Dupa succesul neasteptat din Egipt, acolo unde francezii au spart gheata si au semnat primul contract ferm pentru exportul a 24 de avioane multirol Rafale, surse franceze bine informate declara ca Parisul este in negocieri foarte avansate – in ultimul stadiu al acestor discutii – pentru exportul a maximum 36 (24+12) de Rafale catre Qatar.
Si vestile bune nu se opresc aici, aceleasi surse – implicate in negocieri – sustin ca si vanzarea a 16 aparate Rafale catre Malaiezia este discutata foarte serios, iar negocierile cu Emiratele Arabe Unite sunt si ele in grafic, acestea fiind reluate de curand. Deocamdata nu se cunoaste care este stadiul discutilor cu arabii din Emirate si nici care dintre cele doua parti a initiat reluarea acestora, in conditiile in care in 2011 arabii incheiasera negocierile pentru 60 de aparate Rafale anuntand ca oferta franceza este “uncompetitive and unworkable”.
Referitor la contractul cu Egiptul aflam ca primele avioane vor sosi in tara africana inca din acest an – 3 bucati, urmate apoi de inca trei pentru fiecare din urmatorii doi ani, iar restul de 15 vor ajunge la Cairo spre mijlocul anului 2019…
Francezii mai au inca sperante chiar si pentru Canada, desi tara nord-americana este destul de bine ancorata in programul F 35, totusi francezii inca mai spera.
GeorgeGMT
Apropos…de India ce se mai aude?
…sa se termine Aero India 2015 (e pana pe 22 februarie) si sa vedem…
http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?137433-Rafale-News/page444
apropo… 54 bucati ASMP-A (nucleare) operationale https://twitter.com/G_Steuer/status/568442617610022912/photo/1
http://www.dailymotion.com/video/x2bu1tf_au-coeur-d-une-mission-des-forces-aeriennes-strategiques_news
Hollande:
« Je ne crains pas d’informer que la France dispose de trois lots de 16 missiles M51 portés par sous-marins et de 54 vecteurs (missiles) ASMP-A », mis en oeuvre par les Rafale B F3 et les Mirage 2000N des escadrons 1/91 Gascogne et 2/4 La Fayette.
http://www.opex360.com/2015/02/19/le-president-hollande-devoile-les-capacites-nucleaires-francaises/#isxQfy5yvkSIvHgE.99
Niciuna pe Rafale M? Cumva e o masura de precautie (2 piloti la bord)?..desi banuiesc ca degetul pe buton il are Presedintele…
Marina cu submarinele, Armee de l’Air cu aviatia. Daca ar avea si aviatia navala capacitati nucleare ar duce la un dezechilibru. In plus in caz de ceva Charles de Gaulle va fi prima tinta asa ca putin probabil ca va apuca sa dea cu bombita. Pe cand Submarinele nu va stii nimeni pe unde sunt iar 1/91 Gascogne si 2/4 La Fayette pot fi foarte usor dispersate.
Stai un pic, Super Etendardurile lui Charlie au avut ASMP!
Ba da, standardul F3 pentru M l-a fàcut apt pentru lansarea ASMP-A.
Am vàzut poze când decola de pe Charles de Gaulle.
Securitatea armelor nucleare, este asiguratà de un escadron special de jandarmerie pânà la acrosarea rachetei.
Cât despre procedura de securitate clasificatà dupà aceea, cred cà i se transmite pilotului singuratic un cod de activare fàrà de care arma nu poate fi activatà.
Asta e…ca si eu am vazut poze cu Rafale M carand ASMP-A
„HAL will take full responsibility for Rafales”
Hindustan Aeronautics Limited (HAL) chairman T Suvarna Raju on Thursday said that HAL is willing to take full responsibility for the Rafales that it manufactures if the contract with French Defence major Dassault is signed. The comment assumes significance in the backdrop of a disagreement between India and Dassault over who would take guarantee for the Rafale fighter jets.
The Medium Multi Role Combat Aircraft project involves buying of 18 aircraft from Dassault in flyaway condition, while the rest are to be manufactured by HAL under license.
http://indianexpress.com/article/india/india-others/hal-will-take-full-responsibility-for-rafales/
…si cu o zi inainte:
http://www.flightglobal.com/news/articles/aero-india-hal-defends-ability-to-produce-rafale-fighter-409235/
https://twitter.com/Dassault_OnAir/status/569074098149715969/photo/1
“What the hell,” – a spus pilotul unui F-16 norvegian la intalnirea cu un MiG-31 in apropierea coastelor Norvegiei, dar in spatiul aerian international. Incidentul a avut loc la sfarsitul anului 2014, pilotul rus a executat o manevra riscanta ce la determinat pe norvegian sa schimbe brusc directia de zbor. Nici pana in prezent nu se stie daca a fost o greseala a rusului sau o provocare din partea Moscovei.
Video aici
https://www.youtube.com/watch?v=2byPCyAz8VU
Old news…dar daca e cu grafica pe calculator, de ce nu? 🙂
Probabil au vrut sa-si arate ce au agatate sub burta… e o chestie de bune maniere la astfel de intalniri…
Lista cu operatiunile majore desfasurate de NATO impotriva Fortelor Aeriene Ruse in 2014. Situatia a fost tensionata.
Video aici
https://www.youtube.com/watch?v=-nYRQLK0lBk
As spune ca e o saptamana buna pentru Rafale – contractul cu Egiptul – restul sunt doar zvonuri.
A propos de zvonuri – presa indiana spune ca Rafale a pierdut contractul si ca dupa recalculare a reiesit ca Dassault nu a fost lowest bidder cum se calculase initial – dar asta nu cred ca surprinde pe nimeni, era destul de clar ca nu se intelegeau la detalii si ca indienii au avut un sticker shock cand s-au adunat toate costurile programului.
Acum seful fortelor aeriene spune ca lui nu-i trebuie neaparat Rafale, ci are o cerinta de un MMRCA si daca nu se inteleg cu francezii, vor lua alt avion.
Daca se grabesc putin francezii, poate vedem din nou Rafalele la lucru deasupra Libiei, Egiptul si Italia vor sa faca ordine pe-acolo. Se opune Qatarul, dar probabil nu va conta. O coalitie militara internationala condusa de italieni, avandu-i pe egipteni alaturi, nu stiu daca s-a mai pomenit vreodata asa ceva.
Nu stiu dar am impresia ca graba Italiei de a se arunca in Libia cu 5000 militari pare sa ascunda frica de a se implica in estul Europei, impotriva Rusiei, daca lucrurile vor degenera.
Daca se intampla ceva ei vor spune: Sorry, nu putem pentru ca suntem bagati pana peste cap in Libia.
LIbia o poti pune pe butuci fara sa ai nevoie de trupe pe teren. Bagi blocada maritima si confisti sau scufunzi tot ce iese cu petrol din partea controlata de rebeli/teroristi.
Daca vezi ca nu e suficient, bombardezi campurile de extractie.
In plus, patrulezi aerian si pocnesti tot ce pare a avea legatura cu rebeli/ISIS/AQ.
Mai dai o raita prin porturi si scufunzi/confisti ambarcatiunile folosite pentru traficul de imigranti.
mai, dupa ce ai vazut video cu executia crestinilor copti, cred ca te-ar apuca si pe tine graba, Libia fiind „peste balta” de sudul Italiei. La fel cum ne tremura noua nadragii cu ce se intampla in Crimeea, peste balta noastra.
Toate, numai țări de mucava… Egipt, Qatar, Malaezia, E.A.U… Rafale în Canada, nu cred deloc, că se va realiza vreodată, nu cel puțin atât timp cât Canada va avea ca suveran suprem un lider Englez… mai degrabă Eurofighter decât Rafale în Canada… Tot sunt de părere că armăsarii adevărați ai zilelor noastre și care vor rămâne pt. mult timp de azi înainte(cel puțin în cazul nostru al României…), sunt F-16 și F-18…
E o prostie, dacà nu este smecherie, sà dezvàlui capacitatea nuclearà realà, mai ales cà este vorba numai de 102 rachete în total.
trois lots de 16 missiles M51 portés par sous-marins inseamna teoretic pe 3 submarine Triomphant, deci 54 ICBMuri (al patrulea submarin al clasei, numit Téméraire va avea probabil inca 16 in 2018), dar cate capete?…ca M51 vad ca are 6 sau 10…si vad ca TN75 vor fi inlocuite/sunt in curs de inlocuire cu TNO (Tête nucléaire océanique)
10 capete fiecare.
Problema nu este cà multiplicà cu 10 posibilitàtilre de loviturà, dar cà a dat numàrul vectorilor.
Dar Scalpurile de pe FREMM sau submarinele Barracuda? Vreun zvon ca s-ar incerca si „atomizarea” lor sau francezii merg numai pe rachete supersonice cand e vorba de incarcatura nucleara pe cele de croaziera?
OFF TOPIC
https://www.youtube.com/watch?v=sGNsir7OgX8
da, la ei nimeni nu se isterizeaza cand VBCI-urile pe tren si dau pozele imediat cu titluri gen:
INCEPE RAZBOIUL – TANCURI TRANSPORTATE PE TREN! NE PREGATIM DE RAZBOI, TRANSPORT MILITAR MERGAND CATRE UCRAINA! si alte ineptii …