În Rusia, Duster-ul poartă sigla Renault, însă între modelul românesc şi cel rusesc nu e mare diferenţă, singura sesizabilă fiind motorul pe benzină de 2 litri şi 143 de cai, la care românii încă nu au acces.
Revista auto Motor.ru a făcut un test special: un Renault Duster versus un tanc T-80. Iar pentru că scopul testului era să vadă care se descurcă mai bine în mediul off-road, au echipat Duster-ul cu şenile.
rusii astia, daca nu ar fi organizati ca stat ar fi chiar simpatici.
Tare de tot … uite asa ne lasa astia fara tancuri pt brava armie romana, turela avem deja montata, senile vad ca se pot pune … ce mai suntem asigurati acum, ce TR85M2, Leopard 2 SH sau alte fierotanii … Duster Army e viitorul nene 🙂
E de ajuns sa vada politrucii de la DPA filmuletul asta si s-a zis cu orice discutii despre tancuri!
Pe de alta parta poa sa fie si intoxicatie de la „maidanezi”, ce-or fi zis: ia sa le aratam la fraierii astia ce scula smechera au ca sigur nu mai vor tancuri si se dezarmeaza singuri. Razboi psihologic nu alta …
Ai uitat sa mentionezi celebra arma laser a romanilor, care a oprit armata rosie in 1968. Cu siguranta, de atunci am inventat si scuturi energetice, deci nu e nevoie de blindaj.
Dar ce tot zice ala de Rumunski armie?
pe la 0:30 zice: ” Imi pare rau ca la Tankovii Biatlon nu a participat o tara europeana cu cea mai puternica armata din lume – Romania”
Hehe, Razvane te iert azi, ca e dragut filmul 🙂
Astia chiar zic de Dacia Duster a „Rumunsky Armie”, dar ca ala e Renault Duster 🙂
Or fi auzit ca vor astia sa scoata Duster Army si au zis sa ne dea ceva idei .
Trebuia sa le dam un Duster Army sa fie treaba treaba! 🙂
Am o intrebare: ce pret si durata de viata au senilele cu care au dotat Dusterul? Mi se pare o solutie foarte interesanta, daca vrei sa tina pasul cu blindatele in teren dificil.
http://www.tractorbynet.com/forums/construction-equipment/181961-rubber-track-life.html
Pentru tractoare, astia zic ca vreo 1200 de ore, in medie, in functie d emunca pe care o executa vehiculul.
Pentru 4×4, probabil cateva mii de mile, in functie de terenul pe care rulezi:
http://www.trackvehicletech.com/4×4-vehicle-track-systems.html
„For instance, we have seen rubber tracks which have logged thousands of miles and only exhibited minimal signs of wear—they basically looked like new.”
Cam asa, mai ales ca e un vehicul usor nu e ditamai tancul de 50 de tone.
senila de tanc se uzeaza si trebuie inlocuita de la 1000 de mile in sus (3000-5000km).
Multumesc pentru raspunsuri. Deci ar avea o viata comparabila cu senilele blindatelor si costul cam piperat pentru aplicatii civile.
Dar ar fi interesante pentru proiectul meu de masina de lupta individuala. Ca inlocuitoare temporare a cauciucurilor non-pneumatice (exemplu: tweel).
http://www.michelintweel.com/tweel-SSL-AllTerrain.html
Senilele respective sunt disponibile pentru multe variante de 4×4 (inclusiv Humvee si Ghe-O), dar sunt folosite limitat, in anumite aplicatii de nisa (noroi excesiv sau zapada afanata) unde cauciucurile de teren pierd mult din aderenta.
Angrenajul cu senile se monteaza direct pe butucul rotii si cred ca este destul de sensibil la explozii.
Un Duster ca cel din film (foarte fain realizat btw, in stilul celor de la Top Gear) mi se pare foarte util pentru cei de la ISU atunci cand au nevoie de acces in locuri greu accesibile. Senilele, datorita suprafetei mai mari de contact precum si faptului ca distribuie greutatea mult mai bine sunt mai bune decat rotile in terenuri noroioase sau pe zapada si nu numai.
Nu cred ca angrenajul cu pricina este foarte scump si cred ca este interschimbabil cu rotile standard ale masinii astfel incat poate fi o masinarie versatila.
Senilele sunt din cauciuc ranforsat cu cabluri de otel si au o durata de viata mai mult decat rezonabila. Astfel, la un tractor asemanator celui din link ( http://www.challenger-ag.com/EMEA/GB/products/tractors/3312.htm ) senilele au rezistat in conditii de utilizare intensa pe aproape tot parcursul anului (cu exceptia iernii) timp de vreo 6 ani. Ce-i drept, la tractorul din link senilele sunt scumpe ca naiba, cred ca vreo 20000 de euro (sper sa nu gresesc).
Nu cred ca gresesti .
Un silentblock de cauciuc special de cca. 20 cm diametru si cam aceeasi inaltime costa intre doua sute si o mie de euro , in functie de producator .
Ce se stie mai putin : transportoarele blindate americane semisenilate din al doilea razboi american , celebrele half-track-uri ( M2, M3, etc ) aveau senilele de cauciuc .
Iar in perioada interbelica , era celebru sistemul de senila de cauciuc Kegresse , utilizat de Citroen , mai apoi de UNIC ( dupa falimentul si reorganizarea Citroen ) .
Nu foarte Scump???
La un moment dat m-am interresat de 4 senile… pntru masina mea in caz de cod portocaliu de zapada. La braila fiind probleme cu codurile astea iarna…
Am gasit ptr dacia logan la un pret mare echivaent cu prerul masinii SH. Adica 3000-4000 euro
Pentru un cetatean obisnuit sunt scumpe, intr-adevar. Dar cetateanul obisnuit n-ar trebui sa aiba nevoie de ele intr-o tara civilizata, in care plateste rovigneta s.a.m.d.
Pentru o institutie ca ISU cred ca nu sunt atat de scumpe in conditiile in care intr-o situatie de cod portocaliu de zapada nu mai trebuie sa scoti senilatele armatei in strada ca sa cari alimente si medicamente in zone blocate de viscol. Sau si mai scump, sa deplasezi elicoptere pentru asa ceva (eventual sa mai ai probleme si cu alea ca n-au degivrare in pale).
Din acest motiv nu mi se par atat de scumpe avand in vedere ce alte costuri s-ar putea scuti cu ele.
P.S. Senile pe Logan?!? Haide dom’le… 🙂
Care va să zică „Rumunsky Armie”….astia au informatii din interior :))))
Nu au nevoie. E open source, s-a publicat stirea in mass-media.
Duster-ul s-a fabricat in Rusia cu motorul de 2 litri. O parte din tehnicienii nostri au fost specilaizati acolo.
singura masina fabricat de renault in romania.
astia rad de noi cu rumanski army si noi ne bucuram…
nu cred ca rad de noi…
aceasta masina m-a umplut de respect.
nu pot sa cred, ca este o Dacie Duster…
Si la Mioveni s-a testat cu ceva timp in urma un sistem similar.
http://static.ziarelive.ro/images/stories/2015-01/181/dacia-duster-pe-senile-dacia-testeaza-noi-prototipuri-duster.jpg
Poate ca rusii au copiat.
nu cred ca rusii au copiat, ci Renault le-a oferit montate pentru test, mai degraba…
Pentru mine, Dacia mai are prea putin legatura cu noi. Skoda n-a acceptat niciodata ca vreo sigla volkswagen sa fie pusa pe ea. Ma rog, altfel de negociatori.
Oricum, mi-e dor de ARO ! Nu stiu daca-au ajuns si la armata romana, dar exemplarele-s chiar simpatice.
https://www.youtube.com/watch?v=TPvXEzg87WM
Si mie mi-e dor de o masina romaneasca 100%
Eu speram ca Ghe-O,cu timpul, va scoate masini de teren pentru publicul larg
In felul acesta sa ramanem in topul tarilor producatoare de masini
Off topic:
Triplu atentat la Paris, 18 morti momentan…
Si 3 explozii in Stade de France, Hollande evacuat…
Asta-i cea mai mare aberație pe care am văzut-o până acum…
Un „documentar” superb, dar…fara nici cea mai mica valoare militara…exact un „Top Gear”, si atat…
Lectie pentru cei ce indraznesc sa promoveze industria nationala – http://www.activenews.ro/stiri-politic/In-timp-ce-tinerii-se-bat-cu-Patriarhul-Daniel-un-oficial-roman-a-fost-demis-BRUTAL.-Motivul-Acesta-anuntase-ca-va-colabora-cu-firme-romanesti-pentru-un-proiect-de-care-sunt-interesate-companii-straine-126463
Trist, nu ?
Nu-i bre trist e doar o minciuna ordinara, Encutescu poate fi „acuzat” de ce vrei, da mare patriot pt respectiva industrie chiar n-a fost 🙂