Danube Express 2014

1800189_740869132617353_4911633498268510431_n

Militarii români din Brigada 282 Infanterie Mecanizată „Unirea Principatelor”, împreună cu militarii britanici din Compania de Infanterie Uşoară „ALMA” din Regimentul 2 YORKS al Armatei Marii Britanii, au desfăşurat în comun un exerciţiu tactic fără trageri de luptă (FTX), pe timpul căruia au acţionat în cadrul Grupului de Luptă „DANUBE”, organizat pe structura Batalionului 284 Tancuri „Cuza Vodă, Compania de Infanterie Uşoară „ALMA” fiind integrată în grupul de luptă.

Timp de aproape zece zile, militarii din cele două armate s-au instruit pe platforme de instrucţie interarme organizate sub forma STX de nivel companie. Fiecare din aceste exerciţii a contribuit, prin tematica stabilită, la realizarea obiectivului final, respectiv dezvoltarea nivelului de instruire şi creşterea nivelului de interoperabilitate între structurile Brigăzii 282 Infanterie Mecanizată şi cele ale partenerilor din Alianţa Nord-Atlantică. Conform ordinului şefului Statului Major al Forţelor Terestre, în abordarea acţiunilor specifice din cadrul exerciţiilor menţionate, planificatorii au urmărit implementarea lecţiilor identificate pe timpul participării la celelalte exerciţii multinaţionale din acest an, cel mai semnificativ fiind „COMBINED RESOLVE 2” din Poligonul Hohenfels, Germania.

Conform scenariului exerciţiului, Grupul de Luptă „DANUBE” a trecut la apărare în cadrul brigăzii, cu misiunea de a nimici inamicul şi de a respinge atacul acestuia în faţa limitei dinainte a apărării. Pentru a se asigura îndeplinirea cu succes a acestei misiuni, Brigada 282 Infanterie Mecanizată şi-a organizat forţele pe grupuri de luptă, prin integrarea companiilor de diferite arme, respectiv tancuri, infanterie, artilerie terestră şi apărare antiaeriană. Prin participarea aviaţiei la exerciţiu, a fost asigurată desfăşurarea instrucţiei atât în sistem interarme, cât şi întrunit.

Mai multe pe forter.ro

68 de comentarii:

  1. off
    nenorocitii astia din iSIS/Nusra, tre vanati si exterminati pana la ultimul..am ‘vizionat’ ceva nasol (inainte am beut niste tarie)..prin Siria. decat sa cazi in labele astora care te lasa fara cap (cu baioneta) mai bine te rezolvi singur..vizionati si voi daca aveti stomac tare si nu suferiti cu inima
    http://syrianfight.com/2014/04/25/daraa-execution-nusra/

  2. Ala cu geaca alba e Duska?
    Si a doua intrebare, scula prin al carei vizor se benocleaza e cumva Javelin?
    Ar trebui sa ne uitam mai atent la ce au britanicii in dotare, poate ne inspiram. Din cate stiu si Spike a candidat ca sa intre in dotare si desi era mai jmechera la ghidaj a castigat Javelin din cauza fortei aproape duble de penetrare … asa am citit parca pe un site de defense de afara.

  3. https://www.facebook.com/#!/mapn.ro
    Dar scula pe care o tine baiatul din ultimele foto postate pe pagina de FB a MApn Stie cineva ce e ?(seamana cu un AG 7-dispoziivul optic nu il inteleg)

  4. Mă, adevărul e că aspectul și alura joasă a lui TR 85M1 e bestială tare! Eu zic că o reproiectare a șasiului lui TR85 lungit și mai mult pentru 7 galeți, cu motorul în față(ca la Merkava), ridicarea galetului tractor din spate la nivelul celui din față pt. uniformizarea la același nivel față-spate a șenilei, cu o ușă sănătoasă, la spate(unica și singura intrare și ieșire), automată, împărțită în două, cele două jumătăți deschizându-se fiecare în lateral înspre exterior, cu o turelă ca a lui Abrams, cu tun linșă de 125mm…. păstrându-se actuala alura joasă, supertanc domnilor, un supertanc, nu alta!

    • Adevarul ca alura joasa ai confera si alte avantaje.
      Cine l-a gandit a facut-o temeinic, cu ganduri din cap.

      Este aerodynamic si daca-i montezi doua motoare racheta in spate, largabile, pt boost-ul initial si dupa aia un turboreactor mic pt croaziera scoti super-super-tanc din el; poti lasa usile alea de se deschid pe mijloc, eventual in timpul croazierei la medie altitudine scoate comandantul prin ele niste profundoare si o deriva si le actioneaza manual.

      N-am inteles ce-i tu tunul ala „linșă „, vrei sa linșeze pe cineva?
      Ah, teava lisa?

      Si „unica și singura intrare și ieșire” ai musai sa fie „automată”, ca daca e tancul lovit si ce rahat de mecanism de deschidere are s-o foutout atunci aia din tanc scot flexul si-si fac o gaura in turela ca sa iasa.

      Sau mai bine faci un system de ridicare al turelei in caz ca usa automata nu se mai deschide. Vezi sa fie si ala neaparat tot automat

      Bre…lu’ matale la ce ora va da drumul de la scoala?

      • Ușile din spate, automate, pot fi montate din construcție cu kituri de tăiere! În caz de blocare/disfuncționalități majore/situații neprevăzute, pot fi pur și simplu ”deconectate” permanent de pe tanc… P.S. eu de la școală nu plec niciodată, îmi place prea mult cornulețul cu lapte, eu la școală, mănânc, am pat aici, dorm, îmi spăl rufele, adică, știi tu… la școală trăiesc practic… se numește Socola școala mea, am înțeles că cică, e destul de faimoasă în toată România… cică… 😛

      • Merkava 3 și 4, au trape automate la spate, ”singura intrare și ieșire” și cum de nu se defectează, după ”altercații”/”pocneli”? La fel și Achzarit și Namer… dacă gândești un mecanism bine și îl construiești tot la fel de bine, atunci acesta nu se va defecta ușor!

        • Hai s-o lamurim un pic. Merkava nu are trape automate ci actionate electric, echipajul tancului foloseste insa chepenguri clasice ca la orice tanc, nu exista o intrare unica 🙂 .
          „Kituri de taiere?! In timpul luptei?! Bre hai sa fim un pic seriosi… Asa cum nu exista si nici nu va exista vreodata un TAB (APC) de 60 tone nu va exista nici un tanc cu o intrare/iesire unica, din motive suficient de evidente sa nu mai fie enumerate.

          Un pic de seriozitate in privinta ideilor vanturate pe aici n-ar strica.

          • Păi mecanismul de acționare poate fi electric ori cu pistoane cu aer, dar tot automat(la comanda butonului) se numește, fie ca-i electric sau de alt fel… Kituri de tăiere din termită la îmbinările ușilor cu capătul brațelor de susținere ale acestora, da! De ce nu? Termita taie oțelul precum cuțitul taie untul… Și cum adică în timpul luptei? În timpul la ce vrei tu… nu numai al luptei, în timp ce e sub apă, în timp ce e cu fundul în sus, în timp ce moțăie, în timp ce se împiedică, în timp ce trage bășini, în timpul la ce vrei tu…

            • Gigele te apropii periculos de mult de spam cu tampeniile astea! „Termita”, 🙂 nu poate fi folosit in spatiul inchis tocmai datorita temperaturii enorme degajate si a gazelor toxice!!!!!! Mor aia in cateva zeci de secunde.
              Basca ca pentru aprinderea termitului ai nevoie de magneziu, care si ala te arde si te orbeste.
              Vezi? De aceea spuneam, hai sa fim un pic seriosi cand venim cu idei dastea.

              • Păi inelele alea de termit, nu ar veni situate chiar taman în interiorul unde respiră soldații, ca să-i ardă în cazul în care ar fi aprins… ar veni poziționate în jurul barelor ce țin ușile, care la rândul lor se încadrează în spațiul din șasiu special creat pt. acele brațe, atunci când ușile sunt închise… Plus cât de groase ar putea fi acele bare, deci cât de mare trebuie să fie încărcătura de termit necesară pt. a le tăia? Întreaga încărcătură de termit necesară pt. a reteza cele 4 brațe ce susțin ușile, nu cred că ar trece de 500-600g… plus, că am specificat clar că necesită izolate de un alt material rezistent la temperaturi extrem de înalte(cel mai ideal ar fi un amestec de cobalt-grafit), necesar în primul rând la orientarea flăcării produsă de termit înspre barele de oțel… rolul secundar fiind, să nu sară și în fața soldaților din interiorul tancului…

                • 🙂 Tu incerci sa gasesti o soltuie la o problema inexistenta. N-are nimeni nevoie de termit nici de iesire unica la tancuri.
                  🙂 La fel ca sovieticii cu vopseau anti-radiatie la bombardierele strategice.

          • Și de ce nu ar exista vreodată un Namer(sau ceva asemănător) pe șenile, APC, 2+12, de 60t??? Deja cântărește 50t… ce ție să-i mai lungești șasiul la 7 galeți? Din start ai mai pus vreo 3-4t…

          • George, eu nu mă refeream la tuburile de autogen, în interiorul tancului, în mijlocul confruntării…(mor de râs :D)… mă refer, la inele izolate, alcătuite din termită obișnuită, montate la încheieturile ușilor cu brațele de susținere, din timpul fabricației! Evident acționate de un buton de panică, protejat de o carcasă de siguranță… s-a întâmplat ceva(orice, nu contează), mecanismul(electric ori de indiferent ce fel) de deschidere e blocat/nu mai funcționează, soldatul apasă butonul roșu, termita se aprinde, a retezat legătura ușilor cu brațele lor de susținere, iar un alt sistem de minipresiune, așezat de-a lungul închiderii ușilor, inclusiv pe mijloc, se declanșează, ”ejectând” ușile de pe tanc! Din momentul în care ai apăsat pe butonul de panică, totul durează maxim 2-3 secunde, până când ușile sunt aruncate de pe tanc… înțelegi la ce mă refer eu acum?

            • Nu merge. Sunt usile aruncate dar daca vine a doua lovitura si nu ai usi.
              O rezolvare ar fi blindaj stratificat si in interior caramida refractara si la exterior :
              Datorită punctului de fuziune ridicat (peste 3000 °C) este întrebuințat pentru construirea filamentelor de la lămpile cu incandescență, filamentele tuburilor electronice, anozii tuburilor radiogene (vezi Aparat roentgen) și a tuburilor electronice de putere mare. Wolframul are o densitate și o duritate foarte mare, lucruri care îl fac utilizat la construcția de capete tăietoare la mașini de forat, la burghie. Se aliază cu oțelul (2-3%) pentru obținerea unor oțeluri speciale, foarte dure, care se uzează greu, metalul în stare pură fiind casant.

              Datorită densității sale mari wolframul este folosit și pentru ecranaje ca protecție de raze. Efectul de ecranaj este mai bun decât cel al plumbului, dar este mai rar folosit datorită costurilor mai mari și pentru că wolframul e greu de prelucrat.

              Tot datorită densității sale mari, wolframul este utilizat pentru muniție anti-blindaj. Proiectile din carbid de wolfram, cu nucleu din carbid de wolfram (muniție APFSDS), sau conținând multe săgeți mici de Wolfram (muniție AHEAD – Advanced Hit Efficiency And Destruction, care este un tip de muniție ABM – Air Burst Munition) sunt mai costisitoare decât cele corespunzătoare din uraniu sărăcit, dar nu sunt toxice și nici radioactive ca acesta.

          • Mk.4 are o singură chepengă, pe turelă… în rest, trapa din spatele șasiului e singura cale de acces… pe șasiu Mk.4 nu are chepengi…

            • Adevărat ! Are dreptate Gigel. Merk-ul 4, în afară de trapa de acces din spate, nu are chepengi, excepție făcînd cele 3 chepenguri pentru comandant, încărcător și mecanic-conductor. Eu zic să-i acordăm Cezarului, ce-i al Cezarului…
              Părerea mea, hîc…
              P.S. Să nu facem confuzie între termit, care este el un amestec incendiar,care întradevăr topește oțelul, dar totodată și pe cei din interiorul tancului, și termita, o banală insectă.
              Tot părerea mea, și tot hîc…

              • Unde vezi tu chepenguri pe șasiul lui Mk.4, că eu nici dreq nu văd… Și cum naiba articulezi matale ”termit” în lb. Română? Nu, termită? Iar niște încercuiri de ”termit” izolate la exterior de un amestec de cobalt și grafit, va orienta temperatura și direcția flăcării spre barele de oțel, ce trebuiesc retezate… și chiar de nu ar avea o asemenea izolație, tot nu ar topi pe vreo careva în interiorul tancului! Monsenior Sharky…

                • Ia la tata „termit” in lb. romana, varianta DEX: http://dexonline.ro/definitie/termit.
                  Termita in romana e un fel de furnica, care se trage dintr-un neam de viespi si haleste lemn.
                  Aia cu termitul in spatiul inchis al tancului cred c-am lamurit-o.

                  Si acum o poza cu Merkava IV in care se pot observa, greu intradevar 🙂 cele doua chpenguri de pe turela:

                  Mai are unul in partea din fata pentru mecanicul-conductor. In linii mari orice tanc din lumea asta are minimum trei chepenguri, unul pe sasiu, in fata turelei, si doua, trei pe turela, basca posibil unul pe podea.

                  • Pe cea de a doua de pe turelă, am identificat-o… iar cea de pe șasiu, n-am de unde să știu că există, dacă n-o văd…

                    • Pffffffffffffff… mai simplu de atît nu știu cum să spun:
                      deschide Mozila, Internet Explorer, Opera, Chome, indiferent ce browser de net folosești, scrie acolo Merkava 4, dă click pe căutare, și apoi selectează imagini. O să vezi poze cu Mk4 din toate unghiurile și pozițiile. În mod sigur o să vezi și o poză cu mecanicul-conductor cu capul scos afară din tanc.
                      Părerea mea, hîc…
                      P.S. Sfat prietenesc:
                      -pune mîna și citește, tati…cititul NU dăunează grav sănătății ! Ești criminal cu comment-urile tale!

                  • ”Aia cu termitul in spatiul inchis al tancului cred ca-m lamurit-o.” În ce sens? Practicabil, ori nu?

                    • Mai Gigele, termitul dezvolta o temperatura de 6000 de grade la aradere, daca nu ma insela memoria, in cateva secunde. Nu poate fi folosit cu atat mai mult cu cat folosirea acestui amestec intr-un vehicul de lupta este o nebunie! Ar putea sa ia foc accidental oricand…
                      Nu merge si nici nu are de ce sa mearga, tocmai de aceea fiecare membru al echipajului are trapa sa de evacuare:
                      -conductorul pe sasiu, in fata turelei,
                      -comandantul si ochitorul pe turela
                      – incarcatorul pe podeau tancului. La Merkava trapele din spate sunt penrtru infanteriti nu pt echipaj.

                    • Eu mă refeream la un mecanism de separare a ușilor de la spate bine proiectat și gândit, nu ceva de genul izbim niște termit, așa acolo și când e necesar îi dăm foc… Bine, că am menționat eu ca ”unică și singură” intrare în tanc, n-am gândit prea mult la faza asta, mă scuzați vă rog… cu toate astea, n-am menționat nici o clipă, că trebuie să renunțăm la chepenguri… păstrăm chepengurile, și instalăm și un sistem de uși automate în spatele tancului… intrarea/evacuarea din tanc fiind cu mult înlesnită, datorită ușilor automate cu dublă deschidere, fie în caz de urgență sau în condiții normale… asta e tot ce doream să propun și eu… 🙁

                    • 🙂 Da-mi un singur exemplu de tanc cu usi in spate, in fata sau unde vrei tu. Merkava, am explicat de ce, este o „ciudatenie” in lumea MBT-urilor.
                      Echipjaul n-are nevoie de usi, nici nu ar putea sa ajunga la ele suficient de repede, atat timp cat fiecare membru al echipajului are un chepeng la cativa centimetri de el, special gandit pt evacuare in mare viteza, asa ca ce sa faca cu usile?!

                    • Evacuare alternativă(nu se știe niciodată)… și de ce la o adică nu, dacă motorul, tot stă cel mai bine poziționat în față… plus ideea israelienilor de a mai putea căra încă vreo 2-3-4 ”refugiați” în tanc, nu e una rea deloc… plus încă, de ce să te chinui cu chepengurile, atât la intrare cât și la ieșire, dacă poți intra ”ca oamenii” mai lejer și mai confortabil prin spatele tancului…

                    • Bre Gigele ai si tu dreptatea ta: echipaju’ ar avea si el dreptul la o usa normala, o veranda, un strat de flori, program de opt ore cu pauza de masa, sa lupte si ei confortabil, sa aiba moralul ridicat! 🙂 )

                      Ar trebui sa-ti dai seama cand aluneci spre ridicol, pt ca evident in materie de tancuri nu prea sti cu ce se mananca.

                    • Bine, bine… dă-o dracului de intrare la spatele tancului… chepenguri și atât! Am înțeles!

  5. Gsg9 esti rautacios in mod gratuit.
    Este prea dificil sa fi constructiv?

  6. Alura joasă a lui TR 85M1 e bestială tare! Si asa de joasa e ca din talpi si pana in crestet are doar fo 3.00m! Ce dracu domle, parca n-ai stat never pe langa TR 85M-ul asta! Ma si gandeam cu mandrie patriotica la tunarii rusi cum se dau de ceasul mortii ca nu pot cobora tunurile de pe T 72-uri sub alea 6 grade si toti plumbii trec mereu pe deasupra TR-ului!!!

    • Păi eu chiar n-am stat niciodată lângă un TR…

    • Păi asta mă întrebam și eu, cum de naiba al nostru a ieșit de 3,1m, pe când PT-91 Twardy pulonez(bazat pe același șasiu), are 2,19m î…

    • Nu-i bestiala deloc si are legatura cu modelul tancurilor sovietice. De fapt rusii folosesc tancuri cu alura joasa pentru camuflare mai usoara, dar acest avantaj are multe dezavantaje: protectie scazuta, o arhitectura interioara periculoasa si membrii ai echipajului aproape pitici.
      Intr-un tanc sovietic echipajul nu poate depasi in inaltime 1.65, creand astfel probleme la selectie.
      Sovieticii au mai mers si pe ideea de mobilitate si rata mica de supravietuire a unui tanc, doar ca pana una alta restul lumii a ales modele mai mari, bine protejate si cu o rata de supravietuire, teoretic, mai ridicata.

  7. Vazand Gepardul, ma intrebam daca munitia de 35mm pt acesta si pt tunurile Oerlikon se produce in tara? Daca da, unde?
    Pe site-ul UM Plopeni aparea la un moment dat ca sunt in proces de asimilare a componentelor:
    http://www.ump.ro/produse-militare/
    UM Plopeni mai exista, mai produce ceva?

    Pe de alta parte, munitia de 20mm pt Socat si 25mm pt MLI se face la UMP Dragomiresti, deci si pt 35 mm ar fi logic sa se produca in tara.

    • Sincer sa-ti spun, n-am vazut pe lista DPA de achizitii din 2004-2009 munitie de 35mm, doar cal. 20, 25 si 30mm.
      Este foarte posibil ca pana ade curand sa fi folosit din stocurile achizitionate initial, in pachet cu Geparzii…

      Vom vedea, mai ales ca pe langa cele 2 categorii de baza de munitie, cu fragmentatie si perforanta, ar trebui sa ne gandim si la Ahead.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *