Din nou despre spanioli si submarinul lor

S-80

Asa cum scriam si in urma cu cateva saptamani, spaniolii s-au trezit cu probleme serioase la noua lor clasa de submarine S-80. Astfel datorita unor greseli de calcul, submarinele vor fi cu aproximativ 100 de tone mai grele decat ar fi trebuit.

In acest moment submarinul spaniol ar avea probleme in cazul iesirii la suprafata in caz de urgenta sau, si mai important, ar avea sanse mult mai mici de supravietuire in cazul unor avarii inregistrate. Practic rezerva de flotabilitate a navei a fost afectata de aceasta crestere neasteptata de masa.

Pentru rezolvarea acestui neajuns una dintre cele mai simple solutii ar fi cresterea volumului interior al navei, crescandu-se astfel flotabilitatea, in conditile in care scaderea masei aditionale, prin scaderea greutatii unor subansamble, nu este viabila.

Mergand pe aceasta idee, spaniolii i-au angajat pe americanii de la Electric Bout sa le gaseasca o solutie, iar aceasta este se pare cresterea dimensiunilor submarinului, prin cresterea lungimei navei cu aproximativ  6 metri. Aceste modificari vor duce insa la amanarea operationalizarii primei nave cu aproximativ doi ani si o crestere a pretului total cu 5%.

Epopeea submarinelor spaniole S-80 incepe cu  10 ani in urma, cand Madridul a comandat patru astfel de nave la un pret estimate atunci la 280 milioane de dolari per nava. Constructia a inceput insa abia in 2007, iar pretul sarise deja la 700 milioane de dolari per nava…

S-80 va fi, cand va fi, unul dintre cele mai moderne submarine din lume cu propulsie clasica, nava fiind dotata cu sistem AIP de ultima generatie. Cu o lungime, momentana de 71 de metri, S-80 are un deplasament de 2200 de tone si un echipaj de 32 de persoane. Nava dispune de sase tuburi lans-torpila de calibrul 533mm, care pot fi folosite si pentru lansare de mine marine sau rachete.

Clasa de submarine S-80 este in esenta un Scorpene usor modificat, var prin alianta cu Agosta class, o varianta low-cost a Scorpene.

Sursa: strategypage

GeorgeGMT

4 comentarii:

  1. Eu chiar nu inteleg cum dracu sa gresesti cu 100 de tone ……..

  2. pai componentele au plumb in compozitie mai mult decat ar trebui ha ha ha, nu au fost luate in calcul valorile reale ale sub ansamblurilor ci doar cele teoretice, plus ca au adaugat altele noi neprevazute, si uite asa sari la 100 de tone, la 2200 totale se inscriu in 10% asa ca nu e asa de grav.

  3. cautati date despre sistemul de generare a oxigenului,care se prrevedea a fi diferit si de cel de pe gotland si de pe u212
    la oricare din astea o sa vedeti ca sistemele astea in proportie reprezinta ,masa cea mai mare intr-un sub
    in ziua de azi se construiesc corpuri de nave,module de cate 25 metri,cu toata „tubularia” aferenta,se aliniaza cu laser si se sudeaza cu precizie de 2 cm si au gresit cotele????
    adica nu tot astia au mai facut clasa f 100 si alte chestii ptr n tari?
    s-au impotmolit in sistemul de generare si zic alta

  4. http://youtu.be/xXvF3IoJ8Kw
    cat despre ultima remarca,nu e o varianta low cost a scorpene ,ci mai complexa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *