În ultimii ani, pe site-ul acesta s-au tot scris articole în care s-au prezentat soluţii pentru a obţine banii necesari modernizării armatei.
Sigur, când scrii articole de acest gen sau, mai mult, întocmeşti memorii şi le trimiţi celor în drept iar răspunsul este o asurzitoare tăcere, ai tendinţa să-ţi bagi picioarele în tot şi să te apuci de altceva.
Numai că noi suntem perseverenţi, ne place domeniul şi, în plus, cel puţin eu sunt adeptul principiului: “Dacă nu reuşeşti să-ţi învingi adversarul, măcar scoate-l din minţi.”
Aşa că ….. revenim la temă:
Ultimul eveniment care mi-a atras atenţia este recenta aprobare de către guvern a unui proiect de lege prin care vor fi amnistiaţi fiscal un număr de pensionari care au încasat pensii ilegal şi un număr de mame care trebuie să restituie indemnzaţiile de creştere a copilului pentru că, în perioada în care erau în plată, au realizat şi alte venituri.
În cazul pensionarilor este vorba de 31.118 persoane care au primit pensii necuvenite, din care 9.593 au comis ilegalităţi (acte / declaraţii false etc), restul primind banii respectivi datorită unor funcţionari idioţi care au interpretat greşit legislaţia sau au calculat greşit sumele cuvenite. În cazul pensionarilor este vorba de un prejudiciu total de 65 milioane lei.
În cazul mamelor este vorba despre 12.460 persoane care, între 01.ianuarie-30 iunie 2014 au încasat venituri suplimentare, în afară de indemnizaţii, prejudiciul total fiind de 15 milioane lei.
Nu discut acum despre populismul măsurii de amnistiere şi nici despre prevederile întortocheate ale legislaţiei privind indemnizaţia de creştere a copilului.
Îmi dau seama că Baba Frosa de la Adâncaţii de Sus nu ştie cum se calculează pensia şi nu trebuie să plătească ea pentru prostia facută de un funcţionar idiot, numai că generozitatea electorală a guvernului se exercită pe banii noştri, ai celor care plătim impozite şi n-avem nicio vină că se întâmplă lucrurile astea.
Soluţia corectă este ca persoanele care au săvârşit fapte penale să răspundă pentru ele, sumele aferente să fie recuperate, cu tot cu dobândă, iar pentru sumele pierdute datorită unor funcţionari idioti acestora să le fie imputate sumele până la recuperarea totală, plus dobânzile aferente. În paralel, n-au decât să primească şi alte sancţiuni prevăzute de lege, mergând până la desfacerea contractului de muncă.
După ce că încasează salarii ca să doarmă cu capul pe birou, să joace Solitaire sau să urmărească, de la birou, site-uri porno, mai dau şi găuri la buget.
Suma totală de recuperat, de cca 18 milioane de Euro, este aproape cât banii necesari pentru cumpărarea bateriilor pentru Delfin.
Gândindu-mă la cât se va coimăni fiscul să recupereze aceşti bani mi-a revenit în minte o declaraţie a Codruţei Kovesi care spunea că anul trecut statul român trebuia să recupereze 300 milioane Euro în urma unor sentinţe definitive, din dosare instrumentate doar de DNA, şi că fiscul nu a reuşit să recupereze decât 5% din această sumă !!!!!!
La o asemenea rată catastrofală de recuperare ne întrebăm unde se termină prostia şi nepotismul şi unde începe trădarea şi subminarea economiei.
Pentru a rezolva o astfel de problemă nu trebuie să inventăm apa caldă ci doar să ne uităm ce au făcut alţii.
Disperaţi de încasările reduse şi de explozia evaziunii fiscale, bulgarii au concesiontat serviciile vamale unor firme private, britanice cred. Rezultatul a fost că încasarile din taxe vamale au crescut exponenţial iar evaziunea în vamă s-a redus dramatic.
La noi este foarte simplu de rezolvat problema.
Există numeroase cabinete de executori care se pot ocupa de recuperarea sumelor stabilite de instanţe. Sunt independenţi, privaţi, au experienţă, n-au mamă, n-au tată, lucrează la comision şi pot rezolva problema rapid.
O astfel de soluţie ar aduce anual la bugetul ţării undeva între 500-800 milioane Euro, după plata comisioanelor (ăştia chiar şi-ar merita comisioanele). În plus, externalizarea activităţii ar permite reducerea personalului de la fisc unde şi aşa sunt prea multi care freacă duda …… tot pe banii noştri.
Ce s-ar putea cumpăra pentru armată dacă s-ar suplimenta bugetul apărării măcar cu 500 milioane Euro pe an, doar dintr-o bună recuperare a creanţelor, vă las pe voi să vă gândiţi.
Eroul Bulă
PS De altfel RoMilitary a mai propus privatizarea in relatia dintre banul statului si programele finatate de acesta, solutii exista cu duiumul, insusi Fiscul poate fi privatizat, doar ca daca s-ar face asa ceva, spaga ar disparea cu totul din peisajul dambovitean, iar noi romanii ne-am trezi intr-un an-doi mult mai bogati…
In Romania totul , apsulut totul trebuie privatizat . Logic monopolul trebuie evitat.
Trebuie creat un sistem concurential care in timp va garanta performanta , in momentul de fata lipsa trasparentei ne „omoara cu zilelele”
nu se poate aplica un „model” in toate tarile si sa te astepti sa mearga
Zu cine zice asta? Cei care vor sa aibe in Romania doar piatza de desfacere?
Uite ce a facut un stat capitalist monarhist.
„ndustria Aeronautică Română a fost fondată la 1 noiembrie 1925, ca societate pe acțiuni. La început acțiunile au aparținut uzinelor Blériot-Spad și Lorraine-Dietrich, fabricii Astra Arad (care a contribuit cu utilaje și personal de specialitate), precum și statului român (care a contribuit pe lângă terenul pentru construcția uzinelor și amenajarea unui aerodrom, și cu o sumă importantă de bani). În decurs de aproape un deceniu și jumătate, statul român a cumpărat acțiunile deținute de uzinele franceze, astfel că la 1 septembrie 1938 uzinele au devenit în întregime proprietate a statului român , devenind regie autonoma de stat”
Dragule Arsenie,
Dupa parerea mea „Apsulut totul trebuie privatizat” este o mare, mare, mare ABERATIE !
In Romania post decembrista calea spre FURTUL si JAFUL ORGANIZAT, spre DEVALIZAREA NATIONALA s-a facut si prin inventarea „privatizarii” !
Tu chiar crezi ca la capitalisti totul este privatizat (in acceptiunea romaneasca, desigur !), deci implicit totul scapat de sub control ?
NU draguile, deschide ochii !
Daca gasca conducatoare „Obama”, „Putin” sau „oricare altul” de la nivelul lor vrea sa faca ceva „privatul” se supune imediat si se aliniaza. (aici este doar parerea mea, asta ca sa ma apar la o adica!).
Crezi ca CIA, GKB, Mosad as.a. nu vegheaza? Ba da si bravo lor !
Problema la noi este simpla: UNDE-I structura noastar echivalenta ?
Era gata gata sa dam la tzigani adica la fier vechi si caile ferate romane, adica o arma auxiliara.
http://activenews.ro/wp-content/uploads/2014/06/tancuri-la-buzau-armata1.jpg
@AS http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-5859831-retrospectiva-privatizarilor-romania-multe-societati-fost-vandute-dupa-scazut-valoarea-urma-devalizarilor-facute-firmele-capusa-potrivit-unui-top-privatizarilor-cel-mai-mare-succes-fost-vanzarea-bcr.htm
Trebuia sa continue statul sa le tina in brate ? Uite ce a ajuns Oltchim, nu vrea nimeni sa o cumpere. Statul este cel mai prost administrator ! Daca nici asta nu am invatat dupa atatia ani de comunism atunci degeaba s-a facut revolutia.
Privatul inseamna oameni ca mine si ca tine nu vreun grup secret de pe pluto.
Lumea se invarte si noi inca dezbatem conspiratii mondiale contra Romaniei de parca suntem buricul pamantului si vor toti sa ne invadeze..
P.S. Nici macar „poarta europei” nu suntem asa cum ne place sa ne batem cu caramida in piept. Cand turcii au mers spre vest (viena) au mers prin belgrad si fost iugoslavie nu pe la noi…
Visez la ziua cand romanii se vor certa pe care sa faca primul ceva pentru tara asta nu pe prostii din astea conspirationiste. Nu reusim deloc sa ne punem cu picioarele pe pamant. Societatea noastra e ca si clasa noastra politica cu capul in nori.
cata dreptate ai!Suntem vai mama noastra cu conducatori mincinosi si spagari si suntem cheia de bolta!Cand spun austriecii ca suntem un stat ieftin ca ne-au cumparat conducatorii si ne-au luat Petromul,bcr-ul,padurile etc pe nimic stiau ei de ce!
Altii ne cumpara ptr a fi bine ptr poporul lor si noi vindem ca sa ne fie rau!
Si rusii fac jocurile!
Este o grava eroare, afirmatia ta.
Insa trebuie sa intelegi diferenta intre bani ca un scop si bani ca un mijloc pentru atingerea scopului.
Sistem concurential?Asta era la inceputul epocii industrializarii pe la 1700.
Odata cu aparitia corporatiilor si a economiei mondiale nu mai exista sistem concurential.
Ce insemna privatizat? Adica sa schimbi proprietatea de la stat la o persoana sau firma?
Nu este acelasi lucru? Proprietarul este proprietar.
Insa ce este mai important este administrarea afacerii, statul poate angaja un consiliu director care sa gestioneze functionarea firmei si realizarea obiectivelor cerute de patron.
Cazul clasic este Renault, firma de stat cu management privat.
„Logic monopolul trebuie evitat”. Exista domenii care tin de siguranta statului care sunt monopoluri si nu se pot „privatiza”.
Sau ca sa dau un exemplu plastic, statul este ca filarmonica cu un dirijor de orchestra simfonica.
Trebuie sa coordoneze toti instrumentistii, sa stabileasca repertoriul, programul de repetitii.
Daca se privatizeaza toti instrumentistii, atunci poate unii gasesc alte contracte mai avantajoase si i-si vad doar propriul interes sau pot conditiona participarea prin obtinerea de diferite avantaje materiale.In cazul asta incet incet activitatea filarmonicii se duce de rapa.
In momentul de fata in Romania nu exista o clasa de mijloc, adica suficienti patroni si intreprinzatori ca numar si capital de investit pentru a asigura o privatizare a unor firme din patrimoniul statului pentru a merge in directia in care doresti.
Iar in momentul in care privatizezi cu firme din afara, n-ai garantia unei continuari a afacerii, doar oportunitatea de a obtine profit cu orice pret.Nokia suna cunoscut?
ungurii…
http://www.defensenews.com/article/20140821/DEFREG01/308210039
Bravo lor!
Ma deprima rau de tot. In ultima vreme vad numai semnale de alarma atat cu Ucraina cat si cu minoritatea maghiara de la noi si tot ce vad pe net e prostia aia cu galeata cu gheata si ce prostii mai face ponta…
Sunt la un pas sa ma ma dau cu capul de pereti si daca incerci sa ii tragi de maneca pe cei din jur degeaba parca sunt batuti in cap
daca se elimina MAFIA si CORUPTIA se gasesc si banii pentru armata:
– relansarea industriei constructoare de armament ar aduce si tehnica militara si bani pentru armata.
INDUSTRIA ARMAMENTUUI ARE NEVOIE DE UN PROIECT PE TERMEN LUNG (15-20 ANI) PE CARE SA-L SEMNEZE TOATE PARTIDELE POLITICE DIN ROMANIA, CA UN ANGAJAMENT!
SI APOI SA puna mana la treaba cu totii!
e mai complicat decat pare;
statu` ruman s`a imprumutat anu` asta cu vreo 6 mld de ieuro si anu` nu s`a terminat;
imprumutu` este pt. salarii la bugetari si pensii;
fara investitii nu ai de unde scoate bani;
mare parte din proiectele cu bani de UE sunt cu cofinantare – trebuie sa dea si guvernu` o parte din bani, daca a taiat investitiile inseamna ca nu mai vin nici bani de la UE;
bani pt. armata nu sunt desi sunt vitali,
vor dispare si ultimele fabrici de tehnica militara ce mai incurca socotelile conducatorilor politici axati pe comisioane incasate prin paradisuri fiscale;
apoi vom cumpara numai tehnica second ca`i mai buna decat aceea noua pt. simplu` motiv ca unii experti militari zic ca tehnica second are botezu` focului;
toate ni s`au intamplat pt. ca n`am stiut sa ne punam intrebari la alegeri, respectiv daca manipularea facuta de stafurile candidatilor este adevarata sau este vorba de simple minciuni., uitand ca ceusescu a picat pt. simplu` motiv ca populatia nu mai credea in minciuni la televizor;
ceausescu a murit degeaba, populatia deabia asteapta in fiecare zi noi minciuni la televiziunile mogulilor infractori.
ceausescu a picat ca l-au tradat oamenii de langa el!Stanculescu,Guse,Iulian Vlad
etc
Pentru cei care se considera in siguranta si spun ca nu este nevoie de investitii in armata:
http://www.mondonews.ro/alerta-de-ultima-ora-oamenii-lui-putin-revendica-teritorii-din-romania-vizata-e-zona-moldovei/
Mda… sursa deschide.md. Iar „Patriotii Moldovei” – aia’s un fel de organizatie paralela cu lumea reala iar cand s-or stopa finantarile de la Moscova se vor dezumfla ca basina-calului 🙂
uite aici miscare!
Uriașul tricolor cusut la Chișinău a fost întins la hramul mănăstirii de la Izvorul Mureşului
http://www.infoprut.ro/2014/uriasul-tricolor-cusut-la-chișinau-a-fost-intins-la-hramul-manastirii-de-la-izvoru-muresului.html
În stradă, la marșurile unioniste de la Chișinău și București am ieșit 10.000 de unioniști.
Suntem oare la fel de mulți care să donăm un euro pentru o panglică tricoloră?
http://actiunea2012.ro/lunile-tricolorului/doneaza-tricolor
Fotografie: În stradă, la marșurile unioniste de la Chișinău și București am ieșit 10.000 de unioniști. Suntem oare la fel de mulți care să donăm un euro pentru o panglică tricoloră? http://actiunea2012.ro/lunile-tricolorului/doneaza-tricolor
stai să vezi câți vom fi pe 14 septembrie la Chișinau și pe 12 octombrie la București ..
Patriotii Moldovei este o organizatie foarte periculoasa.
Seful lor se pare ca este un rus, fost KGB, si pregateste tineri sub masca sportului , artelor martiale conduse de un ajunct Pascaru . Daca intrati pe saitul acestuia o sa vedeti o propaganda feroce antiromanesca.
Se pare ca totusi serviciile moldovene isi fac treaba si ii tine sub urmarire.
http://vox.publika.md/politica/el-nu-se-declara-romanel-este-roman-si-515851.html
Bre Manca-v-as,
Voi sunteti oameni seriosi 🙂 🙂 🙂 !?!
Voi vreti sa echipati Armata cu banii storsi de la cateva mii de pensionari si mame alaptatoare infractoare!?!????
Muahahahahahahaaaaaaaaaa 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
Matale crezi ca numai de populalism a facut Poanta masura asta?
Stiu si ei ca n-ai ce dracu sa mai recuperezi.
Pensionarii aia si-au mancat pensiile care si-asa nu le ajung.
Mamelele la fel.
De unde sa le mai iei banii? Sa te apuci sa ai dai afara din case? Le tai din pensiile care si asa nu le ajung sa traiasca?
Pt asta cred ca numai procesele State versus 31.118 pensionari basinosi plus 12.460 infractoare alaptatoare cu recursuri la recursuri si prelungiri ar costa statul mai mult de 18 milioane de euroi 🙂
Am asa o vaga impresie ca lumea traieste la limita saraciei si orice presiune mai pui pe pensionari si alaptatoare iese nasol. Nu mai ai ce sa le iei, ca n-au bani.
Cativa mai slabi de inger s-au si sinucis.
Unul si-a pus streagul de gat impreuna cu baba lui si s-au dus amandoi intr-o lume mai buna…
Sper ca nu esti din aia care se bucura ca „foarte bine, asta meritau”.
Ai condamni pe aia care au luat spagi sa falsifice dosare si mai faci ordine cu functionarii, dar la 40 si ceva de mii le iei caii de la bicicleta.
Poanta nu e chiar atat de prost incat sa nu realizeze asta si de aici „amnistia”.
Daca tot nu mai recupereaza macar sa-si fa’caca’pital electoral. Fair enough.
Legat de celelalte datorii, aia de la stat daca nu iau o spaga nu se deranjeaza.
Intervin si interese politice, mafia, diverse piedici care scutesc anumite persoane firme sa fie executate silit, amana indefinit.
Legat de vami: banii aia se duc in sus. In sus la sefi si de aici mai sus la partide. Si oamenii din partide sunt in guvern si fuck legi in parlament. Deci sefii si partidele n-or sa-si taie niciodata de bunavoie o sursa practic inepuizabila de venit.
Bre, banii sunt aia care sunt in buget.
Nu mamelele alaptatoare cu sfarcurile smotocite sunt principalul infractor in tara aia si nu din cauza asta nu se echipeaza Armata.
In primul si in primul rand nu se echipeaza pt ca nu exista interes pt asta.
Dupa aia din PIB/bujet banii se impart procentual in diverse.
Daca se mai iau 0.5-1% de la studii de fezabilitate, de la prefecturi care-i sparg pe panselute, borduri si palmieri, de la zecile de mii de clauze aditionale la contractele cu statul, atunci ajung bani si pt inzestrare.
Ca nu-s bani, asta-i poveste. Bani sunt aia care este, depinde cum ai imparti.
Dar asta doare, pt ca aia care fura supt forma asta isi taie de la gura lor saraca ca sa dea pt armata.
Si care nebun in deplinatatea facultatilor mintale ar face asta 🙂
Eh, cand o exista interesul, or sa-si mai rupa 0.5-1% de la gura copiilor lor in ferarri si bentley si or ruta banii aia pt inzestrare.
Asa ca Eroule lasa dreacu pensionarii care-si tarasc basinile de la dispensar la votare sau mamele care muncesc cinstit cu sfarcurile zi si noapte, ca nu de acolo lipseste grosul banilor. Astia nu-s nici banii de seminte.
Grosul banilor e in alta parte.
Corect GSG9,
Mamele, cate mai sunt, lucreaza si ele la inzestrarea viitoare a armatei cu… resursa umana. Ori la cum arata numarul de nasteri/ cap de locuitor, cred ca vom avea nevoie de o armata de drone autonome peste 15-20 de ani. 🙁
@M.Z
nu-i bai, o sa fie „pilotate” de noii „romani” 🙂
Ce dracu’ ai inteles tu din articol? Pentru banii primiti ilegal din cauza unor functionari tampiti, FUNCTIONARILOR TAMPITI respectivi trebuie sa li se impute banii.
Scrie asa in articol sau nu?
Ceilalti care au completat declaratii false sau au venit cu documente falsificate sau au mituit functionari, sa fie sanatosi. Recuperate sumele si de la ei si de la functionari.
Nu e doar electorala ci umanista !? Sa fim seriosi, pe motiv de pensionari spanzurati se incearca sa-i faca scapati pe functionarii idioti care au comis gaura.
Nu tata, banii inapoi ca nu-s banii lui Ponta !
Eroule, tu esti cu capu’ 🙂
Noi stim asta de cand cu monitoarele 🙂
Matale nu traiesti in lumea reala.
In lumea reala nu mai da nimeni inapoi nimic bre.
Si functionarii tampiti de unde vrei sa dea bre cele 18 meleoane 🙂
Si functionarii aia tampiti ai cui sunt, nu sunt angajatii statului?
Si tampitii care trebuiau sa-i verifice nu erau tot angajatii statului?
Poanta nu din motive umaniste a lasat-o flasca…
In mod sigur s-au intalnit si sfatuit cu cativa de la Mirajul si Misterul Banilor Statului. Si dupa discutie au realizat ca mai bine o lasa balta.
Banii nu-i scoti de la 100 de functionari cretini sau corupti. Nici de la 50 de medici spagari. Toti or sa-si treaca averile pe numele copiilor, daca n-au facut-o deja. Si atunci cheltui banii pe procese degeaba.
Si atunci pontalacul a decis ca daca tot nu scoate banii macar sa scoata capital electoral.
Pensionarii spanzurati dadeau prost la imagine 🙂
De umanism i se rupe si aluia asa cum ti se rupe si lu matale 🙂
„Banii nu-i scoti de la 100 de functionari cretini sau corupti. Nici de la 50 de medici spagari. Toti or sa-si treaca averile pe numele copiilor, daca n-au facut-o deja. Si atunci cheltui banii pe procese degeaba”
Aici gresesti. S-ar putea sa cazi pe spate de ce averi au multi dintre ei. In plus, datorita lui Tanti Macovei, avem legislatie privind confiscarea extinsa asa ca degeaba au trecut ei casele pe numele copiilor.
Te-ai blocat pe aspectul cu baba spanzurata si ai pierdut din vedere esentialul: privatizarea serviciilor de colectare a banilor la buget.
Cum fiscul nu misca nimic pentru ca ministrul e politic, toata treaba asta trebuie externalizata catre cabinete de executori sau alte forme specializate. Astia lucreaza pe comision, li se rupe de alegeri, imagine electorala si alte rahaturi. Ai sa vezi atunci incasari la buget
Matale ai pierdut din vedere esentialul 🙂
Aia de la putere nu au interesul sa faca privatizarea serviciilor de colectare a banilor la buget. Si privatizarea vamilor. Si alte privatizari.
De ce? Pt ca pierd controlul asupra fluxului de bani si controlul politic, numirile in functii,etc.
Si daca pierd controlul sunt mancati, falitzi si viitori puscariasi.
Evident ca nu vor asta. Si cum ei sunt cu painea si cutitul si noi cu ideile si latratul la Luna, ia ghici ciuperca ce se va intampla.
Ai mai auzit ceva de circul cu vamile si arestarile cu elicopterul si mascatii 🙂 ?
Liniste, s-or fi dat sute de condamnari cu suspendare de ochii mUE ca era povestea cu ‘intrarea in Schenghen si coruptia in Vami’, spectacolul s-a terminat, spaga merge mai departe.
Draga gsg9,
Retine cateva aspecte din diferite zone ale lumii:
– trezoreria USA este firma particulara. O fi bine ?
– la chinezi se fac executii publice de demnitari corupti. O fi bine ?
– la romani se elibereaza la 1/3 din pedeapsa. Cu TV-urile de fata. O fi bine?
– la altii serviciile de siguranta nationala (chiar si armata) n-au traba cu putera. La noi NUMAI SEFII (multi, multi) sunt numiti de putere. O fi bine ?
– la japonezi, mult timp dupa tzunami si dupa alte dezastre, Politia nu a primit nici o plangere referitoare la activitatea segmentului social de „hoti de buzunare”- de altfel si ei o masa de votanti. ( O fi bine, o fi rau ?)
– la Bizantinii antici (adica in imperiul Roman de rasarit) scriitorul DRAMBA zice ca angajatii din administratie erau eunuci , adica „barbati” fara coaie ! ( O fi bine, o fi rau ?)
40 miliarde euro nu se incaseaza/an din cauza evaziunii fiscal. acolo sunt banii dusi pe apa sambetei.
http://www.romanialibera.ro/economie/finante-banci/evaziunea-fiscala-a-ajuns-la-20-de-miliarde-de-euro–adica-la-15–din-pib-304068
Deci stati linistiti, ca intr-adevar, in loc sa ia banii de la pensionari si laptarese mai bine luau cei 20 mil eur dati de ponta pentru pistele de biciclisti din bucuresti. Deci banii aia sunt trecuti la capitolul „tara arde si baba se piaptana”, ca parca asta e problema in romania, ca nu avem piste pentru biciclisti.
Bani sunt in tzara asta, doar caconducatorii nostri au „prioritati gresite de cheltuire a fondurilor”.
Amnistia nu e pentru pensionarii care au comis ilegalitati (acte false, mita etc) ci doar pentru cei care au primit pensii mai mari ca urmare a unor greseli comise de functionari. Deci cei 9.593 nu sunt amnistiati.
GSG 9 are dreptate evident. Solutiile propuse de Eroul Bula zici ca sunt inspirate din bancurile cu Bula, fara suparare.
Adica toata clica politica, baga aici la gramada si pe Basescu si pe Ponta, cu gastile aferente si clientela lor, tot felul de „oameni de afaceri” care daca n-ar face afaceri aranjate cu statu (de fapt cu tovarasii politicieni) n-ar exista, jefuiesc anual miliarde din tara asta si zeci (daca nu probabil sute in timpuri bune) pe mandat, ei doar se rotesc intre ei la ciolan.
Deci daca tu vrei sa dotezi armata cu 18 milioane luati de la pensionari si mame care alapteaza si crezi ca „oamenii de bine” (si de sus, cum zicea GSG) nu-si iau partea din spagi si „taxe” neoficiale pe la vama sau mai stiu eu ce, si crezi ca n-au avut astia 20 de milioane sa bage in Delfin in toti anii astia (adica ei vroiau saracii da trebuiau sa dea banii la pensii si bebelusi), apai Dumniezo dragutu cu mila, nici n-o sa se mai doteze in vecii vecilor.
Eu am propus MAPN sa putem dona ptr. programe clare de inzestrare bani. Cei 2%. Mia-u spus ca nu le permite legea nu stiu care….nu inteleg. Decat sa donez la o asociatie ONG care apara maimutele si crocodilii din Africa(evident ex. este tampit) eu prefer sa donez 2% (care oricum merg la buget) ptr. programe de inzestrare. Gresesc cu ceva?
eu as propune sa bage kovesi bani in armata, la cate cazuri au fost de cand este ea acolo, parada si peisaju’ din video ala de la parada din Singapore parea de lumea a 3-a….
https://www.youtube.com/watch?v=7CBJ0IIlktQ
astia sunt aia care spun sa nu dam bani la armata
Da, idiotii astia ne decid viitorul, pentru o galeata si o punga cu faina.
Imi dai voie MC sa iti spun ca atunci cand ne certam pe Patapievici (la un art articol) ca la astia se referea? Atunci nu iti vine sa injur neamul asta romanesc cand ii vezi pe astia? Tu iti dai seama ca defapt ei ne conduc? Prin oamenii pe care-i voteaza? Si da…astia o sa fie primi care nu vor bani ptr. armata ci ptr. alocatia de somaj
@radu
legaturile alora cu trecutu’ + afirmatiile care dupa parerea mea nu lasa loc de interpretare, spun tot despre cine sunt ei.
si daca cineva, sincer, relationeaza babuinii cu romanii, atunci ori e propagandist ori e un babuin albit, parerea mea.
„astia conduc Romania”, nu o conduc, da’ curand o vor face, am senzatia ca cifrele lu’ Soros sunt reale… + demografia, 3 babuini la 1 roman……..
pasivitatea romanilor sau chiar rabdarea sincera, pot fi bune in anumite cazuri dar acestia ignora ca sunt alti factori care pot devia finalitatea asteptata si ca nu sunt doar ei „pe scena”
Poporul acesta e un popor de idioti!De 2000 de ani nu s-a schimbat nimic!Conducatorii care au fost -cu mici exceptii -si-au indesat buzunarele!
Istorie nu e nici estetica nici educativa nici explicativa-e ciclica!
dar noii nu invatam nimic!Armata e condusa de oameni vai mama lor!Si nimic nu se va schimba!
Dom’căprare, mă trîntiși… dacă suntem atît de idioți, și de 2000 de ani nu s-a schimbat nimic, cum dreaq se face că încă mai suntem prin zonă, și deranjăm vecinii??? Lămurește-mă tu, că io nu-mi dau seama…
simplu
suntem multi!Daca ar fi fost ceva de noi budapesta ar fi fost un sat romanesc iar noi am fi avut teritoriile pana la Nistru!Deci am fi fost stapani si acum pe teritoriul fostei Dacii!
Ce popor suporta astfel de conducatori care ne vand ca pe sclavi si nu ne dam seama?
Ce popor este actat de credul si accepta minciunile acestor conducatori vanzatori de neam?Nu un popor de idioti?Daca vrei exemple concrete iti dau multe dar le stii si tu!
Cum poti sa-ti ingropi singur industria si sa privatizezi distributiile de energie electrica si de gaze naturale si de petrol la firme in care statele din care provin sunt actionare majoritare?Ce guvernator de banca nationala accepta sa-si subjuge poporul si sa spuna ca romanii s-au imprumutat 17 miliarde de euro la bancile straine si din acest motiv suntem in criza?Ce guvernator de banca accepta ca statul sa se imprumute la bancile straine si nu la populatia raomana?cum dracu au romanii incredere in Mugur Isarescu si in birerica nationala care fura si nu face mare lucru?Cum dracu au romanii incredere in armata nationala cand e vai mama ei?CUm dracu in plina sedinta un general din armata romana injura cu glas de tare in fata unor strinii un colonel care a spus adevarul?
cum?
sunt atatea de spus si ma crucesc in cine are incredere acest popor !Sunt doar cateva exemple simple!Si apropo…..pe cine dracu incurcam noi aici?
Sincer, mie toate astea îmi sună a troll-uială rusească…poate sunt doar eu care crede așa, dar cine știe??? trăim într-ă țară libreaă, încă, și fiecare poate să spună ce vrea… se deosebire de alții…
lectii de istorie adevarata
Vaida Voievod:
„Unirea noastră cu România veche nu putea să urmărească în niciun caz scopul ca noi, cu cultura noastră vest-europeană, să devenim un morman de mizerie. Noi, politicienii din Ardeal, ne-am urmat şcolile într-o ţară cu 52 milioane de oameni, şi nu într-un stat balcanic”
I.I.C. Brătianu:
„Să dăm drepturi transilvănenilor români? Mi-e teamă că aceasta nu va produce nici un efect în România”
Social-democratul ardelean Teodor Mihali, 1918:
„Să stea românii la ei acasă şi să ne lase în pace; totul este minciună, furt, dispreţ de drepturile altuia… opinia publică este cum vrea Guvernul să fie… La ei, cocota parisiană a învins pe institutorul german. Ardelenii nu au nimic de câştigat cu noi, românii ardeleni; niciodată un ministru ungur nu şi-ar călca cuvântul, cum fac cei din România”.
Traian Vuia, 1922:
“Unirea n-a fost decât o anexare deghizată… Când am văzut în ce mâini incompetente, peştii politici ai Fanarioţilor, este depusă soarta poporului aici, m-am retras…Dacă o nouă comoţiune europeană nu zguduie din temelii România Nouă, de acum 20-30 de ani ne vom trezi balcanizaţi, după ce am avut frumosul vis de a debalcaniza pe fraţii noştri de dincolo de Carpaţi”
Iuliu Maniu, 1938:
“Care este bilanțul a 20 de ani al regimului din Ardeal și Banat? Se poate spune lămurit, un complet dezastru. Ardealul și Banatul au primit înfățișarea de ținuturi sub ocupație. Oamenii străini trimiși de la guvern nu mai sunt primari, ci custozi, numiți în averi inamice. Recrutarea acestor primari se face în București la o bursă a cafenelelor. Luăm exemplul Ținutului Timiș. Din acest ținut Statul încasează pe an aproximativ 5-6 miliarde. Știți cât îi rămân pentru nevoile lui administrative, economice, sanitare etc.? 200 milioane. De mulți ani sunt făcute toate șoselele internaționale maghiare și iugoslave în autostrăzi. Noi n-avem niciuna.”
Regina Maria către politicienii români, 1936:
“Aţi fost mândri să importaţi o prinţesă de neam mare. Este între noi o diferenţă: sunt anglo-saxonă, iar voi sunteţi latini. La voi nimic nu e sfânt, vă bateţi joc de toate. Nu mă pot prinde în luptă cu meşteşugita voastră făţărnicie. M-am hotărât să părăsesc ţara. Totul s-a sfârşit între noi” („Povestea vieții mele. Memorii, editura Adeverul, 1936”
Panait Istrati, 1919:
“Ţăranii din Transilvania nu şi-au dorit niciodată să treacă sub sceptrul administraţiei noastre. Cei care cunosc ambele regiuni ştiu că în Transilvania nu vezi colibele troglodiţilor, zdrenţăroşilor şi bolnavilor de pelagră, care se întâlnesc la tot pasul în România. Toate discursurile politice pe seama Transilvaniei le putem rezuma la fraza care i-a scăpat altădată „marelui” Ion Brătianu:„Vreau Transilvania, dar fără transilvăneni!”
Mărturia mea e a unui brăilean şi un cetăţean al Vechiului Regat, neputând fi suspectată, aşadar, că ar pune în pagină văicărelile românilor ori minoritarilor din provincia decurând alipită”
@Capraru.
Ce inteleg sau cum inteleg anumite aspecte istorice este of course o chestie subiectiva. Stiu si eu ca nu suntem un popor de sfinti, ca avem destule bube in cap doar ca nu inteleg astfel de discursuri precum al tau, in care ni se explica ca suntem damnati, ca nu mai avem nici o sansa, ca totul este pierdut, ca nimeni nu ne iubeste si toti ne vor raul!
Acest tip de abordare poate fi doar opinia ta personala, dar este total gresita si sinucigasa de ma mir ca te mai scoli dimineata din pat si nu-ti zbori creierii direct, si nu sunt deloc ironic!
De bine de rau de cand am pierdut razboiul in 106 Tara asta si Poporul asta, asa cum il descrii tu ca fiind ciurucul Europei, a stat aici, si-a pastrat traditiile, limba, obiceiurile, a rezistat invazilor mongole si la cate altele, iar in timp ce multe alte neamuri s-au dus dracului, romanii au reusit sa supravietuiasca cu creditele lor, limba lor, traditile lor, in fata tuturor.
Pe cand saxonii se omorau si se violau unii pe latii din motive absolut meschine, noi eram mai tot timpul in gura lupului la intersectia tuturor migratorilor. Poate ca daca mongolii intrau peste saxoni astazi discutam altfel.
Apropos Europe de Vest ar trebui sa le multumeasca rusilor si chinezilor pentru distrugerea mongoliilor, altfel nu cred ca mai apucau sa devina prea prosopera…
Romanii au defecte mari, la fel ca orice om normal, dar au o Tara, o Limba si un Dumnezeu care se pare ca ne iubeste foarte mult si una peste alta sunt mai mult decat mandru ca sunt roman iar romanii ca popopr ar trebui sa mearga cu pieptul bombat prin Europa.
Daca ar fi sa pariez as spune ca peste 100 de ani in Carpati se va vorbi tot romaneste si ne vom inchina inimile tot catre Hristos, dar in Europa de Vest s-ar putea sa avem foarte neplacute. Vom vedea cine va supravietui in viitor si cine va merge mai departe…
Ceea ce suutii tu este real, istoric vorbind, doar ca este doar o pagina din imensul voplum al istoriei noastre milwenare, o bucatica rupta din context si prezentata malitios. Poate esti sincer, dar in mod sigur intel;egi foarte putin si trunchiat din istoria acestui pamant binecuvantat de Dumnezeu!
@ Capraru. „Argumentele” tale sunt pur si simplu ciudate, sa nu fiu mai dur, si arata doar ca pricepi mai greu istoria acestei Tari, asta daca o pricepi vreun pic… Si ca sa dau si un exemplu ca intelegi mai greu anumite lucruri simple, la fraza „pe cine incurcam noi aici”…ti-as raspunde ca pe toata lumea, iar Rusia ar fi gata sa ofere probail orice pentru ca Romania sa treaca de partea ei.
Iar cand spun orice, atunci chiar „orice” trebuie sa intelegi, Romania fiind cheia de bolta a intregii reginuii sud-estice a Europei si a intregului Balcani, cel mai important riveran al Marii Negre, „umbra” UE si NATO asupra Caucazului si comertului cu hidraocarburi/energie in UE in viitor…
Chiar, pe cine incurcam noi aici?! 🙂 😉 )))))))))))))))
asculta George
am avut divergente cu tine pe teme istorice!Ceea ce nu pricepi tu este ca rusii si-au pregatit de mult terenul in Romania si daca vrei iti spun doar in particular cum!In scurt timp ai sa vezi ca ce a spus buzu cu declansarea urgiei se va adeveri!Tu nu intelegi un lucru-Rusii au la mama tot UE!Iar iesirile necontrolate ale unora de la conducere nu o sa ramana nepedepsite!Atata timp cand esti inconjurat doar de dusmani nu prea e bine!Iar din istorie care nu e nici estetica,nici educativa si nici explicativa ci doar ciclica- noi romanii i-am tradat pe multi si nu m-ar mira sa tradam si acum!Mi-ar fi placut sa fim o tara neutra si sa sa tragem foloase si de la rusi si de la UE-nu sa ne fure si unii si altii!Doar binele acestui popor ar trebui sa-i calauzeasca pe acesti conducatori si nu foloasele proprii!Tu crezi ca noi reprezentam ceva ptr americani ?Te inseli amarnic!La primul scandal o sa fim abandonati in bratele rusilor!
Ar trebui sa dea de gandit de ce Enel,Lafarge si Mc Donald s parasesc Romania!
Si statele de mult nu mai reprezinta ceva!Cei care conduc lumea din umbra fac jocurile iar noi suntem doar marionete!
Vezi ce se intampla in Ucraina si cu asasinarea consulului si vezi de unde incepe urgia!
@Capraru
Ce nu pricepi tu si cei ce prezinta aceleasi idei ca tine e ca istoria la scara ei mare spune ca orice imperiu, inevitabil, cade la un moment dat. Niciunul nu traieste de-a pururi (putem discuta eventual cazul particular si de exceptie al Chinei, care e ceva deosebit).
Rusia e un imperiu si ii vine randul sa cada acum. Rusia nu e in pozitia sa controleze prea mult ce se intampla cu Romania, Rusia insasi e sub asediu si e la amurgul puterii ei, la fel cum au fost altii inainte, incepand cu asirienii.
Alte imperii si puteri se ridica in jur si ii iau locul, SUA, China, chiar UE si Japonia. E o lege a istoriei si e inevitabila. Rusia mai sta acum la suprafata doar datorita arsenalului nuclear, dar si acolo fereastra incepe sa se inchida pentru ei. SUA dezvolta noi arme, stealth, hipersonice, bazate in spatiu cosmic etc ce vor face ca arsenalul rusesc sa devina tot mai depasit. S atunci va fi „game over”. Deja sunt un pic depasiti, de asta nu intervin foarte direct si brutal in estul Ucrainei.
Germania incearca un joc dublu, incercand cu ajutorul Rusiei sa ia conducerea Europei de la SUA, dar nu au mari sanse, au o marja foarte ingusta de manevra si daca lucrurile ajung intr-un anumit punct vor trece rapid in tabara SUA, n-au cum altfel (si nu sunt nici atat de influenti pe cat ar vrea)
Domnule GMT
ce sa ofere rusia ca Romania sa fie de partea ei , sau dumneata nu vezi ce politicieni avem,
in noiembrie vom vedea
sa te iei de mana cu cenzura comunista!
Ce nu-ti convine stergi!Vii sa servesti lectii de patriotism si nu poti sa lasi niste comentarii care exprima niste pareri ce nu coincid cu a TA!Nu dai dovada decat de lasitate!Esti un demn exponent al acestui popor!Se explica inca o data de ce suntem ultimii din europa!Pentru ca asa sunt oamenii acestui popor!Imi e lehamite!Ne meritam soarta!
@capraru
da’ meri dom’le nu te tine nimeni pe aici
tu iti meriti soarta
eu am o soarta buna!A poporului e proasta!Celmai mare dusman al poporului roman este el insusi!Sa tineti minte ca nu ati reusit sa invatati din acea istorie ciclica-care nu e nici estetica niciexplicativa si nici educativa!
„Ce nu-ti convine stergi!”
Cause we can’t handle the truth.
„Nu dai dovada decat de lasitate!”
Do you spend time with your family?
„Se explica inca o data de ce suntem ultimii din europa!”
You can’t lose something you never had
„Pentru ca asa sunt oamenii acestui popor!Imi e lehamite!
“The world used to be a bigger place.
Jack Sparrow: The world’s still the same. There’s just… less in it”.
„Ne meritam soarta!”
FII CAPITANUL NOSTRU!
Dom’căprare, dacă tu te crezi idiot(pentru că faci parte dintr-un popor de idioți, ca să te citez), și te crezi ultimul om din europa( tot citat din tine), e problema ta… fiecare este ceea ce simte că este… problema ta e că bagi și alți oameni în aceeași oală cu tine,presupunînd că toți suntem la fel.io zic să mergi la psiholog, pen’că bag de seamă că suferi de un complex masiv de inferioritate.probabil ai avut o copilărie traumatizantă.
în altă ordine de idei, multă sănătate, și să auzim numai de bine. 😉
domnule -ptr infomarea ta-as vrea sa te pui intr-o situatie-si as vrea sa ne transmiti si noua concluziile
-esti la o intrunire pe teme de frauda informatica cu toate statele europene
1.in dereptul delegatiei romane se face un maldar de dosare
2.Reprezentantul Marii Britanii spune ca romanii nostrii au clonat 60000 de carduri si s-au furat zeci de milioane de lire sterline
3.Al Frantei 30000 de carduri si zeci de milioane de euro
4. al Italiei etc.
6.Marea Britanie aduce un dosar din parte Australiei si spune ca si acolo romanii tai au clonat si furat
te uiti la unguri si vezi ca la ei nu e nimic
la bulgari parca e ceva!
Stai analizezi si vezi ca la ei maldarul e mai mic decat la tine!Concluzia-ptr ei esti doar cel de la periferie,sarac si care nu stie decat sa fure!Tu ce concluzie ai trage?
as vrea sa o citesc!Daca poporul acesta sta de mii de ani si nu face nimic si isi accepta soarta -avand conducatorii care sunt-ce pot sa spun?Daca marea majoritate sunt cum sunt asta nu inseamna ca tu in ochii occidentalilor esti altfel!Complexe de inferioritete nu am si nu voi avea pentru ca stiu ca stiu ca stiu!Dureros este ca nu va dati seama ca cel mai mare dusman al poporului roman este tot poporul roman!Iar despre bine se pare ca nu vom auzi domnule ca a inceput urgia!Daca tu nu te simti idiot domnule rechinut -vezi ca in marea neagra singura specie de rchin care traieste este cainele de mare-ai trage concluzia care trebuie!De patrioti de doi lei este tara asta plina!O sa avem in curand posibilitatea sa ne demonstram patriotismul fiecare dintre noi!
Apropo -ce e patriotismul ptr unii ca voi de pe aici?
george ,tu,MC?Doar ca rusii vin peste noi,si ca vezi Doamne?
Valoarea unui sistem e data de partile lui!daca peste 50% e alterata sistemul e alterat si nu da randament!
Istoria si viiorul unui neam nu sunt statistica. Iar concluzia ta precum ca sunt condamnati este macar empirica. In istoria am trecut prin perioade mai grele, dar asa cum om fi noi ne-am pastrat traditile, folcorul si limba in timp ce altii s-au dus de mult dracului.
Avem o situatie grea, dar cand n-am avut-o, dar de aici si pana la a damna un intreg popor e distanta mare.
Romanii fura de pe carduri?! Doar romanii fura?! Arunca un ochi la ce se intampla prin America (la ia se fura cate 20 de mii de miliarde o data!), la faptul ca in Londra sunt mai multi musulmani si hindusi decat englezi…Si tu ne vezi pe noi rau in viitor?! 🙂 😉 Noi ca popor am trait mai mereu periculos, altii insa s-ar putea sa -i prinda valul istoric cu pantalonii in vine.
In mecanica cuantica exista o teorie a vidului fals care se poate aplica foarte bine si lumii in care traim.
Bre’`’` domnu’ @capraru…
Ca sa poti fi invinuit de frauda informatica iti trebuie si oarece intelect…
In majoritatea statelor se fura cu ajutorul informaticii, romanii sunt doar pionieri in domeniu… 🙂 Eu zic sa mai dai o tura pe siteuri de profil si ai sa vezi cu mult mai multe magarii, cu mult mai grave decat ceea ce spui tu… Vorbesti de RO si ne faci idioti in masa… multumesc pt inaltele aprecieri …
@George GMT
„asa cum om fi noi ne-am pastrat traditile, folcorul si limba in timp ce altii s-au dus de mult dracului”
E un argument atragator/flatant si l-am intalnit destul de des, totusi ma intreb cat de exact e. Adica uitandu-ne in jur sarbii sunt tot aici, ungurii, polonezii, germanii, francezii, italienii, bulgarii, grecii, turcii, arabii, rusii etc la fel… cine sunt cei care s-au dus dracului de mult in timp ce noi am supravietuit?
@Vector. Slavii sunt veniti pe aici pe cand noi am fost aici, ne-am pastrat limba intr-o mare de slavi. In alta ordine de idei, bulgari n-au fost mai nimci in istorie si-au pierdut forma statala destul de repede si si-au recapatat-o foarte tarziu, sarbi la fel, ungurii la fel, polonezii la fel. Ce-i cu turcii si arabii nu inteleg.
Daca ne intoarcem la crearea primului stat pe aceste meleaguri si pana astazi, de bine de rau ne-am cam pastrat pamanturile, limba, obiceiurile, credintele.
Iar daca privim la imperiile care ne-au s-au tot perindat pe aici, noi am ramas ei s-au dus si se vor mai duce. Nu suntem un popor „ales” dar nici cei mai slabi din Europa, iar daca te utiti cu atentie in istoria ultimilor 200 de ani ai civilizatiei Occidentale vei observa ca ceea ce se intampla acum la noi (coruptie, sarlatanie, neseriozitate, etc) sunt bolile copilariei unui stta democratic. Exact acesleasi lucruri s-au intamplat in SUA in anii 1800.
Italia a trecut cel mai bine prin exact aceleasi simtome in anii „50, cand milioane de italienii au plecat la lucru in Germania, Franta sau UK din cauza saraciei. Grecia la fel si exemplele mai sunt.
Ceea ce ne diferentiza astazi pe noi de restul europeniilor este lipsa unei elite intelectuale serioase, elita care a fost decimata de comunisti. Daca vrei sa faci praf o tara ii distrugi elitele. Asa au facuit nazistii si comunistii cu Polonia si comunistii cu Romania.
Mai avem de asteptat.
Sa presupui ca exista diferente intre germani si romani, ma refer la baza populatiei, inseamna ca nu stim ce vorbim, totul tine de educatie, constragerile aplicate de un stat puternic si de mediul economic si social in care individul isi traiese viata, dovada ca romanii se integreza foarte bine in oprice tara si nimeni nu se plange de ei, cu exceptia tabloidelor pentru idioti.
Cei care cloneaza carduri sunt o extrem de mica minoritate, iar cei care fura si traiesc in corturi sunt tiganii nu romanii, doar ca exista deja o lege care nu-ti permite sa spui clar ca autorul unei infractiuni este TIGAN!
:)) mai caprare, ca sa clonezi caduri si sa tragi milioane din banci iti trebuie niste calitati si poporul roman slava domnului le are din plin : imaginatie, curaj, si daca ai sa te uiti si pe rezultatele de la olimpiadele internationale o sa vezi ca e al dracului de inteligent. Problema e ca fiind obisnuiti noi,plebeii sa ne descurcam de unii singuri am lasat conducerea tarii pe mainile unor prosti care pe deasupra mai sunt si tradatori!
Poporul asta e stralucitor!
Zici ca ungurii nu aveau dosare ..vai mama lor, aia in afara de unguroaice pornografiste mai stiu sa faca si altceva?
@Capraru. Exista anumite limite.
Romania nu este de mult libera!avem doar impresia ca suntem liberi!Dar nu !Suntem doar sclavi!Avem doar o cvasilibertate despre care noi credem ca este libertate!As vrea sa urmaresti niste evenimente si manifestari simple ale oamenilor din jur!
Fa acest exercitiu simplu si te rog sa tragi concluziile
-urmareste cum se comporta oamenii cand merg pe strada si atunci cand sint la volan!
Urmareste oamenii la cumparaturi!
vei vedea reactii care te vor pune pe ganduri!
Lasa-i dracu pe rusi ca ne-au furat destul!Acum e randul altora!partea proasta e ca ne vor ceda repede acesti aliati ai nostri cand va incepe urgia!La noi in acest moment are loc o tactica a pamantului parjolit!Se ia totul pentru ca pe urma tot pe mana rusilor vom ramane!
Dom’căprare, m-ai convins…
suntem vai de mama noastră, bau-baul ioropii…
nu contează că la paris algerienii, marocanii și maghrebienii au cartierele lor , în care nici poliția nu are curaj să intre, și care , cînd se supără ei pe lume, ies și dau foc parisului, de bagă groaza în ăia..aia nu se pune, e neimportant..important că noi clonăm carduri… suntem periculoși dom’le…asta e un semn de inteligență superioară, față de alții care trec balta cu barca, și încep să spargă geamuri și să dea foc la mașini și magazine p-acolo. 😉
ia citește ultimele știri pe net, vezi cîți cetățeni britanici sunt prin siria și iraq, și deabia așteaptă să le ia gîtul colegilor lor de civilizație vestică, plus care mafie e cea mai influentă în anglia..noi suntem periculoși cu cardurile, și că ne ducem să muncim acolo…
în italia mafia albaneză a băgat groaza în cosa nostra de mult, dar tot noi suntem cei mai răi…
Orice pădurile are uscăturile ei, să vii tu acum să spui că noi suntem bau-baul ioropii e cam tras de păr, și că noi suntem vai mama noastră ca popor, deja te descalifici, iar discursurile tale cam miros a kremlin…
cît despre patriotism, eu și alți băieți de pe aici am tot dovedit că avem, și vom dovedi din nou cînd va fi nevoie…
ieși tu, Căpraru în Piața X din București, cu o pancartă că tu ești căpraru și te-ai săturat de politicienii noștri, și vom veni și noi lîngă tine, dacă tot ești așa de gigi durul…
cît despre libertate asta e o iluzie peste tot , în zilele noastre…dacă tu crezi că ești liber, înseamnă că trăiești în lumea ta..
cît despre urgia ce va să vină, asta e…dacă vine, bine, dacă nu, iar bine…ca să citez dintr-un cîntec la modă zilele astea, „poți fugi, dar nu te poți ascunde, soarta te găsește oriunde”.sau dacă vrei una mai clasică,”de-o fi una, de-o fi alta…ce e scris și pentru noi, bucuroși le-om duce toate, de e pace, de-i război”.
important e cum o sa reacționăm cînd vine urgia peste noi. am eu un presîmț , așa, că tu nu o să ai nici o reacție, decît din fața televizorului, eventual.
referitor la ccomplexele de inferioritate în fața civilizaților din vest, chiar nu am nici unul, pentru că am lucrat cu ei, și eu și colegi de-ai mei, și de fiecare dată le-am dovedit că românii, nu țiganii, sunt oameni între oameni, și merită respectul lor.
Și cu asta gata, am lungit prea mult o discuție care nu are rost, și nici legătură cu subiectul articolului! Du-te și fă apologia rodinei în altă parte,te rugăm.
Să ne legăm de banii luați aiurea de niște pensionari e pueril. Ultimele statistici arată că evaziunea în Românica a ajuns la vreo 29 % din PIB, adică vreo 40 miliarde euro. Dacă s-ar vrea, măcar vreo 5 – 10 % s-ar putea recupera. O reducere cu 5% a evaziunii ar aduce la buget circa 7 miliarde de euro.În fiecare an!( Deci, lăsați mămicile în pace!) Cu banii ăștia s-ar reduce CAS cu 30 %, s-ar înzestra pe bune și armata, s-ar face și autostrăzi etc. Dar NU se vrea! Pentru că multe din cele 40 miliarde se regăsesc în pușculițele partidelor și politicienilor, vameșilor, polițiștilor, inspectorilor etc……
cand vad cifrele cu evaziunea imi vine sa ma urc pe pereti……..cum mama dracu sa nu poti sa aduni cum ai spus tu, 5% macar….si urcam treptat…..
SAU, cum poti sa fi atat de terorist sa nu lasi din mana aia 5%, ei vor tot, sa o umple pe masa cu bani in loc de vata cand o duce la groapa de gunoi
Sebi, cine s-a luat de mamici?
Cum cine? Babuinu Nationale!!
Bani pentru armata sunt destui daca se pun cei 18 miliarde de euro datorati de Germania statului roman si mai pot fi recuperati si altii din unitatile militare inchise scoase la licitatie . Aici se pot face multe controale care sa clarifice ce e legal si ce nu.
Daca ar fi pe bune si ar intra in firmele pedeleilor unde a fost sora mea jurista cu siguranta domnii de la fisc ar recupera multe miliarde de euro dar nu se atinge nimeni de ei ca au imunitate in fata legii. Chiar asa, de ce nu-i confisca banii din tranzactiile de copii pentru organe neamtului? Ar ajunge destul pentru bateriile Delfinului si poate si pentru cateva torpile.
Bre ca sa recuperezi banii aia de la unii care oricum nu ii mai au… mai mult te costa… Pensionarii aia au fost anchetati de DNA… ca sa recuperezi un prejudiciu de cateva milioane pui la treaba un niste insi care costa sute de milioane… da de asta e din logica statului.
Daca chiar vrei bani de inzestrare… ridici rapid redeventa la petrol 50% de la 3-5% cat e acum.
Pui taxe lu ala de ne beleste padurile si controlezi taierile…
Pui taxe pe tranzactiile cu pamant agricol ca tot il iau strainii pe degeaba…
Pui redeventa serioasa pe gazele alea de sist… ca oricum le vor vinde afara daca va fi criza la iarna.
Opresti donatiile alea idioate care le face guvernul catre corporatiile din Romania pentru stimularea crearii de noi locuri de munca…
http://www.frontpress.ro/2014/08/scrisoare-deschisa-a-candidatului-independent-gheorghe-funar.html
Gheorghe Funar nu ne spune de unde o sa faca rost de bani pentru realizarea obiectivelor sale economice. 🙂 Gheorghe Funar nu ne spune nici cum va plati Romania datoria externa de peste 100 mld euro. 🙂 Gheorghe Funar nu ne spune cum va elimina gastile de mafioti care paraziteaza banii tarii. 🙂 Gheorghe Funar nu ne spune cum va reusi sa impuna in Parlament adoptarea legilor necesare programului sau economic. 🙂
Dar Gheorghe Funar spune ca va actiona pentru intarirea relatiilor cu China si Rusia si ca va readuce Tezaurul de la Moscova 🙂 si ca va guverna pe baza de referendumuri in care poporul va decide obiectivele pe care trebuie sa le indeplineasca politicienii. 🙂 Si ca va finanta de la Stat construirea Bisericii Mantuirii Neamului si a altor manastiri ( BOR e prea saraca probabil 🙂 )
Concluzieile mele: Gheorghe Funar se foloseste de sentimentul nationalist pentru a ajunge la ciolan. 🙂 Daca nu l-as cunoaste pe Funar poate l-as crede 🙂
Bre manifestele politice nu contin solutii in general… Cand Kenedy a promis ca America va merge pe Luna nu a zis si cum… a zis doar ca merg pentru ca e greu. Mesaj simplu, percutant, mobilizator usor de inteles de mase.
Pe de alta parte partea interesanta e ca subiectul datoriei publice nu a fost niciodata un subiect pe agenda publica de dezbatere.
Musoiu
Daca nu l-as cunoaste pe Funar poate l-as crede
hai spune tot dle
Spuneti ca vreti bani pt inzestrarea armatei…. 🙂
Pai aveti TOP 300 … s-au la asta nu zgarmati ca va este teama?
Nu ar fi rea o lege ca cei care au profit brut anual de mai mult de un milion euro sa dea 25% impozit sulimentar pentru armata din profitul brut.
Si zic brut adica inainte de investitii din profit sau cheltueli materiale.
Si se face rost de bani pentru aparare.Dar obligatia ca banii sa mearga la achizitii doar de la firme romanesti.
astia vor sa micsoreze armata din nou ca sa mai scoata niste bani…probabil o sa ajungem la formula cu doua divizii si 7 brigazi…parca vad ca armata romana se indreapta spre o forta mecanizata usor care o sa mizeze pe mobilitate…ceva de genul dai si fugi
@vioniribu
pai astazi ce e? 🙂 (sa nu fiu inteles ca jignesc sau ceva….)
60.000 vs vecini+ rusi cum suna?
cum dracu sa iti treaca prin cap sa mai micsorezi ce ai acum, si da’ inteleg treaba cu „roluri” „doctrine” etc, da’ pur si simplu suntem deja putini…..
si daca o vor face, garante ca nu o sa fie vreunu care o sa creasca cifrele la loc cel putin, mai incolo…
cifrele sunt deja „decise” ungurii, 10 mil pop. 30k, bulgarii 10 mil pop. 30k, romanii, 20mil pop. 60k, polonezii 40mil pop, 120k, deci treburile sunt „cum trebuie” acum, o scadere ar fi un sabotaj pe fata….
@mc acum mai avem…cel putin cu numele…unitati de tancuri, mai avem niste mli-uri si niste tab-uri(pana se duc si alea)…dar guvernantii nu vad sa fie interesati, nici macar acum, de tbt si de alte echipamente grele…camioane care sunt absolut necesare si ceva masini 4×4…militie de mentinere a pacii…mi se pare o stupizenie cum au redus armata…dar se pare ca mai vor sa o reduca…asa ca o sa ramanem la trupe mecanizate usor si eventual ceva munitie pentru avioane de bubuit in primele ore de razboi
Sau fugi si fugi 🙂 ))
http://www.dcnews.ro/incident-aviatic-la-buzau-un-elicopter-militar-a-ratat-decolarea_451820.html
le-o ajunge si elicopterelor alea…cat sa mai traga de ele
isi dau ultimasuflare si IAR-316B…
ar trebui inlocuite cu M/AH-6i/x sau EC-135:
http://www.rumaniamilitary.ro/clasa-de-elicoptere-usoare-mhah-6
Intre timp se mai achizitioneaza un EC-135 de SMURD pentru Sibiu:
http://www.oradesibiu.ro/2014/08/20/video-isu-sibiu-vrea-sa-cumpere-elicopter-pentru-interventiile-smurd-ului-in-judet/
titlu de „presa”
ALERTĂ MAXIMĂ în România: Un elicopter militar, accident la baza militară de la Boboc
Citeste mai mult pe RTV.NET: http://www.romaniatv.net/alerta-maxima-in-romania-un-avion-militar-a-disparut-de-pe-radar_166160.html#ixzz3B8BrUtIm
propun ca toti aceea cu dare de mina, sa angajeze si sa echipeze citiva cetateni, iar la caz de nevoie sa formeze armia cea mare. Poate asa vom avea o sansa…
@balint
se pot face multe lucruri la initiativa cetateneasca, DAR, se creaza un precedent si vom fi copiati de minoritauri care cu siguranta vor umbla cu magarii…
cu siguranta Armata Romana se va desfinta cum sau desfintat si alte obiective strategice ale statului
http://www.dantanasa.ro/exclusiv-premierul-victor-ponta-cedeaza-udmr-patrimoniul-armatei-romane-70-de-hectare-din-sfantu-gheorghe-facute-cadou-udmr-documente/
Nu cred ca este adevarat , altfel Ponta va lua urma lui Becali.
M.C
eu cred ca in cele 3 judete HARGHITA COVASNA SI MURES va fi un tip de Kosovo pentru Romania si dupa cum vad ca decurg treburile vom avea parte si de violente
parerea mea
In Mures?!
@silviudan
Nu doar cele 3 judete sunt vizate ci zone mult mai mari: judeţele Bihor, Satu Mare şi unele părţi din judeţele Sălaj, Maramureş şi Arad (cam ce se incearca in Ucraina) :
„În mod concret, există două regiuni care, după părerea noastră, ar trebui să fie în primul rând regiuni administrativ-teritoriale de-sine-stătătoare şi cu statut special. Una din aceste regiuni este, bineînţeles, Ţinutul Secuiesc, a doua este zona de Vest a ţării, numită de noi Partium, unde credem că ar fi corespunzător şi benefic, pentru pacea interetnică şi pentru normalizarea relaţiilor româno-maghiare, o regiune bilingvă cu statut special”
Csomortányi István, a declarat, în aceeaşi conferinţă de presă, că, în viziunea partidului, regiunea cu statut special Partium ar avea 1,3 milioane de locuitori, din care 400.000 ar fi de etnie maghiară şi 100.000 de etnie romă.
Partium:
„Regiunea ar cuprinde judeţele Bihor, Satu Mare şi unele părţi din judeţele Sălaj, Maramureş şi Arad. Regiunea ar avea o pondere de 30 la sută a minorităţii maghiare şi de aceea ar avea nevoie de un statut special, ar fi o regiune bilingvă”, a adăugat Csomortányi.
Ciomartan asta 🙂 sau cum il cheama (?!) ce hram poarta? E discipolul lui Tokes? Daca da, nu are rost sa ii dam atentie.
In fostul Partium locuiesc, dar nici vorba de probleme interetnice. Romanii si maghiarii isi vad de viata lor si isi beau laolalta palinca :)) Cat despre autonomie: nu e prost cine cere, e prost cine da !
M.C
dupa cum vad ca merge treaba in cele 3 judete HARGHITA COVASNA SI MURES
se va face cu timpul o enclavizare pe criterii etnice de tip kosovo pentru Romania
si cred dupa parerea mea ca mai repede sau mai tarziu vor fi violente
Nu cred ca secuii vor sa traiasca in URSS si sa vorbeasca ruseste.
Asa ca se vor potoli.Mai bine in Europa decat in Rusia marita si saraca.
O stire recenta „Consiliul de Securitate al Naţiunilor Unite se va reuni, vineri seară, pe tema intrării neautorizate în Ucraina a convoiului rus, incident pe care Kievul l-a catalogat drept „o invazie”, transmite Mediafax.
Reuniunea Consiliului de Securitate ONU va fost convocată la solicitarea Lituaniei ”
Lasand la o parte treaba cu banii cred ca se3 vor gasii si pentru armata.
Dar m-am intrebat ce a vrut Putin sa fca cu acele camioane.
Cred ca am gasit.Camioanele erau jumatate goale ca sa ramana loc pentru soldati.
Dar e posibil ca soldatii sa fi venit cu aceste tiruri si coborat din ele inainte de granita, sa fi trecut granitza pe jos .
Dupa ce Tirurile trec granita , soldatii se urca iar in tir si transportati la destinatie.
Cred ca asta a fost scopul si aducerea de alimente pentru militari.
Hai frate… De-asta ne merge prost, din cauza mamelor si pensionarilor. I-ai gasit pe vinovati.
Bea o bere, baga o tura la nave cu flexu, aduna-te.
Din pacate rezolvarea acestei probleme este tipic romaneasca ., in functie de varsta , sex , ideologie 🙂
din cate am inteles cei care au utilizat acte false sunt obligati sa inapoieze banii si vor fi anchetati .
corect .
balaceala tipica intervine cand ne referim la ceilalti .
am inteles de la tele ca unii primeau si de 7 ani .
am mai inteles tot de la tele ca aceste datorii se prescriu dupa trei ani .
rezulta ca suma pe care teoretic o are de recuperat statul este mai mica .
dar si aici intervine o alta problema
in cazul in care greseala este administrativa statul are puteri limitate .
aici nu cunosc legea romana
de la ce nivel de venit lunar si ce procent se poate opri ?
te felicit ptr articol
ptr ca fata de altele ,asta da e o solutie realista
in mai toate tarile gestiunea privata in anumite sectoare a dat rezultate
dar nu gestiune „castrata” cum au facut de exemplu cu gara de nord sau cu tarom-ul
ci gestiune privata cap-coada ,cu timp suficient cu spatiu „de manevra” etc
rezultadist
si pana acum dna-ul da nota
sa speram ca li se alatura structuri specifice in partea de jos a „ierarhiei” ptr a combate coruptia la toate nivelele
Cat de tare este asta !!!! Privatizarea fiscului ! Sa dea afara toate proastele arogante de acolo si sa angajeze niste persoane instruite ! Ce bine ar fi !!!
Nici macar nu este o idee originala si nici n-ar fi prima oara in istorie.
http://www.armyrecognition.com/weapons_defence_industry_military_technology_uk/new_russian_combat_helmet_6b47_for_ratnik_future_soldier_gear_ready_for_the_end_of_the_year_2308144.html
Pai imi aduc aminte cum am provaztizat Romtelcom catre OTE. OTE propretate de Stat. Cum am dat petrolul lu OMV – care si el era atunci prop de Stat. Cum am privatziat retele de distributie electrica catre ENEL – propretate de Stat! Cum platim subventii lui CEZ care si el este proprate de Stat.
A altor state …
Acu vaz ca av ganditi al fisc..
M<a nu ar fi mai simplu sa se privatizeze Romania ? Sunt siguir ca Rusia ar fi interesata … si are niste melearde. Si Ungaria ar gasi ceva imprumutuuri avntajoase de lA Soros si Americhia.
Si cu banii rezultati sa faceti o armata care sa fie si ea privatizata .. si sa mearga unde o cer interesele altora …
Da interesele altira cer ca sa vanda armanmnet. Asa ca de ce sa il producem noi ?! Doar ca sa ii dam Eroului un ,loc de munca ?!
Privatizarea este SOLUTIA, doar ca la noi nu s-a facut privatizare ci s-a furat. Marile companii romanesti ar fi trebuit privatizate prin bursa de la Bucuresti, si ma refer aici la cele strategice (banci, utilitati, energie) si totul ar fi fost ok.
Daca organismele de control ale statului isi fac treaba, daca legile sunt bine facute si impuse fara discutie, nu avem motive sa ne speriem de privatizare.
Statul implicat in economie prin companii de stat, genereaza coruptie si incompetenta, vezi CFR, TAROM, Hidroelectrica, Romtelecom inainte de privatizare, Petromul, care avea pierderi de 1 milion de dolari din proast management si capusare, SIDEX, etc, etc.
Tot ce tine statul in mana putrezeste si mai departe otraveste economia.
Si chiar Enel este un exemplu de privatizare inteligenta, fiind listata pe burse iar statul italian detine undeva la 30% din actiuni. Asa ar trebui sa arate si companiile noastre strategice. La Enel nu poate veni statul sa-l puna pe director si nici sa-i spuna aluia cu cine sa faca afaceri, pe motiv ca-i sar in cap actionari privati, iar o societate tranzactionata pe bursa este foarte transparenta si din acest motiv hotii de la noi au evitat cat au putut bursa pt privatizare.
” Statul implicat in economie prin companii de stat, genereaza coruptie si incompetenta, vezi CFR, TAROM, Hidroelectrica …”.
Nu statul genereaza coruptie si incompetenta ci nefunctionarea sa.
La CFR au fost puse talpi pentru favorizarea transportului rutier alternativ pentru castigul unora.Daca era prioritar, se putea organiza transport de marfuri si calatori mai eficient.
CFR se poate organiza sa functioneze cu un profit de 1-5%, dar in acelasi timp prin asta sa se obtina profit din alte parti la modul indirect.
Sau exemplul cel mai concret, cresti taxele la benzina, automat ai raspuns in lant.
Ca stat poti organiza si gestiona o dezvoltare armonioasa a toate zonelor si ramurilor industriale, poti echilibra anumite derapaje, pentru ca dupa o perioada, totul sa functioneze si sa avansezi.
Daca doresti sa privatizezi totul, sa ai un stat minimal, asta inseamna ca patronii sa fie romani si sa aiba banii si dorinta de a conduce si functiona afacerea pe termen lung.
Chiar si in domenii in care profitul este foarte mic.
Exista multe dezbateri despre avantajele si dezavantajele fiecarui sistem social din antichitate pana acum, insa nici socialismul si nici capitalismul nu sunt perfecte.
Iar capitalismul in varianta globala are o gramada de dezavantaje, daca ne referim la stat si cetateni.Corporatiile ajung sa aiba bugete mai mari decat pib-ul unei tari, se bazeaza pe profit cu orice pret, valoarea suprema este banul. Ca un stol de lacuste, care lasa in urma doar pustiu.De aceea rolul statului este acela de a contrabalansa acest efect.
Dar pentru asta si statul trebuie sa fie vazut ca o afacere iar cei care ajung la conducere trebuie sa fie cei care au avut firme de succes si stiu sa coordoneze eficient activitatea.
Trebuie sa fie oameni de succes care au obtinut succesul material, iar activitatea pentru stat sa fie realizata „pentru CV” ca o dovada ca pot si faima sociala.
Enel este un exemplu reusit, au obtinut distributia ieftin, au facut o gramada de bani, nu au investit nimic, au mai dat tunuri, iar cand totul este in cadere libera si nu mai obtin profitul mare pleaca.Banii castigati sunt expatriati, altii urmeaza sa se foloseasca de ei iar statul saraceste.Daca capitalul nu se pastreaza local, castiga doar firma si zona ei de baza.
http://www.zfcorporate.ro/business-construct/olandezii-au-livrat-de-la-galati-nave-de-30-mil-euro-in-primul-semestru-comenzile-noi-ne-confirma-o-dinamica-pozitiva-pe-piata-13116139