Ministerul Economiei a finalizat, după mai multe negocieri cu Damen Shipyards Group, acordul prin care constructorul naval olandez preia Șantierul Naval Daewoo Mangalia. S-a convenit ca statul român să nu își mai exercite dreptul de preempțiune, Damen acceptând, însă, să cesioneze 2% din acțiuni, statului român, cu titlul gratuit astfel încât rămâne cu 49%, iar Șantierul Naval 2 Mai Mangalia, cu 51%.
Aproape 400 de membri ai sindicatului Navalistul din Șantierul Naval Daewoo Mangalia vor protesta, mâine, de la ora 12:30, în fața ministerului Economiei, cerând clarificarea situației celor aproape 2500 de muncitori care de câteva luni nu mai au de lucru. Liderul Sindicatului Navalistul, Laurențiu Gobeajă, a declarat, pentru EVZ, că a fost sunat de la ministerul Economiei, fiind sfătuit să nu mai vină la protest pentru că s-ar fi căzut la pace cu Damen Group. Surse din rândul negociatorilor au confirmat, de altfel, pentru EVZ, că, în această seară, ministerul Economiei a finalizat acordul cu Damen Group.
În urma negocierilor, s-a convenit că statul român nu iși mai exercită dreptul de preempțiune, iar Damen cesionează 2% din pachetul lor de acțiuni, cu titlu gratuit, statului român astfel încât structura finală acționariatului companiei să fie 51% Șanțierul Naval 2 Mai Mangalia și 49% Damen. Conform calendarului stabilit, Damen va trimite, joi, oferta fermă, scrisă, autentificată la notariat, la Șantierul Naval 2 Mai Mangalia. În data de 29 martie, în ședința de guvern, va fi aprobat memorandumul de preluare a șantierului Mangalia de către Damen. În data de 30 martie are loc ședința AGA la Mangalia în care se aprobă negocierea și contractul, urmând să se elaboreze statutul societății mixte româno-olandeze.
…
Articolul integral: Evenimentul Zilei – Feri Predescu
intram pe tema asta in Schengen ?
sau trebuie dat si Constanta ?
Io stiu… acum sa nu se supere Italia in schimb… stii cum e… nu mi-ai cumparat/vandut mie… du-te naibii! 😛
cat timp pe la vamile din nordul tarii se face trafic la greu cu tigari si droguri nu pupam schengen?Sincer nu meritam sa intram in schengen!! grantita noastra de nord e praf
EXact, de aceea nu intram in Schenghen, nu ca nu vor olandezii. E ciudat cum inca mai cerem asa ceva cand prin vamile romanesti poti sa treci cu orice, spaga sa dai…
Ca la ridicarea MCVului.
Oricum bine ca le-a venit mintea la cap si n-am pierdut si santierul asta.
George, atata timp cat unii ca waffen_ss se coboara la nivelul de trambita eclectica si repeta si imprastie minciuni fara dovezi, minciuni create de politicieni analfabeti, lacomi si fara scrupule, pentru a-si musamaliza esecul, sa nu ne miram…
Si nu e prima oara ca o face.
Ok, dar fiind o ipotetica frontiere schengen, UE nu ar putea sa infiinteze un corp multi-national de graniceri sa intareasca disciplina personalului? S-ar complica mult jocurile de putere si cred eu ca ar fi diminuata coruptia asa…
Au fost propuneri, inclusiv firmele producatoare de tigari din Romania au propus ca angajatii vamilor sa fie platite de ele plus ca aduceau echipamente de supraveghere performante. Toate au fost respinse de minister..
Si migranti musulmani si africani.Zilnic trec din Romania in Ungaria, cu complicitatea unor functionari corupti, de la vama si politia de frontiera care castiga bani frumosi din aceste combinatii murdare, zeci de persoane avand ca destinatie finala tari din vestul Europei printre care Germania si Suedia.
Doar din cauza coruptiei generalizate nu adera Romania la Schengen.
Subscriu.Cred ca la fel este la toate granitele.
Deci vom avea foarte probabil 4 x Sigma 10514
Si 3 A26!!!
Eu mai degraba as prefera sa invatam noi insine sa ne proiectam si sa ne construim propriile submarine, cu ajutor olandez, conform propriilor nevoi si specificul litoralului nostru… decat sa importam la cheie! 🙂
Peste vreo 5-10 ani o sa putem sa facem asta… Dar chiar si atunci desi am avea experienta si tehnologia/logistica necesara n-o sa avem experienta altora care fac asta de zeci sau sute de ani. Deci practic am cam ajunge in aceeasi situatie.
Noi am mai construit cate ceva, am luat o pauza (lunga) apoi iar am mai construit ceva, iar pauza.
La fregate, corvete si submarine nu m-as baga de unul singur deocamdata dar Romania in cativa ani ar putea sa-si faca singura nave mai mici. De lupta pe mare sau fluviale, de suport/logistica, cercetare, salvare, etc…
Fata de epoca de aur in care ne proiectam si construiam propria flota, inclusiv militara-partial, acum nu mai poate fi vorba de asa ceva:
1. Tehnologiile au evoluat enorm. Noi inca suntem departe, cu toate investitiile straine din ultimii ani.
2. Proiectarea este in mana strainilor. Un proiect militar are nevoie de securitate foarte stricta. In plus, unica platforma de teste navale de la Galati (pe care s-au proiectat navele din flota romaneasca, disparuta) a fost lasata sa se distruga. Refacerea ei, presupune construirea de la zero iar costurile sunt uriase.
3. In domeniul militar, nu exista standarde navale publice, cum se intampla in domeniul civil. Fiecare produce dupa propriile standarde, care sunt strict secrete. Sa ajungem noi sa producem propriile standarde e mult prea complicat si scump, in acelasi timp.
Icepronav-ul se „transformase” in ice si era strain cu ceva ani in urma
Mie mi-ar placea mai de graba Gotland construit si intretinut la noi,, daca ar fi mai ieftin din pricina ca nu se mai produce, sau eventual a-26 ca e varianta mai noua… la cum i-au deprimat pe americani in exercitii, mai bine nu umblam dupa cioara din par sau tehnologii low cost sau foarte limitate, ne bagam mintile in cap si construim ceva dovedit, in colaborare cu cineva care si-a demonstrat competentele! Pt ca, in parerea personala, aici sta Romania cel mai rau, nevoia de profesionisti!
E un „du-te vino” pe aici cu tot felul de idei… prea mic nu e bun, prea mare nu e bine… cercetarea si dezvoltarea nu este de nasul nostru… A26 este cel mai ideal… ba pe-a masii ca germanii cu U212 sau U214, sunt cei mai zdraveni! Ti se face capul 360 grade la 300km/h… 🙂
Parca vad ca in final cumparam Walrus vechi din Olanda sau Collins vechi din Australia si am incheiat-o… 😛
Deci Sigma ramane… Am ars-o aiurea vreo 2 ani…
Din curiozitate, preluarea de catre Damen e cea mai buna varianta sau Fincantieri erau mai buni pentru ca ar fi existat ceva concurenta si o diversificare a optiunilor ?
Fincantieri totusi parca sunt peste Damen ca portofoliu si posibilitati/comenzi..
He he… Italieni care sa fie peste Olandezi, ca seriozitate si know-how tehnic… nu prea am auzit! 🙂
Eu ma refer strict la companiile/grupurile astea.
Fincantieri parca erau numarul 2 in lume si Damen la cateva locuri sub ei…
Ma refer la faptul ca poate Fincantieri ar fi adus si mai mult de lucru la Mangalia. Poate. Astept o opinie mai informata. 🙂
Eu m-am referit in mod general, la ordine, disciplina, curatenie, seriozitate si calitate in productie, cu termen de livrare la timp, pe salarii decente platite muncitorilor si inginerilor! 🙂 Lucruri care nu prea ai sa le gasesti la italieni!
Asta asa e. Italienii sunt niste romani care au avut mai mult noroc in viata sa n-aiba niste gunoaie pe post de vecini. Ca si restul tarilor din Europa de Vest.
Fincantieri este intradevar mai mare ca Damen dar si olandezii stau foarte bine la capitolul comenzi, Mangalia va avea de lucru atat cat va putea duce.
Au avut noroc că au fost de partea cealaltă a Cortinei de Fier. In perioada interbelica se dădeau jos, vai de mama lor în gara din Timișoara să aibă unde munci. 50 de ani de comunism ne-au dat înapoi minim 200 ani. Vezi după 89 că revenim la fanariotism și ciordeles clientelar pentru câțiva.
Si Macron sa-si vada de MDMA (sa faca niste Exocet si Astra 30 la Ploiesti si de H215 la Ghimbav
Italienii la Tulcea in SN platesc salarii de lumea a 3 la ei acasa ai lor nici nu intrau pe poarta la santier daca si bateau joc in halul asta am vazut Eu niste proteste in portul Venetia
Reiterez ideea cu 3 fregate Type 22 si 6 corvete SIGMA, la care se adauga 3 submarine, pe sistemul de 3 battlegroups: o treime gata in orice moment, a doua de rezerva, a treia la mentenanta. Disponibilitate cel putin 66,6%…
Sa se duca-n puii mei in Chile sa-i intrebe daca ne vand Almirante Williams, iar SIGMA facem 1-2 in Olanda si 4-5 in Romania, ne tin cel putin 30 de ani. Peste 7-10 ani cel mult putem ne apucam sa construim alte 3 fregate noi.
Pentru suprafata noastra de mare, litoral si posibilitatile noastre mie unul mi se pare over-kill.
2 fregate, 4 corvete si 3 submarine (maxim) mi se par suficiente. Moderne sa fie si sa aiba mentenanta la zi si echipaje eficiente.
Mai degraba as merge pe cantitate la restul navelor care sunt sub corvete. OPV, mine, si asa mai departe. Si sa nu uitam de drone subacvatice.
flancurile de nord si sud + centrul. 3
OPV-urile sunt nimicuri.
Bine ca n-ai zis sa aiba fiecare grup si cate un LHD/LSD ceva…
Deja iesim din spectrul REALIST. N-avem cum sa fim Israel sau Coreea de Sud.
Ne trebuie armament cat mai modern si in cantitati sustenabile. Si repede.
E cat se poate de realist. Daca te apuci de 4 corvete pe 7 ani , poti la fel sa-ti planifici din start 6 bucati in 7 ani pe doua santiere navale (chiar 3 daca tii cont si de cel din Olanda). De atatia ani au avut nevoie singaporezii (si francezii) pentru cele 6 Formidable class de peste 3000 de tone (prima tabla taiata in noiembrie 2002 si ultima din cele 6 lansata in 2006, cu primire oficiala a ultimelor 2 in ianuarie 2009). Mai putin de „7 ani de acasa.”
Ba chiar poti sa te apuci si de prima din cele 3 noi fregate.
Insa crezi ca vor fi bani in 2026/27 sa declanseze program inzestrare fregate noi l,sa dea Dumnezeu,dar ar trebui sa avem niste lideri mai ok sa zic politicos decat lotul actual…
Daca fac anul asta contractul cum trebuie, cu plati multianuale, e clar ca vor avea bani – vor fi obligati.
Sa speram….ma gandesc totusi ca submarinele, obuziere senilate, plus F35 – sau ce va vi peste 8 ani – sa inlocuiasca F16 sh astea si tancuri vor trebui….astea costa 8-9 mld € cu toate munitii logistica training….vezi ar fi un program inzestrare 2026-2035 ….sunt totusi sume mari si chiar ce am scris sus n-ar fi rau sa fie doar atat
https://www.rumaniamilitary.ro/program-de-93-miliarde-de-euro-pentru-inzestrarea-armatei
Da stiu lista si ma repet submarinele tancurile obuzierele plus vanatoare multirol sa inlocuiasca F16 sec hand luate acum a caror resursa e limitata chiar si cu MLU sunt programme care pot costa inca vreo 9 mld € deci un posibil 2026-2035 dupa incheierea actualului program inzestrare
Pai mai aveau englezii inca vreo doua Type 22 la naftalina, sunt ceva mai mari in tonaj ce-i drept… de ce sa se duca tocmai in Chile sa luam Almirante Williams??
Englezii? Nu. Brazilia mai are doua Batch 1. Chiliana e de-a noastra, Batch 2.
Pe Wiki scrie ca englezii mai au inca 4 bucati batch 3 la naftalina…
Vai de
naftalinarugina lor…”to be scrapped”. SCRAPPED!https://www.forces.net/news/navy/how-scrap-warship
O varianta a saracului ar fi sa luam vreo 2 Type 23 de la englezi ca incet incet incep sa le scoata din uz… Dar ar trebui luate cu tot cu armament… Daca chilienii au luat 3 cu 134 de milioane de lire hai sa zicem ca noi pe doua, poate ceva mai noi am da 100. SI poate le luam cu ceva in plus fata de alea sau ceva mai mult armament/munitie.
Cu siguranta ar fi o afacere MULT mai buna fata de cele 2 gunoaie luate de la ei in trecut.
Daca e sa mai luam sh (la a 3-a mana), macar sa mergem tot pe ce avem, Type 22 Batch 2, le echipam, iar dupa aia decidem sa ni le construim singuri pe cele din generatia viitoare.
Sau facem dracu’ de acum ”contractul secolului” cu SIGMA si De Zeven Provincien (sau variante locale de Crossover) noi.
Cat crezi ca se mai poate trage de vechiturile alea care nici nu par cost-effective ?
Pai am spus clar. 7 ani. Cat ne ajunge pentru a primi toate corvetele. Si ne apucam apoi – sau spre sfarsitul programului corvetelor – de fregatele noi. Continuitate.
Nu mai bine am mai lua niste submarine si corvete (mai tapene) in plus in locul a 3 fregate?
Da, 6 fregate de 3000+ tone (vezi Formidable class, cu 7 metri mai lungi si 2 metri mai late) ar fi indeajuns in loc de 4/6 SIGMA 10514 de 2500 de tone + 2/3 fregate de 5000+ tone.
Mie nu-mi plac corvetele astea mari de 2500 tone (Gowind 2500/SIGMA 10514) care au doar VL-MICA si cica sa se tina dupa fregate de 5000 de tone. Pe palierul asta de AA prefer noua SIGMA 6110 de cam 700 de tone, chit ca stau ele ceva mai aproape – dar nu chiar – de coasta). Iar daca ai o singura clasa de 6 fregate la 3000+ ca platforme multirol sau dedicate, cred ca ele pot conlucra mai bine.
Sa ne uitam la flota Rusiei la Marea Neagra, fregate de peste 3300-3500 de tone:
– 2 batrane Krivak (s-o pun si pe mai batrana si Smetlivyy-Kashin ca o a „3-a”).
– 3 noi Admiral Grigorovich (6 planificate, a iesit balamuc in 2017 cu 2 la indieni si doar a 4-a la rusi, apoi s-au razgandit cateva luni mai tarziu ca totusi vor 6, dar apoi s-au razgandit tot cam atunci cu alea 2 la indieni si a 4-a la ei).
Deci ei merg pe 3+3 la peste 3000 de tone. De ce n-am face-o si noi? Ca suntem „defensivi”, iar ei se gandesc sa treaca mai des Bosforul spre Siria? 6 platforme de 3000+ de tone, actionand in 3+3 (sau 2+2+2), ai posibilitatea unor combinatii pe cinste de AA/ASW/ASuW…si poate pe viitor si rachete de croaziera.
Repet, pentru alea mai mici intre 500/1000 de tone, SIGMA 6110 e marfa! 2×4 VL-MICA, 4 MARTE antinava, CIWS/1RAM, tun de 76mm, 2 de 30mm (cu VSHORAD!..Mistral?), RHIB de 7,25m…iar daca vrei si torpile treci pe SIGMA 7310.
Eu cred ca pe ambele poti monta mai mult, doar sa ai bani. In locul lansatorului pt MICA sigur incap 4 x SCL Mk41 cu 16 rachete ESSM, iar pe hangar poti monta 1 RAM x 21 RIM 116
Eu imi mentin opinia; Type 22R la fier vechi. Singurul lor avantaj este dat de faptul ca tin marea foarte bine, in rest vom avea doua nave de 5000 to, cu costuri mari de opearare, cu un armament la nivel de corveta. Ar mai fi avantajul ca pot tine mai multi senzori, dar intr-o lume normala ar trebui aruncat dracului odata si comandate doua fregate noi.
Si eu sunt de acord. La fier vechi. Era bine sa avem cele 4 corvete sau macar vreo 2 din ele si deja puteam sa incepem demersurile sa le „reciclam” p-alea doua fregate, poate 3 cu tot cu Marasesti si sa incepem sa cerem oferte pentru 2 fregate noi moderne.
Mk41 are cativa metri in plus fata de canistrele pentru VL-Mica (nu ma refer la VLS Sylver, cu variantele sale), asa ca n-as fi asa sigur ca intra in locul unde au fost pozitionate cele de Mica, pe fregate. Probabil ca se va putea gasi loc pe fregate pentru S-60 Sylver sau Mk41, dar daca nu, eu reamintesc varianta cu MK-29 orientabil pentru 8xESSM, cantarind doar 7 tone complet incarcat.
http://www.seaforces.org/wpnsys/SURFACE/Mk-29-missile-launcher.htm
si are avantajul ca il poti reincarca manual, pe mare, spre deosebire de VLS-uri,
http://www.seaforces.org/wpnsys/SURFACE/Mk-29-launcher_DAT/Mk-29-missile-launcher-058.jpg
Ca si Sea-Ram-ul. Daca vrei sa te dai mare, pui 2 lansatoare din astea pe fregate si ai 16ESSM + reincarcare disponibila sub punte si unul activ in timp ce pe celalalt il poti reincarca. Pe cand terminam de modernizat fregatele va fi disponibil ESSM cu RF-Activ, deci nu mai ai nevoie de radarul de iluminare.
Si iti ramane loc si de VL-Mica/CAMM sau altceva… + Sea-Ram/Sadral doar sa le poti integra impreuna in CMS-ul navei, cu senzorii.
Mistral 3 este mai nou integrat si pe turele navale cal.30mm: vezi Siham al Leonardo (OTO Marlin WS 30mm Naval Gun and the Medusa MK4/B Electro-Optical Fire Control System (EO-FCS)) + Mistral 3 al MBDA:
http://www.adsadvance.co.uk/mbda-leonardo-and-sakt-present-siham3-at-idex-2017.html
Vine maine un articol pe subiectul rachetelor.
aici canistrele VL-Mica:
https://thaimilitaryandasianregion.wordpress.com/2015/11/23/
https://thaimilitaryandasianregion.wordpress.com/2015/11/23/sword-c90-stealth-corvette-by-constructions-mecaniques-de-normandie-cmn/fr_vlmica/
https://thaimilitaryandasianregion.files.wordpress.com/2015/11/124058dq5ua44ubohu5bsb.jpg
@Razvan „Pe palierul asta de AA prefer noua SIGMA 6110 de cam 700 de tone, chit ca stau ele ceva mai aproape – dar nu chiar – de coasta).”
Vrei sa faci nave AA din Sigma 6110? 🙂 Sau nu inteleg eu bine… 🙂
Pt @Marius Zgureanu
Eu nu m-am referit la lansatorul mk 41 cu 8 celule in varianta bloc 4×2 ci la varianta mk 41 Single Cell Launcher, 4 bucati 2×2, care cred ca s-ar incadra in spatiul din spatele tunului de 76 mm.
OK, eu raman la varianta cu totul deasupra puntii, in cazul in care vrem ca modificarile sa fie minime… iar numarul de rachete in lansator e identic.
Apropos, ca tot se vorbea de Marasesti… si nu tare demult de o eventuala modernizare a sa… asta ar fi o varianta de dotare minimala, interimara, cu minim de modificari, mai ales daca s-ar scoate a doua turela, acolo putand pune fie un single cellMk41, fie MK28, fie Mica in Sylver S50.
Mai adaugi undeva Sadral/mistral 3 sau SeaRam si apoi cred ca partea scumpa ar fi sa modernizezi radarele si conducerea focului… sonar.
Si sa nu uitam de niste Exocet/Harpoon… si cam asta e.
Iar cand o scoti din uz, ii muti chestiile mai moderne pe alta nava noua.
„nave AA”…nu. Am Formidable class la care nu renunt sa salivez, o platforma pe care eu o consider buna si pentru alte misiuni dedicate.
Pur si simplu ma calca pe nervi VL-MICA la 2500 de tone.
2×4 containere cum sunt la 6110…e ok, eu nu inteleg ce fac doar cu ele pe SIGMA 10514. Ca au 2×6 ca sa faca saturatie sau ce? Repet, am Formidable la 3000+ de tone pentru asa ceva, combo de Aster15/30, 32 de canistre, asta da saturatie. Basca ca o astfel de platforma poate contine cam ce vrem noi sa punem (retoric, ce naiba vrem?)…pe Type 22.
las’ ca vezi maine, din 2019 n-o sa te mai calce pe nervi… si o sa poti mixa si cu ESSM, la +50km … dar probabil nu pe Sigma, asa cum o stim noi 🙂
Poate pe asta…:
https://www.navyrecognition.com/images/stories/news/2017/august/DAMEN_Sigma_10514_Mexico.jpg
La Sigma 10513 e un spatiu gol pe suprastructura, in spatele catargului… ce-o fi dedesubt?
http://products.damen.com/-/media/Products/Images/Clusters-groups/Naval/Sigma-Frigate/Sigma-Frigate-10513/Gallery/frigate_boat.jpg
http://products.damen.com/en/ranges/sigma-frigate-and-corvette/sigma-frigate-10513
http://products.damen.com/-/media/Products/Images/Clusters-groups/Naval/Sigma-Frigate/Sigma-Frigate-10513/Gallery/SIGMA_frigate_10513_Tarik_Ben_Ziad.jpg
La 10514 e mai mare inghesuiala:
http://products.damen.com/en/ranges/sigma-frigate-and-corvette/sigma-frigate-10514
iti dai seama ca astea sunt fregate? 🙂
pe cand Fincantieri propuneau pe corvete 16 celule 🙂
iar corveta 9113 are doua lansatoare de cate 4 Mistral, la care ei le zic „shorad”:
http://products.damen.com/en/ranges/sigma-frigate-and-corvette/sigma-corvette-9113
http://products.damen.com/-/media/Products/Images/Clusters-groups/Naval/Sigma-Corvette/Sigma-Corvette-9113/Gallery/corvette_ship.jpg
ce vrei tu e mai degraba pe asta:
http://products.damen.com/en/ranges/air-defence-command-frigate/air-defence-and-command-frigate-14019
asta e cea mai impresionanta dpdv al catargului, de zici ca e cine-stie-ce… cand colo:
http://products.damen.com/en/ranges/opv-holland-class/holland-class-ocean-going-patrol-vessel-3750
@ Marius
A mexicanilor e o …OPV. De fapt, cu multi ani in urma, cand am inceput sa vad SIGMA pt. prima data, chiar am crezut ca sunt OPV-uri.
…tot asteptand ceva de 3000-4000 de tone. O laie. Canci. Nici pana azi, au sarit direct la De Zeven…
Si in schimb mi-au dat in cap cu OPV Holland class de 4000 de tone. Ca apoi, sa reduca la o noua OPV”mk.2″ de 2500/2600…desi e SIGMA (care chiar pt. asa ceva o vor mexicanii). Ce dracu, e diferenta prea mare in interior, nu se preteaza pt. misiuni OPV, ce puii…? las’ ca nu mai injur.
Eu nu stiu ce e in capul lor la DAMEN. Ca sa zici ca le fac intai pentru cerintele lor, e prea de tot, nici macar nu au luat ei SIGMA!
Da, e spatiul ala , mi se pare ca l-am sesizat si eu in alte articole p’aci, tot n-am aflat.
nu ziceam ca e sau nu OPV, ci de denumire 🙂
Am vazut ca multi (inclusiv Damen) numesc 10514 Frigate sau Light Frigate…
Sa nu cumva sa ne trezim ca ai nostri defapt o sa aleaga cu totul alt model, mai ieftin si mai slab…
In orice caz, ar fi important sa aleaga si sa bage in vasele alea cat mai mult posibil in functie de ce ne-ar trebui noua si in functie de realitatile/posibilitatile celorlalti din zona in materie de armament.
@ Tara lui Andrei.
Nu, au zis clar ca 10514 e tinta
Si totusi ce se intampla cu memorandumurile francezilor ? Daca am alege Sigma pica tot ? Sau indiferent ei tot se baga cu produsele si productia ?
Ce vor face Fortele navale romane cu cele 3 Tarantul-le si cele 3 Epitrop? Vor fi modernizate si vor fi atribuite sub forma de 1 Tarantul + 1 Epitrop la cate o grupare navala (cele 3 grupari navale ale For Nav Ro la Marea Neagra, asa cum scria mai sus #Razvan Mihaeanu), asta i care se merita modernizarea lor, sau vor fi inlocuite cu vedete rapide de lupta gen Gepard, Klilic sau Sa’ar?
Cine sunt actionarii la „Șanțierul Naval 2 Mai Mangalia” ? Cei care detin 51% din acestà entitate ?
Ministerul Economiei – Statul Roman.
@Razvan Mihaeanu 3 grupuri (poti include si Marasesti care se poate moderniza) ar fi ideal si le ar da de gandit Rusilor si Turcii ne ar respecta mai mult….
Plus 3 divizioane baterii de coasta la nord si sud de port Constanta ar fi o aparare credibila
Asta ca sa nu spun ca Damen a produs chiar la Galati Landing Ships moderne numa bune pt infanteria marina de la Babadag
Yep, but there’s a new sheriff in town, and (s)he’s carrying six-shooter: http://products.damen.com/en/ranges/crossover
De ce ai vrea nave de debarcare pt BIM? Desi se numesc infanterie marina nu sunt acelasi lucru cu puscasii marini americani. Misiunile lor sunt altele.
Oare care a fost smecheria cu Tudose si vrajeala asta cu santierul? Adica stiu ca pentru el smecheria era o spaga, dar care a fost contextul? Cine era interesat? De ce? Sau doar voiau sa falimenteze santierul si sa-si scoata banii de pe fier vechi?
La ce am văzut prin presă, dacă se mai lălăia câteva luni, șantierul ar fi intrat în colaps.
Oamenii aia au nevoie de comenzi și de salarii.
Dacă Damen face la Mangalia ce a făcut și la Galați va fi foarte bine.
Sa fie într-un ceas bun!
Saluti.In sfarsit sa ajuns la un final fericit.Tudose è un escroc avea nevoie de o spaga.Va dati seama S-au pierdut 2ani pe vrajala cand acum puteam avea deja prima corvete aproape gata
S-au pierdut doi ani din cauza lui tradiceanu si dracnea . Daca nu opreau mersul lucrurilor atunci da am fi avut prima corveta aproape gata . Pe de alta parte nu se stie daca vor iesi castigatorii contractului olandezii . Mai este mult pana departe . Cred ca abia spre sfarsitul anului vom sti cu adevarat cine , cum si unde va construii navele. Asa ca mai avem de asteptat . Pana in final singura veste buna este ca nu am pierdut SNM . Sa vedem si cum va ramane cu datoriile acumulate de santier , care nu sunt mici .
Liber catre SIGMA?????
Veste buna ca s-au inteles cu Damen. Cred ca mutarea asta salveaza santierul. Nu stiu daca asta ne aduce automat SIGMA, dar e bine sa ai in „casa” un producator ca Damen care acopera cu produse toata gama de care are nevoie RoNavy.
Sincer, nimic din portofoliul Damen, nu imi pare atractiv, asta daca nu dezvolta ceva special pt noi.
Sigma e prea anorexica, Die Zeven Provinciën e prea mare si scumpa pt. noi.
Crossoverele din linkul lui @Razvan, sunt pozitionate intre cele doua, dar totusi 5600 tone?
Cele doua Type 22, cumparate de la britanici, au 4800 tone.
https://army.ca/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimages.yuku.com%2Fimage%2Fjpeg%2F1fb35aad96a3f678ac434558afdd74a2cd91d1f.jpg&hash=dee13d2313708f6a3c14a3c0a6b92a9d
https://army.ca/forums/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimages.yuku.com%2Fimage%2Fjpeg%2F98235d8c954ff2d3ac344fcca0e3150c328cf7a.jpg&hash=4d20ea7071c1899dec545fee3cb5ce71
Am trecut vineri pe la Mangalia si batea vantul prin curte pe la DMHI. Asa ca, in acest context, nu pot decat sa salut ceea ce se intampla…
Pentru Damen este o extindere fantastica a capabilitatilor insa ceea ce ma ingrijoreaza sunt cei 51% ai statului roman… E ca si cum ti-ai baga mortul in casa…
Insa cei 51% pot insemna ca DMHI va deveni viitorul centru de mentenanta al Marinei Militare Romane si ca tot ce se va construi si repara, se va construi si repara acolo…
Asta nu inseamna automat ca a castigat Damen proiectul corvetelor insa eu, in locul celorlalti competitori, m-as ingrijora.
E de vazut cine si cati administratori va avea in noua entitate ce va rezulta dupa ce Damen cumpara actiunile, aici imi e nitel frica…
In rest, vad ca domnul Mihaeanu mai vrea o Type 22 Batch 2… 🙂 Bre, nu te-ai saturat de sh-uri? Hai sa casam Marasestiul ca saracu’ si-a facut treaba, si-a mancat malaiul, sa asteptam sa iasa cele patru corvete si dupa, sa-i urmarim (ca presedintele) cu atentie pe cei de la Naval Group – FTI, BAE Systems – Type 31e s.a.m.d.
Depinde acum daca Damen cesioneaza doar dreptul la propietate si isi pastreaza, printr-o clauza, dreptul de decizie, atunci totul poate fi ok.
Da, e foarte important ca Damen sa poata conduce firma fara ingerintele politicului dambovitean.
are 49 % din actiuni este actionar minoritar, clar acest lucru , dar managementul santierului poate fi dat catre Damen , totusi o eventuala schimbare politica poate duce oricand la o conducere romaneasca , acest lucru nu ar fi de dorit …
o conditionare ar trebui pusa in privinta : politicilor de angajare , numar de muncitori si salarizare
dar si o conditionare in privinta datoriilor pe care le inregistreaza santierul naval mangalia …..cred ca va fi interesant de urmarit macar aceste aspecte ……
Am specificat ca o modalitate ar fi ca spre sfarsitul programului corvetelor deja sa ne apucam de cel putin o fregata noua.
Razvan, mai degraba taiem tot, adica cele doua Type22, Marasestiul, retopim otelul, ca sa avem de unde lua pentru corvete sa mai reducem din costurile de constructie… parerea mea… hic!
Si dupa ce topim otelul de la fregate aruncam in mix si niste postaci si poate pe Daddy si pe Trady asa ca sa iasa treaba buna un fel de ANA a lui Manole da’ cu mustata…si fata de taran coclit…?
?????
Ce-i asa de amuzant?
Va vazurati cu altele noi ca sa va apucati sa le aruncati pe cele vechi?
Asa ajung unii sa se-mpuste cu cozi de matura…
Pai si in starea in care sunt la ora actuala, ce rezolvi cu ele impotriva Rusiei?? 🙂 Nu este ca si cum nu le-ai avea??
Daca stii tu alte platforme pentru sisteme de conducerea luptei, senzori si armament la un asemenea deplasament…
Sau vrei sa trimiti echipajele…la naftalina?
Marasesti ar trebui neaparayt transformata in muzeu! pe langa dotare mai avem nevoie si de istorie, identitate, surse de inspiratie pentru generatiile noi si posibilii noi marinari! Chit ca multe din realizarile industriale a romanilor au fost facute in comunism, pana la urma sunt atestari ale competentelor si profesionalismul romanilor, care are nevoie mare de incurajari in zilele noastre!
O idee excelenta. Cu atat mai mult cu cat Marasesti a fost constuita in Romania, dupa un concept propriu.
Cred ca am beneficia de un pret mai bun daca semnam pentru un pachet de 3 odata.
2018, s-a ivit acum ocazia.
2 „fregate” de Zeven Provincien nu mi se par nici scumpe nici prea mari după ce Type 22 vor intra la pensie.
Sigma are avantajul că putem să o echipăm cam cu ce vrem noi, lucru care nu prea se aplică la Gowind.
Pai toata lumea striga in gura mare pana acum, ca ce ii trebuiesc Romaniei nave de 5000 tone la MN??? De Zeven Provincien are mai bine de 6000 tone… 😀
în primul rând, nu vorbesc de programul aprobat acum dacă ne referim la ”fregatele” olandeze. Nu mi se par prea mari, au o capabilitate AA de-ți stă mintea în loc, în plus, am cam rămas singuri la MN. Mai vrem și 3 submarine. Oricine câștigă la corvete, și vor echipa/moderniza Type 22 va ști că flota de suprafață e slăbănoagă și incapabilă să susțină cele 3 submarine.
N-am văzut ca toată lumea să strige legat de tonaj. Unii voiau Arleigh Buke care e distrugător.
Dar un De Zeven Provincien va schimba echilibrul la MN. 2 îl vor schimba și mai mult. Asta în condițiile în care rușii au 6 submarine Kilo modernizate + unul mai vechi funcțional, 6 corvete noi, cu o turcie axată pe otomanism, ukrainieni și georgieni în genunchi și niște bulgari care în loc să privească evidența, vor doar să vadă iole la MN.
suntem doar noi la marea neagra
turcii nu te poti increde in ei
iar bulgarii ?!! sa ne aducem aminte …..
http://www.aktual24.ro/lovitura-pentru-iohannis-bulgaria-ii-refuza-propunerea-de-a-crea-o-flota-nato-la-marea-neagra/
Nu a zis nimeni un numar. AB si Tico au 9800 tone. Chiar le compari cu DZP de 6000? Ala-i distrugator de buzunar, diferenta de tonaj e mai bine de 50 la suta.
Serios? Mai cauta.
Mă strădui și nu găsesc nimic mai bun și mai ieftin. Poate ai găsit tu.
@Florin A
Cred ca Anla’shok se referea la faptul ca si Gowind poate fi echipata cu orice vrem noi. Ba mai mult decat atat, stim ca Gowind va primi ESSM in combinatie cu Mk41 & Tacticos in programul UAE-ului…
Muțumesc, asta înseamnă că trebuie să-mi fac mai bine temele data viitoare când postez. Dar nu renunț la ideea lui De Zeven Provincien…D.
Exact.
Neah… după 4 corvețele, vreau 2 de Zeven Proviencien, 3 sub-uri A 26 nu baghețele franțuzești bune de consumat la micul dejun.
Gowind numai bagheta de mancat nu este.
Eu nu as vrea sa vad Marasestiul casat dupa scoaterea din serviciu. Nu stiu daca ar fi fezabil, dar ar fi frumos sa ramana undeva trasa la mal, ca nava muzeu sau ceva de genul.
sau nava scoala…
Nava asta, e creația noastră, e vârful nostru de gamă în materie de nave de luptă. Cât am putut, în condițiile date. Nu merită casată, merită, să marșeze la pas, lângă bricul Mircea (care formează marinari în toată Europa).
Nush cat pot sa o tii nava scoala. Piesele unde la gasesti in 20 de ani?
le faci tot tu. cum le faci și pt. Mircea dacă tot ești o putoare navală la MN.
E o nava frumoasa, dar total depasita astazi.
Din pacate…
Ar fi frumos cum este HMS Belfast langa London Bridge
Jos in Portul Tomis ar fi frumos,poate ar renova si Cazinoul cu ocazia asta ?
Cum spune cineva mai jos , eu as transforma Marasestiul in muzeu , odata cu iesirea la pensie
Scos tot echipamentul de pe el ..ar fi un punct de atractie
Imi aduc aminte de Libertatea la galati ..faleza nu mai e la fel dupa ce au vandut-o ..nu mai e locul de intalnire ce era
Plus reperele astea istorice au ceva in subconstientul oamenilor ..la fel cum era gara din galati , dar in fine, e bine sa si construiesti de la ce este , chiar de sunt chestii simbolice ..ele leaga
Legat de preluarea santierului e o chestie buna , indiferent daca vor face sau nu corvetele etc , eu sper sa le faca ptr ca detin ce trebuie
Am fost pe ambele santiere si la galati , unde chiar au investit , au construit hale noi de montat echipamente etc si galatiul e un santier mic , nu e ideal pozitionat nu ai loc ptr extindere etc si in conditiile astea muncesc bine
La mangalia e „altceva” , santierul e mare , bine structurat , pozitionat, coreenii acolo cu toate ca au adus ordinea si disciplina nu investisera mare lucru
Chestii aduse de pe santierele lor , folosite , nu vedeai cam nimic nou , nu stiu daca hala de vopsire sau taiere tabla ce era la intrare era nou construita sau renovata
Daca damen e dispusa sa investeasca ..pot creste la mangalia
E santierul natural al marinei militare , la doi pasi de principala baza etc , deci logic ar fi cam tot ce se face sa se faca acolo(nu ma refer sa li se incredinteze direct lor totul..ci ca vor avea avantaj cam in orice licitatie in comparatie cu restul)
Sper sa mearga totul bine ..ar fi o veste buna, cred si ptr combinatul de la galati
Sa fie intr-un ceas bun
Vestea mi-a facut dimineata mai frumoasa. Ce e drept, in Iasi e chiar frumos afara. Cineva din ministerul de resort chiar isi face treaba (n-o fi pesedist?!). Chiar daca nu vor face ei ” barcute cu rachetute”, niste oameni vor avea ce pune pe masa. Asta e cel mai important.
bai nene! ce tot batem apa in piua? statul suntem noi care platim naibii impozite. prin min economiei si cel al apararii daca se hotaraste ( desi ar trebui) se va face. ce tot o zguduim cu cine, cand, de ce? sa se faca, sau sa plece draq la puscarie cine saboteaza interesele nationale. Nu s ca cei care vor spitale si nu nave militare. ca vad ca Firea si Gubernu zic ca vor face spital in 20 de ani!!! Deci, ce s o face sa se faca cu cine vrea ca in tara asta spagara nu multi se vor baga. Vedeti exemplul cu constructorii seriosi de autostrazi care nu vin in Romania din cauza prostiei celor de la CNAIR care habar n au cum sa predea un santier si sa faca expropropieri. Nu ma pricep la nave dar, daca se vor face, vom avea un cuvant de spus pe aici. M am suit pe navele de acum ( sunt din Constanta) . E ca si cum m am dus in Jurassic Park. Concluzie: orice, dar absolut orice nou si urgent facut e bun. C oricine, numai sa fie!
@psdraq
Si de ce nu s-ar face si spitale, si nave militare?
Si autostrazi, si scoli, si orase moderne?
Unele nu le exclud pe celelalte!
Eu Marasestiul l-as mai tine cativa ani cu ceva upgrade-uri. Ca nava de escorta in zona Somaliei ar fi bun zic eu. Nu e chiar scump in exploatare si impotriva piratilor nu-ti trebuie armamant sofisticat. Si cu ocazia asta ar produce si ceva bani ca din cate stiu se plateste escorta. Dar e doar parerea mea de amator.
Ups! Ii asteptam la Mangalia pentru reparatii: https://youtu.be/CvFNGfpJCNo
O prezentare buna pantru cei pasionati de „fregatute” noi gen „De Zeven Provinciën-class frigate”.
https://thaimilitaryandasianregion.wordpress.com/2016/01/02/de-zeven-provincien-class-frigate-netherlands/
La celule poza este poate gresita (?), ca eu numar 64 si nu 40 de celule…
„De Zeven Provinciën” din cate stiu eu are 5X8 cells, iar aici sunt 8×8 cells (mai degraba un Arleigh Burke sau un Ticonderoga?).
Si totusi, vreo 2 d-astea o sa ne coste aproape de miliarde de coco.
Varul mai sarac ar fi Iver Huitfeldt.
România a primit ordin de la UE de a renunța la dreptul de preempțiune și s-a executat.
Altul cu un neuron (obosit și ăla).
Și încă ceva, conspirationistule constipat, dacă te visezi mare patron de șantier naval, eu zic sa iei tu pe persoană fizică un șantier cu un milion de euro datorii. Și să-i plătești din buzunarul propriu pe cei 1500 de muncitori care s-au trezit aproape fără obiectul muncii.
Edit: șantier cu un MILIARD de euro datorii, nu un milion 🙂