DARPA: Ground X-Vehicle, roata-senila…

Ce se mai cerceteaza la DARPA:

 

.

36 de comentarii:

  1. astia au mintea odihnita de le trece atate idei si iau si bani pentru asta, asta e serviciu perfect pentru mine 🙂

    • Tara lui Andrei

      Multi si-ar dori sa lucreze la asa ceva (printre care si subsemnatul) dar putini au creier pentru asa ceva (aici subsemnatul s-ar putea sa nu mai indeplineasca toate cerintele).

      Cu toate astea, ma intreb, din pacate, cate din draciile astea au fost copiate deja de chinezi ?

      Sunt convins ca ei nu afla de chestiile astea acum, odata cu noi, publicul larg. Ironic si trist e ca reusesc sa termine proiectele mai rapid decat americanii si sa le si bage la export (calitatea e scazuta dar clientii de prin Africa sau OM sunt multumiti, probabil)

      • Motorul AL 33 de pe Su27 family din anii ‘80 tot incearca sa l copieze si le a iesit o panarama….prea inalta tehnologia pt Made in China ??….shh…shh….nigga….that’s mandarin language btw

        • https://youtu.be/671IkK1tBFM
          AL31 scuze…Anla’shok nu ma urechea…???
          E concis clipul si explica cum,China cu J20 si arme EMP ….nu e in stare sa produca un motor adevarat,un radar Performant…avionica….ganditi va la Ssang Yong…ce aia e masina?

        • Circula pe net si cred ca si pe RoM un filmulet cu taranul chinez care vine la oras si face motoare de avion din pila, polizor si subler. Au totusi domenii in care au avansat atat de repede incat i-au lasat si pe vestici cu gura cascata. Un exemplu aproape SF il reprezinta comunicatiile cuantice la mare distanta (satelit).

          • Tara lui Andrei

            Putem sa radem de chinezi cat vrem. Strict militar vorbind au cantitate atat la armament cat si la resursa umana.

            China ar invinge multe tari sau aliante de tari. Sa nu mai zic ca sunt pragmatici dar si cinici/reci. Un neamt (fraier) in anumite situatii s-ar gandi daca e etic/moral ce urmeaza sa faca, un chinez nu.

    • Nu stiu cat de odihniti sunt la minte dar valoarea cercetarii sigur o cunosc si de aceea investesc la greu in ea: firmele private au programe de cercetare proprie, universitatile primesc fonduri pentru cercetare, cei care inventeaza sau au ideii originale sunt ajutati sa-si porneasca o firma, s.a.m.d. Lipsa investitiilor in cercetare se vede cu ochiul liber la noi. Mai tot ce depaseste complexitatea unei table batute cu ciocanul importam iar exporturile noastre au un grad de complexitate extrem de redus (mai mult materii prime). Din pacate romanii „cu mintea odihnita” capabili sa creeze ceva majoritatea pleaca din tara din motive pe care nu mai are rost sa le insirui. La noi statul/politicienii are/au alte prioritati facand „investitii” in domenii de unde ies doar voturi si nicidecum bani: pomeni electorale, ajutoare sociale, pensii, chermeze cu mici si bere, etc.

    • Ca sa lucrezi la DARPA trebuie sa:
      -fii US Citizen
      -Sa fii absolvent de universtitati in US majoritatea de acolo sunt PHD pe bune nu ca la Spiru Haret
      -sa ai clearance de nivel foarte inalt cel putin TS SCI
      -experienta de munca in research la alte companii de regula din Defense Industry

      cine lucreaza la DARPA de regula are inclinatie spre research cu studii in domeniu gen IT, telecomunicatii, biotechnology etc

      nimic nu e imposibil in viata…daca vrei cu adevarat…LOL

  2. Fara indoiala, minunile tehnologice prezentate aici sunt de natura sa starneasca entuziasmul dar nu pot sa nu ma intreb cat dintre inovatiile respective sunt cu adevarat practice, si cate isi vor gasi intr-un final locul intr-un produs final care sa fie folosit efectiv in cadrul unei campanii militare.
    Impresia mea ce amator (nu sunt nici inginer nici expert in tehnica militara) e ca exista un trend de a complica in mod excesiv si inutil lucrurile, in numele unei versatilitati care atunci cand e obtinuta (daca e obtinuta) duce la un produs care face de toate dar nu exceleaza la nimic, si cu un cost de productie / operare mult mai mare decat cel estimat initial. In opinia mea, un produs militar (fie ca vorbim de transportoare, tancuri, avioane sau nave) ar trebui sa fie evaluate si prin prisma fiabilitatii si a simplitatii in utilizare operare, cat si prin prisma costurilor. Cand un simplu 4×4 ajunge sa coste sute de mii de dolari, si dupacateva mii de km trebuie sa il trimiti la garaj, deja e o problema. Nu mai zic ca poate fi distrus de o rafala de mitraliera grea / minitun sau de un RPG care costa cateva mii de dolari.

    Mi se pare ca americani au uitat cum au castigat ww2: cu jeep-ul sherman-ul si „long Tom” produse nu neaparat de inalta tehnologie, dar fiabile si relativ ieftin de produs si utilizat. Sunt curios cat o sa ii mai tina cureau sa continue cu atfel de proiecte.

  3. Marea miză o reprezintă vehiculele autonome sau controlate de la distanță, care pot lua singure decizii. Foarte probabil, americanii își doresc ca în prima linie a frontului să nu mai existe oameni expuși pericolului, ci numai drone terestre și aeriene.

  4. Cam asta e viitorul, si culmea fara senile…..
    Uitati-va cu atentie, cam de la secunda 30…..
    Mai au si alte lighioane, plus un humanoid….

  5. DARPA e o societate financiara a statului american.
    Finanteaza multe programe de cercetare militare PRIVATE.
    De la noi materiale ( pt bocanci , haine ) si pina la la noi tehnologii de propulsie , explozibili , rachete ipersonice, etc .
    ” big dog” ( gasiti pe youtube) e un exemplu de produs PRIVAT finantat de DARPA.

    • @stefan60
      Societate financiara, zici?
      Uite ce zic ei despre ei:
      https://www.darpa.mil/about-us/about-darpa

      • Angajatii DARPA fac analize , finanteaza , controleaza mersul ” investitilor”.
        In programele DARPA sint implicate sute de firme si mii de cercetatori DIN FIRME PRIVATE.
        Crezi ca cercetarea militara americana sta in 220 angajati ai DARPA ?
        Astia sint un fel de supervizori. Extrem de specializati .Fac exact ce am scris la inceput. Gestioneaza miliarde de dolari anual investiti in proiecte de cercetare militara.
        Nu exista echivalent in cercetarea militara romaneasca.

    • Esti in urma rau. Big Dog era demonstratorul de acu 10 ani.
      De atunci au aparut: Spot
      https://www.youtube.com/watch?v=M8YjvHYbZ9w
      Spot-Mini
      https://www.youtube.com/watch?v=wXxrmussq4E
      Si un model mai mare, pe care nu am rabdare sa il caut. Toate investigheaza locomotia avansata cu 4 picioare.
      De asemenea, au investigat si cea bipeda, modelul actual fiind ATLAS:
      https://www.youtube.com/watch?v=rVlhMGQgDkY
      https://www.youtube.com/watch?v=vjSohj-Iclc
      https://www.youtube.com/watch?v=knoOXBLFQ-s
      Cea mai impresionanta dezvoltare a lor, in opinia mea cel mai avansat proiect de robot biped de pe planeta (suck it, Japan and South Korea).
      Si un robot care investigheaza propulsia mixta cu roti si picioare, Handle:
      https://www.youtube.com/watch?v=-7xvqQeoA8c

      Daca te interesa, cautai si stiai, nu te mai mirai de ceva vechi de 10 ani…

      • Vezi enorm si simti monstruos, Chekmate…..

        Asta e ce au pe site, ar fi ultima lor acualizare…..
        Banui ca ii crezi asa, ceva institutie romaneasca, tin siteul neschimbat cu cincinalul…
        Cred ca gresesti….

        Intre noi fie vorba nu cred ca e tehnologie de zece ani…dar banui ca vorbesti in usoare hiperbole, ca Ms. Jourdain, proza, tot timpul….

        Deci asta prezinta exact acum pe site….
        Uite linkurile in cascada, poate ti-o fi greu sa te duci la siteul firmei, e mai usor sa sari direct pe youtube si sa combati:

        https://www.bostondynamics.com/robots
        https://www.bostondynamics.com/bigdog
        Caracterizare, pe siteul firmei, actual:

        The First Advanced Rough-Terrain Robot (2018)

        Ala de acum zece ani o fi fost Original sau Zero First Model

        Si de abia acum filmuletul actual, pe youtube

        https://youtu.be/cNZPRsrwumQ

        Ce ai vazut tu acum zece ani daca nu esti in hiperbole, e versiunea de studio a proiectului. Vezi la sfarsit….

        Incearca sa te uiti pe unde bantuie versiunea asta, cum iese de pe gheata, cum o ia prin noroaie.

        Nepilotat, ca despre despre asta a fost vorba in remarca mea.
        Comparatia intre o chestie pe senile, relativ greoaie si robotelul asta tot teren adevarat…..Incearca sa treci de secunda 40 si sa iti updatezi periaoda aia de zece ani de cand zici ca l-ai vazut….

        Si ca sa te linistesti nitel cu diverse caracterizari, sa te lamuresti un pic, uite si ce scrie pe site.
        Extras, ca o fi greu de citit:
        „Development of the original BigDog robot was funded by DARPA. Work to add a manipulator and do dynamic manipulation was funded by the Army Research Laboratory’s RCTA program”.

        Deci, uita-te la tot filmul daca nu ti-e greu, si update….

  6. Herr Von Renn Weg

    Impresionant!

  7. Oare cum ar arata niște roti din astea cu tot cu motor pe…Agilis? Cred că ar fi Star Treck.

    • in ziua de azi e mai usor ca oricand sa proiectezi un dispozitiv cum e roata aia senilata Un calculator cu Solidworks si o imprimanta fdm sunt suficiente pt modelul functional. In cateva sute de eur poti testa lejer primul prototip functional. Din pacate mai trebuie si vointa care noua ne lipseste, e mai usor sa-i injuram pe altii si sa vedem conspiratii peste tot. Dar ce spun eu…”altii” nu ne-ar lasa bazdagania…

      • Gresesti, diavolul e-n detalii. Sistemul de control, cu ecuatiile aferente, buclele si feedback-ul nu e simplu. Daca crezi ca tie ti-ar fi usor…
        De asemenea, motoarele sunt probabil specializate. Nu infasori sarma aia oricum pe ele, sunt chestii de nisa pe care numai cativa producatori le fac la nivel inalt in lume.

        • @checkmate, ca sa demonstrezi viabilitatea principiului iti sunt suficiente motoare de modelism sau chiar uz general, brushless sau pas cu pas pt. comenzi. Ridicarea restrictiilor tehnice din anii ’90 a adus la chestii care erau incredibile pt. domeniul civil. In anii ’90 nu puteai face o drona DJI nici daca investeai in ea cat in SR-71. Azi se joaca copiii cu ea in parc.
          Nu vorbesc doar de partea electronica ci in mod special de acumulatori si motoare.
          Aaaa…daca vbim de partea de control, da, saru-mana, e nasol dar aici vine vorba de creiere, nu ne laudam noi romanii ce programatori suntem, samd? C++ sau chiar ADA sunt la indemana pt toti sa le invete. Dar cum spuneam, e mai usor sa ne plangem de conspiratii decat sa punem mana.

          • Corect cu partea de conspiratii. Cred ca lumea adesea confunda traditia/experienta industriala cu favoritismul (fiindca cineva care nu le are cu tehnica nu prea intelege de ce la unii merge si la altii nu).

  8. Daca ii intrebi pe militarii nostrii, or sa iti zica cum piciorul e sfant, si baioneta si arma personala.De altfel nici nu ii vad pe respectivii pe aici pe acest thread. Probabil implicatiile tehnologice ii depasesc…
    Ai nostrii or sa mearga cu calutii si ARO si intr-o suta de ani. Off…caposii au de suferit….

    • @Checkmate
      Ușurel cu afirmațiile astea generalizatoare, ca lucrurile nu stau chiar așa.
      Spre exemplu am avut prima cască cu HUD când americanii încă visau la ea, ungurii au pe 145-le lor mai puțin decât făcea SOCAT-ul acum multi ani si mai sunt exemple….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *