Pentru ca prin 5 aprilie Bundes Heer-ul austriac au numarat…
Se pare ca mai toate Bayraktarele, chiar si lotul livrat de curand, la inceput de martie, s-au dus in raiul zburatoarelor… Asta ar explica de ce de mai bine de doua saptamani nu prea mai avem videouri cu mult laudata si cantata bezea turceasca.
Sursa aici, in analiza armatei austriece, min. 6.45:
Aici o lista mai detaliata a pierderilor de vehicule de ambele parti, dar care pare mult mai optimista cu privire la ucraineni:
https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-equipment.html
Russia – 2770, of which: destroyed: 1455, damaged: 39, abandoned: 234, captured: 1042
Ukraine – 741, of which: destroyed: 341, damaged: 23, abandoned: 35, captured: 342
Bine, e doar un exemplu, caci e plin internetul cu diverse surse si estimari.
Asteptam cu mult interes ofensiva ucrainenilor!
Ce ar trebui sa ne ingrijoreze mai tare este lipsa oricarui progres in negocierile de pace! Ambele parti par interesate sa continue razboiul, rusii neatingandu-si nici obiectivele minimaliste iar ucrainenii fiind incurajati de rezultatetele din teren si de sprijinul occidental.
Marius Zgureanu
Pai vedeți că mega crucișătorul rus lansator de rachete , Moskva, a fost centrat de două rachete. ( zic ucraini)
Explozie muniție , incendiu și echipajul evacuat. O zic chiar rușii ( fara să admită că a fost lovit.)
Păi atunci rămâne doar că ceva nava cu oi a lovit principala scula rusă la Marea Neagră ? ??
Glorie Ucrainei .
Glorie ROMANIEI si romanilor! Restul nu ne privește. E problema lor.
Salut. Daca e adevarat ca ucrainieni au lovit crucisatorul Moscova atunci sunt niste semne mari De intrebare, sa fie racheta neptun asa de smechera incat din 2 lansate ambele sa lovesca?, sa fie Nava ivaneasca varza la capitolu Electronica, sau sa fi fost un harpoon vacsit in neptun.
de curand au sosit din gbr harpoon. probabil zic de neptun sa nu se supere prea tare rusii pe gbr. Daca aveau neptun operational il foloseau de mult.
Are Uk varianta de lansat Harpoon de la sol? Cat dureaza trainingul pt un sistem nou cu care Ukr nu a avut deloc contact pana acuma?
Ii doare pe gb in cur de rusi ….
Stau in UK de aproape un deceniu, am ajuns sa ii cunosc pe briti cat de cat. Nu ii doare in cur de rusi, ba dimpotriva, au niste polite sa le plateasca… :)) nu ii iubesc deloc, iar faza cu atacul chimic pe teritoriul UK, il vor razbunat… La nivel de oameni pe strada vorbesc… Am un coleg, englezoi, cu ceva radacini scotiene, ii uraste din rarunchi pe rusi, prin concedii pe unde a fost doar tampiti a gasit printre rusi… Care ii ia bricheta de pe masa ca cica gazul din ea e rusesc, care il pofteste afara din restaurant ca cica e rusesc – asta era prin estul Germaniei, care ii fute un pumn in nas ca nu e fan Spartak cand jucau cu o echipa din Anglia… Fineturi… Plus colegii rusi de la munca, unii chiar baieti faini, dar aia mai batrani batuti in cap, au pretentia sa inveti tu rusa sa vorbesti cu ei, in Anglia, ingamfati si cu durere in plua fata de orice reguli…. Dap, nu prea ii inghit insularii pe vodcari…
Oare cum s-ar duce un portavion la fund?
poate cu o chestie din asta? nu un portavion…da niste tigai de marea neagra ar merge?
https://www.youtube.com/watch?v=FL_HgpzyqVs
As manca cu multa sare estimarile austriecilor, care se opun in continuare banului pe gaze si petrol rusesc. Vizitele lui Macron l au inspirat pe pm austriac sa l viziteze pe sefu cel mare de la est, in timp ce macron cu le pen preiau integral propaganda ruseasca ca ucraina si rusia tot aia e. Le Pen a si zis o ca ea daca ajunge pres recunoaste direct Crimeea ca fiind a ru
Acum on topic coloana de 12 km de blindate, vehicule sprijin si tractate a fost distrusa beneficiind de recunoastere din TB2. Azi la ora 1,05 am Moskva a fost lovita de un Neptun, nava amiral fiind distrasa de o drona de recunoastere pare se tot TB 2. Incerca sa o dea jos si lovitura a fost in comp munitii. Nava este evacuata sunt confirmari sigint cu mesaje sos si tot tacamul. In ultima perioada le folosesc mai mult pentru recunoastere de la distante mari. Evident numarul de date jos probabil ca este mare sau mai mare decat cel declarat, confirmari vizuale cu ele doborate sunt vreo 5, interesant e de ce rusii nu se lauda cu ele, ieri se laudau ca au capturat un Hmmvv sanitar la Mariupol.
Pana nu exista confirmari, cred ca putem cadea usor in fake news.
da, tocmai de aia am dat si a doua sursa, unde cifrele sunt „usor” diferite.
Cat despre Bayraktar, am mai auzit si din alte surse ca sunt pe terminate.
au sigur pierderi de TB2, doar ca ucrainienii au trecut de la tactica disperarii cand le foloseau pentru atac la rolul lor adevarat, cel de supraveghere si achizitie date.
Uite o actiune de ieri in care a dat coordonate MSLR si au facut praf o coloana ivanesca.
https://twitter.com/mil_in_ua/status/1514262665870385160?t=dCe-TuqylKtBtt7Urar_Sg&s=19
De remarcat precizia loviturii ucrainienilor.
e ala, ultimul, al 36-lea 🙂
au si drone mai mici, exclusiv pentru recunoastere.
daca ne luam dupa ivani e al 38 lea, acum 2 sapt au calculat ca au distrus 37 din cele 36 ale ucrainienilor.
Astia nici sa minta nu mai sunt in stare.
probabil ca, dincolo de propaganda, nu reusesc sa identifice corect, cam la fel cum americanii identificau si PzIV ca fiind Tiger…
Nici sa vrea, rusii nu prea au cum sa identifice prea multe, pentru ca nu prea controleaza terenul in proximitatea zonelor de lupta, favorizand avansul in coloana pe drumuri si fasii inguste. Majoritatea celor doborate au cazut probabil in zona controlata de ucraineni.
Aici zic ca ucrainenii aveau vreo 20 de Bayraktar la inceput de februarie, inainte de ostilitati (au comandat 48 in total)
https://www.forbes.com/sites/davidaxe/2022/02/08/ukraines-got-20-tb-2-drones-it-might-not-matter-in-a-wider-war-with-russia/
https://www.cfr.org/in-brief/how-ukraine-using-drones-against-russia
https://www.aerotime.aero/articles/30352-ukraine-says-it-received-new-batch-of-bayraktars-from-turkey
https://www.dailysabah.com/business/defense/ukraine-to-buy-24-more-turkish-bayraktar-tb2-ucavs
eu zic pe asta se si bazeaza cand mint catre superiorii lor, nu se poate identifica epava ca a cazut in zona adversa.
Acolo minciuna e un mod de viata de peste 100 de ani.
Pe sistemele mai moderne sunt inregistrari de la optronica de urmarire, la unele se poate vede clar daca tinta a cazut in urma impactului sau nu. Chiar si fara epava, in anumite cazuri se poate verifica.
pai asta faceau britii prin ww2 cu camere montare pe avioane.
Ma infoiesc ca astia au asa ceva.
Cercetare,Marius. Nu recunoaștere. Nu exista drone de recunoastere. Recon-recce inseamna cercetare. Recunoaștere inseamna cand mergi sa stabilești o bază într-un teritoriu deja cucerit. Întâi se face pe harta, apoi în teren. Nu intru in semantica, chnoastere-adica stii. Recunoaștere, esti recunoscut sau nu mai stii. Vine din franceza. Ei la cercetare spun recunoaștere. Si la noi se spunea. În 1920.
Da, „éclaireur” la francezi, „cercetas” la noi, „scout” la englezi.
ucrainienii au probabil de la americanii cam toată supravegherea prin sateliți și avioanele de cercetare (care zboară la limita spațiului aerian, cam pe aici zilnic!), mirama’ș că ar avea nevoie așa de mare să trimită prea multe drone ca să vadă ce fac rușii, pentru asta au drone mai mici, nu își strică ei TB2 pe cercetare!
Pe mil. in. ua spun ca au folosit BM21 Grad, echivalent cu APRA ale noastre. Totusi astea lovesc de obicei destul de dispersat, sunt curios cum corectau tirul ca in imagini cad destul de strans unde trebuie.
Se folosesc de harti Military Grid Reference System. Ai fii surprins cat de mult te ajuta in comparatie cu hartile rusilor unde folosesc in continuare grade, minute etc., iar conversia de la un azimut magnetic la unul „grid” este fantastic de simpla.
Merci pt. info Alex.
Pai si sistemul de conducere a focului stie de MGRS ? Orice GPS sau compas tot in grade si minute lucreaza. Banuiesc ca tunul ala tot in azimut si elevatie trebuie setat.
Genius when you shoot an azimuth for „call for fire” you shoot an azimuth in mils, not degrees. Does this tell you anything?
https://www.opticsplanet.com/cammenga-compass-lensatic-tritium-coyote-brown-3hcbcs.html
De asemenea pentru navigație, orice harta MGRS are in colțul din dreapta are o simplă formula de a transforma un azimut magnetic in azimut grid.
Nu e de mirare ca va rătăciți mereu cand veniti la exerciții. Nu stiti nici sa innordati o hartă majoritatea. DE folosit un telemetru nici vorba.
Bogdan ai invata de radiani? Sunt 2 PI radiani într-un cerc (adică 2 * 3,1416, adică 6,283 radiani). Imparte fiecare radian în 1000 mil-radiani și vezi că există 6283 mil-radiani într-un cerc. Mil-radianii sunt numiți pe scurt mils.
17,78 mils egal cu 1 grad (sau 60 de minute)
APRA da la 40 km. Si are Vaisala. Grad la 21. Si munitia e diferita.
Serios? Au cumparat ai nostri lovitura de 122 cu raza extinsa?
Nu stiu ce informatii secrete ai tu dar cele publice spun ca APRA 40 trage la 20 km, armata romana nu a cumparat lovituri de 122 mm cu raza de 45 km iar munitia este aceeasi si poate fi trasa prin orice lansator de BM21. Diferenta apare la lansatoarele LAR de 160mm.
https://www.thedrive.com/the-war-zone/heres-exactly-whats-in-the-800-million-u-s-military-aid-package-to-ukraine
1. Graficul e folosit de austrieci dar e din „Russian point of view”.Asta e cheia.Ramane util,dar imparti ce vezi acolo la 2,dacă nu chiar 3.
Cum ucrainenii nu zic nimic de pierderile lor,iar NATO nici atât, rămân evident rusii ca unica sursa,dar ambele părți nu-s de încredere când vine vorba de ce pierde inamicul.
2.Si dacă luam pierderile ucrainene de bune,ceea cu nu o pot face,capacitatea defensiva a ucrainenilor,aka NLAW și Javelin plus pocnitori bastinase nu a scăzut ci a crescut fata de începutul războiului.
Utilizatorii sunt toți veterani.
3.Pierderile ruse în tehnica la unitățile de manevra, confirmate,sunt cam 20% din ce aveau initial.
Restul vehiculelor după atâta timp au nevoie de întreținere și cu siguranță nu le vor porni la cheie toate.
Ei pot sa facă tot soiul de combinații,sa mute tehnica și oameni de la unitățile mai lovite la cele mai în regula pt a duce măcar pt o parte capacitatea de lupta la nivelul inițial,dar asta va dura.
4.Ce pot sa cred e ca artileria ucraineana a suferit disproporționat fata de cea rusa.Aici ar avea nevoie de ceva susținere din vest.
Prostii de genul Marder sau Leo 1 A5 de la nemți îs vrăjeli pt dat impresia ca se face ceva.
Iar BM 30 plus muniția pt ele nu se găsește în NATO.MLRS de la americani ar fi o treaba pt ca ar putea lovi în adâncime, dar nu se vb de asa ceva.
cred ca abia acum o sa vedem o ofensiva ruseasca reala in est si cred ca semnalul de incepere va fi o intensificare a loviturilor de artilerie.
or sa incerce sa ii incercuiasca pe ucrainieni in est si daca mariupol pica o sa elibereze ceva trupe rusesti pentru ofensiva asta estica
eu am doua intrebari fara raspuns prima este care va fi moralul rusilor si acum ca au niste pozitii avansate in est au rezolvat problemele de logistica?
Ofensiva rusească o sa fie un mare fâs. Nu îi văd in stare să facă mare lucru. Doar vor incearca sa jefuiască și sa chinuiască ce mai pot.
Lasă-te de fumat porcarii d-alea. Poate începi sa vezi mai clar situatia
O sa ii transmit si lu prietenu’ meu de fumat Stoltenberg sfatul tau.
„We now see a significant movement of (Russian) troops away from Kyiv to regroup, re-arm and re-supply and shift their focus to the east,” Stoltenberg told a news conference.
„In the coming weeks, we expect a further Russian push in eastern and southern Ukraine to try to take the entire Donbas and to create a land bridge to occupied Crimea,” he said before Wednesday’s meeting of NATO foreign ministers.
https://www.reuters.com/world/europe/nato-says-russia-regrouping-try-take-ukraines-donbas-2022-04-05/
Robi in Mariupol nu cred ca mai opereaza prea multe trupe regulate rusesti. Au lasat treaba pe seama unitatilor separatiste plus echipa de sunet si lumina a lui Kadirov.
@anla sper sa reuseasca sa ii mai aprovizioneze pe cei prinsi acolo ca altfel e doar o chestiune de timp
Din pacate nu cred ca va mai dura prea mult. Oricum aparatorii din Mariupol merita tot respectul pentru darzenie.
Cecenii zice-se ca fac mai mult agățat pe tik tok.
Tot waffen ss duce greul si-n razbelu asta cu noii sovietici 🙂
Robi,legat de logistica e clar ca va fi mai buna.O data,apropierea.Doi,planificarea mai buna.Trei,în sfârșit au o comanda unica,sub cei din DM SUD.Aia care au mișcat ceva coerent de la bunul început.
Dacă as fi în uniforma lui Dvornikov ,as opta pt o ofensiva cu ritm lent și cu artilerie în acoperire cat sa fie de prisos.
Stil WW1.Nu mai poate fi vb de rupturi stil operația în adâncime, pt ca A- nu sunt în stare și B -ucrainenii vor ticsi fiecare cătun cu întăriri din N și N-E.
Rusii e posibil sa atace fiind inferiori în infanterie,iar la blindate nu prea va conta.Asa ca le rămâne sa facă o figura stil Foch în 1918.Sa dea o gaura cu artilerie,sa facă un avans limitat,sa consolideze la prima opozitie mai serioasa,apoi sa dea Repeat în alt sector.
Va cere timp și muniție, dar va salva viețile lor.
Oricum,chiar și pe vechiul front DNR și LNR sunt niște măgari la comanda.Cea mai mare lupta va fi cu tâmpiții din tabăra rusa.
Despre moral, aia învinșii trebuie sa fie praf.Aia din S tre sa stea mai bine.
vor trebui victorii și odihna pt a reface cât de cât moralul zdruncinat și misiuni de lupta realiste.Adica sa nu fie un bou care sa ceara unei jumătăți de BTG sa facă ce face unul complet.
Am citit un studiu despre greselile rusilor. In mare acolo spunea ca exact in taria unui BTG sta si slabiciunea lui. Adica putere de izbire si de foc mare datorita numarului mare de blindate si guri de foc insa are prea putini oameni fapt care il vaduveste sub anumite aspecte, adica pe langa faptul ca nu pot face recunoastere ad literam nici pentru curatarea zonei de actiune de infanteria adversa nu are destui oameni.
plus ca ii lipsesc o parte dintre mijlocaele auxiliare, care insa pot fi foarte importante in naumite situatii, si care sunt alocate la alt nivel, centralizat.
dupa ce ai atacat tu numai tine vrajeala cu niste inocenti care nu doreau sa traiasca alaturi de ucrainieni ,deci Ucraina nu mai are nici o obligatie sa mentina o dunga poate sa o inpinga cat mai mult in teritoriu inamic pe aceiasi tactica,ca doar e liber la dat la gioale
Asta cu comanda unica; Dvornikov a fost comandant in sud, sud-est de cand a inceput razboiul, e normal ca acum sa fie „unic comandant” nu l-a numit Putin ca o fi mare strateg, s-a intamplat sa nu faca aia treaba la nord si sa ramana toata treaba in sud, adica pe frontul pe care deja il comanda, nu ma astept la vreun shift of battle sau altceva, daca era capabil o facea inainte sa-i vina jumate de armata ukr pe cap.
Se confirmă că nava Moskova a fost lovită de sistemul Neptun al Ucrainei!
Confirmat de cine? Doar de ucraieni, fara vre o proba viziuala.
Eu zic ca e harpoon deghizat in neptun.
au scris Neptun pe Harpoon? 🙂
@Marius Zgureanu
Dacă rușii erau siguri că toate lansatoarele de Neptun au fost distruse, demult încercau o debarcare în Odesa.
Mie mi se pare mai veridică ipoteza că ucrainenii au primit confirmare că Harpoon-ul e pe drum și au decis să tragă în sfârșit și cu Neptun-ul știind că nu vor rămâne nedescoperiți.
Nope, i-au facut unghiutele, coafat parul si fustita de fetita in culori UA, si a iesit Neptunul… ?
..crez ca-i mana lu’ Boris Churchill aicea..Pe haholi nu-i interesa neaparat un Slava ca nu asta le dadea in cap cu Kalibr non-stop. Un Amiral Essen de pilda era un scalp muuult mai important pentru ei.. In schimb pentru inglishi Slava asta le-a dat mult de furca in trecut si-n canal si-n mediterana…
..zic si io ca Sharky..
„parerea mea’ hac!
ucrainieni
@adi stu wilson este un mare pro rus de acolo si logica lui cu amiralul lu peste prajit si cat nu mai dormeau englezii de tigaia rusilor.
Se confirma de rusi ca nava e scoasa din joc.”Muniția a detonat în urma unui incendiu” zise RIA Novosti.
Ambele tabere se grăbesc sa se premieze,doar ca rusii vor sa para prosti în loc de slabi.
https://adevarul.ro/international/europa/nava-ruseasca-moskva-grav-avariata-explozie-anunta-rusia-ucrainenii-sustin-fost-atacata-rachete-neptun-protejeaza-marea-neagra-1_6257a3c55163ec42715a6740/index.html
Au confirmat si rusii!
„rachete Neptun, care protejează Marea Neagră” … ca sa stie si altii de ce luam NSM, e pentru protectia mediului marin 🙂
:))))) Impotriva ‘parazitilor rusesti’
Este la moda. Rachete „bio”.
Mariupol se pare ca va cadea complet astazi in mana rusilor dupa 48 de zile. Asediat din toate partile orasul a rezistat mai mult decat au facut-o francezii in razboiul mondial. Respect acestor soldati. Cucerirea Mariupolului o sa fie un boost de moral pentru soldatii rusi , chiar daca orasul arata la fel cum arata Grozny si Aleppo dupa razboi. Si cu ce costuri umane , 20.000 de civili se estimeaza ca au fost ucisi in Mariupol ,nici nu vreau sa ma gandesc ce mizerii au facut rusii si cecenii pe acolo , violuri, executii, torturi si asa mai departe. Supravietuitorii vor fi probabil deportati in Rusia unde vor trece prin „filtre / lagare de reeducare” , secolul 21 , Stalinism la cel mai inalt nivel.
Cat despre Estul Ucrainei, fara ajutor masiv si partea Vestului nu vad cum ucrainienii vor face fata. Industria militara a fost pusa la pamant , infrastructura distrusa .
Inafara de Cehia, Polonia, Slovacia, UK si Norvegia , Europa este destul de ezitanta.
– Despre Germania stim , cel mai mare general din marina germana Kay-Achim Schönbach a spus asa „It is easy to give him the respect he really demands – and also probably deserves,” he said.
He added that the Crimean peninsula, which Russia annexed in 2014, „is gone and will never come back”.
Ukraine’s foreign ministry described Mr Schönbach’s comments as „categorically unacceptable”.
A spus el mai multe , sa aratam respect, Rusii au tot dreptul sa ia Crimeea si Donbassul, daca nea Putin vrea si un cordon intre cele doua regiuni , sa fie sanatos , sa fie primit , sa aratam respect si sa ne dea gaz ?? . Desi a fost fortat sa demisioneze asta este atitudinea tuturor nemtilor , sa fim seriosi. Tot nemtii zic ca ar trimite niste artilerie si niste leopard 1 , dar peste vreo 3 luni asa ca e probleme de logistica, pana le cauta, pana le gaseste, pana le sterge de praf etc etc vrajeala de 2 bani.
– Franta , tocmai au trimis un super ajutor militar in valoare de 100 milioane de euro, o gluma bineinteles, o mizerie daca ma intrebi pe mine. Mai bine nu trimiteau nimic.
– iar America , daca ma intrebi pe mine, este foarte ezitanta, timida. Desi toti generalii si mai ales fostii Generali pledeaza pentru trimiterea de ajutor militar in cantitati mari, echipament greu, tancuri , artilerie , administratia Biden actioneaza foarte prudent , minimizeaza la maximum ajutorul militar oferit.
– Suedia si Finlanda ar intra si ele in Nato , dar mai pe la vara, mai vedem , mai discutam.
Opinia mea personala :
– Razboiul se va termina pana pe 9 mai , rusii vor cuceri Tot Donbassul , Partea de Nord a Crimeeiei pana la raul Nipru inclusiv orasul Zaporizhzhia unde se afla si o mare centrala nucleara si zona de legatura dintre cele doua regiuni ce include si Mariupol.
– Putin va prezenta ca o mare victorie noile teritorii cucerite si va forta vestul sa negocieze si sa accepte noua realitate.
– contrar asteptarilor cred ca atat Europa ( mai ales Germania, Franta si Italia ) cat si America va accepta noua realitate . Nici unii , nici altii nu isi doresc un conflict pe termen lung in zona. Gazul este extrem de scump, iar alternativa la gazul rusesc nu exista cel putin 5 ani de acum incolo. Daca s-ar fi vrut contrariu atat America cat si Europa ar fi trimis armament greu, armament modern. Momentan se trimite cat sa il faca pe Putin sa nu se extinda mai departe de zonele mai sus mentionate.
– Ucraina o sa fie o tara ce isi va reveni extrem de greu dupa acest conflict
– marele castigator este China , rusii s-au aruncat cu totul in bratele lor
Mi se pare ciudat cum vedeti asa simplu ce se intampla. Peste tot treaba se joaca in mobilitate si logistica. Cine e capabil sa isi aprovizioneze trupele sa se miste si sa traga va putea sa lupte. Defensiv, Ukrainienii au aratat ca atat timp au gloante le vor tage indiferent de pierderi (sunt sigur ca sunt grele). E dovada unei tari care lupta pentru existenta. Rusii asculta ordine dar incep sa isi antagonizeze populatia locala si daca insurgenta se va muta inspre est canalizata de SSO si abuzurile lorse vor muta pe acest front unde insa sunt mult mai multi rusi… va fi interesant cum ii vor provoca psihologic ukrainienii aici sa faca crime de razboi, daca vor reusi, cinic vorbind se va intoarce roata).
Cam acum incep sa se termina perioadele de antrenament minimal al unitatilor de rezervisti. Sa nu uitam ca mobilizarea generala nu inseamna ca prin magie apar 900k soldati antrenati, cu gloante si arme. Dar cam de acum incep sa curga incet unitati noi ukrainiene,. Utilitatea lor este destul de clar ca e mai mult defensiva si vor ocupa multe pozitii in nord de unde trupele antrenate si calite in lupta se vor muta spre Donbas. Trupele speciale ukrainiene lucreaza din nou la capacitatea logistica ruseasca ( pod de cale ferata dinamitat in Rusia la Belgorod, convoaie izolate ce incep sa apara a fi distruse in zona Izyum in spatele frontului, pod in harkov oblast distrus cu vehicule rusesti ce il treceau pe el etc. astea sunt doar din ultimele 48 de ore verifficate cu dovezi video geolocate). Rusii isi consolideaza bineinteles capacitatile de artilerie si numar de oameni/vehicule si incearca sa inchida salient-ul din JFO Insa sunt 300 km intre cele 2 front-uri si fiecare zi in care Mariopol rezista tin ocupate intre 8 si 14 BTG-uri rusesti cu 3 brigazi partiale (din care nu a ramas mai mult de 1 brigada capabila de lupta) – Mariopol este un miracol al leadership-ului acelor 3 comandanti de brigada si a ofiterilor de acolo.
Si incepe sezonul ploilor. Ukraina e un Baragan urias. Inca nu a vazut tik tok-ul sau twitterul noroi adevarat.
Eu le urez rusilor ambuscade placute, razboi lung si dureros.
Nu te supara, tragi concluzii gresite in urma unor auto-supozitii si mai gresite… Ivanii mai au pana sa isi consolideze ofensiva in estul UA, unitatile din nord pur si simplu dureaza pana le reechipeaza si recompleteaza, in caz ca reusesc asta, sau poate o sa fuzioneze unitati formand grupuri noi, ceea ce oricum dureaza, iar bazdagania, oricare ar fi, e cam carpeala, ca s-a cam dus coeziunea. Comanda unica nu stiu in conditiile astea ce mai poate repara rapid, transferul unitatilor sub alta comanda nu rezolva problemele logistice si de comanda de pana acuma, pe termen scurt – cum zici tu, ca pana pe 9 mai e gata paruiala – sa faci unitatile subordonate diferitelor districte militare cu comanda separata sa intre in subordinea unei alte logici de comanda, in mijlocul balamucului, nu schimba faptul ca ivanii sunt pur si simplu depasiti de ceea ce ei insisi au declansat. Nu au coordonare interarme, nici macar BTGurile nu se pot coordona intre ele, vecine fiind, din cauza idioteniei de centralizare si secretomanie, acuma pune unitati cu Z decimate sa faca o unitate de lupta cu ceva unitati cu V intors sub comanda cu O pe masini si totul pe fondul moralului nu tocmai fabulos… Si totul efectiv in miscare, ca razboiul nu sta… Iti da un haos si mai mare, garantez. Unitatile alipite cred ca nici nu vor mai avea incredere una in alta. Coeziunea e praf. Si in doua saptamani nu vad cum ar lansa rusii ceva major in est, tot hartuiti fiind, pot presa Mariupol, indeed, poate il iau azi, cum zici, dar va dura pana il vor si controla, daca il iau. Pentru ukri, pe de alta parte, acuma vine faza 2. Kyiv e oarecum ok, partea nordica, acolo s-au concentrat, asa cum anticipam – fixarea ukrilor de catre rusi in Kyiv, cu target in est, ca sprijin al ofensivei spre Mariupol… Dar, desi ukrii sunt intinsi rau si obositi, se pare ca au destula energie, si occidentul ii ajuta – ca tu razi de ce trimite occidentul, pun pariu ca rusii nu rad deloc, ba chiar plang urat de tot… Si joaca mult mai bine razboiul asta, se regrupeaza, forteaza strapungeri din pungi, fac jonctiuni in defensiva… Adica le dau praf la ivani efectiv de speriat la tactica si manevre. Eu nu mi-as tine respiratia la faza cu Mariupol cazut la ivani. Mai ales ca ivanii nu prea au demonstrat nimic la lupta urbana, si nici raport de 11 la 1 nu ii vad sa aiba in urmatoarea perioada. Ukrii pe de alta parte s-ar putea sa aiba ceva rezerva libera pe acolo. Traim, vedem.
o baterie s300 (48 de rachete) , o mana de T72 nu o sa faca o diferenta prea mare. Cum am spus , inafara de cateva tari , restul sunt solidari de fatada, mai ales Germania, Franta si Italia ( exact nucleul dur European ) . Nici macar americanii nu trimit cat ar trebui sa trimita, imi pare rau , daca cineva crede ca Javelin si Nlaw castiga un razboi se inseala. Se prea poate sa cada 9 mai visat de Putin pe pozitie de victorios , dar in orice caz Ucraina nu poate sa reziste in EST fara sprijin masiv din Vest (Punct) mare parte din teritoriile mentionate de mine sunt deja sub bocancul rusilor.
Daca Putin nu s ar fi lacomit , si nu ar fi atacat direct Kievul alta ar fi fost povestea cu solidaritatea europeana. Pentru Europeni Donbass este mai departe si mai putin important. Zelensky o sa fie din ce in ce mai putin ascultat. Mark my words. Nemtii,francezii,italienii vor sa stinga conflictul din Ucraina prin alipirea Sud Estului Ucrainei la Rusia . Scuzati mi pesimismul.
Putin a tras lozul necastigator atunci cand s-a decis sa atace Kievul cu doar 30.000 de soldati si destul de dezorganizat In speranta ca Kievul va cadea fara prea multe gloante trase. asta a fost strategia, sa cada kievul fara lupta.
Dar estul si Sud estul este cu totul alta poveste, rusii nu vor pleca de acolo fara anexari teritoriale, ucrainienii nu vor rezista fara ajutor din Vest , Vestul o sa fie tot mai putin deschis la a ajuta Ucraina si cercul se inchide.
Rusii vor incerca sa ia o bucata cat mai mare din Estul Ucrainei pana sa fie deschisi negocierilor.
tot ce ai zis tu in postul de mai sus si in postul precedent e ‘wishful thinking’..
„Nici macar americanii nu trimit cat ar trebui sa trimita, imi pare rau”
eu zic sa nu ti para rau, chiar e bine din punctul vostru de vedere.
Din punctul nostru de vedere (al lumii libere, occidentale si democratice) si din punctul ucrainenilor de vedere SUA a facut, face si va face enorm sa combata nenorocirea asta pe nume rusia.
Nu invinovatesc America pentru situatia asta. Doar ca pot face mai mult de atat. Uita-te pe youtube ce spune un fost general American pe care eu il apreciez foarte mult Wesley Clark despre conflictul Ucraina-Rusia.
https://www.thedrive.com/the-war-zone/ukraine-situation-report-mi-17s-for-ukraine-nixed-from-u-s-aid-package-reports-say
Alt pachet de ajutor in valoare de 800 milioane de dolari din partea SUA.
https://youtu.be/maryhbT28wI
In timp ce scriu prognozele astea pesimiste despre Ucraina, uite cateva dintre realizarile pe azi ale Ucrainei:
– Bridge with Russian vehicles was blown up near Izyum
– Russian columns were destroyed near Izyum and Balakliya
– Ukrainian mobile air defense units shot down 2 airplanes over Kharkiv region today
– Russian ship ‘Moskva’ sleeping with the fishes..
Americanii spun ca nava intr-adevar avariata a parasit raionul prin mijloace proprii.
https://news.usni.org/2022/04/13/russian-navy-confirms-severe-damage-to-black-sea-cruiser-moskva-crew-abandoned-ship
De fapt spun ca nu-i clar daca este remorcata sau se deplaseaza prin mijloace proprii. M-am grabit eu la prima lectura. Mea culpa.
Se pare ca mass media rusa anunta ca Moskva s-a scufundat pana la urma.
podurile trebuiau minate inainte de invazie. la fel si soselele. cand americanii avertizau inainte de invazie, zele facea talente.
daca americanii incep sa le dea drone pe bune, atunci superioritatea ruseasca la artilerie se va evapora. reaper, nu miguri fac treaba. si un reaper nu se stie cine si de unde il dirijeaza. si daca ploua, tot pe sosele o sa se miste rusii, deci luat la ochi din boscheti. in vietnam au luptat si piloti sovietici, la fel si in coreea. e momentu pt reaper karma
Eu zic că rușii or să fie mulțumiți daca pot pastra Crimeea.
In ultima perioadă Ucraina a început să primeasca arme grele: S300, T72, harpoone, drone sinucigașe șamd. Ei nu pot să primească cele mai moderne arme pt ca nu știu să le folosească, având in vedere ca rușii au adus arme din anii 80-90, este suficient.
Odată cu Moskva, Rusia arată ca un uriaș cu picioare de lut, mai e nevoie de eliminarea generalului călău.
Nu este de ajuns pentru Sud Estul Ucrainei. Cum duci armament greu peste raul Nipru pana spre zona Donbass ? Cam dificil. Plus ca zona este de mare intindere si plata,fara orase de dimensiuni mari, unde poti lupta doar cu armament greu. Rusii se consolideaza si se grupeaza doar pe acea zona. Nu cred ca Ucraina va putea respinge atacul . Singurul avantaj este ca au avut timp 8 ani sa si consolideze pozitiile , sa sape transee. O sa fie un conflict de genul al doilea razboi mondial. Singura sansa este ca Vestul sa vina in sprijin cu armament greu nu doar gargara si lozinci. Este crucial ca Vestul sa isi schimbe atitudinea in perioada imediat urmatoare si Putin sa plece acasa cu o infrangere. Dar ma tem ca unii de prin Vest nu vor sa-l vada pe Putin neaparat complet infrant.
gresesti, razboiul asta nu e cu Ucraina ci cu lumea vestica civilizata. Se va incheia in un singur mod, cu distrugerea economica a Rusiei. Cu sau fara parada de 9 mai asa va fi.
Chiar daca faza calda se va opri, faza rece va continua accelerat pana se va ajunge la un nou an „1991”.
O analiza foarte pertinenta , se vede ca ești un fin observator – într-adevăr , rușii vor câștiga războiul , ucrainienii îl vor pierde , pe urma va urma Rep. Moldova , Țările Baltice , Polonia și România . După care se va forma noua Uniune Sovietica iar NATO va deveni irelevant . China va ocupa Insula Taiwan și o va readuce la țara mama . Noua Uniune Sovietica formată va construi parteneriate cu India și China , pentru a construi un puternic colos comercial . Sau poate ca nu se va întâmpla nimic din toate acestea …
What ? :)) . Asta este concluzia ta ? Rusia a pierdut razboiul inainte sa il inceapa. Faptul ca va anexa Donbassul nu Inseamna ca a castigat razboiul. Rusia a pierdut si va pierde pe toate planurile.
O alianta Ruso Chineza ? Pai astia erau foarte aproape sa si arunce bombe nucleare in cap in 1969 .
O alianta India China ? Nici astazi nu este stins conflictul sino-Indian din 1962.
Daca vreodata vom vedea razboi nuclear acesta va fi in zona Rusia – China – India.
Americanii si rusii s-au confrunta indirect in diferite razboaie si niciodata nu s-a trecut de o anumita linie Rosie, nici din partea rusilor , nici din partea americanilor.. dimpotriva, in conflictul ruso chinez din 1969 rusii i-au intrebat pe americani daca au ceva impotriva daca ei rusii le dau niste bombe nuclere in cap chinezilor.
Problema mea cu pasivitatea vestului in Ucraina este ca acestia le permit rusilor sa faca ceva anexari de teritoriu, cand ar putea foarte simplu sa trimita armament greu . Iar Ucraina este candidatul perfect sa le dea rusilor o mare umilinta. Au moral, au dorinta de lupta , au determinare, cunosc limba rusa , cunosc echipamentele rusesti, cunosc tactica de razboi a rusilor si asa mai departe. Ucraina inarmata corespunzator, sustinuta neconditionat de Vest pe termen lung are capacitatea sa ii impinge pe rusi dincolo de granite. Dar…. momentan , vorbe , lozinci, leopard 1 peste 3 luni, degeaba exista determinare la kiev daca nu exista determinare in restul Europei.
Alianta rusia china este o gluma ! Rusia s-a impuscat singura in picior iar Chinezii vor profita din plin de noua realitate si slabiciunea rusilor. O Rusie dependenta economic si tehnologic de China este cel mai negru cosmar a Kremlinului.
Comentariul meu era o ironie …
@adran numu
La mintea mea, analiza ta e gresita
Zici ca e analiza generalilor rusi arestați sau trecuți in rezerva de putin
Din punct de vedere militar nici un război sau bătălie nu e pierdută dinainte de a începe
Forțele si mijloacele de lupta sunt importante pt ca îți permit sa îți proiectezi si sa îți exerciții forța mai eficient
Dar nu sunt singurele aspecte care contează
Au importanță covârșitoare informațiile
Ai informații complete si actuale din campu tactic poți lua decizia corecta
Poți face o strategie de lupta
Si contează inclusiv starea vremii, timpu nopții, etc etc
Cum s-a văzut la tancurile ruse t72 (primele generatii) ce nu aveau nici măcar sisteme de vedere pe timp de noapte
Separat de informațiile din campu tactic sunt situații in care strategia de lupta face diferența
De aia Gaugamela, Cannae, victoriile lui Napoleon si victoriile lui Erwin Rommel in Nordul Africii in ww2, etc etc – toate victorii in care conducători mari au luat decizia corecta deși erau in inferioritate numerica sau inferioritate d p d v al tehnicii de lupta
Nu exista o bătălie pierdută dinainte
Si nu a existat niciodată așa ceva
Diar in măsura in care ești praf din punct de vedere informativ poți accepta ca nu se mai justifica lupta si războiul si mai bine te predai
Din nefericire, noi am avut conducere cu florile pe piept in ww2 dinainte de a ne ataca inamicul si de a trage un glonț
Am avut noi niște conducători care au promovat incompetenta si incapacitatea intelectuala – multi cu nume de bulevarde si străzi
De aia nu am ripostat la survolul avioanelor militare ruse deasupra Basarabiei
Am acceptat ușor ultimatumu sovietic
Nu am atacat grupul de nave de lupta care venise cu moskva sa atace Constanța, mai ales dupa scufundarea moskva când grupul de lupta se retrăgea
Etc etc
Interesant ca toate aceste pierderi mari militare ale noastre in ww2 sunt vazute de multi ca soluția geniala corecta
Pt unii e o mișcare de geniu sa cazi in genunchi
Sa îți vezi națiunea si tara batjocorita si omorâtă
Aceste cifre sunt copiate complet si direct din comunicatuld e presa al MoD rusesc. il regasiti ca atare in rusa. trebuie doar sa il cautati. Apropo acest comunicat a fost dat inainte de a veni ultimul lot de Baykatar cand numarul celor livrate era de 24. Evaluati singuri.
la ce data?
Lotul extra de Bayraktar de care vorbesc a fost livrat in 2 martie – vezi sursa. Deci la o saptamana de la inceputul razboiului.
a mai fost inca un lot?
Cred ca se referea la faptul ca rusii ziceau ca au doborat 35 Bayraktar cand Ucrainienii aveau in dotare 24… … …
da, am inteles, doar ca se pare ca inainte de razboi aveau deja 20, deci cu lotul suplimentar nu cred ca le-au livrat doar 4. Iar raportul rusilor e mult mai tarziu decat 2 martie, cred.
Briefingul MoD al rusiei barbare din 25.03 dimineata.
Episodul de fantezii.
Il gasesti si in engleza pe site-ul oficial
Ps. Ultimul zbor al unui avion ukrainian de transport in Turcia a fost acum 2 saptamani
Incearca marti.
Ai dreptate, nu citisem inca de noul transport. a aterizat marti in Turcia
Așteptați ofensiva ucrainenilor… degeaba așteptați, alta e tactica lor
Ofensiva ukrilor… De ce? Sincer, se descurca foarte bine deocamdata, nici eu nu mi-as bate capul cu vreo ofensiva in faza asta…. Ivanii se baga cu capul inainte la taiere practic, nu as risca sa le sar de gat acuma… Putin contraofensiva prin punctele esentiale, sa sprijin defensiva proprie, cam asta as face acuma… Cred ca si ukrii asta fac. Le uzez fortele la ivani. Razboiul de abia a inceput, nu uita asta. Pana la ofensiva…. Din pacate, multa apa pe Volga.
Pe mine ma întrebi de ce? Autorul a scris ca „asteapta cu interes ofensiva ucrainenilor”
Da, scuze, m-am grabit si ti-am raspuns tie… Postare separata… Scuze inca o data…
Se vorbește de AGM-119 Penguin ce au fost aduse în Odessa zilele trecute
Se vorbește si despre niște români foarte deștepți care sunt pe lângă Odesa si fac cărțile acolo…Bravo.
surse…?
A aparut intr-un clipulet pe un canal de YT tinut de rusi si apreciat tot de ei informatia ca in Odessa s-ar afla mercenari romani. Eu n-as prea cred dar rusii par sa creada.
Au apărut mai demult informațiile. Niste tipi de la Nordstar sau cam așa ceva care sunt români si monitorizează de lângă Odesa cam tot ce mișcă in MN.
Rușii au facut-o de oaie rău cu „operațiunea specială”.
@Anla’shok, multam de info! Mercenari romani… or fi, da’ nu asta conteaza.
Nu-s mercenari. Militari. Si contractori detașați. Contradictorii nu se prea baga. Sunt zgîrciți cei care le dau solda. Nici condițiile nu sunt fb. Aici ucrainienii greșesc.
https://youtu.be/DCDjzCwLEr0
Rusii ar crede orice in momentul de fata..Gandirea critica lipseste cu desavarsire si inca mai au impresia ca sunt o putere mondiala .Inainte manipularea se facea cu religia bagata cu forta pe gat ,acum se face cu conspiratii si mari razboaie patriotice ..Ce sa i faci ,toata europa de est este rea si are ceva cu Sfanta Federatie Rusa
E clar ca turcii vor continua sa livreze sisteme de drone catre ucrainenii, doar asa isi fac publicitate si castiga un ban cinstit, iar ucrainenii vor avea in continuare nevoie de ele. `Aici este de urmarit ce vor primi de la occident, pare-se ca trec la arme grele.
În locul rușilor susțineam ca Moskva a fost lovită de rachete antinavă trimise de occidentul malefic. Să spui că un incendiu la bord este cauza, recunoști implicit deficiențe de proiectare și exploatare curentă a navei, deci incompetență generalizată. Chiar dacă ar fi luat foc o groază de lăzi cu sticle de vodcă în cartul pardon, cheful de noapte…
Sau puteau susține că au transformat-o peste noapte în submarin grație geniului bravilor ingineri și constructori foști, actuali și viitori sovietici.
???!!!!
In 1982 a avut loc o „premiera” .. O racheta Exocet a scufundat HMS Sheffield …. A urmat o vanzare bina rau de rachete Exocet….
Insa mia traziu … analizandu-se s-a afkat ca de fapt … stricaciunele au fots provoicate de racheta care a lovot ca un berbece si de incendiul provocat de resti de combustibil al rachetei …Adica focusul de lupta nu a explodat ….
Mirala fiind ca nu contraza daca incendiul a fots dorit de atacator .. ci doar ca scopul atacului a fots atins.
Prietene, se pare ca primele Neptun au intrat în dotarea ucrainenilor acum un an. Dar nu sunt capabile să dea gata un ditamai pește ca Moskva, merg la nave de până la 5000 de tone deplasament. Doar dacă nu au avut norocul nemților de pe Bismarck ce au nimerit tocmai magazia de muniție de pe Hood:)
Nava aia e o mare magazie de munitie. Si daca aveau lansatoarele NN goale tot existau rachetele aa (deja avem filmulete cu tel-uri de s300 explodand, si alea nu au 64 de rachete pe ele; plus rachete pentru lansatoare osa) , bombele as si magaziile de proiectile artileristice (inclusiv vreo 6 cwis-uri ak630).
Problema cu Atlant-urile ii la magazia de S-300 care este aprope de centrul navei . O racheta ghidata radar se uita la zona aia si un pic spre spate cu scopul de a lovi sala masinilor.
sa nu cumva sa distruga cineva ceva sovietic , ca imediat vii cu contrargumete
bre , s au dus pe pla , asta e adevarul. un comediat i-o da in gusa kgb istului
112 avioane pierdute din 154? Unde si cind? Nu prea am auzit de lupte aeriene!! Poate au fost distruse la sol?
Probabil nu vom afla niciodata adevarul. Cind se va termina, invingatorul va comunica ce-i convine!
DA 🙂
Depinde daca numara epavele retrase/stocate (si la ei) la marginea pistei. In primul bombardament ar fi avariat 6 mig29 parcate compact ( exista o imagine pe net acum vreo luna)… mai pot fi si alte cazuri, aveau si su25 parcate (conservate?) compact pe langa aerodromuri.
Filmul pe scurt cu implicarea TB2 in misiunea Moskva. O parte din informatii sunt verificate si sigure, restul necesita confirmare adica partea cu Neptun si scufundarea crucisatorului.
1. Acum 2 zile MOD rus a facut un film de propaganda consistent avand in centru fregata Admiral Essen care angaja zic ei o drona TB2. Filmul este lungut 2 min si ceva, aratand lansarea sistemului naval (buk navalizat) catre drona. Nu exista pe video nimic care sa indice interceptarea dronei.
2.Informatiile folosite de ucrainieni au vizat timpii de reactie ai vasului;
3.Aceeasi tactica a fost folosita la atacul crucisatorului. Mod recunoastere drona, distanta de angajare mare pentru S-300 de pe crucisator, dar oricum in raza de efectivitate a acestuia.
4.In timp ce crucisatorul a urmarit drona, doua rachete au fost lansate spre vas.
5. Nu este confirmat daca ambele au lovit crucisatorul insa exploziile au fost puternice. Ori s-a lovit compartimentul munitii ori s-au lovit rachetele bazalt antinava care pe langa faptul ca-s mari si multe is si foarte expuse;
6.la ora 1:05 am mesaj clar SOS interceptat de pe nava;
7.Conditii evacuare foarte grele pe mare montata bine;
8.Acum 10 minute se pare ca nava s-a scufundat;
9.Sistemul Neptun a fost operationalizat pe repede inainte acum 2 saptamani.Are la baza stiinta celor de la Luch care au lucrat pe modernizarea KH-35 rezultat raza de 300 km de lovire, capacitate scufundare nave de pana la 5000 tone;
@Adrian Nunu: Nu mai prelua fake newsuri cu Mariupol. Ieri (brigada 36 mecanizata ukr, de verificat asta) a livrat provizii celor de la Azov trecand de incercuire. Cert este ca au primit cookies.
Hai cu nsm-ul, mai multe ca sa fie bine si nu rau.
E posibil ca Moskva sa fi avut tinta agata de ceva vreme…
https://www.hotnews.ro/stiri-razboi_ucraina-25497141-fotografia-postata-zelenski-mosckva-inainte-aceasta-fie-distrusa-marea-neagra-nu-uitati-nava-rusa-merge-intotdeauna-intr-singura-directie.htm
:)))
ai dreptate cu ruginitura sovietica, dar scenariu a fost mai complex.
– au asteptat ca nava sa fie singura in zona si marea sa fie montata, astfel incat racheta care stie sea-skimming sa fie cel mai greu de detectat de catre radarul mai slab cu cautare 360 folosit pentru SA-8.
– au stiut ca radarul cel mai puternic folosit de S300 este doar pentru 180 de grade, asa ca au momit radarul cu o drona sa caute un directia opusa tarmului.
– marea montata a facut grea interventia pentru ajutor, nava era cam singura in acel moment.
– se pare ca racheta a lovit o racheta de pe punte si de aici a inceput dezastrul.
Oricum, daca asta a fost contextul, asistam din nou la o lovitura inteligenta a ucrainienilor. Data trecuta au scufundat o nava de desant cu 2 Tochka U din ’80 cu submunitii , doar exploatand abil faptul ca ivanii manevrau munitie.
Inca odata se confirma, cand nu ai muschi ti se dezvolta mintea ?
uitati aici o analiza https://twitter.com/ChrisO_wiki/status/1514498197489659909?t=O8plqsygmJEtxaCbTSkg2w&s=19
In legatura cu cu ultima parte,ai inteles gresit.
Brigada 36 mecanizat ukr era detasata sa apere partea repartizata ei a Mariopolului. Au fost acolo de la bun inceput, au declarat acum 2 zile ca situatia lor nu e buna deloc, jumatate din infanterie fiind ranita si locul lor fiind luat de catre bucatari, artileristi si chiar de catre fanfara cu provizii si munitie pe terminate spunand ca mai au munitie decat pentru o ultima batalie.
Ieri cei din Azov au declarat ca au reusit sa sparga incercuirea rusilor asupra brigazii 36 si i-au luat sub aripa lor sa continue lupta in Mariopol. Pe cei care au dorit asta si nu au fugit sau predat rusilor
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/u2x797/message_from_the_commanders_of_azov_and_the_36th/
Cum am mai spus pe-aici, e usor de cerut tehnica grea, mai ales blindate sau artilerie, dar cine le foloseste, in ce formula si dupa cat timp?
Un artilerist sau tanchist cat de cat capabil nu se formeaza in doua saptamani si atunci se pune intrebarea cat personal specializat mai are disponibil Ucraina pentru a folosi tehnica noua. De asemenea, tehnica trimisa trebuie sa fie compatibila cu ce au deja Ucrainenii, adica material de factura ruso-sovietica, ca ma-ndoiesc ca pui echipajul de pe T64 pe Leopard sau de pe BMP1 pe Marder si o ia spre campul de lupta ca si cum s-ar fi nascut in vehiculul respectiv. Idem la artilerie. Mai ales ca orice vehicule ai trimite, trebuie si o gramada de piese de schimb si munitie, cu atat mai mult daca sunt de tipuri inexistente in teatrul respectiv. Si de unde personal calificat pentru mentenana si reparatii ? (Aici imi amintesc magaria Germaniei, care in 2014, cand taia Mardere intr-o veselie, a refuzat cererea Ucrainei de a-i da ei vreo 300.)
In opinia mea strict personala, Ucrainenii ar face o greseala sa caute simetria in acest razboi la nivel cantitativ, tehnologic sau tactic, in domeniile in care adversarul are potential net superior (blindate, artilerie, aviatie). Ca sa castige razboiul, mult mai eficace e sa obtina o asimetrie favorabila in domenii cheie, care sa anuleze avantajele Rusilor, atat material (ATGM vs Tank / Manpads vs Avion) cat mai ales tactic (super-mobilitate in teren deschis, evitarea combatului frontal, hartuirea flancurilor, raiduri de noapte, valorificarea la maxim a terenului dificil si zonelor urbane).
Ca le place sau nu, potentialul superior al Ucrainenilor, atat cantitativ cat si calitativ, se situeaza la infanteria usoara, nu la blindate sau artilerie. Mijloacele de observatie si armele puse la dispozitie de Vest permit valorificarea la maxim a acestui potential si creerea unei asimetrii pe care Rusii nu au capacitatea sa o contracareze (cu mijloace conventionale). De aici rezulta strategia generala pe care ar trebui sa o utilizeze Ucrainenii : atragerea/fixarea inamicului in zone urbane sau teren dificil unde sa-l sufoce cu infanterie usoara, combinata cu creerea de grupuri tactice motorizate sau usor blindate autonome, cu mare putere de foc, care sa hartuiasca in permanenta unitatile rusesti in camp deschis, fara a oferi insa o « priza ». Tot ce e greu (blindate, artilerie) ar trebui pastrat in spate, relativ dispersat si bine camuflat pentru protectie contra artileriei si aviatiei, dar in masura sa se concentreze rapid pentru a valorifica un succes obtinut sau vreo slabiciune a adversarului. Toate astea ar provoca in timp uzura, demoralizarea si pierderi prea mari ca sa poata fi sustinute.
Pe de alta parte, Rusii nu par sa fi inteles nici acum ce-i aia suprematie aeriana si la ce foloseste. Vedeam ieri niste Gvozdika Ucrainene pe un camp care, judecand dupa tuburile goale de la sol, se distrasera ceva vreme bubuind pozitiile rusesti. Ma despaseste cum de nu se gasisera niste Mi, Ka sau Su sa le intrebe de sanatate, mai ales ca terenul era descoperit, iar echipajele pareau decontractate si nu dadeau semne c-ar vrea sa schimbe pozitia.
Gvozdika alea, avand raza destul de scurta, putea fi luate in primul rand in primire de focul de contrabaterie, niste MLRS sau altceva, cu conditia sa le detecteze.
E și multă regie din partea Ukr. Fac montaje peste montaje dar pentru cine ii învață, jos pălăria.
Eu am scris de multe ori că unii ucrainieni sunt totuși urmașii cazacilor (nu zelensky) si nu au toate țiglele pe casă dar trebuie să reținem că nici rușii nu luptă chiar cu 2 mâini. Ceva e așa…cam da-mi-o mie nati-o ție.
Corect. Da-s si ele venite de undeva, au facut un mars de apropiere, or mai avea si vehicule de suport prin preajma… Ce vream sa subliniez e ca blindate relativ mari se plimba in camp deschis, ziua-n amiaza mare si nu le ia la intrebari vreun avion, elicopter, ceva. La detectat la fel, hai, ca nu le-au vazut cand au venit (cu toate ca era camp), da’ dupa ce-au tras in ei juma’ de zi?!
@Andreas. Mă bag și eu ca musca-n lapte în chestii de militărie … Nu puteam să înțeleg cum e posibil ca armata ucraineană, net inferioară cantitativ ca resursă umană specializată în punctele de front activ, net inferioară ca dotare, mai ales cu armament greu, poate avea victorii incredibile doar pe baza infanteriei, chiar și dotată cu Javelin, NLAW și Stinger. Și am găsit câteva comentarii foarte pertinente pe https://www.thedrive.com/the-war-zone (nu-mi amintesc exact ce articol și ce comentarii).
Acolo se documenta că o parte din filmulețele date de propaganda ucraineană care sugerau folosirea de Javelin în realitate arătau lovituri de RPG-7 (jos pălăria pentru curajul infanteriștilor), iar multe altele erau de fapt obuze de artilerie ghidate. Se analiza viteza și diametrul de propagare a exploziei și se concluziona că erau explozii de echivalent 22 pounds (10 kg) TNT, fix cât are un obuz de 152 mm ghidat Kvitnyk (produs ucrainean din 2016) sau Krasnopol (predecesorul din epoca sovietică) sau obuze / lovituri de mortier de 120 mm. Nici una din exploziile analizate nu erau obuze neghidate de 152 mm (explozia arăta cantitate de exploziv mai mică).
Problema care se punea era că aceste proiectile ghidate laser necesitau luminare laser dinspre direcția bateriei de la mai puțin de 1 km (de la un infanterist bine camuflat sau de la o dronă, în general alta care făcea filmarea) și fără mascare de fum. Și dubiul era la loviturile ulterioare primelor explozii care invariabil executate la primul și ultimul blindat, blocau coloana rusească. Se explica faptul că obuzele care distrugeau mijlocul coloanei veneau la un interval mai mare de timp de la primele lovituri (timp probabil necesar achiziției coordonatelor GPS ale țintelor), dar apoi cu succesiune rapidă la 20 secunde, exact rata de foc a unei singuri guri de foc. Respectivii comentatori (americani, probabil cu expertiză militară) concluzionau că aceste lovituri de distrugere a coloanei erau cu proiectile cu ghidaj GPS nu laser. Și comentariile lor erau că Ucraina nu avea capacitatea de producție a asemenea ghidaje și mai ales codurile semnalelor sateliților pentru localizare tridimensională în timp real, care nu pot fi decât în proprietatea lui Uncle Sam.
Din ce citeam, aceste proiectile ghidate de artilerie, lansate dintr-un tun de 152 mm fix sau pe obuzier obișnuit de la distanțe și de 25 km, au reprezentat principala armă de distrugere a ucrainenilor și miracolul victoriilor acestora.
Acum ajungem la subiectul articolului – evident se vede că Zelenski e disperat după armament greu. Să zicem că primește. Dar ce va face el cu obuziere de 155 mm vestice ? De unde va lua sute de tone de armament de calibru NATO pentru tancuri de 120 mm sau pentru APC-uri cu tun de 30 mm vest ? De unde primește din Vest Katiușe de 122 mm ? Hi-hi … era să zic de la Românica … are grijă Dâncu să le dea ce au nevoie … peste vreo trei ani …
Disperarea după armament *greu*, de fapt după tehnică blindată mobilă, e vizibilă în desfășurarea luptelor de până acum – exceptând despresurarea Mykolaivului care a fost în câmp deschis, în rest toate victoriile ucrainene au fost în zone intravilane sau împădurite, facile pentru camuflarea și deplasarea gurilor de foc neblindate și a infanteriei cu rachete AT și AA. Exemplific cu postarea rușilor de motivare a atacului asupra unui hipermarket de lângă Kiev – apar niște soldați ucraineni care gonesc civilii din parcare, mai apare un 4×4 cu militari cu binocluri și antene, vine în viteză un camion lansator GRAD, oprește, în 10 secunde un ucrainean cu rucsac cu antene intră în camion (dădea coordonate de tragere probabil), se lansează toată salva de rachete, camionul o ia la goană, apoi dispar în viteză de acolo toți militarii.
Ce înseamnă asta ? Tactică de mobilitate permanentă dar pe zone mici cu posibilitate de camuflare. Pentru o contraofensivă trebuie mobilitate pe zone mai mari. Pentru o defensivă nu ar mai fi nevoie de nimic – rușii aproape că nu au depășit linia frontului din 2014 din Donbas deși evident au vrut, dar nu au putut trece de tranșeele în care stau ucrainenii de 8 ani
Concluzie : Zelenski nu vrea tancuri pentru actuala formă de război, el vrea să-i bată pe ruși ..
N-avem și noi vreun candidat la președenție cu jumate’ din testosteronu’ ăstuia ? Eu, exceptând-o pe Maia Sandu, nu văd pe nimeni. Nu de alta, da eu nu-l cred pe Iohannis capabil să arate că ar avea ceva în pantaloni, deși ar fi nevoie în multe chestii, nu neapărat legate de ruși – tăiatul ajutoarelor sociale, tăiatul pensiilor speciale, înghețarea salariilor bugetarilor, reducerea aparatului de stat, distribuția banilor de Anghel Saligny și de investiții locale către programele din fonduri UE, sistem negociabil de stabilire a redevențelor de gaz în funcție de piață, revigorarea măsurilor anti-corupție … Cum ar arăta România peste 5 ani dacă ar avea politrucii noștri curaj să facă aș ceva ?
In ajutorul american este listat ca primes 18 tunuri de 155mm (nu se zice de care) si 40000 proietile de 155.
Au mai primit de la cehi RM-70 si munitie de 122mm, iar Slovacii le dau 18 Dana autopropulsate de 152mm.
Plus mai au destule MSTA capturate de la rusi.
Mai primesc T-72 de la polonezi si cehi.
Deci am hotar toți ,mai mult sau puțin, munițiunea e mai importanta ca lăsătorul. Înțelegeți ca voi vorbite de fapt de minuție nu de lăsător?
https://www.defensenews.com/pentagon/2022/04/13/us-unveils-800-million-in-weapons-and-equipment-plus-training-for-ukraine/
200 M113, 18 + muniție, drone kamikaze etc
Informații care circula pe net despre crucișătorul Moskva
1. s-a scufundat azi dimineata
2. a fost lovit undeva la 30 mile de insula Șerpilor, la 160 km de Odesa
3. un Bayraktar ar fi distrus radarul S-ului 300 dupa au dat cu rachete AN… avea 64(!!) rachete S-300, cică putea sa atace 6 ținte simultan, si inca 40 rachete OSA
„Lithuanian Minister of National Defense stated that the cruiser Moskva had sunked”.
https://twitter.com/samtkachuk/status/1514554555576455169
https://www.facebook.com/arvydas.anusauskas/posts/4800110346764569
„Un semnal SOS a fost dat de crucișătorul rusesc „Moscova” la 1:05;
1:14 vasul de
croazierălupta era întins pe o parte și jumătate de oră mai târziu s-a întrerupt curentul La ora 2 noaptea, o navă turcească a evacuat 54 de marinari de pe vasul decroazierălupta și în jurul orei 3 la miezul nopții Turcia și România au raportat că nava s-a scufundat complet. În știrile rusești, această navă încă navighează și totul este în regulă cu ea. Pierderile de personal rusesc asociate nu sunt încă cunoscute, deși pe navă se aflau 485 de persoane. echipajul (66 dintre ei soldați).”What, what…whaaat?
Eu incep sa cred ca tipu’ asta…chiar stiu el ceva…
Se pare ca in final, nu prea i-a folosit prea mult ca pe hartie putea ataca 6 tinte simultan si era plin ciucure de rachete….
e o tema recurenta si prin siria s-au facut de ras cu sistemele lor sam.
distras radarul , nu distrus
Da, ai dreptate.
Dacă mai există nepricepuți ca mine sa știți că Moskva era mai mare si ca Ticonderoga ?, (12 490 t vs. 9 800 t)… si a costat ~1 mlrd $
Oh, no! Traktor down!
https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1514542433664905216
blue-yellow one. It was suspected of being scheduled for upgrade to IFV, AAD or missile carrier 🙂
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c5/Armoured_tractor_in_Karlovac_Museum.jpg/1200px-Armoured_tractor_in_Karlovac_Museum.jpg
E ceva evolutie de la…
https://www.rumaniamilitary.ro/tancul-romanesc-tr-2013
Daca ai nostri se sfiesc sa declare public ca sprijina militar Ucraina, ar putea macar sa le trimita tractoare. Si donate de altii, nu de noi neaparat. Eventual sa treaca toate frumos pe langa ambasada Rusiei in drum. „Ce ai bre ca nu trimitem ajutor militar, e pentru recolta, aia de care depind toti arabetii prieteni cu Rusia.”
Ma tem ca nu asta este motivul pentru care Ucraina cere si a cerut artilerie grea.
Motivul pentru care nu mai vedem recent atacuri din partea ucrainenilor cu drona turceasca Bayraktar este pentru ca Turcia nu le a mai furnizat rachetele ‘MAM’ucrainenilor.
http://www.forbes.com/sites/davidhambling/2022/04/06/new-us-weapons-could-re-arm-ukraines-bayraktar-drones/?sh=7d0df6a73c4a
In momentul de fata Ucraina foloseste Bayraktar mai mult pentru surveillance.
SUA a gasit deja solutia si le va furniza rachete compatibile pt Bayraktar: ATKWS parca se numesc rachetele ghidate.
Inca ceva referitor la Bayraktar : rusii insinueaza ca au doborat 37 de drone Bayraktar ucrainene din 36.
Adica Ucraina are sau a avut un numar total de 36 de drone insa rusii zic ca au dobarat 37…adica mai mult de 100%…
Rusii se ‘lauda’ ca au capturat o masina sanitara punand poze pe twiteer.
Pana in prezent avem confirmate 5 drone Bayraktar doborate, confirmari cu poze.
Eu zic sa fim circumspecti la tot ce declara rusii.
Ia luati de aici palitura adicatoare de moarte primita in pântece de Moscova.
https://twitter.com/AS7404542949/status/1514573757792362504?t=sRGfODSdgQfSgk07iH0-8Q&s=19
pagina nu exista?
https://twitter.com/kiranjoshi235/status/1514481957962657794?t=WQpkNoMPGu-jh-79UcGgPg&s=19
Intradevar nu o mai vad nici eu. Arata o explozie masiva a navei. In nici un caz ceva minor.
Cirxula chestia de mai sus acuma.
Gata! S-A SCUFUNDAT ! Stire de pe Twiterul MAN Rus prin TAS ul lor official! S-a dus la fund in timp ce incercau sa o aduca la Sevastopol.
Asteptam al trilea Moskov in Marea Neagra cu interes. CRUCE 1940 Moscow Unu, 2022 Moslow Dpi, bâldabâc!
jane , era la fund inainte sa ajunga remorcherle , nu mai muscati ce va vinde tass
Da asa este, era, insa acum au confirmat rusii, nu suntem chiar batuti in cap.
Nu uitati si de „turismul ” masiv intre Polonia si USA. Boeing urile alea care tot fac naveta nu cara saci de cartofi. Se intorc cu marfa gata antrenata in „lethal weapons ” si care stie sa sara sotronul plus sa traga dupa colt.
Parerea mea este ca Unchiul Sam depune tot efortul si este foarte discret. Ca nemtii o freaca iara se vede pe fata.
Salut cu bucurie lovirea fierataniei urita ca dracu cu lansatoarele alea dispuse pe capre laterale.
https://twitter.com/kiranjoshi235/status/1514481957962657794?t=WQpkNoMPGu-jh-79UcGgPg&s=19
Intradevar nu o mai vad nici eu. Arata o explozie masiva a navei. In nici un caz ceva minor.
Cirxula chestia de mai sus acuma.
Filmul dinainte cica ar fi un test din 2013 a rachetelor norvegiene NSM
Acum ca Moskva a cazut in fund, cred ca e cazul ca Romania sa-si accelereze constructia de distrugatoare….se poate! Ursul rusesc arata a fi piele si oase…o sperietoare de filmulete. Daca nava amiral e oale si ulcele, de ce am crede ca submarinele lor sunt mai de Doamne-ajuta? Ca au invelisul din titan si acoperite cu cauciuc? Incet-incet armata rusa si-a aratat adevarata imagine: salbaticie in fata civililor si carton in fata unei rezistente pregatite sa lupte …carne de tun de la planificare pana la implementare. Acum se poate spune ca Putin e asemenea mentorului sau Stalin si astept cu nerabdare ziua cand Putin va avea un „accident”
momentan au accidente cei din jurul lui….
Filmuletul „verde” cu „Moskva arzand” e de fapt din 2019, nava sub pavilion tanzanian, tot in M. Neagra:
https://twitter.com/BakhteevRuslan/status/1514441106548834310
https://www.youtube.com/watch?v=OvagqQePyp4
Așteptăm Ofensiv Ucrainiana?
Serios??? Vorbim de o ofensiva? A ucrainienilor?
Ukrii tipa dupa utilaje grele ca nu prea mai au. Ivanii le-au cam pocnit in primele zile, zic eu, iar ce au ukrii in garaje, plus alea capturate de fortele speciale de tractoristi, valoreaza exact cat alea pe care le-au capacit ei. Sau mai putin chiar. La artilerie nu stiu cum stau, inca misca, dar mobila nu prea multa. Achizitie si supraveghere sporadice, na, si spatiul aerian e a naibii de disputat, radare de orice fel putin rau, ca, totusi, le-au facut ivanii gauri serioase. Tipa dupa utilaje sa le aiba in doua trei luni, operationale, zic eu, mai e de tras, ideea e ca stiu foarte bine ca se lungeste paruiala. Si devine nasoala, mi-e ca prima luna a fost un fel de parfum, devine sangeros rau. Ce e de bine, nu vad ivanii sa isi schimbe major paradigma, nici nu pot, jde mii de generali arestati si acuzatii ca au furat miliarde alocate exclusiv operatiunii lui peste nu fac decat sa confirme putregaiul vodcarilor, iar putregaiul se intinde pana la nivel de soldat inclusiv. Practic, o gasca de interlopi, inarmati bine, s-au trezit sa navaleasca peste o structura militara absolut profesionista, desi inferioara. Si acuma, cu dintii in punga, se chinuie sa ii traga un cap in gura adversarului – ca de muscat, mai greu. Propagandistic, ukrii iara i-au facut la mare arta, nu oricum. Ivanii au nevoie urgent de ceva, sa prezinte ciolovecilor din imperiu. Probabil vor face ceva si mai tampit decat pana acuma. Ochii pe Donbas, dar grija la minge, nu la fenta. Mariupol e prea tentant.
S-a tot făcut bășcălie de turci și de armata lor p’aici, ani de zile.
Și când te uiți ce industrie militară au, rămâi șocat.
Sincer, la cum arată armata rusă în momentul de față, turcii îi bat urât de tot. Rusia (cu excepția arsenalului nuclear) nu mai sperie pe nimeni.
Părerea mea:
Americanii vor întreține războiul pe termen lung, pentru că după ce vor epuiza Rusia, se vor putea concentra pe_chinezi
Probabil că Ucraina va sfârșii țară neutră, dar rușii vor suferii teribil.
Finlanda și Suedia vor intra în NATO
Ungaria o să plătească pentru “nealiniere”, probabil economic.
Economic românească o să crească în următorii ani, pentru că reprezentăm interesele americane în zonă.
Macron câștigă în Franța și PSD/AUR vor pierde în țară, probabil că pe model Ponta/Dragnea…
Fuse si se duse
https://tass.com/russia/1438045
Amin
articol din presa rusa despre „submarinul” Moskva:
„„Cineva prost nu a stins o țigară”. Marinarii care au servit pe crucișătorul Moskva vorbesc despre incendiu….”
comentarii:
„Da, din partea aia au zburat doua „mucuri de țigară” numite Neptun…. Dar într-o țară în care toate autoritățile nu fac altceva decât să mintă, e doar un incendiu)))”
14 aprilie 2022 la 22:26:
„Bayraktar a fumat?”
RĂSPUNS
14 aprilie 2022 la 22:32:
„Neptun”
https://www.e1.ru/text/world/2022/04/14/71257916/
https://youtu.be/lI7T650RTT8