaugat 2 de 0 , de ce va mirati atat asta este inginer colonel si locotenent mare baiat si inteligent ce dracu , si va mai mirati ca Bula este mai destept ca asta 🙂 acum Bula sa sti ca nu dau in tine :))))))))))) , hai ca parca merge sa lupti la +500 bagi doar ventilatorul in priza si te racoresti , minunati-va avem oameni foarte pregatiti si ingineri , de ce nu se mai face nimic in industria noastra de aparare ?? Am ajuns la fundul performantei si cunoasterii nu mai avem ce inventa ce dovedii avem masini care functioneaza la -400 grade celsius si la +500 aceleasi grade ce mai putem dovedi in aceasta lume ???

  6. Tot am citit des pe pagina asta despre acele turelele pentru MLI câte sunt 60 sau 64 ,dar tot nu intră în capul meu cum să le ții în depozit, punele drequ instaleazăle pe ceva ,,pe MLI pe MONITOARE 😀 ( unde e ăla cu flexul și monitoarele ha ha ). Să facă ceva cu ele sau să le vândă .

  7. Scuze pt. off topic http://www.russiadefence.net/t3691p210-official-armata-discussion-thread .Posibile poze cu T-14 Armata(sau un prototip),se poate observa inaltimea comparativ cu un T-72 B3.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *