E doar o intrebare, nu-mi sariti in cap. Ok, ati auzit de Khareef class? Da, sunt corvete de 2660 tone, trei la numar (Al-Shamikh/Rahmani/Rasikh) comandate in 2007, lansate in 2009-2010-2011 si livrate in 2013-2014, care apartin Marinei statului Oman si sunt construite de BAE Systems Maritime – Naval Ships in Portsmouth Naval Base pentru un pret total de 400 milioane lire sterlinge (650 milioane verzisori yankei la acel moment), in pret fiind inclusa si pregatirea „omanezilor” de catre VT Group (pe care ii tineti minte mai degraba sub vechea denumire celebra de Vosper Thornycroft).
Lungi de 99 metri, latime 14,6 metri, pescaj de 4,1 metri, viteza 25 de noduri (doua MTU diesel la care adaugam Rolls-Royce la elice, generatoare diesel, echipamente electrice si angrenajul de carmire), anduranta de 21 de zile cu 100 de oameni in echipaj si avand raza de 4500 mile nautice (8300 km), respectivele au ca armament un tun superapid de 76mm Oto Melara cu cadenta de 120 de boabe pe minut, doua bucati de 30mm Mk2/44 Bushmaster II, 8 bucati de Exocet SSM Block III si…12 (2×6) bucati MBDA VL MICA SAM…hehehe! Le-ati vazut in prima poza, uite ce dragalase sunt! Bineinteles sa nu uitam si de hangarul pentru una bucata elicopter mediu de 12 tone (nu 10 tone ci 12, de ce?..pentru ca asa zic „ei”).
De ce oare ne-ar interesa pe noi asa ceva, unde-s torpilele, sonarul tractat? Au totusi un CMC TACTICOS si cu un radar SMART-S Mk2 3D multibeam S-band pentru medium-to-long-range surveillance and target designation cocotat la cucurigu in cuibul ciorii. Ca tot suntem in ograda lui Thales, sa amintim si de contramasurile electronice Vigile 400 ESM.
Well, here comes the boom!
Mai tineti voi minte proiectul Type 31 GPFF (General Purpose Frigate) a mancatorilor insulari de spotted dick? Adica o „tough little ship” (little?), un fel de „multirol” light frigate mai flexibil si mai ieftin, care sa tina la cafteala si care sa se incadreze intre Batch 2 River Class OPV si Type 26 Frigate (desemnata sa escorteze portavioanele si sa le tina la ASUWada de submarine)? Bineinteles ca va amintiti, doar noi v-am aratat pe aici pe undeva acea dracovenie de 4000 de tone numita Venator-110 propusa de BMT Group. De precizat ca Steller Systems au venit cu un proiect numit „Spartan” in timp ce Babcock a oferit un design numit „Arrowhead 120”.
Ei bine, BAE Systems a venit cu doua propuneri: „Avenger”, bazata pe Batch 3 River class, urata cu spume (de fapt Amazonas class/ Batch 2 River class OPV) si „Cutlass”, bazata pe nimeni alta decat Khareef class a omanezilor, insa ceva mai „intinsa”.
In octombrie 2017, BAE Systems a anuntat ca se retrage din postura de contractor principal (deoarece santierul din Clyde deja e suprasaturat cu comenzile pentru noua River class si Type 26 frigate), asa ca a anuntat un parteneriat cu Cammell Laird contractor principal, urmand ca – in cazul castigarii contractului – Type 31 (cu o noua denumire, „Leander”) sa fie construita pe santierul acestora la Birkenhead, lui BAE revenindu-i rolul de expertiza a designului si integrarea sistemelor.
O luna mai tarziu, BMT Defence Service face si ea un anunt, semnarea unui acord de cooperare impreuna cu Babcock dar, in loc sa fie alese ori Venator-110 ori Arrowhead-120, cele doua companii au decis sa exploreze ambele designuri, cu scopul de a alege cea mai buna optiune, care poate fi si o combinatie intre cele doua concepte.
Asa ca raman intrebarile: putem oare noi sa luam in considerare si „Cutlass/Leander” a lui BAE Systems? Ce oare ar avea in plus fata de actuala Khareef class a celor din Oman? Poate un OPV, devenit corveta, sa creasca pana la stagiul de corveta grea / fregata usoara? Detractorii proiectului Type 31 le-au poreclit pe toate…”Pointless class” dar „Leander” arata bine, totusi.
In curand va prezentam si un articol al lui Marius despre OPV-uri.
Damen started building a long-range ocean patrol vessel (Patrulla Oceánica de Largo Alcance: POLA) for the Mexican Navy, according to a 17 August navy statement. The vessel is Damen Group’s Sigma 10514 frigate.
Damen Schelde Naval Shipbuilding, in the Netherlands, will construct two modules, while Mexico will construct the other four, Damen explained. The modules will then be integrated in Mexico between June and September 2018 and the launch is tentatively scheduled for October.
The vessel will measure 107 m long, weigh 2,570 tonnes, have a max speed of 27 kt, and have up to 20 days endurance.
__________________________
The primary weapon systems for the Sigma class will include RGM-84L Harpoon Block II, MK 54 Mod 0 lightweight torpedoes with two (2) MK 32 Surface Vessel Torpedo Tubes (SVTT) triple tube launchers, Block II Rolling Airframe Missile (RAM) missiles and Bofors 57 mm gun.
__________________________
http://www.dsca.mil/major-arms-sales/mexico-harpoon-block-ii-missiles-ram-missiles-and-mk-54-torpedoes
Asta da.
Deci olandezii le-au arătat poola ? mexicanilor. Oare o fi payback pt praful alb ce le invadează tara? ? pamflet…
Vad ca referitor la corvete am pornit cei mai potrivit (probabil) si preferatii majoritatii si o dam din ce in ce mai rau… :))
Schengen revenge…
Am o intrebare : se poate pune tun de 127 mm, cred ca automat, pe fregatele Type 22? Pentru ca turcii au tunuri de 127 mm pe fregatele MEKO 200 si parca si grecii si toti cei care mai au acest tip de fregate in dotare, care sunt mai mici decat Type 22.
Ce inseamna din ce in ce mai rau?
Am pornit cu Sigma, apoi Gowind, pe urma italienii acum britanicii… 🙂 In sensul/ordinea asta. Gowind sunt OK si ele dar, ca bani…. nu situ.
Deocamdata suntem in faza ofertelor. Producatorii vin si tatoneaza piata. Inca nu s-a ales nimic.N-are ce sa fie mai rau sau mai bine.Asteptam sa vedem ce se alege.
inghesuiala mare….
Vreau Gowind 2500 !
Domnul ministru Fifor a afirmat astazi ca modernizarea fregatelor se va face cu offset-ul de la cele patru corvete. Deci modernizarea nu este inclusa in suma initiala pt constructia corvetelor?
https://www.agerpres.ro/politica/2018/03/02/fifor-am-lansat-procedura-pentru-constructia-celor-patru-corvete-multifunctionale–65719
Echiparea (probabil nesatisfacatoare) a fregatelor e sau va fi inclusa in contract (offsetul nu e niciodata gratis). E un mod de a ne fura singuri caciula, pentru ca in loc sa controlam raportul echipare / cost la corvete si F22R, permitem contractorului sa „jongleze” cum ii convine.
Gowind, Gowind, Gowind… 🙂
Gowind si eu! _!_ olanda
Nu e chiar așa. Nu pot fi excluși olandezii că așa avem noi chef.
Olanda este o țară serioasă. Au o armată serioasă și o îndelungată tradiție navală.
Pe timpul lui De Ruyter s-au bătut cu toată Europa pe mare (Anglia, Franța și Suedia) și au cam câștigat.
Raidul de la Medway este o mostră de geniu militar.
În plus, au inovat foarte mult (au introdus conceptul de infanterie marină, de exemplu).
Dar repet, mie personal îmi place Gowind.
Însă dacă e să nu fie Gowind, Sigma rules…
Una din astea două, restul … apă de ploaie.
De acord, oricum nu spuneam sa fie exclusi. Dar in contextul in care Gowind si Sigma sunt la aceeasi nivel atat ca valoare cat si ca pret, atunci la orice ora i-as alege pe francezi.
Da` nu inteleg ce au olandezii de sunt mereu impotriva noastra…
Parca ai fi Dragnea de nu înțelegi.
@Toporu:
Nu au absolut nimic cu noi.
Vor doar să ajungem la fel de corecți și serioși ca ei.
Sunt ca profesorul ăla dur dar care vrea să ajungi să reușești în viață.
Neah, nu prea, nu si olandezii, ei au niste ultrasi prin parlament de multa vreme, in plus e si o chestie economica de porturi Rotterdam-Constanta, nu multa, dar e acolo.
De acord. Altii vor sa fim corecti si in randul lumii. Olandezii chiar au ceva cu noi.. Ca si britanicii intr-o oarecare masura.
nu are nici o treaba roterdam cu asta. Cat timp noi avem multe bube in cap, granita noastra e extrem de slaba sistemul judiciar inca ineficient nu o sa ne accepte. Simple as that.
Actually it does a little bit. Au mai incercat olandezii marea cu degetu’ prin Varna si chiar Burgas dar la aia sunt alti jucatori bine infipti in zona…
cand veniti prin Nord Vest va invit la o pizza si va arat ce trafic se face pe aici la granita cu Ucraina de tigari plus alte magarii. Pana nu securizam granita nu o sa ne accepte. Nici eu nu as accepta Romania in locul lor.Fostul meu coleg de banca condamnat definitiv, repet definitiv pentru trafic de persoane lucreaza in continuare la Politia de Frontiera
Daca se vroia granita ar fi putut fi securizata. Sunt mai multe manevre la mijloc. Cineva undeva castiga bani din chestia asta si atunci e mai bine sa continue asa… Din pacate.
Atata timp cat noi nu suntem in stare sa transportam rapid produsele ajunse la Constanta in centrul Europei, noi nu suntem cu adevarat pe harta. Ati citit cat fac marfurile de la Constanta la Curtici? Problema e la noi!
:))))))
Pe bune? Poporu’ olandez zice: ” Ia sa duce fericirea la romabi! Sa fie si ei oameni ca noi!”
Nu exista facere de bine dezinteresata intre tari. Totul e un joc pragmatic, la sange, pe bani, resurse, influenta, putere. Restul sunt putinisme si sorosisme.
Nu cred ca au batavii ceva cu noi. Eu am fost bine primit ca Roman in Olanda cand eram student. Problema este cu lipsa de stil a ‘unora’ de la noi, Acei ‘unora’ care la noi in politica sunt, din pacate, „majoritatea”…
portul CONSTANTA asta e problema lor …..Trebuie să fii olandez idealist ……să îţi omori propria economie portuară, acceptând să aduci în spaţiul economic comunitar un port care va surclasa toată economia olandeză. Deci, aderarea României la Schengen are doar legătură directă cu portul Rotterdam, şi nu cu dosarele lui Kovesi.
Daaa f serioasa au armata olandeziii….si au vandut toate tancurile. Mai au decat un batalion de tancuri ……in comun cu germanii…..bini di tat!!!
Canadienii vor o clasa unica de nave de lupta 15 la numar, cam putine la ce ape si litoral au ei – parerea mea, ca sa inlocuiasca cele12 fregate Halifax class si 4 distrugatoare Iroquois class.
https://en.wikipedia.org/wiki/Single_Class_Surface_Combatant_Project
Deci o fregata mare intre 6000 si 7000 tone.
Bine ca ei canadienii fata de noi romanii au reusit sa-si repare cele 4 submarine Victoria class in timp ce Delfinul FNRo Kilo class e inca nefolosibil.
https://en.wikipedia.org/wiki/Royal_Canadian_Navy
Venator-110
https://www.rumaniamilitary.ro/wp-content/uploads/2018/03/Venator-110-GPFF-Laser-DEW-c-BMT-Defence-Services-2016.jpg .
Pentru aceasta versiune, recomand mici modificari la sistemele de armament: 4 phaser cannons, at least 3 phaser emitters, at least 4 forward torpedo (photon and quantum torpedo) launchers, at least 2 aft torpedo launchers.
Lasand gluma la o parte, pare interesanta configuratia cu 2 * 3 ExLS si 1 * 8 Mk41 Strike Length VLS.
„E” urate toate, nu-mi plac! 🙁 Plus, nu cred ca BAE, ar fi dispusa sa vina, sa construiasca ceva pe vre-un santier romanesc… tot ce produce BAE, produce la ea acasa, doar in Anglia!
Personal, cred ca fregata multirol celor de la Fincantieri ar fi cea mai buna solutie, mai ales ca poti instala pe ea VLS-uri…
cica ar fi chiar cea mai buna din lume , totusi este fregata …. un tonaj mai mare
https://en.wikipedia.org/wiki/FREMM_multipurpose_frigate
sunt tare curios ce ar insemna modernizarea celor doua fregate , ……..
Eu, ma refeream mai mult la cea noua de la articolul…
https://www.rumaniamilitary.ro/italia-primul-f-35b-posibil-al-doilea-portavion-fincantieri-la-bucuresti
linia cu: „si perla coroanei, o corveta de 2800-3000 tone cu VLS, proiect numit sugestiv „Corveta Multirol” de zici ca-i gandita special pentru noi.”
Corveto-fregata, cea din poza din articol! Arata frumos tare! 🙂
Si Scoția
Cerinta e sa se construiasca toate cele patru corvete la noi. Cine vrea sa participe la licitatie, automat se conformeaza cerintelor. Ei in principal au construit nave in Marea Britanie pentru ca principalul client e Royal Navy.
Legat de corvetele pentru Oman, aia sunt arabi, cumpara de pe raft, nici nu stiu daca au santier naval si nici nu am chef sa ma interesez.
Brazilia si Tailanda au comandat niste OPV-uri de la ei, primele s-au facut in UK, urmatoarele se fac in Brazilia si Tailanda.
BAE? Serios? Personal sa nu aud de ei.
Corvete, fregate, ifeveuri:
http://m.hotnews.ro/stire/22319369
https://www.welt.de/wirtschaft/article174136904/Fregatte-MKS-180-Thyssenkrupp-geht-beim-Super-Kriegsschiff-leer-aus.html
Nemtii vor niste fregate, sunt gata sa plateasca 3,5 miliarde pt. patru bucati.
Thyssenkrupp un Lürssen Werft au predat o oferta de 12000 de pagini, dar li s-a spus pas. Au primit doar o despagubire de 12 milioane.
Cine va primi comanda?
Sa vina sa-si faca la noi. Poate ies mai bune decat ale lor. :)) Si pentru ca suntem baieti buni, jumatate le pot face la ei in tara sub supraveghere…
Le construim ironcladul Mircea cel bătrân și le antrenăm și marinarii?
esti tare spiritual!
Acum o luna era și portavionul lor și toate type 45 trase la portsmounth, sincer sa fiu portavionul nu e f mare și era păzit de doua bărci ale politiei
ceva pe la min 11.
http://adevarul.ro/news/eveniment/armele-razboiul-viitorului-pamant-spatiu-8_5a99336bdf52022f7522a3ed/index.html
https://www.youtube.com/watch?v=2UX1fYyT_NY&t=376s&index=265&list=PLD85FF659BD63E2CF
la puncul 1 si 3 foarte interesante… poate vedem si noi ceva de genul asta …avem o experienta vasta in laseri ….poate ar trebui si o companie romaneasca sa aibe si astfel de preocupari, singura sau in intr-o forma mixta ….ar fi de viitor ….
Top Secret Advanced Military Weapons 2017 HD
#5. Intercontinental Ballistic Missile – ICBM 00:00:18
#4. Active Denial System (ADS) 00:03:28
#3. Laser weapon system (LAWS) 00:06:35
#2. Autonomous Weapons Systems 00:15:32
#1. Powerful Electromagnetic Railgun 00:18:49
După țeapa cu fregatele type 22, cei de la BAE or fi venit cu sacosele de lire sau euro? Sa dai peste 200 mil euro pe două copai si apoi sa participi la programul de modernizare … asta tupeu.
Ce tot o dau unii cu portul Constanta, ca omoara economia olandei. Puricul omoara elefantul?
nu trebuie sa-l omoare. doar sa ii ia din sange. si cand sunt multi e o problema.
Cred ca daca le era asa de frica cumparau portul Constanta si gata 😛
We will probably buy two used frigates, talks with Australia are underway … other options are considered
We (Romania ) have an ofer for you (Poland). Two brand new frigates Type 22, . Because we are allied, the price will be lower. And so, Poland will bd the Queen of Baltic Sea.
:)))
Not a good move
;))
Why not brand new ? And why Australia ? Doesn’t it use oceanic ships ?
No money enough…talk about this : frigates hazard perry
Australian frigates have undergone extensive modernization and have considerable means of antiaircraft fencing, reconnaissance and combat against submarines, sonar towed, etc. More here : http://maxdefense.blogspot.com/2017/04/australias-adelaide-class-frigates-best.html
And here: https://www.defensenews.com/naval/2017/03/29/poland-eyes-frigates-from-australia-new-submarines/
In Nauta Remontowa Shipyard on Thursday, March 1, smoking (cutting) of the first sheets for the intelligence ship (electronic reconnaissance – SIGINT) of the Royal Swedish Navy. The ceremony, with the participation of m.in. representatives of the Swedish armament group Saab, which in 2017 commissioned the construction of a ship belonging to the Polish Shipyard Group, is the beginning of the production stage of the unit.
The start of sheet metal burning made in accordance with the project schedule is an important milestone in the production of an intelligence vessel for Svenska Marin, which is being built in Sweden and equipped in Sweden. It is also the culmination of MMC Ship Design & Marine Consulting Ltd., supported by experience in the field of naval ship design, in the period of intense cooperation between Saab and Nauta Repair Yard.
The progress of previous work has been positively assessed by the Swedish defense procurement agency (FMV), which previously signed a separate agreement with Saab for the design, construction and delivery of the Swedish intelligence vessel.
As previously reported – SR Nauta is a contractor for the Radio Intelligence Vessel (SIGINT) platform for the Swedish Navy. The Gdynia shipyard is responsible for all work on the construction, launching and preliminary tests of the Swedish platform of the Swedish ship. Thus, it will be provided by a Polish shipyard with a fully equipped (capable of independent navigation) vessel without basic equipment deciding about its function (ie „platform” for the SIGINT system). Next, in the Saab shipyard in Karlskrona, specialist electronic scout equipment will be assembled and the final stage of sea testing (SAT – Sea Acceptance Tests) before transferring it to the user.
„The ceremony of the first sheet metal burning marks the successful completion of the design phase and the start of production works The contract for the construction of a radio-electronic reconnaissance ship, a key unit in the fleet, is very important for its recipient – the Swedish Navy and requires from the shipyard high quality works.
We are in constant contact with Nauta and we are pleased that all the work is proceeding according to an agreed schedule, „said Jyrki Kujansuu, vice president of Saab in Poland and the Baltic States.
„We were chosen by Saab as a result of the selection process as a trusted partner in the shipbuilding industry, just as in the case of the Swedish side, we are happy to start burning the first sheets. We can now start the stage of proper production of the ship”, explained Adam Potrykus, vice president of the board Stocznia Remontowa Nauta SA.
The contract for the construction of an intelligence ship results from the implementation of the agreement concluded in 2016 for cooperation on naval projects between Saab and the Polish Armaments Group. Saab constantly strives to expand cooperation with Polish industry, as evidenced by, among others, commissioned by Base Group to build components for Swedish submarines A26.
http://www.navyrecognition.com/index.php/news/naval-exhibitions/2018/dimdex-2018/6036-dimdex-2018-bae-systems-showcasing-type-31e-frigate-design-for-the-1st-time.html
„At DIMDEX, Type 31e is shown fitted with a 76mm main gun, 12x VLS for Sea Ceptor, 8x Harpoon anti-ship missiles, Mk 41 VLS, 2x secondary artillery mounts and a Phalanx CIWS. Configuration is highly adaptable and depends on customer requirements.
Type 31e basic specifications:
Displacement: 3,677 tonnes
Speed: 25+ knots
Range: in excess of 7500 nautical miles
Length: 117 meters
Beam: 14.6 meters
Crew: 98 (variable depending on requirements)
Accommodation: 138 berths”
Arata bine la prima vedere… Dar parca e un fel de corveta heavy sau fregata medium-light asa…
E fregata de fregata.
Ar avea tot ce ne-ar trebui cred (poate mici modificari pe ici pe colo ca e facuta modal)… Totusi probabil costa o gramada…
vad ca prefera Phalanx CIWS la SeaRam… in fine, astea ar trebui etajate.
Parca tot imi place mai mult corveta Fincantieri la doar 107m, doar olecuta mai micuta… dar cu VLS-uri + Sea-Ram, doar 1-2 Oerlikon Millenium/ Sadral mai lipsesc 🙂